Mikä kotelo minulle?

Kiitoksia koteloehdotuksista. Tämä on ehkäpä semmoinen vähän laajempi projekti sinällään, kun aikomus hommata myös uusi työpöytä muuton yhteydessä ja miettiä kokonaisuutta.

Lisäksi taka-ajatuksena olisi laittaa kone sellaisen näköiseksi, että sen voisi myydä ehkäpä ensi vuonna ja hommata matx am5 kone tilalle. Nykyinen linnunpesä ei varmasti ostajia pahemmin kutsu, mutta toisaalta ei haluaisi kauheasti laittaa rahaa koteloon ja poweriin.

Tuo D40 vaikutti ehkäpä parhaalta vaihtoehdolta, nykyinen näyttis on 282mm ja thetiksessä on 280mm raja :D

Vähän kiinnostelisi muuttaa vanha pelikone pienempään koteloon ja siirtää olohuoneeseen ”pelikonsoliksi”. Postauksen ajatus ehkäpä selvitellä onko realismia ja millä hinnalla. (esim. emolevyn vaihto pienempään jne.)

Tuntematta markkinaa tarkemmin, NZXT H1 tyyppinen muotoilu näyttää omaan silmään hyvältä, eli siis pystytorni.

Nykyinen setup:
Kotelo: Lian Li O11 Dynamic Evo
Emo: MSI MPG X570 GAMING PLUS ATX
AMD 5900x
AMD RADEON 6900XT

Jäähynä Alphacoolin Eisbaer prossulle ja näyttikselle Eiswolf 2 AIO. Ja tosiaan 2x360mm radit tällä hetkellä kiinni.

Viimeksi muokattu:
Onks tääl vahvoja mielipiteitä/kokemuksia Lian Li Evo o11 RGB (Musta) VS H9 Flow (Musta)? :)
Noita kahta koppaa silmäilly että päivittelisin discopalloksi omaa konetta.

Lähti vaihteeksi Mopo käsistä, on tää harrastus taas semmoista... Kerkesi reilu viikon olemaan Corsair 6500D Airflow kotelo ja äsken tilasin Havn HS 420, Arctic 420mm AIO ja muut paikat täyteen 140mm P14 tuulettimia.

Täytyy kyllä kehua tuota Corsair 6500D Airflow koteloa, on kyllä hyvä.

Moi! Nyt tarttisi apuja fiksummilta oikean kopan löytämiseen. Tarkoituksena on tilata puusepältä mittatilauksena TV-taso, jonka sisälle on tulossa kaiuttimet ja tietokone.

Nykyinen kokoonpano makaa fractalin define r6 kotelossa, joka on melkoinen jööti. Nyt olisi sitten etsinnässä kompakti kotelo, joka sopisi TV tason sisälle. Toi itse kotelo tulee olemaan piilossa, joten ulkonäöllä ei ole väliä. Tarvittaessa voin päivittää myös emolevyn, jos siitä olisi apuja, koska toi nykyinen on ATX kokoinen. Koneeseen olen päivittänyt alkuperäisen tilauksen jälkeen 16gb lisää rammia, joten 4 muistipaikkaa pitäisi olla. Lisäksi hommannut toisen 2,5” SSD:n eli uuteen koppaan pitäisi saada myös kaksi sellaista mahdutettua.

Onko tuollaisia kuution muotoisia tms. koteloita saatavilla, jotka voisi sopia tähän tarkoitukseen?

Kotelon budjetti maks 300€, mielummin tietysti vähemmän.

Ei olla siis vielä ilmoitettu puusepälle noita haluttuja mittoja, mutta ajatuksena olisi, että tason sisätilankorkeus olisi maksimissaan 30cm ja käytettävä syvyys noin 35cm. Leveys on helpompi ratkaista eli sen säätäminen ei ole ongelma.

Ps. Tajusin samalla, että tämä mun kokoonpano ei ole ihan tuoreimmasta päästä, mutta toimii edelleen hyvin omassa käytössä :)

IMG_4918.jpeg
Vastaanpa itse itselleni :). Päädyin Silverstonen GD11 koteloon. Tuulettimen joutui vaihtamaan pienempään Noctuaan, mutta muuta säätöä ei tarvittu. GD11 vaikuttaa kyllä kätevältä kopalta. Oli helppo asentaa, mutta johtoja ja SSD levyjä ei saanut kovin siististi kiinni. Mutta nyt menee koko kone TV tason sisälle

Statistiikka

Viestiketjuista
269 750
Jäsenet
76 496
Uusin jäsen
oskaraspvik89

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom