- Estetty
- #6 801
200hv perusautoksi ei varmaan ihan huonoimmasta päästä. Kilometrejä ei ainakaan ole liikaa. Iän puolesta tuossa alkaa olemaan muovit aika haperoa sekä ruostetta. Kannattaa kysyä öljynkulutuksesta ja tarkistaa että onko pahasti kuprulla vai onko jo tehty korjauksia erityisesti pyörän kaariin ja erityisesti siitä missä se yhdistyy kuraläppiin ja kynnyksien pohjasta. Yllättäviä korjauksia voi tulla ihan varmasti, niihin kannatta varata tuo edellä mainittu touhutonni tai kaksi ja huomioida se hinnassa.Eli sanonko tuolle ei ja etsin uuden? Ainakin myyjän mukaan jakohihna ja vesipumppu vaihdettu 180tkm ja muutenkin menty huolto ohjeitten mukaan.
Ei oikein löydy tuossa hintaluokassa voimakasta ja luotettavaa autoa.
Mitäpä luulet, että autoliike sanoo öljynkulutuksesta? Eihän se selviä kuin seuraavan 5000-10 000km välillä niin ei autoliikkeellä ole kokemusta tai tietoa tästä. Itsekin monesti asiaa kysynyt ja vastaus on aina "ei tietoa öljynkulutuksesta" tai "ei nämä vie öljyä". Arpapeliä se aina on, eri asia jos ostaa yksityiseltä jolla auto on ollut vuosia ja sattuu kohdalle rehellinen ihminen...Kannattaa kysyä öljynkulutuksesta
Eipä tule muuta vikaa mieleen.Teemaan liittyen, oliko noissa 1.4 tsi 90kw caxa koodilla olevissa koneissa muuta murhetta kuin ketju? Näitähän olisi aika paljon tarjolla, joissa ketjusarja vastikään vaihdettu.
Itselläni ollut bensana M271 koneella Mersun W204 ja onhan auto ihan mieletön ajettava, varsinkin nopeuden mukaan säätyvällä lisävarusteisella tehostimella. Sekä tuon kopan E, että C siis ajettuna. Pidän itse enemmän C-sarjasta, koska ajettavuus on urheilullisempi ja mutkatiellä huippua. E-sarja taas on parhaimmillaan maantiellä ja kun tarkoitus on ajaa mahdollisimman mukavasti.Kotimaan autolomalla pikkupatongilla (C3) ajelu alkoi vähän tuntua ikävältä, ja muutenkin jo jonkin aikaa päässä on itänyt ajatus antaa periksi pappaantumiselle ja ostaa mersu. Olen katsellut C W204 tai E W212 malleja, spekseinä vm. 2010 tai uudempi ja kilometrit ehdoton maksimi 200k, mieluiten reilusti vähemmän, bensakone ja sedan. Varusteista ei ole erityisiä vaatimuksia vakiotarjonnan lisäksi ja moottorin mallikaan ei ole tärkeä, koska pienimmissäkin tarjolla olleissa teho riittää. Hintaluokka noissa näyttäisi yleisesti lähtevän 15000€ molemmin puolin eli tämä plusmiinus pari tonnia voisi olla haarukkana.
En ole ajanut kumpaakaan koskaan, ainut kosketus näihin on satunnainen istuminen E-taksimersun takapenkillä. Onko täällä kokemuksia noista, lähinnä kiinnostaa C- ja E-mallien erot, esim. ajotuntuma, sisämelu ja tavaratilat? Lisäksi yleisesti laatu ja sudenkuopat tai vältettävät malliversiot jos niitä on.
Nettiauton tämän hetken tarjonnasta pikaisella haulla esim. nämä voisivat olla hyvin spekseissä:
Myös muita spekseihin meneviä saa ehdottaa, saksalais- tai ranskalaismerkeiltä, ensisijaisesti muut kuin vag. Tavoite olisi löytää isohko, hiljainen, ajoltaan mukava auto jolla voi olettaa ajavansa 150-200t km ja10v ilman isoja ongelmia.
Mites 9-3, tyyliin:Alkaa olemaan turhan paljon ajettu kun on jo 314tkm mittarissa niin siksi vaihtoon joutaa tämä volvo.
Ominaisuuksista voi kyllä karsia tuon automaattilaatikon pois että se ei ole välttämättömyys. Saa olla myös sedan jos ei farkkua muuten sopivaa farkkua löydy.
Onkos nuo vaggilaiset ihan susia? DSG laatikolla ei noita ainakaan tee mieli ottaa ja mitenkäs Mondeo mk4?
Vähän olen katsellut tällästä Volvo S60. Muuten hyvä, mutta kilometrejä hivenen liikaa vai mitä raati on mieltä?
En ole merkki uskollinen niin olen kaikelle avoin. Pitääpi tutkia. Kaverilta löytyy ainakin tieto taitoa saabbien kanssa kun ottanu 9-5 550hp irti niin se jotain noista tietää.Mites 9-3, tyyliin:
Itsellä oli joskus tuollainen (tosin ennen faceliftiä ja manuska) kilsat ~220k-350k ja nuo Fiatin dieselit on kestävän maineessa. Koneen puolesta ei ollut mitään määräaikaishuoltoja isompia ongelmia, ja Opelin osat on halpoja. Pikkuvikoja kuten laakereita, pakoputken korjailua yms. sai tehdä, mutta kokonaisuutena oli melko vaivaton ja edullinen pitää ja hyvä ajaa. Ja erityisesti tuo kone ja sopivaan kohtaan osuva vääntöpotku miellytti.
Täältä myös kehut Mersun w204. Itellä nyt vuoden päivät palvellut 2012 vm c250cdi ja toistaiseksi erittäin tyytyväinen. Ajoltaan erittäin jämäkkä "pikkuautoksi". Alusta ei nitise eikä natise mistään. Kaikki alustan osat ovat myös edelleen alkuperäisiä vaikka jo n. 245 tkm ajettu auto. Jos c-sarjaan päädyt niin suosittelen, että varusteina ainakin parametriohjaus ja amg-paketti.Kotimaan autolomalla pikkupatongilla (C3) ajelu alkoi vähän tuntua ikävältä, ja muutenkin jo jonkin aikaa päässä on itänyt ajatus antaa periksi pappaantumiselle ja ostaa mersu. Olen katsellut C W204 tai E W212 malleja, spekseinä vm. 2010 tai uudempi ja kilometrit ehdoton maksimi 200k, mieluiten reilusti vähemmän, bensakone ja sedan. Varusteista ei ole erityisiä vaatimuksia vakiotarjonnan lisäksi ja moottorin mallikaan ei ole tärkeä, koska pienimmissäkin tarjolla olleissa teho riittää. Hintaluokka noissa näyttäisi yleisesti lähtevän 15000€ molemmin puolin eli tämä plusmiinus pari tonnia voisi olla haarukkana.
En ole ajanut kumpaakaan koskaan, ainut kosketus näihin on satunnainen istuminen E-taksimersun takapenkillä. Onko täällä kokemuksia noista, lähinnä kiinnostaa C- ja E-mallien erot, esim. ajotuntuma, sisämelu ja tavaratilat? Lisäksi yleisesti laatu ja sudenkuopat tai vältettävät malliversiot jos niitä on.
Nettiauton tämän hetken tarjonnasta pikaisella haulla esim. nämä voisivat olla hyvin spekseissä:
Myös muita spekseihin meneviä saa ehdottaa, saksalais- tai ranskalaismerkeiltä, ensisijaisesti muut kuin vag. Tavoite olisi löytää isohko, hiljainen, ajoltaan mukava auto jolla voi olettaa ajavansa 150-200t km ja10v ilman isoja ongelmia.
Mersun pienet (nelisylinteriset) bensakoneet ei ole kovin onnistuneita, tai ainakaan kun vertaa merkin dieselkoneisiin, eli huomaa että on keskitytty dieselkoneisiin tuohon aikaan. Sitten kuusi- ja kahdeksansylinteriset bensakoneet on kestäviä (paitsi ennen 2009 tehty V6, jossa sylinterinen nanopinnoite kuluu pois ja oliko tasapainotusakseli joka jumii kans). C ja E erot ainakin vielä tuohon aikaan (ei kokemusta tästä uusimmasta C-mallista) oli se että E-malli on vähän joka alueella hitusen parempi ja laadukkaamman tuntuinen. C-malli on toki sporttisempi. Mutta kaiken kaikkiaan bensakoneisen Mersun osto on enemmän kareikkoja täynnä kuin dieselkoneiden osto. Minun mielestä käytettynä ostaessa kannattaa ostaa suoraan E-malli, kun paino on samaa luokkaa (verot siis käytännössä sama) ja hinnat on samaa luokkaa, niin sillä noin samalla rahalla saa vaan enemmän autoa. Toki tämä on vain minun mielipide, kun en niin painavan sedan/farmarin sporttisuudesta välitä, vaikka tehoa onkin kiva olla.Kotimaan autolomalla pikkupatongilla (C3) ajelu alkoi vähän tuntua ikävältä, ja muutenkin jo jonkin aikaa päässä on itänyt ajatus antaa periksi pappaantumiselle ja ostaa mersu. Olen katsellut C W204 tai E W212 malleja, spekseinä vm. 2010 tai uudempi ja kilometrit ehdoton maksimi 200k, mieluiten reilusti vähemmän, bensakone ja sedan. Varusteista ei ole erityisiä vaatimuksia vakiotarjonnan lisäksi ja moottorin mallikaan ei ole tärkeä, koska pienimmissäkin tarjolla olleissa teho riittää. Hintaluokka noissa näyttäisi yleisesti lähtevän 15000€ molemmin puolin eli tämä plusmiinus pari tonnia voisi olla haarukkana.
En ole ajanut kumpaakaan koskaan, ainut kosketus näihin on satunnainen istuminen E-taksimersun takapenkillä. Onko täällä kokemuksia noista, lähinnä kiinnostaa C- ja E-mallien erot, esim. ajotuntuma, sisämelu ja tavaratilat? Lisäksi yleisesti laatu ja sudenkuopat tai vältettävät malliversiot jos niitä on.
Nettiauton tämän hetken tarjonnasta pikaisella haulla esim. nämä voisivat olla hyvin spekseissä:
Myös muita spekseihin meneviä saa ehdottaa, saksalais- tai ranskalaismerkeiltä, ensisijaisesti muut kuin vag. Tavoite olisi löytää isohko, hiljainen, ajoltaan mukava auto jolla voi olettaa ajavansa 150-200t km ja10v ilman isoja ongelmia.
Käsittääkseni toi Renaultin EDC on läheistä sukua Fordin Powershiftille. Ainakin Getracin tekeleitä ovat molemmat. Renaultin TCE moottoreissa tuntuu olevan huono jakoketju ja öljynsyönti ongelmia, ainakin internetin mukaaan. Toisaalta niin tuntus olevan nykyään melkein kaikissa moottoreissa.Millaisia nämä Rellut nykyään on, TCe 120 moottori EDC automaatilla? Entä Ooppelin vastaava 1,4T at6 automaatti, pohdin siis lepposta kulkinetta vähiin ajoihin tyyliin Opel Mokka/Renault Captur automaattivaihteistolla, noita näkee alle 100tkm ajettuna myynnissä 15k€ hintaluokassa. Eniten mietin noitten moottori/automaattivaihteistoja millaisia tekeleitä ovat.
Viidellä tonnilla saa vaan romuja, olispa edes kymppitonni. Viiden tonnin "luksus"auton fiksaamiseen menee kuitenkin rahaa keskimääräistä enemmän. Turhaa ostaa ~2000 vuosimallin Lexus GS 300 tai LS 430 jotka on valmiiksi rikki.Jotenkin oma pää hakkaa tyhjää enkä keksi itse mitään mielenkiintoista.
Vanhaa "luksusta" tai erikoista hakusessa edullisesti. Eli sellainen auto joka on talvikelpoinen, hiljainen ja suht hyvä ajaa, luotettavakin jopa vaikka ikää ja kilometrejä alkaa jo ollakin. Ilmajousitettuja karsastan, sain tapella entisen ässän kanssa jo tarpeeksi.
Hinta suunnilleen max 5k€, mitä ehdottaisit, minkä itse hankkisit?
Kajaanissa olisi citroen c6 5750€ mutta webasto uupuu, hmm....
TSI, DSG ja HIV on meilläpäin kaikki yhtä haluttuja kirjainyhdistelmiä
Mitä porukka sanois tämmösetä tällä kertaa?
No, ilmoituksen mukaan öljysyöntiin liittyvä tyyppivika on vastikään korjattu, joten niiltä osin voisi olettaa olevan ok. DSG:n öljytkin on myös ainakin kerran vaihdettu tuoreeltaan, mutta hyvä ois että n. 60tkm välein ne olisi vaihdettuna (ainakin nykyään asia taitaa olla näin).
Mitä porukka sanois tämmösetä tällä kertaa?
Asiallista kommentointia, hattua päästä.TSI, DSG ja HIV on meilläpäin kaikki yhtä haluttuja kirjainyhdistelmiä
Faijalla oli noita kaksi. Kumpaakin tehtiin +5k€ hintainen laatikkoremontti. Helmoja hitsailtiin, hiukkasloukkuja uusittiin jne. Ostajia ei myöskään ollut jonoksi eli niitä ei kyllä viedä käsistä. Mukava peli kyllä ajella ja mielestäni viimeinen Jaguarin näköinen malli.Tuosta linkkaamastani S-typestä oli juurikin nuo tyyppivikaiset ruostuvat helmakotelot korjattu/uusittu ja ilmeisesti samaan aikaan myös oli ruostesuojattu alusta v. 2020, eli siinä mielessä melko turvallinen ostos.
Dieselhän tuossa saattaa olla jopa sama? kuin C6:ssa, eli 2.7 hdi.
S-typen diesel on siis Psa/Ford yhteistyön hedelmä ja vaihteistona taitaa olla 6 v ZF automaatti.
Käsittääkseni S-type laadullisesti parani loppua kohden ja on melko luotettavan pelin maineessa (pois lukien nuo ruoste paikat tyyppivikana), eli siinä mielessä tuollainen loppupään auto kohtuu kilometreillä saattaisi olla jopa ihan hyvä ostos hintaansa nähden.
Toivottavasti onnistut tinkimään paremmin kuin minäKolmas vaihtoehto, mitä porukka sanoisi tämmösestä?
TFSI-moottori.Kolmas vaihtoehto, mitä porukka sanoisi tämmösestä?
Aikaisempi malli (jakopää hihnalla), ei niin paha kuin 2008-2011TFSI-moottori.
Olen autoja katsellessa sulkenut kaikki TFSI/TSI koneet kategorisesti pois vaihtoehdoista.Aikaisempi malli (jakopää hihnalla), ei niin paha kuin 2008-2011
Joo, saahan sitä sulkea, noita nyt on aika monessa merkissä Audi, VW, Skoda, Seat niin pakosti niitä joskus paukkuu. Mutta moni myös kestää, riippuu paljon pidosta (öljynvaihtovälit) ja tuuristaOlen autoja katsellessa sulkenut kaikki TFSI/TSI koneet kategorisesti pois vaihtoehdoista.
Voihan sitä lähteä lottoamaan moottorin kestävyyden kanssa, jos haluaa.Joo, saahan sitä sulkea, noita nyt on aika monessa merkissä Audi, VW, Skoda, Seat niin pakosti niitä joskus paukkuu. Mutta moni myös kestää, riippuu paljon pidosta (öljynvaihtovälit) ja tuurista
Nimeä joku +2010 auto jossa moottori on pomminvarma? Jokaisella merkillä on jakopää, turbo tai automaattilaatikko ongelmia Päästöjen takia laitetaan pienet motit ja siihen turbo (tai pari) vinkumaanVoihan sitä lähteä lottoamaan moottorin kestävyyden kanssa, jos haluaa.
Onhan se konsti toikin. Mutta joku muu saattaa olla kiinnostunut siitä, onko joku tietty moottori ihan susi vai ei. Mut sit löytyy aina vastaamaan joku ekspertti joka osaa vaan luetella ulkoa lyhenteet TSI/TFSI/DSG ymmärtämättä huonostikaan mitä niiden takaa missäkin autossa löytyy. Kuinkahan monelle kysyjälle on tämmöisestä vastauksesta mitään iloa?Olen autoja katsellessa sulkenut kaikki TFSI/TSI koneet kategorisesti pois vaihtoehdoista.
Väitinkö olevani ekspertti? Itse haluan pelata varman päälle enkä aina jaksa alkaa tehdä taustatutkimusta niistä surullisenkuuluisista TSI-myllyistä. Ja eiköhän ihan jokainen osaa ne moottorikoodit halutessaan googlettaa.Onhan se konsti toikin. Mutta joku muu saattaa olla kiinnostunut siitä, onko joku tietty moottori ihan susi vai ei. Mut sit löytyy aina vastaamaan joku ekspertti joka osaa vaan luetella ulkoa lyhenteet TSI/TFSI/DSG ymmärtämättä huonostikaan mitä niiden takaa missäkin autossa löytyy. Kuinkahan monelle kysyjälle on tämmöisestä vastauksesta mitään iloa?
Ja se on ihan ok. Mutta se on myös melko tyhjänpäiväinen tieto ja vastaus jollekin joka kyselee lisää tietoa sellaisista.Itse haluan pelata varman päälle enkä aina jaksa alkaa tehdä taustatutkimusta niistä surullisenkuuluisista TSI-myllyistä.
Mitä kaikkea tuosta on paukkunut, että tuollaisen summan saa laittaa tiskiin?Minä yritin tuota taktiikkaa että ostan jotainmuuta kuin tsi/tsfi/vag autoja : 2012 diesel foordi 10ke. 50tkm ajon aikana ylimääräiseen remppaan mennyt vain 5ke.
Samaham se olus ollut ostaa vaggilainenkin
Mua kiinnostaa kanssa, fordin merkkiliikkeen tiloissa oon töissä, ja ei ole varsinaisesti kuulunut pahaa yhdestäkään moottoriversiosta. Huonolla pidolla ja huollolla varmaan kaiken saa rikki, oon mä kuullut että ennenaikaisia remontteja on vagin 1.9tdi ja 1.8T moottoreissakin joillain ollutMitä kaikkea tuosta on paukkunut, että tuollaisen summan saa laittaa tiskiin?
Toyotan hybridejä kai voi sanoa aika pomminvarmoiksi koko voimalinjan osalta.Nimeä joku +2010 auto jossa moottori on pomminvarma? Jokaisella merkillä on jakopää, turbo tai automaattilaatikko ongelmia Päästöjen takia laitetaan pienet motit ja siihen turbo (tai pari) vinkumaan
Arvelinkin, että Toyota sieltä tuleeToyotan hybridejä kai voi sanoa aika pomminvarmoiksi koko voimalinjan osalta.
@maaco Mk4 Focuksen omistajana rukoilen hartaasti, että se halvatun akun latausvalvonta (ei siis liity suoraan moottoriin) on saatu nyt toimimaan uusimpien osien myötä ...Mua kiinnostaa kanssa, fordin merkkiliikkeen tiloissa oon töissä, ja ei ole varsinaisesti kuulunut pahaa yhdestäkään moottoriversiosta.
Joo, ZF:n laatikolla olivat. Eka taisi olla 2003-mallinen ja porsi jossain 130 tkm:ssä. Toinen oli 2007 ja kesti vähän yli 200 tkm. Ei lastutettu ja "eläkeläispapan" ajotyyli nyt ei muutenkaan kovin repivä ollut.Olivatko faijasi S-typet tuolla uudemmalla ZF laatikolla, joka taisi tulla faceliftiin vai sillä vanhemmalla laatikolla?
Milaisissa kilometrilukemissa laatikot porsivat? Entä oliko autoja lastutettu?
Se on varmasti totta, ettei nuo liiku markkinoilla kovinkaan vilkkaasti. Jaguar on kuitenkin aika marginaali merkki ja S-typen ulkonäkö sellainen, että toiset ylistävät, toiset inhoavat. Hieman samaan tapaan kuin esimerkiksi Alfa Romeot.
No, lähtökohtaisesti yli 10 vuotta vanhoista käytetyistä voisi sanoa, että on todennäköisempää että niissä on vikoja kuin että ei ole. Ostipa minkä vaan tuosta budjetista, niin syytä varata touhutonni tai kaksi. Jos noitakin käy koeajamassa, niin sittenhän sen näkee kannattaako ostaa.Huoh.. tuntuu että jokaisessa autossa on jotain moottorivikaa ellei sitten osta jotain tylsää mutta luotettavaa Toyotaa. Muttakun haluaisi että olisi vähän tehoja edes.
Tässä ei TFSI moottoria https://m.nettiauto.com/audi/a4/12248824
Tässä toinen samanlainen vuoden nuorempi mutta kilsojakin vähemmän
Onko nämäkin viallisia? Selviäisi helpommalla kun käyttäisi vain julkisia
Tämä on loistava vastaus mitä odotinkin, kiitos paljon.No, lähtökohtaisesti yli 10 vuotta vanhoista käytetyistä voisi sanoa, että on todennäköisempää että niissä on vikoja kuin että ei ole. Ostipa minkä vaan tuosta budjetista, niin syytä varata touhutonni tai kaksi. Jos noitakin käy koeajamassa, niin sittenhän sen näkee kannattaako ostaa.
Ehdotelmasi ovat olleet VAG-konsernin tuotteita, ensin ocua ja sitten a4 audia. Joku syy tälle? Onko muutakin toivetta kuin "edes vähän tehoa", kuten vetotapa, korimalli jne? Auto linkeistä päättelen, että bensakoneinen sedan karkeasti 200hv koneella olisi hakusessa.
Yksi mitä voisin ehdottaa on Volvo S40 T5-koneella. Jos budjetti venyy niin parilla lisätonnilla saa nelivetoisena, vastaavasti tonnin pari halvemmalla saa vaparikoneella (2.4), missä on 170hv. Pyrkisin noista jahtaamaan sitä T5:sta. Syö kyllä kiitettävästi ainetta polettaessa, mutta aika luotettava kone kuitenkin. Lisäksi pitäis olla mahdollista muuttaa flexifuel koneeksi suht vaivattomasti, jolloin pa-kuluissa voi hieman säästää kun tankkaa RE85:ta tankkiin. Tuosta on myös sisarusmallina V50 farmari, jossa on ehkä enemmän tarjontaa mikäli farkku kelpaa. Isoveli on S60, joita myös on tuolla koneella ihan kivasti tarjolla.
BMW E46 325 voisi myös osua budjettiin. Bemareissa tuppaa olemaan aika kalliit vakuutusmaksut ja varaosat, ja niillä on myös ehkä hieman leikitty... Mutta yksi vaihtoehto joka tapauksessa VAG-vehkeille.
Sinuna itse tekisin niin, että
Näillä foorumeilla kun kyselee onko tämä tai tuo mistään kotoisin, niin harvemmin kommenttina on "ota ehdottomasti" - olet varmaan huomannut minkälaisia vastaukset keskimäärin ovat.
- Pohtisin mitkä ovat mieluisat vaihtoehdot
- Katsoisin netistä yleistä kommenttia autoista, mahdollisia ongelmia, tyyppivikoja jne
- Kävisin koeajamassa vaihtoehtoja liikkeissä
- Ja kun sopiva löytyy, niin sitten ostaa sen
Tämä on hyvä neuvo ja itse myös jakanut sitä tutuille ketkä kysyneet vaihtoautojen ostoista. Jos ei itse korjaa, eli joutuu viemään pajalle, niin helposti on lähes tonni moni pienempikin remppa, kun työ maksaa nykyään julmetusti. Ja nämä korjaukset on vain tehtävä. Rikkinäisen auton voi myydä vain ilmaiseksi. Rempat eivät näy juurikaan auton vaihtohinnassa, vaikka kuinka monta kymppitonnia on laitettu. Omaan ex-bemariin, vähänajettuna ostettu, meni myöskin yli kymppitonni hetkessä korjauksia.Vanhoissa ei kulutus merkkaa paskaakaan jos ajaa alle 20 tkm vuodessa. Muut kulut eli korjaukset montako kertaa ja paljollako tarvii korjata.
On se kova vimma ostaa paskaa
Mitä porukka sanois tämmösetä tällä kertaa?
Onko sen pakko olla VAG, muilta merkeiltä löytyy varmasti luotettavampia malleja...