Mikä auto minulle?

Jos on kyse parin-muutaman tonnin autosta, niin ruoste onkin ongelma, joka vie auton helposti paaliin, kun korjaus tulee pakolliseksi. Teknisiä komponentteja pystyy helposti vaihtelemaan mutta ruostevaurioiden korjauttaminen kaupallisena palveluna voi olla tekemätön paikka. On ehkä eri asia, jos on itsellä tai kaveripiirissä tilat, laitteet ja taito korjata itse. Usein ruosteongelman todellinen laajuus on jotain muuta kuin miltä alkuun näyttää.
=>mieluummin auto, jossa on tekniikkamurheita kuin ruostetta.
Näinhän se on, mutta kuten sanoin niin tuossa hintaluokassa autot on yksilöitä eikä ne tekniikkamurheetkaat aina niin kivoja ja halpoja ole, varsinkaan vanhoissa premiumeissa. Joku tunteja kestävä sähkövikojen tms. vianhakukin tulee korjaamolla äkkiä yllättävän kalliiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Samat sanat, yksi suuri syy Trafic III:n ostoon itsellä oli se että 190 pitkänä en tarvitse jatkettua väliseinää, vaan ajoasennon saa oikein hyväksi jo vakiona.
Vitossa istun selkä pystyssä, pää katossa kuin kirkon penkissä ja Transit Custom tuntuu taas pikkukipolta ihan joka suhteessa.
Transporter jatketulla väliseinällä olisi oma valinta jos varat olisi loputtomat, mutta jos haluat että autossa on vähän jotain varusteitakin, on Trafic kyllä hinta-laatusuhteeltaan ihan lyömätön peli.

Oma oli ostaessa rapiat 100tkm ajettu Formula edition jossa oli mukavasti varusteita, vuosimalli 2018 ja maksoin siitä 15te reilu vuosi sitten. Samoilla spekseillä oleva Transporteri olisi varmaan maksanut lähemmäs 30 000e. Tarkkaan en osaa sanoa, kun yhtään samanlaisilla varusteilla olevaa porteria en nähnyt myynnissä.

Esim avaimeton käynnistys ja kulku on ihan mahdoton pakettiautoon löytää. Itsellä kun tuo ajaa käyttöauton virkaa, niin tällaiset pienet asiat on aika oleellisia.
Lisäksi en pysty ajamaan millään valkoisella mustapuskurisella karvalakkimallilla, kun ne on niin karmean näköisiä.
Oma auto on varmaan monen mielestä lapsellisen näköinen kun on isoa vannetta, kylkiputkea, teippiä sun muuta, mutta se nyt sattuu olemaan oma mieltymys.

Lopullinen added bonus oli, että nämä ei ruostu käytännössä lainkaan.
Kokoluokka on juuri sopiva, riittävän iso että mönkijä menee ajamalla sisään irrottelematta peilejä, mutta ei ole kuitenkaan mikään maxi-sprinter missä perä raahaa maata ja parkkipaikkaa ei löydä mistään.

Vero vuodessa 350e, vakuutus täyskaskolla 380e. Kulutus pieni ja jos jotain hajoaa, osat on halpoja.
Nimim. EGR Valeolta 220e. Eikä ollut edes halvimmasta päästä tarvikevalmistajia. Johonkin muuhun olisi sekin varmaan ollut tonnin remppa.

pic or didn't happen
Kiitos, olipa avartava kirjoitus. Ja siisti peli kieltämättä. Onko sulla manuaali vai automaatti?

Otan uusiksi esille vielä, mutta onko esim tässä ihan toimiva laatikko? https://www.nettiauto.com/nissan/nv300/15253803
 
Ainakin tuon Nissanin sisarmallit ovat vähän huonossa maineessa, edullisia kyllä. Olisko joku pre-adblu Sprinter varmempi valinta vaikka kilometreja sitten varmaan jo on?
 
Etsiskelin tietoa tuosta vaihteistosta ja joo... En suosittele kyseistä ed.korimallin versioissa ollutta automaattivaihteista versiota.

Se on EDC eli Fr0d kaksoiskytkin märillä levyillä. Sama moottori ja vaihteisto kun mulla oli Talismanissa; hyvänä puolena, että siinä on 90tkm vaihtoväli öljyille, huonona, että se on Fordin Powershift. Sille ei voi käsi sydämellä luvata 3,4,5 sataatuhatta, vaikka kuinka noudattais huoltoja.
 
Ainakin tuon Nissanin sisarmallit ovat vähän huonossa maineessa, edullisia kyllä. Olisko joku pre-adblu Sprinter varmempi valinta vaikka kilometreja sitten varmaan jo on?
On sitten vaikeampi löytää ehjäpeltinen sprinter kuin kanalta hampaat.
Näitä on aivan todella ruosteisia tai sitten juuri myyntifiksattuja (lue: kohta ruosteisia) myynnissä tuossa hintaluokassa. Kun tahtoo vielä 50 000e hintaluokan jatkiksetkin olla sellaisia että kupruja nousee listojen alta esiin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
289 222
Viestejä
4 952 371
Jäsenet
79 611
Uusin jäsen
Samsung20

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom