Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

rusina666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
569
Esittämäsi skenaario ei tunnu käytännössä toimivan, ellei nosta nopeutta aivan törkeisiin lukemiin. Testattu monesti hillityillä ylinopeuksilla, sekä huomattavilla. Onnistumisprosentti ehkä 10%.
Kuten muussakin ajamisessa, niin tässäkin kannattaa ennakoida. Itse nostan vauhtiani jo hyvissä ajoin kun huomaan nopeamman auton lähestyvän. Tällä tavalla ehdin pois alta ajoissa. Tilanteen vaatiessa voin myös odottaa ohituksen kanssa. Moottoritiellä reagointiaikaa on tarpeeksi..vaikka nopeusero olisi iso, niin se nopeammin ajava ei yksinkertaisesti ilmesty taakse.
 

Jerry Brudos

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
154
Kuten muussakin ajamisessa, niin tässäkin kannattaa ennakoida. Itse nostan vauhtiani jo hyvissä ajoin kun huomaan nopeamman auton lähestyvän. Tällä tavalla ehdin pois alta ajoissa. Tilanteen vaatiessa voin myös odottaa ohituksen kanssa. Moottoritiellä reagointiaikaa on tarpeeksi..vaikka nopeusero olisi iso, niin se nopeammin ajava ei yksinkertaisesti ilmesty taakse.
Voisiko se ylinopeutta ajava hiljentää, jos havaitsee edessä olevan, ei kaahaavan ajoneuvon? Jos voisi, niin kaikki voisivat sitten keskittyä siihen edessä olevaan liikenteeseen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
72
Kuten muussakin ajamisessa, niin tässäkin kannattaa ennakoida. Itse nostan vauhtiani jo hyvissä ajoin kun huomaan nopeamman auton lähestyvän. Tällä tavalla ehdin pois alta ajoissa. Tilanteen vaatiessa voin myös odottaa ohituksen kanssa. Moottoritiellä reagointiaikaa on tarpeeksi..vaikka nopeusero olisi iso, niin se nopeammin ajava ei yksinkertaisesti ilmesty taakse.
Näin sitä tulee toimittua, mutta valitettavasti joskus sitä letkaa on sen verran, että en nyt ihan minuutiksi jää sen jatkeeksi odottamaan suht kaukana takana näkyvää premium kuskia ja tietenkin heti sen perään peileistä saattaa jo nähdä seuraavan jos jäisi junnaamaan. Ei nyt ihan joka ohitusta kiinnosta tehdä 160km/h+ nopeuksilla, näillä maanteiden nopeimmilla kun tuntuu olevan tarve ajaa varmasti nopeampaa kuin muut, joten nopeamman nähdessään ottavat entistä kovemmin vauhtia.
Tottakai jos ne sen verran lähellä on että olisivat kontissa 15s sisään niin himmailen ennen ohitusta jo aikaisemmin niin ettei kenenkään tarvitse koskea jarrupolkimeen ja lähden ohitukseen vasta kun olen sen nopeamman päästänyt ohi.

Olisi kyllä tosi kiva jos tätä huomaavaisuutta saisi itseenkin kohdistettuna useammin, mutta turhan usein jengi hyppii eteen sillä 100km/h nopeudella motarilla ja jää junnaamaan eteen, vaikka olisivat voineet odottaa tai ennakoida ihan pienen hetken ja kenenkään ajo ei olisi häiriintynyt... En tosin koskaan jää konttiin hinaamaan vaan turvaväliä pyrin pitämään. Ruuhkaisempaan aikaan tosin jengi sekoilee ja pitää näitä välejä sellaisina kätevinä poukkoilupisteinä eivätkä tiedä millä kaistalla milloinkin haluavat olla.

Enkä muuten ikimaailmassa aja rekkojen väliin. Niiden kuskit tuppaavat olemaan täysin muiden terveydestä ja hyvinvoinnista piittaamattomia, peräti vahinkoa aiheuttamaan pyrkiviä sekopäitä. Jos sinne kahden rekan väliin eksyy motarilla tai maantiellä, nämä sankarit selkeästi jollain lauma-älyllä vetävät turvavälit sekä edestä että takaa aivan olemattomiksi. Ja kyllä, se edellä ajavakin saattaa hyvinkin hidastaa vauhtia... Sieltä sitten onkin aivan saatanan kiva yrittää päästä pois kun näkyvyyttä ei ole yhtään minnekään. Kyllähän se onnistuu jos erittäin rauhallisesti hidastaa vauhtia ettei se takana oleva sekopää aja autoa lyttyyn ja ehkä sitten saa sinne eteen jonkun välin...
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 056
Venäläisillä rekoilla on kotimaastaan pelko, eli käyttäytyvät selviytyäkseen.

Sen verran monta tuttua ja hienoa tarinaa on tuolta kuullut ja videoita nähnyt (ilman tekstejä ja käännettynä), että on kyllä toinen planeetta tuossa naapurissa. Joo, en suosittele menemään "erottamaan" varsinkaan jos kilvet eivät ole suomesta...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Ottamatta muuten kantaa viestiin, niin kaikissa autoissa ei ole vakkaria. Vähän paha käyttää jos sitä ei ole.
En tiedä muista, mutta itse ihmettelen vakkarin käyttämättömyyttä vain tilanteissa, joissa sellainen todennäköisesti löytyisi. Hämmentävän usein kuvatulla tavalla toimiva ajaa aika tuoreella d-segmentin premiumilla. Onko niitä saanut edes lisämaksusta ilman vakkaria viimeiseen viiteen (viiteentoista?) vuoteen?
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
600
En käytä vakkaria vaikka semmoinen löytyy, en ymmärrä miksi sellaista tarvisi edes käyttää
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Ensimmäinen asia vakkarin kanssa on oppia katsomaan kyltistä luku, ja ajamaan joka paikassa vakkarin kanssa. Se on hyvä. Seuraava askel on ymmärtää, että kun liikenteessä on muita osallisia, tilanne on aina dynaaminen. Kaikkein oikein tilannenopeus ei siis ole koskaan tasaisesti kyltin osoittama luku (+ mielivarainen lisä), vaan vaihtelee jatkuvasti muiden liikennetilanteiden mukaan. Ei siis satunnaisesti, kuten niillä joilla "nopeus seilaa" ilman syytä.

Minä en tykkää käyttää vakkaria, koska se ei osaa ennakoida liikennettä kuten ihminen. Adaptiivinen vakkari on askel parempaan, mutta jos senkään reaktionopeus ei vastaa omaa intuitiota, on sitä epämukava käyttää. Minulle tärkeintä autossa on kontrollin tunne, mutta taidan olla sen vaatimuksen suhteen marginaalissa.
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
600
Minä en tykkää käyttää vakkaria, koska se ei osaa ennakoida liikennettä kuten ihminen. Adaptiivinen vakkari on askel parempaan, mutta jos senkään reaktionopeus ei vastaa omaa intuitiota, on sitä epämukava käyttää. Minulle tärkeintä autossa on kontrollin tunne, mutta taidan olla sen vaatimuksen suhteen marginaalissa.
Tässäpä se suurin syy olla käyttämättä itselläkin
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 606
Toi motarilla ajaminen tuntuu itse liikenteessä ajavana ja foormikeskustelua lukevana kyllä käsittämättömän vaikealta. Oletetaan sellanen semiaktiiivinen liikenne, eli ei ruuhkaa, kaistat vetää hyvin, mutta kuitenkin liikennettä on. Näissä tilanteissahan oikeaa kaistaa ei yleensä ajeta läheskään 120. Näissä tilanteissa syntyy noita "minä ohitan just tasan 120 tai jopa alle" - tilanteita, jolloin tukitaan sitä ohituskaistaa. On toki ohittavan oikeus ohittaa tuota nopeutta, mutta jos takaa tulee nopeampia niin koukkaus oikealle kaistalle ja nopeampien päästäminen ohi on ihan fiksu teko.

Monet vaikuttavat hinaavan siinä ohituskaistalla aika kiinni tollasessa hitaammassa ohittajassa kahdesta syystä. Ensinnäkin se hitaammin ohittava ei välttämättä katso peileihin tai tajua, että joku haluaisi tulla kovempaa ohi, jos takana tullaan kunnon turvavälillä samaa nopeutta, toisekseen, jos tulee tilanne, jossa edessä olija voisi hetkeksi vaihtaa kaistaa oikealle, niin se iso väli vähentää tilanteita, joissa pääsisi sujuvasti ohi.

On tavallaan myös sen hitaammin ajavan vika, että takanaolijoiden tulee näyttää halunsa päästä ohi, koska muutenhan se hitaammin ohituskaistaa ajava ei tiedä, että takaa halutaan ohi. Sitten kun se hitaammin ajava antaa sitä tietä, on kohteliasta takaatulijan kohdalla painaa sitä kaasua hetken aikaa ihan kunnolla, jotta se hitaammin ohituskaistaa ajava pääsee kätevästi ennen seuraavaa oikean kaistan edessäolijaa takaisin kaistalle.

Ei sen pitäisi olla niin vaikeaa, mutta silti on. Itse en pidä paheksuttavana, jos motarilla ajetaan hyvällä kelillä vaikkapa 140 jos kerran tilaa on. Pitäköön jokainen huolen siitä, että ajaa itse järkevästi vaikka välillä ylinopeutta ajaisikin. Harvalla se syy ylinopeuteen on oikeasti kiire. Pitää muistaa, että vaikkapa Helsingistä esim kuopioon ajava viettää sielä tien päällä todella pitkän siivun ja pelkästään liikeneen sujumattomuus voi alkaa tollasilla matkoilla vituttamaan. Sitä motaria on se vajaa parisataa kilsaa siinä alkupätkällä niin olisi ihan kaikkia kunnioittavaa, että liikenne sujuisi eikä olla tientukkona, vaikka olisikin vähän heikomman tasoinen kuski.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ensimmäinen asia vakkarin kanssa on oppia katsomaan kyltistä luku, ja ajamaan joka paikassa vakkarin kanssa. Se on hyvä. Seuraava askel on ymmärtää, että kun liikenteessä on muita osallisia, tilanne on aina dynaaminen. Kaikkein oikein tilannenopeus ei siis ole koskaan tasaisesti kyltin osoittama luku (+ mielivarainen lisä), vaan vaihtelee jatkuvasti muiden liikennetilanteiden mukaan. Ei siis satunnaisesti, kuten niillä joilla "nopeus seilaa" ilman syytä.

Minä en tykkää käyttää vakkaria, koska se ei osaa ennakoida liikennettä kuten ihminen. Adaptiivinen vakkari on askel parempaan, mutta jos senkään reaktionopeus ei vastaa omaa intuitiota, on sitä epämukava käyttää. Minulle tärkeintä autossa on kontrollin tunne, mutta taidan olla sen vaatimuksen suhteen marginaalissa.
Omassa käytössä olen huomannut sen että kun vakkari on päällä niin tulee vältettyä sitä turhaa kiihdyttelyä "jonon perässä" vaan annan raon kasvaa rauhassa ja ajan sitä omaa nopeutta.

Kehällä vakkarissa aina 88km/h ja vasemmalla kaistalla saa ajella rauhassa ja jos joku hätäsempi tulee taakse niin päästän ohi. Ennakointi on yhden napin varassa, mutta toki se adaptiivinen vakkari olis parempi jos vain toteutettu kunnolla että herkkyyttä ja etäisyyttä voi säätää.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Toi motarilla ajaminen tuntuu itse liikenteessä ajavana ja foormikeskustelua lukevana kyllä käsittämättömän vaikealta. Oletetaan sellanen semiaktiiivinen liikenne, eli ei ruuhkaa, kaistat vetää hyvin, mutta kuitenkin liikennettä on. Näissä tilanteissahan oikeaa kaistaa ei yleensä ajeta läheskään 120. Näissä tilanteissa syntyy noita "minä ohitan just tasan 120 tai jopa alle" - tilanteita, jolloin tukitaan sitä ohituskaistaa. On toki ohittavan oikeus ohittaa tuota nopeutta, mutta jos takaa tulee nopeampia niin koukkaus oikealle kaistalle ja nopeampien päästäminen ohi on ihan fiksu teko.

Monet vaikuttavat hinaavan siinä ohituskaistalla aika kiinni tollasessa hitaammassa ohittajassa kahdesta syystä. Ensinnäkin se hitaammin ohittava ei välttämättä katso peileihin tai tajua, että joku haluaisi tulla kovempaa ohi, jos takana tullaan kunnon turvavälillä samaa nopeutta, toisekseen, jos tulee tilanne, jossa edessä olija voisi hetkeksi vaihtaa kaistaa oikealle, niin se iso väli vähentää tilanteita, joissa pääsisi sujuvasti ohi.

On tavallaan myös sen hitaammin ajavan vika, että takanaolijoiden tulee näyttää halunsa päästä ohi, koska muutenhan se hitaammin ohituskaistaa ajava ei tiedä, että takaa halutaan ohi. Sitten kun se hitaammin ajava antaa sitä tietä, on kohteliasta takaatulijan kohdalla painaa sitä kaasua hetken aikaa ihan kunnolla, jotta se hitaammin ohituskaistaa ajava pääsee kätevästi ennen seuraavaa oikean kaistan edessäolijaa takaisin kaistalle.

Ei sen pitäisi olla niin vaikeaa, mutta silti on. Itse en pidä paheksuttavana, jos motarilla ajetaan hyvällä kelillä vaikkapa 140 jos kerran tilaa on. Pitäköön jokainen huolen siitä, että ajaa itse järkevästi vaikka välillä ylinopeutta ajaisikin. Harvalla se syy ylinopeuteen on oikeasti kiire. Pitää muistaa, että vaikkapa Helsingistä esim kuopioon ajava viettää sielä tien päällä todella pitkän siivun ja pelkästään liikeneen sujumattomuus voi alkaa tollasilla matkoilla vituttamaan. Sitä motaria on se vajaa parisataa kilsaa siinä alkupätkällä niin olisi ihan kaikkia kunnioittavaa, että liikenne sujuisi eikä olla tientukkona, vaikka olisikin vähän heikomman tasoinen kuski.
ja auta armiasta jos se 100km/h ajava ohittaa muutamaa rekkaa jotka ajaa 10m päässä toisistaan, ei siihen väliin mene kukaan päästämään nopeampaa ohi.

Toki olen samaa mieltä että ihmisten pitäisi herkemmin mennä sinne oikealle että vasemman kaistan liikenne vetäisi jouhevammin, mutta tässäkin tulee se perus "minä minä" asenne esiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Omassa käytössä olen huomannut sen että kun vakkari on päällä niin tulee vältettyä sitä turhaa kiihdyttelyä "jonon perässä" vaan annan raon kasvaa rauhassa ja ajan sitä omaa nopeutta.
Joo no minua tuo häiritsee ihan helvetisti, varsinkin jos joku vasemmalla kaistalla noin tekee. Erityisesti jonoajossa tulisi pitää välit mahdollisimman tasaisina, siten se on turvallisinta ja helpoiten ennakoitavaa muille tienkäyttäjille. Jos epävarmuuden vuoksi haluaa jättää vielä vähän lisää turvavaraa niin se toki pitää suoda niille jotka sitä kokevat tarvitsevansa. Harmi vain että senkin välin joku kaistanvaihtaja syö aika nopeasti.

Kehällä vakkarissa aina 88km/h ja vasemmalla kaistalla saa ajella rauhassa ja jos joku hätäsempi tulee taakse niin päästän ohi. Ennakointi on yhden napin varassa, mutta toki se adaptiivinen vakkari olis parempi jos vain toteutettu kunnolla että herkkyyttä ja etäisyyttä voi säätää.
+1 tästä. Kuulut kaikesta päätelleen siihen kategoriaan, joka osaa käyttää vakkaria hyvin. Niin kuin varmasti suurin osa muistakin kuuluu.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Joo no minua tuo häiritsee ihan helvetisti, varsinkin jos joku vasemmalla kaistalla noin tekee. Erityisesti jonoajossa tulisi pitää välit mahdollisimman tasaisina, siten se on turvallisinta ja helpoiten ennakoitavaa muille tienkäyttäjille. Jos epävarmuuden vuoksi haluaa jättää vielä vähän lisää turvavaraa niin se toki pitää suoda niille jotka sitä kokevat tarvitsevansa. Harmi vain että senkin välin joku kaistanvaihtaja syö aika nopeasti.


+1 tästä. Kuulut kaikesta päätelleen siihen kategoriaan, joka osaa käyttää vakkaria hyvin. Niin kuin varmasti suurin osa muistakin kuuluu.
Kun sanoin tuosta raon kasvattamisesta niin kehällä on monta paikkaa missä kaistoja tulee 2 sijasta 3, noissa paikoissa nopeudet nousee aina sinne lähemmäksi 100km/h ja tuohon en vakkarin kanssa lähde mukaan vaan jään ajamaan omaa nopeutta 88km/h. Jos nopeus seilaa siinä 80 molemmin puolin niin siinä pyrin pitämään etäisyyden vakiona, mutta kumminkin sen verran reiluna ettei tarvitse turhaan jarruun koskea vaan pelkkä moottorijarru riittää.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 090
Minä en tykkää käyttää vakkaria, koska se ei osaa ennakoida liikennettä kuten ihminen.
Itse teen vakkarin kanssa yhteistyötä näissä. Eli vaikka maantiellä normisti rajoituksen mukaista +-0 mutta sitten kun edessä alkaa häämöttää niitä epätasaisesti ajavia, jättäydyn 500metrin päähän jossa voi sitten arvioida muiden keskimääräisen nopeuden jonka napsautan omaksi nopeudeksi, sen jälkeen se väli possujunan perässä vaihtelee +-100m mutta oma vauhti on esim tasainen 97km/h. Kun edelleolevassa jonossa 500metrin päässä joku laittaa vilkun vasemmalle ja nään että kääntyjä joutuu pysähtymään(vastaantulijat näkee kivasti itse sieltä takaa) loppu possujunan kanssa niin yleensä ei tarvitse tehdä muutakuin napsauttaa -5km/h hetkeksi vakkariin, jolloin muu jono on pysähtynyt, lähtenyt liikkeelle ja vaikka nyt mennään sitten ehkä 100metrin välillä niin en nosta nopeutta takaisin ennenkuin se 500metriä on taas siellä kertynyt takaisin. Tuurilla se kääntyjä oli se jonon hitain ja olen selvinnyt parin sekunnin toimenpiteillä tilanteesta, missä muut on pysähtynyt satasesta ja kihdyttänyt nollista takaisin sataseen päät punaisena.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Minä en tykkää käyttää vakkaria, koska se ei osaa ennakoida liikennettä kuten ihminen. Adaptiivinen vakkari on askel parempaan, mutta jos senkään reaktionopeus ei vastaa omaa intuitiota, on sitä epämukava käyttää. Minulle tärkeintä autossa on kontrollin tunne, mutta taidan olla sen vaatimuksen suhteen marginaalissa.
Eihän sitä nyt hyvän tähden ihminen siitä mihinkään katoa, vaikka vakkaria käyttääkin. Ainoa ero on siinä, että kaasupolkimen sijaan nopeutta säädellään viiksestä. Nopeuden säätely on joka tapauksessa ihmisen homma, ja se on aivan helppoa vakkarillakin.

Itse käytän adaptiivista vakkaria, ja siltikin mieluummin otan sen aina esimerkiksi jonoja lähestyessä hetkeksi pois päältä, koska vakkari ei osaa rullailla rennosti jonon jatkeeksi. Tästä huolimatta 99 % ajasta voin olla jalka pois polkimelta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 788
Helpointa se on jossain pk-seudun ruuhkaliikenteessä ajella ilman vakkaria, säätyy nopeudet ns. itsestään. Lohjan kimimatiasräikkösten poistuttua omaan liittymäänsä voi heittää vakkarin päälle ja 1-tietä eteenpäin.

e: Adaptiivinen se varmaan seuraavassa autossa olis syytä olla...
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 056
Kyllä se tilanne helpottaa lähinnä vihti/veikkola liepeillä, jollon vakkarilla ajelu onnistuu hyvin. Ja onnistuu se sitä ennenkin esim 90kmh nopeudella, kunhan katsoo, ettei töpeksi rekkojen edessä..
 
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
617
Tommy viisaasti ajelee. Vakkari säästää myös polttoainetta kun tasasella pääsee ajamaan. Jalka kun ihan vaivihkaa painaa hiukan ja sitten menee kiihdytyksen puolelle.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 056
Täys moottorijarrutus taas on pumppaamista. Vaikka kone menis 0 kulutuksella, sulla jää kitka niin koneeseen kuin voimansiirtoon. Toisinsanoen tuolla ei ole matka-ajossa väliä, mutta kaupunkiajossa suuri merkitys.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Tuota polttoaineen säästöä en kyllä komppaa.
Samaa reittiä ajellut useat kymmenet kerrat vakkarilla vs ilman tankillisen verran ja aina on vakkariajelulla ollut kulutus kovempi. Se kun ei koskaan alamäessäkään käytä täyttä moottorijarrua ja täten 0.0 kulutusta.
No sitten ei vaan ole yksinkertaisesti tarpeeksi jyrkkä alamäki. Ei kai se nyt turhaan kaasuta jos auto rullaa yli asetetun nopeuden? Jos vauhtia on liikaa, löysät otetaan ensin pois moottorijarrulla ja loput levyjarruilla.
Selitys on se että ajat nilkka samassa asennossa jolloin vauhti tippuu ylämäkeen ja moottorijarrutat täysillä alamäkeen alle nopeusrajoituksen = pienempi kulutus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
89
Alinopeus:D Koville se ottaa, kun lähtee ajoissa ja ei tarvitse ajaa ylinopeutta:psmoke:
Mistä tämäkin tulee, että jokainen joka ajaa nopeusrajoitusta kovempaa vauhtia on aina aikataulullisesti myöhässä jostakin? Osalla varmasti näin ja osalla ei.

Jos itse satun ajamaan nopeusrajoitusta kovempaa, niin se johtuu siitä, että haluan istua autossa mahdollisimman vähän aikaa ja niillä säästyineillä sekunneilla, minuuteilla, tunneilla tai millä tahansa muulla aikamuodolla vain, teen mielelläni jotakin muuta kuin istun autossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 322
Mikä itseisarvo tämä on? Mikset voi ajaa vain nopeusrajoitusten mukaan niin kuin kuuluu?
Nopeusrajotus = nopeus josta kirjoitetaan sakot. Sillä taulun lukemalla ei todellakaan ole hirveästi väliä.

Jos nyt pointin ymmärsit.
Yritä nyt ymmärtää, että jos sinä lähdet pelleilemään ja "opettamaan" moottoritiellä, niin olet vähintään yhtä paha k-pää kuin se perässäroikkuja. Te molemmat aiheutatte vaaraa itsellenne ja sivullisille. Teidän motiiveissanne on eroa: Se takana oleva haluaisi yksinkertaisesti päästä ohitsesi..kun taas sinä haluat saada henkistä mielihyvää kiusaamalla.

Toisekseen uskotko oikeasti, että se perässä roikkuva mulkku muka oppisi yhtään mitään temppuilustasi? Se vain provosoituu lisää ja ihmiset eivät tee fiksuja asioita provosoituessaan. Sinäkään et oppinut yhtään mitään siitä kun joku tyyppi lähti temppusi johdosta seuraamaan sinua pitkän matkaa..
Juu mutta ei mun vauhti lisäänny jos joku hiihtää kontissa. Pari kertaa se on hidastunut, yleensä vakkari pysyy samassa asennossa.

Hiihtäjät yleensä näitä saksalaisia tien omistajia.

Jaa, no kun näitä "minulla on oikeus" tyyppien juttuja kuuntelee, niin tämä "minun ohi ei saa ajaa" ryhmä on toden totta vähintään yhtä ärsyttävä, ellei ärsyttävämpi. Siinä kun tuollaistesta paahtaa sen mitä R1 kulkee ekalla sisällä olevalla vaihteella oikein voi tuntea kuinka se naapurikateuden surkastuttama sukuelin surkastuu entisestään.
Olen toki ihmetellyt, että mitä tämän porukan järjenjuoksussa oikein liikkuu? Eli millä he tämän perseilyn oikeuttavat.

Tuosta vielä aavistuksen ärsyttävämpi on se "siviilipoliisi ihmisryhmä". Joka siis jää roikkumaan vakkarilla ajellessa siihen "kuolleeseen kulmaan vasemmalle kaistalle ja joka kerta joutuu miettimään koska se kusipää aikoo blokata pienellä kiihdytyksellä silloin kun joku esim rekka alkaa lähestyä.
Sivareista pääsee kun painaa kaasua. Vittumaisia ne todellakin kyllä on, mutta kyllä ainakin vähän tehokkaammalla autolla pääsee puikahtamaan siitä. Sitä en tajua miten niillä ei riitä älykkyys siihen, että joku muukin haluaisi ohi.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 884
Mersuissahan ei tunnetusti ole vilkkuja eikä valoja, mutta tänään aamulla kehä kolmosella näin jonkun loppuun poljetun e-sarjalaisen joka oli hionut taitonsa äärimmäisyyksiin vilkun käytön minimoinnissa. Vilkautus oli niin nopea liike, että hehkun lanka ei ehtinyt täysin syttyä kun viiksi meni jo off-asentoon. Takavalot olivat vakiot, ei mitkään tummennetut.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 056
Sivareista pääsee kun painaa kaasua. Vittumaisia ne todellakin kyllä on, mutta kyllä ainakin vähän tehokkaammalla autolla pääsee puikahtamaan siitä. Sitä en tajua miten niillä ei riitä älykkyys siihen, että joku muukin haluaisi ohi.
Toinen tehokas keino "nopeuttamaan ohitusta on laittaa vilkku päälle ja alkaa väkisin änkemään kaistalle. Joko menee alta pois tai jarruttaa..
 

Jerry Brudos

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
154
Voisivat kaupan jonossakin antaa tilaa, kun en tykkää jonottaa ja on muutenkin vähän kiire:comp:

Asiaan:
Näissä tilanteissa syntyy noita "minä ohitan just tasan 120 tai jopa alle" - tilanteita
Näitä "tilanteita" kutsutaan tieliikennelainsäädännön noudattamiseksi.

jolloin tukitaan sitä ohituskaistaa.
Väärin, tukkimisen tekee se turvavälistä piittaamaton, ylinopeutta ajava kuski. Jos pidetään turvavälit kunnossa, mitään tukkimista ei tapahdu.
On toki ohittavan oikeus ohittaa tuota nopeutta, mutta jos takaa tulee nopeampia niin koukkaus oikealle kaistalle ja nopeampien päästäminen ohi on ihan fiksu teko.
Tästä samaa mieltä, kunhan oikealle kaistalle palaaminen annetaan tehdä myös fiksusti (ei mallia corolla ketjussa olevassa videossa).

Monet vaikuttavat hinaavan siinä ohituskaistalla aika kiinni tollasessa hitaammassa ohittajassa kahdesta syystä. Ensinnäkin se hitaammin ohittava ei välttämättä katso peileihin tai tajua, että joku haluaisi tulla kovempaa ohi, jos takana tullaan kunnon turvavälillä samaa nopeutta, toisekseen, jos tulee tilanne, jossa edessä olija voisi hetkeksi vaihtaa kaistaa oikealle, niin se iso väli vähentää tilanteita, joissa pääsisi sujuvasti ohi.
Perseessä roikkuvat haluavat öykkäröidä ja painostaa, lisäksi ymmärryksen puute oman toiminnan vaarallisuudesta ei varmaankaan auta.

On tavallaan myös sen hitaammin ajavan vika, että takanaolijoiden tulee näyttää halunsa päästä ohi, koska muutenhan se hitaammin ohituskaistaa ajava ei tiedä, että takaa halutaan ohi.
No nyt:D Kunnon "minihameissa kulkevat haluavat tulla raiskatuksi" analogia:D Eli olet sitä mieltä, että jos haluaa noudattaa liikennesääntöjä, ei osaa katsoa taustapeiliin? Mikäpä siinä sitten.

Sitten kun se hitaammin ajava antaa sitä tietä, on kohteliasta takaatulijan kohdalla painaa sitä kaasua hetken aikaa ihan kunnolla, jotta se hitaammin ohituskaistaa ajava pääsee kätevästi ennen seuraavaa oikean kaistan edessäolijaa takaisin kaistalle.
...Mikä helposti aiheuttaa sen, että ollaan seuraavan auton perseessä, sen sijaan että ajettaisiin rajoitusten mukaan.

Ei sen pitäisi olla niin vaikeaa, mutta silti on. Itse en pidä paheksuttavana, jos motarilla ajetaan hyvällä kelillä vaikkapa 140 jos kerran tilaa on. Pitäköön jokainen huolen siitä, että ajaa itse järkevästi vaikka välillä ylinopeutta ajaisikin. Harvalla se syy ylinopeuteen on oikeasti kiire. Pitää muistaa, että vaikkapa Helsingistä esim kuopioon ajava viettää sielä tien päällä todella pitkän siivun ja pelkästään liikeneen sujumattomuus voi alkaa tollasilla matkoilla vituttamaan. Sitä motaria on se vajaa parisataa kilsaa siinä alkupätkällä niin olisi ihan kaikkia kunnioittavaa, että liikenne sujuisi eikä olla tientukkona, vaikka olisikin vähän heikomman tasoinen kuski.
Eli pitää saada ajaa ylinopeutta, koska vituttaa ajaa Kuopioon:D Miksi sä saat päättää hyväksyttävän ylinopeuden, miksi se ei ole esim. Avk:n kettu, joka vetäisee R1:llä 250 km/h? Tämä on se ongelma, meillä on yhteiset säännöt, joista voi olla montaa mieltä, mutta sekin on parempi, kuin se, että jokainen keksii omansa.

Itse teen vakkarin kanssa yhteistyötä näissä. Eli vaikka maantiellä normisti rajoituksen mukaista +-0 mutta sitten kun edessä alkaa häämöttää niitä epätasaisesti ajavia, jättäydyn 500metrin päähän jossa voi sitten arvioida muiden keskimääräisen nopeuden jonka napsautan omaksi nopeudeksi, sen jälkeen se väli possujunan perässä vaihtelee +-100m mutta oma vauhti on esim tasainen 97km/h. Kun edelleolevassa jonossa 500metrin päässä joku laittaa vilkun vasemmalle ja nään että kääntyjä joutuu pysähtymään(vastaantulijat näkee kivasti itse sieltä takaa) loppu possujunan kanssa niin yleensä ei tarvitse tehdä muutakuin napsauttaa -5km/h hetkeksi vakkariin, jolloin muu jono on pysähtynyt, lähtenyt liikkeelle ja vaikka nyt mennään sitten ehkä 100metrin välillä niin en nosta nopeutta takaisin ennenkuin se 500metriä on taas siellä kertynyt takaisin. Tuurilla se kääntyjä oli se jonon hitain ja olen selvinnyt parin sekunnin toimenpiteillä tilanteesta, missä muut on pysähtynyt satasesta ja kihdyttänyt nollista takaisin sataseen päät punaisena.
Stressitön, turvallinen, taloudellinen ja järkevä ajatusmalli. Ei se tosiaan ole vaikeaa, jos vähän käyttää järkeä.:tup:
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 606
Voisivat kaupan jonossakin antaa tilaa, kun en tykkää jonottaa ja on muutenkin vähän kiire:comp:

Asiaan:
Näitä "tilanteita" kutsutaan tieliikennelainsäädännön noudattamiseksi.

Väärin, tukkimisen tekee se turvavälistä piittaamaton, ylinopeutta ajava kuski. Jos pidetään turvavälit kunnossa, mitään tukkimista ei tapahdu.
Tästä samaa mieltä, kunhan oikealle kaistalle palaaminen annetaan tehdä myös fiksusti (ei mallia corolla ketjussa olevassa videossa).

Perseessä roikkuvat haluavat öykkäröidä ja painostaa, lisäksi ymmärryksen puute oman toiminnan vaarallisuudesta ei varmaankaan auta.

No nyt:D Kunnon "minihameissa kulkevat haluavat tulla raiskatuksi" analogia:D Eli olet sitä mieltä, että jos haluaa noudattaa liikennesääntöjä, ei osaa katsoa taustapeiliin? Mikäpä siinä sitten.

...Mikä helposti aiheuttaa sen, että ollaan seuraavan auton perseessä, sen sijaan että ajettaisiin rajoitusten mukaan.


Eli pitää saada ajaa ylinopeutta, koska vituttaa ajaa Kuopioon:D Miksi sä saat päättää hyväksyttävän ylinopeuden, miksi se ei ole esim. Avk:n kettu, joka vetäisee R1:llä 250 km/h? Tämä on se ongelma, meillä on yhteiset säännöt, joista voi olla montaa mieltä, mutta sekin on parempi, kuin se, että jokainen keksii omansa.


Stressitön, turvallinen, taloudellinen ja järkevä ajatusmalli. Ei se tosiaan ole vaikeaa, jos vähän käyttää järkeä.:tup:
Mikä indikoi että joku haluaa ohitsesi jos ajaa takanasi
 
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
617
Tuota polttoaineen säästöä en kyllä komppaa.
Samaa reittiä ajellut useat kymmenet kerrat vakkarilla vs ilman tankillisen verran ja aina on vakkariajelulla ollut kulutus kovempi. Se kun ei koskaan alamäessäkään käytä täyttä moottorijarrua ja täten 0.0 kulutusta.
Mä sanoinkin TASAISELLA. Mäkisessä maastossa varmaan kuluukin enemmän jos ei sitten alamäessä lisää sen verran vauhtia että nousee mäelle ilman lisäkaasua. Alamäessä ei paljon tarvi kaasua painaa niin saa tarpeeksi vauhtia. Vuoristot erikseen. Mun kokemus rajoittuu Varsinais-Suiomeen ja Satakuntaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 322
Voisivat kaupan jonossakin antaa tilaa, kun en tykkää jonottaa ja on muutenkin vähän kiire:comp:

Asiaan:
Näitä "tilanteita" kutsutaan tieliikennelainsäädännön noudattamiseksi.

Väärin, tukkimisen tekee se turvavälistä piittaamaton, ylinopeutta ajava kuski. Jos pidetään turvavälit kunnossa, mitään tukkimista ei tapahdu.
Tästä samaa mieltä, kunhan oikealle kaistalle palaaminen annetaan tehdä myös fiksusti (ei mallia corolla ketjussa olevassa videossa).

Perseessä roikkuvat haluavat öykkäröidä ja painostaa, lisäksi ymmärryksen puute oman toiminnan vaarallisuudesta ei varmaankaan auta.

No nyt:D Kunnon "minihameissa kulkevat haluavat tulla raiskatuksi" analogia:D Eli olet sitä mieltä, että jos haluaa noudattaa liikennesääntöjä, ei osaa katsoa taustapeiliin? Mikäpä siinä sitten.

...Mikä helposti aiheuttaa sen, että ollaan seuraavan auton perseessä, sen sijaan että ajettaisiin rajoitusten mukaan.


Eli pitää saada ajaa ylinopeutta, koska vituttaa ajaa Kuopioon:D Miksi sä saat päättää hyväksyttävän ylinopeuden, miksi se ei ole esim. Avk:n kettu, joka vetäisee R1:llä 250 km/h? Tämä on se ongelma, meillä on yhteiset säännöt, joista voi olla montaa mieltä, mutta sekin on parempi, kuin se, että jokainen keksii omansa.


Stressitön, turvallinen, taloudellinen ja järkevä ajatusmalli. Ei se tosiaan ole vaikeaa, jos vähän käyttää järkeä.:tup:
Ei sen ohituksen silti tarvitse kestää kilometrin matkaa kuten monilla tekee.

En itsekään roiku perseessä ja vihaan roikkujia eivätkä ne todellakaan nopeuta sitä omaa ohitustani enää yhtään (koska se tapahtuu jo ihan riittävän nopeasti, eli ohituksen kesto ei ole mikään ongelma). Jos oikein vilkuttelu ja tööttäily alkaa niin pitää sitten katsoa toimenpiteitä, mullakin kuitenkin mittarivauhti sen 130 ja ohitulevien määrä lasketaan yhden käden sormilla, etenkin kesällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Jos oikein vilkuttelu ja tööttäily alkaa niin pitää sitten katsoa toimenpiteitä, mullakin kuitenkin mittarivauhti sen 130 ja ohitulevien määrä lasketaan yhden käden sormilla, etenkin kesällä.
Mulla ei tarvitse alkaa edes vilkuttelu, riittää että jossain >=80 alueella takana tulevan valot katoavat taustapeilistä, eli ollaan ns. kiinni puskurissa.

Maanantaina tuli tällainen tapaus; kiihdytin ohituskaistalla reippaasti valoista 90km/h mittarinopeuteen 80 alueella ja ohitin kilometrien letkaa hitaampia kun perään ilmestyi jostain kauempaa uudehko Tourani. Olin jo katselemassa paikkaa oikealta, mutta koska kaikki ajoivat neljän ruuhkassa niin pienillä turvaväleillä että siihen väliin tunkeminen olisi ollut väkinäistä (puhumattakaan epäkohteliaasta) niin en heti sinne päässyt. No herran Touranille tämä tietenkään ei sopinut, vaan päätti ajaa kiinni puskuriin niin ettei edes korkeamman "citymaasturin" valoja nähnyt (kuskin valkuaiset kylläkin).

Syntyi välittömästi päätös ettei kyseisen kuskin takia ainakaan mitään erikoisia väistöjä tehdä, vaan annoin mennä vakkarilla muiden ohi ihan rauhassa. Todellinen nopeus siis jotain 87km/h.

Tästäkös herra riemastui ja ensin alkoi omalla kaistalla sivuttain poikkelehtiminen ja kun viimein olin sitä jonon viimeistä pakettiautoa ohittamassa, oli oikealla jo sen verran tilaa (pari autoa poistui rampille) että herra tuli jo oikealla kaistalla rinnalle tuijottamaan sellainen "haistapaska" -irvistys naamalla (itse vilkaisin takaisin ja heilutin kättä kuninkaallisella vilkutuksella), ennen kuin palasi takaisin omalle kaistalle.

Tässä vaiheessa tosin ehkä selvisi syykin tähän ajotapaan; ehkä alkuperäisessä synnyinmaassa on totuttu ajamaan miten lystää ja suurin uhka liikenteessä lienevät tienvarsipommit...

Viimein kun kaveri pääsi ohi niin nopeus nousi arviolta sinne 120km/h kieppeille, jota herra tosin sai ajaa vain sen parisataa metriä ennen kuin jonosta eteen kiilasi hieman yli 80:iä ajava valkoinen paku - jonka perässä herran katosi taivaanrantaan, minun poistuessani rampille. :D


Niin, siis... kanssa-autoilijoissa ärsyttää perseessä kiinni roikkuminen.:kahvi:
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Aika huolella taas ihmiset luottaa omiin kykyihin ja auton tekniikkaan. Ei nyt varsinaisesti lunta ollut paljoa maassa aamulla, mutta joissain paikoissa asvaltti oli kyllä jäinen. Jännä kun vapun yli melkein kesäkuulle ajetaan monta kuukautta nastoilla (talvirenkailla) mutta syksyllä sitten viimeiseen asti ennen pakollista vaihtoa kesäslikseillä.

Se on aina huvittavaa nähdä vanha kunnon hartialukko, kun auto ei menekkään sinne minne ratti osoittaa. ;)

On käynyt toki itsellekin, siksi talvipyörät ajoissa alle.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ei autot mutta vieraspaikat, talonyhtiössä 4 vieraspaikkaa näillä säännöillä:facepalm:

Ei siinä mitään, mitään ilmoitusta ei ole asukkaille tullut mistään luvasta tms. ja muutenkin 4h saa olla auto parkissa:facepalm:

Taloja on kymmeniä, asuntoja satoja ja 2km säteellä alle 10 vieraspaikkaa, ei kadunvarsipaikkoja koska puistomainen katusuunnittelu, only in finland:facepalm:

IMG_20181025_170426.jpg
 

Jyrmo

Volvoja ja Saabbeja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
312
Ei autot mutta vieraspaikat, talonyhtiössä 4 vieraspaikkaa näillä säännöillä:facepalm:

Ei siinä mitään, mitään ilmoitusta ei ole asukkaille tullut mistään luvasta tms. ja muutenkin 4h saa olla auto parkissa:facepalm:

Taloja on kymmeniä, asuntoja satoja ja 2km säteellä alle 10 vieraspaikkaa, ei kadunvarsipaikkoja koska puistomainen katusuunnittelu, only in finland:facepalm:

Tuleeko tässä ennakkoon tietää kuka aikoo vierailla että voi anoa pysäköintiluvan hänelle? :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Tuleeko tässä ennakkoon tietää kuka aikoo vierailla että voi anoa pysäköintiluvan hänelle? :think:
Ilmeisesti joku ”maksullinen vieraspaikka” (eli perseilyä).

Vieraspysäköinnin hallinta Webticket-ohjelmalla on todella kätevä tapa saada kiinteistön omat vieraspaikat omien vieraiden käyttöön. Pysäköintikiekko rajoittaa pysäköintien pituuksia, mutta ei sitä pysäköikö vieraspaikoilla asiakas vai kiinteistössä työskentelevä.

Tämän portaalin kautta pystymme maksullisilla vieraspaikoilla jakamaan kustannukset yrityskohtaisesti sekä tarjoamaan mahdollisuuden yrityksille tarjota vierailleen pysäköinnin näin halutessaan.

Parasta tässä on, että enää ei tarvitse asiakasta juoksuttaa takaisin autolleen viemään lupalappua ikkunaan sillä kaikki hoituu ilmottautumisen yhteydessä. Tieto siirtyy pysäköinninvalvontaan reaaliajassa ja lipun voimassaolon umpeuduttua se poistuu järjestelmästä automaattisesti ja oikeus pysäköintiin loppuu.
... tietty hankaloittaa ”hieman” jos ketään ei tiedä mistä ja miten... :rolleyes:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ilmeisesti joku ”maksullinen vieraspaikka” (eli perseilyä).



... tietty hankaloittaa ”hieman” jos ketään ei tiedä mistä ja miten... :rolleyes:
Tämänhän se täytyy olla, en vain voi käsittää että miten Suomessa osataan perseillä näin huolella ja joku oikeasti kuvittelee ettei ihmisillä ole autoja ollenkaan ja jokaisen kadunvarresta halutaan ne autot pois.:facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Tämänhän se täytyy olla, en vain voi käsittää että miten Suomessa osataan perseillä näin huolella ja joku oikeasti kuvittelee ettei ihmisillä ole autoja ollenkaan ja jokaisen kadunvarresta halutaan ne autot pois.:facepalm:
Tekee varsinkin spontaaneista vierailuista mielenkiintoisia. Vielä mielenkiintoisampia jos vaikka kummatkin osapuolet ovat jotain eläkeläisiä ("joo, menet sitten sillä Doro-puhelimella Qparkin webbisivulle ja kirjaudut pankkitunnuksilla... eiku..."). :D
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
677
Tämän hetkisessä vuokrataloyhtiössä on vieraspaikat miinoitettu 4h kiekkopaikoiksi 8-22 välillä. Ilmeisesti vuokralaiset ovat jättäneet autopaikan ottamatta ja pitäneet itse vieraspaikalla autoa, jolloin säästöä tulee 10€/kk. Itse kyllä maksan ilomielin 10€/kk katospaikasta, vaikka kahdesta jos vain saisi ottaa. Saisin sitten viikonloppuvierailijoiden autot parkkiin mutta eihän noita vapaita katospaikkoja tietenkään voi vuokrata muille..
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tämän hetkisessä vuokrataloyhtiössä on vieraspaikat miinoitettu 4h kiekkopaikoiksi 8-22 välillä. Ilmeisesti vuokralaiset ovat jättäneet autopaikan ottamatta ja pitäneet itse vieraspaikalla autoa, jolloin säästöä tulee 10€/kk. Itse kyllä maksan ilomielin 10€/kk katospaikasta, vaikka kahdesta jos vain saisi ottaa. Saisin sitten viikonloppuvierailijoiden autot parkkiin mutta eihän noita vapaita katospaikkoja tietenkään voi vuokrata muille..
No niin mekin yritettiin ottaa toista autopaikkaa, mutta ei anneta. :facepalm:

Sullahan on hyvin kun 8-22 4h, tuossa meillä 24/7 on 4h, ole siinä yötä kylässä.:rofl:

Hieman on eroa kuvissa, toisessa maassa ymmäretään että ne autot on vain pakko saada johonkin.

Englanti.JPG Suomi.JPG
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 220
Oululaiset linja-autonkuljettajat. Onnikka pysäkillä, kytkee vilkun vasemmalle. Minä ehdin pysähtymään sen bussin perän taakse ennen kuin linkkuri linkuttaa pysäkiltä edes liikkeelle. Kun kerran on oikeus ja osoittaa että aikoo sitä harjoittaa, niin voisi toimia kohtuullisella ripeydellä. En mä nyt kaipaa sitä että vilkku kytkeytyy päälle kun kaasu kytkeytyy pohjaan, mutta jotakin joustavuutta siihen toimintaan ja ihan yletön varominen ei ole sitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Hieman on eroa kuvissa, toisessa maassa ymmäretään että ne autot on vain pakko saada johonkin.
Rehellisyyden nimissä pitää myös sanoa että silloin kun se piipaa-auto on tarvis saada nopeasti paikalle, niin mieluummin suomen tyhjät kadut kuin esim. Lontoon pysäköityjä autoja ja liikennettä täynnä olevat.

Aika karu katsoa bussista mikä oli hälytysajoneuvojen etenemisnopeus tollasella kadulla kun viimeksi briteissä kävin... ;)
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 652
Hieman on eroa kuvissa, toisessa maassa ymmäretään että ne autot on vain pakko saada johonkin.
No erohan on siinä, että Suomessa periaatteena on, että autoja säilytetään pihoilla ja vastuu parkkipaikkojen riittävyydestä on kaavoituksella määritelty kiinteistöjen omistajille. *

Mielestäni tämä on ihan oikein. Ei ole mitään mieltä kustantaa ajoneuvojen säilytyspaikkoja verovaroista.

* Viime aikoina tosin tässä on joissain paikoissa menty perse edellä puuhun kun näitä parkkipaikkanormeja on rakentamisen halpuuttamisen nimissä höllennetty.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 606
Oululaiset linja-autonkuljettajat. Onnikka pysäkillä, kytkee vilkun vasemmalle. Minä ehdin pysähtymään sen bussin perän taakse ennen kuin linkkuri linkuttaa pysäkiltä edes liikkeelle. Kun kerran on oikeus ja osoittaa että aikoo sitä harjoittaa, niin voisi toimia kohtuullisella ripeydellä. En mä nyt kaipaa sitä että vilkku kytkeytyy päälle kun kaasu kytkeytyy pohjaan, mutta jotakin joustavuutta siihen toimintaan ja ihan yletön varominen ei ole sitä.
No kyllä toi on ehdottomasti parempi tyyli vrt vilkku päälle ja kaistalle kylkeen. Kyllä sen dösäkuskin pitää sen verran ajoissa vilkku laittaa, että ehtii ohi, jos ei ehdi pysähtyä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
No erohan on siinä, että Suomessa periaatteena on, että autoja säilytetään pihoilla ja vastuu parkkipaikkojen riittävyydestä on kaavoituksella määritelty kiinteistöjen omistajille. *

Mielestäni tämä on ihan oikein. Ei ole mitään mieltä kustantaa ajoneuvojen säilytyspaikkoja verovaroista.

* Viime aikoina tosin tässä on joissain paikoissa menty perse edellä puuhun kun näitä parkkipaikkanormeja on rakentamisen halpuuttamisen nimissä höllennetty.
Miksi kadunvarteen ei voi laittaa levikettä mihin mahtuu muutama auto lisää ja merkki tolpan nokkaan että kuinka kauan auto siinä saa olla?Valvonnan hoitaa kunnallinen pysäköinninvalvonta ja varsinkin kun tilaa on, ymmärrän että jossain Helsingin keskustassa pakoitus on ongelma ja sitä on ratkottu parkkihalleilla mikä toimii hiton hyvin ja itsekkin olisin vaikka valmis maksamaan parkkipaikasta niin ei käy sekään vaan tahallaan tehdään asiasta ongelma, koska Suomessa ollaan niin vitun rasittavia välillä ettei joustoa löydy mihinkään suuntaan, koska aina on helpompi sanoa vain EI.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Miksi kadunvarteen ei voi laittaa levikettä mihin mahtuu muutama auto lisää ja merkki tolpan nokkaan että kuinka kauan auto siinä saa olla?Valvonnan hoitaa kunnallinen pysäköinninvalvonta ja varsinkin kun tilaa on, ymmärrän että jossain Helsingin keskustassa pakoitus on ongelma ja sitä on ratkottu parkkihalleilla mikä toimii hiton hyvin ja itsekkin olisin vaikka valmis maksamaan parkkipaikasta niin ei käy sekään vaan tahallaan tehdään asiasta ongelma, koska Suomessa ollaan niin vitun rasittavia välillä ettei joustoa löydy mihinkään suuntaan, koska aina on helpompi sanoa vain EI.
Kyllähän Suomessakin osataan hoitaa asia jopa samassa kaupungissa joko hyvin tai hyvin huonosti (jälkimmäisessä katu on kapeampi mitä näyttää ja esim. iltaisin aivan täynnä autoja, kahden auton kohtaamisessa saa oikeasti varoa peilejään).

Yleensä liittyy suoraan minkä hintaluokan asuinalue on kyseessä... :rolleyes:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 253
Viestejä
4 195 638
Jäsenet
70 884
Uusin jäsen
faired

Hinta.fi

Ylös Bottom