Minähän en valuttanut konttiin vaan jopa kasvatin etäisyyttä ja pudotin koko ajan nopeutta kun bemari polkee jarrua...
Ennen bemaria kuvaaja valutti pakettiautoa lähemmäksi, bemarin vaihtaessa kaistaa niin etäisyys bemariin ei kasvannut sille tasolle mitä se oli pakettiautoon.
Pointti bemarin toiminnassa oli se että miksi mennä hirveellä kiireellä ohi ja heti eteen jarrun kanssa kun ei ole aikomustakaan poistua tieltä?
En tiedä BMW kuskin päätöksen taustoja, videon perusteella oli vasemmalla kaista jonossa ja vaihtoi oikealle kaistalla. Voi oll aihan ittuilua, mutta jos käytös muuten näytti kohtuu mallikkaalta, niin ehkä hän vain vaihto oikealle kaistalle jos myöhemmin tarkoitus poistua tieltä, ja ajoissa alkoi katsomaan sopivaa paikkaa. Videon perusteella silmänkantamattomiin tihenevää jonoa, eli tilanne vain pahenisi myöhemmin.
Tuo toiminta on juuri sitä mikä aiheuttaa kehillä sen haitariliikkeen
Kyllä ehtottomasti, ja sitä pahempaa mitä huonommat turvavälit.
se oli myös se syy miksi en heti alussa lyönnyt jarruja kiinni ja pudottanut nopeutta sinne 60 ja tehnyt aktiivisesti lisää turvaväliä koska mun takana oli myös autoja jotka olisivat joutuneet hidastamaan enemmän = haitariliike lähtee liikkeelle.
Eli siellä takanakaan ei olut tilaa sille BMW kuskille.
Pidin jalan jarrulla hidastaen tasaisesti ja poistuin välistä pois mahdollisimman nopeasti jolloin takantulijoille tulee taas lisää tilaa...
Sori, arvostan ulosantiasi ja sitä että mietit asioita ja tekoja. Ja tässä en hae riitelyä, vaan hyvässä väittelyä.
On hyvin ahdistavaa jos takana joku tuuppaa, ja hyvä kuski alkaa miettiin myös sitä takanatuliaa.
Toki se BMW kuskin ajoitus kuvaajan reitin kannalta huono, mutta tuskin sitä arvasi, muuten olisi voinut siinä rinnalla ajella sen puoliminuuttia ja liittyä tilallesi. Siellä toki sen BMW takana tullut mersukuski olisi postaillut ketjuun videota ärsyttävästä BMW kuskista, miksei väistä.
Kertomasti mukaan takana oli joku kontissasi, eli sielläkkin mokattu, mutta ei kai se lähtenyt kuvaajaa ohittaan pysäkin, pientareen kohdalla. Ja tuossa päätöstä miettiessä joutuu myös pohtimaan että taivunkun pikkuhölmöyksiin sen takia että takana tuleva hölmöiliä häiriintyisi mahdollisimman vähän.
Liikenteessä päätökse nopeasti ja välillä tunteella.
Olen myös monta kertaa sanonut että noi rampit pitäisi poistaa tuosta kokonaan, ei palvele yhtään nykyisiä liikennemääriä vaan aiheuttaa juurikin tuota sumputtamista kun porukka hidastaa kehällä jo nopeuden alle 70 ja sitten menee lyhyelle rampille.
Välill postauksia joissa liianpitkät, mutta kannata ehdottomasti riittävän pitkiä poistumis ja liittymis kaistoja.
Nyt videolla hidastus tehtiin vasta poistumiskaistalla.
Jos ei ajettaisi kontissa, niin tuolla varsinaisella väylää voi ihan rauahassa hiljentää reilummin, eikä mitään haittaa takanatulijalle, jos on haittaa niin kyse ihan takanatulian mokasta ja saa ne kivetkin niskaan sieltä pientareelta.
Ja koska se jono hidasti muutenkin, niin kontissa roikkuva takanatulia jokatapauksessa joutuisi hiljentää.
Monet asiat joutuu ns päättämään etukäteen, jos ulosmittaa asioita tietoisesti, niin silloin on yllättävässä tilanteessa vähemmän pelivaraa.
Eli tässä nyt haen keskustelua, jos arvio että edelläoleva poistuu samasta liittymästä kuin itse, poistumiskaista lyhyt -> todennököisesti edelläoleva hiljentää ennen kääntymistä
Kannttaako silloin ulosmitata turvaväli, vai ennakoida.
Kannattaako turvaväli sijaan mennä pysäkille, pientareelle valmiiksi, jolloin pakoreittejä on lähinnä oja, varsinkin jos takaa tuuppaa joku niskaan.
Jos takaa joku tuuppaa niskaan, niin riskeeraanko muut ajamella pysäkinkautta pientareella, vai mahdollisimman turvallisesti seuraavan risteyksen .
Vilkun käyttö kuvaajalla oli erinomaista , jos takantulia ei siitä aavista aikeita ja reakoi, niin sitä takana tulia voi pitää vaarana.