Mikä auto minulle?

Millainen on Toyota Avensis 2003-2008 (T25) luotettavuuden suhteen ?
Hyvin luotettava varmaan noin yleisestikin, itellä 22. vuosi Anjovikselle (liftback) menossa, eikä ole koskaan jättänyt vielä tielle.

Ruosteen kanssa saa varmaan olla tarkkana vaikka valinta todennäköisesti osuu tuonne 2008 seudulle, mutta vanha sekin on.
Viimeisimmässä katsastuksessa katsuri kehui, kun ei mitään ruostevaurioita löytänyt mistään ja syystä, että olin tuon muinoin ruostesuojauttanut 5 vuoden iässä. Ruostesuojaus on olematon hinta lopulta kokonaisuudessa ja varsinkin verrattuna myöhemmin ilmaantuviin jatkuviin vaurioiden korjauksiin, mutta mitäpä väliä, jääkööt korin ruostumisongelmat muille omistajalle. Ite henk.koht. en edes ostaisi vanhaa autoa, jollei se ole ruostesuojattu :) . Ohjausakselin booriongelma ja kuskin turvatyynyn patruunan vaihto taisi olla ainoat takaisinkutsut omalla kohdalla. Tänään just kävin hakemassa ruostesuojauksessa olleen uuden auton, saas nähdä kuinka kauan se kestää, kunnes on muuten tekniikaltaan paalauskunnossa :D.
 
Katsastustilastossa Avensis pärjää paremmin, toki yhtä vanhoista puhuttaessa Avensiksella yleensä ajettukin hieman vähemmän kuin Accordilla, mutta silti selvä ero Avensiksen hyväksi hylkyprosentissa. Honda on luultavasti parempi ajettavuudeltaan, jos sillä on mitään merkitystä. Muuten sitten oman mielen, saatavuuden ja hinnoittelun mukaan.


Kun haussa on ilmeisesti iso japanilainen farkku, niin haluaisin huomauttaa, että noiden Accordien kontti on aika pieni (~400 litraa). Jos asialla on merkitystä, niin kannattaa katsastaa myös Honda Civic Tourer (2013-2017). Ne on samoilla kilometreillä käytännössä samoissa hinnoissa joitakin vuosia vanhempien Accordien kanssa, ja Civicissä on pirusti isompi kontti (624 litraa), vaikka auto vähän pienempi onkin.

Valmistusmaalla ei väliä, mutta tosiaan iso farkku tulisi kyseeseen. Litroja enemmän tarvittaisiin maksimaalista pituutta mitä konttiin menee, kuten myös kontin muotoilua. Accordissa on vähän "viistoperäinen" kontti verrattuna Avensikseen.
Civic on ilmeisesti tilaihme, pituuksia en ole vielä vertaillut...mutta Avensista saa ~6K€ hintaan ja Civicistä samoilla kilometreillä (~200tkm) joutuu sitten jo maksamaan jo ~10K€. Onhan se toki samalla 6-7vuotta uudempi.
Civicin hinnasta taas on jo lyhyt matka Opel Astraan jonka 2017-2019 malleja saa jo 13K€ hintaan 100-150tkm ajettuna. Tässä kohtaa ollaankin 2x alkuperäisen suunnitelman hinnasta :D Käsittääkseni myös Astra on todettu luotettavaksi 1.4T ja automaatti yhdistelmällä.

Honda tehty japanissa, luotettavuus ja korjauskustannukset pienet. Accordin ajettavuus hyvä. Accord kestää helposti 0.5 miljoonaa km.
Avensis tehty britanniassa, inmeellisiä ongelmia jo takuun puitteissa. Nivelet ja alusta selvästi hyvin tehtyjä kuitenkin.

Molemmat pehmoisia tuon ikäisenä.
Accordin saat myytyä aikanaan jollain summalla vielä. Avensis kelpaa edes african vientiin.

Jälleenmyyntiarvolla ei väliä ja minun käsityksen mukaan Toyotatkin ovat kovassa huudossa, koska nauttivat luotettavasta maineesta (en ota kantaa onko se totta vai ei).
Varmasti Accord on parempi ajettava, mutta tässä tapauksessa vain luotettavuus ja kuljetuskapasiteetti ovat tärkeitä.
Noista "ihmeellisistä ongelmista" haluaisin kuulla lisää ?

Ääh, unohdin sitten aloituksessa mainita, että takapenkeille ei ole tarvetta eli ne lähtevät joka tapauksessa pois. Tästä syystä pelkälle kontin tilavuudelle ei voi laskea täyttä arvoa.

Kiitos molemmille vastauksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Millainen on Toyota Avensis 2003-2008 (T25) luotettavuuden suhteen ? Farmari ja bensa ainut vaihtoehto, mieluiten automaatti mutta valinnanvaraa on niukalti niin todennäköisesti manuaali. Jostain jäänyt sellainen mielikuva, että 2.0 on koneista paras ja 1.6/1.8 koneissa oli jotain ongelmaa ?
Ruosteen kanssa saa varmaan olla tarkkana vaikka valinta todennäköisesti osuu tuonne 2008 seudulle, mutta vanha sekin on. Päällisin puolin näyttävät kyllä siisteiltä.
Toinen vaihtoehto olisi Honda Accord, mutta näyttävät olevan rapeampia vaikka hieman uudempia (~2010).
T25 ongelma on koko taka-akselin ruostuminen, se kannattaa tarkastaa kun käyt katsomassa. Se automaatti ei mielestäni mikään kiva aski ole ja syö helkutisti vaan polttoainetta vrt. manuaali.
 
Sähköautoummikko etsimässä ensimmäistä sähköautoa. Perheessä yksi lapsi ja toinen tulossa joten tilaa istuimille oltava. Nopea lataus olisi myös tärkeä koska juuri nyt ei kotilatausmahdollisuutta ole. Mitä lähtisitte näillä spekseillä koeajamaan? Tesla y, id4? Budjetti n.30K
 
Sähköautoummikko etsimässä ensimmäistä sähköautoa. Perheessä yksi lapsi ja toinen tulossa joten tilaa istuimille oltava. Nopea lataus olisi myös tärkeä koska juuri nyt ei kotilatausmahdollisuutta ole. Mitä lähtisitte näillä spekseillä koeajamaan? Tesla y, id4? Budjetti n.30K
Teslassa on ainakin huomattavasti isompi kontti, etenkin jos vertaa nelivetoja keskenään. Ei vaan taida 30k saada järkevää Model Y, eli sitä kautta en ehkä suosittelisi sitä. En tiedä onko ID4 samoja ongelmia kuin Q4 etronissa, mutta jos on niin en kyllä sitäkään suosittelisi ilman takuuta.
 
Teslassa on ainakin huomattavasti isompi kontti, etenkin jos vertaa nelivetoja keskenään. Ei vaan taida 30k saada järkevää Model Y, eli sitä kautta en ehkä suosittelisi sitä. En tiedä onko ID4 samoja ongelmia kuin Q4 etronissa, mutta jos on niin en kyllä sitäkään suosittelisi ilman takuuta.
Mitä ongelmia? Meb tyyppiviat temppuilevat moduulit, koiranluut ja latausluukun solenoidi ja ovenkahvat (koskee vain ID4?). Koiranluu maksoi 50e oe osa vaihdoin itse ja ovenkahva tulee ensiviikolla Hollannista 70e purkuosa. Tässä reilu pari vuotta ja kohta 80 tkm mebillä. Itse autolla ajettu kohta 120tkm. En sitten tiedä miksi Mebin vikoja kauhistellaan vrt. Esim. Polttis vagine niitä en itselle huolisi. Teslassa saat harrastaa alusta jumppaakatsastukseen vs. Meb puhtaat paperit keväällä 4 vuotiaana + lämpöpumppuja vaihdella.
 
Mitä ongelmia? Meb tyyppiviat temppuilevat moduulit, koiranluut ja latausluukun solenoidi ja ovenkahvat (koskee vain ID4?). Koiranluu maksoi 50e oe osa vaihdoin itse ja ovenkahva tulee ensiviikolla Hollannista 70e purkuosa. Tässä reilu pari vuotta ja kohta 80 tkm mebillä. Itse autolla ajettu kohta 120tkm
2 Q4 lähipiirissä ja toinen sylki pari tonnia ajettuna jäähdytysnesteet ulos ja toisessa pätkii medialaitteen sähköt motarilla (tms. en muista tarkkaan), softa pitää päivittää merkkihuollossa ja mitä muuta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 015
Viestejä
4 964 560
Jäsenet
79 740
Uusin jäsen
sankarii

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom