Mikä auto minulle?

Techmies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.05.2020
Viestejä
408
Eli sanonko tuolle ei ja etsin uuden? Ainakin myyjän mukaan jakohihna ja vesipumppu vaihdettu 180tkm ja muutenkin menty huolto ohjeitten mukaan.

Ei oikein löydy tuossa hintaluokassa voimakasta ja luotettavaa autoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Eli sanonko tuolle ei ja etsin uuden? Ainakin myyjän mukaan jakohihna ja vesipumppu vaihdettu 180tkm ja muutenkin menty huolto ohjeitten mukaan.

Ei oikein löydy tuossa hintaluokassa voimakasta ja luotettavaa autoa.
200hv perusautoksi ei varmaan ihan huonoimmasta päästä. Kilometrejä ei ainakaan ole liikaa. Iän puolesta tuossa alkaa olemaan muovit aika haperoa sekä ruostetta. Kannattaa kysyä öljynkulutuksesta ja tarkistaa että onko pahasti kuprulla vai onko jo tehty korjauksia erityisesti pyörän kaariin ja erityisesti siitä missä se yhdistyy kuraläppiin ja kynnyksien pohjasta. Yllättäviä korjauksia voi tulla ihan varmasti, niihin kannatta varata tuo edellä mainittu touhutonni tai kaksi ja huomioida se hinnassa.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 358
Kannattaa kysyä öljynkulutuksesta
Mitäpä luulet, että autoliike sanoo öljynkulutuksesta? Eihän se selviä kuin seuraavan 5000-10 000km välillä niin ei autoliikkeellä ole kokemusta tai tietoa tästä. Itsekin monesti asiaa kysynyt ja vastaus on aina "ei tietoa öljynkulutuksesta" tai "ei nämä vie öljyä". Arpapeliä se aina on, eri asia jos ostaa yksityiseltä jolla auto on ollut vuosia ja sattuu kohdalle rehellinen ihminen...
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 217
En uskaltaisi tfsi konetta ostaa ellei ole kuittia männänrengasremontista. Autohan muuten varmasti ihan soiva peli mutta ei se auto tallissa seisoessa hirveästi lämmitä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
368
Teemaan liittyen, oliko noissa 1.4 tsi 90kw caxa koodilla olevissa koneissa muuta murhetta kuin ketju? Näitähän olisi aika paljon tarjolla, joissa ketjusarja vastikään vaihdettu.
 
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
20
Kotimaan autolomalla pikkupatongilla (C3) ajelu alkoi vähän tuntua ikävältä, ja muutenkin jo jonkin aikaa päässä on itänyt ajatus antaa periksi pappaantumiselle ja ostaa mersu. Olen katsellut C W204 tai E W212 malleja, spekseinä vm. 2010 tai uudempi ja kilometrit ehdoton maksimi 200k, mieluiten reilusti vähemmän, bensakone ja sedan. Varusteista ei ole erityisiä vaatimuksia vakiotarjonnan lisäksi ja moottorin mallikaan ei ole tärkeä, koska pienimmissäkin tarjolla olleissa teho riittää. Hintaluokka noissa näyttäisi yleisesti lähtevän 15000€ molemmin puolin eli tämä plusmiinus pari tonnia voisi olla haarukkana.

En ole ajanut kumpaakaan koskaan, ainut kosketus näihin on satunnainen istuminen E-taksimersun takapenkillä. Onko täällä kokemuksia noista, lähinnä kiinnostaa C- ja E-mallien erot, esim. ajotuntuma, sisämelu ja tavaratilat? Lisäksi yleisesti laatu ja sudenkuopat tai vältettävät malliversiot jos niitä on.

Nettiauton tämän hetken tarjonnasta pikaisella haulla esim. nämä voisivat olla hyvin spekseissä:

Myös muita spekseihin meneviä saa ehdottaa, saksalais- tai ranskalaismerkeiltä, ensisijaisesti muut kuin vag. Tavoite olisi löytää isohko, hiljainen, ajoltaan mukava auto jolla voi olettaa ajavansa 150-200t km ja10v ilman isoja ongelmia.
Itselläni ollut bensana M271 koneella Mersun W204 ja onhan auto ihan mieletön ajettava, varsinkin nopeuden mukaan säätyvällä lisävarusteisella tehostimella. Sekä tuon kopan E, että C siis ajettuna. Pidän itse enemmän C-sarjasta, koska ajettavuus on urheilullisempi ja mutkatiellä huippua. E-sarja taas on parhaimmillaan maantiellä ja kun tarkoitus on ajaa mahdollisimman mukavasti.

Nämä pienet bensamallit ovat ikävä kyllä aika murheellisia. Jakoketju menee vaihtoon n. 100tkm välein myös M274 tai M271 Evo moottoreissa. Jakoketjun venyminen ei aiheuta vikakoodia tai valoa, vaan ketju hyppää ja kone on entinen.

Jakoketjun vaihto on melko edullista, n. 700 euroa. Jos ketju on pitkään ollut löysä, voi myös rattaissa olla kulumaa tai vaurioita ja sitten kaivetaan mersumiehen lompakkoa selvästi syvemmältä. Kannattaa googlettaa moottorityyppiä (biltema.fi --> rekkari --> moottorikoodi) ennen hankintaa. Hallittuna riskinä ihan ok valinta.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 922
Alkaa olemaan turhan paljon ajettu kun on jo 314tkm mittarissa niin siksi vaihtoon joutaa tämä volvo.


Ominaisuuksista voi kyllä karsia tuon automaattilaatikon pois että se ei ole välttämättömyys. Saa olla myös sedan jos ei farkkua muuten sopivaa farkkua löydy.

Onkos nuo vaggilaiset ihan susia? DSG laatikolla ei noita ainakaan tee mieli ottaa ja mitenkäs Mondeo mk4?

Vähän olen katsellut tällästä Volvo S60. Muuten hyvä, mutta kilometrejä hivenen liikaa vai mitä raati on mieltä?
Mites 9-3, tyyliin:

Itsellä oli joskus tuollainen (tosin ennen faceliftiä ja manuska) kilsat ~220k-350k ja nuo Fiatin dieselit on kestävän maineessa. Koneen puolesta ei ollut mitään määräaikaishuoltoja isompia ongelmia, ja Opelin osat on halpoja. Pikkuvikoja kuten laakereita, pakoputken korjailua yms. sai tehdä, mutta kokonaisuutena oli melko vaivaton ja edullinen pitää ja hyvä ajaa. Ja erityisesti tuo kone ja sopivaan kohtaan osuva vääntöpotku miellytti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Mites 9-3, tyyliin:

Itsellä oli joskus tuollainen (tosin ennen faceliftiä ja manuska) kilsat ~220k-350k ja nuo Fiatin dieselit on kestävän maineessa. Koneen puolesta ei ollut mitään määräaikaishuoltoja isompia ongelmia, ja Opelin osat on halpoja. Pikkuvikoja kuten laakereita, pakoputken korjailua yms. sai tehdä, mutta kokonaisuutena oli melko vaivaton ja edullinen pitää ja hyvä ajaa. Ja erityisesti tuo kone ja sopivaan kohtaan osuva vääntöpotku miellytti.
En ole merkki uskollinen niin olen kaikelle avoin. Pitääpi tutkia. Kaverilta löytyy ainakin tieto taitoa saabbien kanssa kun ottanu 9-5 550hp irti niin se jotain noista tietää.
Tosin kaveri on töissä volvon valtuutetussa huollossa jolta saa halvalla kaikki huollot niin tuo hieman merkitsee autoo valikoidessa.

Onko nuo Mazda 6 GL 2012 eli mallin loppupäässä valmistettuja pahoja ruostumaan kuten vanhemmat?

VW passat B7 miellyttäisi kanssa omaan silmään. Onko nuo ihan susia vehkeitä jos ottaisi manuaali laatikolla ja 2.0L diesel pannun? Jos ottaisi DSG lootalla niin mitä olisi hyvä kattoa onko vaihdettu?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
277
Kotimaan autolomalla pikkupatongilla (C3) ajelu alkoi vähän tuntua ikävältä, ja muutenkin jo jonkin aikaa päässä on itänyt ajatus antaa periksi pappaantumiselle ja ostaa mersu. Olen katsellut C W204 tai E W212 malleja, spekseinä vm. 2010 tai uudempi ja kilometrit ehdoton maksimi 200k, mieluiten reilusti vähemmän, bensakone ja sedan. Varusteista ei ole erityisiä vaatimuksia vakiotarjonnan lisäksi ja moottorin mallikaan ei ole tärkeä, koska pienimmissäkin tarjolla olleissa teho riittää. Hintaluokka noissa näyttäisi yleisesti lähtevän 15000€ molemmin puolin eli tämä plusmiinus pari tonnia voisi olla haarukkana.

En ole ajanut kumpaakaan koskaan, ainut kosketus näihin on satunnainen istuminen E-taksimersun takapenkillä. Onko täällä kokemuksia noista, lähinnä kiinnostaa C- ja E-mallien erot, esim. ajotuntuma, sisämelu ja tavaratilat? Lisäksi yleisesti laatu ja sudenkuopat tai vältettävät malliversiot jos niitä on.

Nettiauton tämän hetken tarjonnasta pikaisella haulla esim. nämä voisivat olla hyvin spekseissä:

Myös muita spekseihin meneviä saa ehdottaa, saksalais- tai ranskalaismerkeiltä, ensisijaisesti muut kuin vag. Tavoite olisi löytää isohko, hiljainen, ajoltaan mukava auto jolla voi olettaa ajavansa 150-200t km ja10v ilman isoja ongelmia.
Täältä myös kehut Mersun w204. Itellä nyt vuoden päivät palvellut 2012 vm c250cdi ja toistaiseksi erittäin tyytyväinen. Ajoltaan erittäin jämäkkä "pikkuautoksi". Alusta ei nitise eikä natise mistään. Kaikki alustan osat ovat myös edelleen alkuperäisiä vaikka jo n. 245 tkm ajettu auto. Jos c-sarjaan päädyt niin suosittelen, että varusteina ainakin parametriohjaus ja amg-paketti.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 378
Minun taasen on pakko sanoa etten tykännyt lainkaan tuosta w204 c -mersusta, ajoasento on jotenkin niin outo, aivan kuin penkki olisi liian matalalla ja jalat jäävät suoraksi mutta kuitenkin kojetaulu+ratti ovat liian alhaalla. Kokemusta on niin faceliftistä kuin liftaamattomastakin. Pituutta minulla on 181cm. Kannattaa käydä kokeilemassa miltä tuntuu, itse pidin enemmän e -sarjasta.
 

hazaski

Merssu und och Saab
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
249
Kotimaan autolomalla pikkupatongilla (C3) ajelu alkoi vähän tuntua ikävältä, ja muutenkin jo jonkin aikaa päässä on itänyt ajatus antaa periksi pappaantumiselle ja ostaa mersu. Olen katsellut C W204 tai E W212 malleja, spekseinä vm. 2010 tai uudempi ja kilometrit ehdoton maksimi 200k, mieluiten reilusti vähemmän, bensakone ja sedan. Varusteista ei ole erityisiä vaatimuksia vakiotarjonnan lisäksi ja moottorin mallikaan ei ole tärkeä, koska pienimmissäkin tarjolla olleissa teho riittää. Hintaluokka noissa näyttäisi yleisesti lähtevän 15000€ molemmin puolin eli tämä plusmiinus pari tonnia voisi olla haarukkana.

En ole ajanut kumpaakaan koskaan, ainut kosketus näihin on satunnainen istuminen E-taksimersun takapenkillä. Onko täällä kokemuksia noista, lähinnä kiinnostaa C- ja E-mallien erot, esim. ajotuntuma, sisämelu ja tavaratilat? Lisäksi yleisesti laatu ja sudenkuopat tai vältettävät malliversiot jos niitä on.

Nettiauton tämän hetken tarjonnasta pikaisella haulla esim. nämä voisivat olla hyvin spekseissä:

Myös muita spekseihin meneviä saa ehdottaa, saksalais- tai ranskalaismerkeiltä, ensisijaisesti muut kuin vag. Tavoite olisi löytää isohko, hiljainen, ajoltaan mukava auto jolla voi olettaa ajavansa 150-200t km ja10v ilman isoja ongelmia.
Mersun pienet (nelisylinteriset) bensakoneet ei ole kovin onnistuneita, tai ainakaan kun vertaa merkin dieselkoneisiin, eli huomaa että on keskitytty dieselkoneisiin tuohon aikaan. Sitten kuusi- ja kahdeksansylinteriset bensakoneet on kestäviä (paitsi ennen 2009 tehty V6, jossa sylinterinen nanopinnoite kuluu pois ja oliko tasapainotusakseli joka jumii kans). C ja E erot ainakin vielä tuohon aikaan (ei kokemusta tästä uusimmasta C-mallista) oli se että E-malli on vähän joka alueella hitusen parempi ja laadukkaamman tuntuinen. C-malli on toki sporttisempi. Mutta kaiken kaikkiaan bensakoneisen Mersun osto on enemmän kareikkoja täynnä kuin dieselkoneiden osto. Minun mielestä käytettynä ostaessa kannattaa ostaa suoraan E-malli, kun paino on samaa luokkaa (verot siis käytännössä sama) ja hinnat on samaa luokkaa, niin sillä noin samalla rahalla saa vaan enemmän autoa. Toki tämä on vain minun mielipide, kun en niin painavan sedan/farmarin sporttisuudesta välitä, vaikka tehoa onkin kiva olla.
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
170
Millaisia nämä Rellut nykyään on, TCe 120 moottori EDC automaatilla? Entä Ooppelin vastaava 1,4T at6 automaatti, pohdin siis lepposta kulkinetta vähiin ajoihin tyyliin Opel Mokka/Renault Captur automaattivaihteistolla, noita näkee alle 100tkm ajettuna myynnissä 15k€ hintaluokassa. Eniten mietin noitten moottori/automaattivaihteistoja millaisia tekeleitä ovat.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 378
Jotenkin oma pää hakkaa tyhjää enkä keksi itse mitään mielenkiintoista.

Vanhaa "luksusta" tai erikoista hakusessa edullisesti. Eli sellainen auto joka on talvikelpoinen, hiljainen ja suht hyvä ajaa, luotettavakin jopa vaikka ikää ja kilometrejä alkaa jo ollakin. Ilmajousitettuja karsastan, sain tapella entisen ässän kanssa jo tarpeeksi.

Hinta suunnilleen max 5k€, mitä ehdottaisit, minkä itse hankkisit?

Kajaanissa olisi citroen c6 5750€ mutta webasto uupuu, hmm....:hmm:
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
159
Millaisia nämä Rellut nykyään on, TCe 120 moottori EDC automaatilla? Entä Ooppelin vastaava 1,4T at6 automaatti, pohdin siis lepposta kulkinetta vähiin ajoihin tyyliin Opel Mokka/Renault Captur automaattivaihteistolla, noita näkee alle 100tkm ajettuna myynnissä 15k€ hintaluokassa. Eniten mietin noitten moottori/automaattivaihteistoja millaisia tekeleitä ovat.
Käsittääkseni toi Renaultin EDC on läheistä sukua Fordin Powershiftille. Ainakin Getracin tekeleitä ovat molemmat. Renaultin TCE moottoreissa tuntuu olevan huono jakoketju ja öljynsyönti ongelmia, ainakin internetin mukaaan. Toisaalta niin tuntus olevan nykyään melkein kaikissa moottoreissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Jotenkin oma pää hakkaa tyhjää enkä keksi itse mitään mielenkiintoista.

Vanhaa "luksusta" tai erikoista hakusessa edullisesti. Eli sellainen auto joka on talvikelpoinen, hiljainen ja suht hyvä ajaa, luotettavakin jopa vaikka ikää ja kilometrejä alkaa jo ollakin. Ilmajousitettuja karsastan, sain tapella entisen ässän kanssa jo tarpeeksi.

Hinta suunnilleen max 5k€, mitä ehdottaisit, minkä itse hankkisit?

Kajaanissa olisi citroen c6 5750€ mutta webasto uupuu, hmm....:hmm:
Viidellä tonnilla saa vaan romuja, olispa edes kymppitonni. Viiden tonnin "luksus"auton fiksaamiseen menee kuitenkin rahaa keskimääräistä enemmän. Turhaa ostaa ~2000 vuosimallin Lexus GS 300 tai LS 430 jotka on valmiiksi rikki.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 824
Ja vaikka se lisälämmitin löytyisikin, niin miten monessa tuon hintaluokan vehkeessä se toimii. Nuo ei ole kuitenkaan mitenkään halpoja huoltaa ja vaikka voisikin tehdä itse, niin osat maksaa kuitenkin auton arvoon nähden liikaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 428
Lexus LS400 oli ajossa 5v ja kallis oli myös ylläpitää. Ehkä jos itse tekee kaikki työt, niin sitten miksei, mutta esim. vesipumppu maksoi jotain 200e+, takaylätukivarret 400e pari eikä saa kuin Toyotalta ja vastaavaa. Ylätukivarsien vaihto taakse, startin vaihto ja jakopää oli kaikki tonnin pintaan kun työstäkin piti maksaa.

Nyt on MB CLK joka on sekä halvempi, että helpompi ylläpidettävä, ei tarvi edes jakopäästä murehtia ainakaan ihan heti. Kyyti oli kyllä upeaa Lexuksessa, vaikka olikin rautajousilla, Mersu ei yllä lähellekkään.

S-typessä on paljon ruosteongelmia, muistaakseni takana alustassa erityisesti. Budjettiin menis Pösö 407 coupe kutoskoneella, sitä voisin itse ainakin harkita. Yksi Pösö oli ja se oli kyllä surkea esitys, 307cc mutta ehkä 407 olis parempi. Pösön hyviin puoliin kuului ainakin edullinen korjattavuus, sitä kyllä tarvittiinkin :)
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
445

Mitä porukka sanois tämmösetä tällä kertaa?
No, ilmoituksen mukaan öljysyöntiin liittyvä tyyppivika on vastikään korjattu, joten niiltä osin voisi olettaa olevan ok. DSG:n öljytkin on myös ainakin kerran vaihdettu tuoreeltaan, mutta hyvä ois että n. 60tkm välein ne olisi vaihdettuna (ainakin nykyään asia taitaa olla näin).

Tsekkaisin huolella korin, ettei näy pahoja ruosteen alkuja. Kaverin samoja ikiä olevassa RS:ssä oli yllättävän paljon ruostetta helmoissa ja ovien alaosissa. Samoin koeajolla DSG:n pitäisi vaihtaa vaihteita pehmeästi, ja liikkeelle lähtöjen pitäisi onnistua ilman isompia nykimisiä.

TSI, DSG ja HIV on meilläpäin kaikki yhtä haluttuja kirjainyhdistelmiä :D
Asiallista kommentointia, hattua päästä.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 248
Tuosta linkkaamastani S-typestä oli juurikin nuo tyyppivikaiset ruostuvat helmakotelot korjattu/uusittu ja ilmeisesti samaan aikaan myös oli ruostesuojattu alusta v. 2020, eli siinä mielessä melko turvallinen ostos.

Dieselhän tuossa saattaa olla jopa sama? kuin C6:ssa, eli 2.7 hdi.

S-typen diesel on siis Psa/Ford yhteistyön hedelmä ja vaihteistona taitaa olla 6 v ZF automaatti.

Käsittääkseni S-type laadullisesti parani loppua kohden ja on melko luotettavan pelin maineessa (pois lukien nuo ruoste paikat tyyppivikana), eli siinä mielessä tuollainen loppupään auto kohtuu kilometreillä saattaisi olla jopa ihan hyvä ostos hintaansa nähden.
Faijalla oli noita kaksi. Kumpaakin tehtiin +5k€ hintainen laatikkoremontti. Helmoja hitsailtiin, hiukkasloukkuja uusittiin jne. Ostajia ei myöskään ollut jonoksi eli niitä ei kyllä viedä käsistä. Mukava peli kyllä ajella ja mielestäni viimeinen Jaguarin näköinen malli.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 358
Olen autoja katsellessa sulkenut kaikki TFSI/TSI koneet kategorisesti pois vaihtoehdoista. :)
Joo, saahan sitä sulkea, noita nyt on aika monessa merkissä Audi, VW, Skoda, Seat niin pakosti niitä joskus paukkuu. Mutta moni myös kestää, riippuu paljon pidosta (öljynvaihtovälit) ja tuurista :D
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 967
Joo, saahan sitä sulkea, noita nyt on aika monessa merkissä Audi, VW, Skoda, Seat niin pakosti niitä joskus paukkuu. Mutta moni myös kestää, riippuu paljon pidosta (öljynvaihtovälit) ja tuurista :D
Voihan sitä lähteä lottoamaan moottorin kestävyyden kanssa, jos haluaa. :D
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 837
Olen autoja katsellessa sulkenut kaikki TFSI/TSI koneet kategorisesti pois vaihtoehdoista. :)
Onhan se konsti toikin. Mutta joku muu saattaa olla kiinnostunut siitä, onko joku tietty moottori ihan susi vai ei. Mut sit löytyy aina vastaamaan joku ekspertti joka osaa vaan luetella ulkoa lyhenteet TSI/TFSI/DSG ymmärtämättä huonostikaan mitä niiden takaa missäkin autossa löytyy. Kuinkahan monelle kysyjälle on tämmöisestä vastauksesta mitään iloa?
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 967
Onhan se konsti toikin. Mutta joku muu saattaa olla kiinnostunut siitä, onko joku tietty moottori ihan susi vai ei. Mut sit löytyy aina vastaamaan joku ekspertti joka osaa vaan luetella ulkoa lyhenteet TSI/TFSI/DSG ymmärtämättä huonostikaan mitä niiden takaa missäkin autossa löytyy. Kuinkahan monelle kysyjälle on tämmöisestä vastauksesta mitään iloa?
Väitinkö olevani ekspertti? Itse haluan pelata varman päälle enkä aina jaksa alkaa tehdä taustatutkimusta niistä surullisenkuuluisista TSI-myllyistä. Ja eiköhän ihan jokainen osaa ne moottorikoodit halutessaan googlettaa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 824
Minä yritin tuota taktiikkaa että ostan jotainmuuta kuin tsi/tsfi/vag autoja : 2012 diesel foordi 10ke. 50tkm ajon aikana ylimääräiseen remppaan mennyt vain 5ke.
Samaham se olus ollut ostaa vaggilainenkin
Mitä kaikkea tuosta on paukkunut, että tuollaisen summan saa laittaa tiskiin?
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 029
Mitä kaikkea tuosta on paukkunut, että tuollaisen summan saa laittaa tiskiin?
Mua kiinnostaa kanssa, fordin merkkiliikkeen tiloissa oon töissä, ja ei ole varsinaisesti kuulunut pahaa yhdestäkään moottoriversiosta. Huonolla pidolla ja huollolla varmaan kaiken saa rikki, oon mä kuullut että ennenaikaisia remontteja on vagin 1.9tdi ja 1.8T moottoreissakin joillain ollut :)
 

Techmies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.05.2020
Viestejä
408
Huoh.. tuntuu että jokaisessa autossa on jotain moottorivikaa ellei sitten osta jotain tylsää mutta luotettavaa Toyotaa. Muttakun haluaisi että olisi vähän tehoja edes.

Tässä ei TFSI moottoria https://m.nettiauto.com/audi/a4/12248824

Tässä toinen samanlainen vuoden nuorempi mutta kilsojakin vähemmän

Onko nämäkin viallisia? Selviäisi helpommalla kun käyttäisi vain julkisia :confused2:
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 217
Etitäänkö täällä nyt pomminvarmaa moottoria vai vaihelaatikkoa? Vai koko voimalinjaa? Koko voimalinjan osalta Toyotan hybridit lienee ne varmimmat. Vagilla ongelmia lähinnä tiettyjen vaihdelaatikkojen kanssa (ja ne ketjulliset 1.4tsi:t ja erä tfsi koneita), fordilla tiettyjen powershift laatikoiden kanssa, bemarilla 2.0tdi:n eri variaatiot ketjulla, Volvolla VEA dieselien öljynsyönti joissakin tuotantoerissä, Nissanilla ongelmia CVT laatikoiden kanssa, KIA ja Hyundai suht varmoja, Peugeot ongelmia Puretech moottoreiden hihnojen kanssa ja sylinteriputkien kanssa ja tiettyjen thp koneiden jakopäät.

Mersusta en tiedä kun ei ole koskaan niin paljoa kiinnostanut kyseinen automerkki.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Mua kiinnostaa kanssa, fordin merkkiliikkeen tiloissa oon töissä, ja ei ole varsinaisesti kuulunut pahaa yhdestäkään moottoriversiosta.
@maaco Mk4 Focuksen omistajana rukoilen hartaasti, että se halvatun akun latausvalvonta (ei siis liity suoraan moottoriin) on saatu nyt toimimaan uusimpien osien myötä ... :kahvi:
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 248
Olivatko faijasi S-typet tuolla uudemmalla ZF laatikolla, joka taisi tulla faceliftiin vai sillä vanhemmalla laatikolla?

Milaisissa kilometrilukemissa laatikot porsivat? Entä oliko autoja lastutettu?

Se on varmasti totta, ettei nuo liiku markkinoilla kovinkaan vilkkaasti. Jaguar on kuitenkin aika marginaali merkki ja S-typen ulkonäkö sellainen, että toiset ylistävät, toiset inhoavat. Hieman samaan tapaan kuin esimerkiksi Alfa Romeot.
Joo, ZF:n laatikolla olivat. Eka taisi olla 2003-mallinen ja porsi jossain 130 tkm:ssä. Toinen oli 2007 ja kesti vähän yli 200 tkm. Ei lastutettu ja "eläkeläispapan" ajotyyli nyt ei muutenkaan kovin repivä ollut.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
445
Huoh.. tuntuu että jokaisessa autossa on jotain moottorivikaa ellei sitten osta jotain tylsää mutta luotettavaa Toyotaa. Muttakun haluaisi että olisi vähän tehoja edes.

Tässä ei TFSI moottoria https://m.nettiauto.com/audi/a4/12248824

Tässä toinen samanlainen vuoden nuorempi mutta kilsojakin vähemmän

Onko nämäkin viallisia? Selviäisi helpommalla kun käyttäisi vain julkisia :confused2:
No, lähtökohtaisesti yli 10 vuotta vanhoista käytetyistä voisi sanoa, että on todennäköisempää että niissä on vikoja kuin että ei ole. Ostipa minkä vaan tuosta budjetista, niin syytä varata touhutonni tai kaksi. Jos noitakin käy koeajamassa, niin sittenhän sen näkee kannattaako ostaa.

Ehdotelmasi ovat olleet VAG-konsernin tuotteita, ensin ocua ja sitten a4 audia. Joku syy tälle? Onko muutakin toivetta kuin "edes vähän tehoa", kuten vetotapa, korimalli jne? Auto linkeistä päättelen, että bensakoneinen sedan karkeasti 200hv koneella olisi hakusessa.

Yksi mitä voisin ehdottaa on Volvo S40 T5-koneella. Jos budjetti venyy niin parilla lisätonnilla saa nelivetoisena, vastaavasti tonnin pari halvemmalla saa vaparikoneella (2.4), missä on 170hv. Pyrkisin noista jahtaamaan sitä T5:sta. Syö kyllä kiitettävästi ainetta polettaessa, mutta aika luotettava kone kuitenkin. Lisäksi pitäis olla mahdollista muuttaa flexifuel koneeksi suht vaivattomasti, jolloin pa-kuluissa voi hieman säästää kun tankkaa RE85:ta tankkiin. Tuosta on myös sisarusmallina V50 farmari, jossa on ehkä enemmän tarjontaa mikäli farkku kelpaa. Isoveli on S60, joita myös on tuolla koneella ihan kivasti tarjolla.

BMW E46 325 voisi myös osua budjettiin. Bemareissa tuppaa olemaan aika kalliit vakuutusmaksut ja varaosat, ja niillä on myös ehkä hieman leikitty... Mutta yksi vaihtoehto joka tapauksessa VAG-vehkeille.

Sinuna itse tekisin niin, että
  • Pohtisin mitkä ovat mieluisat vaihtoehdot
  • Katsoisin netistä yleistä kommenttia autoista, mahdollisia ongelmia, tyyppivikoja jne
  • Kävisin koeajamassa vaihtoehtoja liikkeissä
  • Ja kun sopiva löytyy, niin sitten ostaa sen
Näillä foorumeilla kun kyselee onko tämä tai tuo mistään kotoisin, niin harvemmin kommenttina on "ota ehdottomasti" - olet varmaan huomannut minkälaisia vastaukset keskimäärin ovat. :)
 

Techmies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.05.2020
Viestejä
408
No, lähtökohtaisesti yli 10 vuotta vanhoista käytetyistä voisi sanoa, että on todennäköisempää että niissä on vikoja kuin että ei ole. Ostipa minkä vaan tuosta budjetista, niin syytä varata touhutonni tai kaksi. Jos noitakin käy koeajamassa, niin sittenhän sen näkee kannattaako ostaa.

Ehdotelmasi ovat olleet VAG-konsernin tuotteita, ensin ocua ja sitten a4 audia. Joku syy tälle? Onko muutakin toivetta kuin "edes vähän tehoa", kuten vetotapa, korimalli jne? Auto linkeistä päättelen, että bensakoneinen sedan karkeasti 200hv koneella olisi hakusessa.

Yksi mitä voisin ehdottaa on Volvo S40 T5-koneella. Jos budjetti venyy niin parilla lisätonnilla saa nelivetoisena, vastaavasti tonnin pari halvemmalla saa vaparikoneella (2.4), missä on 170hv. Pyrkisin noista jahtaamaan sitä T5:sta. Syö kyllä kiitettävästi ainetta polettaessa, mutta aika luotettava kone kuitenkin. Lisäksi pitäis olla mahdollista muuttaa flexifuel koneeksi suht vaivattomasti, jolloin pa-kuluissa voi hieman säästää kun tankkaa RE85:ta tankkiin. Tuosta on myös sisarusmallina V50 farmari, jossa on ehkä enemmän tarjontaa mikäli farkku kelpaa. Isoveli on S60, joita myös on tuolla koneella ihan kivasti tarjolla.

BMW E46 325 voisi myös osua budjettiin. Bemareissa tuppaa olemaan aika kalliit vakuutusmaksut ja varaosat, ja niillä on myös ehkä hieman leikitty... Mutta yksi vaihtoehto joka tapauksessa VAG-vehkeille.

Sinuna itse tekisin niin, että
  • Pohtisin mitkä ovat mieluisat vaihtoehdot
  • Katsoisin netistä yleistä kommenttia autoista, mahdollisia ongelmia, tyyppivikoja jne
  • Kävisin koeajamassa vaihtoehtoja liikkeissä
  • Ja kun sopiva löytyy, niin sitten ostaa sen
Näillä foorumeilla kun kyselee onko tämä tai tuo mistään kotoisin, niin harvemmin kommenttina on "ota ehdottomasti" - olet varmaan huomannut minkälaisia vastaukset keskimäärin ovat. :)
Tämä on loistava vastaus mitä odotinkin, kiitos paljon.
Oon kysynyt Skodasta ja Audista koska niistä juuri löytää sitä ”tehoa” ja ovat ihan näyttävän näkösiäkin.

Farmaria en mielellään haluaisi, ihan tommonen normaali sopi minulle hyvin.

Oon noita Volvoja kattonut mutta niissä on kulutus niin iso ja kun ajan kaupungissa aika paljon niin kulutus on minulle liikaa.

Käyn ajaan noita mitä oon tännekkin linkkaillut.

Kuinka paljon autolla yleensä ajaa ennenkun on museokamaa?
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 514
Riippuu omistajasta/omistajista kuinka ovat pitäneet, yksilöerot alkaa korostua vanhemmiten.

Jotkut huoltaa säntillisesti, pitää sisustan kunnossa, hoitaa nahkoja, vaihtaa tukivarret kun väljistyy, huoltaa ohjelman mukaan...
Toiset antaa mennä. Ja se näkyy kun niitä katselee useampia vastaavia, ne erot näkyy, kuuluu, tuntee.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 624
Vanhoissa ei kulutus merkkaa paskaakaan jos ajaa alle 20 tkm vuodessa. Muut kulut eli korjaukset montako kertaa ja paljollako tarvii korjata. Esim. 2000 € korjauksella saat jo yli 1000 litraa bensaa millä ajat 10000 km jos auto vie 10 l/1000 km ja 20 tkm jos 5 l/100 km.

Mun uutena ostamaa 120xda M-sporttia korjattiin 2...5 v. eli 22...55 tkm välissä yli 20 k€ takuulaajennuksen piikkiin. Siinä ei ois paljo lohduttanut 4-6 litran kulutukset jos ois mennyt edes osa omasta pussista.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Vanhoissa ei kulutus merkkaa paskaakaan jos ajaa alle 20 tkm vuodessa. Muut kulut eli korjaukset montako kertaa ja paljollako tarvii korjata.
Tämä on hyvä neuvo ja itse myös jakanut sitä tutuille ketkä kysyneet vaihtoautojen ostoista. Jos ei itse korjaa, eli joutuu viemään pajalle, niin helposti on lähes tonni moni pienempikin remppa, kun työ maksaa nykyään julmetusti. Ja nämä korjaukset on vain tehtävä. Rikkinäisen auton voi myydä vain ilmaiseksi. Rempat eivät näy juurikaan auton vaihtohinnassa, vaikka kuinka monta kymppitonnia on laitettu. Omaan ex-bemariin, vähänajettuna ostettu, meni myöskin yli kymppitonni hetkessä korjauksia.

Kun katselee käytettyä autoa, niin polttoaineen kulutus pitäisi olla se viimeinen prioriteetti, ellei sitten aja kuin taksikuski.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 520
Viestejä
4 213 758
Jäsenet
71 076
Uusin jäsen
hopoh

Hinta.fi

Ylös Bottom