Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Tuosta rekan perässä roikkumisessa ei ole mitään hyötyä kun on liian kaukana, sen pitäisi olla aivan kiinni puskurissa jos oikeasti haluasi jotain hyötyä
 
Rekkakuskit ei nää ollenkaan edessä olevia henkilöautoja vaikka ne ajaa nopeusrajoituksen rajamailla 80km/h alueella. Ainoastaan satasen alueella jäävät jälkeen. Kuitenkin aina muistetaan selittää kuinka raskas yhdistelmä ei niin vaan pysähdykkään vaan vaatii jarrutusmatkaa, kummasti se jarrutusmatka lyheneekin, kun tullaan esim 60:n alueelle niin aina rekka tulee perälasiin. Ennakointi on noilla ”ammattimiehillä” nykyään kadoksissa.
Ovat tiellä todella vaarallisia nykyään.
 
Tuosta rekan perässä roikkumisessa ei ole mitään hyötyä kun on liian kaukana, sen pitäisi olla aivan kiinni puskurissa jos oikeasti haluasi jotain hyötyä
Jo 30m etäisyydellä ajaminen pienentää selvästi ilmanvastusta.

main-qimg-5b3509ebc550f9ddd4131e41782e7be7-lq
 
En harrasta tuota, mutta joskus kokeillut. Kyllähän siinä kulutusmittarin näyttämä suorastaan romahtaa, kun ei ole juuri ilmanvastusta. Ihan pintakaasulla saa mennä.
 
En harrasta tuota, mutta joskus kokeillut. Kyllähän siinä kulutusmittarin näyttämä suorastaan romahtaa, kun ei ole juuri ilmanvastusta. Ihan pintakaasulla saa mennä.

Joo, jos ei välitä oman autonsa maalipinnasta ja autossa on selkeä hetkellisen kulutuksen mittari niin motarilla vaan rekan perään ihmettelemään, kulutus tippuu radikaalisti. Kunhan muistaa verrata sitä hetkellistä kulutusta omaan 80-nopeuteen (maantiellä tms.) eikä 120-marssinopeuteen ennen rekan bongaamista.

Ilmanvastuskerroin on jännä juttu.
 
Paljon kun oon pakuilla ajanut niin toi johtuu yleensä ihan vain siitä, ettei se edellä menevä muodosta näköestettä. Mikäli asiaa ei tietoisesti tarkkaile,
No jaa, turvavälejä katsellen niin ei se niillä ha kuskeillakaan tunnus sujuvan.
tosin tämä taisi lähteä siitä kun paku meni kärryllisen kuorma-auton perässä, matalammalla olisi ehkä ali nähnyt.

Vähän samanlainen tilanne on kun henkilöautolla ajetaan moottoripyörän perässä.
Jos mopo kuskeja raa-asti yleistetään, niin siellä merkittävä joukko jonka mielestä turvavälit on tarpeettomia, niin eteen, kuin sivulle.
 
Paljon kun oon pakuilla ajanut niin toi johtuu yleensä ihan vain siitä, ettei se edellä menevä muodosta näköestettä. Mikäli asiaa ei tietoisesti tarkkaile, tulee hyvin helposti ajettua turhan lähellä. Vähän samanlainen tilanne on kun henkilöautolla ajetaan moottoripyörän perässä.

Niin, siis sekä pakun että kaksipyöräisen perässä EI Suomessa haluta olla, koska paku on näköeste, ja kaksipyöräinen a) kohta varmaan kaatuu! b) ketuttaa vaan muuten, tekisi mieli kiilata ojaan... ;-D
 
Mahtaa olla rekkakuskista ärsyttävää.
Mutta ei hätää, ovat lukeneet saman prujun, siksi roikkuvat skodan kontissa, niin iso prosentti polttoaine säästöä , isäntä kiittää bonarein.


Mutta nyt jäi kiinnostaa, paljonko siellä rekan perässä 10m päässä oikeasti säästää (polttoainetta/sähkö), tämän päivän Skodalla, tai Teslalla.


Joo, jos ei välitä oman autonsa maalipinnasta ja autossa on selkeä hetkellisen kulutuksen mittari niin motarilla vaan rekan perään ihmettelemään, kulutus tippuu radikaalisti. Kunhan muistaa verrata sitä hetkellistä kulutusta omaan 80-nopeuteen (maantiellä tms.) eikä 120-marssinopeuteen ennen rekan bongaamista.

Ilmanvastuskerroin on jännä juttu.
Pitäs varmaan vetää jotkin 100km verokit samaan suuntaan. Motari ehkä helpompi/edullisempi kuin joku ei motari.
(tai no oikeasti ei pitäisi ylyttää moiseen)
 
Viimeksi muokattu:
Tänne lähelle kun tuli jokin vuosi sitten kaksisuuntaiselle tielle yhteen kohtaan uusi keskikaista kääntyville niin se sitäpitkin aamuruuhkassa tapahtuva täysiä kaikista muista ohi ennenkuin kaista loppuu on jotain älytöntä. Tykität 50 alueella 70-80 että pääset jonon keulalle tunkemaan ja hidastat entisestään takana tulevien ajelua. Sitten poistut seuraavasta risteyksestä entistä hitaammalle tielle.
Kaitpa se ohitus on vaan joillekki pakko tehdä vaikka tiellä pääsääntöisessti ajetaan aina 10 yli jokatapauksessa.
 
Mutta ei hätää, ovat lukeneet saman prujun, siksi roikkuvat skodan kontissa, niin iso prosentti polttoaine säästöä , isäntä kiittää bonarein.


Mutta nyt jäi kiinnostaa, paljonko siellä rekan perässä 10m päässä oikeasti säästää (polttoainetta/sähkö), tämän päivän Skodalla, tai Teslalla.



Pitäs varmaan vetää jotkin 100km verokit samaan suuntaan. Motari ehkä helpompi/edullisempi kuin joku ei motari.
(tai no oikeasti ei pitäisi ylyttää moiseen)
Aika useinhan näkee, että rekatkin ajavat kohtuu peräkkäin liekkö osa siinä dieselin säästämisellä?

Toi 7% säästö jäi mieleeni muistaakseni Myytinmurtajien tekemästä testistä (löytyyköhän YouTubesta)?
Rekkakuskeillehän tosta perässä ajamisesta ei suurta mielipahaa (paitsi alusssa kun haluaa avittaa ohimenoa eikä ha sitten menekään).

Siitä eivät kyllä monet tykkää, että ohi rekasta ja sitten siihen eteen jää ha kuppaamaan. Itse en kyllä jää, on jarruissa sen verran eroa.
 
Autolla mopon perässä lähellä roikkuminen on kyllä vaarallista ja ärsyttävää. Siis mopoilijan kannalta. Riippuen pyörästä ei tarvitse kuin höllätä kaasua, niin vauhti hidastuu jo niin nopeasti, että autolla saa polkea jarrua jo tosissaan. Toisaalta tilanne korjaantuu helposti kun antaa koneelle kunnolla happea. Ja se voi taas olla itselle kohtalokasta ainakin jos on huono tuuri. Ei käsitä mikä siinä siinä mopossa niin kiinnostaa, että pitää siinä perässä roikkua. Ohi ei kuitenkaan voi mennä.


Lisäys:
Aivan yleisesti sanotaan mopo = moottoripyörä
 
Viimeksi muokattu:
Kiveniskemiä ainakin saa olla vastaanottamassa noilla väleillä jos Suomessa ajelee.
Kyllä siinä nastatkin lasiin ropisee. Harva niin lähellä ajaa, ettei siihen väliin kiireinen sopisi todetessaan, että tuolta rekan "peitteen" takaa tuleekin auto ja sitten taas kunnolla survasten nastat säästäjän silmille rekasta ohi :)
 
Kyllä siinä nastatkin lasiin ropisee. Harva niin lähellä ajaa, ettei siihen väliin kiireinen sopisi todetessaan, että tuolta rekan "peitteen" takaa tuleekin auto ja sitten taas kunnolla survasten nastat säästäjän silmille rekasta ohi :)
Suhde renkaasta lentävien nastojen ja kivien välillä taitaa olla jotain luokkaa 10000 vs 1. Eli menee enemmän urbaaniksi legendaksi ne lentävät nastat varsinkin isolla vaihteella kaasua polkaistessa.
 
Joo rekan takana tulee kyllä mielenkiintoisia kokemuksia, talvisella maantiellä siellä voi joutua tovin olemaan vaikkei haluaisikaan. Moottoritiellä joskus aikoinaan oli oikein superpaska keli niin ajelin rekan takana jonkumatkaa, sopiva railo tms. kuoppa tiessä niin alustasta irtosi aina semmosia puoli metriä leveitä jääkökköjä. Vähän aikaa miettisin siinä ns. tappituntumalla ajelemista jos vaikka tommonen mäjähtää tuulilasiin tai konepeltiin.
 
Autolla mopon perässä lähellä roikkuminen on kyllä vaarallista ja ärsyttävää. Siis mopoilijan kannalta.
Ja sama toisinpäin tehtynä on ärsyttävää autoilijalle mutta jälleen vaarallista sille mopoilijalle. Täälläpäin ainakin on useampi mopojonne joiden aikataulut on aika samoja ja ajetaan usein peräkkäin. Sen verran on mopoja viritetty, että 50 km/h rajoitusalueella körötellessä pysyvät hyvin siinä auton perässä noin kahden metrin päässä. Autoon nyt ei tule kuin pientä peltikolhua mutta mopoilijaan voi sattua pahastikin sillä kerralla kun autoilija joutuu jarruttamaan nopeasti. Ei tunnu haittaavan.
 
"Puitiimpas" tämäkin keissi 'lopulliseen päätökseensä' (kai tuosta korkeimpaan vielä voi valittaa): Perhe menetti 17-vuotiaan lapsen puimurin alle – Joutuvat maksamaan tuhansia euroja Liikennevakuutuskeskukselle
Tiivistettynä: Käräjäoikeuden tuomio pysyi mutta darwin awards ehdokkaan vanhemmat saivat vielä pikkusen lisää maksettavaa entisten päälle eli kokonaisumma rapiat 15ke ja kaikki sen takia kun ei ymmärretty odottaa ensin rikosasian käsittelyä loppuun asti vaan rahaa piti saada heti.
 
Ihmiset jotka jättävät likkennevaloihin pysähtyessään parin auton välin edelläolevaan.
Olisin päässyt äsken suoraan kääntyvien kaistan kautta kääntymään vihreillä vasemmalle, ellei joku vatipää punaisen kiansa kanssa olisi ollut 10m muun jonon takana, eikä mitään vaikutusta valojen vilkuttelulla tai edes kevyellä tööttäämisellä :mad:
 
"Puitiimpas" tämäkin keissi 'lopulliseen päätökseensä' (kai tuosta korkeimpaan vielä voi valittaa): Perhe menetti 17-vuotiaan lapsen puimurin alle – Joutuvat maksamaan tuhansia euroja Liikennevakuutuskeskukselle
Tiivistettynä: Käräjäoikeuden tuomio pysyi mutta darwin awards ehdokkaan vanhemmat saivat vielä pikkusen lisää maksettavaa entisten päälle eli kokonaisumma rapiat 15ke ja kaikki sen takia kun ei ymmärretty odottaa ensin rikosasian käsittelyä loppuun asti vaan rahaa piti saada heti.

Ihan jäätävän ikävä tapaus, mutta oikein meni. Jos sitä ei viitsi eteensä katsoa 80km/h vauhdissa, niin ennemmin tai myöhemmin tulee jotain yllättäen eteen.
 
Ihan jäätävän ikävä tapaus, mutta oikein meni. Jos sitä ei viitsi eteensä katsoa 80km/h vauhdissa, niin ennemmin tai myöhemmin tulee jotain yllättäen eteen.

Eli jos vastaan tulee auto ja sitä ohittamassa oleva auto (tai siis mikä tahansa tien levyinen juttu) 80 kympin alueella, niin vika on vastaantulevassa?
 
Eli jos vastaan tulee auto ja sitä ohittamassa oleva auto (tai siis mikä tahansa tien levyinen juttu) 80 kympin alueella, niin vika on vastaantulevassa?
Vastaan tulee mikä tahansa 20 km/h liikkuva objekti ja kuljettaja näkee sen 200-300 metriä ennen törmäystä ja silti törmää jarruttamatta vasemman puolen renkaat vastaantulevien kaistalla niin kenenköhän syy onnettomuus on?
 
Eli jos vastaan tulee auto ja sitä ohittamassa oleva auto (tai siis mikä tahansa tien levyinen juttu) 80 kympin alueella, niin vika on vastaantulevassa?

Kannattaa lukea se juttu. Eikä tässä ole enää uudestaan tarpeen käydä sitä läpi. Puimurikuski oli tässä huolimaton, mutta vain sitä. Nuorimies ei edes jarruttanut, eli katse on ollut muualla kuin tiessä useita sekunteja ennen törmäystä.
 
Eli jos vastaan tulee auto ja sitä ohittamassa oleva auto (tai siis mikä tahansa tien levyinen juttu) 80 kympin alueella, niin vika on vastaantulevassa?
Sulla on velvollisuus välttää onnettomuus, eli tuo vertaus ei oikein toimi. Sinun syyhän se ei ole jos ohittaja ajaa sun keulaan etkä voi asialle mitään. Puimuritapauksen kaveri kun olisi keskittynyt ajamiseen niin olisi edelleen hengissä. Yhtälainen mäsäys olisi varmaan käynyt jos puimurikuski olisikin ollut traktorin puikoissa, eli ei tuolla vekottimen leveydellä edelleenkään ole asian kanssa ratkaisevaa merkitystä. 80kmh on vielä semmoinen vauhti että hereillä oleva kuski kykenee kyllä aikaa moneen kertaan huomaamaan jonkun leikkuupuimurin keskellä tietä jos näkyvyys on mitä on.

Ajelen minäkin mutkateitä ynnä muita huonon näkyvyyden alueita ja menen kurveihin sillä asenteella että sieltä voi ajaa vastaan tukkirekka, jonka kanssa tulee ahdasta.
 
Eli jos vastaan tulee auto ja sitä ohittamassa oleva auto (tai siis mikä tahansa tien levyinen juttu) 80 kympin alueella, niin vika on vastaantulevassa?
Ei tuossa siitä enään olut kyse, vaan siitä että omaiset yritti rahastaa ylimääräistä ja hävisivät sen oikeuden käynnin ja vakuutusyhtiöt perii sitten oikeudenkäynti kuluja.

Itse onnettomuus on surullinen tarina ja siitä on erikseen annettu tuomiot ja sen osalta omaisilta ei vaadita mitään korvauksia.
 
Kiitos tiedosta. Tämä on hyvä tietää.
Jos vaikka ajelen niin, että minulla on lastia koko kaksikaistaisen 80km/h tien leveydeltä, niin ei se ole minun vika, jos siihen lastiin joku törmää.
 
Kiitos tiedosta. Tämä on hyvä tietää.
Jos vaikka ajelen niin, että minulla on lastia koko kaksikaistaisen 80km/h tien leveydeltä, niin ei se ole minun vika, jos siihen lastiin joku törmää.

Mistä kumpuaa tarve väkisin väärinymmärtämiseen?

E. Niin, ja jos olisit lukenut jutun, niin tietäisit, että tuosta tempusta tulisi vähintäänkin perusmuotoinen liikenneturvallisuuden vaarantaminen.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tiedosta. Tämä on hyvä tietää.
Jos vaikka ajelen niin, että minulla on lastia koko kaksikaistaisen 80km/h tien leveydeltä, niin ei se ole minun vika, jos siihen lastiin joku törmää.
Ymmärrät sitten varmaan myös sen, jos saat tempauksestasi 60 päiväsakkoa. Saman määrän voi saada esimerkiksi törkeästä rattijuopumuksesta.
 
Jep ja kuolemantuottamus sitten siihen päälle kun suoritat ko. operaation jossain huonon näkyvyyden paikassa ja kuollut kuski oli vähän skarpimpi tapaus ja koitti tehdäkin jotain ennen pamausta.
 
En nyt sano, että tuossa puimurihommassa välttämättä olisi kännykän räpläys tai joku siihen liittyvä juttu taustalla, mutta en kyllä olisi tippaakaan yllättynyt jos olisi ollut. Kuinkahan helvetin monet onnettomuudet oikeasti nykyään johtuu siitä?

Välillä sen aina jotenkin unohtaa miten yleistä kännykän räpläys ajon aikana on, mutta sitten jollakin ajomatkalla sattuu katse taas kiinnittymään johonkin vieressä tai vastaan ajavaan autoon, jonka kuskin silmät ei ole ollenkaan tiessä, eikä toinen käsi ratissa, vaan huomio ja käsi on siellä sylin suunnassa sitä kännykkää räpläämässä, useiden sekuntien ajan kerrallaan. Samaten maanteillä ja motareilla huomaa seilaavaa ajamista, joka nykyään 95% tapauksista on rattijuopumuksen sijasta somejuopumusta. Aina näitä havainnoidessaan rupeaa kuumottamaan jotenkin ihan helvetisti, että ei vittu ihan sama kuinka täydellisesti tai varovaisesti itse ajaa, niin koska tahansa saattaa silti lähteä itseltä ja/tai perheeltä henki jos/kun joku vastaantulija on niin urpo, että uppoutuu johonkin tuikitärkeään WhatsApp-sössötykseen maantienopeuksissa.

Eipä siinä, ymmärrän kyllä sinänsä sen "nopeasti nyt tässä vähän vaan" ja jos joku väittää, että ei *koskaan* räplää ajaessaan kännykkäänsä, luultavasti valehtelee. Itse olen ottanut periaatteeksi sen, että viestejä tmv. en todellakaan lähettele ja kännykkä on aina autossa ollessa tuulilasissa kiinni. Tällöin sitä ei tule houkutusta räplätä sitä kun pitää kurotella ärsyttävästi ja jos joskus vaikka jotain biisiä tai podcastia ajaessa vaihtaakin, niin katse pysyy kuitenkin siellä tien suunnalla koko ajan. Saisi kyllä nuo ääniohjaukset oikeasti kehittyä niin luotettaviksi, että ei tarvitsi koskea kännykään ollenkaan.
 
Välillä sen aina jotenkin unohtaa miten yleistä kännykän räpläys ajon aikana on, mutta sitten jollakin ajomatkalla sattuu katse taas kiinnittymään johonkin vieressä tai vastaan ajavaan autoon, jonka kuskin silmät ei ole ollenkaan tiessä, eikä toinen käsi ratissa, vaan huomio ja käsi on siellä sylin suunnassa sitä kännykkää räpläämässä, useiden sekuntien ajan kerrallaan.

Tämä. Peräkkäisinä päivinä tällä viikolla Yangon autoilijat sekoilleet ja molemmat räpläsivät kännykkää. Toinen kehä 1 vasen kaista ja nopeus seilaa 60-100km/h välillä kaistan reunasta reunaan. Menin oikealta ohi ja vähän... värikkäämpi kaverihan siellä ajeli kuten noita tavallisesti. Toinen ajoi kotikadulla aivan keskellä tietä vastaan kännykkää katsoen. Töötti pohjaan ja väistin jalkakäytävälle. En ole varma olisiko mahtunut ohi jos olisin tielle jäänyt. Onkohan kyseessä kulttuuriero vai onko se Yangon kuljettaja-appi yksinkertaisesti niin susipaska että vaatii jatkuvaa kännykän naputtelua?
 
Täällä Oulussa ruokalähetit ajavat järjestään kännykkä joko kädessä tai tuulilasilla ja siellä näkyy videopuhelut sun muut somettamiset/viestittelyt aina olevan käynnissä 100% ajasta. Ihan sama missä ajavat. Heitä ei myöskään kiinnosta parkkeeraamisen säännöt (ovat jatkuvasti taksitolpalla tiellä siihen kellonaikaan, kun siinä saa olla vain taksit), eikä moottoriajoneuvolla ajo kielletty - liikennemerkit. Monesti saa jännittää, että osaavatko edes väistämisvelvollisuuksia.
 
Täällä Oulussa ruokalähetit ajavat järjestään kännykkä joko kädessä tai tuulilasilla ja siellä näkyy videopuhelut sun muut somettamiset/viestittelyt aina olevan käynnissä 100% ajasta. Ihan sama missä ajavat. Heitä ei myöskään kiinnosta parkkeeraamisen säännöt (ovat jatkuvasti taksitolpalla tiellä siihen kellonaikaan, kun siinä saa olla vain taksit), eikä moottoriajoneuvolla ajo kielletty - liikennemerkit. Monesti saa jännittää, että osaavatko edes väistämisvelvollisuuksia.
Ennen ruokalähettejä ihmettelyn aihe oli taksikuskit. Joitakin matkoja työporukalla aina välillä tehtiin ja yritettiin tosissaan katsoa että menikö yksikään risteys matkalla lain mukaan mutta niitä tuli harvoin. Ja tämä siis ennen taksiuudistusta paikallisen väestön kaluston kyydissä.
 
Paikallisessa väestössä oli mätiä munia ennen uudistustakin oma osansa. Samalla lailla niitä on kaikissa ammateissa aina ollut valitettavasti :/
 
Paikallisessa väestössä oli mätiä munia ennen uudistustakin oma osansa. Samalla lailla niitä on kaikissa ammateissa aina ollut valitettavasti :/
Tuossa kommentoit taksikuskeja?

Ko ammatissa on ja on ollut niitä erottuvia, osaavia kuljettajia. ihan kärkijoukkoon tiellä liikkujista. Toki muutama ei riitä nostaan koko alaa maineeseen.

Paikallisia eroja, mutta syntynyt mielikuva enemminkin sellainen että ammattikunta oli/on luonut sellaisen enemmän tai vähemmän paikallisen tulkinnan ajotavasta, ja liikennesäännöistä.
 
On se toi kehä 3 vain hieno paikka, ajan vasenta kaistaa cruisella 92km/h mittarissa, todellinen 86-87km/h. Silti oikealta tullaan ohi mielenosoitus torven kanssa, kunnes kameran kohdalla jouduin itse ohittamaan tämän saman sankarin oikealta kun polki jarrua, siitähän se riemu repesi ja valot vilkkui ja torvi lauloi. :facepalm:
 
On se toi kehä 3 vain hieno paikka, ajan vasenta kaistaa cruisella 92km/h mittarissa, todellinen 86-87km/h. Silti oikealta tullaan ohi mielenosoitus torven kanssa, kunnes kameran kohdalla jouduin itse ohittamaan tämän saman sankarin oikealta kun polki jarrua, siitähän se riemu repesi ja valot vilkkui ja torvi lauloi. :facepalm:
Kannattaa varmaan ajaa siinä oikeella jos joku tulee nopeemmin ohi.
 
Se on kyllä hienoa kun ajaa jonossa ja takaa tullaan oikealta ohi että pääsee edelle jonossa. :D
 
  • Tykkää
Reactions: 10R
Se on kyllä hienoa kun ajaa jonossa ja takaa tullaan oikealta ohi että pääsee edelle jonossa. :D

Jono oli kyllä näin perjantaina väljä, mutta lähinnä se että kun ajan tarkasti sitä vauhtia ettei kamera välähdä koko ajan niin sitten nämä hätähousut menee hirveää vauhtia ohi ja heti perään oikein hypätään jarrulle ja vauhtia 70km/h kameran kohdalöa niin että pääsen heti uudestaan ohi ei vain mene mun jakeluun!

Toisekseen, mulle on ihan sama vaikka joku ajaisi 120km/h mutta en mä ala väistämään ja siitä on turha osoittaa mieltä!
 
No ajoit itsekin ylinopeutta ja sit moralisoit sitä, jos joku toinen kokee sopivaksi hieman kovemman ylinopeuden.

Mene ajamaan kehälle tasan 80km/h :facepalm: toisekseen, jos hitaampi tulee eteen, en hinkuta takapuskurissa kiinni valot vilkkuen ja mene oikealta ohi torvi soiden.

Minä en moralisoi nopeutta, sen teet sinä. Minä moralisoin tapaa miten ihmiset tuolla käyttäytyy, varsinkin kun kehällä saa ajaa vasenta kaistaa vaikka 60km/h:facepalm:
 
Mene ajamaan kehälle tasan 80km/h :facepalm: toisekseen, jos hitaampi tulee eteen, en hinkuta takapuskurissa kiinni valot vilkkuen ja mene oikealta ohi torvi soiden.

Minä en moralisoi nopeutta, sen teet sinä. Minä moralisoin tapaa miten ihmiset tuolla käyttäytyy, varsinkin kun kehällä saa ajaa vasenta kaistaa vaikka 60km/h:facepalm:
Niin eli sanot yllä ettet aiokaan väistää jos joku ajelee kovempaa, niin kumpis tässä nyt moralisoi :D. Sanoin vaan että tilaa vois antaa, jos joku tulee takaa kovempaa.
 
Niin eli sanot yllä ettet aiokaan väistää jos joku ajelee kovempaa, niin kumpis tässä nyt moralisoi :D. Sanoin vaan että tilaa vois antaa, jos joku tulee takaa kovempaa.
Mutta miksi? Ei kehä ole moottoritie. Saa ajaa mitä kaistaa tahansa, eikä vasemmanpuoleisin kaista ole ohituskaista. Miksi muiden pitäisi väistää jos joku päättääkin ajaa liikennevirtaa nopeammin? Ihan siis aidosti ihmettelen ja kysyn, en vinoile.
 
Niin eli sanot yllä ettet aiokaan väistää jos joku ajelee kovempaa, niin kumpis tässä nyt moralisoi :D. Sanoin vaan että tilaa vois antaa, jos joku tulee takaa kovempaa.
En mä ikinä väistä kehällä jos joku tulee takaata kovempaa, sama toisin päin, jos saavutan jotain, siirryn oikealle kaistalle ja menen ohi ilman draamaa, niin ne kehät on tarkoitettu käytettäväksi.

Moottoritie on sitten erikseen...

Toki jos mä ajan kehällä keskellä yötä kahden muun kanssa niin ajan varmaan oikealla kaistalla, mutta ruuhka-aikana aina vasenta kaistaa niin ei tarvitse välittää rampilta tulijoita tai niille menijöitä...
 
Toki jos mä ajan kehällä keskellä yötä kahden muun kanssa niin ajan varmaan oikealla kaistalla, mutta ruuhka-aikana aina vasenta kaistaa niin ei tarvitse välittää rampilta tulijoita tai niille menijöitä...
Ajat kehällä tunnetusti provosoivalla tavalla ja moralisoit tänne, kuinka ihmiset provosoituneina ajaa typerästi :confused: Muistaakseni ollaan tästä keskusteltu vuonna miekka ja kilpi jo aiemmin, joten tyydyn toteamaan, etten edelleenkään ymmärrä miksi. Pääsee paljon vähemmällä, kun vasurilla ajaa korostetusti muut huomioiden ja jos haluaa nollat taulussa mennä, niin sitten oikeaa reiluin turvavälein.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 248
Viestejä
4 490 997
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom