Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Perus rahahenkilö, jolla on erityisoikeuksia taviksiin verrattuna.Vaihteeksi 40:n alueella joku hermostui. Testaan samalla, toimisiko giffinä upottaminen forumille...
Edit: näyttäisi toimivan.
Taitaa tosiaan olla vähän normoja tasa-arvoisempi taho kyseessä. Hieno auto kyllä, ei siinä.Perus rahahenkilö, jolla on erityisoikeuksia taviksiin verrattuna.
Toi on paha kun esim. 40-alueella 10 kilometrin ylinopeuskin on (prosentuaalisesti) paljon kun taas sanotaan motarilla 120-alueella 10 kilometrin ylinopeutta ei lasketa niinkään vakavaksi rikokseksi vaikka periaatteessa kummatkin omat samansuuruisia rikoksia mutta eivätpä vaan yleensä olekaan eli tarkkuutta sinne alempien nopeusrajoituksien alueille.Vaihteeksi 40:n alueella joku hermostui. Testaan samalla, toimisiko giffinä upottaminen forumille...
Edit: näyttäisi toimivan.
![]()
En tunnistanut, joku 2000 luvun opel?Taitaa tosiaan olla vähän normoja tasa-arvoisempi taho kyseessä. Hieno auto kyllä, ei siinä.
Ihan perus Audi A6 kyllä kyseessä...
Ko. perus-Audi (?) luokittunee allekirjoittaneen karvahattujapsia paremmaksi ajopeliksi ainakin jostain kulmasta.Ihan perus Audi A6 kyllä kyseessä...
Jep. Noilla paali-ikäisillä audeilla ne rahahenkilöt usein kaahaavat.Perus rahahenkilö, jolla on erityisoikeuksia taviksiin verrattuna.

Tuo on Facelift versio jostain 2007-2008 ajoilta julkaistusta A6:sta. En nyt tiedä kenen silmissä tuo on kovin premium luxus.Ko. perus-Audi (?) luokittunee allekirjoittaneen karvahattujapsia paremmaksi ajopeliksi ainakin jostain kulmasta.
Jooh. Mulle lakkas naapurinäijä morjestamasta aikanaan, kun ostin n. 10 vuotta vanhan C204-korin Mersun. Naapurilla itsellään oli kaksi huomattavan uutta autoa. Sillä kesti noin puoli vuotta toipua tästä ja tuli jutteleen ”laitoit sit Mersun” ja sain tilanteen laukeen sillä, että haukuin edellisen auton ja toivoin, että Mersu kestäisi kun on laadukas maine jne.Tuo on Facelift versio jostain 2007-2008 ajoilta julkaistusta A6:sta. En nyt tiedä kenen silmissä tuo on kovin premium luxus.
Vähän sama homma kun joskus otin itselle vaihdossa vanhan W210 Mersun joka oli tarkoitus pistää huutokauppaan tai myydä kauppurille parilla tonnilla, niin naapuri tuli ihmettelemään että "Milläs rahalla nuori mies tällaisia mersuja ostelee".
Totesin ukolle että vaihdan mielellään päittäin tuohon sinun pakkauuteen VW Golfiin jonka hinnalla näitä Mersuja saisi ihan minimissään sen 10 kappaletta, niin äijä totes että "JOOPA JOO TAITAA MERSU KYLLÄ OLLLA AIKA PALJON KALLIIIMPI ÄLÄPÄS POIKA VITTUILE".
Mielikuva on kaikki kaikessa. Nauratti kun jengi oli kovasti sitä mieltä että eräs tuttu on rikas paska kun ajelee Audilla. Muuten hyvä mutta parin tonnin 1.4tsi A3 johon oli hakenut romikselta nahkasisustan. Kommentit uuden Super:n kuskilta.Tuo on Facelift versio jostain 2007-2008 ajoilta julkaistusta A6:sta. En nyt tiedä kenen silmissä tuo on kovin premium luxus.
Vähän sama homma kun joskus otin itselle vaihdossa vanhan W210 Mersun joka oli tarkoitus pistää huutokauppaan tai myydä kauppurille parilla tonnilla, niin naapuri tuli ihmettelemään että "Milläs rahalla nuori mies tällaisia mersuja ostelee".
Totesin ukolle että vaihdan mielellään päittäin tuohon sinun pakkauuteen VW Golfiin jonka hinnalla näitä Mersuja saisi ihan minimissään sen 10 kappaletta, niin äijä totes että "JOOPA JOO TAITAA MERSU KYLLÄ OLLLA AIKA PALJON KALLIIIMPI ÄLÄPÄS POIKA VITTUILE".
Isäukkoni tokaisi joskus, että ei ole niin vanhaa Mersua, etteikö joku olisi kateellinen.Tuo on Facelift versio jostain 2007-2008 ajoilta julkaistusta A6:sta. En nyt tiedä kenen silmissä tuo on kovin premium luxus.
Vähän sama homma kun joskus otin itselle vaihdossa vanhan W210 Mersun joka oli tarkoitus pistää huutokauppaan tai myydä kauppurille parilla tonnilla, niin naapuri tuli ihmettelemään että "Milläs rahalla nuori mies tällaisia mersuja ostelee".
Totesin ukolle että vaihdan mielellään päittäin tuohon sinun pakkauuteen VW Golfiin jonka hinnalla näitä Mersuja saisi ihan minimissään sen 10 kappaletta, niin äijä totes että "JOOPA JOO TAITAA MERSU KYLLÄ OLLLA AIKA PALJON KALLIIIMPI ÄLÄPÄS POIKA VITTUILE".
Oli varmaan silloin hyvähkö. Myönnän, että en tunne ulkomuodolta Audeja tai Bemareita, saati vuosimalleja.Tuo on Facelift versio jostain 2007-2008 ajoilta julkaistusta A6:sta. En nyt tiedä kenen silmissä tuo on kovin premium luxus.
Joskus aikanaan lueskelin Jaguar-foorumia, ja siellä nää 5000€ Jaguarin omistajat päivitteli, kun naapureilla menee pöksyt solmuun, vaikka näillä on 60.000€ Volvon katumaasturia pihassa. Ilmeisesti ne mielikuvat merkitsee… tai jotain.Jos naapurit menettää malttinsa jostain teini-ikäisestä Mersusta, niin mitenköhän pahasti menisivät solmuun, jos lottorahan turvin kääntäisi pihaan jollain Rolls-Roycella tai edes Bentleylla. Ehkä se ei ole ihme, että tällaiset ihmiset mielellään asuvatkin jossain rikkaiden tonteilla muutenkin.
Ihan sama ajaa siihen pihaan Chrysler 300C:llä jossa on Bentleyn merkit. Ei normi jamppa sitä eroa tajua. Pääsee halvemmalla ja saa naapurit ihan yhtä kateellisiksi.Jos naapurit menettää malttinsa jostain teini-ikäisestä Mersusta, niin mitenköhän pahasti menisivät solmuun, jos lottorahan turvin kääntäisi pihaan jollain Rolls-Roycella tai edes Bentleylla. Ehkä se ei ole ihme, että tällaiset ihmiset mielellään asuvatkin jossain rikkaiden tonteilla muutenkin.
Multa on kysytty parkkiksella kun J n kurvasin ruutuun että tuliko vaimosta ero. Rattaat rutisi ja en tajunnut kysymystä. Kysyin että kuinka niin. "Nokun erorahoistahan tommosia ostellaan"Joskus aikanaan lueskelin Jaguar-foorumia, ja siellä nää 5000€ Jaguarin omistajat päivitteli, kun naapureilla menee pöksyt solmuun, vaikka näillä on 60.000€ Volvon katumaasturia pihassa. Ilmeisesti ne mielikuvat merkitsee… tai jotain.
Rattaat rutisi ja en tajunnut kysymystä. Kysyin että kuinka niin. "Nokun erorahoistahan tommosia ostellaan"

Tai sitten käy päin vastoin. Yllätyin jokunen viikko sitten isosti, kun edellä ajavasta bemarista löytyi ensinnäkin vilkku, mutta se meni myös päälle poikkeuksellisen aikaisin. Ei siis liian aikaisin, vaan keskivertoa huomattavsti aiemmin. Siten kuten ainakin itse toivoisin vilkkua käytettävän. Eli ei ollut esimerkillinen kuski pelkästään bemarikuskien mittapuulla, vaan ihan kaikkien mittapuulla. Satuin ajamaan olikohan kolmesta risteyksestä hänen perässään, joten ei mennyt edes vahingon piikkiin.Tämä kai jotenkin liittyy otsikkoon, kuskeja profiloidaan auton mukaan, ja se ehkä selittää miksi tietyt automerkit tai mallit profiloituu tietyn ajotavan ajoiksi. Siis ärsyttää jo ne tyypit, ollaan kateellisia, tai vihataan. Niin sitten ollaan jo valmiina niin herkistytty odottaamaan niin mokia.
Itseä tuo profilointi ärsyttää paikoin melkein päivittäin. Jos yksi huono asia pitää sanoa nykyisestä autosta, joko sille annetaan tilaa miten haluat, ....
Tämä on kyllä vahvasti paikkasidonnaista. En ole itse juurikaan koskaan huomannut mitään erityistä kisaamista tai haastamista vaikka olisi ollu jollain vähän erikoisemmalla vekottimella liikenteessä. Joskus kuitenkin edellisessä työpaikassa päässyt ajelemaan vähän kaikenlaisilla vehkeillä Ladoista Ferrareihin ja aika samanlainen liikennekäyttäytyminen on ainakin Pirkanmaalla. Joskus nuorempana kun oli jotain Aristoa yms. tsunamiturboa, niin välillä joku vähän tuli kisuttelemaan vierelle, mutta muuten aika rauhassa on onneksi saanut ajella.Itseä tuo profilointi ärsyttää paikoin melkein päivittäin. Jos yksi huono asia pitää sanoa nykyisestä autosta, joko sille annetaan tilaa miten haluat, koska iso auto ja joidenkin mielestä omaa jopa uhkaavan ulkonäön, tai joka pirun aukko suljetaan ruuhkassa ettei rikas mulkku pääse väliin. Kyseessä parin kympin hintainen Lexus joka rakenneltu vähän premium/VIP/boss tyylillä. Eikä edes mitenkään niin että huutaisi huomiota tms... mutta kerää sitä jo pelkällä koollaan. Jatkuvasti saa pakottaa itsensä väleihin mihin Corollan ratissa päästettiin ihan nätisti. Heti kun on väärä merkki (esim omalla kohdalla ei ole Toyotan logo vaan Lexuksen logo) isompia numeroita tai erikoisempia kirjaimia kontissa, kohtelu muuttuu ihan täysin. Poistin ST merkit Focus ST:stä jossa kuitenkin iso pakoputken ulostulo keskellä puskuria joten, ST only väri jne ja kaikki kyllä näkivät ettei ollut sen normi 1.0 ecoboost, mutta pelkän ST lätkän kontista poisto rauhoitti takana hiillostajia, vieressä kisaavia ja tilaakin sai ihan eri tavalla. Toinen paha oli Ibiza Cupra, sillä kun ajoi niin kohdeltiin kuin olisi joku mummo tai pappa joka ei uskalla tehdä mitään. Että on siinä profiloinnissakin huonot puolensa.
Josta päästään taas siihen, kyllä sitä itsekin vaan kovin syyllistyy siihen. Pääosin mielikuvat ja päätelmät täsmäävät, mutta saanut kyllä pari kertaa ajatella itsekseen että miksi ajattelin ettei tuo voisi muka ehtiä tuohon rakoon tai miksi tuo ei osaisi ajaa kun on itse jättänyt ruuhkassakin isomman välin vain auton merkin ja mallin vuoksi, vain tajutakseni että kuski kyllä osaa asiansa.
Itse nimenomaan Pirkanmaalla olen huomannut, että auto, jolla itse ajan, vaikuttaa paljonkin muiden käytökseen. Nuorempana, kun tuli ajettua vanhempien autoilla, isäni keski-iän kriisin peleillä ajellessa tuli koettua kaikenlaista härnäämistä, jota ei kokenut äitin kauppakassilla ajaessa.Tämä on kyllä vahvasti paikkasidonnaista. En ole itse juurikaan koskaan huomannut mitään erityistä kisaamista tai haastamista vaikka olisi ollu jollain vähän erikoisemmalla vekottimella liikenteessä. Joskus kuitenkin edellisessä työpaikassa päässyt ajelemaan vähän kaikenlaisilla vehkeillä Ladoista Ferrareihin ja aika samanlainen liikennekäyttäytyminen on ainakin Pirkanmaalla. Joskus nuorempana kun oli jotain Aristoa yms. tsunamiturboa, niin välillä joku vähän tuli kisuttelemaan vierelle, mutta muuten aika rauhassa on onneksi saanut ajella.
Mihin voi valittaa kun motarilla jengi systemaattisesti laskee vauhtia ohittaessaan.
Tyyliin ajavat motarin oikeaa kaistaa 120 mittarinopeutta, mutta kun alkavat ohittaa rekkaa, niin vauhti putoaa 110 mittarissa tasolle tjsp. Vissiin kun näyttää niin ahtaalta niin pelottaa?
Tyypillinen keski-euroopan ongelma. Jotkut turistit tukkivat aina motarin ja muodostavat jonoa + aiheuttavat nopeuden pumppausta.
Toinnen ovat nämä sankarit joiden vauhti seilaa 110-125 välillä, mutta sitten kun itse lähtee 125 vauhtia ohi kun alkaa rasittaa adaptiivivakkarilla noiden sompaajien perässä ajelu, niin keksivät tietysti kiihdyttää siihen omaan maksimivauhtiinsa kun havahtuvat joutuvansa ohitettavaksi.
Ei tarvitse vastata, puhallan vain Pasqualien, Jürgeneiden ja Carloksien aiheuttamaa vitutusta pois.
Mihin voi valittaa kun motarilla jengi systemaattisesti laskee vauhtia ohittaessaan.
Tyyliin ajavat motarin oikeaa kaistaa 120 mittarinopeutta, mutta kun alkavat ohittaa rekkaa, niin vauhti putoaa 110 mittarissa tasolle tjsp. Vissiin kun näyttää niin ahtaalta niin pelottaa?
Tyypillinen keski-euroopan ongelma. Jotkut turistit tukkivat aina motarin ja muodostavat jonoa + aiheuttavat nopeuden pumppausta.
Toinnen ovat nämä sankarit joiden vauhti seilaa 110-125 välillä, mutta sitten kun itse lähtee 125 vauhtia ohi kun alkaa rasittaa adaptiivivakkarilla noiden sompaajien perässä ajelu, niin keksivät tietysti kiihdyttää siihen omaan maksimivauhtiinsa kun havahtuvat joutuvansa ohitettavaksi.
Ei tarvitse vastata, puhallan vain Pasqualien, Jürgeneiden ja Carloksien aiheuttamaa vitutusta pois.

Löysit retardin, ei sitä sen enempiä hyödytä miettiä.tämä sankari soittaa torvea, näyttää keskisormea sivuikkunasta ja vilkuttelee valoja ja tulee lopulta aivan takapuskuriin kiinni!?
Oho, ihan tollasta en ole kokenut. Mulle on kyllä töötätty ja ”lähdetty perään”, kun olen ohituskaistalla mennyt alinopeutta ajavasta ohi, mutta ei tollasta sankarointia sentään.Tänään aamulla ajettiin kolme peräkkäin oikeaa kaistaa vauhtia noin 106km/h (todellista), siirrytään nätisti järjestyksessä vasemmalle kaistalle ohittamaan rekkaa, niin minun edessä oleva jonon ensimmäinen auto alkaa hiljentämään, hiljentää niin voimakkaasti että mun pitää ihan jarruttaa ja silti valun siihen "puskuriin" kun nopeutta on enää 85km/h (todellista)! Vilkutan valoja niin kuski näyttää keskaria ja painaa kaasun pohjaan, hetken päästä kun tavoitan hänet ja menen ohi, kun jostain syystä se 106km/h ei enää maistu!? Niin tämä sankari soittaa torvea, näyttää keskisormea sivuikkunasta ja vilkuttelee valoja ja tulee lopulta aivan takapuskuriin kiinni!?![]()
Oho, ihan tollasta en ole kokenut. Mulle on kyllä töötätty ja ”lähdetty perään”, kun olen ohituskaistalla mennyt alinopeutta ajavasta ohi, mutta ei tollasta sankarointia sentään.![]()
Hmm, jos vetelee kymmenniä kilometrejä suuriinpiirtein ka 106km/h tunnissa, hyvin vahvasti vakkarilta kuullostaa, mutta jostain syystä sen täytynyt tippua pois päältä jos vauhti yllättäen tippu.Oiskohan vaan vakkari napsahtanut pois ohittaessa?
Olikohan keli mikä? Omassa on hyvin varhaisia adaptiivisia vakkareita eli 2007 vuodelta ja tuo putoaa välillä todella oudosti pois päältä. Toki, syttyy hyvä valokasa mittaristoon jne, mutta välillä oudon helposti ja seuraavaksi käyttäytyy kuin olisi moderni adaptiivinen. Toisekseen, eihän ollut viereistä tietä jolla 80kmh rajoitus. Tuo on kaverille käynyt pari kertaa että nappaa viereisen tien nopeuden ja säätää vakkaria sen mukaan. Corolla 2021 myös napsi viereiseltä tieltä nopeusrajoituksia, mutta vakkari ei ollut automaattisesti säätyvää sorttia.Hmm, jos vetelee kymmenniä kilometrejä suuriinpiirtein ka 106km/h tunnissa, hyvin vahvasti vakkarilta kuullostaa, mutta jostain syystä sen täytynyt tippua pois päältä jos vauhti yllättäen tippu.
Perässätulia ollut kymmenniä kilometrejä siellä "kaukaisuudessa" , ja sitten jonkun ajan päästä konttiin ilmestynyt joku vilkuttelleen valoja, niin tilanneuva mennyt sekaisin.
Tosin, jos autosta tippuisia ohitustilanteessa vakkari poispäältä, niin kyllähän sen kuski huomaa kun rekka katoaa kaukaisuuteen. Eli joku kuitenkin siinä autossa vauhtia pitänyt. Jos mennyt käsivakkarilla , vaikka olisi jotkin kympin portaat säätänyt, niin miksi olisi kaksi kymppi tiputtanut, oletetaan kuitenkin että satasen alueella mentiin.
Adaptiivinen, jos nyt jotekin ohitettavan rinnalle päässyt, niin ei kuullosta mukautuvalta vakkarilta(*,
(*
No en väitä jos joku säätänyt mukautuvan minimiin etteikö joku kippo voisi tarttua.
Edit:
Ymmärsin että useamman auton jono, ja vauhti oli tippunut nimenomaan kertojan edellä menneestä autosta ja sen edellä menevä jono oli kadonnut vakkarilla kaukaisuuteen.
Jos jäi jatkamaan matkaa 85 tai jotain sinne päin, niin tuo mieleen että auto tai navigaattori väittää rajoitukseksi kahdeksankymppiä, no kai sitä palaisi sataseen sen jälkeen kun satasen tikkarit näkyy. Tuskin oli mitään ajoneuvokohtaista rajoitusta, eli luuloa sellaisesta, ja kuskikohtaisi ei taida olla. Jos taasen auto heitto jonkin suojelu leikkurin päälle, niin kai sitä olisi voinut keskeyttää koko ohituksen ja heilutella anteeksi pyyntöjä muille.
Ei se paljoa vaadi, jos sopiva "poka" tulee kohdalle. Kehä 3 idästä - 1-tie länteen rampilla joku hermostui ilmeisesti siitä, että hänen autonsa ei kiihtynyt yhtä nopeasti. 1-tie oli ihan tyhjä, mutta halusin ehtiä kunnolla rekan eteen, jotin otin 80->100 km/h merkistä spurtin jo ennakoiden tulevaa 120 km/h aluetta. Vanha möreäpakoputkinen bemari tuli sitten sen 150-160 km/h ohi jahka sai kelattua vauhtiaOho, ihan tollasta en ole kokenut. Mulle on kyllä töötätty ja ”lähdetty perään”, kun olen ohituskaistalla mennyt alinopeutta ajavasta ohi, mutta ei tollasta sankarointia sentään.![]()
Itse vaihdoin juuri viime viikolla autoa ja nyt on adaptiivinen vakkari ja nopeusrajoituksen tunnistus. Pari päivää sitten ajoin motarilla 100kmh vakkarilla niin kamera nappasi viereiseltä rampilta 80kmh nopeusrajoituksen liikennemerkistä. Tuossa mallissa onneksi pitää viiksestä hyväksyä muuttunut nopeus, mutta kai jonkun auton voi saada automaattisesti vaihtamaan.Olikohan keli mikä? Omassa on hyvin varhaisia adaptiivisia vakkareita eli 2007 vuodelta ja tuo putoaa välillä todella oudosti pois päältä. Toki, syttyy hyvä valokasa mittaristoon jne, mutta välillä oudon helposti ja seuraavaksi käyttäytyy kuin olisi moderni adaptiivinen. Toisekseen, eihän ollut viereistä tietä jolla 80kmh rajoitus. Tuo on kaverille käynyt pari kertaa että nappaa viereisen tien nopeuden ja säätää vakkaria sen mukaan. Corolla 2021 myös napsi viereiseltä tieltä nopeusrajoituksia, mutta vakkari ei ollut automaattisesti säätyvää sorttia.
Hki-Turku oli myös näitä sankareita, kun vasemmalla kaistalla jono eteni sen +110kmh, välillä 115. Piti yrittää ohittaa oikealta silti. Ja sitten vilkutellaan valoja jumissa oikealla kaistalla, kun vasemmalla kaistalla ei tehtykään heti tilaa, että oikealta ohittava pääsisi takaisin sinne vasemman kaistan jonoon yhden auton edempänä. Ja edellä vasemmalla kaistalla ainakin 10 autoa - ja letka etenee reipasta sulan kelin matkavauhtia. Ei tuolla voinut nopeammin edetä kukaan, kun seuraava jono tulee heti vastaan kuitenkin, vaikka kuinka pujottelisi.Eilinen tuntui ainakin Helsinki-Tampere-motarilla olevan oikein kokoontumisajot autoilijoista, jotka eivät osaa ohittaa.
3) kun oikealle kaistalle tulee pieni aukko niin joku muu alkaa siellä vasemman kaistan jonon perällä ohittelemaan oikealta niitä vasemman kaistan jonossa jumittavia autoja
Joo, huomattu on. Itse olen ottanut tavaksi välttää Ideaparkin tätä päätyä kokonaan ja kuljen ostoksilla sieltä citymarketin päästä jommasta kummasta liittymästä. Aika paljon helpommalla pääsee.Tässä on tullut joululahjaostosten ym. vuoksi vierailtua Lempäälän Ideaparkissa useampana päivänä ja voi isäkissan vittu tätä kiertoliittymän ja valoristeyksen yhdistelmää: Street View · Google Maps
![]()
Eli kiertoliittymän jatkeena on kaksikaistainen lyhyt pätkä ennen tuota valoristeystä. Leijonaosa autoilijoista kääntyy tuosta vasemmalle ja kuten opasteista näkyy, tämä on mahdollista molemmilta kaistoilta. Tänäänkin toinen kaistoista oli aivan täysin tyhjä ja jono kertyi sitten liikenneympyrälle asti blokaten sen täysin. Toissapäivänä joku corollakuski päätyi blokkaamaan tojotallaan molemmat kaistat pysäyttämällä kiesinsä poikittain keskelle kaistoja, vaikka edessään olisi ollut reippaasti tilaa mahdollistaen autonsa suoristaminen.
En tiedä mistä riisimuropaketista nämä ihmiset ajokorttinsa oikein ovat saaneet. Ja kieltämättä se, että nämä paviaanin hahmotuskyvyllä varustetut sunnuntaisuharit sekoilevat tuolla liikenteessä allaan vähintään puolentoista tonnin metallimurikka, kylmää hieman persettä.
Tampereen lielahdessa on nykyään aika vastaava setti. Kun käännytään Paasikiventieltä Enqvistin-/Sellukadulle (kuvissa ei näy nykyistä järjestelyä, koska on vasta viimeisen parin viikon aikana valmistunut). Nuolivalot lielahden suuntaan vetää kyllä 90% riittävän hyvin, vaikka kaikki haluaakin olla oikealla kaistalle. Kuitenkin 10% ajasta Paasikiventieltä olisi niin monta tulijaa, että veto loppuu, kun kukaan kääntyjä ei tosiaan ymmärrä ottaa vasenta kaistaa heti kääntyessä. Siis aivan itse luotu ongelma, koska yhden kaistan muuttuessa kahdeksi ei ikinä pitäisi tulla ruuhkia. Lieventävänä asianhaarana, että osa ei ole välttämättä vielä oppinut, että siinä on tosiaan kaksi kaistaa lielahden suuntaan, ja esim. jos haluaa Citymarketille, niin on jopa oltava siinä vasemmalla.Eli kiertoliittymän jatkeena on kaksikaistainen lyhyt pätkä ennen tuota valoristeystä. Leijonaosa autoilijoista kääntyy tuosta vasemmalle ja kuten opasteista näkyy, tämä on mahdollista molemmilta kaistoilta. Tänäänkin toinen kaistoista oli aivan täysin tyhjä ja jono kertyi sitten liikenneympyrälle asti blokaten sen täysin. Toissapäivänä joku corollakuski päätyi blokkaamaan tojotallaan molemmat kaistat pysäyttämällä kiesinsä poikittain keskelle kaistoja, vaikka edessään olisi ollut reippaasti tilaa mahdollistaen autonsa suoristaminen.
En tiedä mistä riisimuropaketista nämä ihmiset ajokorttinsa oikein ovat saaneet. Ja kieltämättä se, että nämä paviaanin hahmotuskyvyllä varustetut sunnuntaisuharit sekoilevat tuolla liikenteessä allaan vähintään puolentoista tonnin metallimurikka, kylmää hieman persettä.

Viimevuosina pätsinä lisätty nuo silmukat. Varmaankin antaa lisää vihreää jos molemmat tai toinen kaista täyttyy. Toki kuvaamasi sekoilu saattaa vesittää tämänkin.Tässä on tullut joululahjaostosten ym. vuoksi vierailtua Lempäälän Ideaparkissa useampana päivänä ja voi isäkissan vittu tätä kiertoliittymän ja valoristeyksen yhdistelmää: Street View · Google Maps
![]()
Eli kiertoliittymän jatkeena on kaksikaistainen lyhyt pätkä ennen tuota valoristeystä. Leijonaosa autoilijoista kääntyy tuosta vasemmalle ja kuten opasteista näkyy, tämä on mahdollista molemmilta kaistoilta. Tänäänkin toinen kaistoista oli aivan täysin tyhjä ja jono kertyi sitten liikenneympyrälle asti blokaten sen täysin. Toissapäivänä joku corollakuski päätyi blokkaamaan tojotallaan molemmat kaistat pysäyttämällä kiesinsä poikittain keskelle kaistoja, vaikka edessään olisi ollut reippaasti tilaa mahdollistaen autonsa suoristaminen.
En tiedä mistä riisimuropaketista nämä ihmiset ajokorttinsa oikein ovat saaneet. Ja kieltämättä se, että nämä paviaanin hahmotuskyvyllä varustetut sunnuntaisuharit sekoilevat tuolla liikenteessä allaan vähintään puolentoista tonnin metallimurikka, kylmää hieman persettä.
Tuossa ajetaan oletusarvoisesti sisemmälle kaistalle, mutta jos ulommalle (joka on sallittua), niin normaaleja kaistanvaihtosääntöjä noudattaen. Varmaan aika yleistä tuolla, että itse käännökseen saakka on jonoa joka blokkaa muiden mahdollisuuden ottaa ulompi kaista? Siitä syystä houkutus tuolle oikotiellekin taitaa syntyä?Tampereen lielahdessa on nykyään aika vastaava setti. Kun käännytään Paasikiventieltä Enqvistin-/Sellukadulle (kuvissa ei näy nykyistä järjestelyä, koska on vasta viimeisen parin viikon aikana valmistunut). Nuolivalot lielahden suuntaan vetää kyllä 90% riittävän hyvin, vaikka kaikki haluaakin olla oikealla kaistalle. Kuitenkin 10% ajasta Paasikiventieltä olisi niin monta tulijaa, että veto loppuu, kun kukaan kääntyjä ei tosiaan ymmärrä ottaa vasenta kaistaa heti kääntyessä. Siis aivan itse luotu ongelma, koska yhden kaistan muuttuessa kahdeksi ei ikinä pitäisi tulla ruuhkia. Lieventävänä asianhaarana, että osa ei ole välttämättä vielä oppinut, että siinä on tosiaan kaksi kaistaa lielahden suuntaan, ja esim. jos haluaa Citymarketille, niin on jopa oltava siinä vasemmalla.
Lielahdesta paasikiventielle on taas vielä sekavampi setti ruuhka-aikaan. Siinä vaan oikealta puolelta kaistaa voi kääntyä paasikiventielle menevälle odotuskaistalle (siniset). Tässäkään kaikki ei hahmota käyttää molempia kääntyviä kaistoja, ja vasen puoli usein tyhjänä. Viereiseltä vasemmalta kaistalta (punainen), taas saa mennä vaan suoraan, mutta röyhkeimmät käyttää sitä oikotienä tuonne kääntyvien vasemmalle kaistalle. Kääntyvillä ja suoraan menevillä tuntuu olevan osittain oma valosyklinsä, mikä tekee tuosta koukkauksesta aika mahdollista, etenkin kun kääntyvien jono ei sitä tilaa täytä
![]()
Tuollainen yhdeltä kaistalta kahdelle kaistalle kääntyminen on jo suunnitelmana aika pöljä. Oikealta kaistalta tottakai oletusarvoisesti käännytään sille oikenpuoleiselle kaistalle mieluiten. Samanlaisia aivopierupaikkoja on kyllä muuallakin nykyään ja kyllä se tuntuu aika väärältä ajaessa, jos suoraan koukkaa sille vasemman puoleiselle kaistalle kääntyessään. Sen jälkeenhän näitä alkoi ilmaantumaan, kun jo vuosia sitten sallittiin kääntyessä tuo kaistojen yli hyppiminen. Huomattavasti luontevammalta edelleen tuntuu kääntyä normaalisti vanhaan tapaan ensin sille oikeanpuoleiselle (samalle) kaistalle ja sieltä sitten vaihtaa vasemman puoleiselle jos tarvitsee.Lielahdesta paasikiventielle on taas vielä sekavampi setti ruuhka-aikaan. Siinä vaan oikealta puolelta kaistaa voi kääntyä paasikiventielle menevälle odotuskaistalle (siniset). Tässäkään kaikki ei hahmota käyttää molempia kääntyviä kaistoja, ja vasen puoli usein tyhjänä. Viereiseltä vasemmalta kaistalta (punainen), taas saa mennä vaan suoraan, mutta röyhkeimmät käyttää sitä oikotienä tuonne kääntyvien vasemmalle kaistalle. Kääntyvillä ja suoraan menevillä tuntuu olevan osittain oma valosyklinsä, mikä tekee tuosta koukkauksesta aika mahdollista, etenkin kun kääntyvien jono ei sitä tilaa täytä
![]()
Varsinkin jos seuraava risteys on korttelin päässä ja pitäisi heti vaihtaa taarmmalle kaistalle, niin minusta se on oikein luontevaa valita suoraan se taaempi kaistaTuollainen yhdeltä kaistalta kahdelle kaistalle kääntyminen on jo suunnitelmana aika pöljä. Oikealta kaistalta tottakai oletusarvoisesti käännytään sille oikenpuoleiselle kaistalle mieluiten. Samanlaisia aivopierupaikkoja on kyllä muuallakin nykyään ja kyllä se tuntuu aika väärältä ajaessa, jos suoraan koukkaa sille vasemman puoleiselle kaistalle kääntyessään. Sen jälkeenhän näitä alkoi ilmaantumaan, kun jo vuosia sitten sallittiin kääntyessä tuo kaistojen yli hyppiminen. Huomattavasti luontevammalta edelleen tuntuu kääntyä normaalisti vanhaan tapaan ensin sille oikeanpuoleiselle (samalle) kaistalle ja sieltä sitten vaihtaa vasemman puoleiselle jos tarvitsee.
Mihin voi valittaa kun motarilla jengi systemaattisesti laskee vauhtia ohittaessaan.
Tyyliin ajavat motarin oikeaa kaistaa 120 mittarinopeutta, mutta kun alkavat ohittaa rekkaa, niin vauhti putoaa 110 mittarissa tasolle tjsp. Vissiin kun näyttää niin ahtaalta niin pelottaa?
Tyypillinen keski-euroopan ongelma. Jotkut turistit tukkivat aina motarin ja muodostavat jonoa + aiheuttavat nopeuden pumppausta.
Toinnen ovat nämä sankarit joiden vauhti seilaa 110-125 välillä, mutta sitten kun itse lähtee 125 vauhtia ohi kun alkaa rasittaa adaptiivivakkarilla noiden sompaajien perässä ajelu, niin keksivät tietysti kiihdyttää siihen omaan maksimivauhtiinsa kun havahtuvat joutuvansa ohitettavaksi.
Ei tarvitse vastata, puhallan vain Pasqualien, Jürgeneiden ja Carloksien aiheuttamaa vitutusta pois.
Tää on ihan arkipäivää motareilla.Tänään aamulla ajettiin kolme peräkkäin oikeaa kaistaa vauhtia noin 106km/h (todellista), siirrytään nätisti järjestyksessä vasemmalle kaistalle ohittamaan rekkaa, niin minun edessä oleva jonon ensimmäinen auto alkaa hiljentämään, hiljentää niin voimakkaasti että mun pitää ihan jarruttaa ja silti valun siihen "puskuriin" kun nopeutta on enää 85km/h (todellista)! Vilkutan valoja niin kuski näyttää keskaria ja painaa kaasun pohjaan, hetken päästä kun tavoitan hänet ja menen ohi, kun jostain syystä se 106km/h ei enää maistu!? Niin tämä sankari soittaa torvea, näyttää keskisormea sivuikkunasta ja vilkuttelee valoja ja tulee lopulta aivan takapuskuriin kiinni!?![]()
Tuo on Facelift versio jostain 2007-2008 ajoilta julkaistusta A6:sta. En nyt tiedä kenen silmissä tuo on kovin premium luxus.
Vähän sama homma kun joskus otin itselle vaihdossa vanhan W210 Mersun joka oli tarkoitus pistää huutokauppaan tai myydä kauppurille parilla tonnilla, niin naapuri tuli ihmettelemään että "Milläs rahalla nuori mies tällaisia mersuja ostelee".
Totesin ukolle että vaihdan mielellään päittäin tuohon sinun pakkauuteen VW Golfiin jonka hinnalla näitä Mersuja saisi ihan minimissään sen 10 kappaletta, niin äijä totes että "JOOPA JOO TAITAA MERSU KYLLÄ OLLLA AIKA PALJON KALLIIIMPI ÄLÄPÄS POIKA VITTUILE".
Niillä ei kyllä vaikutusta tehdä kuin ehkä jossain mouhijärvellä.Mielikuvat, ne mielikuvat. Tämän takia pienimunaset ostaa jotakin paalivalmiita "premium" menopelejä.
Kaasupoljin pois autoista ja pelkkä vakkari sallituksi motarilla saatana. Olen aivan raimona…Tää on ihan arkipäivää motareilla.
Se on se pelko, kun ollaan motarilla rekan tms auton kanssa rinnakkain.
…
Oman kokemuksen mukaan 60-75% autoilijoista kokee tätä pelkoa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.