Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

No vähän vanhempi/tehottomampi auto, niin kyllä siinä vakionopeussäätimelläkin nopeus seilaa reippaasti varsinkin ylämäkeen jos on manuaalivaihteinen joka ei täten vaihda pienemmälle. Oma edellinen auto, 2000 alkuvuosien Renault, oli tällainen jossa tietyissä nopeuksissa piti puuttua manuaalisesti tilanteeseen kun vauhti vaan hyytyy.

Takavaloton valkoinen Tesla on kieltämättä aika näkymätön pienessäkin lumisateessa. Aika vaarallinen ja yleinen yhdistelmä tuollainen ja toki sinänsä ongelma koskee muitakin autoja joissa takavalot eivät pala vakiona valaistusautomatiikan takia ja kuski ei ymmärrä tehdä asialle mitään.
 
Teslassa kyllä jos joku asia toimii hyvin niin se on tuo ajovaloautomatiikka (ei kaukovalot). Ei ole kyllä itsellä tullut vastaan että ei olisi valot olleet päällä silloin kun niiden pitäisi olla.
 
Teslassa kyllä jos joku asia toimii hyvin niin se on tuo ajovaloautomatiikka (ei kaukovalot). Ei ole kyllä itsellä tullut vastaan että ei olisi valot olleet päällä silloin kun niiden pitäisi olla.
Meinasin kanssa sanoa, että ei kyllä kaukovalot toimi Tesloissa. Näissä moderneissa sähköpeleissä ärsyttää se, että voi kyllä säätää automatiikkaa kaukovalojen osalta yms. muttei sitä onko persvalot päällä päivisin (paitsi jossain Lucidissa tms). Pitäisi olla laissa, että tuollainen valinta löytyisi. Oma kinneri ei kanssa lumituiskussa tajua laittaa valoja, koska kaikkialla on niin vaalea. Eli puuttuu se "lumitutka" joka laittaisi takavalot ja sumuvalot päälle tuiskussa.

Tänään ajoin vanhemman transportterin perässä ja oli hyvä esimerkki siitä kun ei se vakkari osaa pitää vauhtia, mentiin motarilla 105-115km/h välillä, riippuen ylä ja alamäestä, kuski oli laittanut 110 asetukseksi, koska tasaisilla osuuksilla mentiin nätisti tasaista vauhtia.
 
Juu, oma ennätys on että viisi kertaa ohitin saman auton hämeenlinnasta helsinkiin matkalla.

Toisilla se nopeus vaihtelee ylä ja alamäessä, itse kyllä pystyn ilman vakkariakin pitämään nopeuden samana koska keskityn ajamiseen!
Sulla on euroja, nyt kun kuritetaan kalliilla energialla ja inflaatiolla, niin on pikkasen useammin tullut katseltua tota bensankulutusmittaria ja huomannut, että ei kaasua yhtään lisää ylämäkeen ja vauhtia sitten alamäessä kelaten. Näyttäs, että tolleen saa muutaman desilitran säästettyä tankin aikana.
Joskus sitä vaan intoontuu säästötalkoisiin :) Edellinen omistaja pääsi n. litran pienemmällä keskikulutuksella, joten aika heikostihan se mullakin on mennyt. Tossa kuitenkin ehkä hyvä selitys asialle.
 
Säästötalkoot on ihan jees jos niitä tekee silloin kun muita ei ajele takana.
Tää ei ole niin suoraviivainen asia eli kumman etu siinä laitetaan ensin? Onneksi meillä on paljon noita ohituskaistoja, niin noista pääsee ohitse,
Olen mennyt vaan ohi jos hermo ei , sillä kohtaa, kestä perässä pitenpää ajella. Ajallisesti noissa kyllä häviää yllättävänkin vähän, varsinkin jos ei pilkulleen nopeusrajoitusta noudata.
Enemmän se on omista asenteistaan kiinni ja osaako/haluaako sitä vakkariaan käyttää. Takapeiliin voi minustakin katsella.
 
Hienoa pysäköintiä. Kahdella autolla saatu vietyä neljän auton tila..
 

Liitteet

  • IMG_20230316_163153_edit_33325646634497.jpg
    IMG_20230316_163153_edit_33325646634497.jpg
    229 KB · Luettu: 397
Hienoa pysäköintiä. Kahdella autolla saatu vietyä neljän auton tila..
Minusta näytti, että Volvo oli? parkkiviivojen välissä ja tossa sinisessä oli kuski paikalla. Vaikutti siltä, että noi parkkiruutuviivat ovat liian kapeiksi
maalattu. Volvo juuri ja juuri väliin mahtui. Tosta voisi? päätellä, että toi harmaakin auto on viivojensa välissä?
Eli minusta epäselvä merkintätapa ja yksi autopaikkatossa, ton Volvon toimesta vietiin, olettaen että parkki alkaa tosta tolpasta..
 
Itseäni on näin sähköautoilijana alkanut hävettää kanssasähköautoilijat, juurikin siksi, ettei voida kiihdyttää liikenteen sekaan. Se on kyllä pieni prosentti, mutta menee samaan kategoriaan kuin jotkut vanhat polttikset, niissä toki syynä se, ettei ne kiihdy. Oma auto minun ajaessani ei jää kiihdytyksessä koskaan tientukkeeksi, jos vaan keli, pito ja ne hitaat manuaalilootapolttikset ei ole edessä. :D
Toki oikeasti vajaatehoisiakin autoja on, mutta enimmäkseen tuo on user erroria. Joitakin ihmisiä pelottaa, jos moottorista kuuluu ääntä. Jotkut luulevat että moottori hajoaa jos kaasun painaa pohjaan tai käyntinopeus ylittää 3000 (1/min). Nämä usein myös rikkovat sekä kytkimen että vaihdelaatikon täysin älyvapaalla ja väkivaltaisella rynkimisellä, luistattamisella ja vedättämisellä luullen ajavansa kovin nätisti.

Jotkut luistelevat muutenkin elämässä tuurilla, eivät osaa mitään eivätkä edes halua opetella, koska he ovat aina muita parempia ja sitäpaitsi kaikki maailman asiat ovat helppoja. Kuten edellä ketjussa mainittu vammainen, joka seilasi auringonpaisteessa kaikki pyyhkijät päällä.
Oman auton valoisaa ärsyttää se, ettei siinä saa takavaloja pakotettua päälle kirkkaalla säällä automaattivaloja käyttäessä. Tämä tosin tuntuu olevan jotain nykyistä idiotismia autovalmistajien puolelta, jonka voisi softalla korrjata.
Omassa autossa ei merkkiliikkeen mukaan voinut softalla korjata - tosin valmistajalla oli juuri tätä varten erillinen relesarja jolla korjasivat. Sinänsä pöyristyttävän tyhmää, mutta vika saatiin korjattua ja nyt automatiikkaa pystyy selväjärkinenkin ihminen käyttämään.
 
Minusta näytti, että Volvo oli? parkkiviivojen välissä ja tossa sinisessä oli kuski paikalla. Vaikutti siltä, että noi parkkiruutuviivat ovat liian kapeiksi
maalattu. Volvo juuri ja juuri väliin mahtui. Tosta voisi? päätellä, että toi harmaakin auto on viivojensa välissä?
Eli minusta epäselvä merkintätapa ja yksi autopaikkatossa, ton Volvon toimesta vietiin, olettaen että parkki alkaa tosta tolpasta..
Tolpan kohdalla on parkkiviiva, kuva hieman hämää.
Volvo vie n.1,5 ruutua ja viereinen Fiesta jättänyt juuri sen verran kapean välin ettei väliin mahdu kuin ehkä mopoauto.
Volvossa on parkkiekko ja Fiestan kuski on tosiaan autossa, ärsyttävämpi noista kahdesta on Fordin kuski joka on tullut tuohon Volvon jälkeen, olisi edes ajanut hieman kauemmas tai rohkeasti vaan siihen viereen...
Edit. tuossa on suht leveät parkkiruudut, vanha v70 mahtuu kyllä varmasti ruutuun...
 
Hienoa pysäköintiä. Kahdella autolla saatu vietyä neljän auton tila..
Noissa on maukasta kun sattuu itellä olemaan tarpeeksi iso tai pieni auto ja saa ahdettua sen väkisin noiden väliin, vaikka sitten joutuisi itse kömpimään kontista ulos. Yleensähän mulkkuja on yksi eli voi ajaa apparin oven kiinni kuskin oveen jos toinen auto on sopivasti.
 
Noissa on maukasta kun sattuu itellä olemaan tarpeeksi iso tai pieni auto ja saa ahdettua sen väkisin noiden väliin, vaikka sitten joutuisi itse kömpimään kontista ulos. Yleensähän mulkkuja on yksi eli voi ajaa apparin oven kiinni kuskin oveen jos toinen auto on sopivasti.
Siinä saattaa olla lommo ovessa palatessa, varsinkin jos jonkun romun viereen noin parkeeraa.
 
Tolpan kohdalla on parkkiviiva, kuva hieman hämää.
Volvo vie n.1,5 ruutua ja viereinen Fiesta jättänyt juuri sen verran kapean välin ettei väliin mahdu kuin ehkä mopoauto.
Volvossa on parkkiekko ja Fiestan kuski on tosiaan autossa, ärsyttävämpi noista kahdesta on Fordin kuski joka on tullut tuohon Volvon jälkeen, olisi edes ajanut hieman kauemmas tai rohkeasti vaan siihen viereen...
Edit. tuossa on suht leveät parkkiruudut, vanha v70 mahtuu kyllä varmasti ruutuun...
Jos Fiesta on ruudussa, niin se kai teki oikein.
Jos pidetään ohjeena sitä että jos jos parkkipaikalla aiemmin tulleet on jättäneet liianisot välit, tai kahteen ruutuun, niin itse ajetaan tiukasti ruutuun, siis tuossa Fiestan tapauksessa kuvaajasta katsoen vasempaan reunaan ruutua.

Kuvasta ruutuja ei oikein hahmottanut, joten ehkä ei se farkku volvo kuskikaan, tosin autosta noustessa pitäisi vielä tarkistaa. Siis tuli mieleen että onko tulkannut merkki tolpan ruudun keskellä olevaksi. Kertomasi jälkee se päinvastoin tuntuisi viestivän ruudun reunaa.

Ärsyttäviä, jos ei vapaata ruutua, noista jotenkin yrittänyt selvitä niin että jokatapauksessa täynnä ne ruudut kuitenkin...

Edit alla lainatun jälkeen, ymmärsin paremmin
Ford kuskikin oli parkeerannut kahteen ruutuun

No tämä oli koko kuvan pointti.
Volvo on kahdessa ruudussa ja myös Fordin kuski on "varmistanut" välimatkan olemalla myös kahdessa ruudussa.
Volvo on voinut olla tuossa jonkun aikaisemman tilanteen vuoksi, mutta Ford tuli tuohon viimeisimpänä (näin peruutuksen parkkipaikalle saapuessa)
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa pysäköintiä. Kahdella autolla saatu vietyä neljän auton tila..
Näissä on aina se ongelma, että me ei tiedetä mikä tilanne on ollut silloin kun autot on pysäköity. Itsekin joskus ollut tilanteessa, jossa oon oman auton laittanut ihan nätisti rivin jatkeeksi (kun ruutuja ei ole näkynyt lumen tms. syyn takia), mutta takaisin tullessa on tapahtunut jokin erikoinen efekti jonka seurauksena näyttää about siltä, että olisin pysäköinyt poikittain kolmeen invaruutuun.
 
Näissä on aina se ongelma, että me ei tiedetä mikä tilanne on ollut silloin kun autot on pysäköity. Itsekin joskus ollut tilanteessa, jossa oon oman auton laittanut ihan nätisti rivin jatkeeksi (kun ruutuja ei ole näkynyt lumen tms. syyn takia), mutta takaisin tullessa on tapahtunut jokin erikoinen efekti jonka seurauksena näyttää about siltä, että olisin pysäköinyt poikittain kolmeen invaruutuun.
Jep, tuo on totta.
Kuvassa kuitenkin tuo Fordin kuski on saapunut paikalle viimeisimpänä, ei häntä kiinnosta muu kuin puhelin.
Volvo on voinut olla "tilanteen uhri" ja joutunut pysäköimään kahteen ruutuun...
 
Jep, tuo on totta.
Kuvassa kuitenkin tuo Fordin kuski on saapunut paikalle viimeisimpänä, ei häntä kiinnosta muu kuin puhelin.
Volvo on voinut olla "tilanteen uhri" ja joutunut pysäköimään kahteen ruutuun...
Ei välttämättä. Olen monesti istunut autossa odottamassa muija tms ja muut ovat parkkeeranneet ympärilleni.
 
Ei välttämättä. Olen monesti istunut autossa odottamassa muija tms ja muut ovat parkkeeranneet ympärilleni.
No kaikki on mahdollista.
Tuossa kuvan paikassa on 30min pysäköinti kiekolla. Volvo oli tuossa ilman kuskia kiekko esillä kun saavuin paikalle, Fiesta käynnissä kuski sisällä ja näin sen peruuttavan "ruutuun".
Jos tuosta kuvan tilanteesta löydät jotain puolusteltavaa niin tervetuloa ketjuun...
 
Jep, tuo on totta.
Kuvassa kuitenkin tuo Fordin kuski on saapunut paikalle viimeisimpänä, ei häntä kiinnosta muu kuin puhelin.
Volvo on voinut olla "tilanteen uhri" ja joutunut pysäköimään kahteen ruutuun...
Siis ymmärsin aiemmin että Ford kuski oli ehkä ruudussa ja Volvo kuski nimenomaan pysäköinyt kahteen ruutuun.
Mutta jos tuo Ford kuskin on vetänyt kahteen, niin joo ilman muuta tötö

Edit:
Tarkotitko aiemmin että Fordin ja Volvon välissä olevan tolpan kohdalla on ruudunviiva, eli Ford kuskin parkeerannut minne sattuu, ilmeisesti se sedanin mukaan laittanut harvaan tahtiin
 
Siis ymmärsin aiemmin että Ford kuski oli ehkä ruudussa ja Volvo kuski nimenomaan pysäköinyt kahteen ruutuun.
Mutta jos tuo Ford kuskin on vetänyt kahteen, niin joo ilman muuta tötö
No tämä oli koko kuvan pointti.
Volvo on kahdessa ruudussa ja myös Fordin kuski on "varmistanut" välimatkan olemalla myös kahdessa ruudussa.
Volvo on voinut olla tuossa jonkun aikaisemman tilanteen vuoksi, mutta Ford tuli tuohon viimeisimpänä (näin peruutuksen parkkipaikalle saapuessa)
 
No tämä oli koko kuvan pointti.
Volvo on kahdessa ruudussa ja myös Fordin kuski on "varmistanut" välimatkan olemalla myös kahdessa ruudussa.
Volvo on voinut olla tuossa jonkun aikaisemman tilanteen vuoksi, mutta Ford tuli tuohon viimeisimpänä (näin peruutuksen parkkipaikalle saapuessa)
Kiitos
Siellä taisi sitten olla kaikki miten sattuu. joo sori oletein että Ford on ruudussa ja sen toisen Volvon rinnalla.

Onneksi viimeaikoinan on joissain liikekiinteistöissä panostettu ruutujen markaamiseen (mm näkyy seinissä, ym muita apuja jne), ja mahdollisuuksien mukaan tehty sen kokoisia että niihen nyky auto mahtuu niin että kohtuu rasvoissa oleva repsikkakin mahtuu autosta pois.
 
No tämä oli koko kuvan pointti.
Volvo on kahdessa ruudussa ja myös Fordin kuski on "varmistanut" välimatkan olemalla myös kahdessa ruudussa.
Volvo on voinut olla tuossa jonkun aikaisemman tilanteen vuoksi, mutta Ford tuli tuohon viimeisimpänä (näin peruutuksen parkkipaikalle saapuessa)
Tyhmänä kysyn, että miten tuon fordin olisi tuohon väliin pitänyt parkeerata ettei olisi vienyt koko tuota puoltatoista ruutua? Jompikumpi noista Volvoista tuossa on väärässä paikassa, ja tuon kuvan perusteella näyttää että tämä musta Volvo vie parkkeerauksellaan sen yhden ylimääräisen ruudun. Eihän se nyt tuon Fordin vika ole, että autojen välissä on puoltoista ruutua ja hän siihen parkkeeraa. Tuohon nyt ei olis autoa mahtunu väliin vaikka Ford ois ajanu harmaan Volvon kanssa peilit vastakkain...
 
Nyt on auto kevätkunnossa kun sai 4 sekunnin kurakylvyn kauttaaltaan. Näkyy valumajäljet katossa, ikkunoissa ym. Ajelin motarilla ja ohittava ajoi jotenkin täydellisesti ajouraan ja piti ilmeisesti vielä vauhtia siinä rinnalla niin että näkyvyys lähti kokonaan n. 4 sekunniksi 100 vauhdissa yhtäkkiä. Siinä 2 sekunnin kohdalla alkoi jo vähän pelottaa olenko edelleen tiellä kun aloin painaa jarrua kevyesti. Onneksi sentään suora kohta. Sitten toki liittyi pois heti seuraavasta liittymästä kun sai liityttyä eteeni takaisin. On nyt ennenkin tullut ns vedet naamalle mutta ei koskaan kyllä noin pitkäksi aikaa täydellistä näkyvyyden menettämistä.
 
Yaris kuski näytti poikkeuksellisen tarkkaavaiselta, ei tuikannut ympyrää ennenkuin "varma" että tilaa, mutta ei ollut tarpeeksi varovainen, olisi pitänyt odottaa että kaksikaistaisessa "ympyrässä" on molemmat kaistat tyhjiä, mutta oli kuitenkin varatilanteessakin kartalla, väisti kylkeen kiilaavaa asuntoautoa, ilmeisesti ilman naarmuja selvittiin. Ehkä se kahden kaistan ympyrä luo ajatuksen että siellä voisi mennä kaksi rinna, ketjun opetusten perusteella jatkossa parempi odottaa että molemmat kaista tyhjiä ennen kuin lähtee ulommalle kaistalla nokkaa tarjoamaan.

Vanha viesti, kun tätä tulee lähinnä selailtua, kun Tampereen punaisia päin ajavat ärsyttää. Viime päivinä useampaankin kertaan. Osa valoista on (hyvä niin), kohtuullisen pienillä väleillä, ja kun urpo ajaa suoraan punaisia päin noin suurinpiirtein nopeusrajoitusten mukaan, niin kääntyvän pitää hidastella, ettei aja kylkeen. Eilen toisessa risteyksessä hulvaton kanssa-autoilija pysähtyi punaisiin, mutta päätti sitten kuitenkin, että kyllähän tästä nyt vielä ehtii vielä punaisten loisteessakin ja lähti uudestaan liikkeelle. Pari suojatielle odottavaakin vähän näytti ihmettelevän risteyksen toisella puolella.

Noh, kysymykseen. Odotteleeko ihmiset oikeasti kaksikaistaisessa ympyrään tullesaa suoraan menevienkin viilettämistä ohi, ennen kuin liittyvät sille vapaalle kaistalle? Kaistan vaihtajalla on kuitenkin myös väistämisvelvollisuus, myös ympyrässä...?
 
Tyhmänä kysyn, että miten tuon fordin olisi tuohon väliin pitänyt parkeerata ettei olisi vienyt koko tuota puoltatoista ruutua? Jompikumpi noista Volvoista tuossa on väärässä paikassa, ja tuon kuvan perusteella näyttää että tämä musta Volvo vie parkkeerauksellaan sen yhden ylimääräisen ruudun. Eihän se nyt tuon Fordin vika ole, että autojen välissä on puoltoista ruutua ja hän siihen parkkeeraa. Tuohon nyt ei olis autoa mahtunu väliin vaikka Ford ois ajanu harmaan Volvon kanssa peilit vastakkain...
Tuossa kuvassa tosiaan Fordin ja harmaan Volvon väli näyttää tiukalta, todellisuudessa siinä on melko reilu väli.
Eli ajamalla harmaan Volvon viereen oikealla välillä olisi toiselle puolelle sopinut henkilöauto.
Myös harmaassa Volvossa oli kuski sisällä eli kaikki ovat tod.näk poistumassa melko pian kuten paikan tarkoitus onkin (30min kiekolla). Jos musta Volvo sattuisikin lähtemään aikaisemmin, niin auton voi siinä tapauksessa siirtää oikeaan ruutuun.
Juurisyy on tuo musta Volvo, mutta hieman paremmalla pelisilmällä myös Ford olisi pysäköinyt toisin...
 
Viime aikoina tiellä kiinnittänyt huomiota/ärsyttänyt taas nämä:

1) Suksiboksi 24/7/365 ajelu. En oikeasti ymmärrä tätä (keski-ikäisten miesten) fiksaatiota pitää suksiboksia aina katolla. Varmasti joillakin on ihan validejakin syitä tähän ja jotkut varmasti hiihtääkin, mutta todella paljon näkee porukkaa jotka ei taatusti ole menossa hiihtämään ja tuossa yhdellä naapurin ukolla on myös ympäri vuoden suksiboksi katolla ilman mitään ainakaan kovin ilmeistä syytä. En sitten tiedä eikö nämä ihmiset tiedä suksiboksin polttoaineen kulutusta lisäävästä vaikutuksesta, vai onko se silti heidän mielestään "wöörttiä" koska se suksiboksi on heidän mielestään jotenkin "cool". Mielessäni nämä on kaikki jotain kääntöveitsiä harrastavia susipaita-reisitaskuhousumiehiä.

2) Etusumareiden jatkuva käyttö. Varsinkin monet bemaristit tuntuvat sairastavan tätä tautia. Kai tämäkin on olevinaan "cool" samaan tapaan kun räpättimet polkupyörissä oli joskus esikouluikäisenä tai suksiboksit keski-ikäisenä. Tai sitten ovat vaan kateellisia kun ajavat jotain vanhaa romua, jossa ei ole oikeita päiväajovaloja. Tiedä sitten.
 
Viimeksi muokattu:
1) Suksiboksi 24/7/365 ajelu. En oikeasti ymmärrä tätä (keski-ikäisten miesten) fiksaatiota pitää suksiboksia aina katolla. Varmasti joillakin on ihan validejakin syitä tähän ja jotkut varmasti hiihtääkin, mutta todella paljon näkee porukkaa jotka ei taatusti ole menossa hiihtämään ja tuossa yhdellä naapurin ukolla on myös ympäri vuoden suksiboksi katolla ilman mitään ainakaan kovin ilmeistä syytä. En sitten tiedä eikö nämä ihmiset tiedä suksiboksin polttoaineen kulutusta lisäävästä vaikutuksesta, vai onko se silti heidän mielestään "wöörttiä" koska se suksiboksi on heidän mielestään jotenkin "cool". Mielessäni nämä on kaikki jotain kääntöveitsiä harrastavia susipaita-reisitaskuhousumiehiä.
Itse ainakin laitan suksiboksin katolle ennen talven ensimmäistä Lapin reissua ja otan pois viimeisen reissun jälkeen (yleensä jollain viiveellä). Tänä talvena oli boksi katolla reilut pari kuukautta. Sen verran työlästä irrotella tuota, että miksi ei ajaisi tyhjän boksin kanssa väliajan. Vaikutus kulutukseen arkiajossa kaupungissa on ihan mitätön.
 
Viime aikoina tiellä kiinnittänyt huomiota/ärsyttänyt taas nämä:

1) Suksiboksi 24/7/365 ajelu. En oikeasti ymmärrä tätä (keski-ikäisten miesten) fiksaatiota pitää suksiboksia aina katolla. Varmasti joillakin on ihan validejakin syitä tähän ja jotkut varmasti hiihtääkin, mutta todella paljon näkee porukkaa jotka ei taatusti ole menossa hiihtämään ja tuossa yhdellä naapurin ukolla on myös ympäri vuoden suksiboksi katolla ilman mitään ainakaan kovin ilmeistä syytä. En sitten tiedä eikö nämä ihmiset tiedä suksiboksin polttoaineen kulutusta lisäävästä vaikutuksesta, vai onko se silti heidän mielestään "wöörttiä" koska se suksiboksi on heidän mielestään jotenkin "cool". Mielessäni nämä on kaikki jotain kääntöveitsiä harrastavia susipaita-reisitaskuhousumiehiä.

2) Etusumareiden jatkuva käyttö. Varsinkin monet bemaristit tuntuvat sairastavan tätä tautia. Kai tämäkin on olevinaan "cool" samaan tapaan kun räpättimet polkupyörissä oli joskus esikouluikäisenä tai suksiboksit keski-ikäisenä. Tai sitten ovat vaan kateellisia kun ajavat jotain vanhaa romua, jossa ei ole oikeita päiväajovaloja. Tiedä sitten.
Mitä väliä suksiboksilla tai sumuvaloilla on, kumpikaan ei aiheuta vaaratilanteita tai mitään muitakaan tilanteita liikenteessä.

Jos ärsyyntyminen on noin pienestä kiinni niin suosittelen terapiaan menoa...
 
Itse ainakin laitan suksiboksin katolle ennen talven ensimmäistä Lapin reissua ja otan pois viimeisen reissun jälkeen (yleensä jollain viiveellä). Tänä talvena oli boksi katolla reilut pari kuukautta. Sen verran työlästä irrotella tuota, että miksi ei ajaisi tyhjän boksin kanssa väliajan. Vaikutus kulutukseen arkiajossa kaupungissa on ihan mitätön.

Juuri näin.. Ja sitten moni asuu kerrostalossa, niin sitä suksiboksia ei välttämättä saa mihinkään varastoon jatkuvasti.

Noissa on maukasta kun sattuu itellä olemaan tarpeeksi iso tai pieni auto ja saa ahdettua sen väkisin noiden väliin, vaikka sitten joutuisi itse kömpimään kontista ulos. Yleensähän mulkkuja on yksi eli voi ajaa apparin oven kiinni kuskin oveen jos toinen auto on sopivasti.

Ei todellakaan kannata alkaa parkkeeraaman autoa mihinkään liian pieneen väliin "toisen kiusaksi".. Sitä saattaa hyvin äkkiä löytää kolhuja omasta autosta, jos joku mainitsemasi mulkku siitä hieman kiusaantuu. Tai jos siihen viereiseen autoon tulee joku viiden lapsen perhe, niin niiden ovien kanssa ei välttämättä olla kovin tarkka.
 
Ei todellakaan kannata alkaa parkkeeraaman autoa mihinkään liian pieneen väliin "toisen kiusaksi".. Sitä saattaa hyvin äkkiä löytää kolhuja omasta autosta, jos joku mainitsemasi mulkku siitä hieman kiusaantuu. Tai jos siihen viereiseen autoon tulee joku viiden lapsen perhe, niin niiden ovien kanssa ei välttämättä olla kovin tarkka.
Ilman muuta kannattaa, perään sitten lasku videon kera, niin voivat katsoa iltaisin mitä tulikaan tehtyä suutuksissaan.
 
Mitä väliä suksiboksilla tai sumuvaloilla on, kumpikaan ei aiheuta vaaratilanteita tai mitään muitakaan tilanteita liikenteessä.

Jos ärsyyntyminen on noin pienestä kiinni niin suosittelen terapiaan menoa...

Etusumuvalot usein häikäisevät aivan vitusti. Etenkin kun amispellet menee sinne asentelemaan vielä jotain superledejä tai vastaavia. Ne kun sojottavat sitten aina aivan päin vittua, yleensä vastaantulevaa suoraan naamaan. Lisäksi samat uunot yleensä sumarien kanssa ajavat parkit päällä, jolloin sitä paskaläjää on pimeällä huomattavasti hankalampi havaita risteystilanteissa kun on lumivalleja pitkin taajamaa saatikka keskustan risteyksissä kun ei ne sumarit kanna yhtä pitkälle, eikä kerrostalojen läpi näe. Kun näkee lähestyvän auton ajovalot rakennuksen takaa, niin tietää keskustassa vähän olla varovaisempi, nämä samat sankarit kun tahtovat ajella miten sattuu muutenkin.

Etusumarit päällä on kyllä hyvä varoitusmerkki kaikille muille kuljettajille sumarien käyttäjästä. Yleensä ovat huonoja kuskeja.
 
Maksaako autojen rekisterikilvet nykyään laskujakin
Aika selvittäminen niissä parkkipaikkakolhuissa saattaa olla, mielummin pidän autoni ehjänä pysäköimällä syrjemmälle.
Rekisterikilven perusteella selviää omistaja mitä kysyttiin vai haluatko laajemman suomennoksen?

Saattaahan niissä olla, kerro tämä vielä latauspisteiden rakentajille, etteivät laita niitä kaikkia samaan kohtaan vaan sinne tänne. Muuten aika utopiaa sähköautolla ainakaan lähteä valitsemaan tyhjiä rivejä jostain toiselta puolen parkkista. Ja selvityksen toki hoitaa tahattomissa tapauksissa vakuutusyhtiö (jos hoitaa, eikä vain maksa suoraan) ja tahallisissa tapauksissa (kuten kiukuspäissään toisen autoa hakkaavat) sellainen taho kuin poliisi.
 
se suksiboksi on heidän mielestään jotenkin "cool". Mielessäni nämä on kaikki jotain kääntöveitsiä harrastavia susipaita-reisitaskuhousumiehiä.
Olet outo. Oliko pakko? Nyt näen mielessäni vain ne bändipaidat ja hevariparrat, enkä pysty näkemään tätä pois. Tähän asti olen ajatellut nämä hiihtoharrastusta ryyppyreissuilla feikkaaviksi pöhöiksi, jotka luulevat tila-autoaan urheilulliseksi. Kuitenkin isifarkuilla, rumalla kauluspaidalla ja halvoilla silmälaseilla.

E: En tosiaan käsitä ilmiötä. Mitään anopinkuljetuslaatikkoa epäcoolimpaa ja pierunhajuisempaa keski-ikäisyyden kiteytymää en keksi. Enkä nyt tietenkään tarkoita todellista tarvetta ja käyttöä vaan sitä, minkä kaikki tiedämme. Useimmilla suksiboksi on koristeena tai sitä käytetään noin kolme kertaa kuuden vuoden autonpitoaikana. Sama kuin vetäisi perävaunua näön vuoksi 365 päivää vuodessa.
Etusumarit päällä on kyllä hyvä varoitusmerkki kaikille muille kuljettajille sumarien käyttäjästä. Yleensä ovat huonoja kuskeja.
Joo. Joko pellejä jotka luulevat että sumuvaloilla on ornamentaalinen tarkoitus tai apinoita, jotka eivät tiedä että autossa on tällaisia lailla säädeltyjä valaisimia joiden käytöstä vastaa kuljettaja, ja tieliikennelaki koskee heitäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Joo. Joko pellejä jotka luulevat että sumuvaloilla on ornamentaalinen tarkoitus tai apinoita, jotka eivät tiedä että autossa on tällaisia lailla säädeltyjä valaisimia joiden käytöstä vastaa kuljettaja, ja tieliikennelaki koskee heitäkin.
Tähän päälle voisi lisätä vielä pitkät päällä ajelijat tai itse polttimoita vaihtavat, vaikka eivät tiedä miten päin niitä laitetaan sinne umpioon. Sen verran paljon on tämän talven pimeänä aikana ajanut perässä häikäiseviä valoja.
 
Tähän päälle voisi lisätä vielä pitkät päällä ajelijat tai itse polttimoita vaihtavat, vaikka eivät tiedä miten päin niitä laitetaan sinne umpioon. Sen verran paljon on tämän talven pimeänä aikana ajanut perässä häikäiseviä valoja.
Samoin silmäpuolena ajelijat. Todennäköisesti näitä samoja paviaaneja, jotka lopulta huomatessaan tai aktivoituessaan laittavat polttimoita ylösalaisin eivätkä edes huomaa. Useimmissa tapauksissa vaatii jo eräänlaista erityislahjakkuutta laittaa polttimo väärään asentoon.
 
Täällä näemmä IL/IS kommenttiosion syvät rivit kokoontuvat lopulta. Aivan absurdia settiä ja yleistämistä ilman mitään muuta perustelua kuin elämänkoulu.
 
Hienoa pysäköintiä. Kahdella autolla saatu vietyä neljän auton tila..
Näyttää volvon kannalta tosi huonolta parkkeeramiselta, koska tossa ois tilaa yli metri mennä tolppaan päin helposti. Älkää viitsikö olla viiksiä ja parkkeeratkaa mahdollisimman oikein!
 
Kotipoliisit ja naapurikyylät on kyllä aika samanhenkistä porukkaa. Kiinnostaisi tietää perimmäinen syy heidän ajatusmaailmaan ja käytökseen...

Enkä tarkoita tässä tai naapurit vituttaa -ketjussa kirjoittavia henkilöitä, jotta vältytään suuremmilta väännöiltä.




Itse aiheeseen, liikenteessä suurin vitutuksen aihe on huono kuntoiset tiet. Kohta taas alkaa talven jäljiltä teiden korjaaminen, eli suurimpiin reikiin käydään lapioimassa bitumia ja oikein jos panostetaan, niin kaistalle syntyneisiin uriin vedetään uusi pinta, siis vain urien kohdalle...
En ymmärrä miksi ei suomessa ole tienpintoja tehty betonista, edes noita suurempia/liikennöityjä ajoväyliä. Kun joissain paskastaneissakin, jossa ei routia, tms., ole, niin silti betonia vaan. Ai niin, ne nastarenkaat. ;)
Mitä seurannut kun uusia teitä tehty lähialueille, niin asvalttikerroksen paksuus ei ole järjin suuri. Verrattuna kuviin/videoihin muulta, kun tehdään asvalttitie, niin onhan se paksun näköinen kerros.
 
En ymmärrä miksi ei suomessa ole tienpintoja tehty betonista, edes noita suurempia/liikennöityjä ajoväyliä. Kun joissain paskastaneissakin, jossa ei routia, tms., ole, niin silti betonia vaan. Ai niin, ne nastarenkaat. ;)
Betoni olisikin kumipyörille paremman kitkakertoimensa ansiosta parempi. Sitä kokeiltiin 90-luvulla Tampereen kehätiellä ja Nurmijärvellä, ei kestänyt routaa.
 
Tyhmänä kysyn, että miten tuon fordin olisi tuohon väliin pitänyt parkeerata ettei olisi vienyt koko tuota puoltatoista ruutua? Jompikumpi noista Volvoista tuossa on väärässä paikassa, ja tuon kuvan perusteella näyttää että tämä musta Volvo vie parkkeerauksellaan sen yhden ylimääräisen ruudun. Eihän se nyt tuon Fordin vika ole, että autojen välissä on puoltoista ruutua ja hän siihen parkkeeraa. Tuohon nyt ei olis autoa mahtunu väliin vaikka Ford ois ajanu harmaan Volvon kanssa peilit vastakkain...
Jos parkkipaikka ns sekaisin pysäköity, niin ohje on että itse pysäköidään ruutuun, vaikka sitten ajaisi kahden auton levyisen tilan keskelle.

Kuvasta en erottanut ruutuja, joten kuvan postaajan kuvauksen mukaan mennään. Ymmärtääkseni paikan ruudut on alimittaisia, eli sen osalta voi kyllä siirtäisin osan ärtymyksestä pakan mitoittajalle, jos ei mahdu ruutuun, jota ei edes erota, niin sitten kuski arpoo sopivat välit, josta seuraa se että tulkintoja piisaa.
Etusumuvalot usein häikäisevät aivan vitusti. ...

Sumareista ärsyyntymisen ymmärrän, suksiboksit, no jos kunnolla, niin ei ka suuresti haittaa/ärsytä, ja aika hyvin pitää kanssa-atoilia tuntea että kyse saamattomasta laiskasta kuskista, joka toiminnallaan nostattaa fosiilisen hintaan.
 
Juuri näin.. Ja sitten moni asuu kerrostalossa, niin sitä suksiboksia ei välttämättä saa mihinkään varastoon jatkuvasti.



Ei todellakaan kannata alkaa parkkeeraaman autoa mihinkään liian pieneen väliin "toisen kiusaksi".. Sitä saattaa hyvin äkkiä löytää kolhuja omasta autosta, jos joku mainitsemasi mulkku siitä hieman kiusaantuu. Tai jos siihen viereiseen autoon tulee joku viiden lapsen perhe, niin niiden ovien kanssa ei välttämättä olla kovin tarkka.
Ei mua kiinnosta omilla 400t ajetuilla tonnin pommin autoilla jos joku avaa oven kylkeen. Uudemmalla/siistimmällä toki eri asia.

Itse avaisin varmaan samalla tapaa oven kylkeen jos oma auto siististi ruudussa ja naapuri ajanut viivan päälle tms. perseillyt.
 
Suksiboksit eivät sinällään yllätä, että ovat suosittuja myös kesällä. Ainakin lapsiperheissä tuo on ollut kautta aikojen tapa saada lisätavaratilaa suht helposti. Voisin kuvitella, että aika monella palvelee nimenomaan tavarankuljetuksessa, ei ehkä niin paljoa suksien kuskaamiseen, ainakaan kesällä.

Itse en moista laatikkoa katolle halunnut, sen sijaan hommasin pyörätelineen päälle tällaisen laatikon:

Backspace XT

Taisi olla 300 litraa lisätilaa, mutta toki tuossakin omat "ominaisuutensa". Rapakelissä menee aika likaiseksi ja kosteammassa kelissä voi pohja hieman kastua, mutta ei pahasti. Näppärä napata pois tarvittaessa ja helpompi lastata/purkaa.

Sumuvaloja enemmän itseäni häiritsevät hämärässä pakotetuilla päivävaloilla ajavat autoilijat, joissa samalla auton perä on täysin pimeä. En jaksa uskoa, että tuo voisi tapahtua täysin vahingossa, koska se vaatii aktiivisia toimia kuljettajalta ja lisäksi aika töhö saa olla, jos ei pimeässä tajua, että ajovalot ovat pois päältä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom