- Liittynyt
- 31.07.2019
- Viestejä
- 1 863
**tuplana tuli
En kyllä usko että Outlander tarjoaa toivottua parempaa alustaa. Muistelen että ajettavuus ei ole saanut kehuja, ainakaan ennen kaikkein uusinta mallia joiden hinta menee yli budjetin. Koeajoa suosittelen, niin kuin tietysti oli mikä tahansa auto ajatuksissa.Täällä ois pariskunta, joka haluaa pärjätä yhdellä autolla. Toinen kulkupeli on skootteri kesäisin. Ei lapsia. Toinen ajaa päivittäin 40km työmatkaa kesät talvet. Autolle on talli jossa lämmitys ja töissä tolppapaikka myös. Tähän mennessä honda civic riittänyt hyvin, mutta kaivattaisin korkeampaa autoa, paremmalla alustalla ja pienemmällä kulutuksella. PHEV autot periaatteessa ok, mitä nyt budjetin 20-25k rajoissa.... riippuen toki mitä vanhasta autosta saa vaihdossa lisäksi. Kateltu on sekunnin ajan phev outlanderia, mutta on se liian iso meille kahdelle vaikka muuten kaikki ok. Periaatteessa ollaan avoimia kaikille ideoille.
@feuerstrahlEn kyllä usko että Outlander tarjoaa toivottua parempaa alustaa. Muistelen että ajettavuus ei ole saanut kehuja, ainakaan ennen kaikkein uusinta mallia joiden hinta menee yli budjetin. Koeajoa suosittelen, niin kuin tietysti oli mikä tahansa auto ajatuksissa.
Kia Niro onkin mainittu, siinä korkeampi plugari. Jos korkeudesta on valmis tinkimään, niin Toyota Prius ja Kia Optima voisivat olla harkinnan arvoisia. Ja Hyundai Ioniq.
Civicissä on helkkarin sporttinen alusta, eli todella jäykkä. Kaikki kuopat tuntuu ja korotetut suojatiet. Muissa autoissa voi huoletta vedellä niiden yli ku ite joutuu hidastelemaan helvetisti joka töyssyyn.Ehkä se parempi alusta kaipaisi vähän lisämäärittelyä. Tarkoittaako se teknisiä ratkaisuja, eli esim joustintuet eivät kelpaa, vaan on oltava kolmiotukivarret? Tarkoittaako se mukavampaa kyytiä tai luonikkaampaa menoa radalla? Jos se tarkoittaa noita kaikkia, ovat vaihtoehdot aika arvokkaita ja menevät ohi budjetin.
Niillä ominaisuuksilla, mitä itse arvostan auton alustassa, sanoisin, että ratkaisua ei ole olemassakaan. Jos civicin tankkiin tekee reiän, alkaa vaihtoehtoja löytyä.
Ilman vahvaa harrastuneisuutta jättäisin 5er ja E liikkeeseen, vaihtoehdot 400tkm ajettuja ja 40-50 tkm/vuosi tahdilla tonnin remontteja voi tulla parin kuukauden välein. Mondeo tai Insignia voisi osua budjettiinTähän sektoriin itse perehtyisin noilla kriteereillä: V70 Vulva, 500-Bemmi tai E-Mersu. Sopivaa yksilöä hakisin sillä perusteella, miltä auto näyttää ja tuntuu. Mittarilukemasta en paljon välittäisi. Ennen ostopäätöstä vielä googlettaisin kyseisen mallin tekniikkaan liittyvät sudenkuopat. Huoltoihin, varusteluun, renkaisiin, ym. jättäisin vähintään 1000€ budjetin.
Ei tuossa hintaluokassa, ~200tkm ajettuina taida saada kuin Skeidaa (Octavia 200+tmk) ja Mondeota noista isommista.Se olisi kaaran vaihto edessä, tarkoitus vaihtaa bensasta dieseliin. Kilometrejä tulee noin 40-50tkm vuodessa, joten bensalaitos on turhan kallis laitos.
Mikä menisi näihin:
- Farmari, iso takapaksi, jossa kaksi 20kg kokoista koiraa mahtuu matkustamaan.
- Hinta noin 5000e.
- Suhteellisen luotettava ja vie vähän polttoainetta, halpa ylläpitää.
- Ajo lähinnä 80-120km/h tiellä, joten kaupungissa ajoa on erittäin vähän = vaihteiston välitykset saisi olla kuosissa.
Mielessä olisi pari kaaraa, mutta mitä te heittäisitte vaihtoehdoksi?
Eiköhän se ole ainakin yhtä hyvä kuin mun ex vm-14 golffi. Rengasmelu oli suht siedettävä, miedompi kuin vanhemmassa Octaviassa. Riippuu rengastuksesta. Siinä oli jousien madallussarja mikä teki eturenkaisiin hieman positiivista caster-kulmaa, keskitti sen ansiosta oikein hyvin. Ei tarvinnut tehdä jatkuvasti pientä korjausliikettä. Kangaspenkit sopivat oikein hyvin meikäläisen kropalle, oli mukava mennä useamman tunnin matkoja. Noin 70 tuhatta tuli päästeltyä sillä lähinnä maantietä ja motaria. Mutta ei sitä voi täysin tietää kokeilematta, jokaisella on erilaiset odotukset, ruumiinrakenne jne. Ottamatta kantaa volkkarin yleiseen laadukkuuteen, tarkempaa tietoa vioista löytyy vanhemmista viesteistä.Simppeli kysymys: onko about vuosimallin 2017-18 Golf hyvä auto maantiellä?
Ajelin joskus jotain 2010-luvun Jazzia ja rehellinen mielipide on että auto oli jäätävä kasa p*skaa ihan kaikilla osa-alueilla. Golfeista kokemukset ovat jääneet 1997 (mk3 1.8 farkku) ja ~2010 (1.4TSI sijaisauto) versioihin ja ottaisin ihan kumman tahansa, varsinkin maantielle, ennemmin kuin Jazzin.Simppeli kysymys: onko about vuosimallin 2017-18 Golf hyvä auto maantiellä? Jotenkin tuo nykyinen Honda Jazz on muuten kaikinpuolin kiva auto, mutta maantiellä rengasmelua riittää vähän liiaksi ja penkkiin ei oikein löydä sitä täydellistä asentoa.
En ole vag-osaaja, mutta minä ainakin laittaisin avaimettoman käynnistyksen + kuolleen kulman varoittimen.
Avaimeton tulee Style-paketissa automaagisesti, on hyvä varuste kyllä. Kuolleesta kulmasta en olekaan varma. Voisiko kuulua Travel Assist -pakettiin?En ole vag-osaaja, mutta minä ainakin laittaisin avaimettoman käynnistyksen + kuolleen kulman varoittimen.
Phone Boxista löytyy langaton Auto/CarPlay :@A_SA
Jos ei löydy langatonta android autoa/apple car playta niin mielestäni langaton lataus on turha varuste.
Selvittäisin myös onko siinä sport ratissa erillinen viiksi vakkarille vai integroidut napit. Mielipidekysymys, mutta itse tykkäsin enemmän Golffista, missä oli napit vs Audi A3:n sportti ratti vanhanaikaisella lisäviiksellä.
Vakkari näyttää olevan erillisellä viiksellä:Sen avulla Apple CarPlayn ja Android Auton käyttö on entistäkin vaivattomampaa. Älypuhelimen käyttö autossa tapahtuu kokonaan ilman johtoja, jos varusteeksi lisäksi valitaan puhelimen induktiolatauksen mahdollistava Phone Box -matkapuhelinlokero, josta on langaton yhteys auton ulkopuolelle asennettuun antenniin.
Minkähän takia nykyään edes tehdään vakkareita erilliseen viikseen, opelin rattinapit ainakin on pätevät. Brand differentointia volkkarista ts. paremmat kalliimpaan?Phone Boxista löytyy langaton Auto/CarPlay :
Vakkari näyttää olevan erillisellä viiksellä:
Kyllä, mutta valitettavasti 9,2" Amundsen estää Comfortin. En ymmärrä miksi... Ottaisin mielelläni lämpimän lasin sekä isomman näytön.@A_SA
Jos haluaa tuon langattoman puhelinlatauksen ja ikkunatummennukset, niin eikö kannattaisi ottaa alle satasen kalliimpi comfort-paketti, jossa tulee noiden lisäksi lämmitettävä tuulilasi?
Voi hyvin olla brändikikkailua. Adaptiivinen tosin hiukan vähentää sen viiksen hiplailua.Minkähän takia nykyään edes tehdään vakkareita erilliseen viikseen, opelin rattinapit ainakin on pätevät. Brand differentointia volkkarista ts. paremmat kalliimpaan?
Jep. Pariin liikkeeseen oltu jo yhteydessä ja heti vaan kun saavat autot koeajoon, niin käydään juttusilla. Uusi Fabia on siis ihan uusinta uutta.Kannattaa käydä myyjän kanssa läpi. Tuo voi liittyä tuotantolinjoihin tai mihin vaan logistiikkaan. Myyjillä saattaa sen sijaan olla putkella jo tulossa sulle sopiva auto jolle ei ole vielä ostajaa.
Huomasin tuon saman urissa vetelyn kun kävin koeajamassa muistaakseni vuoden 2016 mallia. Ostin kuitenkin uuden karvalakin ja siinä tuli 16 tuuman vanteilla 70 profiiliset renkaat. Ei vetele mutta ohjauksen tarkkuus on ainakin orkkis Geolandereilla (hyh) hieman heikompi kuin isommilla vanteilla. Hidastetöyssyjä tai kuoppia ei tarvitse varoa. Talvirenkaina Nokian nastat ja ne ovat paljon tukevammat (jäykempi renkaan reunavalli?). Ehkä 17 tuumaiset voisi olla hyvä kompromissi.Itselläni on Outlander phev, enkä sanoisi mitenkään mukavaksi ajaa. Asvalttireikiin paukkuu tosi kovasti, ohjaus on tunnottoman löysä jatkuvasti nopeudesta riippumatta ja vakio 18" hakee jokasuuntaan aggressiivisesti.
Toki helppo pyörittää missävaan pikkurillil, modernin tuntuinen jne.
Skodassa ehkä Volkswagenissa ei. Passat B8, Tiguan AD1 ja Arteonissa vakkarin napit on ratissa, vaikka olisi adaptiivinen.Noista varusteista, VAG autojen vakio vakkariviiksi tuo erillinen, se tulee silloin jos adaptiivinen vakkari.
tottakai kaikki muuttuu, mutta aika kauan ollut tuo viiksi käytössä ja skodassa nyt yllättäen ja onneksi ei aina ole kaikki uutuudet käytössä. Tuo hipaisunäppäin autossa ja varsinkin ratissa mitä jossa volkkarissa on ei voi olla muuta kuin paska.Skodassa ehkä Volkswagenissa ei. Passat B8, Tiguan AD1 ja Arteonissa vakkarin napit on ratissa, vaikka olisi adaptiivinen.
Onko muka näin? Mun käsityksen mukaan olisi tulossa myöhemmin myös Combitosi iso pettymys, ettei Fabiasta tulekaan enää farkkua
Kyllä ne on ihan fyysisiä näppäimiä ollut aika pitkälti. Tänä vuonna taisi tulla hipaisunäppäimet. Hipaisunäppäin on kyllä täysin paskatottakai kaikki muuttuu, mutta aika kauan ollut tuo viiksi käytössä ja skodassa nyt yllättäen ja onneksi ei aina ole kaikki uutuudet käytössä. Tuo hipaisunäppäin autossa ja varsinkin ratissa mitä jossa volkkarissa on ei voi olla muuta kuin paska.
Enpä tiedä, yksi kaapeli (jossa monta karvaa) sinne kai molemmissa kuitenkin menee. Vaikea kyllä arvioida, kumpi kalliimmaksi tulisi, mutta itse veikkaisin hipaisunappeja. Ehkä vain typerä futuristinen trendi joka toivottavasti menee ohi?Syy varmaan on kustannusten säästö, halpaa laittaa yksi iso näyttö jonka kautta hivellään kaikkia toimintoja, tulee vain yksi johtosarja sensijaan, että monta nappia joille pitää tuoda johdot.
Kiitos tämä auttoi jo paljon. Ja totta puhuit, nyt kun tiesi mitä etsiä niin löytyihän noista molemmista melkoisia ongelmia. X1 -16, ilmeisesti saattaa olla päivitetty N47d20b mallin kone jossa ei ilmeisesti jakoketjun kanssa ole vastaavia ongelmia kuin c-loppuisessa moottorissa.1.2 puretechit voi unohtaa, samoin bemmin 2.0 dieselit. Rav4 on varmin, sitten tulee cr-v.
Tykkäsin kyllä aikoinaan E46:sta, että sinänsä bemari on kyllä korkealla listalla. Mutta vanhemmiten alkaa myös luotettavuus ja ajamisen edullisuus painamaan vaakakupissa.Osta bemari niin ei tartte katua. Voi olla että jotain hajoaa mutta mieluummin siitä maksaa kuin ajaa sellaisella autolla mistä ei oikeasti tykkää.
Vitarastakin näemmä tullut 1.5 hybridiautomaatti. Sisältä tietysti aika karu ja penkit ei kokemukseni mukaan järin mukavat. Työkaluksi lienee ihan hyvä hinta/ominaisuussuhde edelleen.Crossover/suv auton etsintä jatkuu. Budjetti 20-35t€. Uusista on ainakin Kia Niro vaihtoehtona (kilpailijat menee yli budjetin). Automaattiloota pakollinen. Rahoituksella, joten näistä kyseisistä autoista on tietyt yksilöt valikoitu mm. rahoitustarjousten takia.
Käytettyjen valikoimasta on nyt jäänyt vaihtoehdoiksi:
Opel Grandland X 1.2 bensa -18 (puretech hylätty)
Peugeot 3008 1.6 bluehdi diesel ja 1.2 puretech bensa -17 (puretech hylätty)
Ford Kuga 2.0 tdci diesel -15
BMW X1 2.0 diesel -16
BMW X3 2.0 diesel -14 (N47d20c hylätty)
Toyota RAV4 2.5 hybridi -16
Honda CR-V 1.6 diesel -15
Meinaa olla valinnan vaikeutta niin ajattelin kysyä, että tietääkö joku näistä jo tyrmätä jonkun vaihtoehdon. Mitään alati korjausta vaativaa pommia ei huvita ostaa.
Ai sekin päivittyi. Oon tuota uutta S-Crossia katsonut sillä silmällä, mutta toistaiseksi saatavuudesta ei ole kukaan osannut antaa parempaa arviota. Vitarakin on aivan ok, mutta hieman karu kieltämättä. S-Cross on jo paljon mieluisampi, suorastaan hieno. Jossain koeajo artikkeleissa väitettiin, että tammikuussa tulisi noita Suomeen mutta paikallinen myyjä ei tiennyt edes, että koska saavat esittelyautoa. Lisäksi en tiedä, että tuleeko tuohon samaa rahoituskampanjaa kuin Swacessa. Vai mikä se corollan kopio nyt onkaan.Vitarastakin näemmä tullut 1.5 hybridiautomaatti. Sisältä tietysti aika karu ja penkit ei kokemukseni mukaan järin mukavat. Työkaluksi lienee ihan hyvä hinta/ominaisuussuhde edelleen.
Vitara Hybrid - Suzuki
SUZUKI VITARA HYBRID Taloudelliset hybridijärjestelmät ITSELATAAVA HYBRIDI Kevyt ja vahva hybridijärjestelmä tarjoaa sekä polttoainetaloudellista hybridi- että sähköajoa. Se koostuu 1,5-litraisesta Dualjet-moottorista, moottorigeneraattoriyksiköstä (MGU), AGS-automaattivaihteistosta ja...www.suzuki.fi
Nirosta on jo uusi malli nurkan takana. Ellei tule hyvää tarjousta, niin katsoisin ennemmin käytettynä.
Vaikea sanoa, kun uuden tekniikastakaan ei ole vielä mitään julkaistu. Ehkäpä vähän myöhemmin noita saa hyvällä varustepaketilla /alennuksella, kun haluavat päästä viimeisistä eroon. Nyt on vielä mielestäni se huonoin hetki ostaa kyseistä mallia.Ai sekin päivittyi. Oon tuota uutta S-Crossia katsonut sillä silmällä, mutta toistaiseksi saatavuudesta ei ole kukaan osannut antaa parempaa arviota. Vitarakin on aivan ok, mutta hieman karu kieltämättä. S-Cross on jo paljon mieluisampi, suorastaan hieno. Jossain koeajo artikkeleissa väitettiin, että tammikuussa tulisi noita Suomeen mutta paikallinen myyjä ei tiennyt edes, että koska saavat esittelyautoa. Lisäksi en tiedä, että tuleeko tuohon samaa rahoituskampanjaa kuin Swacessa. Vai mikä se corollan kopio nyt onkaan.
Uusi tuleva Niro olisi kyllä paljon hienompikin kuin nykyinen. Hieman kyllä ärsyttää ostaa uutta autoa, josta tuleekin uusi malli tyyliin alle vuodessa. Varsinkin kun tarjous -22 mallista ei ollut hirveän hyvä. Tinkivaraa oli vain muutaman satasen muka. Vaikuttaakohan uusi malli vanhan arvoon negatiivisesti paljonkin?
Oikeasti vertaat samanikäistä Honda Jazzia ja Golfia? Melko pihalla täytyy olla asioista jos väittää että nämä autot olisivat samalla viivalla melun suhteen.Ei välttämättä ole edes parannus, riippuen mitkä renkaat golfissa on alla. Ja mihin Jazzin malliin verrataan. Äänieristys kun molemmissa on olematon erityisesti rengasmelun suuntaan, niin alla oleva rengas tekee sen eron. Ja toki tie missä ajaa. Nokialaiset vollottajat feat. karhea ura-asfaltti, niin siinä alkaa e-sarjan merssukin olla kusessa.
e: Golfissa täytyy tietty sit muistaa sekin, että saa vagin ongelmat kaupan päälle. Loppupäässä ketjua ainakin "kehuja" halkeilevista umpioista ja vedestä ihan väärässä paikassa. Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
Oliko jossain mainittu jazzin ikä? En ainakaan huomannut. Ja se, että sanon molempia vajaavaisiksi äänieristyksen osalta ei ole vertailu. Golf ei todellakaan ole mikään maaginen tai meluisille renkaille immuuni auto.Oikeasti vertaat samanikäistä Honda Jazzia ja Golfia? Melko pihalla täytyy olla asioista jos väittää että nämä autot olisivat samalla viivalla melun suhteen.