• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Mikä reititin minulle?

Miksi pitää olla AiMesh tai eri SSID? Eikö asus osaa fast roamingia muiden laitteiden kanssa?
Joo, toki esim. Openwrt-softaa käyttämällä sama ssid ja fast roaming pääreitittimessä ja tukarissa on ihan toimivaksi todettu vaihtoehto laitevalmistajien omille mesh-ratkaisuille.

Enempi kyse oli siitä, että kun kysyjä mainitsi ”joku vanha reititin työhuoneeseen tukiasemaksi”, niin tarjosin helppoa ratkaisua.

En osaa sanoa olisiko fast roaming tarjolla jokaiseen satunnaiseen vanhaan reitittimeen, ja jos ei ole, niin samasta ssid:tä tulisi vain harmia/yhteyden pätkimisiä.

Ja kun tuo Asus RT-AX59 osaa toimia AiMesh routerina, niin helposti löytyy joku vanhempikin Asus, jonka saa AiMesh nodeksi.

Jos saat 20€ sen toimivan B818:n, koita ihmeessä. Eikös B818 tuohon ikivanhaan TPhen verrattuna ole kuitenkin paljonkin uudempi, parempi, nopeampi ja tehokkaampi. Itse mökillä nimenomaan käytän B818:ia, juurikin 4:n kameran , äly TVeen ja ILP:in wifiin, ja tottakai kaikkeen muuhunkin surffaukseen. Ja pelaa ongelmitta.
No niin, B818 tuli ostettua kahdellakympillä torista. Siisti yksilö ja ainakin ethernetillä lähti suorilta pelaamaan. Tuossa on näköjään micro-sim, joten 4g jää nyt testaamatta kun ei satu kaupungissa olemaan kuin puhelimen nano sim eikä ole yhtään niitä sim-kortin "aihioitakaan" nurkissa kuleksimassa. Hetken kävi mielessä askarrella näppituntumalta adapteri/kehys nano-kortille, mutta taitaa olla paras ryhtymättä tyhmyyksiin :D

Mikä 5G-modeemi seuraavilla tarpeilla
- hoitaa vain modeemin virkaa, sisäverkko unifi-järjestelmää
- siltatila
- taajuuksien vaihdossa olen tykästynyt nykyisen B525 kanssa LTEWatchiin, jos hidastelua niin sillä on nopea tsekata signaalit ja tarvittaessa vaihtaa taajuutta, onko missään tarjolla vastaavaa?
- käytössä ulkoantennit, nyt kaksi mutta varauduttava neljään
- luonnollisesti taajuuslukot yms
- nyt vain 4g käytössä, koska 5g peitto kehnoa, joten pelkkä 4g riittää jos laitteen hintaa saa alas. Toki antennilähtöjen määrä putoaa samalla

Statistiikka

Viestiketjuista
263 667
Jäsenet
75 257
Uusin jäsen
harrastelija

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom