Kyllä! Kaikki ohittelevat ovat kaahaavia mulkkuja! Myös allekirjoittanut.En omista BMW:tä enkä Audia, mutta en kyllä myöskään jää possujuniin nylkyttämään maantiellä vaan painelen ohi. Olen varmasti se kaahaava mulkku.
Kyllä! Kaikki ohittelevat ovat kaahaavia mulkkuja! Myös allekirjoittanut.En omista BMW:tä enkä Audia, mutta en kyllä myöskään jää possujuniin nylkyttämään maantiellä vaan painelen ohi. Olen varmasti se kaahaava mulkku.
Itse olen tuttavapiiristä havainnut, että Toyotalla ajavat yleensä ne, joilla on varsin rajallinen budjetti käytettävissä autoon ja jostain syystä irrationaalinen pelko vähänkään vanhemman auton omistamista kohtaan. Tämä siis pätee Yaris-, Corolla- ja Avensis-kuskeihin. Priuksella ajavat puolestaan tuntuvat olevan enimmäkseen ympäristöihmisiä, jotka yrittävät hyvittää "ympäristörikoksensa" eli auton omistamisen ajamalla hybridillä. Hiluxilla ja Land Cruiserilla sen sijaan ajetaan yleensä jostain järkevästä syystä.Tojotalla ajavilla näyttää olevan usein sellainen luulo, että autonsa tekee heistä fiksumpia ja sitä pitää todistella mulkkuja mittaamalla, heh...
Ainakin ekan korimallin Yariksen moottori huutaa 120 km/h mittarinopeudessa sen verran kovaa, ettei sitä kestä ilman Peltoreita. Myöskään niiden kippojen, joissa joku idiootti on keksinyt suunnitella nopeusmittarin sijainniksi kojelaudan keskiosan, kohdalla en ihmettele, jos nopeus on mitä sattuu. Äärimmäisen veemäistä sitä nopeutta on väärästä paikasta kurkkia ja yleensä varustelukin on sarjaa halpisp**ka, eli cruise puuttuu.Ylläoleva täyttä totta. Tosin autoilijoiden sekaan merkistä riippumatta mahtuu kuskeja, jotka ajaa ylinopeutta mutta epävarmasti. Tämä näkyy esimerkiksi taajamissa ja pienillä nopeuksilla. Se ei ole kuitenkaan kaahaamista jos ajaa 60@40 tai 50@30, mutta auta armias jos 120@100 moottoritiellä.
No joo en tiedä vähentääkö tommonen 250hv 9-5 turposaappi kauheasti dynaamisen ajon himoja.Taitaa enemmän olla kysymys siitä, että BMW on ihan tarkoituksella luonut itsestään mielikuvan dynaamisen kuskin sporttisena ajopelinä ja niitä sitten ostelevat dynaamiset kuljettajat jotka ajelevat sporttisella tavalla. Sama koskee Audia. Esimerkiksi Volvo taas on keskittynyt enemmän turvallisuuteen ja designiin joten niiden ostajat/kuljettajat ovat hieman eri tyyppisiä ja se näkyy ajokäytöksessä.
Toki perseilijöitä on jokaisen merkin ratin takana, suhteellinen osuus vain vaihtelee.
Eipä toi 340hp ysitonninenkaan niitä nyt varsinaisesti vähennä mutta kokonaisuudestahan tässä onkin kyse eikä yksittäistapauksista.No joo en tiedä vähentääkö tommonen 250hv 9-5 turposaappi kauheasti dynaamisen ajon himoja.
Kylkeen vaan jos olet riittävän lähellä. Enemmän minua ärsyttää nämä jotka tulevat ympyrään kuin stop-merkin takaa. Jäävät siihen odottelemaan jos joku vielä tulisi, ja niitähän tulee kun odottelee. Eli käyttäytyvät kuin tavallisessa risteyksessä. Kerran jouduin tööttäämään kun kaveri oli odotellut jo kolmea autoa jotka kaikki kääntyivät tielle josta olimme tulossa.Nämä tyypit jotka tulee liikenneympyrään vauhdilla väistämisvelvollisina ja katse tiukasti eteenpäin, koska tietävät rikkovansa liikennesääntöjä ja pakolla jyräävät läpi kenestäkään välittämättä. Kristus. Tekee mieli joka kerta lähteä perään töötti pohjassa.
Sori siitä. Ei kuitenkaan kolaroitu. Sain siitä paikan juuri ja juuri ennen poistumista moottoritieltä.eniten ottaa päähän nämä ohittajat, jotka lyhytnäköisesti liikennettä lukien pukkaavat siihen nokan eteen paskat tuulilasiin heittäen, kun itse yrittää edes jonkinlaista etäisyyttä pitää. Oon monesti ajatellut viritellä kaukolaukaistavaa värikuulaa keulaan, että vois opettaa näitä ohittelijoita hiukan tavoille
Niin trolli että oikein huvittaa.Bemarin ostavat usein ihmiset, jotka nauttivat ajamisesta. Oma kokemukseni vähemmän yllättäen onkin, että BMW-kuljettajat osaavat keskimääräistä useammin ajaa autolla. Jos yleistämisen tielle lähdetään, japanilainen tai vaikkapa ranskalainen auto kertoo, ettei kuljettajaa ajaminen paljon kiinnosta, ja se näkyy sitten ajotaidossakin. Japanilaisen kuski ei osaa kiihdyttää tavoitenopeuteen, ajaa alinopeutta ja töppäilee jatkuvasti. Ranskalaisen kuski ajaa ylinopeutta, kunhan auto jossain vaiheessa ylinopeuslukemiin kiihtyy, ja töppäilee minkä ehtii.
T. nimim. en omista bemaria
Olinkohan samassa jonossa. Olisin voinut olla. Kyllä ne 3 muuta kiihdyttää vauhtia jos tukko poistuu, mutta ohittaa ne ei halua.Itseä ärsytti viikonlopun reissulla yksi jono. Ei se että etummainen ajoi 60-65km/h nopeutta 80-alueella, vaan se että tuon hitaan perässä oli 3 muuta, jotka eivät uskaltaneet ohi eivätkä jättäneet minkäänlaista turvaväliä mihin voisi pienen autonsa ohituksen jälkeen tunkea. Eli jos halusit ohi niin piti ohittaa 4 autoa kerralla. Noh vastaan tuli koko ajan yksittäisiä autoja niin ettei ohi olisi päässyt kuin yhdestä tai kahdesta, mutta kun ei siellä ollut sitä pienintäkään rakoa johon olisi voinut ohituksen jälkeen mennä niin mitäs hittoa. Ajettiin siis kohtalaisen suoraa isoa tietä, jolla ei juurikaan lunta tai jäätä ja ohituspaikkoja oli useampia. Ei kuitenkaan paikkoja joissa olisi päässyt turvallisesti 4 auton ohi. Tätä jatkui siis yli 10km matkan. Taisi se nopeus jossain kohtaa nousta jopa 70km/h. Moni yritti ohituksia ja muuten jonoa pystyi ohittamaan, mutta keulan 4 auton tukko oli liikaa. Siitä ei tainnut päästä ohi kuin yksi.
"Drivers car"Niin trolli että oikein huvittaa.
Vääksystä Lahden suuntaan lauantaina.Olinkohan samassa jonossa. Olisin voinut olla. Kyllä ne 3 muuta kiihdyttää vauhtia jos tukko poistuu, mutta ohittaa ne ei halua.
Minun mielestä ainakin roikkumisessa on mitään järkeä ainoastaan sillon jos haluaa ohi. Eikä sillonkaan kannata peesata ihan perässä kiinni (varsinkaan rekkaa) että näkisi mitä toisella kaistalla tapahtuu.Vääksystä Lahden suuntaan lauantaina.
Joo kyllähän ne kovempaa haluaisi, mutta siihen ei auta turvavälin pienentäminen. Harmi että se on juuri se mitä porukka hitaiden kohdalla tekee, vaikkeivät edes harkitse ohittamista.
Ja pimeellä ei montaa kilsaa tarvii perässäroikkuja olla kun alkaa päreet kuumuamaan niistä saakelin xenoneista jotka heijastaa taustapeilistä naamalle.Joku hiton perskärpänen tuli taakse Imatra - LPR välillä. Siinä satasta mentiin nelikaistaista.
Himmasin vauhtia ja kaveri siirtyi vielä lähemmäs. Ei näkynyt taustapeilistä enää edes valoja.
Vielä vittuillakseni himmasin vauhtia ja siinä sitten 70 ajeltiin kaksin noin 5 kilometriä 2 metrin välein.
Jos ei olis taittanu Joutsenoon, olisin himmannu kolmeenkymppiin ja katsonut,
että kuinka saatanan pelottava se sohjo akan mielestä on siinä kaistojen välissä.
Taitaa pahempia olla ne "itse asennetut" xenon viritykset suuntauksineen...?Pitäs lailla kieltää noi uusien autojen valot kun ihminen tulee sokeeksi noiden ajaessa vastaan pimeellä.
No juu se on ihan arvattavissa, että mikä osa niistä on sitten laillisia ja mikä ei.Taitaa pahempia olla ne "itse asennetut" xenon viritykset suuntauksineen...?
Lahtelaispoliisi ajoi ylinopeutta tiheään tahtiin - tienvarsikamera välähti lähes 200 kertaa
Tietysti tässä nyt on kyseessä hieman eri asia kuin mattimeikäläisen ajelemiset mutta silti.Lahtelaisen vanhemman konstaapelin ajamat toistuvat ylinopeudet ovat johtamassa esitutkintaan. Miehen epäillään tieten tahtoen ylittäneen nopeusrajoituksia niin, että tienvarsikamera on välähtänyt.
Ylinopeudet ovat olleet niin vähäisiä, että kuljettaja on saanut joka kerta pelkän kirjallisen huomautuksen. Niitä on kuitenkin kertynyt lähes 200, joten kameravalvonnasta vastaavalle poliisin liikenneturvallisuuskeskukselle on tullut huomattavasti työtä yhdestä ja samasta asiakkaasta.
Konstaapeli on käyttänyt omaa autoaan ja toiminut joko kokonaan tai osittain vapaa-ajallaan. Tutkinnassa selvitetään muun muassa, onko samaan puuhaan käytetty myös virka-aikaa.
Asiaa tutkitaan virkavelvollisuuden rikkomisena ja liikenneturvallisuuden vaarantamisena. Jutun selvittämisen yhteydessä punnitaan sekin, onko konstaapelin menettely ollut omiaan heikentämään poliisiin kohdistuvaa luottamusta.
Jutun tutkinnanjohtaja, kihlakunnansyyttäjä Tapio Mäkinen Länsi-Uudenmaan syyttäjänvirastosta huomauttaa, että tässä vaiheessa puhutaan vasta epäilyistä. Tienvarsikameroiden ottamat kuvat ovat kuitenkin kiistattomia tosiasioita.
- Luonnehtisin asiaa hieman poikkeukselliseksi.
Automaattisten valvontalaitteiden ottamat kuvat ovat kertyneet muutaman kuukauden ajalta, mutta ajoittain kamera on välähtänyt jopa muutaman minuutin välein. Kuvia on tullut useammasta kamerasta.
Epäilty vaikenee
Rikoksista epäilty vanhempi konstaapeli Olli Rauhala ei tässä vaiheessa halua kommentoida asiaa mitenkään. Hän haluaa odottaa, kunnes juttu on selvitetty.
- Sitten ollaan keskustelua varten tukevammalla pohjalla.
Rauhala työskentelee Lahden pääpoliisiasemalla Hämeen poliisilaitoksella. Hän arvosteli vajaa kuukausi sitten Etelä-Suomen Sanomissa (ESS 27.10.2016) nopeusvalvonnan painottumista liikaa kameravalvontaan. Haastattelussa hän arvioi, että tienvarsikamerat ovat monin tavoin puutteellinen keino ylinopeuksien hillitsemiseen ja ne syövät liikaa poliisin voimavaroja. Samalla hän arvosteli poliisin hallintoa haluttomuudesta nähdä edellä mainittuja epäkohtia.
Hämeen poliisilaitoksen päällikkö Tapio Saarni arvioi myöhemmin ESS:lle, että Rauhalan kommentointi liikkui sallitun ja kielletyn käyttäytymisen rajamailla. Esitetyt kommentit eivät kuitenkaan olleet syynä siihen, että nyt tutkittavana oleva tapaus tuli esille.
Tai sitten itsekseen tummuva sivu/taustapeili.Ja pimeellä ei montaa kilsaa tarvii perässäroikkuja olla kun alkaa päreet kuumuamaan niistä saakelin xenoneista jotka heijastaa taustapeilistä naamalle.
Eikä oo paha vaiva napauttaa taustapeiliä (tai peruutuspeilinä jotkut tuosta puhuu) "yöasentoon" pimeällä, vaikka ei olis itsekseen tummuvakaan. En oo vielä ajanut yhdelläkään autolla, jossa ei taustapeilissä moista asentoa olis, ja vanhin kottero ollut 80-luvulta. Sivupeilit voikin sitte olla asia erikseen.Tai sitten itsekseen tummuva sivu/taustapeili
Joskus aikaisemminkin kirjoittanut samasta paikasta, tänne tai muroon.. Ahdas piha ärrällä, ja tarvitaan vain yksi joka saa blokattua neljäkin autoa jättämällä oman ajokkinsa mannemalliin, keskelle pihaa. Siitä ei sitten lähde kukaan. Viimeksi jakeluauton kuljettaja tukki paikan vissiin puolleksi tunniksi, nyt pikkari onnistui jumittamaan vain yhden, itse ennakoin ja parkkeerasin tarkoituksella sen verran kurjasti että pääsen pois. Eikä siihen olisi oikein voinut jättääkään autoa. Silti vielä yksi HA yritti vaikeuttaa tilannetta. Argh, hieman tilannetajua, mutta turha näköjään toivoa. Jäi sinne yksi kuski polttelemaan tupakkia siksi aikaa että pääsisi pois.Ei nyt ihan aukee tää skenaario.
Okei, vähän hankala hahmottaa millainen tila on kyseessä mutta ymmärrän tuskan.
Itsellä ainakin se yömoodi sitä tasoa molemmissa kipoissa että ei paljoa auta, häikäsee silti. Toki se pahimmat poistaa. Eikä tässä casessa ole juurikaan väliä mimmoset valot takana ajajalla sitten on kun kuitenkin on niin lähellä.Eikä oo paha vaiva napauttaa taustapeiliä (tai peruutuspeilinä jotkut tuosta puhuu) "yöasentoon" pimeällä, vaikka ei olis itsekseen tummuvakaan. En oo vielä ajanut yhdelläkään autolla, jossa ei taustapeilissä moista asentoa olis, ja vanhin kottero ollut 80-luvulta. Sivupeilit voikin sitte olla asia erikseen.
Itellä on sellanen ajotapa, että vakkariin sopiva nopeus, usein rajoitus+6, jolloin todellinen nopeus on 3 yli rajoituksen. Jos joku haluaa ohi, niin teen reilusti tilaa, ei ole multa pois. Jos joku ajaa olennaisesti hitaammin, niin sujautan riittävällä vauhdilla ohi heti tilaisuuden tullen. Dashcamin hankintaa on tullut harkittua, mut todella harvoin osuu kohdalle mitään kuvaamisen arvoista. Lähinnä ihan "varmuuden vuoksi" vois moisen laittaa.
Täähän on kun Pispalan Salen piha
Ei se mitään, mä tein kaavakuvan. Unohdin sen yhden auton kuvasta, mikä ilmeistyi tukkivan auton taakse, mutta jokseenkin noin. Käytin taiteellista vapautta, aikaa ja vaivaa
Niin, kiskalla oli neljän ihmisen jono. Sitten kun pääsin pois sieltä, niin tuo pikkari ruksutti edelleen käynnissä siinä. Mummorepsikka istui edelleen repsikan paikalla. Kirjelaatikko muuten kioskin oven vieressä. En tiedä sitten mihin kuski kadonnut.. saattoi toki olla lottokuponkia täyttämässä, tai pelaamassa kolikkopeliäNo huhhuh, kuinka vitun jälkeenjäänyt idiootti pitää olla että tukkii tossa kenenkään kulkemisen? Ymmärrän jos tyyliin käyt nopeasti heittämässä kirjeen lootaan tai jotain muuta, mutta muuten... Ei helvetti.
Itse varmaan istuisin torven päällä kunnes idari tulee mestoille ja kysyisin että tuliko nyt hyvä mieli kun ei tarttennut kävellä parkkipaikalta asti.
Noinhan bussikuski teki Italiassa aikanaan kun joku oli jättänyt kiesin kujan tukkeeksi, kuski tööttäs varmaan minuutin putkeen ja korvat hajosiNo huhhuh, kuinka vitun jälkeenjäänyt idiootti pitää olla että tukkii tossa kenenkään kulkemisen? Ymmärrän jos käyt nopeasti heittämässä kirjeen lootaan tai jotain muuta, mutta muuten... Ei helvetti.
Itse varmaan istuisin torven päällä kunnes idari tulee mestoille ja kysyisin että tuliko nyt hyvä mieli kun ei tarttennut kävellä parkkipaikalta asti.
Jatketaan nyt OT sen verran, että sigun chevyssä on ainakin tosi laiska torvi, ei meinaa sisään kuulua ollenkaan.Kiva jossain kapealla käytävällä kunnon sumutorvella. Onneksi volvossa on paljon hellempi tuo torven seutu
Juuri näin. Viime viikonloppuna käytiin maakunnassa poijjan säbäturnauksessa ja laitoin vakkarin asentoon 92 km/h (TomTom tolppahälytin näytti nopeudeksi 88-89 km/h) eikä kovin monta (jos yhtään) autoa mennyt ohi. Itse sen sijaan jouduin ohittelemaan jonkin verran (suurin osa reilua alinopeutta ajavia). Yllätyksekseni löytyi pienehkö letka joka ajoi suunnilleen samaa nopeutta kuin itsekin joten jäin siihen sitten ajelemaan loppumatkaksi. Mukava havaita ettei kaikki ajele mittarinopeutta 80 km/h ja hidasta tolppien kohtaan 70-75 km/h mittarinopeutta.Tai sitten itsekseen tummuva sivu/taustapeili.
Mitä "dynaamiseen ajotapaan" tulee, niin laitan itse vakkarin asentoon X (pieni ylinopeus) ja sillä mennään. Jos joku ajaa hitaammin siitä mennään ohi eikä kehitellä asiasta mitään ongelmaa. Jos jollain on vauhtihousut jalassa se menee sitten musta ohi. Ei ne muut tiellä liikkujat hirveästi siihen omaan ajosuoritukseen kuitenkaan vaikuta.
Se, että täällä yleensä ajellaan jotain talvinopeuksia kun tiet on nytkin sulana on jo itsessään aivan perseestä. Ymmärrän kyllä jos iskee kunnon myräkkä tai vetää kunnolla tiet jäähän, mutta keskimäärin lumesta tai jäästä taas tietoakaan ja eiku körötellään ja odotellaan ja aikaa kuluu ja tunnit matelee. Millonkahan saadaan se motari Helsinki-Oulu välille ettei tarvi varata koko päivää tommoseen 3-4h reissuun?Mukava havaita ettei kaikki ajele mittarinopeutta 80 km/h ja hidasta tolppien kohtaan 70-75 km/h mittarinopeutta.
Talvinopeuksia voisi vaikka laskea moottoriteillä.
Ei kelin takia, mutta ihmiset eivät osaa ohittaa moottoritiellä, sopiva rangaistus olisi laskea rajoituksia.Semmonen 50km/h olisi sopiva tuossa hengenvaarallisessa tappokelissä mikä siellä nytkin on:
Säästää polttoainetta?Jeps, ei voi kun ihmetellä miksi siellä moottoritiellä pitää jumittua jonkun kuormurin tms. lakiteknisestä syystä hitaammin ajavan perään kiinni. Ja nimenomaan tappituntumalle, koska "alinopeus". Ja tämmöstä letkaa kerätään sitten kilometritolkulla, ja kohta taas Kaleva uutisoi että Oulun Pölijäntiellä(kirjoitettu näin ihan syystä) jälleen kerran liikenne seisoo kolaroinnin takia.