Mikä auto minulle?

Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Täällä ois pariskunta, joka haluaa pärjätä yhdellä autolla. Toinen kulkupeli on skootteri kesäisin. Ei lapsia. Toinen ajaa päivittäin 40km työmatkaa kesät talvet. Autolle on talli jossa lämmitys ja töissä tolppapaikka myös. Tähän mennessä honda civic riittänyt hyvin, mutta kaivattaisin korkeampaa autoa, paremmalla alustalla ja pienemmällä kulutuksella. PHEV autot periaatteessa ok, mitä nyt budjetin 20-25k rajoissa.... riippuen toki mitä vanhasta autosta saa vaihdossa lisäksi. Kateltu on sekunnin ajan phev outlanderia, mutta on se liian iso meille kahdelle vaikka muuten kaikki ok. Periaatteessa ollaan avoimia kaikille ideoille.
En kyllä usko että Outlander tarjoaa toivottua parempaa alustaa. Muistelen että ajettavuus ei ole saanut kehuja, ainakaan ennen kaikkein uusinta mallia joiden hinta menee yli budjetin. Koeajoa suosittelen, niin kuin tietysti oli mikä tahansa auto ajatuksissa.

Kia Niro onkin mainittu, siinä korkeampi plugari. Jos korkeudesta on valmis tinkimään, niin Toyota Prius ja Kia Optima voisivat olla harkinnan arvoisia. Ja Hyundai Ioniq.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
878
Ehkä se parempi alusta kaipaisi vähän lisämäärittelyä. Tarkoittaako se teknisiä ratkaisuja, eli esim joustintuet eivät kelpaa, vaan on oltava kolmiotukivarret? Tarkoittaako se mukavampaa kyytiä tai luonikkaampaa menoa radalla? Jos se tarkoittaa noita kaikkia, ovat vaihtoehdot aika arvokkaita ja menevät ohi budjetin.

Niillä ominaisuuksilla, mitä itse arvostan auton alustassa, sanoisin, että ratkaisua ei ole olemassakaan. Jos civicin tankkiin tekee reiän, alkaa vaihtoehtoja löytyä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
544
En kyllä usko että Outlander tarjoaa toivottua parempaa alustaa. Muistelen että ajettavuus ei ole saanut kehuja, ainakaan ennen kaikkein uusinta mallia joiden hinta menee yli budjetin. Koeajoa suosittelen, niin kuin tietysti oli mikä tahansa auto ajatuksissa.

Kia Niro onkin mainittu, siinä korkeampi plugari. Jos korkeudesta on valmis tinkimään, niin Toyota Prius ja Kia Optima voisivat olla harkinnan arvoisia. Ja Hyundai Ioniq.
@feuerstrahl

Ioniqeista myös täyssähkö voisi sopia tuolle ajoprofiilille aika hyvin. Riipuen tietty mihin suuntautuu ne pidemmät matka ja riittääkö kärsivällisyys pysähtyä laturille. Huomioitavaa että niitä on tarjolla nopeammin lataava vanha pieniakkuinen, joita nuo halvimmat lienee pääasiassa, sekä hitaammin erityisesti kylmällä lataava suurempiakkuinen. Matala autohan se toki on, mutta ainakin Ioniq Hybridin kyytiin olen ollut tyytyväinen.

Sähköisessä Konassa ja Nirossa paukkuu budjetti, niissä voi katsastaa hybridi/plug-in tarjontaa.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
224
Ehkä se parempi alusta kaipaisi vähän lisämäärittelyä. Tarkoittaako se teknisiä ratkaisuja, eli esim joustintuet eivät kelpaa, vaan on oltava kolmiotukivarret? Tarkoittaako se mukavampaa kyytiä tai luonikkaampaa menoa radalla? Jos se tarkoittaa noita kaikkia, ovat vaihtoehdot aika arvokkaita ja menevät ohi budjetin.

Niillä ominaisuuksilla, mitä itse arvostan auton alustassa, sanoisin, että ratkaisua ei ole olemassakaan. Jos civicin tankkiin tekee reiän, alkaa vaihtoehtoja löytyä.
Civicissä on helkkarin sporttinen alusta, eli todella jäykkä. Kaikki kuopat tuntuu ja korotetut suojatiet. Muissa autoissa voi huoletta vedellä niiden yli ku ite joutuu hidastelemaan helvetisti joka töyssyyn.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
182
Itselläni on Outlander phev, enkä sanoisi mitenkään mukavaksi ajaa. Asvalttireikiin paukkuu tosi kovasti, ohjaus on tunnottoman löysä jatkuvasti nopeudesta riippumatta ja vakio 18" hakee jokasuuntaan aggressiivisesti.
Toki helppo pyörittää missävaan pikkurillil, modernin tuntuinen jne.

Esim emäntä tykkää sikana, itse taas enemmän tunnokkaan ohjauksen puolella.
Tämä toki nykysuuntaus yleisesti.
Kannattaa käydä kokeilemassa, sillä selviää onko omaan makuun.

E: Enkä siis sano että auto olisi paska, tuo vaan mielestäni asia joka kannattaa kokeilla.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
122
Se olisi kaaran vaihto edessä, tarkoitus vaihtaa bensasta dieseliin. Kilometrejä tulee noin 40-50tkm vuodessa, joten bensalaitos on turhan kallis laitos.
Mikä menisi näihin:
- Farmari, iso takapaksi, jossa kaksi 20kg kokoista koiraa mahtuu matkustamaan.
- Hinta noin 5000e.
- Suhteellisen luotettava ja vie vähän polttoainetta, halpa ylläpitää.
- Ajo lähinnä 80-120km/h tiellä, joten kaupungissa ajoa on erittäin vähän = vaihteiston välitykset saisi olla kuosissa.

Mielessä olisi pari kaaraa, mutta mitä te heittäisitte vaihtoehdoksi?
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
878
Tähän sektoriin itse perehtyisin noilla kriteereillä: V70 Vulva, 500-Bemmi tai E-Mersu. Sopivaa yksilöä hakisin sillä perusteella, miltä auto näyttää ja tuntuu. Mittarilukemasta en paljon välittäisi. Ennen ostopäätöstä vielä googlettaisin kyseisen mallin tekniikkaan liittyvät sudenkuopat. Huoltoihin, varusteluun, renkaisiin, ym. jättäisin vähintään 1000€ budjetin.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Tähän sektoriin itse perehtyisin noilla kriteereillä: V70 Vulva, 500-Bemmi tai E-Mersu. Sopivaa yksilöä hakisin sillä perusteella, miltä auto näyttää ja tuntuu. Mittarilukemasta en paljon välittäisi. Ennen ostopäätöstä vielä googlettaisin kyseisen mallin tekniikkaan liittyvät sudenkuopat. Huoltoihin, varusteluun, renkaisiin, ym. jättäisin vähintään 1000€ budjetin.
Ilman vahvaa harrastuneisuutta jättäisin 5er ja E liikkeeseen, vaihtoehdot 400tkm ajettuja ja 40-50 tkm/vuosi tahdilla tonnin remontteja voi tulla parin kuukauden välein. Mondeo tai Insignia voisi osua budjettiin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 689
Se olisi kaaran vaihto edessä, tarkoitus vaihtaa bensasta dieseliin. Kilometrejä tulee noin 40-50tkm vuodessa, joten bensalaitos on turhan kallis laitos.
Mikä menisi näihin:
- Farmari, iso takapaksi, jossa kaksi 20kg kokoista koiraa mahtuu matkustamaan.
- Hinta noin 5000e.
- Suhteellisen luotettava ja vie vähän polttoainetta, halpa ylläpitää.
- Ajo lähinnä 80-120km/h tiellä, joten kaupungissa ajoa on erittäin vähän = vaihteiston välitykset saisi olla kuosissa.

Mielessä olisi pari kaaraa, mutta mitä te heittäisitte vaihtoehdoksi?
Ei tuossa hintaluokassa, ~200tkm ajettuina taida saada kuin Skeidaa (Octavia 200+tmk) ja Mondeota noista isommista.

Mutta koska koirat on sen verran pieniä, niin katselisin ehkäjokamaybe V50:stä, Golfia ja jos uudempaa haluaa i30:stä. (Itsellä oli joskus aikoinaan 1998 Passatin kanssa vuosikaudet kyydissä pari ~40kg berniä pitkiäkin matkoja, niin sanoisin että pienempääkin mahtuu nuo. :D )

Jos noita suositeltuja premiumeita (ja V70:stä) haluaa katsella, niin isoille kilsoille menee. Mersun 200/220:n vielä ehkä uskaltaisi ostaa, mutta menee noissakin "kulutusosia", ym. Isoissa Kilsoissa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
285
Jos plugarin mahdollisesti unohtaakin vielä seuraavalla autohankinnalla niin onkos kellään mielipidettä tai tietoa Hyundai Tucsonista? 2017, 99tkm, nelivetoautomaatti 2.0 dieseli olis kiikarissa. 22 900€ hintapyynti ja nollakorkoinen rahoituskampanja käynnissä. Perushyvä ja luotettava auto etsinnässä, tiedossa on kyllä että esim Mersun GLC tms on varmasti laadukkaampi ym mutta sellainen maksaakin tuplat noilla kilometreillä. :D

E: kyseinen nollakorolla oleva Tucsoni ehti mennä, joten ei enään niin akuutti kysymys. Etsintä jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 342
Simppeli kysymys: onko about vuosimallin 2017-18 Golf hyvä auto maantiellä? Jotenkin tuo nykyinen Honda Jazz on muuten kaikinpuolin kiva auto, mutta maantiellä rengasmelua riittää vähän liiaksi ja penkkiin ei oikein löydä sitä täydellistä asentoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Simppeli kysymys: onko about vuosimallin 2017-18 Golf hyvä auto maantiellä?
Eiköhän se ole ainakin yhtä hyvä kuin mun ex vm-14 golffi. Rengasmelu oli suht siedettävä, miedompi kuin vanhemmassa Octaviassa. Riippuu rengastuksesta. Siinä oli jousien madallussarja mikä teki eturenkaisiin hieman positiivista caster-kulmaa, keskitti sen ansiosta oikein hyvin. Ei tarvinnut tehdä jatkuvasti pientä korjausliikettä. Kangaspenkit sopivat oikein hyvin meikäläisen kropalle, oli mukava mennä useamman tunnin matkoja. Noin 70 tuhatta tuli päästeltyä sillä lähinnä maantietä ja motaria. Mutta ei sitä voi täysin tietää kokeilematta, jokaisella on erilaiset odotukset, ruumiinrakenne jne. Ottamatta kantaa volkkarin yleiseen laadukkuuteen, tarkempaa tietoa vioista löytyy vanhemmista viesteistä.
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
477
Golf on hyvä auto maantiellä, ellei siinä satu olemaan ns. mutteriohjausta. Oman työpaikan Golf on varustettu lievällä sellaisella ja maantieajo ei ole niin herkkua kuin luulisi. Mutteriohjaus ilmenee niin, että ratti tavallaan kipsautuu paikalleen suoraan ajaessa ja ajosuuntaa korjatessa se nytkähtää enemmän, kuin olisi tarve. Tästä seuraa suoraan ajaessa epämääräistä vaeltelua, jolle ei oikein voi mitään. Ilmiön kyllä tunnistaa, kun autolla ajelee vähän pitemmän matkan maantietä. Toinen Vag-konsernin autojen helmasynti on piiiitkä kytkinpolkimen liike, joka tekee ajoasennon hakemisesta vähän haastavampaa, kuin muilla merkillä yleisesti. Automaattina tätä ongelmaa ei tietty ole.
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
477
Ei nyt Jazzista ole kokemusta, mutta kyllä 7-koppainen golf luokasssaan hiljaisimmasta päästä on. Omalla kokemuksella sanoisin, että sillä on melutasonsa puolesta mukava matkustaa maantienopeuksilla. Motarilla olen ajanut kyseisellä autolla melko vähän, mutta ei se mielestäni niissäkään nopeuksissa aivan älytön mölytoosa ole. SheikYerboutin kannattaa itse käydä kokeilemassa, että onko parannus riittävää luokkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Ei välttämättä ole edes parannus, riippuen mitkä renkaat golfissa on alla. Ja mihin Jazzin malliin verrataan. Äänieristys kun molemmissa on olematon erityisesti rengasmelun suuntaan, niin alla oleva rengas tekee sen eron. Ja toki tie missä ajaa. Nokialaiset vollottajat feat. karhea ura-asfaltti, niin siinä alkaa e-sarjan merssukin olla kusessa.

e: Golfissa täytyy tietty sit muistaa sekin, että saa vagin ongelmat kaupan päälle. Loppupäässä ketjua ainakin "kehuja" halkeilevista umpioista ja vedestä ihan väärässä paikassa. Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 689
Simppeli kysymys: onko about vuosimallin 2017-18 Golf hyvä auto maantiellä? Jotenkin tuo nykyinen Honda Jazz on muuten kaikinpuolin kiva auto, mutta maantiellä rengasmelua riittää vähän liiaksi ja penkkiin ei oikein löydä sitä täydellistä asentoa.
Ajelin joskus jotain 2010-luvun Jazzia ja rehellinen mielipide on että auto oli jäätävä kasa p*skaa ihan kaikilla osa-alueilla. Golfeista kokemukset ovat jääneet 1997 (mk3 1.8 farkku) ja ~2010 (1.4TSI sijaisauto) versioihin ja ottaisin ihan kumman tahansa, varsinkin maantielle, ennemmin kuin Jazzin.

Varsinkin automaatti tuossa Jazzissa jäi kyllä mieleen kategoriassa "huonoin jengalaatikko mitä olen koskaan ajanut" - CVT ei mitenkään sovi autoon jossa äänieristystä hoitaa max 1mm paksu pelti...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Enemmän kun ajaa ja tottuu laatikkoon, niin ei se CVT huuda kuin maksimikiihdytyksissä, jos sellaisia harrastaa. Lyhyemmällä ajokokemuksella toki varmaan vaikuttaa helposti pelkältä huutajalta. 2010 Golf on kyllä ihan samanlainen rimpula kuin samanikäinen Jazz paitsi yleisen ikävyyden lisäksi siinä hajoaa kone, laatikko, sähköt ja pellit vielä ruostuu ellei ovipellit vaihdu ensin kun taipuvat jäätymisen takia. Jalkotilaan saa vielä akvaarion, kun tiivisteet ja saumat vuotaa vedet sisään :D

Mut oikeasti, eiköhän nykyinen omistaja ole jo tutustunut Jazziinsa tarpeeksi tietääkseen mikä toimii ja mikä ei. Melustahan tässä tais olla kyse. Jollain Contin/Goodyearin kitkoilla, missä on vielä vaimennukset sisällä (contisilent / SCT) saa ihmeitä aikaan. Vastaavalla tavalla kesänakeista saa mukavuutta alle, jos nyt on vaikka alkuperäisasenteiset kovakumipalat vielä alla.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
544
@A_SA

Jos ei löydy langatonta android autoa/apple car playta niin mielestäni langaton lataus on turha varuste.

Selvittäisin myös onko siinä sport ratissa erillinen viiksi vakkarille vai integroidut napit. Mielipidekysymys, mutta itse tykkäsin enemmän Golffista, missä oli napit vs Audi A3:n sportti ratti vanhanaikaisella lisäviiksellä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
560
En ole vag-osaaja, mutta minä ainakin laittaisin avaimettoman käynnistyksen + kuolleen kulman varoittimen.
Avaimeton tulee Style-paketissa automaagisesti, on hyvä varuste kyllä. Kuolleesta kulmasta en olekaan varma. Voisiko kuulua Travel Assist -pakettiin?

1638376765485.png

1638376778452.png

1638376797499.png

1638376809243.png

1638376926648.png
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
560
@A_SA

Jos ei löydy langatonta android autoa/apple car playta niin mielestäni langaton lataus on turha varuste.

Selvittäisin myös onko siinä sport ratissa erillinen viiksi vakkarille vai integroidut napit. Mielipidekysymys, mutta itse tykkäsin enemmän Golffista, missä oli napit vs Audi A3:n sportti ratti vanhanaikaisella lisäviiksellä.
Phone Boxista löytyy langaton Auto/CarPlay :
Sen avulla Apple CarPlayn ja Android Auton käyttö on entistäkin vaivattomampaa. Älypuhelimen käyttö autossa tapahtuu kokonaan ilman johtoja, jos varusteeksi lisäksi valitaan puhelimen induktiolatauksen mahdollistava Phone Box -matkapuhelinlokero, josta on langaton yhteys auton ulkopuolelle asennettuun antenniin.
Vakkari näyttää olevan erillisellä viiksellä:
1638377224774.png
 

Cuubis

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
480
@A_SA
Jos haluaa tuon langattoman puhelinlatauksen ja ikkunatummennukset, niin eikö kannattaisi ottaa alle satasen kalliimpi comfort-paketti, jossa tulee noiden lisäksi lämmitettävä tuulilasi?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Phone Boxista löytyy langaton Auto/CarPlay :

Vakkari näyttää olevan erillisellä viiksellä:
Minkähän takia nykyään edes tehdään vakkareita erilliseen viikseen, opelin rattinapit ainakin on pätevät. Brand differentointia volkkarista ts. paremmat kalliimpaan?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
560
@A_SA
Jos haluaa tuon langattoman puhelinlatauksen ja ikkunatummennukset, niin eikö kannattaisi ottaa alle satasen kalliimpi comfort-paketti, jossa tulee noiden lisäksi lämmitettävä tuulilasi?
Kyllä, mutta valitettavasti 9,2" Amundsen estää Comfortin. En ymmärrä miksi... Ottaisin mielelläni lämpimän lasin sekä isomman näytön.

1638377588551.png
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
560
Minkähän takia nykyään edes tehdään vakkareita erilliseen viikseen, opelin rattinapit ainakin on pätevät. Brand differentointia volkkarista ts. paremmat kalliimpaan?
Voi hyvin olla brändikikkailua. Adaptiivinen tosin hiukan vähentää sen viiksen hiplailua.

Itsekin ottaisin kyllä rattiin, jos saisi valita. Nykyisessä on vilkkuviiksen päässä cruisen napit.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
560
Kannattaa käydä myyjän kanssa läpi. Tuo voi liittyä tuotantolinjoihin tai mihin vaan logistiikkaan. Myyjillä saattaa sen sijaan olla putkella jo tulossa sulle sopiva auto jolle ei ole vielä ostajaa.
Jep. Pariin liikkeeseen oltu jo yhteydessä ja heti vaan kun saavat autot koeajoon, niin käydään juttusilla. Uusi Fabia on siis ihan uusinta uutta.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
tosi iso pettymys, ettei Fabiasta tulekaan enää farkkua, onko fiksumpaa korimallia edes olemassa kuin pikkuauto isolla tavaratilalla. Noista varusteista, VAG autojen vakio vakkariviiksi tuo erillinen, se tulee silloin jos adaptiivinen vakkari. Nopea bongata käytettyjä katsoessa onko ruksittu varuste kun näkee onko kaksi viikseä. Skodan sunset tummennukset on melkein sävylasit, ainakin ollut ennen, ei kovin tummat. Jos tummia mielii, säästää tuon varusteen hinnan ja kalvottaa lasit. Dynamic pack on yleensä ollut Skodaan halpa ja saa paremmat penkit. Aktiivinen kaistallapitoavustin on oman kokemuksen mukaan vähän turha 90% tilanteissa, koska se saattaa talvella jopa aiheuttaa vaaratilanteen repiessä autoa vastaantulijoiden kaistalle tai muuta äkkinäistä, en tykkää itse ja laitan aina pois päältä kun ajan autolla jossa moinen on.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
560
Sävylasit käy, täysin tummaa ei olla hakemassa.
Dynamic-paketti sujahti nätisti. Jossain vaiheessa ei mennyt, niin jäi pois. Se on kyllä hintaansa hyvä paketti, Kiitos vinkistä!
Digimittari + adaptiivinen vakkari = 715 € / Travel Assist -paketti = 730 € (sis. dimittari, adaptiivinen vakkari ja kaista-avustin). Eli kannattaa ottaa pakettina, vaikka kaista-avustinta ei kovin käyttäisikään. Pitkillä legeillä ihan mukava varuste (kun toimii).
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Plus jos on yhtään fiksumpi toteutus niin osaa kyllä paska näkyvyyden tms tilanteissa huudella että sori, nyt ei pysty.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Itselläni on Outlander phev, enkä sanoisi mitenkään mukavaksi ajaa. Asvalttireikiin paukkuu tosi kovasti, ohjaus on tunnottoman löysä jatkuvasti nopeudesta riippumatta ja vakio 18" hakee jokasuuntaan aggressiivisesti.
Toki helppo pyörittää missävaan pikkurillil, modernin tuntuinen jne.
Huomasin tuon saman urissa vetelyn kun kävin koeajamassa muistaakseni vuoden 2016 mallia. Ostin kuitenkin uuden karvalakin ja siinä tuli 16 tuuman vanteilla 70 profiiliset renkaat. Ei vetele mutta ohjauksen tarkkuus on ainakin orkkis Geolandereilla (hyh) hieman heikompi kuin isommilla vanteilla. Hidastetöyssyjä tai kuoppia ei tarvitse varoa. Talvirenkaina Nokian nastat ja ne ovat paljon tukevammat (jäykempi renkaan reunavalli?). Ehkä 17 tuumaiset voisi olla hyvä kompromissi.

Koeajoin tällä viikolla Eclipse PHEVin, se oli myös hieman levoton (18”) ja ohjaus epämääräinen, sen jälkeen oma Outlander tuntui hyvältä. Eclipsen sisusta oli myös pettymys, halvan oloinen. Näyttökin näytti jälkeenpäin laitetulta eikö integroidulta. Voimalinjahan on sama kuin Outlanderissa.

Joku outo juttu muuten näissä uusien Mitsujen ohjausgeometriassa on kun tuntuu että monessa ratti hieman vinossa oikealle vaikka on kulmat säädetty kuntoon. Herkkä tien kallistumalle. Vaikea selittää mutta kun sen tietää katsoa niin huomaa.

Tuliskohan näihin saksalaisen premiumin fiilistä jos ohjaus ei olisi niin tehostettu. Kia Sorento plug-in pääsee ajettavuudessa lähelle mutta siinä ärsyttää muutama pikkuasia ja se on kallis.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
Skodassa ehkä Volkswagenissa ei. Passat B8, Tiguan AD1 ja Arteonissa vakkarin napit on ratissa, vaikka olisi adaptiivinen.
tottakai kaikki muuttuu, mutta aika kauan ollut tuo viiksi käytössä ja skodassa nyt yllättäen ja onneksi ei aina ole kaikki uutuudet käytössä. Tuo hipaisunäppäin autossa ja varsinkin ratissa mitä jossa volkkarissa on ei voi olla muuta kuin paska.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
piti olla, mutta sitten luin uutisen, että sen kehitys jää pois ja kehitellään niillä rahoilla jotain sähköpotkulautoja
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
71
tottakai kaikki muuttuu, mutta aika kauan ollut tuo viiksi käytössä ja skodassa nyt yllättäen ja onneksi ei aina ole kaikki uutuudet käytössä. Tuo hipaisunäppäin autossa ja varsinkin ratissa mitä jossa volkkarissa on ei voi olla muuta kuin paska.
Kyllä ne on ihan fyysisiä näppäimiä ollut aika pitkälti. Tänä vuonna taisi tulla hipaisunäppäimet. Hipaisunäppäin on kyllä täysin paska
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
hipasunäppäimet ja kosketusnäytöt on kauheata kuraa, jokainen tietää joka käyttää puhelinta autotelineessä, eihän siitä tule mitään. Syy varmaan on kustannusten säästö, halpaa laittaa yksi iso näyttö jonka kautta hivellään kaikkia toimintoja, tulee vain yksi johtosarja sensijaan, että monta nappia joille pitää tuoda johdot. Nykyautoissa on ihan hanurista nuo jälkikäteen kojelautaan liimatut tai sen näköiset kosketusnäytöt ja feikkipakoputkenpäät joita pitää tunkea joka helkatin takapuskuriin, ei nolompaa olekaan.

 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 359
Syy varmaan on kustannusten säästö, halpaa laittaa yksi iso näyttö jonka kautta hivellään kaikkia toimintoja, tulee vain yksi johtosarja sensijaan, että monta nappia joille pitää tuoda johdot.
Enpä tiedä, yksi kaapeli (jossa monta karvaa) sinne kai molemmissa kuitenkin menee. Vaikea kyllä arvioida, kumpi kalliimmaksi tulisi, mutta itse veikkaisin hipaisunappeja. Ehkä vain typerä futuristinen trendi joka toivottavasti menee ohi?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
285
Crossover/suv auton etsintä jatkuu. Budjetti 20-35t€. Uusista on ainakin Kia Niro vaihtoehtona (kilpailijat menee yli budjetin). Automaattiloota pakollinen. Rahoituksella, joten näistä kyseisistä autoista on tietyt yksilöt valikoitu mm. rahoitustarjousten takia.

Käytettyjen valikoimasta on nyt jäänyt vaihtoehdoiksi:
Opel Grandland X 1.2 bensa -18 (puretech hylätty)
Peugeot 3008 1.6 bluehdi diesel ja 1.2 puretech bensa -17 (puretech hylätty)
Ford Kuga 2.0 tdci diesel -15
BMW X1 2.0 diesel -16
BMW X3 2.0 diesel -14 (N47d20c hylätty)
Toyota RAV4 2.5 hybridi -16
Honda CR-V 1.6 diesel -15

Meinaa olla valinnan vaikeutta niin ajattelin kysyä, että tietääkö joku näistä jo tyrmätä jonkun vaihtoehdon. Mitään alati korjausta vaativaa pommia ei huvita ostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Osta bemari niin ei tartte katua. Voi olla että jotain hajoaa mutta mieluummin siitä maksaa kuin ajaa sellaisella autolla mistä ei oikeasti tykkää.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
285
1.2 puretechit voi unohtaa, samoin bemmin 2.0 dieselit. Rav4 on varmin, sitten tulee cr-v.
Kiitos tämä auttoi jo paljon. Ja totta puhuit, nyt kun tiesi mitä etsiä niin löytyihän noista molemmista melkoisia ongelmia. X1 -16, ilmeisesti saattaa olla päivitetty N47d20b mallin kone jossa ei ilmeisesti jakoketjun kanssa ole vastaavia ongelmia kuin c-loppuisessa moottorissa.

Osta bemari niin ei tartte katua. Voi olla että jotain hajoaa mutta mieluummin siitä maksaa kuin ajaa sellaisella autolla mistä ei oikeasti tykkää.
Tykkäsin kyllä aikoinaan E46:sta, että sinänsä bemari on kyllä korkealla listalla. Mutta vanhemmiten alkaa myös luotettavuus ja ajamisen edullisuus painamaan vaakakupissa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
544
Crossover/suv auton etsintä jatkuu. Budjetti 20-35t€. Uusista on ainakin Kia Niro vaihtoehtona (kilpailijat menee yli budjetin). Automaattiloota pakollinen. Rahoituksella, joten näistä kyseisistä autoista on tietyt yksilöt valikoitu mm. rahoitustarjousten takia.

Käytettyjen valikoimasta on nyt jäänyt vaihtoehdoiksi:
Opel Grandland X 1.2 bensa -18 (puretech hylätty)
Peugeot 3008 1.6 bluehdi diesel ja 1.2 puretech bensa -17 (puretech hylätty)
Ford Kuga 2.0 tdci diesel -15
BMW X1 2.0 diesel -16
BMW X3 2.0 diesel -14 (N47d20c hylätty)
Toyota RAV4 2.5 hybridi -16
Honda CR-V 1.6 diesel -15

Meinaa olla valinnan vaikeutta niin ajattelin kysyä, että tietääkö joku näistä jo tyrmätä jonkun vaihtoehdon. Mitään alati korjausta vaativaa pommia ei huvita ostaa.
Vitarastakin näemmä tullut 1.5 hybridiautomaatti. Sisältä tietysti aika karu ja penkit ei kokemukseni mukaan järin mukavat. Työkaluksi lienee ihan hyvä hinta/ominaisuussuhde edelleen.

1638630587652.png


Nirosta on jo uusi malli nurkan takana. Ellei tule hyvää tarjousta, niin katsoisin ennemmin käytettynä.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
285
Vitarastakin näemmä tullut 1.5 hybridiautomaatti. Sisältä tietysti aika karu ja penkit ei kokemukseni mukaan järin mukavat. Työkaluksi lienee ihan hyvä hinta/ominaisuussuhde edelleen.



Nirosta on jo uusi malli nurkan takana. Ellei tule hyvää tarjousta, niin katsoisin ennemmin käytettynä.
Ai sekin päivittyi. Oon tuota uutta S-Crossia katsonut sillä silmällä, mutta toistaiseksi saatavuudesta ei ole kukaan osannut antaa parempaa arviota. Vitarakin on aivan ok, mutta hieman karu kieltämättä. S-Cross on jo paljon mieluisampi, suorastaan hieno. Jossain koeajo artikkeleissa väitettiin, että tammikuussa tulisi noita Suomeen mutta paikallinen myyjä ei tiennyt edes, että koska saavat esittelyautoa. Lisäksi en tiedä, että tuleeko tuohon samaa rahoituskampanjaa kuin Swacessa. Vai mikä se corollan kopio nyt onkaan.

Uusi tuleva Niro olisi kyllä paljon hienompikin kuin nykyinen. Hieman kyllä ärsyttää ostaa uutta autoa, josta tuleekin uusi malli tyyliin alle vuodessa. Varsinkin kun tarjous -22 mallista ei ollut hirveän hyvä. Tinkivaraa oli vain muutaman satasen muka. Vaikuttaakohan uusi malli vanhan arvoon negatiivisesti paljonkin?
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
138
Vähän huolestuttaa, että millä autolla tässä tulevaisuudessa joutuu ajamaan. Nykyinen 2000-luvun alun autokin on omaan makuun liian uusi laitos kaikkie bokseineen, ei vaan kiinnosta nuo nykyiset laitteet kulki ne bensalla,sähköllä tai dieselillä. Mielummin vaan hankkisi vaikka nivan ja ajaisi ilman yhtään mitään elektroniikkaa autossa. :cool: Ajettavuuskin koki alamäen heti kun autoihin tuli tehostimet, sen verran perverssi olen.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
544
Ai sekin päivittyi. Oon tuota uutta S-Crossia katsonut sillä silmällä, mutta toistaiseksi saatavuudesta ei ole kukaan osannut antaa parempaa arviota. Vitarakin on aivan ok, mutta hieman karu kieltämättä. S-Cross on jo paljon mieluisampi, suorastaan hieno. Jossain koeajo artikkeleissa väitettiin, että tammikuussa tulisi noita Suomeen mutta paikallinen myyjä ei tiennyt edes, että koska saavat esittelyautoa. Lisäksi en tiedä, että tuleeko tuohon samaa rahoituskampanjaa kuin Swacessa. Vai mikä se corollan kopio nyt onkaan.

Uusi tuleva Niro olisi kyllä paljon hienompikin kuin nykyinen. Hieman kyllä ärsyttää ostaa uutta autoa, josta tuleekin uusi malli tyyliin alle vuodessa. Varsinkin kun tarjous -22 mallista ei ollut hirveän hyvä. Tinkivaraa oli vain muutaman satasen muka. Vaikuttaakohan uusi malli vanhan arvoon negatiivisesti paljonkin?
Vaikea sanoa, kun uuden tekniikastakaan ei ole vielä mitään julkaistu. Ehkäpä vähän myöhemmin noita saa hyvällä varustepaketilla /alennuksella, kun haluavat päästä viimeisistä eroon. Nyt on vielä mielestäni se huonoin hetki ostaa kyseistä mallia.

Suzuki on kyllä jännä merkki: Hinnasto kertoo uudesta tekniikasta ennen kuin siitä on ainoatakaan uutista tai koeajoa netissä. Nyt on vissiin Vitara ennakkotilattavissa, S-Crossiin samaa tulossa myöhemmin.

Tämän mukaan tuossa olisi automatisoitu manuaali, jossa pienehkö sähkömoottori laatikon ja pyörien välissä. Eli vaihdot varmaan verkkaiset, mutta ehkä se sähkömoottorin tuki vaihdon aikana riittää jouhevaan menoon. Maksimissaan sähköllä pääsee 80 km/h, joten tässä ei olla uusien Toyotien tai Korealaisten tasolla. Enemmänkin edellisen generaation Yaris Hybrid voimalinja. 1.5 vapari imusarjaruiskulla lienee varmatoiminen konstruktio. Täytyy käydä kyllä mielenkiinnosta koeajamassa, jos ennättää talvikeleillä.


 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 024
Ei välttämättä ole edes parannus, riippuen mitkä renkaat golfissa on alla. Ja mihin Jazzin malliin verrataan. Äänieristys kun molemmissa on olematon erityisesti rengasmelun suuntaan, niin alla oleva rengas tekee sen eron. Ja toki tie missä ajaa. Nokialaiset vollottajat feat. karhea ura-asfaltti, niin siinä alkaa e-sarjan merssukin olla kusessa.

e: Golfissa täytyy tietty sit muistaa sekin, että saa vagin ongelmat kaupan päälle. Loppupäässä ketjua ainakin "kehuja" halkeilevista umpioista ja vedestä ihan väärässä paikassa. Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
Oikeasti vertaat samanikäistä Honda Jazzia ja Golfia? Melko pihalla täytyy olla asioista jos väittää että nämä autot olisivat samalla viivalla melun suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Oikeasti vertaat samanikäistä Honda Jazzia ja Golfia? Melko pihalla täytyy olla asioista jos väittää että nämä autot olisivat samalla viivalla melun suhteen.
Oliko jossain mainittu jazzin ikä? En ainakaan huomannut. Ja se, että sanon molempia vajaavaisiksi äänieristyksen osalta ei ole vertailu. Golf ei todellakaan ole mikään maaginen tai meluisille renkaille immuuni auto.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom