Mikä auto minulle?

Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
Tälläista "vajaavetoista" käytiin koeajamassa, ja kyllähän tuo ajoon kelpaisi ottaa:


Edellinen omistaja pitänyt autosta huolta ja kaikki kuititkin pidetty tallessa mm. Öljyt vaihdettu tiuhemmin. Vaihdeloota vaihdettu 130tkm kohdalla jonkun muun piikkiin kuin omistajan.

Kauppias kertoi että edellinen omistaja sanoi että kone ei öljyä syö, mutta tuo tieto on toistaiseksi vain puhetta
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Parin tonnin auto ei tosiaan välttämättä ole se luotettavin, siihen saattaa se touhutonni upota helposti vuoden/parin aikana. Toki jos hyvän yksilön osaa poimia joukosta, niin ehkä silloin? Ajattelisin myös sitä muksun turvallisuutta, lapsihan se kallein aarre on. Uudemmat autot ovat turvallisempia, siinä mielessä komppaan myös tavoistani poiketen uudehkoa liisaria ennemmin kuin parin tonnin käytettyä.
Jep, nämä ovat niin yksilöitä, että voi löytyä hyvin palveleva luotettava auto, mutta voi sitten napsahtaa myös pommi. Ja helposti parin tonnin autoon jo pitää heti kättelyssä ostaa uusi talvirengassarja ja akku ja kevään tullen vielä kesärenkaatkin, jolloin on jo vuoden aikana mennyt tonni ihan perusjuttuihin. Vanhaan halpaan autoon ei edellinen omistaja välttämättä ole jaksanut kovin paljoa panostaa, etenkään jos on ollut mielessä hankkiutua autosta eroon.

Mutta jos lähtee ostamaan edullista autoa niin ehkä joku tämän tapainen voisi ajaa asiansa: https://www.nettiauto.com/peugeot/307/12457615
Huoltokirjassa on leimaa ja vissiin katsastuksestakin mennyt läpi myynti-ilmon perusteella.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
Tälläista "vajaavetoista" käytiin koeajamassa, ja kyllähän tuo ajoon kelpaisi ottaa:


Edellinen omistaja pitänyt autosta huolta ja kaikki kuititkin pidetty tallessa mm. Öljyt vaihdettu tiuhemmin. Vaihdeloota vaihdettu 130tkm kohdalla jonkun muun piikkiin kuin omistajan.

Kauppias kertoi että edellinen omistaja sanoi että kone ei öljyä syö, mutta tuo tieto on toistaiseksi vain puhetta

Yön yli mietitty, ja hitto vie, kyllähän tuosta voisi kaupat tehdä vaikka on vajaavetoinen ja vain 2.0tdi, mutta kyllä nuo itselle riittää, kunhan ei nyt saa käsiinsä mitään pommia kun tuo hinta tuntuu A6:ski edulliselta, mutta ehkäpä tuota selittää vain yhdet vanteet ja manuaali+moottori+vetotapa yhdistelmä :D
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
Tuota asiaa nykyään myös selittää että dieseleitä ei yksinkertaisesti haluta siinä missä aimmin. Monella työkaverilla (itselläni myös) on/on ollut pykälää premiumimpaa dieseliä työmatka kulkineena, mutta koko porukan oltua pitkän aikaa etänä, niin on autot vaihtuneet, hybrideihin/muihin kulkineisiin, jossa ei vuosittaista 700e veroa. Tai ainakin tehty päätös että ei enää uutta dieseliä osta, koska arvo saattaa romahtaa nopeasti.
Myös mediassa parjataan dieseleitä jatkuvasti(=ainakin välillä) tämän kaltaisille uutisilla Diesel-autojen kysyntä romahtaa - mitä käy jälleenmyyntiarvolle?

Toki automaatti on myös nykyään paljon suositumpi "eihän kukaan hullu enää manuaalia osta uuteena".


Jos hintatrendi vielä jatkuu, niin päädyn varmaan ostamaan manuaali diesel auton silti, koska tuolla valinnalla saa enemmän autoa samaan rahaan.

E: Tai siis ihan samaahan tuossa kirjoitit :kahvi:
On tosiaan hankala tilanne ostaa kaiken kaikkiaan autoa, kun 2-5 vuoden sisään voi käydä vaikka mitä muutoksia, mulla on ystävä töissä vtt:llä ja jatkuvasti tekevät selvityksiä millä saadaan liikenne vihertämään. Sieltä on kuulema kaikkea kivaa kuritusta tulossa meille saastuttajille
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Yön yli mietitty, ja hitto vie, kyllähän tuosta voisi kaupat tehdä vaikka on vajaavetoinen ja vain 2.0tdi, mutta kyllä nuo itselle riittää, kunhan ei nyt saa käsiinsä mitään pommia kun tuo hinta tuntuu A6:ski edulliselta, mutta ehkäpä tuota selittää vain yhdet vanteet ja manuaali+moottori+vetotapa yhdistelmä :D
Onko tuohon vaihdettu sisusta? Nahkaiset sportti penkit (ovatko jopa parempaa nahkaa?), 4 puolainen ratti, kuvien mukaan käsinoja ja ovipahvit eivät ole nahkaiset.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Parin tonnin auto ei tosiaan välttämättä ole se luotettavin, siihen saattaa se touhutonni upota helposti vuoden/parin aikana. Toki jos hyvän yksilön osaa poimia joukosta, niin ehkä silloin? Ajattelisin myös sitä muksun turvallisuutta, lapsihan se kallein aarre on. Uudemmat autot ovat turvallisempia, siinä mielessä komppaan myös tavoistani poiketen uudehkoa liisaria ennemmin kuin parin tonnin käytettyä.
Pitkään asiaa pohdittuani totesin että "fuck it" ja päätin hankkivani uuden Kia Ceedin vuoden liisarilla heti kun vaimo saa työsopimukseensa nimen alle. 259€/kk ja 15tkm tuntuu tässä vaiheessa hyvältä ratkaisulta, varsinkin kun kahden auton tarve voi päättyä jo ensi syksynä.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
Onko tuohon vaihdettu sisusta? Nahkaiset sportti penkit (ovatko jopa parempaa nahkaa?), 4 puolainen ratti, kuvien mukaan käsinoja ja ovipahvit eivät ole nahkaiset.
Siltä toi näyttää, keskikonsolikin oli kankainen, vaikka nahkaa senkin pitäisi olla. Penkit oli aika priimat, mitään suurempaa kulumaa en niissä huomannut.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Mitä sillä on tavalliselle tallaajalle merkitystä jos Clion käyttää 2x liisariaikana huollossa marmorilla. :confused: Ei se ole Merssun marmori, se on Rellun. Ja jos on tarkan markan niin ihan perus Motonetistä voi haalia öljyt, nivelet ja jarruosat mukaan sinne huoltoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Noissa melkein uusi autoissa on takuu voimassa. Takuuaikana ei kait ole takuun voimassapysymisen vuoksi kovin suotavaa itse huoltaa autoa, toki voit viedä sen määräaikaishuoltoon valitsemaasi pisteeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
No ei minua huvita maksaa öljynvaihdosta 300 € vuodessa kun vaihtoehto on vaikka vaihtaa ne itse tai viedä johonkin missä hinta on murto-osa.

Onko sulla siis tarkempaa tietoa autoverkkokaupan sopimusehdoista huoltojen suhteen?
Onhan tuo tosiaan melko kallista. Mutta kilpailutin määräaikaishuollot, niin hinta oli sama niin muualla huollossa ja merkkihuollossa.

Vanhoille (kai 10v) autoille olisi sitten 150€ öljynvaihtohuolto, mutta esim korin tarkastukset puuttuu. Jotain vastinetta sitten 300€ vs 150€ huollolle, kun kalliimmassa autoa tutkitaan enemmän.

Autoverkkokaupalla on varmaankin mietitty, että merkkihuolto on ainut, kun silloin auton arvo pysyy korkeimpana.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 339
Mikä olisi mahdollisimman kustannustehokas ja murheeton kakkosauto isofix-kiinnikkeillä? Käyttötarve ainoastaan jälkikasvun kuskaaminen päiväkotiin talvi- ja syysaikaan, kun ei pyöräkärryn kanssa viitsi kulkea tuolloin (matkan varrella hiekkatietä). Korkeintaan tonnin parin hintainen auto.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Toyota bensana ajalta ennen vvt-i moottoreita tai joku bensakoneinen honda. Myös 8-venttiilisellä koneella oleva 1.6 g-korin opel astra(98-03) on ok. Isofixit ovat olleet luultavasti lisävarusteena tuon ikäisissä niin kannattaa kysäistä löytyykö juuri ko. autosta niitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
232
Tässä vielä perheelle autoa etsimässä. Koeajojen jälkeen päädyttiin että Volvo XC90 tarjoais kaiken mitä halutaan. Niin huonoja vaihtotarjouksia vain nykyisestä, että pitänee myydä ensin itse pois ja sitte ostella seuraavaa, mahdollisesti ulkomailta..
No nyt tuli sitten vihdoin pari viikkoa sitten XC90 T8 pihaan, varsin tyytyväinen ollut toistaiseksi hankintaan. Tilaa löytyy hyvin ja pitkällä matkalla pystyi aikuinen istumaan takana kahden lastenistuimen välissä mukavasti. Auto tuli hankittua ihan kotimaasta, mutta on aloittanut elämänsä Saksassa. Yllättävän ketterä käsiteltävä noinkin suureksi autoksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Mikä olisi mahdollisimman kustannustehokas ja murheeton kakkosauto isofix-kiinnikkeillä? Käyttötarve ainoastaan jälkikasvun kuskaaminen päiväkotiin talvi- ja syysaikaan, kun ei pyöräkärryn kanssa viitsi kulkea tuolloin (matkan varrella hiekkatietä). Korkeintaan tonnin parin hintainen auto.
Katso ainakin, että akku on isokokoinen ja jos on tolppapaikka, että autosta löytyy lämppäri ja sisäpistoke. Matkan pituudesta riippuen niin on aika murhaavaa autolle tuollainen ajo, hankala annetulla budjetilla murheetonta löytää kuin helvetillisellä tuurilla. En lähtis katsomaan kovassa maineessa ja hinnassa olevia japsikippoja vaan mahdollisimman uutta mikä hintarajalla löytyy. Katsastus tietty tulee voimassa olla talven yli, wanha auto nappaa helposti ruosteisiin.

e: Fordilta näyttää löytyvän malleja hintahaitariin, jossa on lämmitettävä tuulilasi. 6/5 ominaisuus lastenvientikeikkoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
158
Tässä pitäisi pikku hijaa alkaa katselemaan isompaa kulkinetta täyssähkö Hyundai Ioniqin tilalle. Perheessä on vielä lisäksi kakkosautona ikäloppu ja perusvarma Toyota Avensis.
Vaatimukset ja tarpeet:
- Takapenkillä tilat oikeasti kolmelle. 9v, 6v ja vauva pitäis mahtua sinne sekä tarvittaessa aikuinen kahden lapsen kanssa.
- Konttiin pitää mahtua vaunut ja perus viikonloppu reissun tavarat. Lisäksi talvella kulkee laskettelukamat koko perheelle.
- Välillä tarvitsee kuljettaa polkupyöriä (BMX ja MTB) joten ainakin koukku pitää olla.
- Budjetti 15-20k€ (bensa tai diesel) ja sähköisessä vois taipua sinne n.40k€ asti. (Laskeskelin, että kk kulut menee kohtuu lähelle samaa 5v käyttöajalla sekä sähköllä on vaan mukavampi ajaa joten siitä voin maksaa pientä extraa)
- Ajoja vuoteen tulee n.25k

Tässä vähän näyttää siltä että pakko taipua johonkin MPV tyyppiseen autoon. Mietinnässä on ollut myös, että pitääkö vielä tuon Ioniqin ja hommaa sen rinnalle jonkun halvan (2000 - 5000€) MPV kuten C4 Citroen Grand Picasson. 15-20k hintaluokassa olen katsellut uudemman korimallin Grand picassoja, VW Touran, Peugeot 5008 ja Toyota Prius+ / Verso. Jotenkin näistä tuo uudemman korimallin C4 Grand Picasso on omaan silmään parhaimman näköinen ja näyttäisi olevan varusteilta/ominaisuuksilta varsin hyvä. Onko noissa jotain konemallia jota ei kannata harkita?
Prius+ olisi noista varmasti tekniikalta varmin (yhden Toyotan hybridin aiemmin omistaneena), mutta jotenkin ne on aivan ylihintaisia.

Sähköautoista ei oikeastaan tuohon 40k hintaluokkaan löydy kuin tulevat e-Berlingo/e-Rifter. Niissä range on samassa luokassa kuin nykyisen 28kwh Ioniqin joten sen puolesta nekin menisi.
Päivitystä tilanteeseen:
Päädyttiin lopulta siihen, että sähkö Ioniq jää perheeseen työmatka kulkineeksi ja vanhan Avensiksen tilalle laitetaan tila-auto hintaluokassa ~6k€. Käytiin koeajamassa Peugeot 5008 2010vm 1.6HDi koneella (manuaali) sekä yhtä uudempaa Citroen C4 Grand Picassoa (vaikka se olis kyllä mennyt yli budjetin). Selväksi tuli ainakin, että robovaihteista autoa ei tule. Sitten lopulta kävin koeajaa myös Ford S-Max 2.0 TDCi koneella ja jotenkin Ford tuntui heti jotenkin paremmalta ajaa kuin Peugeot. Lopulta pihassa nyt seisoo S-Max 2009 vm. isommalla 2.2 TDCi koneella, manuaalilaatikolla ja nahkasisustalla. Bonuksena vielä tuosta yksilöstä löytyy adaptiivinen vakkari, joka on kyllä harvinainen tuon ikäisissä autoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Joo, tuo robo on kauhea :D Oma robon koeajo päättyi käytännössä välittömästi jahka vaan pääsin lyhyintä reittiä takaisin autokauppaan. Olen jotain 2012-13 vm 5008 ajanut ja vähän ankea oli vaikka ranskiksista tykännyt. S-max lienee ihan ok, ei ole kokemusta.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
182
Onko hyviä suosituksia SUVeista/perhekinnereistä ? Nykyisenä autona cmax grand 115hv dsl. Tuo on ollut riittävän korkea sisätiloiltaan eikä muutenkaan välttämättä isompi tarvi olla, siinä missä monien farkkujen katot tulevat turha lähelle päätä.
Spekseinä automaatti, hieman nopeampi laitos kuin nykyinen. Ajot vuodessa laskeneet 40tkm-> alle 15tkm ja lyhyitä pätkiä että diisseli ei taida olla järkävä enää.
Haettu ikä max 5v/80tkm ja budjetti luokkaa 20-30k ja vielä sellainen combo että ei kalliita tyyppivikoja nurkan takana
Itse hain Outlander PHEV tuossa muutama päivä sitten.
Lyhyitä ajoja pääsääntöisesti, menee sähköllä pelkästään.
Omkt, saa ladattua kotona edullisesti, samalla kulkee jarrullinen traikku veneelle, vetokyky 1500kg laillinen. Kulkeutuu oksat, lehdet jne kaatopaikalle tavarat.

Takana pari isofix + edessä yksi, menee kaukalo mukavasti taakse ja eteen mahtuu vielä istumaan, isot emman kärryt takaluukkuun jne.

Kannattaa ajoakun kunto tsekkaa, lisäksi hieman varusteita tarkemmin. Osuisi tuohon haarukkaan esim 2018 takuun alainen alle 100tkm ajettuja mm koukulla, lämmittimellä, nahoilla, 360kameroilla, kaistavahdit, adap.vakkarit, lämmitetyt ratit jnejne
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Onko hyviä suosituksia SUVeista/perhekinnereistä ? Nykyisenä autona cmax grand 115hv dsl. Tuo on ollut riittävän korkea sisätiloiltaan eikä muutenkaan välttämättä isompi tarvi olla, siinä missä monien farkkujen katot tulevat turha lähelle päätä.
Spekseinä automaatti, hieman nopeampi laitos kuin nykyinen. Ajot vuodessa laskeneet 40tkm-> alle 15tkm ja lyhyitä pätkiä että diisseli ei taida olla järkävä enää.
Haettu ikä max 5v/80tkm ja budjetti luokkaa 20-30k ja vielä sellainen combo että ei kalliita tyyppivikoja nurkan takana
Peugeot 5008 1.2 - 18 Puretechistä takuucase menossa. Autossa ei sikäli vikaa muutaku merkkihuolto sanoo että kaikki on normaalia eli.....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 487
Onko hyviä suosituksia SUVeista/perhekinnereistä ? Nykyisenä autona cmax grand 115hv dsl. Tuo on ollut riittävän korkea sisätiloiltaan eikä muutenkaan välttämättä isompi tarvi olla, siinä missä monien farkkujen katot tulevat turha lähelle päätä.
Spekseinä automaatti, hieman nopeampi laitos kuin nykyinen. Ajot vuodessa laskeneet 40tkm-> alle 15tkm ja lyhyitä pätkiä että diisseli ei taida olla järkävä enää.
Haettu ikä max 5v/80tkm ja budjetti luokkaa 20-30k ja vielä sellainen combo että ei kalliita tyyppivikoja nurkan takana
Muutama rav4 hybrid mahtuisi tuohon haarukkan :hmm:
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 250
Peugeot 5008 1.2 - 18 Puretechistä takuucase menossa. Autossa ei sikäli vikaa muutaku merkkihuolto sanoo että kaikki on normaalia eli.....
Haha, ja minä kun olin tulossa ehdottamaan, että tuossa kun itsellä oli hetki sitten tässäkin ketjussa dokumentoitu auton etsintä käynnissä, tuo Pösö vaikutti hyvin mielenkiintoiselta tila-autolta, koska se ei näytä niin kamalalta kuin tila-autot yleensä.

Mikä siinä sitten on vikana?
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Haha, ja minä kun olin tulossa ehdottamaan, että tuossa kun itsellä oli hetki sitten tässäkin ketjussa dokumentoitu auton etsintä käynnissä, tuo Pösö vaikutti hyvin mielenkiintoiselta tila-autolta, koska se ei näytä niin kamalalta kuin tila-autot yleensä.

Mikä siinä sitten on vikana?
Alunperin -20 pakkasesta kovemmalla ei antanut D-lle vaihtaa ja ilmoittaa häiriötä. Pakin kautta toimii niinku ei mitään. Vikakoodeja kun ei jää talteen niin eivät tehneet mitään ja pakkeset että takuu loppui (onneksi oli kirjallisesti reklamoitu aikaisemmin). Kun rahaa aloin pyytää korjaamattomuudesta ja muutamasta muusta pienemmästä jutusta niin summarum vaihtoivat vaihteenvalitsijan mutta myöhemmin kuulemma myös uuden vaihteiston samassa operaatiossa. (jännä miten sanomiset muuttuu).
Nyt uusi vaihteisto (kuulemma) vaihtaa tökerösti eikä osaa isommalle aina vaihtaa. Satunnaisesti ilmeisesti sopivan tyhjäkäynnin jälkeen vaihteisto ihan niinkuin Iuistattaisi, jos jatkat kaasun painamista kierrokset nousee, ei liiku nopeammin ja lopuksi moottori ja vaihteisto-ongelmaa ilmoittaa sitten heittää 3-vaihteelle joka on ainut toimiva vaihde poislukien toki parkki ja pakki. Samalla alkaa jurnuttamaan kun kaasua laittaa. Useiden käynnistysten jälkeen alkaa toki normaalisti toimimaan.
Testeriin menossa mutta häipy moottorivalo pois niin tuskin taas mitään löytyy.

Oma käsitys on että myyjäliike korjaa ainoastaan muiden laskuun eli omaan piikkiin eivät mitään aio tehdä (auto on itse speksattu paikan päällä liikkeessä).

Katellut vaihtoehtojakin mutta hankala yhtä nättiä perheautoa vastaavaan hintaan löytää.

Huolto sano että jos ei sivupeilit aina käännä suljettaessa niin on normaalia etteivät aina kosteudesta tai jopa jään takia käänny. Mutta ymmärsin että maahantuoja on tässä tapauksessa haluton ja myyjäliike ala omaa piikkiin millekkään.

E: Takuun olisivat halunneet evätä kun ei ole merkkiorganisaatiossa tehty öljynvaihdot vaan edukkaammin "nyrkkipajoilla" minkä laki myös sallii. Aivan uskomatonta. Huoltokirjassa ei ole vaihteistolle ollenkaan edes suositusta tehdä remonttia joten vaikkei määräaikaishuoltoja olisi ollenkaan tehty niin ei poissulje vaihteiston osalta takuuta.

E2: 11.08 aloitettu vaatimaan korvausta eikä vielä ratkaisua olla saatu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Siis onko sulla eat6 vaihteisto, joka lämmittää itseänsä kovilla pakkasilla normaalisti? Ja satunnaisesti jäätyvät sivupeilit?
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Siis onko sulla eat6 vaihteisto, joka lämmittää itseänsä kovilla pakkasilla normaalisti? Ja satunnaisesti jäätyvät sivupeilit?
Eat6 kyllä. Lämmittämisestä en osaa sanoa.
Noi peilit nyt kesälläkään vaihtelevalla menestyksellä oo toimineet. Aikasemmin oo tullu kateltua niin en tiiä kuin uudesta saakka ollu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Eat6 kyllä. Lämmittämisestä en osaa sanoa.
Noi peilit nyt kesälläkään vaihtelevalla menestyksellä oo toimineet. Aikasemmin oo tullu kateltua niin en tiiä kuin uudesta saakka ollu.
Olen siis useat talvet ajanut eat6:lla ja loota on kylmänä ”luistava”, pitää vaihdetta pienemmällä ja vähän hassun tuntuinen ennen kuin lämpeää. Kysyin tätä marmorilta ja silloin kertovat, että ihan suunniteltu juttu, että lämpeää nopeammin. Sitä en sitten tiedä saako sen rikki, jos väkisin runnoo menemään. Kääntyvät peilit toimi mulla 99/100 kerroista, jäätävällä sateella saattoi joskus jäädä jumiin, silloinkin jään putsaus auttoi.
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Olen siis useat talvet ajanut eat6:lla ja loota on kylmänä ”luistava”, pitää vaihdetta pienemmällä ja vähän hassun tuntuinen ennen kuin lämpeää. Kysyin tätä marmorilta ja silloin kertovat, että ihan suunniteltu juttu, että lämpeää nopeammin. Sitä en sitten tiedä saako sen rikki, jos väkisin runnoo menemään. Kääntyvät peilit toimi mulla 99/100 kerroista, jäätävällä sateella saattoi joskus jäädä jumiin, silloinkin jään putsaus auttoi.
Kyllä se samanlailla toimii tossa kylmänä tämä tuli vaihteiston irtioton jälkeen vasta.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Sen weban pystyy modaamaan bemarissa, venttiili on muistaakseni puskurin takana kuljettajan puolella.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
- Ateca lämpiää webastolla (myös moottori), BMW:ssä myös Webasto, mutta vain sisätila lämpiää. En tiedä mikä vammainen aivopieru tämä on BMW:ltä.
Onko jotain haittaa vaikka moottori ei lämpene, lämpimät sisätilat enemmän mukavuuteen ja turvallisuuteen vaikuttaa. Jotkut uudemmat euro6 moottorit taitavat liiallisesta esilämmityksestä sytyttää jopa vikavaloja.

Aikanaan vaihtaessa Atecan manuaalia luultavasti hyljeksitään.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Aika varma, sama kaksoiskierto siellä on kuten N koneissa, joka jaetaan venttiilillä lyhyeen ja pitkään kiertoon, aukeaa kun moottori käynnistyy. Bimmerfoorumille kyselemään.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Eikös nuo b47 koneet ole melko ongelmallisia tapauksia? Itse en ainakaan ilman takuuta uskaltaisi sellaista ottaa. Ulkomuistista ainakin turboissa oli reilusti vikoja jo pienillä kilsoilla jne. Bimmerifoorumilta löytyy enemmän juttua.
 
Liittynyt
24.07.2020
Viestejä
134
Kysytäänpäs täältäkin mielipidettä työautoksi:

- Seat Ateca 4Drive vs. BMW 320d Xdrive
Jos oot pitkä (yli 190cm) niin katto tarkkaan ensin ajoasento ja penkkien mukavuus molempiin ja sit takapenkin tilavuus sen jälkeen. Melkein mutulla väittäisin bemarin olevan pirusti ahtaampi ja jos jotain sporttipenkkiä sattuu olemaan ni todella epämukava isommalle ihmiselle pitkällä matkalla.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Jos oot pitkä (yli 190cm) niin katto tarkkaan ensin ajoasento ja penkkien mukavuus molempiin ja sit takapenkin tilavuus sen jälkeen. Melkein mutulla väittäisin bemarin olevan pirusti ahtaampi ja jos jotain sporttipenkkiä sattuu olemaan ni todella epämukava isommalle ihmiselle pitkällä matkalla.
Oletko koskaan istunut tai ajanut sporttipenkeillä varustettua 3-bemaria? Penkkeinä aivan loistavat riittävät säädöt ja tukevat, itse sanoisin todella mukaviksi pitkällä matkalla.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
179
Kysytääs täältä mielipidettä.

Omistan auton, Toyota Avensis -08 1.8 ajettu 140tkm. Olen tässä pyöritellyt mielessä auton vaihtoa ja hyvä kandidaatti tuossa löytyikin. Kyselin autokaupalta paljonko pitäisi maksaa väliä ja vastasivat, siten, että hyvittäisivät vanhasta autostani n. 5500 €.

Onko hyvitys mielestänne sopiva? Omasta mielestäni hyvitettävä hinta on alakanttiin. Sen kummemmin en ole vielä tinkinyt hinnoista.

Entä autorahoitus. Saako pienimmän rahoitustarjouksen suoraan autokaupoilta, välillä nähny jotain 1,89% tms. (todellista vuosikorkoa en ole katsonut), vai onko joku jolta löytyisi suoraan pienimmät korot? Entä autolainojen kilpailutus-sivustot, zmarta, rahalaitos, yms.?
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
407
Omistan auton, Toyota Avensis -08 1.8 ajettu 140tkm. Olen tässä pyöritellyt mielessä auton vaihtoa ja hyvä kandidaatti tuossa löytyikin. Kyselin autokaupalta paljonko pitäisi maksaa väliä ja vastasivat, siten, että hyvittäisivät vanhasta autostani n. 5500 €.

Onko hyvitys mielestänne sopiva? Omasta mielestäni hyvitettävä hinta on alakanttiin. Sen kummemmin en ole vielä tinkinyt hinnoista.
Mielestäni on ihan kohtuullinen hyvitys 13v 140tkm ajetusta autosta kunhan et maksa ylihintaa siitä autosta mihin tämän vaihdat. Minkälainen kandidaatti on ja mikä sen hinta?
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
179
Mielestäni on ihan kohtuullinen hyvitys 13v 140tkm ajetusta autosta kunhan et maksa ylihintaa siitä autosta mihin tämän vaihdat. Minkälainen kandidaatti on ja mikä sen hinta?
Skoda octavia 1,4 TSI 2014 ajettu reilu 100tkm hintaa alta 16t€, eli ei missään valtavan kalliista vehkeestä puhuta, mutta muutamia vuosia uudempi ja paremmat varusteet kuin nykyisessä.
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
407
Skoda octavia 1,4 TSI 2014 ajettu reilu 100tkm hintaa alta 16t€, eli ei missään valtavan kalliista vehkeestä puhuta, mutta muutamia vuosia uudempi ja paremmat varusteet kuin nykyisessä.
Jos saat tuosta vielä tingattua sen 500-1000€ niin on ihan hyvä diili ja saat 6 vuotta tuoreemman auton alle.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
179
Jos saat tuosta vielä tingattua sen 500-1000€ niin on ihan hyvä diili ja saat 6 vuotta tuoreemman auton alle.
Yes sir, pitää koittaa tingata. Lähinnä juuri nyt hierti tuo vanhasta autosta korvattava hinta, että missaako hyvän kandidaatin sen takia kun kitisee alhaisesta korvauksesta ja loppupeleissä kaikki muutkin tarjoaa saman verran.
Onko rahoituksesta tietoa, mistä saisi sen edullisimman?
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
179
En ymmärrä. Noista Avensiksista pyydetään melkeen 10 k€ nettiautossa? 13 vuotta vanhasta Toyotasta :D

Eikös toi kannata pistää tojota vaikka autovex-palveluun ja kun sieltä tulee jobbari hakemaan auton 7-8 tonnilla niin sitten marssit liikkeeseen ostamaan skodan ilman vaihtoautoa.

E: jaa niin jos on sitä aiempaa korimallia niin 7-7,5 k€ pyynnit… ei tuo 5500 € välttämättä ihan pielessä ole.
Tälläisestä sivustosta en ollut kuullutkaan. Kiitos. Pitääkin harkita josko ensin möisi auton pois ja sitten uutta tilalle. Tuossa vain haittapuolena on lapset, joita pitää päivittäin viedä hoitoon, joten kovin pitkiä aikoja autottomana ei pystyisi olemaan. Toki noin varmaan saisi parhaan hinnan autosta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
En kyllä vaihtaisi Skodaan, niin jäätävän tylsä auto kun olla ja voi, Avensiskin on vähemmän tylsä. Kaverilla oli sellainen Octavia, harmaa farkku ja on kyllä niin suomalaiseen makuun sopiva tylsyyden huipentuma, että ajaisin mielummin tuolla Avensiksella.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
67
Skoda octavia 1,4 TSI 2014 ajettu reilu 100tkm hintaa alta 16t€, eli ei missään valtavan kalliista vehkeestä puhuta, mutta muutamia vuosia uudempi ja paremmat varusteet kuin nykyisessä.
Myymällä oman auton saat paremmat rahat. Kannattaa varmistaa onko tuossakin TSI koneessa ketjuvikoja.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
703
Tullut nyt pyöriteltyä plugarin ostoa hyvän tovin ja ei tässä tunnu saavan selkeää suuntaa millään. Eroja merkkien välillä tuntuu olevan varsinkin esilämmitysratkaisuissa sekä tottahan toki muissakin asioissa. Tämän lisäksi omat mahdollisuudet tehokkaalle sähköpuolen käytölle varsinkin talvisissa olosuhteissa saa pohdituttaan plugarin ostoa ylipäätään.

Tilanne:
- Kerrostaloasunto Pirkanmaalla, latausmahdollisuus peruslämpötolpasta kotona, kunhan maksaa pienen modausmaksun tuolle tolpalle.
- Ajo 90% pääasiassa kaupunkiajoa ja lyhyttä muutaman kilometrin moottoritiepätkää max. ~15km suuntaansa. Ajoa taitaa tulla luokkaa 12 - 18tkm vuosi. Lyhyt ja päivästä toiseen toistuva ajaminen ja bensan kallistuminen on suurimmat syyt plugarin miettimiselle.
- Ei lapsia, mutta silti farkku kutkuttelisi autohermoja.

Toiveita seuraavalle autolle:
- Budjetti aivan max. 35t€.
- Suhteellisen uudehko, takuullinen ja kilometrejä maltillisesti ikään nähden mielessä
- Ehkäpä enemmän tahtotilana maksaa ominaisuuksista kuin merkistä.

Omaan silmään iskee plugarit Peugeot 508 SW ja Seat Leon Sportstourer.

Mielipiteitä plugareista 30 - 35t€ budjetilla vai kannattaako näillä spekseillä siirtyä ihmettelemään jotain muuta kuin näitä väliinputoaja autoja? :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
407
Tilanne:
- Kerrostaloasunto Pirkanmaalla, latausmahdollisuus peruslämpötolpasta kotona, kunhan maksaa pienen modausmaksun tuolle tolpalle.
- Ajo 90% pääasiassa kaupunkiajoa ja lyhyttä muutaman kilometrin moottoritiepätkää max. ~15km suuntaansa. Ajoa taitaa tulla luokkaa 12 - 18tkm vuosi. Lyhyt ja päivästä toiseen toistuva ajaminen ja bensan kallistuminen on suurimmat syyt plugarin miettimiselle.
- Ei lapsia, mutta silti farkku kutkuttelisi autohermoja.

Toiveita seuraavalle autolle:
- Budjetti aivan max. 35t€.
- Suhteellisen uudehko, takuullinen ja kilometrejä maltillisesti ikään nähden mielessä
- Ehkäpä enemmän tahtotilana maksaa ominaisuuksista kuin merkistä.

Omaan silmään iskee plugarit Peugeot 508 SW ja Seat Leon Sportstourer.

Mielipiteitä plugareista 30 - 35t€ budjetilla vai kannattaako näillä spekseillä siirtyä ihmettelemään jotain muuta kuin näitä väliinputoaja autoja? :kahvi:
[/QUOTE]

Itsellä on Seat Leon Sportstourer tilattuna, joten se on tietty oma suosikki, tosin siinä on hinta nyt noussut pari tonnia kesään verrattuna. Toinen halvempi vaihtoehto voisi olla Renault Megane E-tech farmari?
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
703
Tilanne:
- Kerrostaloasunto Pirkanmaalla, latausmahdollisuus peruslämpötolpasta kotona, kunhan maksaa pienen modausmaksun tuolle tolpalle.
- Ajo 90% pääasiassa kaupunkiajoa ja lyhyttä muutaman kilometrin moottoritiepätkää max. ~15km suuntaansa. Ajoa taitaa tulla luokkaa 12 - 18tkm vuosi. Lyhyt ja päivästä toiseen toistuva ajaminen ja bensan kallistuminen on suurimmat syyt plugarin miettimiselle.
- Ei lapsia, mutta silti farkku kutkuttelisi autohermoja.

Toiveita seuraavalle autolle:
- Budjetti aivan max. 35t€.
- Suhteellisen uudehko, takuullinen ja kilometrejä maltillisesti ikään nähden mielessä
- Ehkäpä enemmän tahtotilana maksaa ominaisuuksista kuin merkistä.

Omaan silmään iskee plugarit Peugeot 508 SW ja Seat Leon Sportstourer.

Mielipiteitä plugareista 30 - 35t€ budjetilla vai kannattaako näillä spekseillä siirtyä ihmettelemään jotain muuta kuin näitä väliinputoaja autoja? :kahvi:

Itsellä on Seat Leon Sportstourer tilattuna, joten se on tietty oma suosikki, tosin siinä on hinta nyt noussut pari tonnia kesään verrattuna. Toinen halvempi vaihtoehto voisi olla Renault Megane E-tech farmari?
Kiitoksia ehdotuksesta! Mikä sai päätymään tuohon Seattiin? Itsellä on tällä hetkellä Renault Megane viistoperänä vm. 2018 autom. bensakoneella ja se on ollut OK-peli kaikin puolin, mutta vähän ehkä nähty, jos tiedät mitä tarkoitan. Tässä tilanteessa siis Rellun Megane / Captur -alue ei ole ensisijainen fokus.
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
407
Kiitoksia ehdotuksesta! Mikä sai päätymään tuohon Seattiin? Itsellä on tällä hetkellä Renault Megane viistoperänä vm. 2018 autom. bensakoneella ja se on ollut OK-peli kaikin puolin, mutta vähän ehkä nähty, jos tiedät mitä tarkoitan. Tässä tilanteessa siis Rellun Megane / Captur -alue ei ole ensisijainen fokus.
Seatissa miellyttää ulkonäkö, 5v100tkm takuu, ajettavuus, korkea varustelutaso sekä tehokas ja taloudellinen voimalinja.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
224
Täällä ois pariskunta, joka haluaa pärjätä yhdellä autolla. Toinen kulkupeli on skootteri kesäisin. Ei lapsia. Toinen ajaa päivittäin 40km työmatkaa kesät talvet. Autolle on talli jossa lämmitys ja töissä tolppapaikka myös. Tähän mennessä honda civic riittänyt hyvin, mutta kaivattaisin korkeampaa autoa, paremmalla alustalla ja pienemmällä kulutuksella. PHEV autot periaatteessa ok, mitä nyt budjetin 20-25k rajoissa.... riippuen toki mitä vanhasta autosta saa vaihdossa lisäksi. Kateltu on sekunnin ajan phev outlanderia, mutta on se liian iso meille kahdelle vaikka muuten kaikki ok. Periaatteessa ollaan avoimia kaikille ideoille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 039
Täällä ois pariskunta, joka haluaa pärjätä yhdellä autolla. Toinen kulkupeli on skootteri kesäisin. Ei lapsia. Toinen ajaa päivittäin 40km työmatkaa kesät talvet. Autolle on talli jossa lämmitys ja töissä tolppapaikka myös. Tähän mennessä honda civic riittänyt hyvin, mutta kaivattaisin korkeampaa autoa, paremmalla alustalla ja pienemmällä kulutuksella. PHEV autot periaatteessa ok, mitä nyt budjetin 20-25k rajoissa.... riippuen toki mitä vanhasta autosta saa vaihdossa lisäksi. Kateltu on sekunnin ajan phev outlanderia, mutta on se liian iso meille kahdelle vaikka muuten kaikki ok. Periaatteessa ollaan avoimia kaikille ideoille.
Itselle tulee mieleen korkeammista, mutta pienemmistä PHEVeistä mieleen vain Kia Niro ja BMW 225xe, jotka ovat n. 10 cm korkeampia kuin Civic.
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
168
Täällä ois pariskunta, joka haluaa pärjätä yhdellä autolla. Toinen kulkupeli on skootteri kesäisin. Ei lapsia. Toinen ajaa päivittäin 40km työmatkaa kesät talvet. Autolle on talli jossa lämmitys ja töissä tolppapaikka myös. Tähän mennessä honda civic riittänyt hyvin, mutta kaivattaisin korkeampaa autoa, paremmalla alustalla ja pienemmällä kulutuksella. PHEV autot periaatteessa ok, mitä nyt budjetin 20-25k rajoissa.... riippuen toki mitä vanhasta autosta saa vaihdossa lisäksi. Kateltu on sekunnin ajan phev outlanderia, mutta on se liian iso meille kahdelle vaikka muuten kaikki ok. Periaatteessa ollaan avoimia kaikille ideoille.
Jos haluaa civikin vaihtaa pienempi kulutuksiseen niin korkeamman auton hankinta ei ainakaan vähennä kulutusta ja toiseksi jos ajaa noin vähän ei polttoaine kuluissa pysty muutenkaan säästämään suuria summia, se että saako siitä PHEV ominaisuudesta hyötyä, en tiedä. Varmaan teidän tapauksessa auton arvonlasku tulee olemaan se suurin menoerä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 765
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom