Muuten pitää kyllä ihan itse räpeltää siitä kytkimestä oikea asento. Ei ole kovin paljon vaadittu osata käyttää ajovalokytkintä. Ihan autokoulun perusjuttuja..
Vanhemmat kuskit on tottuneet Suomessa autoihin joissa ei tarvitse koskea valokytkimeen, kunhan sen on kaupan/huollon/katsastuksen/ jälkeen vääntänyt oikeaan asentoon.
Jopa viimevuosisadalla japanilaisilla ajelleet boomerit on sen jälkeen tottuneet tuohon. Jos se autokauppis/auton luovuttaja ei käe läpi auton valoerikoisuuksia ja dymota jotain isoa oranssia tarraa muistoksi, ja sen lisäksi jos ja kun autolla ajelee muutkin niin viestiä viedä eteenpäin.
Valojen käyttöliittymiäkin on moneen lähtöön, tuskin siellä autokoulussa edes oman aikansa totetuksia kovin laajas käyty läpi. Yleinen oli myös se että 0-asennossa ajossa palaa valot.
Sori, en ole kanssasi erimieltä, yritän ymmärtää törppöjä.
Jos ei autokoulussa opetettu, niin erilaisissa artikkeleissa muistuteltu ja annettu vinkkejä valojen tarkistamisesta, jos ei ennen liikkeelle lähtöä tarkista, niin ne peilailut liiketilojen ikkunoista. edestä ja takaa. (toki tuokin tarpeetonta kun auto kertoo jos jokin lyhyty pimeenä teknisen vianakia)
Ja jos kanssaautoilijat vilkuttelee valoja, niin se ei ole some peukutusta. Joku kello pitäisi jo soida.
Virheitä sattuu, nääkee välillä ammattikuskejakin, piemeänä, vaikka heillä säännöllinen koulutus, no yhdestä vilautuksesta kyllä korjaavaat tilanteen.