Toki saa ja pitääkin udella ja pakko jeesata koska itekki täältä apuja ja hyviä kommentteja sain.
Tässä alkuperäistä arpomista:
Kiitos - mielenkiintoinen lähtökohta sinullakin ollut myös...
@Jeje2 mitkä sun tarpeet on, mieti ne ja sit budjetti kehiin ja ostohousut jalkaan vaan
Kuten tuossa aikasemmin kirjoitin niin (etä)työkäyttöön ja (erittäin) satunnaiseen pelaamiseen.
Työni luonteen takia tarvitsen useita eri ohjelmia yleensä auki samanaikaisesti (MS Excel + muita apuohjelmia) joten 3 näytöllä teen töitä (läppäri + 2kpl 27" 2k näyttöjä töissä nyt).
Curved näytöt ei käy ku toinen näyttö tilan rajallisuuden takia oltava pivot (eli pystyssä) ja muutenkin max mitä mahtunee on jokin 27-28".
(2 kpl 31-32" pystyssä hylkäsin jo liian kalliina ja haluan päänäyttöni olevan vaakatasossa...)
Itselläni ollut IPS näytöt jo 10v käytössä (nyk kakkosnäyttöni Eizo S2201W on jo kunnioitettavat n. 16500h mittarissa) niin IPS:t vaadin.
Samaten päätin etten tee tuplapäivitystä, vaan heti 4k näyttöön nyt päivitän.
Freesync toki oltava pelaamista varten...
Kun näillä rajoitteilla aloin tutkimaan niin ainoat vaihtoehdot taitaa lähes olla LG näytöt. (Mikä ollut yllätys minulle
)
Hinta:
Halpa olisi LG59UD59 + LG59UD59P (P = pivot) - hintaoppaan mukaan 267 + 390 eur (EI-kivaa maksaa yli 100 eur Pivotista
)
Tosin nyt olen speksein perusteella himoitsemassa LG 27UK650 - 415 eur/kpl -- toi vaan vaikuttaa selkeästi paremmalta kaikilla spekseillä ja lin pari ihan OK reviewtakin siitä...
Budjetti:
Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa
- joten nämä ostokset yleensä kyllä kirpaisvat minua ikävästi
. Eli halvinta en osta (huonoja kokemuksisia moisista), vaan etsin sitä kelpo laatu-hinta suhdetta...
Nyt tosin ku 4 monitoria joudun ostamaan, rakas vaimo ku lakoonisesti
ilmoitti ottavansa samanlaiset ku itselleni otan (Olemme siis samanlaisissa työtehtävissä, eri firmat tosin), niin onhan tämä pienmuotoinen konkurssi ku 1,5 - 2 keur hankinnasta puhutaan.
No onneksi ei ihan paniikki meillä oston suhteen ole, niin voin vielä
vähän aikaa etsiä...
... ja odottaa josko lottovoitto ratkaisi budjettiongelmani