Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Ei tarvii olla mitään kuvia.

Itse kiistin peltipoliisin sakon; ajaessani lappiin keskellä yötä minulle vieraalla tienpätkällä välähti peltipoliisi. Olikin ollut 60-alue normaaleiden 80-alueiden sijaan. Nopeusrajoitusmerkit aurattu umpeen, auton liikennemerkin tunnistus ei niitä tunnistanut eikä niistä saanut mitään selvää ellei ajanut kävelyvauhtia.

Olin asiasta oma-aloitteisesti yhteydessä poliisin liikennevalvontaan jo ennen kuin sain postissa mitään sakkoa. Sitten sakon saatuani "reklamoin" siitä ohjeiden mukaan ja se mitätöitiin ilman mitään valokuva / todistelija ( tms.) vaatimuksia.
Joo, toki en tarkoittanut että on joku sääntö kuville.

Ne peruu noita sakkoja myös ihan sillä, että useampi ilmoittaa kelistä jolloin uskovat kansalaisiakin. Ja kuten sanoin, Poliisi tekee ihan omavalvontaa huonoista keleistä.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 185
Jos parkkiksella käännät suojatien merkin kohdalta oikealle, miten voit olettaa että käännät AJOradalle etkä kevlille? Varsinkin kun korotettu suojatie siinä mistä lähdet suojatien suuntaisesti ajamaan.
On se yks cittu.



@pulatunnus tällä tapaa.. Lisäsin kuvan. Musta nuoli, on se ajoreitti mistä pärisen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 310
Sama juttu kaikilla kolmella isolla motarilla (Turku, Tampere, Lahti), joilla nopeusrajoitukset tipahtaa ~Kehä III tienoilla. Sitä ollaan niin vauhtisokeita, että jatketaan sillä samalla 100+ km/h rajoituksista, kelistä tai muistakaan olosuhteista välittämättä. Ainakin kolmostiellä on ollut aika usein tutka passissa siinä Kehä III sillan alla.
Tampereella ja Hämeenlinnassa ainakin nuo muuttuvat rajoitukset on täysin pihalla olosuhteista. Kirkkaana talvipäivänä (kuten nyt tässä viikon alussa) lähes täysin jäätön/lumeton tie niin 80kmh.

Viimeviikon lopulla Hämeenlinnassa motarilla siihen Tiiriön jyrkkään kurviin olisi saanut ajaa 100kmh vaikka tie oli täysin jäässä.

Itse ainakin ajelen olosuhteiden mukaan, ei ole kauheasti tullut katseltua mitä noi muuttuvat rajotukset ovat mieltä liikenneolosuhteista.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 158
Itse ainakin ajelen olosuhteiden mukaan, ei ole kauheasti tullut katseltua mitä noi muuttuvat rajotukset ovat mieltä liikenneolosuhteista.
Joo, ei ne muuttuvatkaan aina reagoi olosuhteisiin, vaikka usein niin tekevätkin (*. Sitten joku taulapää sitten hermostuu kun ajelee siihen kaarteeseen kelin mukaan ja osa on sitä mieltä että minimi on tikkarissa, varsinkin muuttuvassa tikkarissa.

Hämeenlinna kohdalla vanha motari ja siinä on motariksi aika tiukkoja kaarteita ja myös niitä ramppeja.

(*
Ymmärtääkseni niihin vaikuttaa useampi muuttuja, keli vain yksi, mutta toki huonon kelin pitäisi alentaa vaikka kaikki muut olisi korkeamman puolella. Hyvällä kelillä alennettu yleensä johtuu ihan muusta kuin kelistä, tausta syyt ei aina näy hetkellistä kohdalla olevalle kuskille.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Volvo vilkuttelee valoja kehä 3 että pitäisi väistää että herra pääsee ajamaan ylinopeutta, en väistänyt ja meni oikealta ohi ja kilometrin päässä oltiin rampilla peräkanaa :facepalm:
Sama setti aamulla mutta ulkomaan kilvissä olleen bemarin kanssa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
625
Ai, että kun ihmiset ovat niin helvetin itsekkäitä. Hyvä esimerkki on stadissa Haagan liikenneympyrä. Siinä kun on valot jokaisessa liittymässä niin joka minuutti joku vetää vanhoilla reilusti punaisiin jonon perässä. Kesällä fillarilla siitä läheltä ajaessa seurasin sitä touhua kun itse yleensä kuljen siitä vain autolla. Eipä poliisejakaan tunnu se enää kiinnostavan, sillä useasti nähnyt kun joku ajanut vanhoilla punaisten läpi ja maija samassa risteyksessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 093
Viikonloppuna tapahtunutta: ajoin Kehä III:n 100 km/h rajoitusaluetta 103 km/h todellista nopeutta cruise päällä, olin ajanut jo hetken. Olen vasemmanpuoleisella kaistalla, takaa lähestyy auto ja siirryn oikealle kun sieltä vapautuu samanaikaisesti tilaa. Auto menee ohi, ja melkein heti ohi päästyään alkaa hidastaa vauhtia vaikka edessä ei ollut ketään, minun nopeus ei muuttunut. Ohittajan vauhti sen kuin hidastui eikä oikealla ollut autoja edessä niin menin ohi oikeanpuoleista kaistaa nopeutta muuttamatta.

Oikeanpuoleisella kaistalla lähestyi hitaampien autojen jono niin siirryin takaisin vasemmalle tämän äsken ohittaneen eteen (kuitenkin reilulla välillä, en puskurit hipoen niin että olisi voinut kivi lentää tms), jonka jälkeen tämä ohittaja jälleen kiihdytti vauhdin takaisin ja jäi roikkumaan minun takapuskuriin niin ettei edes ajovalot näkyneet taustapeilistä. Jatkoin samaa vauhtia kunnes oikeanpuoleiselta kaistalta vapautui väli ja siirryin sinne jolloin kanssa-autoilija kiihdytti kaukaisuuteen varmastikin sellaista nopeutta että olisi kortti lähtenyt.

Ei ihan riitä ymmärrys mikä tuossa oli ideana, ilmeisesti jollain perusteella olisi pitänyt lämpimikseen hidastaa vauhtia toisen autoilijan tahtiin...
 

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Ai, että kun ihmiset ovat niin helvetin itsekkäitä. Hyvä esimerkki on stadissa Haagan liikenneympyrä. Siinä kun on valot jokaisessa liittymässä niin joka minuutti joku vetää vanhoilla reilusti punaisiin jonon perässä. Kesällä fillarilla siitä läheltä ajaessa seurasin sitä touhua kun itse yleensä kuljen siitä vain autolla. Eipä poliisejakaan tunnu se enää kiinnostavan, sillä useasti nähnyt kun joku ajanut vanhoilla punaisten läpi ja maija samassa risteyksessä.
Tuo on kyllä tyhmää, kun miettii mitä siinä voittaa aikaa vai onko siinä joku muu pointti (välinpitämättömyys), kun monin paikoin jäät niihin seuraaviin valoihin kuitenkin.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
625
Tuo on kyllä tyhmää, kun miettii mitä siinä voittaa aikaa vai onko siinä joku muu pointti, kun monin paikoin jäät niihin seuraaviin valoihin kuitenkin.
Jep, tuossa ympyrässä olet nimenomaan seuraavissa valoissa seisomassa tai sitten urposti tukkimassa sen seuraavan vihreäksi muuttuneet liittymän.
 

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Joo, tuo on toinen, että risteykseen pitää tunkea vaikka jono ei vedä ollenkaan ja sitten ei pääse nekään joille vaihtuu vihreä. Tuo on tuttua, kun yrittää ylittää Hämeentietä toiselta linjalta Hakaniemen torille päin.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 663
Volvo vilkuttelee valoja kehä 3 että pitäisi väistää että herra pääsee ajamaan ylinopeutta, en väistänyt ja meni oikealta ohi ja kilometrin päässä oltiin rampilla peräkanaa :facepalm:
Turuntiellä ihan normaalia, kun kiireiset ja tärkeät insinöörit sekä tradenomit kaahaa kehä ykköseltä kakkoselle tai päinvastoin.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
961
Volvo vilkuttelee valoja kehä 3 että pitäisi väistää että herra pääsee ajamaan ylinopeutta, en väistänyt ja meni oikealta ohi ja kilometrin päässä oltiin rampilla peräkanaa :facepalm:
Miksi edes olet vasemmalla kaistalla, jos olet kilometrin päästä menossa rampille? Et päästä? Siis ihan tahallaan kiusataksesi ajelit vasenta?
Vaikka kaikki (toivottavasti) meistä tietää, että tässä on road rage mahdollisuus? Ja useampi kommentoi tehneensä samaa?
 

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Miksi edes olet vasemmalla kaistalla, jos olet kilometrin päästä menossa rampille? Et päästä? Siis ihan tahallaan kiusataksesi ajelit vasenta?
Vaikka kaikki (toivottavasti) meistä tietää, että tässä on road rage mahdollisuus? Ja useampi kommentoi tehneensä samaa?
Tuo on kyllä tosi yleistä että ajetaan sitä vasenta kaistaa "koko matka" vaikka ei olla ketään ohittamassa, eikä tunnu olevan mikään kiire.
Tuntuu monesti että se on tosi kova paikka kun joku ajaa ylinopeutta ja ohittaa.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
961
Tuo on kyllä tosi yleistä että ajetaan sitä vasenta kaistaa "koko matka" vaikka ei olla ketään ohittamassa, eikä tunnu olevan mikään kiire.
Tuntuu monesti että se on tosi kova paikka kun joku ajaa ylinopeutta ja ohittaa.
Niin ja sitten tehdään kiihtyneessä tilassa huonoja päätöksiä, ajetaan ohi oikealta, koukataan pieneen tilaan tai pyritään ohi ajoradan ulkopuolelta.

Massat isoja, nopeudet suuria ja sitten ollaankin pientareella ihmettelemässä ala kolme kuollutta, pari vakavasti loukkaantunut ja kerrotaan poliisille, minulla oli oikeus...
 

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Kehällä saa ajaa vasenta kaistaa vaikka päästä päähän, tuntuu monesti että se on tosi kova paikka kun joku ajaa vasenta kaistaa.
Liikennesäännöt ilmiselvästi huonosti hallussa ja asenne minä minä minä ja aivan hirveesti vit... kun joku menee oikealta ohi, sun kaltaisia liikenteessä ei tarvitsisi olla yhtään.
 

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Linkkaat tähän varmaan ne liikennesäännöt jotka mulla on huonosti hallussa...

Miten mulla voi olla minä minä minä asenne jos meitä on vasemman kaistan jonossa satoja autoja :facepalm:

Ainoa minä minä minä asenne on henkilöillä ketkä luulee että työmatka ruuhkassa on sopivaa yrittää tunkea vielä 5km/h kovempaa kuin edessä olevat sata muuta auto!
Kaksi- tai useampikaistaisten teiden osalta todetaan nykyisessä tieliikennelaissa, että milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla.
Pääkaupunkiseudun kehäteiden kaltaisilla väylillä oikeaa kaistaa ja vasenta käytetään lähinnä ohittamiseen tai ryhmittymisvalmisteluun vasemmalla puolelle olevalle hidastuskaistalle siirtymiseksi. Näitä pidempiaikainen vasemman kaistan omiminen saatetaan katsoa lakitekstissä kielletyksi haitan aiheuttamiseksi.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 232
Kehällä voi ajaa vasenta, etenkin jos etenee vasemman jonon mukaan. Nimenomaan näin ajaen on liikennesäännöt hallussa. Ihmeellistä miten kerta toisensa jälkeen ollaan valmiita puolustamaan noita itsekkäitä rattiraivotapauksia, joilta uupuu liikennesääntöjen tuntemus, ennakointi, ajotaito sekä hermot.
 
Liittynyt
05.08.2021
Viestejä
491
Kaksi- tai useampikaistaisten teiden osalta todetaan nykyisessä tieliikennelaissa, että milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla.
Pääkaupunkiseudun kehäteiden kaltaisilla väylillä oikeaa kaistaa ja vasenta käytetään lähinnä ohittamiseen tai ryhmittymisvalmisteluun vasemmalla puolelle olevalle hidastuskaistalle siirtymiseksi. Näitä pidempiaikainen vasemman kaistan omiminen saatetaan katsoa lakitekstissä kielletyksi haitan aiheuttamiseksi.
Tarpeeton kaistanvaihto on kiellettyä, eli vasemmalla voi ajaa koko ajan, mikäli oikealla on liikennettä. Siksi kaistoja on useampia, että niiden kapasiteetti tulee käytettyä. Kunhan ei ole tulppana vasemmalla, mutta siitähän tässä ei ollut kyse.
 

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Huomautus - henkilökohtaisuudet
Tarpeeton kaistanvaihto on kiellettyä, eli vasemmalla voi ajaa koko ajan, mikäli oikealla on liikennettä. Siksi kaistoja on useampia, että niiden kapasiteetti tulee käytettyä. Kunhan ei ole tulppana vasemmalla, mutta siitähän tässä ei ollut kyse.
Neuvostoliitolle Suomen kielen ymmärtäminen on selvästi ylivoimainen tehtävä.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Näitä tapauksia, joille ohittaminen aiheuttaa rattiraivoa en vaan jaksa ymmärtää. Onko tyypeillä heikko itsetunto vai rakentavatko he identiteettinsä kehnon ajotaitonsa varaan jos kehällä tapahtuva ohituskin menee ihon alle.

Kehällä saa ohittaa oikealta tai vasemmalta. Saa myös ajaa jatkuvasti vasemmalla jos siitä ei aiheudu haittaa. Haitan käsite vaatii joidenkin osalta nähtävästi vielä oikeuden koeponnistaman esimerkin.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Voisi olla hauskaa katsella kun joku oikeudessa yrittää perustella sitä haittaa jonka kokee siitä ettei voi ajaa ylinopeutta
Varmaan tapauksessa syyttäjä on se joka ajaa rekan tai jonkun vielä hitaamman vierellä keräten tahallaan jonoa taakseen "koska minulla on oikeus".
 

Proscribo

Kiitos.
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
984
pointti koko asiassa oli että jos sä ajat aamuruuhkassa satojen muiden kanssa niin pujottelu siellä liikenteessä on tyhmää ja laitonta, eikä sillä voita yhtään mitään.
Liikenne on täynnä näitä, joilla ei tunnu olevan mitään kykyä havainnoida muuta liikennettä edellä olevaa puskuria pidemmälle. Joskus se raja tuntuu menevän jo oman etupuskurin kohdalla.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 158
Kaksi- tai useampikaistaisten teiden osalta todetaan nykyisessä tieliikennelaissa, että milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla.
Jos hän ajelee ilman turhikaistanvaihtoja, jossain ruuhkantapaisessa, vasentakaistaa, nopeammin kuin oikeakaistan liikenne, ja ei vedä oman kaistan jonoa, ja ilmeisesti ajelikorkeintasallttua, tai jopa vähän yli. Niin ainoa kai mistä voi huomattaa on mahdollinen ylinopeus.

Pääkaupunkiseudun kehäteiden kaltaisilla väylillä oikeaa kaistaa ja vasenta käytetään lähinnä ohittamiseen tai ryhmittymisvalmisteluun vasemmalla puolelle olevalle hidastuskaistalle siirtymiseksi. Näitä pidempiaikainen vasemman kaistan omiminen saatetaan katsoa lakitekstissä kielletyksi haitan aiheuttamiseksi.
Kehillä on usein senverran paljon liikennettä että kaikki kaistat täyttyy, ja jos alueella on tiheästi liittymiä, niin meneehän se vaaran puolelle jos pomppii oikealle kaistalle parin auton väleihin. ja se lisää vain oikeankaista pumppausliikettä.

Alkuperäinen ärsytyksen syy taisi olla se että liikenteessä oli se tohelo joka ajeli ylinopeutta, veteli kaistojen välillä siksakssi, tuuppi ja vilkutteli valoja muille. Häneltä taisi puuttua tavat ja kohteliaisuus, muuta tarinan mukaan käyttäyty ihan asiallisesti.
 

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Näitä tapauksia, joille ohittaminen aiheuttaa rattiraivoa en vaan jaksa ymmärtää. Onko tyypeillä heikko itsetunto vai rakentavatko he identiteettinsä kehnon ajotaitonsa varaan jos kehällä tapahtuva ohituskin menee ihon alle.

Kehällä saa ohittaa oikealta tai vasemmalta. Saa myös ajaa jatkuvasti vasemmalla jos siitä ei aiheudu haittaa. Haitan käsite vaatii joidenkin osalta nähtävästi vielä oikeuden koeponnistaman esimerkin.
Suomessa on kyllä heikolla tasolla autoilukulttuuri, tämäkin monesti rattiraivon aiheuttaja johtuu pelkästään siitä, kun ei ymmärretä pitää riittävää etäisyyttä edellä ajavaan ja siksi kaistanvaihto kumpaankin suuntaan on vaikeaa.
Säästää nimittäin omia hermoja tosi paljon, kun ei tarvitse koko ajan kytätä edellä ajavan mahdollista jarrutusta tai mahdunko minä nyt tuohon väliin ja mikä tärkeintä tuollaisessa ajamisessa säästetty aika on naurettavan pieni.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 171
Suomessa on kyllä heikolla tasolla autoilukulttuuri, tämäkin monesti rattiraivon aiheuttaja johtuu pelkästään siitä, kun ei ymmärretä pitää riittävää etäisyyttä edellä ajavaan ja siksi kaistanvaihto kumpaankin suuntaan on vaikeaa.
Säästää nimittäin omia hermoja tosi paljon, kun ei tarvitse koko ajan kytätä edellä ajavan mahdollista jarrutusta tai mahdunko minä nyt tuohon väliin ja mikä tärkeintä tuollaisessa ajamisessa säästetty aika on naurettavan pieni.
Mitä näitä luin niin nyt tosissas meinaat, että ruvetaan pitämään riittävää etäisyyttä, niin pääsee nää kiireiset vetään kuin flipperissä.
Varmaan hieno ajatus, mutta...
Aina kun olen pitänyt "riittävää etäisyyttä" vähänkin jos on enemmän autoja niin kohta siinä edellä on joku rattirane jonka on päästävä pari kilometriä tunnissa kovempaa.
Jos hidastan, että saa taas välin kuntoon niin takana olevat on takuulla onnellisia, jono pumppaa ja kohta on taas joku opportunisti siinä edessä, ehkä jopa se takana tuleva ja sama toistuu.

Jos käämi palaa samantein siitä, ettei pääse ajamaan suurinta sallittua tai päälle niin voi vilkaista peiliin.
Ihan turhaa on siirtää vastuuta omasta hermostumisesta muille tienkäyttäjille jos muut tienkäyttäjät toimivat lain mukaisesti.
Siis lain mukaisesti.
Ei minkään kirjoittamattoman säännön joita tykätään näihin myös viljellä.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 790
Tuo on kyllä tosi yleistä että ajetaan sitä vasenta kaistaa "koko matka" vaikka ei olla ketään ohittamassa, eikä tunnu olevan mikään kiire.
Tuntuu monesti että se on tosi kova paikka kun joku ajaa ylinopeutta ja ohittaa.
Noin tietysti kuuluukin tehdä, vielä kun menee vähän kovempaa kuin oikealla kaistalla mennään. Ja vaikka ajettaisiin samaakin nopeutta on hyvä täyttää molemmat kaistat. Kaikista älyttömintä on "oulun tauti", jossa kaikki ajavat vain oikeaa kaistaa, vaikka eivät ole kääntymässä oikealle/rampille pitkään aikaan. Tällä haitataan liikennettä puolittamalla tien välityskyky ja samalla tukitaan risteykset ja liittymät.

@Dr. Who kuvauksessa hän toimi täysin kuten kuuluu, ja muut sitten perseilivät.
 
Viimeksi muokattu:

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Mitä näitä luin niin nyt tosissas meinaat, että ruvetaan pitämään riittävää etäisyyttä, niin pääsee nää kiireiset vetään kuin flipperissä.
Varmaan hieno ajatus, mutta...
Aina kun olen pitänyt "riittävää etäisyyttä" vähänkin jos on enemmän autoja niin kohta siinä edellä on joku rattirane jonka on päästävä pari kilometriä tunnissa kovempaa.
Jos hidastan, että saa taas välin kuntoon niin takana olevat on takuulla onnellisia, jono pumppaa ja kohta on taas joku opportunisti siinä edessä, ehkä jopa se takana tuleva ja sama toistuu.

Jos käämi palaa samantein siitä, ettei pääse ajamaan suurinta sallittua tai päälle niin voi vilkaista peiliin.
Ihan turhaa on siirtää vastuuta omasta hermostumisesta muille tienkäyttäjille jos muut tienkäyttäjät toimivat lain mukaisesti.
Siis lain mukaisesti.
Ei minkään kirjoittamattoman säännön joita tykätään näihin myös viljellä.
Hienosti kuvailit Suomen surkean minä minä minä ensin autoilukulttuurin :):thumbsup:
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 232
Hienosti kuvailit Suomen surkean minä minä minä ensin autoilukulttuurin :):thumbsup:
Mitäs kulttuuria se on että tullaan pitkiä välkyttäen takaa kohti jonoa, joka ajaa mittarinopeutta 92 km/h 80:n alueella ja oikea kaista menee sitä hitaammin? Se valoja väläyttelevä sitäkin suurempaa ylinopeutta vetelevä on sitten joku muita ajatteleva epäitsekäs kuljettaja, joista muut saisivat ottaa mallia? Taidanpa jatkossa kiitellä ja lähettää joululahjan postissa, kun joku on kontissa kiinni pitkät välkkyen niin, ettei ajovaloja enää näe.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 171
Täytyy myöntää, että on väliin hämmentävää, miten liikennesääntöjen ja liikennevirran mukana ajaminen on itsekästä, kun taas 20km/h tunnissa yli sallitun on jollain tapaa ihan ok, eikä ollenkaan itsekästä.
Muiden tarvitsisi mahdollistaa tälläinen, koska se on "jouhevaa", sekä jollain tapaa yhteispeliä, vaikka poikkeaa laaditusta säännöstöstä, jonka takia liikenne yleensäkin toimii.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
961
Jos tämä oli minulle niin missä kohdassa ohittaminen aiheutti mulle raivoa tai huono itsetuntoa?

Minähän en kommentoinut muuta kuin sen että meni oikealta ohi ja hetken päästä oltiin silti peräkanaa valoissa, pointti koko asiassa oli että jos sä ajat aamuruuhkassa satojen muiden kanssa niin pujottelu siellä liikenteessä on tyhmää ja laitonta, eikä sillä voita yhtään mitään.
Selvästi aiheuttaa. Eikä siinä vielä kaikki. Etkö yhtään ajattele, mitä tämä käytös aiheuttaa sinulle itsellesi? Olet päättänyt ajaa vasenta kaistaa "koska sinulla on oikeus" etsien joka päivä vastaavaa tilannetta. Varmaan siinä monesti onnistuen? Vatvot sitä ajaessasi ja vielä kauan sen jälkeenkin. Jopa kirjoitat tänne asti, kuinka oikeassa olet. Ja huomen aamulla taas ratin taakse etsimään seuraavaa paheksuttavaa. Kuulostaa hirveän kuluttavalta ja pitkän päälle epäterveelliseltä käytökseltä.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 790
Selvästi aiheuttaa. Eikä siinä vielä kaikki. Etkö yhtään ajattele, mitä tämä käytös aiheuttaa sinulle itsellesi? Olet päättänyt ajaa vasenta kaistaa "koska sinulla on oikeus" etsien joka päivä vastaavaa tilannetta. Varmaan siinä monesti onnistuen? Vatvot sitä ajaessasi ja vielä kauan sen jälkeenkin. Jopa kirjoitat tänne asti, kuinka oikeassa olet. Ja huomen aamulla taas ratin taakse etsimään seuraavaa paheksuttavaa. Kuulostaa hirveän kuluttavalta ja pitkän päälle epäterveelliseltä käytökseltä.
Tieliikenteessä "tilanteiden hakeminen ja oikeassa oleminen" vs iotech:illä muiden kirjoittajien vääristely ja syyttäminen ja oikeassa oleminen. Oh irony.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
961
Ainoa kenellä tuntuu olevan kivi kengässä aiheesta, olet sinä, mutta taidat vatvoa tälläisiä asioita pidempää kuin me muut.

Sun logiikalla kaikki ne tuhannet autot vasemmalla kaistalla kehä 3 joka päivä etsii vain tilanteita :facepalm:

Yritä edes, aika huono ihan aikuisten oikeasti:tdown:
Tein vain huomioita sinun käytöksestä ja toivoin antaneeni ajattelemisen aiheita. Eiköhän tämä ollut minun osalta tässä.
 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 025
Selvästi aiheuttaa. Eikä siinä vielä kaikki. Etkö yhtään ajattele, mitä tämä käytös aiheuttaa sinulle itsellesi? Olet päättänyt ajaa vasenta kaistaa "koska sinulla on oikeus" etsien joka päivä vastaavaa tilannetta. Varmaan siinä monesti onnistuen? Vatvot sitä ajaessasi ja vielä kauan sen jälkeenkin. Jopa kirjoitat tänne asti, kuinka oikeassa olet. Ja huomen aamulla taas ratin taakse etsimään seuraavaa paheksuttavaa. Kuulostaa hirveän kuluttavalta ja pitkän päälle epäterveelliseltä käytökseltä.
Olet selvästi luonut itsellesi kuvitteellisen keskustelukumppanin, jolle olet keksinyt motiivit ja henkiset ongelmatkin.

Ehkä olisi vaan parempi ottaa asiat sellaisena kuin miltä ne päälle päin näyttävät. Vasemmalla kaistalla n. rajoitusta ajava joka ohittaa oikealla ajavaa jonoa ei ole siinä kiusaamassa ketään, vaan ajamaa kaikkien sääntöjen mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 762
Ainoa kenellä tuntuu olevan kivi kengässä aiheesta, olet sinä, mutta taidat vatvoa tälläisiä asioita pidempää kuin me muut.

Sun logiikalla kaikki ne tuhannet autot vasemmalla kaistalla kehä 3 joka päivä etsii vain tilanteita :facepalm:
Kerta toisensa jälkeen kuitenkin tulet tänne avautumaan, kun joku sinuun vasurin tulppana hermostui :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 762
Eli sun logiikalla tätä ketjua ei tarvita koska tänne ei saa kertoa kokemuksia liikenteestä? :think:

Kerta toisensa jälkeen sinäkin tänne löydät samasta aiheesta.

Kerro edelleen miten jonossa ajavana olen vasurin tulppa?
Saa toki, mutta sinä lähdit toista syyttämään, että hänellä on ainoana kivi kengässä.

Itsehän sinä olet ketjussa sanonut ajavasi vasurilla mukavuussyistä oli jonoa tai ei :) Ja säännöllisesti valitat, kun joku hermostuu sinulle. Harrastuksensa kullakin, mutta ei tuo edelleenkään minusta ole millään tavalla järkevää toimintaa kerätä kaikki hullut ja heikkohermot oman auton taakse. Yhdeltä sellaiselta arviointivirhe ja olet tasan samassa läjässä sen kanssa.
 

jpo

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
166
Hauska threadi, kun vaikuttaa siltä, että mikään ei saisi kanssa-autoilijoissa ärsyttää. Tai ainakaan siitä ei saisi tänne kirjoittaa :D

Rohkenen silti sanoa, että vähän meinasi syödä miestä, kun joku ei uudenkarheaa sähkökatiskaansa saanut kolmeakymppiä kummemmin kulkemaan 50 alueella. Ymmärtäisin jos olisi huono keli, mutta alla oli kuiva asfaltti ja näkyvyyttä naapuripitäjään asti. Ehkäpä ne nuo lumiset penkat hirvitti, vai olisiko ollut Facebookin päivittäminen kesken...
 
Liittynyt
03.06.2019
Viestejä
202
@Dr. Who ajaa kehän vasenta kaistaa 92 km/h mittarissa, ajaen oikeaa kaistaa nopeammin.

Takaa tulee autoilija, joka vilkuttelee valoja, koska @Dr. Who ei väistä häntä ja mahdollista entistä suuremmalla ylinopeudella ajamista.

Ja nyt joku lynkkaa siitä @Dr. Who :n? Mitä. Vittua.

Mä en oo hänen kanssaan aina samaa mieltä asioista, mutta tässä hän ei tee mun mielestä mitään väärää. Itse poistun usein Vihdintien liittymästä, jota edeltää Hämeenlinnanväylän ja Kantsun liittymät idästä päin tullessa. Tuossa kohtaa liikenne usein puuroutuu hieman, joten mut voi kanssa lynkata siitä, että ajan vielä reilun kilsan ennen omaa liittymääni vasenta kaistaa.

Ja ne jotka tuntee Kehän turvavälit, niin siellä harvemmin on (edes lähellä) ruuhka-aikoja sellaisia välejä, joihin noin 90 km/h vauhdilla haluaisi edes mennä väistämään ketään (tai mikä ikinä onkaan se vasemman kaistan nopeus....ruuhka-aikoina ehkä 80, mutta se oikean kaistan nopeus on myös luultavasti laskenut, joten suhteellisesti puhutaan usein samansuuruisista eroista). Mä annan mielelläni tietä nopeammin kulkeville silloin, kun se on kohtuuden nimissä mahdollista. Tai jos oikea tai keskimmäinen kaista vetää kuta kuinkin omaa matkavauhtiani, niin siihen on hyvä vaihtaa köröttelemään vakkarilla. Mutta jos siellä nyt sattuu juuri se kilometri ennen liittymää olemaan joku väli mihin voisi mahtua käväisemään, niin millä perustein siihen pitäisi mennä? "Eihän se sun matkaa hirveästi hidasta"? Voisiko perustelu olla tämän suuntainen? Kuinka paljon se sitten hidastaa sitä suurempaa ylinopeutta ajavaa? Yhden yksilön etu versus toisen yksilön etu?

"Dr Whon tapaus on vain esimerkki ihmisistä, jotka ärsyttää"
Ymmärrän, että tää postaus sai padot aukeemaan, koska "vasen kaista" + "ohitus oikealta" + "valojen vilkuttelu" = "tilanteesta ja olosuhteista riippumatta kusipää liikenteenpilaaja". Joo kyllä se vasemman kaistan "blokkaaminen" ärsyttää, mutta olkaa ny jumalauta rehellisiä ittellenne. Ei se vasemman kaistan runkkari tee mitään lainvastaista ajaessaan nopeusrajoituksen mukaan. Älkää perustelko vitutustanne viittaamalla lakiin, joka ei edes edellytä toimimaan toisin. Se on teidän (ja okei, meidän monen) itsemme kokema kirjoittamaton sääntö, että vasen kaista on "ohituskaista". Perustelkaa mielipiteenne rehellisesti sillä, että se vituttaa ja estää teidän mahdollisuutenne ajaa ylinopeutta. Siellä saa vaikka kaikki kaistat vetää 80 km/h mittarissa, eikä mikään laki sano, että jonkun heistä pitäisi väistää, jotta SINÄ saat ajaa kovempaa. Kyllä mäkin niitä törppöjä kiroan, jotka matelee 82 mittarissa vasenta kaistaa, kun oikea vetää vain joku kaks kilsaa tunnissa hitaammin. Liikenne olisi jouhevampaa, jos minä voisin ajaa hieman nopeampaa ja käyttää sitä tyhjää baanaa, joka siinä edessä mahdollisesti siintää, mutta ei laki sitä edellä ajavaa autoilijaa edellytä minua väistämään.

Ja tässä tapauksessa kuitenkin mentiin 92 mittarissa 80:n alueella.
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
190
Ja tuohon oikealta ohittamiseenhan tieliikennelaki nykyään sanoo seuraavaa: "Oikealta saa ohittaa myös, jos ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa ja ajoneuvot kulkevat rinnakkaisilla ajokaistoilla" mom. 31.

Moottoriteistä, joita kehät ei tietääkseni ole, säädetään erikseen mom. 61; "Edellä kulkevan ajoneuvon saa ohittaa ajoneuvolla moottoritiellä ja moottoriliikennetiellä vain vasemmalta."

Ja onhan tuolla se tarpeeton kaistanvaihtokin jossain mainittu, sekä "pujottelu" eri kaistojen välillä joka on kiellettyä. Tästä päästäänkin siihen, että tuollainen vasemmalta oikealle kaistalle vaihtaminen ja sitten heti takaisin vasemmalle ohituksen jälkeen on tyhmää ja laitonta käytöstä. Mutta jos siellä vasemmalla joku nyt nukkuu ja oikea kaista on horisonttiin asti tyhjää, ei mikään lakipykälä estä kehällä ohittamasta oikealta ja jatkamasta matkaa oikealla kaistalla.
 
Liittynyt
27.09.2023
Viestejä
90
Huomautus - foorumilla ei ole tarkoitus keskustella toisista käyttäjistä
Mä en ole vielä ihan varma kuuluuko nämä mittarinopeuteen uskovat tapaukset, ja sillä jotain typeryyksiään kilometrien pituisilla viesteillä lähinnä itselleen perustelevat, tähän ketjuun vai tyhmät ihmiset -ketjuun. Toisinaan on varma, että ollaan väärässä ketjussa, mutta sitten joskus taas tulee pari ihsn älyllistä sanaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 532
Viestejä
4 194 014
Jäsenet
70 746
Uusin jäsen
vateezz

Hinta.fi

Ylös Bottom