Mikä auto minulle?

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 050
Keväällä tulee jälleen perheenlisäystä, eli jatkossa olisi tarve tilavalle 5 hengen autolle, johon mahtuu hyvin 2 turvaistuimessa istuvaa (alle 2v) lasta.
Plussana hyvät takakonttitilat, että saa kaikki tarvittavat kamppeet mukaan, tällä hetkellä autona Seat Leon farkku 2019, tila riittää 3 hengelle hyvin (2 aikuista, 1 turvaistuin), mutta toisen lapsen kanssa tilat loppuu auttamatta kesken.

Hinta saisi olla 20k, onko ehdotuksia? Saisi olla bensa-automaatti, alle 150tkm ajettu.
5 hengen auto as in viidelle matkustajalle, vai as in viidelle rekisteröity auto neljälle matkustajalle?

Edelliseen harkitsisin tosiaan vahvasti jotain 7 paikkaista SUV:ta tai tila-autoa. Jälkimmäiseen Superb (tai Passat) voisi olla passeli. Paljon riippuu toki myös etupenkkiläisten jalkojen pituudesta ja käytetystä turvaistuimesta.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
205
Viiden hengen kuljetus voi olla vähän utopiaa, jos kaksi heistä on alle 2v tai vähän isompiakin kunnon istuimissa. Tosi harvaan autoon oikeasti mahtuu keskelle istuimien kanssa. Leon varmaan jää pieneksi koska kuski kookas tai penkki suht takana? Käytännössä tärkein kriteeri tässä tapauksessa lienee takapenkin ja etupenkin etäisyys. Octavia on jo muutaman kriittisen sentin pidempi siitä kohtaa, sitten luokkaa isommat Superb, Mondeo, ehkä Passat jne. Riippuu kyllä kuskin ajoasennosta ja turvaistuimesta ja takapenkin kulmastakin. Testailemaan… Prius joka mainittu alla on myös yllättävän tilavan oloinen.
Autossa tuskin ikinä kuljetetaan 5 henkeä samaan aikaan, kun istuimet ovat kiinni autossa. Leonissa käykin hieman ahtaaksi juuri tuo istuimen mahtuminen kuljettajan/passarin taakse, kun etupenkillä istuu 180cm aikuinen.

Passat GTEtä olen miettinyt, nuo olisi ihan fiksuissa hinnoissakin. Hirvittää vaan nuo mekatroniikka-ongelmat mitä noiden hybridien kanssa esiintyy. Octavia on siis isompi sisätiloiltaan kuin Leon? Olen ollut käsityksessä, että olisivat saman kokoisia autoja, Toyota taas merkkinä ei kiinnosta yhtään. Valitettavasti nämä VAG-konsernin autot miellyttävät vs. japanilaiset.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
616
@santtude

Jos VAG:n ajettavuus miellyttää, niin käy testaamassa Ford Focus Mk4 farmari. Riskien minimoinnin kannalta kannattaa katsoa, että laatikko on kahdeksanpykäläinen A8 eli momentinmuunnin eikä seitsemänpykäläinen A7, joista jälkimmäinen on kaksoiskytkinvaihteisto. Tosin huonoa ei kai vielä ole kuulunut tuosta uudesta kaksoiskytkinvaihteistostakaan, mutta sitä ei tiedä, ikääntyykö se yhtä huonosti kuin vanha Powershift-kaksoiskytkinvaihteisto...
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
616
Näköjään ausseissa joku sovittelee lastenistuimia autoihin... Hatchback-versio kyseessä, mutta tuskin farkku on huonompi. Eli kolme lastenistuinta takapenkille rinnan ja 180-senttinen mahtui vielä ajamaan.

Firstly the Ford Focus fitted three child seats across. I tried combinations of rear-facing and two forward-facing seats, as well as three forward-facing seats and they all, fitted well.

This is fantastic as a lot of much larger SUVs won't fit three child seats across! Legroom is quite good still in the Focus and we could fit a 180cm driver in front of a rear-facing child seat too.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 237
@santtude

Jos VAG:n ajettavuus miellyttää, niin käy testaamassa Ford Focus Mk4 farmari. Riskien minimoinnin kannalta kannattaa katsoa, että laatikko on kahdeksanpykäläinen A8 eli momentinmuunnin eikä seitsemänpykäläinen A7, joista jälkimmäinen on kaksoiskytkinvaihteisto. Tosin huonoa ei kai vielä ole kuulunut tuosta uudesta kaksoiskytkinvaihteistostakaan, mutta sitä ei tiedä, ikääntyykö se yhtä huonosti kuin vanha Powershift-kaksoiskytkinvaihteisto...
Onko ton sukupolven vehkeissä vielä ne surullisen kuulisat ongelmat märän jakohihnan kanssa? Jos on niin en kyllä suosittelisi tollasta perheautoksi.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
616
Onko ton sukupolven vehkeissä vielä ne surullisen kuulisat ongelmat märän jakohihnan kanssa? Jos on niin en kyllä suosittelisi tollasta perheautoksi.
Riippuu moottorista. Dieseleistä Ecoblue 1.5 on kuivalla jakopäällä, eli varmasti turvallinen, Ecoblue 2.0 muistaakseni märällä jakohihnalla. Bensakoneiden (Ecoboost) jakopäät taitaa kaikki olla ketjulla, mutta öljypumppu pyörii vielä märällä hihnalla. Ilmeisesti silti vähemmän riskialtis konstruktio kuin alkuperäinen Ecoboost.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
205
Kyllähän joku jännitysmomentti pitää jäädä, kun vaihtaa vagista pois :confused:
Tuntuu, että kaikki omaa silmää miellyttävät omaavat jonkun isomman jännitysmomentin, tietenkin helpoimmalla pääsisi kun ostaisi sen Toyotan, mutta auton merkillä on kuitenkin sen verta väliä, että ei kiitos. :D

Mites noissa Fordin A8 1.0 Bensa-automaateissa, onko niissä minkälainen jännitysmomentti?

Jos Passatin GTE-mallin unohtaa, mitenkäs nuo "perus" 1.4tsi + dsg mallit? Esim tämä: Volkswagen Passat Variant Football Edition 1,4 TSI 92 kW (125 hv) DSG-automaatti / Webasto / Navi / Led / Farmari 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 935
Mites noissa Fordin A8 1.0 Bensa-automaateissa, onko niissä minkälainen jännitysmomentti?

Jos Passatin GTE-mallin unohtaa, mitenkäs nuo "perus" 1.4tsi + dsg mallit? Esim tämä: Volkswagen Passat Variant Football Edition 1,4 TSI 92 kW (125 hv) DSG-automaatti / Webasto / Navi / Led / Farmari 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto
Fordin 1.0 turbossa on se jakohihna öljyssä uiva mallia. Jossa siis hihna murentuu.

Jonkun ikäisissä 1.4tsi ja dsg versiossa saattaa olla korjattavaa. Mutta en tiedä onko juuri tuossa Passatissa?
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
456
Tuntuu, että kaikki omaa silmää miellyttävät omaavat jonkun isomman jännitysmomentin, tietenkin helpoimmalla pääsisi kun ostaisi sen Toyotan, mutta auton merkillä on kuitenkin sen verta väliä, että ei kiitos. :D

Mites noissa Fordin A8 1.0 Bensa-automaateissa, onko niissä minkälainen jännitysmomentti?

Jos Passatin GTE-mallin unohtaa, mitenkäs nuo "perus" 1.4tsi + dsg mallit? Esim tämä: Volkswagen Passat Variant Football Edition 1,4 TSI 92 kW (125 hv) DSG-automaatti / Webasto / Navi / Led / Farmari 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto
Moottori on tuon ikäisessä hihnalla ja mitä olen Skoda-huollosta kuullut niin heidän mielestään parhaimpia koneita mitä luotettavuuteen tulee, kunhan on huollot tehty ajallaan. Alkupään 1.4 koneissa oli jakopää ketjulla, ja niiden kanssa saattoi tulla ongelmia vastaan.

DSG on kait periaatteessa muuten sama kuin GTE:ssä, on vain ilman sähkömoottoriin liittyviä kikkareita. Periaatteessahan se on hyvä aski tuon ikäisissä, mutta riippuu niin paljon miten sillä on ajettu. 250tkm pitkää matkaa ajanut voi olla ihan uudenveroisessa kunnossa, ja 99tkm kaupungin ruuhkaliikenteessä nytkytellyt (vieläpä niin että valoissakin autoa ryömitetään koko ajan jarrua vasten) voi olla jo korjausta vailla.

2.0 TSI/TDI ja niiden märkäkytkin dsg:t ovat sitten luotettavia, jos niitä on huolettu vähintään ohjelman mukaan. TSI:lle maistuu kyllä äkkiä ruoka kaupunkiajossa, mutta pidemmälle matkalle ihan taloudellinen kone.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
205
Jos on pakko olla VAG, niin eikö 1.5tsi ole niitä harvoja jotka saattavat pysyä kasassa? Fordiin en koskisi.
Nykyisessä Leonissa on juuri tuo 1.5TSI manuaalin kanssa ja tuohon on mm. päivitetty ECU takuun alaisena, mutta tekee vieläkin tyhjäkäynnin heittelyä ja kevyttä pompottelua, kun lähtee kylmällä koneella liikkeelle ( 1.5 TSI ACT manual - szarpanie (youtube.com) ), ilmeisemmin automaattiaskin kanssa tuota heittelyä ei tapahdu. Tietenkin 1.5TSI+DSG hinnat alkaen +20k
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
251 118
Viestejä
4 370 295
Jäsenet
72 744
Uusin jäsen
Ruufuz

Hinta.fi

Ylös Bottom