Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikähän on nykyään se hintalaatu suhteelta paras näyttö? Ostanko vain jonkun 27" 1440p IPS 180hz näytön 150-200€, kun oledit on vähän turhan kalliita?
Jos tuossa on kaikki speksit niin sanoisin:
Acer NITRO VG1 VG271U - Hinta 249 €
Katso päivän paras tarjous. Acer NITRO VG1 VG271U hinta nyt vain 249 €! Puolueeton hintavertailu.hinta.fi
Mä maksoin tosta 200 aikoinaan ja ei oo ollut valittamista.Itse tilasin äsken juurikin tuon. Tuohon vielä 20e alennuskoodi ja hintaa jäi vain 139e. Ilmeisesti ihan hyvä diili.
Mä maksoin tosta 200 aikoinaan ja ei oo ollut valittamista.![]()
minullakin tommonen ja on hyvä pelaamiseen, maksoi viime vuoden tammikuussa joku 230€Itse tilasin äsken juurikin tuon. Tuohon vielä 20e alennuskoodi ja hintaa jäi vain 139e. Ilmeisesti ihan hyvä diili.
Oliko tuo alekoodi ihan joku yleisessä käytössä oleva? Alkoi itseänikin kiinnostamaan ko. näyttö.Itse tilasin äsken juurikin tuon. Tuohon vielä 20e alennuskoodi ja hintaa jäi vain 139e. Ilmeisesti ihan hyvä diili.
SY-2701-2531-0525 toimii ainakin.Oliko tuo alekoodi ihan joku yleisessä käytössä oleva? Alkoi itseänikin kiinnostamaan ko. näyttö.
Taisi olla tämä: SY-2701-2531-0525Oliko tuo alekoodi ihan joku yleisessä käytössä oleva? Alkoi itseänikin kiinnostamaan ko. näyttö.
Paha sanoa, mutta 540hz ei välttämättä toteudu kun vaatii super-nopeat pikselien vasteajat. Ja overdrive pikselien vasteajoille voi olla mitä on, kun merkkinä tuo. Silti varmaan ok näyttö tuohon hintaan ei siinä mitään. Jos paikallisesta myymälästä saat, aina parempi, voi testailla rauhassa ja palauttaa jos ei miellytä.Onkohan tästä mihinkään vai rasittuuko silmät minuutin jälkeen? Cepter 540hz
FullHD on nykymittapuulla todella matala resoluutio. Itse olen sitä mieltä, että jossain max 14" läppärissä tai paremminkin 6" älypuhelimessa se riittää, mutta pelikoneeseen 27" tuuman koossa pikselitiheys on todella heikko. QHD 1440p resoluutio on selvästi terävämpi 27" kokoluokassa ja taitaapa se tälläkin foorumilla olla yleisimmän pään hankinta ihmisillä. Jos poika pelaa enemmänkin, varmista että uuden näytön virkistystaajuus on vähintaan 144 Hz. Jos kerrot mitä pelejä poika koneeellaan pelaa, niin voidaan arvioida riittääkö RX Vega 56 uuden näytön resoluutiolla pyörittämään pelejä. Vanhemmat ja kevyemmät pelit toki pyörii, mutta Alan Wake ja Cyberpunk ei, ne on liian raskaita.Ostin 27 fullhd-näytön pojan koneeseen ja hiukan oli omaan silmään pelkkä windows ja netin selailu karkeaa grafiikaltaan kun tottunut parempaan. Näyttis ei uusinta uutta rx vega 56, eli jos nyt hommaan qhd-näytön, eli varmaankin tuon Predatorin 27:n niin onko jotain ongelmia tiedossa kuvanlaatuun pelkän näytön pikselimäärän lisäännyttyä näytössä. Ja pahoittelut jo etukäteen jos kysymys tyhmä![]()
FullHD on nykymittapuulla todella matala resoluutio. Itse olen sitä mieltä, että jossain max 14" läppärissä tai paremminkin 6" älypuhelimessa se riittää, mutta pelikoneeseen 27" tuuman koossa pikselitiheys on todella heikko. QHD 1440p resoluutio on selvästi terävämpi 27" kokoluokassa ja taitaapa se tälläkin foorumilla olla yleisimmän pään hankinta ihmisillä. Jos poika pelaa enemmänkin, varmista että uuden näytön virkistystaajuus on vähintaan 144 Hz. Jos kerrot mitä pelejä poika koneeellaan pelaa, niin voidaan arvioida riittääkö RX Vega 56 uuden näytön resoluutiolla pyörittämään pelejä. Vanhemmat ja kevyemmät pelit toki pyörii, mutta Alan Wake ja Cyberpunk ei, ne on liian raskaita.
Suosittelen muuten tätä näyttöä, jos et ole vielä tehnyt päätöstä:
ASUS ROG Strix XG27ACS - Hinta 261 €
Katso päivän paras tarjous. ASUS ROG Strix XG27ACS hinta nyt vain 261 €! Puolueeton hintavertailu 11 kaupalta.hinta.fi
Keskeisimmät toiveet olisi, että virkistystaajuus vähintään 144Hz (saa toki olla enemmänkin varsinkin kynäriä silmällä pitäen), freesync ja ainakin suht hyvälaatuinen paneeli (ei VA). Nykynäytöt on IPS:ää ja oon tykännyt. Tavallaan haaveilisin HDR-tuestakin mutta se ei ole niin pakollinen.
Rtings melko harvakseltaan taitaa kattavaa usean näytön vertailua tehdä, joten kannattanee selata tuota heidän listaaOnkohan nyt tullut mitään uusia pelinäyttövertailuja kesän 2025 suhteen esim Rtingsiltä yms? Erityisesti 1440p näytöt kiinnostaisi.
Tuossa ylempänä suositeltiin alla linkkaamani näyttöä. Minkähänlaiset mustan tasot/soveltuvuus videoiden katsomiseen tuossa on?
Acerin Nitro -tuotesegmentaatio menee, että VG -malleissa on kehno jalusta ja XV-malleissa sitten parempi. XV271U M3 ja VG271U M3 täten muuten identtisiä. Tässä näytössä on 2 eri paneelin lotto, AUO M270DAN08.D ja Innolux M270KCA-E8B. Löytyy tehdasvalikosta, johon pitäisi päästä pitämällä joystickin yläpuolella olevaa nappia pohjassa kun näyttö käynnistyy ja sitten painaa tokaksi ylimpää nappia kahdesti.
Näytöissä ilmeisesti on vähän paneelilottoa, kuvassa selvästi vignetteä sivuilla ja katselukulma ei todellakaan ole niin juuri mitä mainostetaan. Värejä on myös vaikea saada kohilleen, nykyinen Samsungin näyttö on siinä huomattavasti parempi. Vasteaika oli hyvä toki, siitä ei valittamista, mutta jouduin palauttamaan oman yksilön yhen päivän testailun jälkeen edellämainittujen ongelmien vuoksi.
Kiitos vinkistä, en ollut ottanut tätä näyttöä huomioon. Rtingsin revikassa oli aika surkeat pisteet (5.3/10) VRR flickerin osalta. ”The Dell Alienware AW2725DF has noticeable VRR flicker with changing frame rates, and it's especially noticeable in dark scenes and dark areas of brighter scenes.”.Eipä tällä hetkellä muuta oo, kun AW2725DF hinta-laatusuhteeltaan parasta mitä saa just päälle kuutisen sadan. 240Hz näytöt liian kalliita, kun ei mitään ihmeellistä tarjousta meneillään ja tuo Alienware menee kilpapelailuun, yksinpeleistä nauttimiseen ja perus hommiin myös.
Kaikissa noissa paneeleissa tuntuu olevan samat valitukset ton osalta, mutta eipä tota oikeen huomaa pelatessa CS, PUBG, Battlefield ja aina jotain pientä purnattavaa löytyy jokasesta näytöstä, kun muutenhan pisteiden osalta toi on lähes priimaa. Toihan on myös osalta paneelilottoa, et joissain voi olla enemmän ja joissain ei yhtään.Kiitos vinkistä, en ollut ottanut tätä näyttöä huomioon. Rtingsin revikassa oli aika surkeat pisteet (5.3/10) VRR flickerin osalta. ”The Dell Alienware AW2725DF has noticeable VRR flicker with changing frame rates, and it's especially noticeable in dark scenes and dark areas of brighter scenes.”.
Tämä ei ole tuttu käsite minulle, onko tämä asia mikä esiintyisi esim cs2 tai apex pelatessa? Vaikuttaako tämä G-syncin käyttöön?
Tuosta vähän kalliimmalla kiiltäväpintainen WOLED:Hakusessa ois GSYNC -näyttö, koossa 27" ja ei-4k vaan 1440p. Suosituksia ? Mielellään suomesta. Ei varsinaista budjettirajoitusta.
Taitaa mennä pitkälti kategoriaan "osta ja kokeile", Powerilla kuitenkin on varsin hyvät palautusehdot.Mitenhän tällainen budjettimalli Sharpilta toimisi toimisto- ja pelikäytössä?
En oikein löytänyt mitään arvosteluita tai kokemuksiakaan. Pitäisi löytyä HDMI2.1 ja 144 Hz tuki.
Jos jollakin on lukuoikeus LB Ääni ja kuvaan, niin voisiko saada nopean koosteen? Sharp GR8465 (55GR8465) – Ääni & KuvaTaitaa mennä pitkälti kategoriaan "osta ja kokeile", Powerilla kuitenkin on varsin hyvät palautusehdot.
Mainostetuilta spekseiltään kyllä kuulostaa kieltämättä liian hyvältä ollakseen totta hintaisekseen, mainos-pdf:ää lukiessa huomio kiinnittyy lauseeseen, jossa 144Hz:n yhteydessä mainitaan interpolointi.
Eli lieneekö paneeli oikeasti 60Hz ja tehdään vain silmänkääntötemppuja liikkeen sulavoittamiseksi?
![]()
Tuolla ei nyt ainakaan 1080p@144Hz päästä, näyttäisi olevan USB 2.0, jossa kaista loppuu auttamatta kesken.Moi,
Kysyn tätä nyt tässä ketjussa. Olisi tarkoitus liittää toinen ulkoinen näyttö kannettavaan USB a paikan kautta joko HDMI johdolla tai USB C näytön johdolla kannettavaan.
Onnistuuko tällaisella adapterilla? Tai muilla Adaptereilla.
![]()
11,90 € | DeLOCK HDMI/USB-A USB grafiikka-adapteri Musta, Hopea
Videokaapeli-adapterit / DeLOCK HDMI/USB-A, Musta, Hopea, Laatikko, 16,6 mm, 23,4 mm, 6,8 mm, 1 kpldatatronic.fi
Saako tuolla 144HZ FullHD kuvaa?
Kiitos vastauksista
3 metrisenä löytyy ainakin tämäTuli tilattua uusi näyttö ja kahdesta hyvin samankaltaisesta valitsin sen missä Dp 2.1 80Gbs liitäntä.
Tiedän jo valmiiksi, ettei kyseinen mukana tuleva piuha ole tarpeeksi pitkä.
Kysymys siis onko suositusta 3-5m piuhalle, vai onko näissä samoja ongelmia kuin Hdmi 2.1 + etäisyys + piuhan laatu?
noerdic.fi
Molemmissahan noissa lukee Nano IPS.Kannattaako nano IPS näytöstä maksaa 50€ lisää. Kumpi näistä on parempi.
![]()
LG UltraGear 32GS75Q-B 32" -pelinäyttö 399,99
Puhtia peliin 180 Hz nopeudella. Tehosta peliäsi QHD-resoluutiolla, leveillä IPS-katselukulmilla ja hämmästyttävän upealla 180 Hz:n virkistystaajuudella.www.verkkokauppa.com
![]()
LG UltraGear 32GP850 32" -pelinäyttö 449,99
Löydä tiesi voittoon innovatiivisella 32GP850 -pelinäytöllä jonka kuva on uskomattoman tarkka ja kirkas. Näytön Nano IPS -paneeli 1 millisekunnin vasteajalla on hengästyttävän upea kokemuswww.verkkokauppa.com
Menee palautukseen. En osaa sanoa tarkkaan mistä johtuu, mutta desktop-käytössä teksti on epäselvää natiiviresoluutiolla, vaikka on PC-tila yms. kytketty päälle. Ilman tätä päällä on chrome 4:2:0. Johtuuko epäselvyys sitte paneelin RGB pikselijärjestyksestä vai mistä. Pahus.Mitenhän tällainen budjettimalli Sharpilta toimisi toimisto- ja pelikäytössä?
En oikein löytänyt mitään arvosteluita tai kokemuksiakaan. Pitäisi löytyä HDMI2.1 ja 144 Hz tuki.
Voipi olla BGR alipikseliasettelulla RGB vs BGR Subpixel Layout - What's The Difference? [Simple]Menee palautukseen. En osaa sanoa tarkkaan mistä johtuu, mutta desktop-käytössä teksti on epäselvää natiiviresoluutiolla, vaikka on PC-tila yms. kytketty päälle. Ilman tätä päällä on chrome 4:2:0. Johtuuko epäselvyys sitte paneelin RGB pikselijärjestyksestä vai mistä. Pahus.
Voi olla jotain tuollaista. Tässä selaimesta otettu yksi kuva:Voipi olla BGR alipikseliasettelulla RGB vs BGR Subpixel Layout - What's The Difference? [Simple]
ClearTypeä säätämällä voi päästä parempaan lopputulokseen.
Mulla ollut käytössä gigabyten 2K 27 tuuman oledi työ- & pelikäytössä >1000h käyttötunnin verran. Oon ollut hyvinkin tyytyväinen, kun löysin kyseisen näytön proshopista alle 600€. Siihen hintaan hyväksyin riskin kiinnipalamiselle. Monipuolisen sisällön kuluttaminen näytöllä minimoi riskiä, mutta pelkäksi excel-näytöksi katsoisin varmaan jonkun muun paneelityypin kuin oledin.Mikäs on ihmisten kokemus noista OLED näytöistä peli kuten myös työ käytössä, teen töitä kotoo ja tällöin on tarve että oman tietokoneen näyttö myös soveltuu siihen, isoin ongelma näissä on se kiinni palamisen vaara joka on estänyt sellaisen hommaamista toistaiseksi, Asus PG32UCDMZ kyseistä näyttöä olen katsellut, jenkkien sivuilla jos oikein ymmärsin näytössä pitäisi olla burn-in takuu 3 vuoden takuuajalla, jos tämä pitää paikkaansa sinänsä kylhä tommosen voisi hankkia, alkaa ärsyttää IPS hehku ja valovuodot.
Mitä olet kokenut heikkouksiksi Excel-käytössä ja paljonko vaivaa?Mulla ollut käytössä gigabyten 2K 27 tuuman oledi työ- & pelikäytössä >1000h käyttötunnin verran. Oon ollut hyvinkin tyytyväinen, kun löysin kyseisen näytön proshopista alle 600€. Siihen hintaan hyväksyin riskin kiinnipalamiselle. Monipuolisen sisällön kuluttaminen näytöllä minimoi riskiä, mutta pelkäksi excel-näytöksi katsoisin varmaan jonkun muun paneelityypin kuin oledin.
Sellanen kommentti mainitsemastasi näytöstä, että en ole koskaan kuullut Asuksen takuuprosessista sanaakaan positiivista.
Tuossa ois 4k tarjouksessa.Näyttöä FPS pelaamiseen vailla.
Koneessa nämä osat.
- AMD Ryzen™ 7 7800X3D -prosessori
- AMD Radeon RX 7900 XT -näytönohjain
Mielellään 32" koossa ja hinta Max 500e mut mahdollisimman edullinen ok näyttö olisi hakusessa ?
Mitään en oikein näistä ymmärrä.
Mitä näistä näytöistä tietoja olisi katsottava jotta olisi hyvä kuva ja pelit pyörisi hyvin ?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.