Täällä pks-seudalla on kymmeniä ellei satoja risteyksiä jotka ovat kirjaimellisesti laittomia jollainka niissa kirjaimellisesti mahdoton ajaa laillisesti. Epäselvyys yllättäen pääsääntöisesti suojattomien väylillä. Ei ajoradalla. Eli monesti joutuu pyörällä ajamaan ajoradalla jos haluaa lakia noudatta
Pk-seudalla olen itsekin ajanut lähemmäs 10000km pyörällä viimeisen viiden vuoden aikana. Ja välillä on esimerkiksi tietöihin liittyen tilanteita joissa joutuu sinne ajoradalle siirtymään koska niiden ohjaus on huonosti hoidettu. Se uppoaa ihan hyvin lain kirjaimeenkin.
Mutta yleensä pyörätiellä tai KLV:llä on vaan epämukavampaa / vaarallisempaa ajaa joko näkymäesteistä, pihateistä tai jalankulkijoista johtuen. Hyvin harvoin olen kuitenkaan päättänyt siirtyä ajoradalle vaan ajan sitten hiljempaa siellä pujotteluradalla. Ymmärrän että jonkun etenemistä tai harrastusta tämä helposti haittaa mutta se on enemmän mielentilasta kiinni.
Tuosta syystä kannatan kyllä lain muuttamista. Mutta siihen saakka mennään sillä mitä on sovittu. Tai ainakin minä menen (paitsi silloin kuin hairahdun..)