Lisätoiminnoista riippumatta, on tuo kosketusnäyttö jo ihan "peruskäytössäkin" paljon näyttö+näppäimet-comboa vaarallisempi.
V70 vaihtui V90:seen eli näppäimet kosketusnäyttöön. Osa toiminnoista hoituu napeilla ratista, mutta osa vaatii kosketusnäytön käyttöä, kuten ilmastointi, penkilämmittimet, radio ja puhelin välillä, joka taas vaatii sekunnin parin keskittymistä näyttöön. Välillä sekään ei riitä, ja liikkuvassa autossa ainakin minä teen virhepainalluksia. Sen mitä ajoa avustavat järjestelmät parantavat liikenneturvallisuutta, niin tuo näyttö heikentää, ±0.
Apple carplayt ja android autot sitten vielä erikseen, mutta väitän että nekin lisäävät puhelimen räpeltämistä ajon aikana. Moni asia on helpompi tehdä suoraan siitä kuitenkin piuhan päässä olevasta puhelimesta kuin näytön kautta.
V70 vaihtui V90:seen eli näppäimet kosketusnäyttöön. Osa toiminnoista hoituu napeilla ratista, mutta osa vaatii kosketusnäytön käyttöä, kuten ilmastointi, penkilämmittimet, radio ja puhelin välillä, joka taas vaatii sekunnin parin keskittymistä näyttöön. Välillä sekään ei riitä, ja liikkuvassa autossa ainakin minä teen virhepainalluksia. Sen mitä ajoa avustavat järjestelmät parantavat liikenneturvallisuutta, niin tuo näyttö heikentää, ±0.
Apple carplayt ja android autot sitten vielä erikseen, mutta väitän että nekin lisäävät puhelimen räpeltämistä ajon aikana. Moni asia on helpompi tehdä suoraan siitä kuitenkin piuhan päässä olevasta puhelimesta kuin näytön kautta.