Mikä auto minulle?

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Formica, 19.10.2016.

  1. jm82

    jm82

    Viestejä:
    4 058
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    50-60tkm/v ajolle diesel olisi parempi. Valikoimaahan on paljon ja kaikki kannattaa koeajaa läpi? Insignia näytti uusimmalta mallilta.

    Astra on noista pienin ja ehkä muiltakin merkeiltä pykälää pienempi olisi sopivamman kokoinen.

    Opel Astra diesel vaihtoautot - Nettiauto
    Peugeot 508 diesel vaihtoautot - Nettiauto
    Citroen C5 diesel vaihtoautot - Nettiauto
    Bensa Toyota Avensis vaihtoautot - Nettiauto
    Ford Mondeo diesel vaihtoautot - Nettiauto
    Opel Insignia vaihtoautot - Nettiauto
     
  2. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    660
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuskin kannattaa ottaa pykälää pienempi, kun näkyy samantien äänieristyksessä. Noista jm82:n listasta olen koeajanut kaikki paitsi Insignian ja Avensiksen. Opel liian janoisa ja Avensis (vähän käytettynä) tyyris & äänieristys epäilyttää vaikka pitäisi olla parempi kuin ennen. C5 sisältä "vanha" ja hankala löytää samoilla uudemmilla bluehdi koneilla kuin 508. Pösössä taitaa olla parempi automaattilootakin (Aisinin momentti). C5 sattais olla hiljaisempi kaasunestejousituksen ansiosta, se on myös heikko kohta etutolppien osalta. Astra oli odotuksiin nähden positiivinen yllätys, mutta hinta-laatu ei tarpeeseen nähden kohdannut. B-mersu häviää selvästi äänieristyksessä Pösölle. Civic oli 50 km/h vauhdissa äänekkäämpi kuin pösö motarilla. Mondeo oli ihan jees, mutta aikamoinen valtamerilaiva. Jarrutuskäyttäyminen inhotti. Powershi(f)tiä ei uskalla ostaa.

    e: Löytyykö oikeasti jotain koirankoppi-luokan autoa, jossa olisi äänieristys isolla Ä:llä? Nykyajan "pikkuautot" kun on jo pääsääntöisesti ajettavuudeltaan riittäviä isompiinkin siivuihin, mutta korvat sulaa. Peltorit päässäkään ei kehtaa ajella :D
     
  3. nahkatoni

    nahkatoni

    Viestejä:
    19
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016



    Ohhoh ompas tullut keskustelua. Kiitos kaikille osallistuneille.

    Noihin ylläoleviin viesteihin sen verran lisätäkseni että työnantaja kustantaa auton ja menovedet, joten jälleenmyyntiarvosta ja viimeisen päälle kulutuksesta keskusteleminen ei ole niin tärkeää tässä. Luultavasti menee vaihtoon taas n. 4 vuoden kuluttua.

    Oli tuolla ehdotuksissa hyviäkin vaihtoehtoja, mutta esim heti tuo Insignia ja muut vastaavat rajautuu pois pelkästään pituuden puolesta, yli 4,9m.

    Onko Mazda täys susi? Pisti silmään tuommoinen Mazda CX 3, 150hp bensakoneella ja nelivetokin vielä.
     
  4. Diaz\

    Diaz\

    Viestejä:
    5 214
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Kustantaa auton? Siis tuleeko sulle vapaa käyttöetu vai tuleeko tuo puhtaasti työajoon (ei metriäkään omaa ajoa virallisesti)?

    Onhan siinä verotusarvolla hemmetisti väliä jos tulee käyttöetu.
     
  5. Svaiski

    Svaiski

    Viestejä:
    317
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Ei näillä ehdoilla kannata enää kysellä muualta (foorumeilta jne) kun riskiä arvon alenemisesta, huolloista yms ei ole. Senkun koeajaa mahdollisimman montaa eri mallia ja valitsee sen mikä oman takapuolen alla tuntuu mukavimmalta ja miellyttää omaa silmää eniten.
     
    Chekkit tykkää tästä.
  6. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    1 046
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Täältä kanssa suositus tälle. Mahdollisimman paljon koeajoja alle ja sillä menee minkä kokee parhaaksi.
     
  7. nahkatoni

    nahkatoni

    Viestejä:
    19
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Vapaan käyttöedun arvo määräytyy uuden auton hankintahinnan perusteella, joten sinällään se määräytyy jo ensimmäisen viestini tekstissä.

    Täytynee ruveta varailemaan noita koeajoja sitten reippaammin. Mietin vain että jos täällä joku aktiivisesti automaailma seuranneena olisi osannut heti heittää mallin tai kaksikin, mitkä on tänä vuonna ylittänyt odotukset ja varmasti nautinnollisia autoja ajaa (kuitenkin +50 tkm ratin takana istuu vuodessa niin arvostan kovasti miellyttävän tuntuista autoa).

    Pitää keskittyä varsinkin tuohon melu puoleen, sillä kova rengas-/ moottorimelu on yksi ärsyttävimmistä ominaisuuksista mielestäni, sekä tietenkin selkeästi alitehoinen auto. Kulutusta pidän silmällä nyt ihan vaikka vain meidän maapallon hyvinvoinnin takia.

    Kiitos kaikille osallistuneille ja mielenkiintoista keskustelua ylläpitäneille :kahvi:
     
  8. Diaz\

    Diaz\

    Viestejä:
    5 214
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    No, joka tapauksessa jättäisin Mazdat kauppaan. 150hp vapari bensa on aika hengetön ajettava turbolliseen verrattuna.
     
  9. valurauta

    valurauta

    Viestejä:
    706
    Rekisteröitynyt:
    29.12.2016
    Näin. Ajomäärä on sen verran suuri, että kannattaa tehdä vähän pidempi ajolenkki ja mielellään vähän huonommalla kelillä. Ainakin itse painottaisin ajettavuutta huonoissa oloissa, omaa viihtyvyyttä autossa ja käsiteltävyyttä ahtaissa paikoissa (jos kerran pyörimistä Helsingin keskustassa tulee paljon).

    Farmareissa ja farmareissa on eroja, joten on ehkä hyvä ottaa koirankoppikin mukaan, jotta voi katsoa miten se käytännössä sopii mukaan.

    Jos kerran auton arvonalenemisella ei ole väliä, voisi käydä katsomassa myös "premium-Citikat": Tutustu kattavaan DS-mallistoomme, ja Peugeot 3008 2.0 HDI lienee myös olla sopivassa luokassa.

    [EDIT]...ja erityisen tärkeää on muistaa postata tänne autoista tehtyjä havaintoja:D
     
  10. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    1 046
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kannattaa yrittää tosiaan saada koeajoon mahtumaan motaria, maantietä ja kaupunkipyöritystä, ehkä hieman etukäteen katsella vaikka mapsista hyvä lenkki ettei sitten vaan vedä vähän siellä sun täällä.

    Premium merkit ovat tietysti kaikista hiljaisimmat eli jos Audi, BMW tai Mersu mahtuu jollain tavalla budjettiin niin kannattaa harkita.
     
  11. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    976
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Doh... Jos tilanne on tuo, niin voi hyvin ostaa sellaisen automallin jota ei normaalisti ostaisi esim. jos pelkää jälleenmyyntiarvoa, vaihdon / myymisen vaikeutta, tms. Eli esim. juuri ranskiksen jos sellainen miellyttää.

    Sama homma jos työnantaja ei ole antanut CO2 rajoituksia, niin kulutuksellakaan ei ole väliä.

    Ainoa mikä taitaa rajoittaa on, jos työpaikan "sosiaaliset paineet" tai esim. asiakassuhteet vaativat että jotain tiettyjä merkkejä vältetään. Joo, näitäkin on; jos joutuu kuskaamaan esim. asiakkaita joiden tietää nyrpistävänsä nenäänsä esim. juuri ranskiksia tai vaikka Audi/BMW -linjaa kohti, niin kannattaa valita välistä jotain neutraalimpaa Fordia tai Toyotaa. ;)
     
  12. jm82

    jm82

    Viestejä:
    4 058
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Peugeot 3008:sta olisi myös 165 hv bensa versio.
    Koeajo: Peugeot 3008 on onnistunut katumaasturi – eikä syyttä jonota palkintoa

    Mazda olisi luultavasti huonompi.
    Koeajo: Mazda CX-3 on hyvä ajaa, mutta se ei ole ihan koko totuus...

     
    Viimeksi muokattu: 07.03.2018
  13. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    660
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    On kyllä tuskaisaa, jos pitää olla isot tilat, mutta pieni auto. Kääntyvyyteen kannattaa kiinnittää huomiota, esim. Volvot ja 508/C5 omaavat aika suuren kääntöympyrän. Hondat kääntyy kärjistäen pennin päällä. Jos kilometreista suurin osa tulee liikennevalo-alueella, niin diesel hiukkasloukkuineen voi olla hazardi. Hyvän automaattivaihteiston ainakin tarvitset.
     
  14. jm82

    jm82

    Viestejä:
    4 058
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Myös Peugeot 508:sta tulee uusi malli, joka näyttää olevan 5 ovinen, vähän kuin Tesla Model S.

     
  15. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    976
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    DPF:t on näköjään vähän sama kuin katalysaattorit aikanaan; hirveä kohu jatkuu vuodesta toiseen kun ensimmäiset olivat kalliita vaihtaa.

    Nykyään noita pestään tai vaihdetaan ~kolmasosaan siitä mitä ne joskus 2005 kinturoilla maksoivat. Ja jos tuntuu kalliilta niin sisusta pihalle ja softa sisään, ei noita vieläkään katsastuksessa bongata.

    Niin ja sitten on noita autoja joissa ne kestää about ikuisesti kun ovat tarpeeksi isoja & poltot hoidettu kunnolla (yleensä isompikoneiset, eivätkä juuri nuo "säästöluokan" 1.6D:t, ym).
     
  16. jm82

    jm82

    Viestejä:
    4 058
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Itsellä vielä alkuperäinen hiukkasloukku 1.6 HDi:ssä. Ikää 13 vuotta ja 350 tkm.
     
  17. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    660
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tarkoitus siis oli vain todeta, että (ison) dieselin hyödyt menee vähän hukkaan, jos valoissa seisoskelee pääsääntöisesti. Ainakin oma pannu kuluttaa jopa bensavehjettä enemmän pätkäajossa. Olen kyllä jäänyt siihenkin käsitykseen, että diesel kärsisi enemmän jatkuvasta pätkäajosta, hiukkasloukku menee tukkoon(?)
     
  18. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    976
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Näinhän sen pitäisi ainakin olla; lyhyt, kylmällä moottorilla ajettu "pätkäajo" täytää loukun nopeammin.

    Ei ole VAG-comia käsillä, mutta ei tuo ainakaan tuon 3-litraisen dieselin kanssa ole pian 12v iässä realisoitunut vaikka ajo on 90%sti alle 10km kaupunki/"suburb" ajoa ja vain muutaman kerran vuodessa heitetään pidempää lenkkiä (joksi lasken 2+ tuntia jatkuvaa ajamista maantienopeuksilla)...

    Edit: ja jos verrataan suorituskyvyn puolesta omenoita omenoihin, niin tämä diesel vie huomattavasti vähemmän kaupunkiajossa kuin vastaava V6 bensakone; ero saattaa olla 5L satasella. :D
     
  19. jm82

    jm82

    Viestejä:
    4 058
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    TM:n mainoksesta tuli mieleen Volvo XC40 D3 Business jonka hinnat alkaa 39 700 eurosta, mutta se on vain etuveto ja manuaali. Bensa malli on myös hinnat alkaen 40 000 €. Onhan tuo Skoda Octavia vaihtoehto myös aika hyvä.
     
  20. valurauta

    valurauta

    Viestejä:
    706
    Rekisteröitynyt:
    29.12.2016
    Jos ajo on _pelkkää_ lyhyttä kaupunkipyöritystä, niin hiukkasloukun tukkeutuminen _voi_ olla ongelma. Jos ajoon kuuluu vähänkään pidempiä maantietaipaleita, niin polton pitäisi onnistua näiden aikana.

    Itse poltto ei vaadi kuin muutaman kilometrin mutta moottorin pitää yleensä olla täydessä käyntilämpötilassa, ennen kuin poltto käynnistyy. Jos moottori vain on lämmin, niin jo muutaman kilometrin pätkä kehätietä voi riittää polttoon. Kun kaikki on kunnossa polttotarve on luokkaa kerran tankillisella.

    Kovilla pakkasilla tämä "täysi käyntilämpö" voi muodostua ongelmaksi myös maantieajossa varsinkin 80 km/h rajoituksilla. Kun lämpö ei riitä niin se ei riitä ja poltto ei käynnisty. Oma lukunsa on sitten anturiviat, joista auto ei välttämättä kerro käyttäjälle. Esim. HDI-Peugeot lopetti lisäaineen annostelun, kun tankin korkin magneettianturi lakkasi toimimasta.
     
  21. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    1 114
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Hakusessa ois Audi A4/A6/VW Passat Variant 3.2 litraisella bensiinikoneella ja nelivedolla, mieluiten farmari. Hintakattona olen nyt pitänyt 8000€, koska sen verran löytyy ns. löysää käteistä.

    Ajelut lähinnä nurkka-ajoa, reilusti alle 10tkm/vuosi joten kulutuksen suhteen ei väliä :)
     
  22. Jorma69

    Jorma69

    Viestejä:
    20
    Rekisteröitynyt:
    26.10.2016
    Noni. Ford s-max oli hakusessa ja nyt kuumeiseti kia sorentoa 7 paikkaisena ollut hakusessa ja kys autokin on koe ajettu. Hakusessa ollu 2013-2015 mallin sorento ja nyt muutama vaihtoehto löytyny 25-30ke väliin. Onko aivan pommi ostos, vai onko tuosta autoa pitkäksi aikaa?
     
  23. Diaz\

    Diaz\

    Viestejä:
    5 214
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Ite varmaan taipuisin S-Maxiin, ihan vaan sillä kokemuksella mikä niistä moottoreista ja alustasta on muuten. (Mondeo ja V70)
     
  24. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    976
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Näistä pisteet menee Audeille vaikkei tuo 3.2 järin luotettavassa maineessa ole. Ei siis hajoa, mutta kallis ketjuremppa saattaa konkretisoitua.

    Tosin samaa vikaa taisi Passatin VR koneessakin olla (ainakin monesta 3.2 A3:sta lukenut joissa ongelmaa).

    Eroina siis tosiaan että Audissa V6 ja jatkuva mekaaninen neliveto ja Passatissa VR6 kone ja Haldex.

    Automaateista antaisin pisteet Audin Tiptronicille sulavuuden puolesta. Ei samanlaista ”hötkyilyä” kuin DSG:ssä tietyissä tilanteissa.

    Itse kun olin tuossa tilanteessa ja kävin mm Passatin koeajamassa, päädyin 3.0TDI Audiin; suorituskyky about identtinen bensa V6:n kanssa, mutta kulutus ~3-5 litraa pienempi jopa tilanteessa. Joka 10tkm vuosiajolla kannattaa jos on paljon taajama-ajoa.
     
    Viimeksi muokattu: 13.03.2018
  25. j1m2

    j1m2

    Viestejä:
    314
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Sportage / Sorento
    Tuossa juttua.
     
  26. Jorma69

    Jorma69

    Viestejä:
    20
    Rekisteröitynyt:
    26.10.2016
    No pitänee käydä sitä s-maxia ihmettelemässä myös. Ainakin tuo sorento oli ok ajettava, mitä pienen lenkin ajo. Niin ja kyllä sitä bmw e60 530d omat vikansa myös on. Mitä on huomannu.
     
  27. TeKi

    TeKi

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    06.12.2016
    Oisko porukkalla ehdottaa autoa 7000e? Hakusessa alle 250k ajettu. tehot minimissään 120 heppaa. Kulutus kaupungissa 8l. 06 vuosimalli vähintään

    Näillä kriiteereinä todennut hyväksi Accordin (diesel) ja Passatin (diesel). Muita ehdotuksia tai haukkuja edellä mainittuihin?
     
  28. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    1 114
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Nojuu, päädyin -05 vuotiseen A6 3.2 FSI Quattroon, johon ainakin huoltokirjan mukaan on tuo ketjuremppa jo tehty :)
     
    Docweird tykkää tästä.
  29. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    660
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kauan sitä autoa on tarkoitus pitää? Accord saattaa olla aika rapea ainakin vanhemmasta päästä. Esim. 2002 C5 on tänä päivänäkin paremmassa kunnossa alta kuin mun 2005 mallinen Jazz oli 2013. Ruostumisen takia lähti kiertoon. Noihin sun kriteereihin mahtunee 2008/2009 tullut mallisarja C5:sta, ainakin pelleiltään, mukavuudeltaan ja ominaisuuksiltaan hyvä. Alustan osia saanee vaihtaa, mutta 2.0 HDI kestää pitkälle.

    e: Jos ei muuta niin käy kokeilemassa. Kaasunestejousitus pelottaa syyttä aika monia ostajia. Kannattaa toki varmistaa ettei etutolpat ja -pallot vuoda.
     
  30. TeKi

    TeKi

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    06.12.2016

    Suositteletko mulle oikeasti ranskalaista autoa?! Taidanpa mennä toiselle sivulle kyselemään bye!
     
  31. demo69

    demo69

    Viestejä:
    218
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Et ole tosissasi? Nykyisin ajan Peugeotilla, mutta olen miettinyt C5:n hankintaa. Kyllä siinä on hyvää vastinetta rahalle.
     
  32. TeKi

    TeKi

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    06.12.2016
    Mitä olen kuullut ja nähnyt: Onhan ranskalaiset hyviä vuokra autoja ja halvalla saa uutta. Kyllähän niillä uutena ajaa jonkin aika kunnes alkaa tulla ongelmia. Ranskalaiset ei vaan kestä suomen oloja. Mun ostolistalla ei ole ranskalaisia, eikä italialaisia autoja.
     
  33. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    660
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Muita Esson baarin juttuja?

    e: Samoja palikoita noissa on paitsi, että eivät käytä niin umpipaskoja sähköjohtoja kuin esim. VAG.
     
    Busso, demo69 ja SR50La tykkäävät tästä.
  34. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    564
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Suht samoilla kriteereillä etsin itselleni joku aika sitten autoa. Passatin totesin hyväksi vaihtoehdoksi ja vähän harmittaa, kun päädyin hetken mielijohteesta ihan muuhun autoon.

    Passateista pari huomiota: Aika monet tarjolla olevat on automaatteja ja eihän kukaan dsg:tä uskalla ostaa. Vanhemmissa (06-08) dieseleissä oli joskus pumppusuutinongelmia ja vw vaihtoi niitä hiljaisena kampanjana noin vuonna 2013. Jos niitä ei ole vaihdettu, niin rikkoutuessaan suutin pysäyttää matkanteon ja uusi suutin maksaa ~700e. Suuttimia on luonnollisesti neljä kappaletta ja niiden vaihdosta ei välttämättä ole mainintaa huoltokirjassa. Ongelma koskee pahiten 170 hp mallia. Uudemmissa 08-> ei ole pumppusuuttimia (C-alkuiset moottorikoodit), mutta ne taas kuuluvat päästöhuijauksen piiriin, mikäli sillä jotain merkitystä on.
     
    TeKi tykkää tästä.
  35. Djeep8

    Djeep8

    Viestejä:
    160
    Rekisteröitynyt:
    10.01.2017
    Se ny on ihan omasta valinnasta/tuurista kiinni miten korjauskuluja tulee.
    En mihinkään merkkiin törmänny mikä ei olisi huoltoja vaatinut.
    Kannattaa valita auto sen mukaan ettei haittaa mahd.korjauskulut.

    Aikasemmin koeajettu 2009? C5 oli kyllä nätti.
     
  36. ei naarata

    ei naarata

    Viestejä:
    499
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Joo osta vaan ton ikänen Passat. Mieluiten kaikilla varusteilla ja nauti sitten niistä sähköongelmista sekä kuplivasta maalista jne.. :rofl:

    No onhan ne Paskatit onneksi halvempia kuin nuo ranskikset, et se on ainakin positiivista. Sitä voi sitten miettiä miksi ne on niin halpoja... :vihellys:
     
    SR50La tykkää tästä.
  37. TeKi

    TeKi

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    06.12.2016
    Pikkasen porukalla menee tunteisiin kun omaa suosikki merkkiä menee haukkumaan. Onneksi itse en suosi mitään merkkiä
     
  38. Awelonian

    Awelonian Residentti maahanmuuttaja

    Viestejä:
    819
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Ei täällä tunteisiin mene mikään muu, kuin ABC:n kahvion tuplaviinerikahvikeskustelu. Et voi vissiin ajaa bemarilla, kun siinä on niitä ranskalaisia moottoreita, tai Fordilla, kun ne on kehittäneet yhdessä PSA:n kanssa moottoreita, tai GM:n autoilla koska FCA jne. Nykypäivänä ranskisten haukkuminen menee kategoriaan "landella oon kuullu juttuu, et vain volvo kestää".
     
    anonyymi, demo69, SR50La ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  39. TeKi

    TeKi

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    06.12.2016
    Kaikki Toyotat, Hondat tehdään Japanissa ja Mersut, Audit tehdään Saksassa... Ei kun
     
  40. Djeep8

    Djeep8

    Viestejä:
    160
    Rekisteröitynyt:
    10.01.2017
    Ärsyttää vaan kun liian monesti ollaan kuulopuheen varassa eikä hankita omia kokemuksia.

    Helppohan sitä on toisten juttuja kertoa.

    Eihän sitä mitään uskalla laittaa kun joka autossa omat tyyppivikansa.
    Mut eipä siinä ei tällä hetkellä yhtään psa-konsernin autoa pihassa ole.

    Toiset ruostuu, toisissa öljyt ei pysy koneessa, toisissa sähköongelmia, toisissa laatikot/moottorit hajoaa. Ainakin näin puhutaan.
     
    Viimeksi muokattu: 14.03.2018
  41. itarumaa

    itarumaa

    Viestejä:
    647
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kyllä ainakin oma Pösö 307cc vm 2005 on aika murheellinen laite. Kyllähän se toimii ja suurin osa niistä lukuisista sähköviosta on tullut korjattua ihan liittimiä puhdistamalla, mutta ei kyllä oikein jaksaisi korjailla kun autokaan ei kauheasti innosta. Helppo korjata mutta tälläistä tavallista autoa, vaikka nyt avo onkin ei jaksaisi oikein harrastaa.

    Periaatteessa kestää kyllä mutta kaikenlaista pientä tuntuu aina olevan. Plussaa on kyllä ruosteettomuus ja omakin auto melkein 200k ajettuna on tosi hyväkuntoisen ja siistin näköinen. Ei vaan tälläiseen tavalliseen autoon jaksaisi olla aina jotain liitintä puhdistamassa että esim peruutusvalot toimisi. Toisaalta taas tuntuu että vois ajaa ainakin 100k lisää ilman mitään sen isompaa ongelmaa esim laatikossa tai koneessa. Toki pitää aina muistaa vikakoodinlukijalla kuitata joku, satunnaisesti syttyvä vikavalo. Tähän mennessä on ainakin ollut ESP ja Antipollution fault.
     
    Svaiski tykkää tästä.
  42. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    660
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Onko ne 12-13 vuotiaat muut autot sen parempia? Ihan yksilökohtaisiakin eroja. Esim. mulla ja silloisella naapurilla oli samanlaiset Jazzit. Mulla 130 tkm aikana ainoa vika oli käteen jäänyt takaluukun kahva (20 €). Naapurilla jatkuvasti pientä ihmevikaa. Mutta sen autossa ei ollut ruostetta, mulla oli...
     
  43. null

    null

    Viestejä:
    356
    Rekisteröitynyt:
    06.11.2016
    Ei.
     
  44. Tehoreca

    Tehoreca

    Viestejä:
    100
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Peugeot 307 on kyllä on varmasti epäluotettavin Peugeot, varsinkin CC-versiona. Se sähkövikaa joka lähtöön puhumattakaan muista laatuvirheistä.
     
  45. itarumaa

    itarumaa

    Viestejä:
    647
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Se on kyllä totta että hankala on sellaista valioyksilöä löytää. Aina tahtoo olla jotain. Itse ehkä katselisin tuolla 7000e budjetilla Subaru Outback dieseliä mutta pitäs varmaan sitten laittaa tonni tai kaksi lisää budjettiin, alle 7k ei löytynyt kuin kaksi yksilöä ja molemmat yli 300k ajettuja. Ehkä toinen mahdollinen olis Mazda 6, mutta sitten pitäs olla kyllä tosi tarkka sen korin kunnon kanssa. Kaveri tosin ajoi bensaversiolla reilusti yli 300k ja eipä siinä ollut ruosteongelmia lainkaan (eikä juuri vikojakaan), taitaa olla noissakin paljon eroja.
     
  46. an13

    an13

    Viestejä:
    104
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Subarun vanhemmista kuin 2010 puolivälin dieseleistä katso että moottorin alakerta on jo vaihdettu takuuseen joskus kun niissä on kampiakseleissa/öljynkierrossa tyyppivikaa.
     
  47. jm82

    jm82

    Viestejä:
    4 058
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tutulla oli kolme Toyotaa ja ilmeisesti toimivat ihan ok. Ei ainakaan heidän aikana tullut vikoja. Kaksi noista oli dieseleitä.
    Myydään Toyota dieselautot - Nettiauto

    Vaihtoivat sitten Avensiksen johonkin tilavampaan uudehkoon Kiaan. Kia saattaa ruostua tuon ikäisenä?
    Myydään KIA dieselautot - Nettiauto
     
  48. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    976
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Nuo 3C Passatit, eli 2005 tulleet kannattaa tosiaan katsoa tarkkaan ruosteen osalta. Varsinkin ovet ruostuu koska kylkikistat kiinni oveen tehdyissä rei'ssä joista maali katoaa tärinän, liikkeen, pölyn, jne toimesta ja sitten alkaa ruostuminen - ensin sisältä.

    Moottorithan on TSI:n osalta pitkälti täyttä paskaa vuoteen 2011 saakka eikä 2.0 korkeapaine-dieselitkään millään tavalla yhtä luotettavia kuin vanhat 1.9TDI:t.

    Automaatit ovat kuraa, DSG 7-vaihteisena vielä pahempi kuin 6-vaihteisena joka saattaa kestää OK jos öljyt on muistettu vaihtaa ohjelman mukaan (60tkm välein).

    Ja ettei mene propagandan puolelle; itsellä on VAGine ja ollut perheessä putkeen >15 vuotta koko ajan joku VW tai Audi... ;)
     
  49. null

    null

    Viestejä:
    356
    Rekisteröitynyt:
    06.11.2016
    Eli ihan hyvä ostos tommonen 3C Passatti :dead:
    Ehkei se ranskalainen olekaan niin paska sittenkään..
     
  50. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    660
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kaipa se Toyotakin aika ruostepesä vanhana on? En ainakaan muista nähneeni mainintaa, että poikkeaisi muista japsimerkeistä positiivisesti tällä saralla.

    e: Passat keskusteluun liittyen. Eilen kotiinpäin ajaessa 1-tiellä tuli vastaan sopivaan ikäluokkaan menevä Passat hätävilkut päällä ja konepelti ylhäällä. Sais varmaan halvalla ;)