- Liittynyt
- 29.10.2016
- Viestejä
- 8 487
Sinänsä outo teksti että jos ohittamisen syynä ei ole halu ajaa kovempaa, niin ei tuo käy järkeen ollenkaan. Jos tarve on nähdä pitkälle, eikä ajaa kovempaa niin ei ole mitään järkeä ajaa sinne rekan perään vaan voi pysytellä kauempana, vaikka 500m päässä. Oman turvallisuuden vuoksi syy ontuu myös aikalailla, koska alkuun tingit siitä ajamalla lähelle ja sitten uudestaan turhalla ohituksella. Ellei siis todellinen syy kuitenkin ole se halu ajaa kovempaa.En nyt ihan perseessä aja, mutta heti kun tilaisuus koittaa pyrin kyllä pakut ja muut edessä näkökenttääni haittaavat "seinät" ohittamaan ihan oman turvallisuuteni vuoksi. En kylläkään ihan siihen eteen jää, varsinkaan rekkojen. Tottunut katsomaan liikennettä pidemmälle... pystyy paremmin ennakoimaan (ja muutenkin paremmat näköalat), jos edessä tapahtuu jotain yllättävää. Tossa yksi syitä, miksi autossa on hyvä olla ohituskiihtyvyyttä 80-120.
Muuten on kyllä ihan sama millaisella laitteellaa kukin ajaa, kunhan homman osaavat. Turhaa niistä on provosoitua, no joskus kyllä saatan liikenteen salliessa jäädä ihastelemaan hetkeksi hienon näköisiä (usein tosi vanhoja) laitteita