Mikä auto minulle?

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Formica, 19.10.2016.

  1. pansku

    pansku Näppäimistöjen asiaintuntija Tukijäsen

    Viestejä:
    120
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Joo se on varma, että jostain joutuu tinkimään tällaisella minimiibudjetilla. Sen takia on kiva kuulla muiden mietteitä etten jymähdä johonkin omaan japsikuplaani ja missaa jotain parempaa :)
     
  2. täytelaku

    täytelaku

    Viestejä:
    164
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Tottakai. Sitten on tietysti noi Saabin 9-3 mallit. 2.0 turbollisesta saa softaamalla (oli sitten 150 tai 170hv) sen 220hv. Ei mitään ratapelejä mutta kuulemma hyvällä ja tasapainoisella alustalla varustettuja. Huolimatta itse firman konkkaan menosta varaosia noihin pitäisi saada vielä ihan normaalisti ja harrastajia löytyy pohjoismaista todella paljon. Tarjontaa ainakin löytyy.
     
  3. zet

    zet

    Viestejä:
    575
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Etuvetoinen mutta kannattaa katsoa nettiautosta jos löytyy ehjä pösö 206 RC. Pitäisi löytyä 3000-3500e välillä

    Vajaat 180hv ja reilun tuhat kiloa painoa on mukava yhdistelmä, joskus kokeillut moista peliä kesäisellä mutkapätkällä ja siinä oli ajamisen meininkiä :D
     
  4. GreatBusta

    GreatBusta

    Viestejä:
    127
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Kannattaa katsoa tarkasti minkä ostaa. Auto on 206 hyvässä ja huonossa, sekä toi RC meinaa, että joku bensalenkkari on antanut sille kyytiä kuin vieraalle sialle.
     
  5. pelitys

    pelitys

    Viestejä:
    340
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kolmoskoppainen Golf kaksilitraisella 16v ABF-moottorilla ja madalletulla alustalla oli erittäin hauska mutkaisilla teillä :) Valitettavasti se on kovin harvinainen nykyään ja nettiautossa näkyy toisinaan 1-2 yksilöä vaihtelevassa kunnossa.
     
  6. zet

    zet

    Viestejä:
    575
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    No ajettavaksi nuo autot on tehty. Sama kuin menisi jotain BMW M3 ostamaan ja odottaisi, että se on on ollut vanhalla papalla pyhäautona. :D

    Eikai kukaan osta mitään yli kymmenvuotiasta pikkusportia joka päiväiseen pitkän matkan ajoon vaan lähinnä lyhyille sekä koville ajoille.
     
  7. pansku

    pansku Näppäimistöjen asiaintuntija Tukijäsen

    Viestejä:
    120
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Muutenhan joku gikseri olisikin paras vaihtoehto, mutta muoviluodeilla ei paljo talvella ajella :lol:
     
  8. Laquel

    Laquel This is where I get off. Tukijäsen

    Viestejä:
    1 900
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ajelin tossa vuoden E36 328i bemarilla. Vakuutus nyt oli ihan inhimillsen hintainen kun vähän jakso kilpailuttaa (liikennevakuutus 25-v miehellä alkubonuksilla Helsingissä ~500€). Ihan pirteä auto ja edelleen 0-100 n. 7 sek ja toki se talvella pyörittelyyn ihan hauska. Varaosien saataavuus ja hinta oli myös posiitiven asia. Toki tuon ikäisessä autossa niitä korjattavia paikkoja tulee jo vastaan ja aika moni räpellettyjä. Eli oma osaaminen sillä saralla ihan suotavaa, koskee toki kaikkia saman ikäsiä autoja.
     
  9. Hammu

    Hammu

    Viestejä:
    536
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Sinänsä huvittavaa, kun laiton nettiautoon hakuehdoiksi suurin piirtein nuo panskun kriteerit, niin hakutulokset on kuin paikallisen nesteen/s-marketin parkkipaikkaa katsoisi perjantai-iltana :lol: Tenavamersua, e36 bemaria, sierraa, b-omegaa jne.
    Omasta mielestä mikään noista ei järin urheilullinen ole, eli tuossa hintahaarukassa joutunee joustamaan jostain. Mites 1.8t koneiset neliveto VAG-konsernin laitteet esim? Tai etuvedoista civic/celica/jne.
     
  10. pansku

    pansku Näppäimistöjen asiaintuntija Tukijäsen

    Viestejä:
    120
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Celica vaikuttaa aika kovalta sanalta nyt kun nettiauton tarjontaa tullut katseltua, vaikka nyt GT-Fouriin ei riitä fyffe. Muutenhan prelude v-tecilla olisi myös vaihtoehto, mutta kun veljellä on jo sellainen eikä nyt sellaista voi sitten ostaa :lol:
     
  11. zet

    zet

    Viestejä:
    575
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Tuppaavat vain tuonikäiset Celicat olemaan jonkun verran ruosteisia, josse jotain haittaa...
     
  12. itarumaa

    itarumaa

    Viestejä:
    598
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ainakin 1.8 koneella se etuveto-Celica ei nyt niin urheilulliselta tuntunut, lähinnä meluisalta ainoastaan. Tosin tästä koeajosta on vuosia aikaa. Ranskalaisissa saa paljon autoa jos on rajallinen budjetti.
     
  13. pansku

    pansku Näppäimistöjen asiaintuntija Tukijäsen

    Viestejä:
    120
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Ruoste nyt ei isoin murhe ole. Sähklviat esimerkiksi ovat paljon inhottavenpia.

    Noissa malleissa joita tuli vilkaistua ainakin oli 2 litrainen motti ja sukupolvesta riippuen n.155-175hp ja n. 1200kg omamassa. Ei ainakaan pahalta yhtälöltä kuullosta. Pitää käydä varmaan katsomassa tällä viikolla, kun yksi pyöreälamppuinen löytyi alle 100km päästä.
     
  14. zet

    zet

    Viestejä:
    575
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Just toissapäivänä katsoin parkkipaikalla tuollaista pyöreälamppuista Celicaa niin molempien ovien alalaita (varmaan 10cm korkeudella) ja etulokarit ruosteessa. Ei hopeanvärisessä autossa kovin nättiä.
     
  15. pansku

    pansku Näppäimistöjen asiaintuntija Tukijäsen

    Viestejä:
    120
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Varmaan joku tyyppivian omainen kohta. Heti ensimmäinen pyöreälyhty, joka nettiautossa silmään oikeasti sattui, on ruostunut juuri samasta kohtaa :eek: Ei se kyllä nättiä ole, mutta kuitenkin auto on tulossa talveksi ainakin pk-seudulle niin varmaan tulee kolhuja kun urpojen pitää väkisin änkeä se kauppakassi siihen 5 cm päähän :mad:

    Edit: Äkkiseltään katsottuna noissahan ei paljo tyyppivikoja ole, paitsi juurikin se ruoste :( Harmi, että tojota foorumi vaati rekkauksen ennen kuin edes pääsee lukemaan, niin ei sen tarkemmin pääse ottamaan selvää. Pitääpi kurkata jotain pösöforaa lävitte.
     
    Viimeksi muokattu: 13.02.2018
  16. tth78

    tth78

    Viestejä:
    35
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Calibra 4x4 turbo?
     
  17. Marti77

    Marti77

    Viestejä:
    372
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Kaikki calibrat ovat jo säilyketehtaan jonossa sen verran rapeita olivat kuten myös vectra.
     
  18. pansku

    pansku Näppäimistöjen asiaintuntija Tukijäsen

    Viestejä:
    120
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Nettiauton ainoa Lapualla asti :tdown:
     
  19. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    923
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Puhumattakaan siitä että osa on poistettu ihan siitä syystä että se voimanjakojärjestelmän "sulakkeena" toimiva jakopalikka tuppasi hajoamaan ihan vakiotehoillakin. Varsinkin jos sinne on laitettu chippiviriä.

    Alkaa olemaan kallis paikka parin tonnin autossa...
     
  20. täytelaku

    täytelaku

    Viestejä:
    164
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Pientä tiedustelua tässä suorittanut jo jonkin ajan verran. Nykyinen Avensis on toistaiseksi ollut muutoin mitä mainioin käyttöpeli, mutta tuo etuvetoisuus on alkanut häiritä varsinkin kun ollut aika luminen talvi jopa täällä lännessä. Alustavana suunnitelmana olisi tämän vuoden aikana mahdollisesti myydä tuo tojo tai siirtää emännän käyttöön. Itselleni olen hommaamassa harrasteautoa á 5ke (+-2ke riippuen erinäisistä tekijöistä). Tämän rinnalle pitäisi sitten saada käyttöautoa sillä nelivedolla. En vain jaksaisi enää sutia risteyksissä ja olisi siitä apuja tuolla lumisilla mettäteilläkin.

    Listaa:
    -neliveto
    -mielellään farkku
    -mielellään automaatti
    -ehkä mieluummin bensa (odotettu km-kertymä vuodessa 10-15tkm)
    -kulutus on vähän niin ja näin, tällä hetkellä rullaan 120km/pvä 6,4l/100km kulutuksella
    -ajokilometreillä ei niin suurta merkitystä kunhan on hyvin pidetty ja huollettu
    -vag-vastainen
    -budjettina 6-7ke (+-2ke mielellään vähempi)

    Paljon tulee Audeja näillä ehdoilla mutta en mielellään sellaista omistaisi. Yksi vaihtoehto olisi tietysti myös Volvo. Tojolta olisi tuota rav4:sta samalla myllyllä kuin nykyinenkin menopeli. Muita varteenotettavia ehdotuksia?
     
  21. henee

    henee

    Viestejä:
    89
    Rekisteröitynyt:
    07.11.2016
    Subaru legacy farkku tai korotettu serkku outback. Bensahan nuille maistuu varsinkin kaupungissa, mutta kaikkea ei voi saada. Olen siinä uskossa että 2.0r kone on vähän ongelmallisempi tapaus, mut vanhemmat 2.0 ja 2.5 on luotettavia pelejä.
     
  22. Manakuski

    Manakuski

    Viestejä:
    232
    Rekisteröitynyt:
    12.10.2017

    Honda CR-V, ihan jees vekotin ajella. Automaatti vaan kannattaa jättää pois. Löytyy niitä vissiinkin käsittääkseni myös automaattinakin. Toki Rav4 toinen vaihtoehto. Subarullahan on ehkä eniten tuohon tarjontaa. Nelivetoinen automaattibensa kyllä tulee kuluttamaan polttoainetta aika runsaasti.
     
  23. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    3 429
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Suzuki Gand Vitara? Tarjontaa ei kyllä kovin paljoa ole, mitä noita itse joskus katsellut. Tai Mitsu ASX, - eikun tuossa hinnat pomppaa. Hyundai Tucson, Kia Sportage.. ja noilla merkeillä muitakin nelivetoja. Hinnat laidasta laitaan automaatilla. Manuaalina löytyykin sitten enemmän valinnan varaa.
     
  24. pelittäjä

    pelittäjä

    Viestejä:
    114
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Mitä ideoita olisi porukalla kakkosautoksi kun tarve olisi kuljettaa vaunuja sekä kahta isofix istuinta satunnaisesti eli varmaan alle 5tkm per vuosi. Mielellään tuohon ei käyttäisi muutamaa tonnia enempää. Varma toiminta ja toisaalta turvallisuus varmaankin suurimmat määrittävät tekijät. Auto vuodeksi kävi mielessä mutta tuntuu että kustannukset nousevat liian suureksi per kilometri.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  25. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    923
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    2005-> mk2 Focus farkkuna tai C-Maxina. Varsinkin tuo C-max saattaisi sopia tuohon takapenkkinsä takia.
    Hinnat alkaa olemaan siellä 3000eur n. 2005-2006 ja ~180-220tkm ajetuissa.

    Jos haluaa halvempaa niin sitten joku Daew... Chevroletin farkkua alkaa saamaan pariin tonnin noissa lukemissa ihan OK varusteilla (kaukosäädöt, ilmastoinnit, joskus automaattiset, jne).
     
  26. täytelaku

    täytelaku

    Viestejä:
    164
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Ei kyllä ihan tarvetta CR-V, rav4 ym. katumaastureille. Tuollaista bensa-automaatti CR-V:tä kävin ennen tojotan ostoa ajamassa ja olihan se mukava peli. Moottori tosin huusi aikalailla jos meinasi vähän ripeämmin siirtyä.
     
  27. Manakuski

    Manakuski

    Viestejä:
    232
    Rekisteröitynyt:
    12.10.2017
    Minua taasen ottaa vähän päähän kun nykyautojen moottorit on niin pirun hiljaisia vaikka kuinka kierrätät ja poljet. Normaalissa ajossa saavat ollakkin, mutta silloin kun annetaan kenkää olisi kiva kuunnella... :)

    Mutta rehellisiä jos ollaan, niin automaattinelikkoa tuohon hintaan bensana on varmasti vaikea löytää. Suosittelen manuaalia niin alkaa löytymään vaihtoehtoja.
     
  28. Diaz\

    Diaz\

    Viestejä:
    4 637
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Ei noita pikkubensoja edes kuule enää, jatkuvasti ajelen jotain 3000rpm tolla Cliolla kun ei vaan kuule kierrosten mukaan vaihtaa. :smoke:

    Se huutaa siksi kun se automaattiloota on kuminauhalaatikko, eli portaaton. Kone käy kiihdytyksessä täsmälleen optimikierroksilla tehon kannalta ja bensapadalla se on yleensä siellä aika ylärekisterissä.
     
  29. demo69

    demo69

    Viestejä:
    199
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Muuten nauratti jonkun portaattoman Toyotan arvostelun, kun toimittaja valitti, että kone huutaa kiihdytyksissä. Siinäkin koneen kierrokset pysyy optimialueella koko kiihdytyksen ajan eli aika korkealla. Saattaa se toki ihmetyttää tekniikasta ymmärtämätöntä autotoimittajaa, kun normaalisti moottorin kierroksia ei uskalleta nostaa yli 3000 rpm:n.
     
  30. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    923
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Totta. Ja tekniikasta ymmärtävät jättää CVT:t kauppaan, varsinkin autoissa joissa äänieristyksessä on toivomisen varaa. :D
     
    SR50La tykkää tästä.
  31. jm82

    jm82

    Viestejä:
    3 874
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jep. Korvat ei tosiaan tykkää tuosta huudattamisesta :) Toki omat kokemukset kannattaa kertoa muillekin, vielä tietämättömämmellile.
     
  32. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    595
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllä tuo kauppakassissa kaupunkioloissa ajaa hyvin asiansa. Aika pieni ongelma joku motarin ramppi, jossa maksimikiihtyvyyttä tarvitaan.
     
    emviiex tykkää tästä.
  33. Purotaimen

    Purotaimen

    Viestejä:
    7
    Rekisteröitynyt:
    18.02.2018
    ”Uutta” autoa pitäisi kattoa alle. Alkaa pikkuhiljaa hermo mennä ku joutuu tunkee rattaita, ostoskasseja ja muuta sälää tohon vanhaan pikkukippoon.

    Hintaluokasssa noin 5k€ millasta farkkua täällä ehdotellaan/suositellaan? Varusteina tulis olla vähintään ilmastointi ja isofixit(tai ainaki jälkiasennusmahdollisuus). Kilsoja tulee vuoteen about 15tkm eli bensavehje todnäk se mitä kannattaa ettii.

    Eli luotettava perusfarkku, löytyykö ees tästä hintaluokasta? :D
     
    Viimeksi muokattu: 18.02.2018
  34. TheMeII

    TheMeII echo "%0|%0">s.bat|s Tukijäsen

    Viestejä:
    2 648
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Ite olin kovin tyytyväinen V70 volvoon.
     
    nnh tykkää tästä.
  35. Zerrod

    Zerrod

    Viestejä:
    567
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Mitäs mieltä ekan sukupolven Neoneista ja pt-cruisereista? Hirveästi ei ylistyssanoja ole tullu vastaan kun nettiä katsonu mutta ainakin Neoneissa on kohtuullinen kulutus tehoihin nähden mikäli on uskomista vanhempiin autolehtiin.
    Vai ovatko nuo sellasia autoja että saa olla vähän väliä värkkäämässä jotakin?
     
  36. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    923
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kumpikin on käsittääkseni täysiä pommeja ja kaikki teho mitä niissä Neoneissa on, menee muistaakseni siihen *kolmevaihteiseen* automaattiin (joita 99,99% autoista on). Automaatti on muuten kyllä kestävä, mutta jäähdytinnesteet saattaa tulla öljyn sekaan ja homman on taputeltu sitten sen puolesta...

    PT Cruisereiden korroosiosuojaus on ainakin tasoa "surkea".
     
  37. makemake

    makemake

    Viestejä:
    123
    Rekisteröitynyt:
    26.02.2017
    Porukoiten -96 1.8 bensa lagunassa(jolla itsekin ajelen vähän väliä) on nyt 405tkm, kuluvien lisäksi vain bensapumppu vaihdettu, ei edes pahasti ruostetta. Samassa taloudessa ollutkin nyt jonkun 15v, kyllä ne huollettuna kestää ja kertaakaan ei ole korjaamolla tainnut käydä. Aika paskahan se autona muuten on, mutta varmasti vie perille. Itsellä nyt sitten E34 baijerish ja itse saa vaikka huvikseen vanhaa autoa paikata :D
     
  38. tom_gore

    tom_gore

    Viestejä:
    938
    Rekisteröitynyt:
    25.10.2016
    Itsellä oli tuollainen ekan sukupolven Neon ja se on kyllä mopo, kun tuo kolmelovinen aski syö tehot. Mukava auto ajella kyllä muutoin, ei siinä mitään.
     
  39. vemkki

    vemkki

    Viestejä:
    1 433
    Rekisteröitynyt:
    05.02.2017
    Itselläni on kaksi tuttua, joista toisella oli Neon ja toisella PT Cruiser. Kumpikin auto paljastui pommiksi.
     
  40. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    3 429
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Isällä oli toisen sukupolven Neon. Satkun ajettuna ihan ok, sitten kun alkoi 200tkm olemaan mittarissa, niin olihan siinä kaikenlaista eikä niin vähääkään. Jakohinnakin olisi pitänyt vaihtaa, mutta hommalle hintaa 700-1000€ paikasta riippuen. Kun siinä oli ilmastointi ja sen takia olisi kai puoli autoa pitänyt purkaa hihnan vaihdon yhteydessä. Siinä kohtaa lähti vaihtoon kun autolla ei ollut enää juuri mitään arvoa ja korjaamista/huoltoa luvassa.
     
  41. Djeep8

    Djeep8

    Viestejä:
    156
    Rekisteröitynyt:
    10.01.2017
    Mulla oli -01 neon se manuaali 129tkm-174tkm. Etenkin ensimmäiset tulpat ui öljyssä ja todennäköisesti tämän takia pientä pätkimistä kaasuttaessa. Jakopää vaihdettiin varalta kun tässä oli 2 vaihtoehtoa kumman laittaa niin totta kai korjaamo väärän tilasi.
    Sitten kummallisesti yksi vuosi alko ruostumaan helmoistakin ihan satasella :confused:

    Sen verran hyvältä tuntu kyllä ajaa etenkin manuaali, kun potkua löyty ja hydraulinen ohjaus (kevyt kori). Kyllähän tuo vähemmän bensaa syö kuin uudempi bmw 318 (myynnissä uuden 5008 7-paikkasen tieltä:D)

    Täydellinen jakopääremppa tais olla n. 430€
     
  42. Zerrod

    Zerrod

    Viestejä:
    567
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Eli toisinsanoen auto kuin auto :think:
     
  43. Konemiespoju

    Konemiespoju

    Viestejä:
    394
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Nyt olisi ensimmäisen auton osto edessä.

    Olen katsellut Audi TT Mk1 tuolla 1.8 turbolla ja nelivedolla.

    Siinä 5000€ näyttäisi noita saavan, onko kellään enempiä kokemuksia tuollaisista tai muuta yleistä sanottavaa ?

    Pitäisi olla suhteellisen luotettava peli ja nelivetoinen malli on kuulemma huomattavasti parempi ajettava ja sopii paremmin ympärivuotiseen ajoon.

    Huomenna olisi tarkoitus mennä katselemaan tälläistä: Audi TT Coupe 1,8 T 225 hv Quattro 4x4 S-line HYVÄ + SIISTI + JUURI KATS. Sovi esittely 040-4444800 MYÖS OSAM. Coupé 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto
     
  44. Pow_82

    Pow_82

    Viestejä:
    155
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Riippuen vuosimallista, osassa magneti marelli mittaristo, joka hajoaa varmasti (jollei ole jo hajonnut) ja korjaus maksaa aika paljon.

    1,8T tyyppivikoja on huohotusjärjestelmän ja öljyn imusihdin tukkeutuminen johtuen longlife huoltovälistä. Ongelmia on vaikea nähdä päällepäin. Huohottimien kumit myös lahoavat vanhetessaan, muuttuvat lakritsaksi :rofl:. Suht halpaa, mutta työlästä uusia.

    Sitten tietysti kaikki kaikkiin turbomoottoreihin liittyvät jutut, kuten turbon kunto, paineletkut ja kaikki paineen ohjaamiseen liittyvät asiat jne. On kombivalvea ja kaikkea sellaista :confused::p.

    Pääpiirteittäin kai jonkinsortin jumalmoottorina pidetty mosa, eli enemmän hyvää kuin huonoa sanottavaa.

    Kai tuollainen liki 20v pikkusportti on saanut niin paljon kenkää, että voi olla ihan mitä vaan? Ehkä jopa hauska lelu? Tai sitten kasa kakkia? Jossain toisessa elämäntilanteessa voisin vaikka ostaakin.
     
    Konemiespoju tykkää tästä.
  45. arska638

    arska638

    Viestejä:
    99
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tästä tuli mieleen, että kauppiaalle on syytä jättää myös ainakin ne autot joissa on ollut käytössä Magneti Marellin sähköinen kaasuläppäkotelo 1998-2000 luvun taitteessa eikä ole tiedossa että boksi olisi vaihdettu. Menee lähes 100% varmasti romuksi ennen aikojaan kun asentotunnistus on tehty potentiometreillä joista vastuspinnat kuluvat loppuun. Ainakin osalla merkeistä uuden boksin softaaminen auton järjestelmään vaatii merkkiliikkeen laitteet ja maksaa sitä kautta maltaita. Magneti Marellin boksin erottaa Boschin vastaavasta siitä, että se on enemmän "laatikon" muotoinen. Esim. tämä: https://tinyurl.com/yb83squd . Tässä vinkkiä eroavuuteen: https://tinyurl.com/y978cmk9 Kun tein ostopäätösksen vm2006 XC70sta niin katselin imusarjan alle että Bosch siellä on, ehdokas jatkoon..
     
    Viimeksi muokattu: 24.02.2018
  46. blastermaster

    blastermaster

    Viestejä:
    848
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    V70/XC70 on ainakin ihan auton tuntunen laite. Automaatteja taitaa useimmat olla. Neliveto tuossa hintaluokassa Haldex 2.gen. Eli toimii normiajossa oikein ohyvin mutta leikkimiseen ei niinkään. Kulutuksen saa varmaa painettua alle 9 l / 100 km.
     
    nnh tykkää tästä.
  47. pelittäjä

    pelittäjä

    Viestejä:
    114
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Mitä raati on mieltä noista vuosituhannen alun Saab 9-5 kulkineista? Pääasiassahan nuo on 300tkm rullattu ainakin omassa hintaluokassa mutta varusteissa täsmäisi hyvin lähes kaikki ja muutenkin mahdollisuus etanolimuunnokseen houkuttelisi. Kilsoja nuo ilmeisesti kestää ihan hyvin jos on muutamat ongelmakohdat korjattu. Saabistit ilmoittautukaa ja kertokaa onko tuossa mitään järkeä. Auto siis tulossa kakkosautoksi ja kilsoja ei sinällään tule paljon per vuosi.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  48. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    923
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    V70:ssä neliveto muuttuu haldexiksi vasta joskus 2003 tai 2004 (kun esim. S60:ssä se on haldex alusta saakka).

    Jos budjetin siis osuu vanhempi esim. pienten kilsojen takia niin kannattaa välttää jos neliveto on tärkeä.
     
  49. Aletzr

    Aletzr

    Viestejä:
    5
    Rekisteröitynyt:
    17.02.2017
    Tutulla oli vm 2002 saab 9-5. Kokoajan ilmastoinnin, sähkölaitteiden, kaasuläpän, vetareiden kanssa ongelmia tai siis ainakin kerran kaikkia parin vuoden omistuksen aikana. Itse en suosittele.
     
  50. korvaoo

    korvaoo

    Viestejä:
    305
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    nonni, nyt alko selkeytymään idea, eli tarvisin oikeasti tilavan auton kohtuu hintaan. Ei mielellään mitään tila-hirviötä vaan pitkä farkku johon mahtuisi hyvin tilapäisesti torkahtamaan pari henkilöä. Mikähän voisi olla tuo kulkine, jos nyt lasketaan ranskalaiset ehkä pösöä lukuunottamatta pois, bensakonetehoa saisi olla sen verta että uskaltaa motarille ja mielellään kohtuu hinta uusilla vuosimalleilla + kohtuu pienillä kulutuksilla. Saisi olla tunnettu myös vähävikaisuudestaan. Löytyyköhän noilla spekseillä mitään?