Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Kävin heittämässä pahvia kierrätyslootaan. Sitten kun sen minuutin siinä aikaa kulutin toimintoon, niin jo joku vittukasa kurvaa autonsa siihen suoraan eteen etten varmasti pääse pois. Ja koko alue tyhjänä:facepalm:
Vähän peruuttelua niin kyllä se siitä... Ei kuulosta pahalta, mutta joku kehnompi kuski olisi ollut siinä jumissa sen aikaa että tyyppi joka pysäköi kun mustalainen saa asiansa hoidettua.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 695
Kävin heittämässä pahvia kierrätyslootaan. Sitten kun sen minuutin siinä aikaa kulutin toimintoon, niin jo joku vittukasa kurvaa autonsa siihen suoraan eteen etten varmasti pääse pois. Ja koko alue tyhjänä:facepalm:
Vähän peruuttelua niin kyllä se siitä... Ei kuulosta pahalta, mutta joku kehnompi kuski olisi ollut siinä jumissa sen aikaa että tyyppi joka pysäköi kun mustalainen saa asiansa hoidettua.
Tämä on kyllä yksi suuri ärsytyksen aihe. Jollain ihmisillä ei tunnu olevan ollenkaan sellaista käsitystä että joku muukin mahdollisesti haluaisi liikkua siellä parkkipaikalla tai sitten ei vaan osata hahmottaa että se auto vaatii jonkun verran tilaa siihen kääntymiseenkin. Vaikka se kuski sattuu jopa olemaan autossaan tai sen lähettyvillä niin aika usein noilla tyypeillä on tonnin seteli -ilme päällä kun joku muu tulee ja yrittää päästä kulkemaan. Yleensä tilanne on just vielä toi että sitä tilaa kyllä olisi ollut parkkeerata se vehje niinkin että muutkin mahtuu.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Itsellä oli joskus peruutuskameralla varustetulla kuorma-autolla vastaavahko tilanne. Peruutin ulos sisäpihasta, josta oli niin kapea reitti että sivupeilit piti kääntää sisään. Matkaa joku 20m kapeaa kujaa pitkin. Hyvin hitaasti peruuttaessa takakamerasta näkyi mersukuski, joka parkkeerasi autonsa juuri siihen poistumisväylälle, ilman kameraa olisi jäänyt näkemättä eikä ovistakaan mahtunut ulos että pääsisi tilannetta tarkistamaan. Mersukuski tajusi tilanteen vasta kun oli jo kävelemässä autoltaan pois ja kuorma-auton perä alkoi olla jo lähistöllä. Sillä kertaa en pysähtynyt vaan annoin auton liikkua tasaisella vauhdilla. Voi olla että hieman hymyilytti jopa(en tunnusta mitään) seurata mersukuskin panikointia kun sai autonsa liikkeelle kun välimatkaa oli enää metri. Oli varsin selkeästi merkattu paikka johon ei saa pysäköidä ja koko muu alue pelkkää vapaata tilaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Tämä on kyllä yksi suuri ärsytyksen aihe. Jollain ihmisillä ei tunnu olevan ollenkaan sellaista käsitystä että joku muukin mahdollisesti haluaisi liikkua siellä parkkipaikalla tai sitten ei vaan osata hahmottaa että se auto vaatii jonkun verran tilaa siihen kääntymiseenkin. Vaikka se kuski sattuu jopa olemaan autossaan tai sen lähettyvillä niin aika usein noilla tyypeillä on tonnin seteli -ilme päällä kun joku muu tulee ja yrittää päästä kulkemaan. Yleensä tilanne on just vielä toi että sitä tilaa kyllä olisi ollut parkkeerata se vehje niinkin että muutkin mahtuu.
Juuripa näin. Mulla oli auto käynnissä, ja paksia iskemässä kiinni kun tuo jurpo tulee rööki huulessa huora mukana - että tohon noin vaan:mad:. Ja lääniä oli kyllä enemmän kuin tarpeeksi
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
No ei varmaan jääkään jos käy normi lammastöissä. Itseä se liikuttaa aika paljonkin jos viikkotasolla säästää 15-30 minuuttia...
Ne on näitä valintakysymyksiä. Jokainen meistä ajaa itsensä tilanteeseen, missä elämän mielekkyys on 7,5 minuutista päivässä kiinni.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
651
Tämä on kyllä yksi suuri ärsytyksen aihe. Jollain ihmisillä ei tunnu olevan ollenkaan sellaista käsitystä että joku muukin mahdollisesti haluaisi liikkua siellä parkkipaikalla tai sitten ei vaan osata hahmottaa että se auto vaatii jonkun verran tilaa siihen kääntymiseenkin. Vaikka se kuski sattuu jopa olemaan autossaan tai sen lähettyvillä niin aika usein noilla tyypeillä on tonnin seteli -ilme päällä kun joku muu tulee ja yrittää päästä kulkemaan. Yleensä tilanne on just vielä toi että sitä tilaa kyllä olisi ollut parkkeerata se vehje niinkin että muutkin mahtuu.
Tuttu juttu. Vaan sitä vitutuksen määrää kyseisellä päin persettä parkkeeranneella kuskilla, kun vasemmalle puolelle viereen onkin ajettu vanha ruosteinen MB Sprinter keskelle ruutua. Niin, Sprintteri on keskellä ruutua, mutta oma parkkeeraus on niin "hyvää", että siitä huolimatta peili melkein ottaa sen kylkeen. :rofl:

Joskus kun satuin tulemaan kaupasta samaan aikaan, katselin sadistisesti rauhassa kauempaa, kun akka kiersi ja kirosi autoa, enkä vahingossakaan mennyt lähelle. Lopulta luovutti, kiipeili apukuskin puolelta sisään ja vielä kaupanpäälle naarmutti katumaasturinsa puskurin sprintterin peräkoulun/astimien rautaan. Idiootti oikeasti peruutteli oikealle, vaikka auto on toisella puolen ihan kiinni. Eikä ilmeisesti edes huomannut, kun ei noussut edes katsomaan.

Se on mukavaa, kun on matkassa vanhalla romulla ja saa opettaa, mutta voi taivas kun ei ole kivaa jättää parkkiin yhtään parempaa autoa. Ja sääli sitä miestä, joka tuonkin lätmämutsin katumaasturin ja maalauksen oikeasti saa maksaa. :(
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
No tästä nyt voidaan lähteä vaikka kuinka pitkälle offille lähtien siitä että autolla ajaminen tai vaikka hengittäminen on valinta.

Tapasi argumentoida sitä että 7,5 minuuttia ei mukamas jää mihinkään säästöön ja jos jää niin se on "oma moka" on vähän hassu. Ikään kuin se sinun tapasi körötellä hitaasti tuntikortin ruksuttaessa on ainoa oikea.
Ei mulla tunnit raksuta ajaessa. Ihan omaa aikaa se on. En vaan keksi mitenkä se köyhdyttää mun elämääni jos ajan rajoitusten mukaan ja "menetän" muutaman minuutin päivässä. Kellään ei pitäisi olla niin kiire, että tuollaisella "säästöllä" on mitään merkitystä. Jos on niin kiire, niin todennäköisesti se jossain vaiheessa kostautuu joko onnettomuutena tai ihan puhtaasti stressin aiheuttamina sairauksina.

Ja se 7,5 minuuttia päivässä on 7,5 minuuttia päivässä. Sitä ei pysty keräämään mihinkään pankkiin ja käyttämään sitten sen kokoisena könttänä, että siinä ajassa saisi jotain oikeasti merkittävää aikaiseksi.

Mutta niinkuin sanoin, elämä on valintoja. Toiset vetää minuuttiaikataululla koko elämänsä ja kai se on joidenkin mielestä jopa "hyvä" tapa elää elämäänsä. Itse en sellaisia ihmisiä ymmärrä kyllä yhtään.
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 009
En minäkään ymmärrä niitä jotka hakee muutamien minuuttien säästöä sillä että ajetaan saapas syylärissä. Se jos ei osaa varata siirtymälleen tarpeeksi aikaa ja jättää pelivaraa, niin se on ihan silkkaa typeryyttä. Varsinkin jos kyseessä on se jokapäiväinen työmatka, jota ainakin sen 11kk vuodessa ajaa melkein joka päivä.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
En minäkään ymmärrä niitä jotka hakee muutamien minuuttien säästöä sillä että ajetaan saapas syylärissä. Se jos ei osaa varata siirtymälleen tarpeeksi aikaa ja jättää pelivaraa, niin se on ihan silkkaa typeryyttä. Varsinkin jos kyseessä on se jokapäiväinen työmatka, jota ainakin sen 11kk vuodessa ajaa melkein joka päivä.
Vissiin tässä enempi on kyse sellaisesta jatkuvasta mittarinopeus +10 sallitusta -ajamisesta. Siitä ei yleensä sakkoja saa, eikä se useimmiten edes vaaranna liikennettä, mutta itse en ainakaan jaksaisi sitä kameroiden räpsymistä ja huomautusten avaamista joka kerta jännäten, että nasahtikohan nyt sakkoa vai ei. Varsinkin kun tuolla ~6-7 km/h ylityksellä se ajansäästö on pitkälläkin siirtymällä mielestäni täysin olematon.

Tuohon päälle vielä se, että ajamalla sen +10 mittarinopeutta saa olla koko ajan maantiellä ohittelemassa (motarilla nyt ei juuri haittaa) jos haluaa tuota vauhtia yllä pitää.
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 009
Vissiin tässä enempi on kyse sellaisesta jatkuvasta mittarinopeus +10 sallitusta -ajamisesta. Siitä ei yleensä sakkoja saa, eikä se useimmiten edes vaaranna liikennettä, mutta itse en ainakaan jaksaisi sitä kameroiden räpsymistä ja huomautusten avaamista joka kerta jännäten, että nasahtikohan nyt sakkoa vai ei. Varsinkin kun tuolla ~6-7 km/h ylityksellä se ajansäästö on pitkälläkin siirtymällä mielestäni täysin olematon.

Tuohon päälle vielä se, että ajamalla sen +10 mittarinopeutta saa olla koko ajan maantiellä ohittelemassa (motarilla nyt ei juuri haittaa) jos haluaa tuota vauhtia yllä pitää.
No joo, totta tämäkin, mutta noita mainitsemianikin autoilijoita yllättävän paljon löytyy liikenteestä, etenkin juuri siitä työmatka-ajosta.

200km matkallakin se kymppi ylitte tosiaan ei tuo säästöä kuin sen 5-10min, joka on itsessään aika mitätön. Viikossa se toki on jo tunnin luokkaa, mutta suhteessa taas ajettuun aikaan melko mitätön. Ja vielä pidemmillä matkoilla kun tulee varmasti taukoja pidettyä niin se säästö hukkuu jo sinne tauolle.

Mutta turhat alinopeudet pitäisi myös jättää pois. "Minulla ei ole mihinkään kiire"-alinopeus asenne vain haittaa muuta liikennettä, etenkin jos muu liikenne virta menee vähän yli sen rajoituksen.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Mutta turhat alinopeudet pitäisi myös jättää pois. "Minulla ei ole mihinkään kiire"-alinopeus asenne vain haittaa muuta liikennettä, etenkin jos muu liikenne virta menee vähän yli sen rajoituksen.
Joo yhtä hölmöä on selvän alinopeuden ajaminen tavan vuoksi, jos liikenne muuten kulkee ihan rajoituksen mukaan.

Ja juu niitä taajamakaahareitakin toki näkee, yleensä useamman kerran viikossa. Ne pitäisi ihan surutta laittaa vähäksi aikaa bussikyytiin niin se kiirekin hellittää.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
"Kellään ei pitäisi olla niin kiire on ihan turhaa jeesustelua. Jos et jo ymmärtänyt mistä on kyse niin ihan vaikka siitä, että ajamalla 15 minuuttia nopeammin perille ehdin tekemään asian x paperityöt pois alta, kun muussa tapauksessa ne pitäisi tehdä vaikka illalla kun pääsee kotiin.

Ei toki aukea lammastyöläiselle.
Se, että joku vartin homma on pakko tehdä illalla, jos sitä ei ehdi töissä tehdä kertoo paljon ja on kyllä valitettavan yleistä nykypäivän työkulttuurissa. Onko tuollainen kiire mielestäsi sen rahan arvoista, mitä siitä saat? Oletko oikeasti koskaan pysähtynyt miettimään sitä? Ihan rehellisesti kysyn ilman mitään piilovittuilua.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Lisäsin tuohon viestiin vielä pätkän siitä pankittamisesta. Ironia on tässä vahvana: nimenomaan jos ei illalla halua tai ole pakko tehdä sitä paperihommaa niin ne neljän päivän hommat kertyy yhdeksi työtunniksi seuraavalle viikolle. Eli nimenomaan säästyy pankkiin.
Good for you. Itse pidän enemmän sellaisesta elämänrytmistä, että hommat tehdään töissä ja kotona niistä ei murehdita. Usko tai älä nämä on ihan oikeasti valintakysymyksiä :)
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
651
Jättäkää se trolli omaan arvoonsa. Alkaa potuttaa kun tulee ilmoituksia kun vastaatte sille, muuten mielenkiintoisessa ketjussa. Tuli jo toisessa ketjussa todettua, että sen kanssa voi vääntää vaikka vuoden ja ainoa asia mikä uppoaa on ignore-painike.

Jos joku oikeasti kuvittelee, että kuplavolkkareille kehitetyt nopeussäädökset ovat oikein nykypäivänä ja että niistä pitäisi vielä tinkiäkkin, niin se on sitä samaa shittiä kuin vänkäisi että musteen ostaminen tynnyreissä on järkevää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 692
200km matkallakin se kymppi ylitte tosiaan ei tuo säästöä kuin sen 5-10min, joka on itsessään aika mitätön. Viikossa se toki on jo tunnin luokkaa, mutta suhteessa taas ajettuun aikaan melko mitätön. Ja vielä pidemmillä matkoilla kun tulee varmasti taukoja pidettyä niin se säästö hukkuu jo sinne tauolle.
Todellisuudessa matka-ajan erotus on paljon suurempi, itse ajan juuri tuollaista matkaa "sakkorajalla" ja eroa syntyy helposti 20min verrattuna siihen että köröttelisi muun liikenteen mukana. Tämä johtuu siitä että ajamalla reippaasti yli on ohittavia tasaisesti, mutta ne ovat pääosin yksittäisiä autoja, harvoin tarvitsee merikttävästi hidastaa/odottaa ohittaessa. Ajamalla rajoituksen mukaan, edestä löytyy hetken päästä -1km/h ajava, no eihän sitä viitsi/voi ohittaa kun eroa on vain tuo 1km/h, hetken päästä edestä löytyy -3km/h ajava ja tätä leikkiä kun hetki jatketaan niin keskinopeus on 20km/h alle rajoituksen ja edessä 20 auton jono ja etummaisena hinkkaa mummo micralla max 70 @100 alueella.

Ja mitä tulee työtuntien pankittamiseen, niin itsellä kertyy joka minuutti. Kun lähden aamulla töihin niin mitä aikaisemmin olen töissä (käyn toki pääasiassa fillarilla , mutta ajan kaikista punaisista valoita läpi) niin sitä aiemmin työaikaa alkaa kertymään. Vastaavasti töistä lähtiessä on hetki x jolloin on oltava päiväkodissa, jos pystyn ajamaan matkan minuuttia nopeammin eli lähden minuutin tavallista myöhemmin niin minuutti jää jemmaan tuostakin matkasta.

Eli jos/kun tuolla punaisia päin oikomisella säästän 2min/suunta/työmatka se tekee 4min/päivä tarkoittaen sitä että 112,5 päivän välein (oikeasti voin pitää tuon lomapäivän koska tykkään) voin halutessani jäädä kotisohvalle ja merkitä järjestelmään "saldoja 7,5h", eli saan tuolla punaisia päin ajamisella 2 lomapäivää vuodessa ihan normi perustyömatkalla. Tismalleen sama analoga pätee myös autolla suoritettavaan työmatkaan ja jos työmatka on pitkä niin saldopäivän osalta säästyy sitten myös se itse työmatka_aika joka voi olla helposti 1h/suunta eli 2h lomapäivältä.

Vastaavasti jos on lähdössä töistä suoraan jonnekin pidemmälle, niin yleensä silloinkin on joku takaraja X jolloin on oltava _perillä_ eli jos voit ajaa nopeammin niin voit lähteä Y minuuttia myöhemmin ja tuo Y menee suoraan lyhentämättönä saldopankkiin (tässä tapauksessa esim. tuolta 200+km matkalta sitä kertyy keskimäärin 15-20min ihan vaan ajamalla "reippaasti" eli se 10 yli). Sitten kun siihen autoon laitetaan istumaan vieläpä joku muukin "saldotyöläinen" esim. vaimo niin yhden matkan säästö on helposti 30min.

Se on toki selvä jos olet jo valmiiksi vapaalla venyttämässä esaa ja menossa jonnekin on vähemmän yllättäen on taas joku takaraja X olemassa koska siellä on oltava, niin tässä tapauksessa lähtemällä Y minuuttia myöhemmin/aiemmin sitä aikaa ei oikein mihinkään saa jemmattua ja erotus voitaneen korkeintaan laskea siemensyöksyjen määrässä, jolloin sillä matka-ajalla ei käytännössä ole väliä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Mua ärsyttää kanssa-autoilijoissa se, ettei osata ajaa sujuvasti ja liikennesääntöjä noudattaen. Ei mua haittaa jos joku haluaa ajaa vähän kovempaa tai hiljempaa, mutta kummaltakin kuljettajatyypiltä vaaditaan joustavuutta ja kykyä toimia liikenteessä.

Maanteillä alinopeutta ajava voisi vetästä satunnaisesti dösärille jos jonoa alkaa kertyä tai osoittaa muuten vauhtia hidastamalla/vilkulla että menkää ohi, koitan tehdä tilaa. Ylinopeutta ajavat voisivat taas olla roikkumatta ihan puskurissa kiinni tai olla muuten vähemmän mulkkuja.

Kaupunkiliikenteessä toivoisin liikennesääntöjen lähes orjallista noudattamista. Sitä, että suojateitä ja väistämissääntöjä kunnioitetaan.

Mulla on pari esimerkkiäkin: Tikkurilan liittymä kehä3 on paikka mistä ajan usein kehälle tai sieltä pois. Olin tapulin suunnasta menossa kehälle lännen suuntaan. Autojonon takia itäänpäin lähtevän liittymän kääntyvien kaistalle ei jonon perältä päässyt vaan olisi joutunut jonottamaan yhdet valot, jotta oikealle kääntyvien kaista alkaa ja pääsee valoihin odottamaan kääntymistä. Edellä ajaneelle bemmikuskille ei moinen kelvannut vaan oikean puoleista kevyenliikenteenväylää piti se muutama kymmenen metriä oikaista.. Samaa klv oikasua eri suuntiin alueella on tullut muutenkin todistettua.. Uskomatonta perseilyä.

Toinen tapaus sattui juuri pari viikkoa sitten kun ajelin kesäautolla kehä1 tuusulanväylälle pohjoiseen. Tulin liittymästä tuusulanväylälle kevyttä ylinopeutta (n. 90) ja siirryin kaistojen yli varsinaisille motarin ajokaistoille. Saatoin hieman nopeammin liikkua kuin vasemmaisin ohittajien kaista, mutta en mitenkään tarkoituksellisesti kiirehtinyt. Näin oikealla kaistalla kauempaa edessä peräkärrykuskin (rajoitus muuttuu niillä main jo 100) ja laitoin vilkun vasemmalle kaistalle. Joku kundi luuri korvassa siivousfirman minitoyotalla alkoi vetämään väliä kiinni mun takaa, mutta ei saanut autoa kiihtymään ja pääsin kaistalle. Noh kundi ei luovuttanut ja ajoi ihan perseeseen kiinni. Kun rajoitus vaihtui sataselle, mun edestä vaihtoi autot oikealle kaistalle ja mä painoin kaasua ja otin n. 110km/h kruisailunopeuden ripeällä kiihdytyksellä. Noh oikealle avautui tyhjää ennen seuraavia hitaampia ajajia niin tää siivousfirman kundi lähti oikealta ihan lämä tiskissä ohittamaan ja juuri ennen kuin olisi sillä stoppi tullut niin pääsi kiilaamaan mun eteen puskuria hipoen. Olin kääntymässä kehä3 itään ja toi kundi ilmeisesti länteen mun edessä, mutta kun huomas mun vilkun, vaihtoi itään menevien liittymärampille sulkuviivan yli ja pysäytti sinne kaarteeseen kovalla jarrutuksella mun eteen. Siinä vaiheessa alkoi kunnolla vituttaa toi toiminta ja koitin koukata siitä kaiteen ja sen kundin auton välistä ohi, mutta se kiilasi taas eteen. Luulin että haluaa tulla "kouluttamaan" mua, mutta helvetin pahan paikan valitsi kun satasen rajotus ja se ramppi kaartuu oikealle tollasta meluaitaa hipoen niin takaatulijat ei edes näe kuin juuri ennen..

Saipahan taas avautua.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
651
No en minä nyt tomppaa menisi trolliksi haukkumaan, aika monta keskustelua ollaan erilaisissa ketjuissa käyty ja nytkin mielestäni ollaan ihan hyvässä yhteisymmärryksessä. Se että toisella on ihan erilaiset periaatteet oman elämänsä kanssa ei ole mielestäny perustelu haukkua trolliksi.
Siinä kohtaa kun ne periaatteet ovat luokkaa musteen ostaminen tynnyrissä ja saman perjaatteen myyminen jatkuu jo monennessakin ketjussa, mulle riittää. Olkoon se sitten ero meidän periaatteissamme.

Todellisuudessa matka-ajan erotus on paljon suurempi, itse ajan juuri tuollaista matkaa "sakkorajalla" ja eroa syntyy helposti 20min verrattuna siihen että köröttelisi muun liikenteen mukana. Tämä johtuu siitä että ajamalla reippaasti yli on ohittavia tasaisesti, mutta ne ovat pääosin yksittäisiä autoja, harvoin tarvitsee merikttävästi hidastaa/odottaa ohittaessa. Ajamalla rajoituksen mukaan, edestä löytyy hetken päästä -1km/h ajava, no eihän sitä viitsi/voi ohittaa kun eroa on vain tuo 1km/h, hetken päästä edestä löytyy -3km/h ajava ja tätä leikkiä kun hetki jatketaan niin keskinopeus on 20km/h alle rajoituksen ja edessä 20 auton jono ja etummaisena hinkkaa mummo micralla max 70 @100 alueella.
Asiaa. Tässä on se todellinen ongelma, pahimmillaan kyseinen mummu löytää tiensä vielä traktorin taakse ja ei ole tänä päivänä ohittamassa, siinä katoaa äkkiä 5 minuuttia lyhyelläkin pätkällä kun 35 km/h körötellään turhaan.

Miten olisi kertyneen jonon eteen kunnon monsuulikärry? Sitten seuraavan risteyksen tai liikenneympyrän jälkeen vähän mäkeä ja aikaa tuhrautuu minuuttitolkulla yhdessä kiihdytyksessä, puhumattakaan paikoista, joissa seuraava liikenneympyrä tai risteys jo häämöttää. Siinä kun olisi ensimmäisenä taas, niin pääsisi nätisti ohitse, mutta ekana olevaa lätkämutsia ei kiinnosta vaikka ajaakin 5 metrin "turvavälillä".

Ettei ole juuri tämä tekopyhyys, joka eniten hitsaa liikenteessä itseä. Ajetaan "turvallisesti" ohittamatta, mutta vedetään 5 metrin "turvavälillä" koko reissu ja vaarannetaan sillä enemmän kuin sadalla ohittamisella, sekä estetään samalla muiden ohitukset mahdollisimman tehokkaasti. Seuraavaksi sitten vingutaan foorumeilla siitä, kuinka mulkku ohitti perältä ja kuinka mulkku kiilasi siihen väliin. Väliin johon oikeaoppisella turvavälillä sopisi henkilöauton sijaan pari kolme rekkaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Näitä kouluttajia varten kojelaudassa kamera ja penkin alla retkikirves. Valinta vapaa laittaako kiilaus ja toppaus hetken firmalle ja/tai poliisille palautteena vaiko käyttääkö retkikirvestä ajamaan helvettiin.

Riippuen tilanteesta ja kulkuneuvosta niin ei välttämättä joka tilanteessa ole kiire jarruttaakkaan vaan antaa rytistä kameraan luottaen.
Mimmi istu kyydissä ja otti sit vaan valokuvan pysähtymistilanteesta niin ei viittinyt laittaa firmalle tietoa, kun valokuvasta tilanne ei välity. Jos olis ollut video niin olisin kyllä nostanut metelin tilanteesta. Noh, sanoin mimmille että ottaa iisisti ja asennoituu siihen että liikenteessä on mulkkuja. Kai mäkin olin sen mielestä mulkku kun ajoin nopealla autolla sen eteen :D
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
651
Näitä kouluttajia varten kojelaudassa kamera ja penkin alla retkikirves. Valinta vapaa laittaako kiilaus ja toppaus hetken firmalle ja/tai poliisille palautteena vaiko käyttääkö retkikirvestä ajamaan helvettiin.

Riippuen tilanteesta ja kulkuneuvosta niin ei välttämättä joka tilanteessa ole kiire jarruttaakkaan vaan antaa rytistä kameraan luottaen.
Tuohon tulee mieleen, että niin pitkään kun DashCamin omistaa, niin mulkkuuteen löytyy aivan uusi ulottuvuus. Videon voi antaa poliisille, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta olevan rikosilmoituksen kera. Sen voi myös lähettää työantajalle ihmeteltäväksi tai postata youtubeen ja firman facebookseinälle. Kannattaa tosiaan kaksi kertaa miettiä, että törttöileekö firman autolla, takanatulevalla kun on yksi 80€ kamera lasissa, niin voi lähtee samalla törttöilyllä sekä kortti, työpaikka, että maine. :dead:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Tuohon tulee mieleen, että niin pitkään kun DashCamin omistaa, niin mulkkuuteen löytyy aivan uusi ulottuvuus. Videon voi antaa poliisille, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta olevan rikosilmoituksen kera. Sen voi myös lähettää työantajalle ihmeteltäväksi tai postata youtubeen ja firman facebookseinälle. Kannattaa tosiaan kaksi kertaa miettiä, että törttöileekö firman autolla, takanatulevalla kun on yksi 80€ kamera lasissa, niin voi lähtee samalla törttöilyllä sekä kortti, työpaikka, että maine. :dead:
Jep, olen harkinnut tollasen kameran ostamista. Ja sama oli mielessä, että toi firman autolla tollanen perseily on kyllä typerintä mitä voi tehdä.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Joo ei tässä nyt kannata vängätä enempää tuosta ajansäästöasiasta. Joku näkee sen tarpeelliseksi ja niin kauan, kuin se ajansäästö tapahtuu muuta liikennettä vaarantamatta niin eihän se ole keltään pois. Itseäni se hiertää lähinnä siinä vaiheessa, kun joku tulee peräpuskuriin hinkkaamaan kun ajan rajoituksen mukaan. Näitä on onneksi verrattain vähän ja pääseehän ne yleensä aika nopsaan ohi, kun ajan sitä rajoitusnopeutta.

Ja toisaalta kyllä mua pännii liikenteessä ne todelliset nutaajat varmaan yhtä paljon kuin muitakin. Se, että valoista lähdetään siinä vaiheessa liikkeelle, kun vihreä on palanut jo pari sekuntia osoittaa täydellistä piittaamattomuutta muita autoilijoita kohtaan, vaikkei se vaarallista olekaan (ja vaikka ehdin silti perille ajoissa). Eilen aamulla viimeksi yksi nutari ei uskaltanut ajaa risteykseen kun viereisellä kaistalla kääntyi bussi samaan suuntaan. Vieläpä kääntyvällä perällä varustettu, ettei varmana leikkaa kaistaa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
651
Jep, olen harkinnut tollasen kameran ostamista. Ja sama oli mielessä, että toi firman autolla tollanen perseily on kyllä typerintä mitä voi tehdä.
Siitä huolimatta ihmiset tekevät sellaista. Kerran ajoin liikenneympyrään ja erään firman pakettiauto ajoi suoraan alle seuraavasta liittymästä. Soitin räikkää ja hyvä jos sain pysähtymään. Kaikkena yllätyksenä lopputuloksena se että paku pysähtyi ja yritti uhkailevasti peruuttaa nokkaani kohti. :confused2:

Lähetin videon 2 tunnin emailista firmaan ja terästin että en halua jätkälle potkuja tai ongelmia, mutta sitäkin tuimemman puhuttelun. Kirjoitin myös, kuinka puoliympyrää seisoi ja sai katsella firman tarroituksia ja kuinka se oli "Hyvää mainosta". :D
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Tuohon tulee mieleen, että niin pitkään kun DashCamin omistaa, niin mulkkuuteen löytyy aivan uusi ulottuvuus. Videon voi antaa poliisille, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta olevan rikosilmoituksen kera. Sen voi myös lähettää työantajalle ihmeteltäväksi tai postata youtubeen ja firman facebookseinälle. Kannattaa tosiaan kaksi kertaa miettiä, että törttöileekö firman autolla, takanatulevalla kun on yksi 80€ kamera lasissa, niin voi lähtee samalla törttöilyllä sekä kortti, työpaikka, että maine. :dead:
Masturbo ei viestiäni näe, mutta muille, että olen yhden mulkun tällä tavalla käräyttänyt, vaikkei silloin ollut vielä edes kameraa, kun sain toisen kanssa-autoilijan todistajaksi. Tämä kyseinen pelle "koulutti" mielestään liian lähellä ajavia hidastamalla ja vilkuttamalla tienvarteen, ja sitten yrittämällä estää ohituksen lyömällä tallan pohjaan. Kaveri poistui oikeudesta n. 750 euroa köyhempänä plus mitä sitten oli asianajajansa kustantanut. Korttinsa sai sentään pitää.

Ko. oikeuskäsittely oli siinä mielessä hauska, että kaveri oli syöttänyt asianajajalleen ties mitä liirumlaarumia ja yritti väittää, että minä olin joskus vastaavasta provosoinnista lähtenyt hänen peräänsä ja uhkaillut työpaikan pihalla (no en ollut). Paljasti siis oikeudessa käytännössä, että harrastaa tuota perseilyä ihan säännöllisesti. Asianajaja ei vaikuttanyt tyytyväiseltä, kun asian oikea laita alkoi sillekin paljastua.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Tuosta voisi ymmärtää että itsekin peräpuskurissa hinkaat vaikka näet vaivaa siitä.

Noh niin tai näin niin itse tulee oltua peräpuskurissa ainoastaan niille joilla on vitullinen kiire eteen siten että joudun jarruttamaan, mutta sitten ei kuitenkaan mennä. Toi tilanne "kiire eteen" syntyy helposti autoilla jotka herättä ennakkoluuloja. Esim. pienet A-segmentin autot tai matkailuautot. Molemmat sellaisia joilla saa maantiellä joskus vetää täysjarrutuksia kolmion takaa tulevien takia. Vähän isommalla F-segmentin sedanilla liikkues puolestaan annetaan reippaasti tilaa eikä ängetä eteen.
Tuon hermannin käsite tappituntumasta oli se, että yhdessä alamässä 50 km/h alueella ajauduit alle 10 metrin päähän sen takapuskurista. Teki sen kerran mulle ja myöhemmin sitten edellä ajavalle (ja kaikesta päätellen aika monelle muullekin noihin aikoihin). Silloin päätin tehdä rikosilmoituksen ja otin molemmilta rekkarit ylös.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Ite oon huomannut, että jostain syystä toi mun skyline sedani, joka ulospäin perusautoilijan silmään näyttää normaalilta ysärin nissanilta provosoi jotenkin monia "arvoautoilla" ajavia ohittelemaan, jos satun ajamaan ohi. Ei tossakaan ole kuin se vajaa 250 heppaa, eli isokoneisilta bemareiltakin saa kyllä kilpaillessa pataan, mutta havaitsen kyllä, että liikenteessä vaikuttaa olevan sellanen nokkimisjärjestys, jossa kalliimpi ja nopeempi auto oikeuttaa provosoitumiseen jos joku tulee tonnin ritsalla ohi :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
provosoi jotenkin monia "arvoautoilla" ajavia ohittelemaan,
Onko sulla siinä vakkari? Meinaan, että joskus tulee ohitettua vanhempia juuri minusta ohi ajaneita autoja sen takia, että ensin päästelevät kovaa ohi ja sitten joko himmailevat edessä tai vauhti seilaa ali- ja ylinopeutta edessä koko ajan. Tosin mulla ei ole arvoautoa, mutta vakkari on ja se päällä ajaessa nämä jotka eivät pidä tasaista nopeutta joskus häiritsevät, vaikka ei nyt suuremmin ärsyttäisikään.

Sen sijaan viime aikoina on ärsyttänyt kuskit jotka kiihdyttävät takaa rinnalle kun pitäisi kaistaa vaihtaa. Esim. oikealle ryhmittävälle kaistalle vaihtavat jo bussikaistan kohdalla ja kiihdyttävät äkäisesti rinnalle ettei edestä olevat pysty ryhmittäytymään kääntyvälle kaistalle ilman kiihdytystä tai jarruttelua. Tai rampista jonossa motarille liittyessä ampaisevat takaa kaasu pohjassa suoraan vasemmalle kaistalle ja rinnalle "minä ensin" asenteella, jos motarilla näkyy edessä joku selkeästi hitaampi.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
651
Ite oon huomannut, että jostain syystä toi mun skyline sedani, joka ulospäin perusautoilijan silmään näyttää normaalilta ysärin nissanilta provosoi jotenkin monia "arvoautoilla" ajavia ohittelemaan, jos satun ajamaan ohi. Ei tossakaan ole kuin se vajaa 250 heppaa, eli isokoneisilta bemareiltakin saa kyllä kilpaillessa pataan, mutta havaitsen kyllä, että liikenteessä vaikuttaa olevan sellanen nokkimisjärjestys, jossa kalliimpi ja nopeempi auto oikeuttaa provosoitumiseen jos joku tulee tonnin ritsalla ohi :D
Huvittavaa, että kyseinen koskee myös Viron kilpeä. Samalla autolla suomalaisella kilvellä, ohitukset sakkorajanopeuksissa kerran viikossa ohitettiin. Nyt virolaisella kilvellä, joka ikinen päivä jonkun on aivan pakko mennä ohi. Auto on sama, mittarinopeus on kilometrilleen sama, vain kilpi on vaihtunut ja ohitustiheys moninkertainen? :confused2:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Onko sulla siinä vakkari? Meinaan, että joskus tulee ohitettua vanhempia juuri minusta ohi ajaneita autoja sen takia, että ensin päästelevät kovaa ohi ja sitten joko himmailevat edessä tai vauhti seilaa ali- ja ylinopeutta edessä koko ajan. Tosin mulla ei ole arvoautoa, mutta vakkari on ja se päällä ajaessa nämä jotka eivät pidä tasaista nopeutta joskus häiritsevät, vaikka ei nyt suuremmin ärsyttäisikään.

Sen sijaan viime aikoina on ärsyttänyt kuskit jotka kiihdyttävät takaa rinnalle kun pitäisi kaistaa vaihtaa. Esim. oikealle ryhmittävälle kaistalle vaihtavat jo bussikaistan kohdalla ja kiihdyttävät äkäisesti rinnalle ettei edestä olevat pysty ryhmittäytymään kääntyvälle kaistalle ilman kiihdytystä tai jarruttelua. Tai rampista jonossa motarille liittyessä ampaisevat takaa kaasu pohjassa suoraan vasemmalle kaistalle ja rinnalle "minä ensin" asenteella, jos motarilla näkyy edessä joku selkeästi hitaampi.
Vakkaria ei ole, mutta kaasujalka pitää kyllä huolen, että hyvällä säällä motarilla on nopeutta se +20 ja maantiellä +10 mittarin mukaan. Kyse ei ole mistään, että hikisesti painaisin ohi ja asettuisin eteen vaan kyllä mä ohittaessa ihan kovaa ohi ajan ja sekös tossa tuntuu provosoivan. Annoin kaverin tyypata autoa turun motarilla lepuskista graniin välillä ja kaveri ohituskaistalla vähän polki vauhtia (n. 140) niin eiköhän siinä lähtenyt joku kalliimpi bemari keskikaistalta oikeanpuolimmaista kaistaa ohi ja näytti, että bemari kulkee yli 150km/h :D Naureskeltiin siinä vaan, että elämä taitaa olla aika kurjaa, jos muiden ajonopeus motarilla vaikuttaa ajokäyttäytymiseen tolla tavalla :D

Toi kaistalle viereen änkeeminen on kyllä yksi mikä muakin vähän tapana rassaa, mutta on hyvin tilanteesta riippuvaa. Jos nään jonkun urpon jo dösäpysäkiltä tai muuten liikennesääntöjenvastaisesti koittavan kiilata niin tuuppaan vaan röyhkeästi eteen. Tööttiäkin on tullut. Siirryn itse aina heti liittymäkaistan alkaessa liittymäkaistalle ja jos edessäni ajava ei ole siirtynyt siinä vaiheessa, saatan ajaa rinnalle. Tällaisessa tapauksessa toivonkin ehtiväni ensin, koska epäselvät kuljettajat, jotka siirtyvät liityntäkaistalle epävarmasti ja viimetinkaan ovat yleensä muutenkin paskoja kuskeja joiden takana on rasittavaa ajaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Kuulostaa monien ajaminen olevan aikamoista taistelua muita vastaan. Tuleeko koskaan pohdittua mikä vaikutus omalla ajotyylillä on jos erikoistilanteita tulee useamminkin eteen?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Kuulostaa monien ajaminen olevan aikamoista taistelua muita vastaan. Tuleeko koskaan pohdittua mikä vaikutus omalla ajotyylillä on jos erikoistilanteita tulee useamminkin eteen?
No enemmän ajaville etenkin pk-seudulla noita sattuu. Toki itse tulee kritisoitua kaikkea epäsujuvaa liikennettä, tahallista tai tahatonta. Jos joku provosoituu ripeästä ja sujuvasta ajosta, niin lienee petraamisen paikka sellasella henkilöllä. Ai että kun nautin liittyä kehäteille tai jopa ajaa niillä jos edessä on joku sujuva ja ripeä kuski jonka jarruvalot ei joka kameratolpalla paista naamaan kunnes mennään 10 alle rajotuksen. Ei ees ota pataan jos maantiellä alle sakkorajan ajaessani joku kiireinen ohittaa sujuvasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 522
Jotain 10 vuotta sitten sai myös ajella rauhassa punaisella Alfalla jossa oli lintulauta. Harva viitsi lähteä ohittamaan. Ihan perus kauppakassihan tuo silti oli.
Ihan hyvä taitaa olla tosiaan myös D-segmentin "harmaa" peugeot/citroen. Suht rauhassa sai ajaa myös F-segmentin autolla.
Itse asiassa, eipä kukaan ole tainnut pahemmin koskaan pelleillä.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 522
Pakoputki oli sentään ihan vakio :)

Audi on omastakin mielestä se pahin merkki. Mutta en nyt vähään aikaan ole mitään juuri audia nähnytkään. Alfa oli silti kaikkien autojen kaveri :)

edit:
Subarussa taitaa olla vähän vastaava lintulauta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
Mistähän nämä okein kunnon kotipoliisit sikiää jotka lähtee, tässä tapauksessa ML 320 CDI möhkömersulla reilusti ensin ohi viereisellä kaistalla vauhtia repivästä sorakuormurista ja jonosta, mutta sitten aletaan reilusti ennen vasemman kaistan loppumista äkkiä hiljentämään ja kiskastaan siihen raskaan auton eteen ettei vain kukaan muu pääsisi ohi kuorkista.
Ja tähän vielä lisättynä se, että sama möhkömersun kuski tuli hetkeä aikaisemmin koko jonosta ohi reippaalla ylinopeudella, kai sitten taisi huomata että sorakuormurihan se siinä, vittuillaanpas vähän muille. Tulipa siinä ittellekin ja kuormurikuskille vähän yllätystilanne kun herra kaasujalka päättikin sulkea tien aivan yhtäkkiä. Näihin ku$i@äi[in törmää Oulussa jossain määrin oikeasti melkein päivittäin. Kuusamontien ja Vaalantien risteyksessä Jäälin suuntaan yleensä melkein aina, kun jengi ryhmittyy kahdelle kaistalle joilla nopeus nousee 60->80 molemmilla kaistoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
455
320 on kyllä pikku- tai rivari-, ei lähellekään möhkömersu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
No se olikin vain tuo yksi tapaus. Yhtä lailla pään raapimista herättää se kun vastaavasta paikassa on joku 500+/600+ koneella oleva mese jonka kuski päättää alkaa vastaavalla tavalla vasemmalla kaistalla kotipoliisiksi. Eikä ollut merkkiäkään tunnuksettomasta partiosta havaittavissa missään lähistöllä. Mutta tuo oli vain 320CDI ja olis sen kyllä pitänyt sille kuorkille siltikin mennentullen pärjätä, ellei EGR+DPF ole koko tekniikkaa onnistunut tukkimaan. "Lakua" ei ainakaan ollut havaittavissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
651
320 on kyllä pikku- tai rivari-, ei lähellekään möhkömersu.
Sillä koneella mitään merkitystä ole Mersun koon ja mallin suhteen. Kaikkea C-korin mini-coupesta S-korin jatkettuun saa 320 moottorilla ja AMG-ulkonäköpaketinkin saa nykyään 200:seen.

No se olikin vain tuo yksi tapaus. Yhtä lailla pään raapimista herättää se kun vastaavasta paikassa on joku 500+/600+ koneella oleva mese jonka kuski päättää alkaa vastaavalla tavalla vasemmalla kaistalla kotipoliisiksi. Eikä ollut merkkiäkään tunnuksettomasta partiosta havaittavissa missään lähistöllä. Mutta tuo oli vain 320CDI ja olis sen kyllä pitänyt sille kuorkille siltikin mennentullen pärjätä, ellei EGR+DPF ole koko tekniikkaa onnistunut tukkimaan. "Lakua" ei ainakaan ollut havaittavissa.
Sama touhu on myös etelämmässä, siinä kun joku on päättänyt että ohituskaistoilla on 100 km/h rajoitus, niin sitten ihmiset nostavat sen 80 -> 110 km/h eivätkä päästä ohi. Eräs bemarin katumaasturi joskus kiskoi kärryn kanssa 130 km/h ettei pääsisi ohi. Kun jäin taakse ja kaista loppui, vauhti oli 85 km/h 100 km/h rajoituksella. Reaktioni oli soittaa bilteman painetorvia 2-3 minuuttia yhtäjaksoisesti sen takana, kunnes ymmärsi väistää bussipysäkille. Minä ja 15-20 hengen jono meni ohi. Puollustuksekseni sanon, että äänimerkki ei ollut tarpeettoman pitkä, lopetin painamisen heti kun tehosi. :D

Kuulostaa monien ajaminen olevan aikamoista taistelua muita vastaan. Tuleeko koskaan pohdittua mikä vaikutus omalla ajotyylillä on jos erikoistilanteita tulee useamminkin eteen?
Toisaalta parikertaa kun vuodessa näkee jotain kunnon luokan perseilyä, niin ei sille ole silti kuin 1% todennäköisyys per reissu. Toisaalta omassa ajotyylissä on varmasti vaikutusta itsellä. Jos on esimerkiksi on ruuhkassa tapana pakottaa takapuskurissa kyttäävä ohitse himmaamalla laitaan vilkun kanssa, niin mitä muuta voi odottaa kuin vuosisadan sirkusta edessä? Sehän on kuin näyttäisi punaista vaatetta härälle. Vielä lyhempi turvaväli seuraavan kanssa ja sekopäisen ohitukset ovat melkein taattuja. Parempi vain pitää oma turvaväli kunnossa ja seurata vain varovasti kauempaa. :vihellys:
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
651
Nämäkö Tehoäänitorvi - Äänitorvi - Biltema ??

Soiko ne yhtäjaksoisesti ja lähteekö mökää niinkuin kuorkkien oikeista alppitorvista? Ebaystä tullut meinaan katseltua noita eikä koskaan tiedä mitä saa, 150dB aika monessa luvataan mutta tuo Bilteman 115dB on varmaan lähempänä totuutta :D
Vanhassa autossa oli tuo vanhempi punainen setti. Ei lähelläkään oikeaa alppitorvea luonnollisesti, kokoluokka on kymmenesosan ja ilmanotto samaan luokkaa. Voimakkaampi ääni kuin niiden tehotorvissa. Suurin etu tulee äänensävyssä sen ollessa painetorvimainen ja kajahtaa etenkin kaupungin kaikupohjassa komeasti, mitä normaalit räikät ei tee. Rele ei tule mukana leikin vuoksi, tehonottoksi kun luvataan 216W ja paljon paremmin soivat sen kanssa.

Huonona puolena se, että noita pitää joskus myös soittaa, muuten menevät mykiksi (etenkin jos ei ole releellä). Asennus/sovitus ei aina ole niin yksinkertaista kuin pitäisi, sekä kompura olisi parempi saada suojaan suolakuralta, muuten ei ole pitkäikäiset. Tuolla 17,99€ hinnalla rahanarvoiset, vaikka eivät auton ikää kestäisikkään. Oikein hurjaksi jos vetää, niin tuolla hintaa voisi vetää kaksikin settiä. :cool:

E: Joo soi ne yhtäjaksoisesti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
574
Eilen ajelin 2-tietä kohti Poria noin 105 km/h nopeudella vakkari päällä 100 alueella. Tie oli suora ja näkyvyyttä oli ainakin kilometri eteenpäin ja noin 500 metrin päässä oli nopeuskamera. Takana roikkunut Volvo lähti ohittamaan ja ohitti nätisti reilulla ylinopeudella, mutta vaihtoi kaistaa eteeni noin 5-10 metrin päähän. Samassa Volvo aloitti jarruttamaan voimakkaasti, koska kamera lähestyi. Yllätyksenä Volvon perä alkoikin lähestyä nopeasti vaikka vaikka ajoin edelleen vakkari päällä enkä kiihdyttänyt. Piti sitten itsekin jarruttaa voimakkaasti samalla töötäten. Volvokuski ilmeisesti luuli, että kameran kohdalla on 80 alue.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 288
Kyllä se dashcam alkaa kohta olla omallakin ostoslistalla.

Liikenteen sujuvuudesta, itsekin ajelen töihin samaa matkaa päivittäin ja töissä on käytössä kellokortti. Tarkoittaa sitä, että mikäli alkaa porukka liikaa kuppaamaan (ajaa alinopeutta) edessä niin ne ohitetaan. Ei siksi että ohittaminen olisi hauskaa tai siksi että tiedän että saksalaismerkkien kuskit vittuuntuvat tästä keskimääräistä enemmän, vaan siitä syystä että tasan klo 16.00 aion olla leimakoneella, riippumatta siitä miten edessäajava ajelee.

Se painaa yllättävän paljon tämmöisen duunarin arjessa se 3min kun koitetaan ehtiä ajoissa töihin. Ja jos lähden aikasemmin niin yllättäen mutkat matkassa tuntuvat lisääntyvän... niin ja työnantaja on eräs saksalaisfirma, eli se 3min painaa jonkinverran.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Itse ajan useina aamuna ja iltapäivällä Tampereella väliä Annala-TAYS-Kalevantie 2. Molemmissa suunnissa on hyvinkin tärkeää, että lähtee ajoissa liikenteeseen. Jos lähden aamulla ajamaan n. klo 7:30 olen töissä ennen kahdeksaa. Jos lähden 7:35 olen töissä aikaisintaan 8:10. Sama toisinpäin, eli kun lähden 15:50 olen kotona 16:15, mutta jos lähden 16:00 olen kotona aikaisintaan 16:30.

Säästöä siis tulee 5-10 minuuttia per suunta kun lähtee hieman aikaisemmin ajelemaan.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
651
Jollei oteta sanomises huomioon pääkaupunkiseutua ja Turkua niin onhan se niin et on tiettyjä aikoja jolloin kannattaa lähteä liikkeelle. On helposti hetkiä ettei yhtään autoa vs. matkaan menee 10 minuuttia enemmän liikenteen takia 20-30minuutin työmatkalla kun sattuu siihen lyhyen aikaikkunan aamuruuhkaan. Siihen kun satut niin tuntuu kuin olisi Truman Showssa yrittämässä lähteä kaupungista. Ärsyttävää ja luonnollista että toi ruuhkaikkuna on just siinä milloin olisi optimaalista mennä töihin. Siinä sit valittava oletko sen 5minuuttia ennen joka ei riitä yllätyksiin vaiko 20 minuuttia ennen työaikoja. Toki kun joustava työaika niin silloin voi välttää noita kello tasanlyömiä aikoja olla töissä.
Tämä on huomattu kouluaikoina kun kuljin ulkopaikkakunnalta.

Jos esimerkiksi lähti sopivasti 7:20 kouluun, saapui koululle n. 8:00. Jos lähti myöhässä 7:30 olikin silti perillä 8:05. Jos taas lähti vähän ajoissa, 7:10 oli perillä 7:40 ja sai ihmetellä kahviosssa 20 minuuttia. Kyllä se nyt, jos 30 minuutin matkalla häviää 5-10 minuuttia, kun ihmisillä ei ole "kiire" ja ei osata ohittaa hituria. Eihän tuo olekkaan, kuin n. 15-35% :confused2:
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
346
Tuolla scootterilla tulee välillä ajeltua, se on kyllä autoilijoille punainenvaate. Ihan sama mitä vauhtia ajat vaikka 40kmh alueella 60kmh niin aina jonkun on päästäva ohi. Sitten jos parkkeeraat parkkiruutuun alkaa vittuilu jos taas laitat pyöräparkkiin niin taas vittuillaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 077
Ja lisäksi liikenne valotkin vittuilee skootteri kuskeille, ei vaihdu vihreäksi ikinä.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
Kaupungilla asustelles olen itsekin moposkootterilla kesäkelil käynyt pikaisilla asioilla ja onhan se näppärä kun pääsee oikoreittejä ja hypätes satulasta sammuttaen muuttuu jalankulkijaksi. (toisin kuin moottoripyörällä)
Minkäs mutun/lain mukaan moottoripyörää työntävä jalankulkija ei ole lain silmissä jalankulkija??

Jos näin on niin anna nyt ihmeessä lähde, entäs mihin tuollainen isokuutioinen crossi/enskapyörä sitten luetaan? :think:
 

Hammu

merssu
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
745
Minkäs mutun/lain mukaan moottoripyörää työntävä jalankulkija ei ole lain silmissä jalankulkija??

Jos näin on niin anna nyt ihmeessä lähde, entäs mihin tuollainen isokuutioinen crossi/enskapyörä sitten luetaan? :think:
Tieliikennelaki 267/1981 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®

Tieliikennelainsäädännössä tarkoitetaan:
jalankulkijalla
jalan, suksilla, rullasuksilla, luistimilla tai vastaavilla välineillä liikkuvaa ja potkukelkan, lastenvaunujen, leikkiajoneuvon, pyörätuolin, jalankulkua avustavan tai korvaavan liikkumisvälineen tai vastaavan laitteen kuljettajaa sekä polkupyörän tai mopon taluttajaa;
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
Tieliikennelaki 267/1981 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®

Tieliikennelainsäädännössä tarkoitetaan:
jalankulkijalla
jalan, suksilla, rullasuksilla, luistimilla tai vastaavilla välineillä liikkuvaa ja potkukelkan, lastenvaunujen, leikkiajoneuvon, pyörätuolin, jalankulkua avustavan tai korvaavan liikkumisvälineen tai vastaavan laitteen kuljettajaa sekä polkupyörän tai mopon taluttajaa;
En jaksa etsiä pykäliä mutta mopo rinnastuu enemmän polkupyörään, jota kautta ei pitäisi edes kännissä taluttaminen olla sakkojen paikka. Kun taas moottoripyörä ei koskaan rinnastu polkupyörään ja siten et koskaan ole jalankulkija sitä taluttaessa.
"polkupyörän tai mopon taluttajaa"

Johtuisiko tuo pykälä siitä että moottoripyörää on pääasiassa vaikea taluttaa, eli monesti sitä pitää työntää. Olet silti kuitenkin jalankulkija joka työntää mp:tä, etkä ajoneuvon kuljettaja, eikö? Muutenhan autoakin lumesta irti työntävä jalankulkija ei olisi jalankulkija? Näinollen moottoripyörän työntäjäkin on jalankulkija, koska hän kulkee jalan (missäänhän ei kai sanota ettei saisi kantaa vaikka pakastinta mukana jos haluaa, eikös vain, tärkeintä on että kulkee jalkaisin eikä ajoneuvolla?)

Mielestäni siis moottoripyörää työntävä henkilö on edelleen jalan liikkuva, kuten laissa määritellään, eli jalankulkija? :think:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 494
Viestejä
4 164 209
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom