Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Harhailut siitä että liikenteessä pitää kuulla toista liikennettä on kyllä hauskinta vähän aikaan taas. Varsinkin autoilessa tai moottoripyöräilessä. Mitä te kuulolla arkiajossa havainnoitte?
Jos luetun ymmärtäminen on tuota tasoa, niin vähän on sellainen fiilis, että kannattaa käyttää liikenteessä kaikki mahdolliset aistit hyväksi vielä normaaliakin aktiivisemmin.
 
Harhailut siitä että liikenteessä pitää kuulla toista liikennettä on kyllä hauskinta vähän aikaan taas. Varsinkin autoilessa tai moottoripyöräilessä. Mitä te kuulolla arkiajossa havainnoitte?
Moottorin ääntä :) Mutta automaatilla ei tarvitse kuulla. Ei nyt muuta tule itselle mieleen.
 
Jos luetun ymmärtäminen on tuota tasoa, niin vähän on sellainen fiilis, että kannattaa käyttää liikenteessä kaikki mahdolliset aistit hyväksi vielä normaaliakin aktiivisemmin.
En jaksnut lukea lapsen tasolla olevas keskustelua, toki sinun vastaus ei yllättänyt yhtään. Riittää että näkee, osaa ennakoida ja käyttää peilejä, toki vähän hitaimmille yksilöille on hyvä ajaa täysin hiljaisessa autossa.

Hiljaisilla nopeuksilla ikkuna auki voi kuulla vaikka linnun laulua. :)
Ja kypärä päästä kans niin kuulee mp:llä ajaessa.
 
En jaksnut lukea lapsen tasolla olevas keskustelua, toki sinun vastaus ei yllättänyt yhtään. Riittää että näkee, osaa ennakoida ja käyttää peilejä, toki vähän hitaimmille yksilöille on hyvä ajaa täysin hiljaisessa autossa.
Lässynlässyn.

Tässä vielä toista kautta samat asiat mitä et osannut aiemmasta keskustelusta lukea ja/tai ymmärtää -->

Kuulo mukaan myös kesäliikenteeseen
On selvää, että jalankulkijana tai pyöräilijänä sinun on havaittava muuta liikennettä myös kuuloaistin varassa. Autoillessakin kuljettajalle välittyy paljon informaatiota paitsi auton toiminnasta, myös ohittavista ja kuolleessa kulmassa olevista autoista, lähestyvistä hälytysajoneuvoista sekä muista äänimerkeistä.

Liikenteessä on myös alati vähenevä ryhmä, joka on lapsesta asti täysin kuuro, tai jonka kuulo on alentunut vuosien varrella esimerkiksi sairauden vuoksi. Miten he sitten pärjäävät liikenteessä, kun kerran väitän sitä niin vaaralliseksi? - He pärjäävät siellä erinomaisesti, koska ovat arjessaan tottuneet elämään ilman kuuloaistia. Kokonaan eri asia on sulkea se pois vapaaehtoisesti tietyksi ajaksi päivää.

----

Tiesitkö, että tutkimuksissa nuorten kuurojen liikenneriski havaittiin muuta väestöä suuremmaksi, mutta että riski tasaantuu kokemuksen myötä? Kognitiiviset ja visuaaliset taidot ovat kuuroilla tavallisissa ajotilanteissa keskivertokuljettajia paremmat, mikä johtuu siitä, että peileihin katsotaan useammin ja muuta liikennettä seurataan keskivertoa paremmin.

Voin kuvitella, että kohta täällä tulee joku möyhöämään kuinka myöskään kännykän käyttäminen ajon aikana ei vaikuta huomiokykyyn millään tavalla. Meno on kuin vanhassa murossa konsanaan. :D
 
Ois pitäny pitää kuulokkeita päässä kun aina kun tuleva entinen oli kyydissä olisi jäänyt pois ne hetket kun yht'äkkiä hän hengähtää äkisti tms ja itse säikähtää "Mitä hemmettiä? Missä?"

Vähän aikasemmin mainittu hitaamman ohitettavan perseessä roikkuminen ja "seisovilta jaloilta" lähtö ohitukseen. Tänään pariikin kertaa.
 
Lässynlässyn.

Tässä vielä toista kautta samat asiat mitä et osannut aiemmasta keskustelusta lukea ja/tai ymmärtää -->

Kuulo mukaan myös kesäliikenteeseen


Voin kuvitella, että kohta täällä tulee joku möyhöämään kuinka myöskään kännykän käyttäminen ajon aikana ei vaikuta huomiokykyyn millään tavalla. Meno on kuin vanhassa murossa konsanaan. :D
Olipas taas väsynyt vastaus. Jätä vain vastaamatta jos ulosanti on luokkaa "lässynlässyn".
Tuossakin pitäisi kuunnella ohittavaa autoa, miksi ihmeessä? Jotta voi kuunnella vanhaa vinkuvaa jakohihnaa?
 
Onneksi on paljon hevosvoimia ja kuulokkeet korvilla niin ei paljoa muiden harmit haittaa ;)
 
Itse ei ole tullut kuunneltua mitään kävellessä tai pyöräillessä. Koska kuulee paremmin esim takaa tulevat autot ja muun liikenteen. Ja autolla tulee yleensä radiota kuunneltua, kun ei siitä haittaakaan ole.
 
Olipas taas väsynyt vastaus. Jätä vain vastaamatta jos ulosanti on luokkaa "lässynlässyn".
Tuossakin pitäisi kuunnella ohittavaa autoa, miksi ihmeessä? Jotta voi kuunnella vanhaa vinkuvaa jakohihnaa?
Ei voi olla noin vaikeaa. Lue ne edelliset viestit ja yritä sisäistää mitä niissä sanotaan, kun kaikki olennainen on kuitenkin jo sanottu. Kuulo ei ole sama kuin näkö, mutta on kovin outoa että tästä tarvitsee siltikään keskustella näin vihamielisesti.

TLDR:
Kukaan ei ole kieltämässä yhtään mitään keneltäkään (nyt kun meillä kuitenkin on jo pidempään ollut kuulovammaisillakin mahdollisuus ajaa ajoneuvoja liikenteessä), mutta jos korvat löytyvät päästä ja ne myös toimivat, niin olisihan se ihan fiksua että niitä myös käytettäisiin liikenteessä yhtenä aistina ympäröivien tapahtumien havainnoinnissa ja mahdollisten ongelma/onnettomuustilanteiden välttämisessä. Moottoripyörissä ei korvista ole moottorimelun vuoksi hirveästi hyötyä kuin liikennevaloissa, mutta autoistahan tässä lähinnä puhuttiinkin, kun niissä sentään on yleensä omakin äänentoistojärjestelmä, joka ei aiheuta samanlaista kuuloestettä kuin kuulokkeet.
 
Höhö. Ihan helvetin hauska vitsi, hahaa.

Autolla ja muillakin ajoneuvoilla ajettaessa käytetään erilaisten tapahtumien havainnoimiseen useita eri aisteja ja kuulo on luonnollisesti niistä yksi. Henkilökohtaisesti tykkään käyttää mieluummin auton omaa äänentoistojärjestelmää musiikin kuuntelemiseen kohtuullisella äänenevoimakkuudella, joka ei sulje pois muita havaintoja. Ei minua erityisesti ärsytä nämä kuulokkeet päässä ajelevat, mutta ovathan ne jotenkin huvittavia. Mahdollisissa ongelmatilanteissa tosin tökkii jos joku jonne jumittaa liiknnevaloissa 7D-kuulokkeet päässä ja piipaa-auto joutuu taaempana takana sen vuoksi odottamaan. Tai jos samainen jonne meinaa peruuttaa kylkeen, eikä kuule äänitorvea kuulokkeidensa vuoksi.

Kuulovammaisille tämä ei ole valinta, muille on. Kuulovammaisilla muut aistit ovat lisäksi tutkimusten mukaan meitä tavallisia kuolevaisia herkempiä.

Eipä silti, kyllä minä käytän itsekin kuulokkeita mm. pyöräillessä, mutta se on monellakin tavalla erilainen tilanne, enkä silloinkaan pidä äänenvoimakkuutta niin kovalla että en kuulisi mitään ympärillä tapahtuvaa.


Millä tavalla auton oman radion käyttö estää kuulemasta mitä ympärillä tapahtuu? Olettaen ettei luukuta musaa täysillä niin että koko auto pomppii.
Samalla tavalla se estää kuin kuulokkeiden käyttö?
 
Eikai se nyt niin saatanan vaikea ole ymmärtää, että ne korvatkin on olemassa jotakin varten.

Nappikuulokkeiden läpi ei kuule yhtään mitään, jos ovat yhtään paremmat. Ei myöskään hälytysajoneuvoja tai rinnalla liikkuvaa liikennettä.

Tuntuu myös luonnottomalta jossei kuule mitä konehuoneessa tapahtuu. Kunnon luurit päässä et kuule vaikka koko putkisto tippuisi tielle, puhumattakaan jos vaikka jarru tms jää jumiin. Manuaalilla huomaa heti, että joutuu laittamaan radiotakin pienemmälle.

Nyt tietenkin joku tulee kommentoimaan, että on ajotaidoton kun ei osaa/halua ajaa ilman korvia.
 
Mikä ero on kuunnella radiota kuulokkeista ajaessa vs kuunnella radiota äänieritetyn premiumin kaiuttimista? Se tässä tuntuu menevän ihan ohi.

Kuulokkeet sotkee hieman reaktioita kun äänen suunta ei muutu auton heiluessa/pään kääntyessä. Ihminen käyttää aisteja monipuolisesti(kokonaiskuva ympärillä tapahtuvista asioista muodostuu aistien yhteisvaikutuksesta) ja se ei auta että yksi aisti otetaan pois pelistä/sekoitetaan.


Kokeilkaa huvikseen mitä äänillä tai visuaalisesti luotu ympäristön heilauttaminen tekee vaikka tasapainolle... Eli alkuun vaikka seisotte yhdellä jalalla tasapainottelemassa muutamaa päällekkäin olevaa lasia ja sitten avustaja siirtää jotain vaikka isoista pahvilaatikoista tehtyjä seiniä, jotka peittää koko näköalan nopeasti. Sitten sama juttu silmät kiinni niin että vieressä soiva radio siirtyy nopeasti paikasta toiseen.

Jos autosta löytyy jotain 7.1 äänitsydeemiä voi myös testata miten joku ääntä siirtävä monikanavamusiikki häiritsee tarkkaa suoritusta riittävällä volyymillä. Jos koittaa vaikka jotain hankalaa peruutusta samalla. Tai sitten kovalla vauhdilla jotain jäärata-ajoa. Efekti on vaimeampi tässä toki verrattuna silmät kiinni tilanteeseen, koska näköaisti on hallitseva mutta kyllä ero pitäisi huomata.
 
Eipä silti, kyllä minä käytän itsekin kuulokkeita mm. pyöräillessä, mutta se on monellakin tavalla erilainen tilanne, enkä silloinkaan pidä äänenvoimakkuutta niin kovalla että en kuulisi mitään ympärillä tapahtuvaa.
Kuulokkeet päässä pyöräilevät ovat kyllä IMO paljon pahempi syöpä liikenteessä kuin samaa tekevät autoilijat.
 
Kuulokkeet päässä pyöräilevät ovat kyllä IMO paljon pahempi syöpä liikenteessä kuin samaa tekevät autoilijat.
Samaa mieltä. Pyöräillessä tai kävellessä kuulee kumminkin ne pienimmätkin äänet ja osaa tarvittaessa varoa. Autossa taas lasit kiinni ja muutenkin isompi melu kuuluu, esim renkaista ja moottorista.
 
Tätä ketjua lukiessa mieleen tulee ajatus, että ihan hyvä kun nopeusrajoituksia ei olla nostamassa. En epäile etteikö jokainen ketjuun kirjoittava nimimerkki olisi täydellinen kuski ja erinomainen rattimies, mutta täällä kerrottujen ja itse havaittujen liikennesuoritusten perusteella nykyset suurimmat sallitut nopeudet on joillekin jopa liikaa kun ei osata liikenteen perusasioita.
 
Kuulokkeet päässä pyöräilevät ovat kyllä IMO paljon pahempi syöpä liikenteessä kuin samaa tekevät autoilijat.
Joo, jos ei osaa havainnoida riittävästi ympäristöään ja pitää äänenvoimakkuuden liian korkealla. Ei kannata kuitenkaan yleistää, että kaikki ovat automaattisesti sellaisia.
 
Mobiililaitteiden käyttö ajon aikana.
Paljon näitä urpoja näkee mutta eilen oli kyllä pohjanoteeraus. Satasen rajoitusalueella ihmettelin edellä ajavan ajotyyliä. Vanha Passat seilasi kaistan laidasta toiseen, ja aina kun auto osui tärinäraitaan teki kuski nopean korjausliikkeen. Nopeus vaihteli 80-120km/h rajoutuksen ollessa kokoajan 100km/h.
Meinasin jo soittaa poliisit kun epäilin että joku ajaa kännissä. Ohituskaistalla lähdin ohitukseen ja näin jo kaukaa tabletin loisteen ratin paikalla, nainen ajoj IPad rattia vasten, näkyi olevan Ilta-Sanomien sivut auki.
Siis oikeasti, miten tyhmä pitää olla että ajaa noin? Reaktioaika varmaan luokkaa 10sekuntia jos tielle hyppää hirvi, lapsi, mummo tms. Teki mieli kiilata urpo sivuun ja heittää pädi järveen.
Jos ei malta ajaa autolla lukematta uutisia niin parempi kun ei aja ollenkaan.
 
Joku aikaisemmin kommentoikin luuripääpöyräilijöitä, ne on kyllä saatanasta. Ei ole valoja päällä tai ketään kotona, kun painetaan menemään. Useinmiten on vielä vissiin se pokemon auki siinä kännyssä samalla ja päräytellään tien yli katsomatta mihinkään. Muualle kuin sinne näyttöön.
 
Kuulokkeet päässä pyöräilevät ovat kyllä IMO paljon pahempi syöpä liikenteessä kuin samaa tekevät autoilijat.
Näinhän sen täytyy olla. Pyöräilijöiden tekemät rikkeet tai toimintatavat ovat paljon tuomittavampia kuin autoilijoiden vastaavat.:vihellys::facepalm:
 
Ehkäpä tuossa oli se ettei autoilijat ajele samalla tavalla tai kadut olis ruumiita täynnä.

Pyöräilijöille tarvittaisiin ajokielto kuten moottoriajoneuvoille niin pahimmat perseilijät ei vois kauaa pyörällä ajaa. Tai ainakaan sanktioitta.
Josta päästäänkin kätevästi vääntämään paskasta pyörätieinfrasta.

Jalankulkukieltoa voisi myös harkita joillekin tapauksille.
 
Joku aikaisemmin kommentoikin luuripääpöyräilijöitä, ne on kyllä saatanasta. Ei ole valoja päällä tai ketään kotona, kun painetaan menemään. Useinmiten on vielä vissiin se pokemon auki siinä kännyssä samalla ja päräytellään tien yli katsomatta mihinkään. Muualle kuin sinne näyttöön.
Vaikka tämä onkin edelleen väärässä ketjussa, niin ihmettelen silti tuota yleistystä, jossa kuulokkeiden käyttö fillaroidessa aiheuttaa automaattisesti sen että
- fillarissa ei ole valoja päällä (pimeällä)
- räplää aina kännykkää ajaessaan, mahdollisesti pelaten jotain
- korvien välissä ei ole muutenkaan mitään

Taas on otettava esimerkiksi ne kuulovammaiset, jotka ilmeisesti sitten tuolla logiikalla sortuvat samaan?

Eipä silti, kyllä minäkin olen moneen otteeseen todennut kuinka joku jopo-fillaristi vetää nokka pystyssä muista välittämättä jonnekuulokkeet päässä miten sattuu, mutta en silti kehtaisi alkaa yleistämään että vika on niissä kuulokkeissa.

Josta päästäänkin kätevästi vääntämään paskasta pyörätieinfrasta.

Jalankulkukieltoa voisi myös harkita joillekin tapauksille.
Väännetään näistä mieluummin oikeassa ketjussa --> Mikä ärsyttää pyöräilijöissä (Oli: Kilpapyöräilijöiden "pakat"..)
 
Niin.. jalankulkien toi nopeus ylensä rajoittuu. Mikä tekijä tekee lujaa kulkevastä pyörästä yhtä vaativan liikennesäännöiltään kuin mopot.

Omaan mopoaikaan ei mopoihinkaan korttia tarvittu..
Oliko tämä kysymys vai sivulause?

Jos jalankulkua harjoittaa nopeampien väylällä, niin silloin se jalankulkukortti voisi olla paikallaan.
 
Näinhän sen täytyy olla. Pyöräilijöiden tekemät rikkeet tai toimintatavat ovat paljon tuomittavampia kuin autoilijoiden vastaavat.:vihellys::facepalm:
Ei todellakaan. Mutta koska pyörässä harvemmin on peilejä, niin mm. takana tapahtuvia asioita joutuu paljon enemmän havainnoimaan kuulon perusteella. Autossa jo pelkkä kopin tiiveys ja sisämelu peittää sen verran ettei kuuloaistilla mitään merkittäviä havaintoja voi tehdä.

Laki toki on näiden suhteen yksiselitteinen. Jos kuuntelu häiritsee ajamista, on se yksiselitteisesti laitonta - ajoneuvosta riippumatta.
 
Omassakaan autossa ei kuulu muuta liikennettä vaikka ei olisi radiokaan päällä kuin vasta ihan vieressä. Esim mitään ei kuulu edessä menevästä liikenteestä.
 
Ja ambulanssikin kulkee aika kovaa, jotain 160km/h ja vaikka 60km/h risteysalueella paku ilmestyykin todella nopeasti perään. Jos ambulanssi tai poliisi tulee oikein kovalla nopeudella takaa, niin silloin ehkä saattaa huomata siniset valot peileistä ja samalla jo kuuluu se ääni. Pitäisi oikein tarkistaa, että miten kova ääni niistä kuuluu.


Sireenit ulvovat ambulanssin keulalla 100 – 120 desibelin voimalla. Varsinkin kaupunkialueella tulee tilanteista, jossa äänen tulosuuntaa on hankala aluksi hahmottaa jalan tai pyörällä liikkuessa. Myös maatiellä tulee tilanteita, jossa ääni ei auton sisälle kuulu helposti.

– Jos autoilijalla on vaikkapa rengasmelua ja stereot päällä, saa siihen joskus ajaa hyvinkin lähelle. Myös täysperävaunullisen rekan koppiin ei ääni välttämättä kuulu. Heillä on ongelma myös se, etteivät he pysty aina väistämään, eli tien leveys loppuu kesken. Perusohje on, että välillä pitää muistaa katsoa myös peileihin, onko siellä takana tulossa jotain sinistä välkettä, sanoo Angerman.
Ambulanssi ääntää kuin valtamerilaiva – Amerikassa ei tiedä, onko tulossa hälytysajoneuvo vai jäätelöauto


– Se kytketään päälle jos on ohitettavaa liikennettä. Kyllä se siellä ambulanssin ohjaamossakin alkaa tunnin matka Suomussalmelta Kajaaniin tuutaa -ääntä kuunnellen tehdä tietynlaista painetta, ettei tuota jaksa kuunnella, sanoo Angerman.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä taas autolla muuhun tekemiseen. Maantiellä 80 vauhti on aivan liian hidas siihen että siinä jaksaisi olla skarppina. Tylsistyt, haukottelet yms. jollei jotain muuta ole. Radio/musiikki vähiten huomiokykyä vieviä. Mutta jos liian matalalla nopeusrajoituksella ei tarvi ihmetellä jos automankassa pyörii youtube, netflix, hbo tms. Kunhan ei liian suurta seuraamista vaativaa pysyen mukana pääaisias kuuntelemalla.
Kannattaa kyllä jättää ajaminen terveille yksilöille ja hakeutua itse lääkäriin tutkimuksiin, jos ei pysy hereillä ilman ylimääräisiä ärsykkeitä. Tuo ei kuulosta millään tavalla normaalilta. Liikenteessä huomio joka tapauksessa ei ole kun Netflix pyörii vieressä.
 
Kannattaa kyllä jättää ajaminen terveille yksilöille ja hakeutua itse lääkäriin tutkimuksiin, jos ei pysy hereillä ilman ylimääräisiä ärsykkeitä. Tuo ei kuulosta millään tavalla normaalilta. Liikenteessä huomio joka tapauksessa ei ole kun Netflix pyörii vieressä.
Joopajoo.. Vanha kunnon lääkärikortti taas.

Eipä tartte tästä sen kummemmin välittää.
 
Joopajoo.. Vanha kunnon lääkärikortti taas.

Eipä tartte tästä sen kummemmin välittää.
Jos tosissaan selittää, että on pakko katsoa leffoja pysyäkseen "skarppina", on kyllä jossain jotain fyysistä vikaa. Jos kyse oli vain erittäin vakavaa asennevammaa osoittavasta heitosta, kannattaa silti jättää ajaminen jollekin, joka viitsi keskittyä elokuvan sijaan liikenteeseen.
 
Jos tosissaan selittää, että on pakko katsoa leffoja pysyäkseen "skarppina", on kyllä jossain jotain fyysistä vikaa. Jos kyse oli vain erittäin vakavaa asennevammaa osoittavasta heitosta, kannattaa silti jättää ajaminen jollekin, joka viitsi keskittyä elokuvan sijaan liikenteeseen.

Noita tapauksia on tullut montakin itsellä vastaan. Kun ajetaan vaikka 30min motaria pitkin ilman ohitteluja niin auto ei enää pysy kaistalla(päädytään kokonaan toiselle kaistalle), kun ilman jatkuvaa ärsyketulvaa keskittyminen menee ihan muualle. Kaupungilla sitten yritetään saada keskittyminen pysymään itse asiassa jatkuvalla kiihdyttelyllä ja jarruttelulla ja vältetään loppuun asti tasaista sujuvaa etenemistä. ADHD diagnoosi on muuten ollut monella näistä tapauksista, joitakin olen myös ohjannut hakemaan diagnoosia. Tietenkin joillain tuo on lievemmässä muodossa kun toisilla.

Voi jopa olla että nämä ääritapaukset ajavat paremmin jos on joku sopivassa määrin ärsykkeitä tuottava laite apuna pitämässä aivot pois lepotilasta. Itse suosittelisin vaikka sitä autoradiota.
 
Jos siististi menee, niin kaikki huomaa ambulanssin/poliisiauton ja väistävät vain sivulle ja jatkavat omaa nopeutta. Pilliauto pääsee ajamaan keskellä tietä kaikkien ohi. Jotkut "tampiot" vaan ei tajua väistää oikealle, niin joutuu sitten jarruttamaan ja kyttäämään ohituspaikkaa.
 
Toisaalta vähän väliähän näit on joiden peräs ambulanssi ajaa pitkänkin matkan kun ei vaan tajua.
Niin, ei tajua... eikä kuule. Mutta silti täällä(kin) on porukkaa, jotka ovat sitä mieltä että kuulo on tarpeeton aisti liikenteessä. Ihan suotta virittelevät hälytysajoneuvoihin noita rumbler/bullhorn siren -järjestelmiä kuulokkeiden käyttäjien herättelemiseksi, kun se on ihan turhaa sekin. :D
 
Jos peilit on oikein säädetty, takaa tulevan hälyauton näkee 100-200 metrin etäisyydeltä vaikka ei peilejä erityisesti tarkkailisikaan, ja pimeällä vielä kauempaa.
 
Jos peilit on oikein säädetty, takaa tulevan hälyauton näkee 100-200 metrin etäisyydeltä vaikka ei peilejä erityisesti tarkkailisikaan, ja pimeällä vielä kauempaa.
Jep. Peilejä tulee vaistomaisesti seurattua ja vilkkuvan sinisen valon pitäisi kyllä erottaa. Ehtii siis pitämään saman nopeuden ja väistää tien oikeaan reunaan.

Tuossa tuo ohje, jos sattuu olemaan kuulossa vikaa tai muuten vaan varuiksi.
Perusohje on, että välillä pitää muistaa katsoa myös peileihin, onko siellä takana tulossa jotain sinistä välkettä, sanoo Angerman.
 
Viimeaikoina ärsyttänyt ajaa motarilla nopeusrajoituksen mukaan. Toinen ärsytyksen aihe on ollut Keravan ja Tuusulan seudun veltoksi luonnehtimani liikennekäyttäytyminen. On tullut ajettua kämpän vaihtoa valmistellessa normaalista poikkeavaa ajoa uusilla seuduilla kellonaika vaihdellen.

Esimerkiksi viimeinen tapaus, kun ajoin aktiivivakkarilla jonossa oikealla. Opel-kuski tulee takapuskuriin kiinni, ottaa vasemmalle, hivuttautuu ohi ja yrittää viimeisenä temppuna vielä kiilata etupuskurin mennessään, ilman vilkkua tyylipuhtaasti tietenkin. Ei tajunnut, että jonon nopeus oli "ohituksen" aikana vähän päässyt nousemaan. Sai siitä episodista onneksi hieman lisää vauhtia ja siirtyikin sitten taas vasemmalle seuraavan saavutettuaan, ehkä jo 10 sekuntia myöhemmin. Oli himpun lähellä etten kelannut hyvää road ragea siitä päälle.

Tuntuu monesti helpommalta ajaa "ylinopeutta" jolloin ei ole noita eteen poukkoilevia ohittajia niin runsaasti.
 
Siirrytään taas ketjun suosikkiaiheeseen eli muutaman turvaväliä pitävän auton ohittaminen motarilla vakkari 132km/h asennossa. Kolmisen kertaa sai ihastella kun joku tulee perseeseen metrin päähän jynssäämään. Viimeisen kohalla tiputin sitten jo vakkaria ohituksen aikana ja näytin keskaria kiitokseksi.

Ei voi olla niin vaikeaa.
 
Viimeaikoina ärsyttänyt ajaa motarilla nopeusrajoituksen mukaan. Toinen ärsytyksen aihe on ollut Keravan ja Tuusulan seudun veltoksi luonnehtimani liikennekäyttäytyminen. On tullut ajettua kämpän vaihtoa valmistellessa normaalista poikkeavaa ajoa uusilla seuduilla kellonaika vaihdellen.

Esimerkiksi viimeinen tapaus, kun ajoin aktiivivakkarilla jonossa oikealla. Opel-kuski tulee takapuskuriin kiinni, ottaa vasemmalle, hivuttautuu ohi ja yrittää viimeisenä temppuna vielä kiilata etupuskurin mennessään, ilman vilkkua tyylipuhtaasti tietenkin. Ei tajunnut, että jonon nopeus oli "ohituksen" aikana vähän päässyt nousemaan. Sai siitä episodista onneksi hieman lisää vauhtia ja siirtyikin sitten taas vasemmalle seuraavan saavutettuaan, ehkä jo 10 sekuntia myöhemmin. Oli himpun lähellä etten kelannut hyvää road ragea siitä päälle.

Tuntuu monesti helpommalta ajaa "ylinopeutta" jolloin ei ole noita eteen poukkoilevia ohittajia niin runsaasti.

Yritit estää ohituksen ja tulet sitten tänne valittamaan kun kiilataan eteen.. :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 357
Viestejä
4 510 304
Jäsenet
74 356
Uusin jäsen
bossteme

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom