Pyrres
Apina koulutuksessa
Kaupunkiliikenteessä PK-seudulla näkee hiukan enemmän, maantiellä ei juurikaan. Itse toki myönnän että olen herkkä töötin/valojen kanssa jos joku perseilee niin että joudun itse reagoimaan ns. normi liikenteen elämisestä poiketen/isommin. Viimeksi pyöräilijä yritti ajaa suoraan eteen suoralla tiellä ja tööttäsin varoitukseksi ja pyöräilijä tajusi heti pysähtyä, mutta sentteriä ja jotain huutelua tuli. En toki tiedä miten Mazdan aftermarket töötti joka on auton kokoon yms suhteessa naurettavan kovaääninen vs tehtaan pieni piippari vaikutti, mutta selkeästi pyöräilijä tiesi että hänen tulee pysähtyä eikä vain ajaa eteen. Ei vain tykännyt että varoitin ennalta että parempi jarruttaa, koska en ole luopumassa omasta ajovuorostani jos ei pakko kolarin välttämiseksi. Ei noita älyttömästi kuitenkaan tule.Miten usein muuten porukka täällä noita senttereitä näkee ajaessaan ja kuinka usein päätyy polkaisemaan jarrua kunnolla?
Itsellä on muistissa kaikilta vuosilta vain 1 sentteri, kun ajoin tyhjällä motarilla tasaista vauhtia oikealla kaistalla ja liittyjä ajoi vieressä tasaisesti samaa vauhtia, kunnes näytti sentteriä ja hidasti että pääsi taakse. Oletti kai että päätiellä pitäisi tehdä tilaa.
Aiemmissa töissä kun istui paljon kortittomien kuskien vieressä, senttereitä näki toki suht usein ja torvia sai kuunnella myös joka viikko.
Joku alle 5 kertaa motarilla joku on ollut perässä välkyttämässä valojaan, kun itse olen ohittanut muita rajoitusta noudattaen.
Muutama päivä sitten jarrutin alle sekunnin kunnolla kun orava hyppäsi eteen, mutta edeltävä kunnon jarrutus oli vuonna 2011 ja sitä edellinen vuonna 2000. Siis jos lasketaan vain kuskin paikalta jarruttelu. Kartanlukijana niitä taas tuli joskus päivittäin.
Ihan mahdollista että joku oman ajohistorian tapahtuma on jo tosin päässyt unohtumaan.
Viimeisin full on jarrutus tuli tosiaan tänään tuon Saabin kanssa, mutta sitä ennen oli sankari joka juoksi toisen liikkuvan auton eteen ja itselle kuolleesta kulmasta eteeni ehtiäkseen kai bussiin siitä täysi lukkojarrutus MX:llä, vaikka vedin jo varuiksi hiukan alinopeutta koska en voinut olla 110% varma ettei siellä Opelin takana ollut mitään tulossa vauhdilla yli ja oli vähän sellainen fiilis että parempi olla varuillaan. Siitä edellinen taisi olla Teslalla kun joku päätti vetää kunnon brake checkin kun sain kaverin kiinni rampilla ilmeisesti hänen mielestään liian kovalla vauhdilla tai en tiedä mistä syystä. En tiedä oliko auton kirkas oranssi väri, se että tuo kiihtyi varsin nätisti sinne suurimpaan sallittuun, Tesla itsessään vai mikä helvetti oli syynä. Vai sekoittiko kuski polkimet... Eikun juu, sitä ennen Sipoon takateillä tuli yhden illan aikana kesän iltahämärillä/pimeän tultua kolme täysjarrutusta kun ensin tuli kettu tms, sen jälkeen peura ja sen jälkeen kissa vai oliko peräti parikin eteen hämäristä (tätä ennen en ollut 15v+ ajohistorian aikana joutunut jarruttamaan eläimen vuoksi).