Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 763
Tais kyllä olla Isokyrön kohdalla kaksi luupäätä liikenteessä kuten Diaz jo totesi. Hänen (takana ajaja) näkökulmastaan siinä edessä oli joku hinaaja, joka jarrutteli miten sattuu ja nopeuskin heitteli reilusti molempiin suuntiin. Kuka nyt tuollaisesta jokerikortista uskaltaa lähteä ohi? Yleensä kun syynä on se kännykkä, harvemmin enää onneksi on asialla "kouluttaja".

e: Peruutuspeiliä kun vilkuilit, niin autos vielä todennäköisesti seilaskin kaistalla kuten kännykkä-ääliöllä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Tais kyllä olla Isokyrön kohdalla kaksi luupäätä liikenteessä kuten Diaz jo totesi. Hänen (takana ajaja) näkökulmastaan siinä edessä oli joku hinaaja, joka jarrutteli miten sattuu ja nopeuskin heitteli reilusti molempiin suuntiin. Kuka nyt tuollaisesta jokerikortista uskaltaa lähteä ohi? Yleensä kun syynä on se kännykkä, harvemmin enää onneksi on asialla "kouluttaja".

e: Peruutuspeiliä kun vilkuilit, niin autos vielä todennäköisesti seilaskin kaistalla kuten kännykkä-ääliöllä.
Ajelin siis vakkarilla gps-nopeutta 84 km/h siinä vaiheessa kun tantta tuli taakse, tällä nopeutta oli todennäköisesti 120. Jarruvalojen väläyttelyn jälkeen jatkoin samaa nopeutta, jonka jälkeen himmailin kaasu ylhäällä sinne neljäänkymppiin asti, ja ajelin pari sataa metriä, jotta ääliö tajuaisi mennä ohi. Tilaa oli tyhjällä tiellä vaikka kuinka. Satasen alueen alkaessa kiihdytin tavoitenopeuteen 104 km/h asti ripeästi, mikä riittää kyllä tekemään reilun kaulan lähes autoon kuin autoon. Tämän jälkeen vauhti heilui kauhistuttavalla tavalla 84 ja 104 km/h väliä aina nopeusrajoituksen vaihtuessa.

Mutta hyvä kun sinä siellä intter websien toisella puolen tiedät paremmin mitä tapahtui. :facepalm:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 310
Mä menin torstaina tohon lähimmälle pajalle ilman ajanvarausta ja jonoa oli jopa yksi auto eli 10 minuuttia. Että semmoset renkaanvaihtoruuhkat ainakin Espoossa.

Kyllä mäkin väittäsin, että 90% tällä hetkellä nastarenkailla ajelevista se on ihan vaan saamattomuutta, että ne nastat on vielä alla. Ja puhun nyt lähinnä pk-seudusta.
Tossa kämpän vieressä välillä toistakymmentä autoa rengasliikkeen pihassa, eli ei taida ihan parissa minuutissa päästä asioille.

Noniin, eli osalla kyse on saamattomuudesta. Mitään muuta en väittänytkään ja tämän jälkeen alkoi läähätys 200 km:n matkoista ja kesämökeistä. :D

Joku taisi mainita osaamattomuuden. Sen piikkin laittaminen on mielestäni heikko syy ja jopa vaarallista. Mites sitten, kun ollaan jossain hornan tuutissa ilman kännykkäkenttää ja pitäisi alkaa vararengasta sovittamaan? Kyllä kaikilta kynnelle kykeneviltä autoilijoilta pitäsi niinkin yksinkertainen asia onnistua kuin renkaan vaihto.
Mitä tekemistä saamattomuudella ja takatalven tulolla on tekemistä keskenään?

Edelleenkin ainakin Hämeenlinnassa on ihan ajankohtaista pitää talvirenkaita jos öisin ajelee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
574
Ajelin siis vakkarilla gps-nopeutta 84 km/h siinä vaiheessa kun tantta tuli taakse, tällä nopeutta oli todennäköisesti 120. Jarruvalojen väläyttelyn jälkeen jatkoin samaa nopeutta, jonka jälkeen himmailin kaasu ylhäällä sinne neljäänkymppiin asti, ja ajelin pari sataa metriä, jotta ääliö tajuaisi mennä ohi. Tilaa oli tyhjällä tiellä vaikka kuinka. Satasen alueen alkaessa kiihdytin tavoitenopeuteen 104 km/h asti ripeästi, mikä riittää kyllä tekemään reilun kaulan lähes autoon kuin autoon. Tämän jälkeen vauhti heilui kauhistuttavalla tavalla 84 ja 104 km/h väliä aina nopeusrajoituksen vaihtuessa.

Mutta hyvä kun sinä siellä intter websien toisella puolen tiedät paremmin mitä tapahtui. :facepalm:
Joskus mullakin oli samanlainen perskärpänen. Suoralla sai vauhdin tiputtaa 50 ennen kuin se tajusi mennä ohi. Vilkutin vielä oikealle jokaisessa ohituspaikassa.

Ai niin. Se vielä ajoi pimeällä etusumarit päällä. Kivasti häikäisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 310
Väitätkö nyt vielä oikeasti, ettei kenelläkään kyse ollut saamattomuudesta? Voi jösses sentään :rofl:
En ole ikinä niin väittänytkään. Eiköhän tästäkin asiasta jauhaminen riitä jo.

Auto renkaineen on omaisuutta ja sillä saa tehdä mitä huvittaa lain puitteissa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
519
Mikset vaan päästänyt ohi?

Toi toimii motarillakin jos on tilaa. Vaihtaa vasemmalle ja jarruttaa niin että idari menee edelle.

Kyllä toi ongelma ratkeaa jos sen haluaa ratkaista.
En ole ihan varma, oletko tosissasi vai trollaatko tahallasi. Tuo hidastaminen ja reunaan siirtyminen on nimenomaan se toimenpide, jolla takana ajava päästetään ohitse. Näin ainakin Antti Alien ja demo69 ovat kirjoituksensa perusteella tehneet, joten mikä heidän tekemisistään on säätämistä? Ihan aiheellista ärsyyntyä roikkuja-idiooteista, joiden pitäisi olla se ajotapojaan tarkasteleva osapuoli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 180
Avaatko vähän, mikä tekee nastarenkaiden käytöstä niin naurettavaa?
Niillekin oma käyttäjäkuntansa on mutta mutulla väitän että 90% nastarengaskuskeista ajaa niillä koska "tarvitsee nastarenkaiden ominaisuuksia" . Huomaa lainausmerkit.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Kuulostaa enemmän siltä, että et vain ole tottunut tuon käyttöön. Olen joskus Toyotan versiota koeajanut, enkä muista mitään erityistä ongelmaa/eroa Hondan toteutukseen nähden.
En todellakaan ole tottunut, kun minusta polkimen painalluksella pitäisi jotain tapahtua ilman että se on terävä. Jos minä haluan hieman nostaa nopeutta niin tietokone päättää toisin ja vaatii lisää kaasua, täyttä arvontaa se polkimen käyttö. Kierrokset on välillä tasakaasulla melkein tyhjäkäynnillä ja pitkiä aikoja, esim. jos vauhtia on 60km/h.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Yleensä näytetään siinä hidastaessa vaikka vilkulla että mene nyt. Ei ole pakko pysäkille tjsp pysähtyä. Toki kaikki ei sitäkään tajua.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 711
Ei tarvii edes hidastella tai vilkutella. Ajaa vaan tien laidassa, tiet on kuitenkin aika leveitä ja kun ajat tien laidassa niin takana olevalle avautuu melkein esteetön näkyvyys eteen. Jos tuo ei riitä ohitushalujen heräämiseen niin ei sitten mikään.

Sehän se useimmilla hidastelijoilla juuri on kun ajetaan keskiviivan tuntumassa, niin eihän sieltä takaa näe mitään. Eikä sitä ihan sokkonakaan viitsi lähteä ohittelemaan.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Enpä lähde ohittelemaan epäselviä pumppaajia kauheen helposti vaikka tekis savumerkkejä.
No, ei voi mitään jos mies ei osaa suoralla tiellä ohittaa..

Toki sitten ymmärrän jos jollain raskaalla pakulla olet liikenteessä jolla kestää ohitus.

Ja mistä pumppaamisesta mä olen puhunut, ottaa kaistan laitaan, höllää vähän kaasua ja antaa merkin?
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Kumpikaan näistä kahdesta esimerkistä eivät sanoneet väistäneensä mihinkään.

Johan mä itsekin sanoin että jos tekee tilaa niin kyllä sieltä takaa ohi tullaan.
Niin, mä kommentoin tosiaan että ei tartte pysäkille asti välttämättä vetää vaan sen "tilan antamisen" voi hoitaa noinkin. Noista aiemmista tapauksista vaikea sanoa juuri mitään kun ei tiedä onko nuo vaan himmanneet nopeasti sinne 40kmh vauhtiin jolloin itekkin ihmettelisin mitä siellä säädetään vai selkeästi ilmaistu että "mene ohi".

Edit: Luin vähän uudestaan noita ja jos nyt oikein ymmärsin niin nämä kertoivat samalla kaistan reunaan väistäneensä. Sä taas meinaat että pitäs pysähtyä johonkin pysäkille tilaa antamaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Ja olen minä lähtenyt kerran ohi hitaasti himmailevasta ja tien reunaan ohjaavasta aika rivakasti. Lopputuloksena oli rikesakko, kun se edellä ajanut himmasi ratsiaan ja huomasin liikennettä ohjaavan poliisin vasta kun olin ohi.
Oliko ne jossain puskassa piilossa?
Kai tuollaiset muuten huomaa, ellei ole jo valmiiksi muutenkin lähdössä ohittamaan?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
S&S on perseestä. Mutta asiaan, eri autoissa on eri toimintalogiikka sille. Omassani moottori käynnistyy heti kun kytkimen painaa pohjaan. Näin moottori ehtii jopa käynnistyä ennen kuin saa vaihteen silmään. Jos moottori käynnistyisi vasta kun nostaa jalan jarrulta ei pysty aivan niin nopeasti lähtemään liikkeelle. Mutta pienistä asioista kysymys. Itse kytken S&S:n aina pois kun astun autoon.
Mä laitan aina valoissa ykkösen päälle kun S&S on sammuttanut auton, sitten vain kytkin pohjaan auto käynnistyy ja vaihde jo valmiiksi sisällä ja kytkin heti ylös ja menoksi, kätevää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Tänään joku seniorikansalainen oli edessäni T risteyksessä kääntymässä vilkun mukaan vasemmalle, oikealta ei tullut ketään - mutta siinä oli kuin paska junttilantuvan seinässä:facepalm: Seuraavaksi keksikin lähteä sitten oikealle, vaihtoi vilkun suuntaa sinne oikealle. Sitten körötteli kävelyvauhtia, näytti MUTKASSA vilkkua. Seuraavaksi auto parkkiruutuun, sekään ei näyttänyt oikein onnistuvan, mutta itse pääsin siinä kohtaa eroon tuosta pässistä:mad:
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
101
Kyllähän noita outoja perässäroikkujia vaan riittää. En oikein ymmärrä itsekään, mitä siinä oikein pitäisi tehdä ajaessani 80-alueella rauhassa vakkarilla GPS:n mukaan 87 ja takaa paahtaa jostain kilometrin päästä kovalla ylinopeudella joku perään roikkumaan. Tiellä ei ole bussipysäkkejä, joitakin soranajoliittymiä kyllä kauheine kuoppineen. Niihin en mielelläni rupea ajamaan henkilöautolla vain päästämään jotain ohittamiskyvytöntä ääliötä ohi. Pitkiä suoria on, hyvä näkyvyys.

Siihen sitä vaan tullaan takapuskuriin kiinni ja siinä roikutaan puskurissa vaikka yritän näyttää vilkulla että menisi ohi. Kun se ei tehoa, hiljennän vähitellen vauhtia 5-10-20 km/h ja ajan niin sivuun kun uskallan. Kun sekään ei tehoa, niin kokeilen takasumaria tai jopa pientä hiljentämistä jarrulla. Mutta se on täällä päin virhe. Siitä sitten raivostutaan ja aloitetaan pitkien vilkuttaminen, mutta ohi ei silti mennä millään. Hienoa on, jos sattuu jossain olemaan bussipysäkki mihin sitten poiketa että roikkuja viimein pääsee ohi, joskus keskisormi viuhuen. Onko nuo jotain mielenterveystapauksia sitten.

Siis kyllä minuakin harmittaa, jos joku nysvää edessä alle rajoitusten enkä muun liikenteen vuoksi pääse ohi. Mutta nämä ei nyt ole sellaisia tilanteita ollenkaan. Ei näitä nyt joka päivä tai edes viikko käy, mutta aina silloin tällöin. Samalla reitillä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Aika lobotomia-avopotilas täytyy olla että on pakko saada ajaa jäätävää ylinopeutta mutta ei kuitenkaan osata ohittaa :bored: Jos on kiire niin katson jo kauempaa että tuosta välistä menen ja sovitan vauhdin niin että pääsen ohittamaan hidastamatta toisen puskuriin kiinni.
Josta tulikin mieleen että voi helvetin uuvatteja jotka jäävät nyt kesärajoituksilla rekkojen perään kun eivät uskalla lähteä ohittamaan, joten jonon perältäkään ei pääse näiden ohi kun ei ole välejä joihin palata. Jos kuitenkin pääsee näistäkin letkoista ohi 77kw dieselillä niin mikä on ettei paalupaikkojen ritsat kulje. Ohituskaistalla tietysti kiilataan eteen varmistamaan ettei liian monta autoa ehdi ohittaa rekkaa.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
lakiin saisivat lisätä pykälän,valtatiellä ohittaessa hetkellisesti sallitun nopeuden saisisylittää 20km/h, pääsis lakiarikkomatta nysvääjistä ohite.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 310
Aika lobotomia-avopotilas täytyy olla että on pakko saada ajaa jäätävää ylinopeutta mutta ei kuitenkaan osata ohittaa :bored: Jos on kiire niin katson jo kauempaa että tuosta välistä menen ja sovitan vauhdin niin että pääsen ohittamaan hidastamatta toisen puskuriin kiinni.
Josta tulikin mieleen että voi helvetin uuvatteja jotka jäävät nyt kesärajoituksilla rekkojen perään kun eivät uskalla lähteä ohittamaan, joten jonon perältäkään ei pääse näiden ohi kun ei ole välejä joihin palata. Jos kuitenkin pääsee näistäkin letkoista ohi 77kw dieselillä niin mikä on ettei paalupaikkojen ritsat kulje. Ohituskaistalla tietysti kiilataan eteen varmistamaan ettei liian monta autoa ehdi ohittaa rekkaa.
Nämä ritsat roikkuu usein 3 metrin päässä siitä rekan perästä.

Muistan itse elävästi Pori-Tmp välillä kun oli n. 10 autoa auran takana. Saavuin jonon hännille hiljalleen, tein takaa tilanneanalyysin ja polkasin ohi koko pötköstä pidemmällä suoralla. Siinä kyllä nauratti ohituksen jälkeen että mitenhän kauan niillä saamattomilla meni aikaa jotka roikkui siellä toisissaan kiinni miettien mitähän tässä tekisi. Ja aura oli siis ilmeisesti siirtoajossa tai suolahommissa kun sitä paskasuihkua siitä ei lentänyt.

Ja jos ajaa kaverin kanssa niin voisi ohitella vuorotellen pumpaten vauhtia kuin haitaria ikään! :D
No tämäpä :D kaikkeen on ratkaisu...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
109
Tänään ärsytti motarilla matkalla helsinkiin nämä nastahermannit... sinänsä mulle aivan sama vaikka vetäis koko vuoden nastoilla,
mutta pakkoko tulla nastat alla kauheella rapinalla 140km/h ohi ja ilman vilkkua heti eteen takaisin oikealle kaistalle vaikka baanaa on..
Jotain kohteliaisuutta tuossa kaistalle palaamisessa, itseäni oma auto kiinnostaa enkä tarvi mitään ässä uusiorenkaan paljoa keulakoristeeksi :tdown:
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
matkalla helsinkiin nämä nastahermannit... heti eteen takaisin oikealle kaistalle vaikka baanaa on..
Tämä on sellainen ongelma mikä tuntuu riivaavan erityisesti tuota "stadin suuntaa". Ei täällä Turun nurkilla kukaan yleensä ihan eteen kaistaa takaisin vaihda, vaan ottavat normaalin välin ensin, mutta tuonne PK-seudulle kun ajelet niin tuntuu ihan säännönmukaisesti porukka tulevan naurettavilla väleillä eteen vaikka tietä olisi edessä tyhjänä kilometritolkulla :grumpy:

Mun pää ei riitä käsittelemään tuota typeryyden määrää, kenellä jumalauta tulee mieleen tuutata auto suoraan toisen auton nokan eteen jos edessä tai takana ei ole liikennettä monen sadan metrin matkalla... Etenkään kurakeleillä! Pakko tunnustaa, että kerran kun joku taulapää loskapaskakelillä teki tuon motarilla minulle ja jäi siihen eteen ampumaan rapaa likipitäen samaa vaihtia kuin itse ajoin vakkarin kanssa, niin vedin vasurista ohi, tulin ihan eteen ja oikein huolella kaapaisin kaistojen välistä ja pientareen reunasta liejut sen konepellille. Paskaantuipahan senkin auto kun kerran halusi paskantaa mun autoni. Sen jälkeen toinen osapuoli poistui aika nopeaa tahtia takaata ja jatkoi matkaa helssinkiin päin ihan reipasta ylinopeutta...

*Meni vähän road ragen puolelle, mutta pohja se on munkin saavissani ja sillä kertaa paloi käpy*
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
494
Tämä on sellainen ongelma mikä tuntuu riivaavan erityisesti tuota "stadin suuntaa". Ei täällä Turun nurkilla kukaan yleensä ihan eteen kaistaa takaisin vaihda, vaan ottavat normaalin välin ensin, mutta tuonne PK-seudulle kun ajelet niin tuntuu ihan säännönmukaisesti porukka tulevan naurettavilla väleillä eteen vaikka tietä olisi edessä tyhjänä kilometritolkulla :grumpy:

Mun pää ei riitä käsittelemään tuota typeryyden määrää, kenellä jumalauta tulee mieleen tuutata auto suoraan toisen auton nokan eteen jos edessä tai takana ei ole liikennettä monen sadan metrin matkalla... Etenkään kurakeleillä! Pakko tunnustaa, että kerran kun joku taulapää loskapaskakelillä teki tuon motarilla minulle ja jäi siihen eteen ampumaan rapaa likipitäen samaa vaihtia kuin itse ajoin vakkarin kanssa, niin vedin vasurista ohi, tulin ihan eteen ja oikein huolella kaapaisin kaistojen välistä ja pientareen reunasta liejut sen konepellille. Paskaantuipahan senkin auto kun kerran halusi paskantaa mun autoni. Sen jälkeen toinen osapuoli poistui aika nopeaa tahtia takaata ja jatkoi matkaa helssinkiin päin ihan reipasta ylinopeutta...

*Meni vähän road ragen puolelle, mutta pohja se on munkin saavissani ja sillä kertaa paloi käpy*
Tästä tuli mieleen yksi oma kokemus:
Todella sateinen keli ja 80kmh maantie, joku tuli roikkumaan erittäin lähelle taakse pitkäksi toviksi, ensin väistelin suurempia lätäköitä tilanteen mukaan miten kykenin kuten normaalisti kunnes alkoi ottaan pattiin.

Ajoin sitten muutamasta lätäköstä omaa kaistaa normaalisti kuten kuivalla kelillä, roikkuja sai vettä päällensä ja kiemurteli takana jonkinlaisia väistöliikkeitä tehden.

Ei auttanut, siinä se roikkui perässä vielä muutaman kilometrin kunnes tiemme erkanivat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Tänään ärsytti motarilla matkalla helsinkiin nämä nastahermannit... sinänsä mulle aivan sama vaikka vetäis koko vuoden nastoilla,
mutta pakkoko tulla nastat alla kauheella rapinalla 140km/h ohi ja ilman vilkkua heti eteen takaisin oikealle kaistalle vaikka baanaa on..
Jotain kohteliaisuutta tuossa kaistalle palaamisessa, itseäni oma auto kiinnostaa enkä tarvi mitään ässä uusiorenkaan paljoa keulakoristeeksi :tdown:
Kuten jo mainittu, tuo johtuu keväästä, kun kaikki pitkän talven aikana kylvetty hiekoitus tulee esiin. Ei nastarenkaista. Jos tuota tahtia nastat rapisisi, nastarenkaat olisivat nastattomat vuorokaudessa kaikilla.

Ei tämä kuvailemaasi toimintaa yhtään hyväksytymmäksi teee, enkä sitä tässä mitenkään puolustele.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
Kuten jo mainittu, tuo johtuu keväästä, kun kaikki pitkän talven aikana kylvetty hiekoitus tulee esiin. Ei nastarenkaista. Jos tuota tahtia nastat rapisisi, nastarenkaat olisivat nastattomat vuorokaudessa kaikilla.

Ei tämä kuvailemaasi toimintaa yhtään hyväksytymmäksi teee, enkä sitä tässä mitenkään puolustele.
Itsekin on tullut havaittua, että se sama hiekoitusmurske joka puhkoo pyöränrenkaat, on raekooltaan juuri sellaista, että se kiilautuu auton talvirenkaiden uriin. Jukoliste sitä rominaa pyöränkaarissa kun työpaikan parkkikselta on aika vähän matkaa ennen kuin ensimmäisen kerran rajoitus nousee 80km/h lukemiin. Läpi talven ollut aina sama homma. Auton talvirenkaissa on kuitenkin kaikki nastat edelleen tallella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 310
Niin, kesärenkaita käyttämällä tuo nastalinkous ongelmakin poistuu.

Helpoimmalla taitaa päästä kun tekee kuten itse teen eli talvea varten oma käyttöauto ja kesällä sitten harrastepeleillä liikun. Ei paljoa vituta kivet kun konepelti on ihan paukamilla ja tuulilasi täynnä kiveniskemiä. Motarilla vaan nauratta kun kivet rapisee lasiin. :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
387
Seuraavan kerran hiljentelet niin että saat höylärin pysähtymään, menet kysymään mikä on ongelma, miksi et mene ohi?
99% Tapauksissa ei tule kuin vittuilua tai "Haista vittu" "Mee vittuun" tai muuta vastaavaa lyhyttä kommenttia. Ei ole kykyä selittää omaa käytöstä tai argumentoida fiksusti. Näitähän nämä on.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
232
Tämä on sellainen ongelma mikä tuntuu riivaavan erityisesti tuota "stadin suuntaa". Ei täällä Turun nurkilla kukaan yleensä ihan eteen kaistaa takaisin vaihda, vaan ottavat normaalin välin ensin, mutta tuonne PK-seudulle kun ajelet niin tuntuu ihan säännönmukaisesti porukka tulevan naurettavilla väleillä eteen vaikka tietä olisi edessä tyhjänä kilometritolkulla :grumpy:

Mun pää ei riitä käsittelemään tuota typeryyden määrää, kenellä jumalauta tulee mieleen tuutata auto suoraan toisen auton nokan eteen jos edessä tai takana ei ole liikennettä monen sadan metrin matkalla... Etenkään kurakeleillä! Pakko tunnustaa, että kerran kun joku taulapää loskapaskakelillä teki tuon motarilla minulle ja jäi siihen eteen ampumaan rapaa likipitäen samaa vaihtia kuin itse ajoin vakkarin kanssa, niin vedin vasurista ohi, tulin ihan eteen ja oikein huolella kaapaisin kaistojen välistä ja pientareen reunasta liejut sen konepellille. Paskaantuipahan senkin auto kun kerran halusi paskantaa mun autoni. Sen jälkeen toinen osapuoli poistui aika nopeaa tahtia takaata ja jatkoi matkaa helssinkiin päin ihan reipasta ylinopeutta...

*Meni vähän road ragen puolelle, mutta pohja se on munkin saavissani ja sillä kertaa paloi käpy*
Tästä kyllä suutun kans monesti. Itse ajattelen muita autoilijoita ja jätän aina enemmän kun reilusti tilaa esim motarilla ohittaessa jos on sateinen keli koska itseäni ärsyttää julmetusti jos joku auto tulee eteen roiskuttaen kaiken kuraveden tuulilasiin. Niin sitte on just näitä kun tulee ihan eteen vasemmalta ilman vilkkua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 763
Tämä on sellainen ongelma mikä tuntuu riivaavan erityisesti tuota "stadin suuntaa". Ei täällä Turun nurkilla kukaan yleensä ihan eteen kaistaa takaisin vaihda, vaan ottavat normaalin välin ensin, mutta tuonne PK-seudulle kun ajelet niin tuntuu ihan säännönmukaisesti porukka tulevan naurettavilla väleillä eteen vaikka tietä olisi edessä tyhjänä kilometritolkulla :grumpy:
Nyt kyllä höpiset vähän omias. Ihan samalla tavalla porukka Turussa kiilailee kuin pk-seudulla. Jos eroa on, niin se taas johtuu siitä, että Turun "tähän väliin et tule" ajo tappituntumalla estää moiset yritykset. Helvetin rasittavaa, kun kaistanvaihdon pitää perustua yllätykseen, että mulkero ei ala kiriä väliä kiinni. Pk-seudulla sentään suurin osa jättää tilan ja harva kiihdyttää välin kiinni, jos nyt ei ihan puolen auton mentävään rakoon junttaa. Molemmilla aluella tasaisesti kun ajelen, niin kyllä sanoisin Turun kiihdytys, päälleajo yms. kulttuuria huomattavasti paskemmaksi kuin pk-seudun tiheät välit ja (turha) oikealle vaihto puuhastelua. Ei voi mahtua nuppiin kuka on niin vajakki, että jos toinen tulee kolmion yms. takaa, niin alkaa kiihdyttää päin. Pk-seudulla himmataan yleensä vähäsen, että marginaalia kääntyjälle jää vähän enemmän poistua välistä.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
232
Nyt kyllä höpiset vähän omias. Ihan samalla tavalla porukka Turussa kiilailee kuin pk-seudulla. Jos eroa on, niin se taas johtuu siitä, että Turun "tähän väliin et tule" ajo tappituntumalla estää moiset yritykset. Helvetin rasittavaa, kun kaistanvaihdon pitää perustua yllätykseen, että mulkero ei ala kiriä väliä kiinni. Pk-seudulla sentään suurin osa jättää tilan ja harva kiihdyttää välin kiinni, jos nyt ei ihan puolen auton mentävään rakoon junttaa. Molemmilla aluella tasaisesti kun ajelen, niin kyllä sanoisin Turun kiihdytys, päälleajo yms. kulttuuria huomattavasti paskemmaksi kuin pk-seudun tiheät välit ja (turha) oikealle vaihto puuhastelua. Ei voi mahtua nuppiin kuka on niin vajakki, että jos toinen tulee kolmion yms. takaa, niin alkaa kiihdyttää päin. Pk-seudulla himmataan yleensä vähäsen, että marginaalia kääntyjälle jää vähän enemmän poistua välistä.
Turkulaisena voin kyllä samaistua tähän :rofl::rofl: Yleensäkin kaupungissa on todellä rasittavaa ajaa, kun liikenteessä on kokoajan niitä 10 sek välein kaistoja vaihtavia kusipäitä jotka luulee pääsevänsä täten liikenteessä nopeammin kuin muut. Itse pidän turvaväliä niin joku jatkuvasti vaihtaa kaistaa eteeni luullen että se jono vetäisi paremmin.
Kaksi jonoa punasissa valoissa, kuski vaihtaa kaistaa lyhyempään jonoon, vihreät vaihtuu ja lyhyempi jono onkin hitaampi -> kuski vaihtaa takasin pitempään jonoon kunnes taas lähestytään punasia valoja niin se vaihtaa takasin lyhyempään jonoon ja ajattelee itseään tosi fiksuksi kun luulee etenevänsä muita nopeammin.
En ymmärrä tällaista ajattelutapaa. Ja tosta vielä puuttuu se että joku näkee tän kaistan vaihtajan tulevansa hänen eteen niin se kirii välimatkan ettei edess oo enää tilaa ollenkaan, sitten tää kaistanvaihtaja kiihdyttää aggressiivisesti seuraavan auton eteen tai tunkee tämän auton eteen väkisin.

Lisäys:
Turussa on iso katu joka taajama-alueen jälkeen erkanee myöhemmin Naantaliin päin ja Rauman päin. Tätä erkanemista ennen olen huomannut huvittavan ilmiön.
Ennen erkanemista, viimeisen risteyksen jälkeen tosi moni autoilijoista alkaa vaihtaa kaistoja. Todennäköisesti kuskit ajattelevat että naapurin kaista vetää paremmin josta syntyy hirvittävä kaistojen vaihto ristiin. Kaikilla vilkut päällä yrittää molemmilta kaistoilta toiselle vaihtaa. Tämä on aina huvittavaa katsottavaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Turkulaisena voin kyllä samaistua tähän :rofl::rofl: Yleensäkin kaupungissa on todellä rasittavaa ajaa, kun liikenteessä on kokoajan niitä 10 sek välein kaistoja vaihtavia kusipäitä jotka luulee pääsevänsä täten liikenteessä nopeammin kuin muut. Itse pidän turvaväliä niin joku jatkuvasti vaihtaa kaistaa eteeni luullen että se jono vetäisi paremmin.
No onko se "turvaväli" nyt sitten niin turvallinen jos se jatkuvasti houkuttelee turhia kaistanvaihtajia eteen?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 310
Tampereella vituttaa kanssa kalevan puistotieltä kun liikutaan yliopistolle päin, hiukan valojen jälkeen vasen kaista päättyy. Meitä oli oikealla kaistalla peräti 2 autoa, silti munanjatkeelle ja vag tuotteelle tulee pakkomielle päästä tuota päättyvää kaistaa ohitse ja kiilata eteen. Vag tuote tuli minun ja edellä ajavan väliin; ensin kaasu pohjassa eteenpäin, toteamus, että golffin teho loppui eikä pääse minun edellä olevan ohi enää, vaihto siihen metrin päähän eteen ja jarrut pohjaan ettei aja edelläolevan kontista sisään. Munanjatke sentään lähti niin rivakasti, että kerkisi minun edellä ajavankin ohi.

Ens kerralla näitä pyrkyreitä tulee turhine yrityksine kärkkymään vedän kiinni edelläolevan konttiin, siinäpähän menee kiltisti omalle paikalleen.

Ymmärrän jos tuossa risteyksessä oikealla kaistalla on 15 autoa ja vasemmalla 0, niin toki pelitaitoinen menee vasenta ja sitten oikealla olevien eteen, mutta että kun peräti kaksi autoa oli oikealla kaistalla ja sittenkään ei osata liittyä.

Kyllä minäkin osaan mulkku olla ja tuo risteys sitä mulkkuutta ilmeisesti vaatii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 763
Lisäys:
Turussa on iso katu joka taajama-alueen jälkeen erkanee myöhemmin Naantaliin päin ja Rauman päin. Tätä erkanemista ennen olen huomannut huvittavan ilmiön.
Ennen erkanemista, viimeisen risteyksen jälkeen tosi moni autoilijoista alkaa vaihtaa kaistoja. Todennäköisesti kuskit ajattelevat että naapurin kaista vetää paremmin josta syntyy hirvittävä kaistojen vaihto ristiin. Kaikilla vilkut päällä yrittää molemmilta kaistoilta toiselle vaihtaa. Tämä on aina huvittavaa katsottavaa :D
Itse ajan tuosta Naantaliin päin, niin siinä pääsis joka päivä ottamaan kiihdytyskilpailut. Tuppaan ottamaan viimeisen risteyksen jälkeen jo vähän ennakkoa 80-alueeseen, niin eikös sieltä vielä yleensä joku sitten vähintään puolen auton takamatkalta kiilaa eteen just ennen Naantalin pikatien ja 8-tien erkanemista. Ylinopeutta kaverilla siis siinä vaiheessa jo "kortti pois" tasoa. Olemattomalla himmaamisella olis päässyt taakse liittymään, mutta se ei ole Turun seudulla tietysti vaihtoehto :D

e: Itsellä on tuossa huumori jo alkanut loppua, sen verran typerää perseilyä. Samaa kiihdyttelyä ja kaistanvaihtelua se on rautatieaseman suunnalta tullessakin, kun kääntyy Koulukadulle Naantaliin päin. Pahimmillaan/parhaimmillaan pakoputket punaisena vedetään rautatien alittavaan tunneliin 3 rinnan, kuka ensimmäisenä ehtii toiselle puolen valoihin vasemmalle kaistalle, joka menee suoraan Naantaliin. Siinä on sitten muutamat valot vielä aikaa korjata asemiaan ennen tuota edellä mainittua viimeistä taistelukenttää. Vitun tunarit. Ajan yleensä ohikulkutien kautta.

e2: Liiterin liittymän tuli ABC:n jälkeen on kyllä mukavasti sotkenut tuota paikkaa. Vasen kaista jumii, jos on liikaa Lidliin menijöitä. En ole vielä vilkutellut keskikaistaa ajaessani niille jonossa seisojille, joilla on puolen metrin meisseli otassa. Tulisivat vielä konttiin myöhemmissä valoissa :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 815
Tästä kyllä suutun kans monesti. Itse ajattelen muita autoilijoita ja jätän aina enemmän kun reilusti tilaa esim motarilla ohittaessa jos on sateinen keli koska itseäni ärsyttää julmetusti jos joku auto tulee eteen roiskuttaen kaiken kuraveden tuulilasiin. Niin sitte on just näitä kun tulee ihan eteen vasemmalta ilman vilkkua.
Juu, ja yleensä nää on vielä tietyn automerkin omistavia, mutta en sano minkä ettei Audikuskit suutu.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
232
Liiterin liittymän tuli ABC:n jälkeen on kyllä mukavasti sotkenut tuota paikkaa. Vasen kaista jumii, jos on liikaa Lidliin menijöitä. En ole vielä vilkutellut keskikaistaa ajaessani niille jonossa seisojille, joilla on puolen metrin meisseli otassa. Tulisivat vielä konttiin myöhemmissä valoissa :)
Naantaliin päin menijät ajaa keskimmäistä jotta eivät jää jumiin siihen vasempaan kaistaan lidliin menijöiden takia ja motarille päin menevät ajavat vasenta kaistaa koska siinä viimesessä valoristeyksessä oikean puolimmainen liikenne pysähtyy jos joku kääntyy sinne oikealle :) niin sen jälkeen alkaa se ankara taistelu ku kaikki vaihtaa kaistaa naapurin kaistalle

Miten muuten niinku yleisesti, onko muissa kaupungeissa myös normaalia että ajetaan vielä ronskisti punaisia päin "ruuhka" aikana? Yleensä pysähdyn jo keltasiin, mutta ainaku ite ensimmäisenä valoissa nii ku mulle vaihtuu vihreä ni vielä joku viilettää ohi risteyksestä kun alan ite nostamaan kytkintä :wtf: Turussa ainakin tätä näkee ihan kokoajan! Varsinkin nuo kääntyvät vihreät valot niin ne yleensä tuppaa olemaan tosi lyhyet. Sitte odottelet aikas ku joku täyspitkä rekka tullu vielä myöhäsistä keltasista eikä nää ku vihreeks on jo vaihtunu aikoja sitte ja rekka blokkaa näkyvyyden valoon :D
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Se on kiva ajella prätkällä motarilla vasenta kaistaa kun porukka väistää rampista tulijoita suoraan kylkeen! Aamulla meinas lähteä mammalla yaris räpylästä kun tajus että mä olen siinä vierellä ja riuhtas ratista takas oikealle.:facepalm:
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Se on kiva ajella prätkällä motarilla vasenta kaistaa kun porukka väistää rampista tulijoita suoraan kylkeen! Aamulla meinas lähteä mammalla yaris räpylästä kun tajus että mä olen siinä vierellä ja riuhtas ratista takas oikealle.:facepalm:
Hieman olisi houkutus ajaa moottoripyöräkortti, mutta tuo on yksi syy, joka sitä vähän hillitsee. Nimittäin saa olla koko ajan erityisen skarppina ja aina olettaa että autoilijat eivät sinua näe. Henkisesti kuormittavampaa kuin autolla ajaminen. Ja jos kolahtaa, niin pyörän selästä kaatuessa voi käydä todella pahastikin.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Viimeaikoina kyllä kiitettävästi alkanut noita huomiovärejä oleen moottoripyöräilijöillä. Helkkaristi parempia kuin ne mustat pääkallo kypärät ja nahkarimpsu asusteet mustan pyörän kanssa. Joku neonhohtoinen keltainen kypärä ja turvaliivi pistää jo silmään kaukaa peräpeilissä ilman että tarvii erikseen edes katsoa. Eli voi hirveästi itsekin vaikuttaa siihen kuinka hyvin huomataan.
Joo, kyllä sellainen olisi ehdoton varuste.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Yleistäminen ei tietenkään ole fiksua, mutta jostainhan ne stereotypiat kumpuaa eli eivät ne välttämättä tuulesta temmattuja ole. Omien havaintojeni mukaan esimerkiksi vilkku unohtuu keskimääräistä useammin juuri joltain "premiummerkeiltä". En tiedä kokevatko niillä ajavat jonkinlaista ylemmyydentuntoa vai mistä lie johtuu. Ilmiö on sama riippumatta onko upouusi vai vanha ruosteläjä. Turha siis ottaa kateuskorttia esille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
431
Ja siinä vaiheessa, kun käyttää sanaa "munanjatke" tms., voikin katsoa peiliin ja kysyä itseltään, mikä meni elämässä pieleen, ettei ole saanut hommattua munanjatketta itselleen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 651
Viestejä
4 197 334
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom