Mikä auto minulle?

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 652
koska todennäköisesti otan autoetuna oman firman kautta.
Ihan mielenkiinnosta, oletko laskenut tämän skenaarion kannattavuutta millä tavalla?
Itsekin näitä tullut pyöriteltyä ja aina kuitenkin päätynyt siihen, että pienillä kilometreillä ei mitään järkeä ottaa autoa oman firman kautta. Vähennettäviä kuluja tulee aika vähän ja sitten pitää kuitenkin maksaa verottajalle siitä autoedusta. Oikeastaan ainoa tapa millä tuon saa jotenkin järkeväksi on olla käytännössä kokonaan nostamatta palkkaa, jolloin autoedustakaan ei juuri mitään veroja mene.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 013
Tekisi mieli hieman ripeämpää ja laadukkaampaa autoa, mutta kuitenkin sellaista, minkä kanssa ei tarvitsisi koko ajan pelätä jotain kalliita remontteja. Kellään kokemuksia Lexus GS 450h 2006-2011 hybridistä? Sisältähän tuo oli jo uutena rumahko, mutta muuten ihan laadukkaan oloinen laitos. Sellainen käsitys jäänyt, että Toyota-tyyliin vikoja ei hirveästi pitäisi olla, jos verrokkina on vaikkapa saman ikäinen BMW 335 tai 535.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Tuskin kovin paljoa hiljenee. Tuossa kokoluokassa kaikki on lähes yhtä äänekkäitä. Isomman tarvit jos hiljaisemman haluat...
Kävin muuten yhden Audin koeajamassa (2015 malli) ja kyllä täytyy sanoa että on ihan huomattava ero tuossa äänessä kun vertaa motarilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Tekisi mieli hieman ripeämpää ja laadukkaampaa autoa, mutta kuitenkin sellaista, minkä kanssa ei tarvitsisi koko ajan pelätä jotain kalliita remontteja. Kellään kokemuksia Lexus GS 450h 2006-2011 hybridistä? Sisältähän tuo oli jo uutena rumahko, mutta muuten ihan laadukkaan oloinen laitos. Sellainen käsitys jäänyt, että Toyota-tyyliin vikoja ei hirveästi pitäisi olla, jos verrokkina on vaikkapa saman ikäinen BMW 335 tai 535.
Suo siellä, vetelä täällä; itse ajattelin että Lexukset "luotettavina Toyotina" olisivat hybrideinä varma valinta kunnes eräs tuttu oli jo lähes lyönyt kaupat kiinni yhdestä ~2010 tjsp mallisesta.

Viimeisellä koeajolla huomasi jotain outoja valoja mittaristossa ja kun asiaa alettiin tutkimaan niin joku akkujen/latauksen härpäke (invertteri, tms) kaipasi vaihtoa. Tonni ei riittänyt alkuunkaan kyseiseen operaatioon ja autossa niitä on pari kpl, eli toinenkin luultavasti menossa pian.

Jäi ostamatta. ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Tekisi mieli hieman ripeämpää ja laadukkaampaa autoa, mutta kuitenkin sellaista, minkä kanssa ei tarvitsisi koko ajan pelätä jotain kalliita remontteja. Kellään kokemuksia Lexus GS 450h 2006-2011 hybridistä? Sisältähän tuo oli jo uutena rumahko, mutta muuten ihan laadukkaan oloinen laitos. Sellainen käsitys jäänyt, että Toyota-tyyliin vikoja ei hirveästi pitäisi olla, jos verrokkina on vaikkapa saman ikäinen BMW 335 tai 535.
Ei ole kyllä kokemuksia Lexuksesta.

12 vuotta vanhat autot alkaa olla jo aika yksilöitä ja hybridi tekniikka niin uutta, että ei vielä tiedetä milloin se hybridi alkaa hajota? Vanhat yksinkertaisemmat Toyotat on olleet kyllä luotettavia. Premium taas yleensä vähän kalliimpaa?

18 000€ Lexus GS hybridi vaihtoautot
16 000 € BMW 335 vaihtoautot
13 900€ BMW 535 vaihtoautot

Bemarit vähän halvempia, jos ei ole mittaria ruuvattu.
 

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Ihan mielenkiinnosta, oletko laskenut tämän skenaarion kannattavuutta millä tavalla?
Itsekin näitä tullut pyöriteltyä ja aina kuitenkin päätynyt siihen, että pienillä kilometreillä ei mitään järkeä ottaa autoa oman firman kautta. Vähennettäviä kuluja tulee aika vähän ja sitten pitää kuitenkin maksaa verottajalle siitä autoedusta. Oikeastaan ainoa tapa millä tuon saa jotenkin järkeväksi on olla käytännössä kokonaan nostamatta palkkaa, jolloin autoedustakaan ei juuri mitään veroja mene.

Pienillä omilla ajoilla autoedut laskee ihan kivasti. Lisäksi auton arvo tulee olemaan selvästi suurempi kuin leasing/osamaksusopimuksen jäännösarvo, jossa vaiheessa auton voi lunastaa itselle hyvin edulliseen hintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
En oikeastaan jaksa ymmärtää miten joku tänä päivänä ostaa Volkswagen-konsernista (Audi, Seat, Skoda, VW) ylipäätään yhtään mitään.

Yhtiöhän halveksuu ympäristöä ja asiakkaitaan siihen malliin, että vastaavaa toimintaa on vaikea muualta löytää.
Pieneen VAG autoon saa ainakin romutuskampanjan ja automaatin (samoin Yaris/Auris). Ibiza ja Polo on ihan hyviä autoja hintaansa nähden.

Esim tuo uusi Ibiza. Halvin hinta ja tehokkain 115hv moottori. Kun nuo kaikki käy koeajamassa, niin kyllä niistä se itselleen sopiva pitäisi löytyä.

Seat Ibiza 115hv DSG 19 200€
VW Polo 95hv DSG 19 900€
Ford Fiesta 100hv A6 19 700€
Toyota Yaris Hybrid 100hv 20 000€

Itsellä järjestys voisi olla Fiesta, Yaris, Ibiza, Polo. Mutta riippuu aivan siitä mistä itse tykkää ja millaisia asioita painottaa.

Fiestassa on mielestäni ihan tyylikkäät valot ja perä (Titanium tulossa). Ja vuosia sitten jo Mondeon keula näytti hyvältä ja suht hyvältä se vieläkin näyttää.

Minkä auton itse valitsisit, jos jätät VAG autot pois laskuista? Ainakin Toyota jää vähän jälkeen VAG:n tai Fordin ajettavuudesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Pieneen VAG autoon saa ainakin romutuskampanjan ja automaatin (samoin Yaris/Auris). Ibiza ja Polo on ihan hyviä autoja hintaansa nähden.

Esim tuo uusi Ibiza. Halvin hinta ja tehokkain 115hv moottori. Kun nuo kaikki käy koeajamassa, niin kyllä niistä se itselleen sopiva pitäisi löytyä.

Seat Ibiza 115hv DSG 19 200€
VW Polo 95hv DSG 19 900€
Ford Fiesta 100hv A6 19 700€
Toyota Yaris Hybrid 100hv 20 000€

Itsellä järjestys voisi olla Fiesta, Yaris, Ibiza, Polo. Mutta riippuu aivan siitä mistä itse tykkää ja millaisia asioita painottaa.

Fiestassa on mielestäni ihan tyylikkäät valot ja perä (Titanium tulossa). Ja vuosia sitten jo Mondeon keula näytti hyvältä ja suht hyvältä se vieläkin näyttää.

Minkä auton itse valitsisit, jos jätät VAG autot pois laskuista? Ainakin Toyota jää vähän jälkeen VAG:n tai Fordin ajettavuudesta.
Oliko noissa kaikissa vertailtavissa hinnoissa/autoissa samat varusteet?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Oliko noissa kaikissa vertailtavissa hinnoissa/autoissa samat varusteet?
Nuo on hinnat alkaen hintoja automaattivaihteilla. Täytyisi kunnolla verrata. Tuossa samoin automaatit. Luultavasti Polo ja Ibiza on aika hyvillä varusteilla. Yaris taas vähän halvempi. Ainakin Fiestaan pitää lisätä vielä lisää varusteita ja romutuspalkkiota ei saa päästöjen takia.

Yaris hybrid Active 20 500€
Fiesta Titanium 21 100€
Polo Highline 21 500€
Ibiza Xcellence 21 500€

Ihan kilpailukykyisiä hintoja taitaa olla vag:illa.

Tuossa vähän sporttisemman näköiset automaatit.
Ibiza FR 21 800€
Fiesta ST-Line 22 100€

Fiesta automaattiin (Titanium) saa tässä kuussa 2045€ alennusta, mutta saahan alennuksia myös muihinkin merkkeihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Myös noita pikku sportteja löytyy. Fiesta aivan uusi. Manuaaleja, paitsi Polo.

Ford Fiesta ST 200hv 5-ovinen, 29 400€
VW Polo GTI 200hv dsg, 28 000€

Vähän kesymmät.
Seat Ibiza FR 150hv 21 800€
Ford Fiesta ST-Line 140hv 23 700€
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Toyota on petrannut ajettavuutta huimasti.
Verrattaessa mihin? Ainakin toi uusi CH-R sekä Auris on ihan helvetin kamalia, jos on ajanut vaikka edes Citroeniakin. Toki jos tykkää löllöstä ohjauksesta, jossa ei ole mitään tunnetta ja ratti vaan kääntyy ilman että on mitään konkreettista vastetta mistään. Osaltaan tämäkin on varmasti tottumiskysymys, mutta Toyota ja ajettavuus ei kyllä samaan lauseeseen positiivisessa mielessä sovi.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 153
Opel Corsa OPC 210hv n. 27k. Kuuluu tohon porukkaan.
Hauska härveli, mutta näköjään CO2-päästöt ovat aika kovat (174 g/km). Hankinta työsuhdeautoksi ei onnistu monessa firmassa. Volkkarille hatunnosto, kun ovat saaneet 200-hevosvoimaisen Polon CO2-päästöt 134 grammaan kilometriltä. Omassa työpaikassani raja olisi juuri 135 g/km. ;) Uusi Fiesta ST menee siitä niukasti yli.

(Itse pähkäilin näitä hiukan, mutta taitaa valinta aikanaan kohdistua kuitenkin johonkin ns. järkiautoon)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Verrattaessa mihin? Ainakin toi uusi CH-R sekä Auris on ihan helvetin kamalia, jos on ajanut vaikka edes Citroeniakin. Toki jos tykkää löllöstä ohjauksesta, jossa ei ole mitään tunnetta ja ratti vaan kääntyy ilman että on mitään konkreettista vastetta mistään. Osaltaan tämäkin on varmasti tottumiskysymys, mutta Toyota ja ajettavuus ei kyllä samaan lauseeseen positiivisessa mielessä sovi.
Tästä olen aikalailla samaa mieltä vaikken nyt ihan "helvetin kamaliksi" haukkuisi. Itsellä nyt T25 Avensis ja lähipiirissä on ja ollut useita rojotia. Häviää ajettavuudessaan aika monelle autolle muttei omasta mielestäni mitenkään radikaalisti, jossei nyt ala premiumeihin vertailemaan. Perusbiilejä kaiken kaikkiaan. Itse tämän hyvin tiedostan kun "downgreidasin" ajettavuuden w203 mesestä tohon avensikseen. Tosin empä ole sen jälkeen käsiäni myöskään liannut korjaushommissa.

Pikkuautoista olen ennenkin tänne laittanut kun avensiksen vaihtoehtoina oli uudet pikkuautot. Tässä omista koeajoista kokemuksia:

Toyta Yaris 1,3 bensa manuaali -15 (äiteen auto)(ajoin myös automaatilla viikon reissun Islannissa)
+näppärä peli kaupungissa ja menee kokoiseksiin ihan kivan vakaasti vielä 100km/h, motari on aika nou nou juttuja pidemmän päälle
+ei juuri mihinkään kulje muttei ainakaan kokoaikaa vituttanut, välitykset sopii normiajoon ihan hyvin
+yllättävä maavara ainakin tuossa millä Islannissa ajoin, monta kertaa olin varma että kopisee pohjaan mutta ei vaan osumia tullut (ajan aika paljon huonoja metsäteitä joten osaan kohtuu hyvin arvioida milloin osuu)
+hyvä automaatti vaikkakin huudattaakin mikäli täytyy päästä nopeammin vauhtiiin (variaattorivehjes)
-itse 177cm/86kg en tahdo millään löytää hyvää ajoasentoa, kädet suorana joutuu ajamaan jos polkimet on oikealla kohdallaan -> tulee hartiat kipeeksi
-tunnoton ohjaus

Skoda Fabia 1,2 tsi 110(?) manuaali -15 (lähipiirissä)
+perushyvä ajettavuus kaupungissa ja alle 100km/h, motarilla en ole ajanut
+samoin kuin rojotassa vaihteisto toimii nätisti
+hyvin puhtia pikkukierroksilla
+itse sain kohtalaisen ajoasennon
-korkeammilla kierroksilla ei nouse muuta kuin ääni
-takapäästä "omnaisuutena" kolahdus mikäli vain toinen takarengas osuu epätasaisuuteen esim. kaivonkansi

Opel Corsa 1,4 bensa manuaali -17 (koeajo)
+paljon varusteita (oli joku kampanjamalli edullisesti)
+modernein sisältä
+muistaakseni oli kivan tukevat penkit (tästä melkein tosin vuosi aikaa jo)
-on sitten aivan täysi luumu, turbokone varmasti parempi
-ohjaus palautti keskelle niin perkeleellisellä voimalla että pikatiellä ajo oli yhtä tuskaa ja mutkittelua

Ford Fiesta 1,0 80 bensa manuaali -16 (koeajo)
+oikeasti todella hyvä ajaa, pesee monta isompaa autoa helposti
+ajoasento osui itsellä pienellä säädöllä todella hyvin kohdalleen, kaikki oli vain juuri siellä missä piti
-aivan luumu myöskin tuolla koneella
-keskikonsoli/radio vaikutti aika hankalalta käyttää ja vanhanaikaiselta

Jos itse nyt ostaisin pikkuautoa niin järjestes näistä olisi 1. Fiesta 2. Fabia 3. Yaris 4. Sorsa. Käytettynä Yaris ja Fabia vaihtaisi paikkoja. Miltei kaikissa sama itseäni todella ärsyttävä ominaisuus (Fabia taisi olla ainoa "normaali"). Eli vaihdetta alas vaihdettaessa tykkään "kikkailla" ja näpäyttää kaasua eli suorittaa ns. rev matching (samanlailla myös heel-toe), lähinnä siksi että voin. Näissä perkeleissä se näpäytys ei kuitenkaan riitä nostamaan kierroksia mihinkään vaan on varmaan ohjelmoitu niin ettei tälläisiä välikaasuja tapahtuisi minkä takia minua vituttaa. Tosin varmasti sen myös joku taho saa ohjelmoitua poieskin joten nou pröblem sinänsä.

/romaani
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Verrattaessa mihin? Ainakin toi uusi CH-R sekä Auris on ihan helvetin kamalia, jos on ajanut vaikka edes Citroeniakin. Toki jos tykkää löllöstä ohjauksesta, jossa ei ole mitään tunnetta ja ratti vaan kääntyy ilman että on mitään konkreettista vastetta mistään. Osaltaan tämäkin on varmasti tottumiskysymys, mutta Toyota ja ajettavuus ei kyllä samaan lauseeseen positiivisessa mielessä sovi.
Aasiassa premiumia on löllö ja tunnoton ohjaus joten sen ehdoilla mennään. Tunnottomuus on minulle(kin) jo heti kättelyssä dealbreakkeri.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Automaatti Fiestaan sai 2045€ alennuksen. Kinusin vielä myyjältä 60€ alennuksen, kun toinen myyjä oli tehnyt paremman tarjouksen. Oli myyjä vähän pahalla päällä, mutta jää kaupat tekemättä, jos ei muuta tilausta :) Samalla poistatin talvirenkaat tilauksesta.
Ford Home

Menin sitten Fordin huoltoon kyselemään renkaiden hintoja suoraan. 195/55 16 renkaat aluvanteilla ja antureilla oli 1090€, eli 300 euron säästö. Tarvikevanteet olisi ollut jotain 80€ kalliimmat ja auton takuun takia alkuperäiset on paremmat. Rengasmyyjä kehui noita renkaita (kitkat kai sama hinta?) ja että Ford tilaa ison erän, niin hinta on suht edullinen. 10-puolaiset vanteet.
Continental IceContact™ 2

Toyota on petrannut ajettavuutta huimasti. Laatu siellä on kuitenkin ihan eri tasolla, kuin kilpakumppaneillaan. Toyota Yaris Hybridissä on miellyttävä voimalinja. Siihen ei pääse VAG:n DSG räpellyksillä lähellekkään.
Testasin tänään Skoda Rapid DSG kaksoiskytkin automaatin. En huomannut lastikossa mitään vikaa. Erittäin hyvin vaihtoi ja myös kulutus pysyi pienenä. En siis sanoisi että DSG olisi räpellys? Yaris Hybridissä ei ole vaihteita, niin onhan se toki vieläkin pehmeämpi.
Hauska härveli, mutta näköjään CO2-päästöt ovat aika kovat (174 g/km). Hankinta työsuhdeautoksi ei onnistu monessa firmassa. Volkkarille hatunnosto, kun ovat saaneet 200-hevosvoimaisen Polon CO2-päästöt 134 grammaan kilometriltä. Omassa työpaikassani raja olisi juuri 135 g/km. ;) Uusi Fiesta ST menee siitä niukasti yli.

(Itse pähkäilin näitä hiukan, mutta taitaa valinta aikanaan kohdistua kuitenkin johonkin ns. järkiautoon)
Polo GTI olisi melkein järkiauto :) Tai sitten Seat Ibiza 115hv DSG.
Tästä olen aikalailla samaa mieltä vaikken nyt ihan "helvetin kamaliksi" haukkuisi. Itsellä nyt T25 Avensis ja lähipiirissä on ja ollut useita rojotia. Häviää ajettavuudessaan aika monelle autolle muttei omasta mielestäni mitenkään radikaalisti, jossei nyt ala premiumeihin vertailemaan. Perusbiilejä kaiken kaikkiaan. Itse tämän hyvin tiedostan kun "downgreidasin" ajettavuuden w203 mesestä tohon avensikseen. Tosin empä ole sen jälkeen käsiäni myöskään liannut korjaushommissa.

Pikkuautoista olen ennenkin tänne laittanut kun avensiksen vaihtoehtoina oli uudet pikkuautot. Tässä omista koeajoista kokemuksia:

Toyta Yaris 1,3 bensa manuaali -15 (äiteen auto)(ajoin myös automaatilla viikon reissun Islannissa)
+näppärä peli kaupungissa ja menee kokoiseksiin ihan kivan vakaasti vielä 100km/h, motari on aika nou nou juttuja pidemmän päälle
+ei juuri mihinkään kulje muttei ainakaan kokoaikaa vituttanut, välitykset sopii normiajoon ihan hyvin
+yllättävä maavara ainakin tuossa millä Islannissa ajoin, monta kertaa olin varma että kopisee pohjaan mutta ei vaan osumia tullut (ajan aika paljon huonoja metsäteitä joten osaan kohtuu hyvin arvioida milloin osuu)
+hyvä automaatti vaikkakin huudattaakin mikäli täytyy päästä nopeammin vauhtiiin (variaattorivehjes)
-itse 177cm/86kg en tahdo millään löytää hyvää ajoasentoa, kädet suorana joutuu ajamaan jos polkimet on oikealla kohdallaan -> tulee hartiat kipeeksi
-tunnoton ohjaus

Skoda Fabia 1,2 tsi 110(?) manuaali -15 (lähipiirissä)
+perushyvä ajettavuus kaupungissa ja alle 100km/h, motarilla en ole ajanut
+samoin kuin rojotassa vaihteisto toimii nätisti
+hyvin puhtia pikkukierroksilla
+itse sain kohtalaisen ajoasennon
-korkeammilla kierroksilla ei nouse muuta kuin ääni
-takapäästä "omnaisuutena" kolahdus mikäli vain toinen takarengas osuu epätasaisuuteen esim. kaivonkansi

Opel Corsa 1,4 bensa manuaali -17 (koeajo)
+paljon varusteita (oli joku kampanjamalli edullisesti)
+modernein sisältä
+muistaakseni oli kivan tukevat penkit (tästä melkein tosin vuosi aikaa jo)
-on sitten aivan täysi luumu, turbokone varmasti parempi
-ohjaus palautti keskelle niin perkeleellisellä voimalla että pikatiellä ajo oli yhtä tuskaa ja mutkittelua

Ford Fiesta 1,0 80 bensa manuaali -16 (koeajo)
+oikeasti todella hyvä ajaa, pesee monta isompaa autoa helposti
+ajoasento osui itsellä pienellä säädöllä todella hyvin kohdalleen, kaikki oli vain juuri siellä missä piti
-aivan luumu myöskin tuolla koneella
-keskikonsoli/radio vaikutti aika hankalalta käyttää ja vanhanaikaiselta

Jos itse nyt ostaisin pikkuautoa niin järjestes näistä olisi 1. Fiesta 2. Fabia 3. Yaris 4. Sorsa. Käytettynä Yaris ja Fabia vaihtaisi paikkoja. Miltei kaikissa sama itseäni todella ärsyttävä ominaisuus (Fabia taisi olla ainoa "normaali"). Eli vaihdetta alas vaihdettaessa tykkään "kikkailla" ja näpäyttää kaasua eli suorittaa ns. rev matching (samanlailla myös heel-toe), lähinnä siksi että voin. Näissä perkeleissä se näpäytys ei kuitenkaan riitä nostamaan kierroksia mihinkään vaan on varmaan ohjelmoitu niin ettei tälläisiä välikaasuja tapahtuisi minkä takia minua vituttaa. Tosin varmasti sen myös joku taho saa ohjelmoitua poieskin joten nou pröblem sinänsä.

/romaani
Aika tasaisia taitaa olla nuo uudet Ford Fiesta, Toyota Yaris Hybrid, Seat Ibiza tai VW Polo. Automaattina kaikkiin saa 1500€ romutuspalkkion, paitsi Fiestaan ei saa, koska päästöt on liian isot.

Fiesta on ihan hyvä ajaa, mutta niin on myös Seat Ibiza ja VW Polo.

Tuosta Opel Corsasta en jostain syystä tykännyt. Lisäksi taisi kuulua jotain "räminää" kojetaulusta välillä. Fiestaan on tullut pieniä parannuksia esim sisustaan 2017.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Hauska härveli, mutta näköjään CO2-päästöt ovat aika kovat (174 g/km). Hankinta työsuhdeautoksi ei onnistu monessa firmassa. Volkkarille hatunnosto, kun ovat saaneet 200-hevosvoimaisen Polon CO2-päästöt 134 grammaan kilometriltä. Omassa työpaikassani raja olisi juuri 135 g/km. ;) Uusi Fiesta ST menee siitä niukasti yli.

(Itse pähkäilin näitä hiukan, mutta taitaa valinta aikanaan kohdistua kuitenkin johonkin ns. järkiautoon)
Paljohan tuo on kun Polon kone on kuiteskin 2 litrainen, josta voisi olettaa otettavan vähän enemmänkin tehoa irti, kuin vain 200 heppaa. Esimerkiksi 208 GTI päästää vain 125 grammaa kilometrillä, jossa on vähän enemmän tehoakin. :D
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 153
Paljohan tuo on kun Polon kone on kuiteskin 2 litrainen, josta voisi olettaa otettavan vähän enemmänkin tehoa irti, kuin vain 200 heppaa. Esimerkiksi 208 GTI päästää vain 125 grammaa kilometrillä, jossa on vähän enemmän tehoakin. :D
Jaa? Minä löysin 208 GTI:n päästölukemaksi 139 g/km pikaisella googlauksella.

Lieneekö Polon koneeseen haettu kestävyyttä iskutilavuuden kasvatuksella. Polo GTI:ssähän oli vuosikymmenen alussa 1.4-litrainen moottori, sitten 1.8-litrainen ja nyt tuo 2.0-litrainen. Teho on samassa ajassa kasvanut vain 20 hevosvoimaa.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Aasiassa premiumia on löllö ja tunnoton ohjaus joten sen ehdoilla mennään. Tunnottomuus on minulle(kin) jo heti kättelyssä dealbreakkeri.
Kylläpä tuo nykyinen sähkötehostimien aikakausi on tehnyt sen, että eipä niitä tunnokkaita ohjauksia enää oikein ole missään tavisautossa. Ei edes Bemarissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Kylläpä tuo nykyinen sähkötehostimien aikakausi on tehnyt sen, että eipä niitä tunnokkaita ohjauksia enää oikein ole missään tavisautossa. Ei edes Bemarissa.
Tunnokas ja tunnokas. Nykyään taitavat tosiaan tavoitella sitä, että mikään negatiivinen asia ei tunnu ohjauksessa (kuopat, huono tien pinta, urat yms.), mutta sitten että ohjaus on tarkka ja äärirajoilla looginen sekä tunnokas. Yhä se auto tuntuu tarraavan tiehen sitä paremmin mitä kovempaa ajaa.

Mitä nyt noita Lexus-merkkisiä kerran olin ajamassa, niin aika kaukana ollaan vielä saksalaisista monessa asiassa. Hiljaista ja mukavaa menoa toki, mutta ei siinä mitään fiiliksiä saavuteta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Jaa? Minä löysin 208 GTI:n päästölukemaksi 139 g/km pikaisella googlauksella.

Lieneekö Polon koneeseen haettu kestävyyttä iskutilavuuden kasvatuksella. Polo GTI:ssähän oli vuosikymmenen alussa 1.4-litrainen moottori, sitten 1.8-litrainen ja nyt tuo 2.0-litrainen. Teho on samassa ajassa kasvanut vain 20 hevosvoimaa.
Peugeotin sivuilla oli 125 g/km (1.6 THP), mutta hinnastoa en löytänyt ollenkaan. Polo GTI:ssä 134 g/km eli aika pieni. Fiesta ST:ssä 2 g/km enemmän.

PEUGEOT 208 GTI on kevyt. Se painaa 1 160 kg. Sen tehopainosuhde on erinomainen 5,8 kg/hv ja todistaa esimerkillisyytensä ympäristöarvojen huomioonoton suhteen: yhdistetyssä ajossa CO2-päästö on vain 125 g/km ja kulutus 5,4 l/100 km, 6,9 l/100 km kaupunkiajossa ja 4,6 l/100 km maantieliikennereitillä (direktiivien 99/100/EY mukaan.)
 
Viimeksi muokattu:

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Mitä nyt noita Lexus-merkkisiä kerran olin ajamassa, niin aika kaukana ollaan vielä saksalaisista monessa asiassa. Hiljaista ja mukavaa menoa toki, mutta ei siinä mitään fiiliksiä saavuteta.
Jäljessä ja jäljessä. Ne voi vaan olla tehty eri filosofialla. Lexusin päämarkkina on edelleen jenkit ja siellä on vähän eri maku kuin täällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Jäljessä ja jäljessä. Ne voi vaan olla tehty eri filosofialla. Lexusin päämarkkina on edelleen jenkit ja siellä on vähän eri maku kuin täällä.
Joo, ei suinkaan jäljessä. Mitä Suomen Lexus-myynnin kanssa juttelin, niin homman idea onkin olla erilainen, myös täällä.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Joo, ei suinkaan jäljessä. Mitä Suomen Lexus-myynnin kanssa juttelin, niin homman idea onkin olla erilainen, myös täällä.
Joo euroopassa se on Lekalla tuo hybridifilosofia vahvasti. En oo kyllä ajanut kuin tätä viimeisintä IS:ää ja kivahan se oli, mutta saisi sen näköisessä autossa vähän enemmän ruutia olla. Maailmallahan noihin on edelleen isoa bensapannua tarjolla.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Ihan mielenkiinnosta, oletko laskenut tämän skenaarion kannattavuutta millä tavalla?
Itsekin näitä tullut pyöriteltyä ja aina kuitenkin päätynyt siihen, että pienillä kilometreillä ei mitään järkeä ottaa autoa oman firman kautta. Vähennettäviä kuluja tulee aika vähän ja sitten pitää kuitenkin maksaa verottajalle siitä autoedusta. Oikeastaan ainoa tapa millä tuon saa jotenkin järkeväksi on olla käytännössä kokonaan nostamatta palkkaa, jolloin autoedustakaan ei juuri mitään veroja mene.
Aina on halvempaa oma auto, paitsi jos kolaroit paljon. Kannattaa kuitenkin muistaa, että jos omien ajojen kilsat jäävät merkittävästi alle sen 18000 km vuodessa niin autoedusta on mahdollista saada palautusta verottajalta. Se vaatii sitten vaan ajopäiväkirjan pitämistä, missä pidät erillään työ- ja omat ajot.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Fiesta on ihan hyvä ajaa, mutta niin on myös Seat Ibiza ja VW Polo.
Jos noissa kaikissa automaatti, niin ei kyllä vikaan mene jos ottaa minkä tahansa kolmesta. Itse tykkään tosin Fiestan sisäilmeestä eniten, koska se on ainoa josta ei tule Skoda mieleen. Corsa on ehkä jäänyt jotenkin kehityksestä jälkeen, tosin voipi olla ettei PSA:n oston jälkeen tuohon malliin enää yksinkertaisesti panosteta kuin ehdoton minimi. Mene ja tiedä. Oispa Fiesta ST:tä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
62
Jos noissa kaikissa automaatti, niin ei kyllä vikaan mene jos ottaa minkä tahansa kolmesta. Itse tykkään tosin Fiestan sisäilmeestä eniten, koska se on ainoa josta ei tule Skoda mieleen. Corsa on ehkä jäänyt jotenkin kehityksestä jälkeen, tosin voipi olla ettei PSA:n oston jälkeen tuohon malliin enää yksinkertaisesti panosteta kuin ehdoton minimi. Mene ja tiedä. Oispa Fiesta ST:tä.
Eipä tuosta uuden Polon sisustasta enää tule Skodaa mieleen jos ottaa highlinen. Digimittaristo+iso kosketusnäyttö hyvällä paikalla, voittaa tuossa luokassa kaikkien muiden sisustan. Tottakai tämä on täysin omasta mielipiteestä kiinni, mutta itse en siedä yhtään niitä autoja, joissa kosketusnäyttö näyttää joltain jälkiasenteiselta tabletilta.

Näitä tämän kokoluokan autoja tuli alkuvuodesta koeajettua ja lopulta päädyin 1.0 TSI+DSG Highline Poloon. Hyvä ajettava ja todella hiljainen vaikka oli nastat alla. Luovutus tuolle tulee olemaan siinä heinäkuun ensimmäisellä viikolla.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Kah, en olekaan muuten Highline Poloa ikinä nähnyt livenä. Mikäli näin on, että siihen saa "passattimaista" sisäilmettä, niin eihän se kolmikosta huonoin vaihtoehto ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Eipä tuosta uuden Polon sisustasta enää tule Skodaa mieleen jos ottaa highlinen. Digimittaristo+iso kosketusnäyttö hyvällä paikalla, voittaa tuossa luokassa kaikkien muiden sisustan. Tottakai tämä on täysin omasta mielipiteestä kiinni, mutta itse en siedä yhtään niitä autoja, joissa kosketusnäyttö näyttää joltain jälkiasenteiselta tabletilta.

Näitä tämän kokoluokan autoja tuli alkuvuodesta koeajettua ja lopulta päädyin 1.0 TSI+DSG Highline Poloon. Hyvä ajettava ja todella hiljainen vaikka oli nastat alla. Luovutus tuolle tulee olemaan siinä heinäkuun ensimmäisellä viikolla.
Saisi olla kaikissa tuollainen digitaalinen mittaristo, koska onhan se niin hieno. Paljonko tuli autolle hintaa kokonaisuudessaan? Fiestan automaatti maksoi noin 20 600€ (sis lämmitin ja pistoke) + talvirenkaat 1200€. Titanium varustetaso. Mukana ilmeisesti joku automaattinen parkkeeraus ja poistuminen.

Itse en tohtinut valita tuota DSG:tä jos sattuu että pitääkin autoa tosi pitkään. Vaikka ajossahan tuo DSG oli oikein hyvä ja pieni kulutus. Fordin takuu 5v/100tkm ja lisää maksamalla saa pidemmän.



Itse tykkään tuosta Fiestan sisustasta. Vaikka onhan perinteiset viisarit aika rumat digitaaliseen verrattuna :) Tuo keskinäytön paikka ei itseä haittaa ja nappuloita ei ole onneksi liikaa. Android Autoa täytyy ainakin kokeilla.
2018-Ford-Fiesta-interior.jpg
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Parastahan noissa digitaalisissa on se kustomoitavuus. Saa just sen infon joka on itselleen tärkein ja kiinnostavin. Toki mikäli mittaristo on ihan samanlainen kuin perinteinen, mutta viisareiden sijaan kaikki tulee LCD:lle, on moisen hyödyllisyys aika olematon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
62
Saisi olla kaikissa tuollainen digitaalinen mittaristo, koska onhan se niin hieno. Paljonko tuli autolle hintaa kokonaisuudessaan? Fiestan automaatti maksoi noin 20 600€ (sis lämmitin ja pistoke) + talvirenkaat 1200€. Titanium varustetaso. Mukana ilmeisesti joku automaattinen parkkeeraus ja poistuminen.

Itse en tohtinut valita tuota DSG:tä jos sattuu että pitääkin autoa tosi pitkään. Vaikka ajossahan tuo DSG oli oikein hyvä ja pieni kulutus. Fordin takuu 5v/100tkm ja lisää maksamalla saa pidemmän.
Perusvarusteisen auton hintaa en muista, mutta tuolle hintaa tuli ~23ke. Tuohon hintaan sisältyy lämppäri, talvirenkaat aluvanteilla ja lisävarusteet (LED-paketti ja ACC). Tuota olisi tarkoitus pitää Fiksudiilin kautta 3v, joten jos jotain hajoaa, niin takuun (ja virhevastuun) pitäisi korvata kaikki isommat viat.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Jos noissa kaikissa automaatti, niin ei kyllä vikaan mene jos ottaa minkä tahansa kolmesta. Itse tykkään tosin Fiestan sisäilmeestä eniten, koska se on ainoa josta ei tule Skoda mieleen. Corsa on ehkä jäänyt jotenkin kehityksestä jälkeen, tosin voipi olla ettei PSA:n oston jälkeen tuohon malliin enää yksinkertaisesti panosteta kuin ehdoton minimi. Mene ja tiedä. Oispa Fiesta ST:tä.
Uusi Corsahan on tulossa tänä syksynä tai ensi keväänä, heti kun uusi Peugeot 208 on esitelty. Tulevat jakamaan saman pohjalevyn.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Mitäs mieltä raati on tälläisestä Saabista? Mihin juttuihin pitää kiinnittää huomiota, kilsojahan tuolla on takana melko reippaasti, leima edessä. Tai siis saa jo leimata, enkä osta ilman leimaa.

Saab 9-3 2.0i Autom. Muu 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

Oikeastihan mä en tarvisi tuota yhtään mihinkään, pitäisi laittaa nykyinen myyntiin ja TL-poistoon.

Kävin katsomassa, ja ikäisekseen ihan siisti peli, ajamassa en kuitenkaan käynyt. Automaatti kuten kuvasta näkyy. Merkkifoorumia en ole vielä vilkaissut.

Mutta mitkä on tuotteen heikot kohdat, varsinkin noilla kilsoilla?

Ai miksi, no Saabismi on sairaus:D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Älä osta Saabia ilman turboa. Sairaus ei iske ilman sitä.
Turbo voi noin paljon ajetussa olla riski eikä mahdollisuus:D Perustekniikka jos ja kun pelaa, niin riittää mulle. Nyt jopa käyttöautoksi miettisin tuota, vaikkei sitä tarvetta oikeasti ole. Kärry muuttuisi paljon vanhemmaksi ja hitosti enemmän ajetuksi, mutta joskus sitä mennään tunteella eikä järjellä.

On mulla ollut 96 saabeja pari, ja 900 automaatti -81 vm. taisi olla.. Ja Saab liikkeessä kouluaikoina työharjoittelussa, niin jotenkin on jäänyt päälle:shy:
 

namke

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
446
Mitäs mieltä raati on tälläisestä Saabista? Mihin juttuihin pitää kiinnittää huomiota, kilsojahan tuolla on takana melko reippaasti, leima edessä. Tai siis saa jo leimata, enkä osta ilman leimaa.

Saab 9-3 2.0i Autom. Muu 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

Oikeastihan mä en tarvisi tuota yhtään mihinkään, pitäisi laittaa nykyinen myyntiin ja TL-poistoon.

Kävin katsomassa, ja ikäisekseen ihan siisti peli, ajamassa en kuitenkaan käynyt. Automaatti kuten kuvasta näkyy. Merkkifoorumia en ole vielä vilkaissut.

Mutta mitkä on tuotteen heikot kohdat, varsinkin noilla kilsoilla?

Ai miksi, no Saabismi on sairaus:D
Itsellä -99 saab 9-3, ajettu toki ainoastaan 215tkm. 2.0l automaatti ilman turboa, vähän laiskahan se on, mutta kelpaa ihan käyttöautoksi. Maksoin itse 950€.
Ovien alareunoissa hieman ruostetta, taitaa olla aika normaalia. Bensapumppu ja virtalukon pohja vaihdettu edellisen omistajan toimesta, nuokin ovat kuulema tyyppivikoja.
Miinukseksi voinee sanoa bensakulutus, mikä melko korkea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Itsellä -99 saab 9-3, ajettu toki ainoastaan 215tkm. 2.0l automaatti ilman turboa, vähän laiskahan se on, mutta kelpaa ihan käyttöautoksi. Maksoin itse 950€.
Ovien alareunoissa hieman ruostetta, taitaa olla aika normaalia. Bensapumppu ja virtalukon pohja vaihdettu edellisen omistajan toimesta, nuokin ovat kuulema tyyppivikoja.
Miinukseksi voinee sanoa bensakulutus, mikä melko korkea.
Jotain kukkaahan tuossa on, mitä kaikkea ei kuvissa edes näy. Bensapumppu ja virtalukon pohja ei kuulosta kalliille jutuille.
Se 900 Combi kahdella kaasarilla vasta janoinen olikin, ja automaattina toki. Mitä tuollainen syö sekalaisessa ajossa noin suunnilleen?

Oma korean ihme vetää sen kympin satasella sekalaisessa ajossa, mikä tuntuu järjettömältä sellaisessa kipossa, vielä ihan nätisti ajaen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Mercedes-Benz C 220 T BlueTec **Uusi korimalli, vain 47 tkm.** **** Tähän autoon vähintään 1 500 € hyvitys nykyisestä autostasi! **** Farmari 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto

Löytyykö täältä kokemuksia uusikoppaisista C-merssuista? Muutaman vuoden vanhoissa alkaa hintataso olemaan jo kohtuullinen. Onko tiedossa jotain tiettyjä tyyppivikoja tai muuta odottamattoman kallista?
Mitä itse ajellut niin todella mukava auto ja hiljainen. Keula oli ehkä yllättävän pitkä ja hankalasti näki lähelle, toki ei mikään ongelma kuin tiukkaan paikkaan pysäköidessä. Yllätyin tosin huoltojen hinnoista kun tälläisen omistavan tutun kanssa juttelin niin päädyin VAG:lle itse. Toki jos huoltojen hinnat ei ole ongelma niin varmasti löytyisi tallista. :D
 

namke

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
446
Jotain kukkaahan tuossa on, mitä kaikkea ei kuvissa edes näy. Bensapumppu ja virtalukon pohja ei kuulosta kalliille jutuille.
Se 900 Combi kahdella kaasarilla vasta janoinen olikin, ja automaattina toki. Mitä tuollainen syö sekalaisessa ajossa noin suunnilleen?

Oma korean ihme vetää sen kympin satasella sekalaisessa ajossa, mikä tuntuu järjettömältä sellaisessa kipossa, vielä ihan nätisti ajaen.
Veikkaisin että noin 10-11L yhdistettyä ajoa. Itsellä suurin osa ajosta kehä 1 ja kehä 3 ajoa, eli noin 80kmh. Äskettäin kokeilin nollatulla tiedolla maantieajoa, niin noin 8L/100km.
Mutta hyvä laatikko tuossa on ainakin omasta mielestä, ei juurikaan huomaa vaihteen vaihtoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Veikkaisin että noin 10-11L yhdistettyä ajoa. Itsellä suurin osa ajosta kehä 1 ja kehä 3 ajoa, eli noin 80kmh. Äskettäin kokeilin nollatulla tiedolla maantieajoa, niin noin 8L/100km.
Mutta hyvä laatikko tuossa on ainakin omasta mielestä, ei juurikaan huomaa vaihteen vaihtoja.
Ok, no sitten pysyy järjen rajoissa. Kun tuo nykyinen todellakin vetää kympin satkulla, pienemmän motilla ja sekalaista ajoa. Maanantaina pääsee kokeilemaan miten pelittää. Mitä muuta saappiklupista ehdin lukea, niin ei kai noissa nyt mitään kummempaa ole luvassa. Katsoo sitten ens viikolla kun pääsee kokeilemaan.

Näin taas keväällä, en oikeasti tarvi yhtään mitään. Ja sitten ostamassa halvempaa ja 4 kertaa enemmän ajettua, ja vanhempaa, ja nooo.. kattoo sitten. Saa kai tuon nykyisen jollekin myytyä jos nyt kaupat syntyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
"Uutta" autoa on kiikarissa ja olenkin ajatellut vuosimallin n. 2013 Focusta. Toisaalta esim. Fiestan saisi samalla rahalla (tai halvemmalla) muutaman vuoden nuoremman. En periaatteessa tarvitse "isoa" autoa (sinkku), mutta toisaalta olisi kiva jos autossa olisi tarvittaessa tilaa jollekin isommalle tavaralle. Eikä tuo merkki/malli ole oltava juuri tuo.
Mielipiteitä/ehdotuksia?

Ps. Ajo on pääasiassa pk. Seudulla työmatkat ja kesäisin (ja harvoin talvella) mökille viikonloppuisin...
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Jos mielit pk. seudulla ajella, niin Fiesta automaatilla on varmasti ihan pätevä. Focus toki aina pykälän isompi ja saattaa olla paremmin varusteltu, mutta toki hinnatkin kovemmat. Itse valitsisin noilla tiedoilla sen automaattifiestan.
 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223
Noiden kahden välillä ero varmaan parhaiten selviää koeajamalla molemmat. Fiesta on tietysti pienempi ja todennäköisesti jonkin verran edullisempi ylläpitää. Kaverilla on samaa ikäluokkaa oleva Focus ja on ollut siihen erittäin tyytyväinen.

Yksi vaihtoehto voisi olla nyt poistuvan mallin Polo. Yllättävän tilava ja hyvä ajaa. Tosin niin taitaa olla Fiestakin, omakohtaista kokemusta ei ole kuin Polosta. Myöskään Corsasta en löytänyt suurempaa valitettavaa ajetun yksilön puhditonta moottoria lukuunottamatta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Joo, koeajamassa varmaan pitää käydä molemmat. Tosin ilmeisesti molemmat ovat ihan mukavia ajaa.

Melkein olin jo päätynyt Focuksen, mutta aloin miettimään, että onko kokoero niin dramaattinen loppujen lopuksi. No ehkä jos pääsisi jossain ns. Vierekkäin vertaamaan, niin saisi paremman kuvan sisätiloista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 788
Fiestan ja Focuksen ero on loppujen lopuksi aika pieni ainakin kuskin näkökulmasta, takapenkkien jalkatilassa ja peräkontin syvyydessä pitäisi jotain näkyä. Nettisivuilta löytyy pääsääntöisesti autojen sisämitatkin eli niistä vertaamalla voi ottaa jotain suuntaa.

Jos oikeasti pienen ja sisätiloiltaan ison haluaa, niin kannattaa vilkaista Honda Jazz. Ulkomittoihin nähden takapenkin tilat ovat hulppeat ja pystyyn nostettavissa olevat penkit tekee tavarankuljetuksesta monipuolista. Luotettaviakin ovat. Huonona puolena (oletettavasti edelleen) ruosteherkkyys ja yleinen "japanilaisuus" muotoilussa ja tuntumassa. Ei varmaan mitään mikä pk-seudulla haittais, kääntyy pennin päällä ja CVT-vaihteisto kiihtyy hyvin kaupunkinopeuksiin. Maantiellä ja lappu lattiaan kiihdytyksissä huutaa, kun vetää kierrokset tappiin. Kaikkeen tottuu...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 202
Viestejä
4 194 549
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom