Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

muoks: eli tosiaan vetäydyn "minäpäs tiedän jotain mutten kerro miten" -lällättelymoodiin ja käännän tilanteen nurin: jos joku osaa esittää lähteen väitteelle että poliisi tutkailee jossain kohtaa rahastuksen takia niin saa esittää, lukisin mielelläni oikeita perusteita.

Ainakin yksi Essonbaarin vakkari, pitkäaikainen onnettomuustutkija ja liikennelääketieteen emeritusprofessori Timo Tervo on myös vähän sitä mieltä, että ihan kaikki kameravalvonta tässä maassa ei palvele ensisijaisesti liikenneturvallisuutta, vaan eräiden poliitikkojen ja poliisivirkamiesten omaa maailmankatsomusta ja sakotuskertymän maksimointia.

Liikenneturvallisuutta on monenlaista, mutta meillä keskitytään lähinnä kaitsemaan pieni nopeudenylityksiä monesti hyvinkin oudoissa paikoissa, ja rankaistaan näistä pienistä ylityksistä suhteettoman suurilla sakoilla. Ei kai noita nykypäiväisiä rikesakkoja ylinopeuksista kukaan pidä tasoltaan kovin järkevinä, kun noin 90 nopeudesta 80 alueella muistetaan 140€ sakolla...

Herran mietteitä voi lukea vaikka linkatuista artikkeleista
Pahimmat liikenneriskit liittyvät kuljettajan käytökseen – politiikka sotkee aitoa liikenneturvallisuustyötä, sanoo professori Timo Tervo
Emeritusprofessori jatkaa peltipoliisien nälvimistä: "Mennyt liiallisuuksiin"
 
Tuntuu, että toi kameraverkko aiheuttaa ihmisten hidastelua myös teillä, joilla noita kameroita ei edes ole.
Sehän on toki yksi niiden tarkoituskin, eikä siinä mitään jos vain nopeusrajoitukset olisivat kokonaisuudessaan järkeviä ja jos kansa osaisi ajaa niitä noudattaen.

Tolpat ja valvonta ylipäätään menettää merkityksensä, jos niiden sijaintia ja langetettua rangaistusta ei koeta järkeväksi/kohtuulliseksi. Pastersteinin ja tämän kätyreiden linjauksia on kritisoitu näkyvästi mediassa, eikä ihmekään.
 
Tai sitten en. 20€ tuntipalkalla voin.

Mutta jos lähtötilanne on että vastassa on essonbaari mutu rahastusautomaateista niin en jaksa siihen vänkäämiseen lähteä muutenkaan, koska tuo indikoi suoraan että vastapuoli ei ole kiinnostunut perehtymään aiheeseen yhtään.

muoks: eli tosiaan vetäydyn "minäpäs tiedän jotain mutten kerro miten" -lällättelymoodiin ja käännän tilanteen nurin: jos joku osaa esittää lähteen väitteelle että poliisi tutkailee jossain kohtaa rahastuksen takia niin saa esittää, lukisin mielelläni oikeita perusteita.
Kehä 1 tolpat on pelkkää kiusantekoa ja rahastusta.
 
Ei olis jos ihmiset osais olla jarruttamatta niihin... Nythän ne on liittymien läheisyydessä ja yhellä pitkällä suoralla.
Niihin jarrutetaan, koska siellä ajaa paljon myös sellaisia joille tolppien sijainnit eivät ole tuttuja ja koska ei tiedetä mitä nopeutta mikäkin tolppa valvoo. Siinä liikennevirran mukana ajaessa tulee monille helposti sellainen fiilis, että missasinkohan jonkin nopeusrajoituksen.

Lisäksi kannattaisi muuttaa ne tolpat vaikka joksikin hassunhauskoiksi muumihahmoiksi, niin eivät aiheuttaisi massoille sellaista säikähdysefektiä pelkällä olemuksellaan. :D
 
Aika vitun paksua väittää kehällä ettei tiedä mitä nopeutta ne valvoo. Rajoitusmerkkejä on niin tiheästi että kortti pois jos tuo on joku syy.

Jopa 60 alueella kyltti tulee just ennen kameraa.
No sitten varmaan porukka jarruttelee niihin ihan vaan ärsyttääkseen. Tai sitten ei.
 
Kyllä siellä kehä ykkösellä niihin tolppiin himmataan kaistasta riippumatta useimmiten selvään alinopeuteen (mittarinopeutta), pahimmillaan vasemmalla kaistallakin nopeus on tolppien kohdalla 70 tai alle ihan vaan "varmuudeksi"....
 
No sitten varmaan porukka jarruttelee niihin ihan vaan ärsyttääkseen. Tai sitten ei.
Tuntuu siltä, että aika moni ajattelee, että esim. 80 km/h alueella 81 km/h (mittarin mukaan) toisi sakot, joten ajetaan varmuuden vuoksi 70-75 km/h (mittarin mukaan).
 
Jos ajaisi vaikka 90km/h mittarin mukaan ja tolppa tulee yllättäen vastaan, niin siinä helposti jarruttaa vauhtia viikaa. Vaikka 80 olisi tarkoitus, niin nopeus voisi laskea vaikka 65km/h?

Tuo voisi olla yksi selitys tuolle nykivälle vauhdille?

Itse olen yhdet sakot saanut 60km/h tolpasta pimeällä.
 
Tuntuu siltä, että aika moni ajattelee, että esim. 80 km/h alueella 81 km/h (mittarin mukaan) toisi sakot, joten ajetaan varmuuden vuoksi 70-75 km/h (mittarin mukaan).
Tämä, tuollahan on peloteltu monesti otsikoissa että jo 1km/h ylityksestä sakko. Tuon pelottelun päälle kun isketään vielä japsin mittariheitto niin siitähän tuo 70km/h @ 80 muodostuu.

Lisäksi vielä rikkeeseen nähden törkeän kovat sakot (nykyisin 170€?) mitkä ovat työttömän kuukauden ruokabudjetti niin ei haluta ottaa pienentäkään riskiä ja ajetaan varmuudeksi reilusti alle.
 
Viimeksi muokattu:
Ei olis jos ihmiset osais olla jarruttamatta niihin... Nythän ne on liittymien läheisyydessä ja yhellä pitkällä suoralla.
Sinne liittymään on kiva mennä vasemmalta kaistalta kun välit menee kiinni kameran takia.

Aika vitun paksua väittää kehällä ettei tiedä mitä nopeutta ne valvoo. Rajoitusmerkkejä on niin tiheästi että kortti pois jos tuo on joku syy.

Jopa 60 alueella kyltti tulee just ennen kameraa.
Osa ei tiedä. Lahdenväylä/kehä1 kamera hyvä esimerkki.
 
Olisiko kuitenkin useamman, kuin yhden kaistan vaihtaminen on katsottavissa tieliikennelain hengen vastaiseksi. Olen nähnyt huomattavan vakavia vaaratilanteita, kun kiihdytyskaistalta ollaan siirrytty suoraan ohituskaistalle ohittavien ajoneuvojen eteen. Ajoneuvon peilit ei yksinkertaisesti näytä luotettavasti kahden kaistan päähän.

3 §
Tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet

Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi.
Ainakin itelle tuli perjantaina lahteen motaria ajellessa kojelautakameramatskua kun suht vilkkaalla liikennemäärällä qashqai kuski tuli liittymärampista ja yhdellä kertaa tuli ohituskaistalle. Harmi vaan, että mä olin siinä sen kyljen kohdalla mihin se halus tulla ja jouduin kiireessä väistämään pientareen puolelle, että kolarilta vältyttiin. Olin ehkä siinä sen liittymisen alussa sen kuolleessa kulmassa osittain (oma ajonopeus oli ehkä n. 110, sen ajonopeus ehkä n. 80 kun alkoi vaihtaa kaistaa) ja aliarvioi autonsa kiihtyvyyden. Anyways ainakin itselleni autokoulussa opetettiin että yhdellä merkinannolla vaihdetaan vain yksi kaista kerrallaan (ei välttämättä lain sana) ja tuossa tilanteessa selkeästi aiheutui vaaratilanne. Omaksi puolustuksekseni se nissanikuski vaihtoi todella kovalla sivuliikkeellä kaistaa ja tuli kyllä aivan puskista.
 
Siksi koska ajavat tolppien välissä sitten 85-100 km/h. Jarruttelee pahimmillaan 70-80 km/h nopeuteen.

Kun vois vaan ajaa kokoajan 85.

Kyllä ne rajoituksen tietää, jos ei tietäisi niin ajettaisiin 50 km/h.

Olen varmaan kiero, mutta toivoisin sinne keskinopeuskameroita tästä syystä...
 
Tänään aamulla meinas taksi ajaa tarkoituksella kylkeen kun splittasin mp:llä valoihin. Meni jarruttaessa takarengas lukkoon ja se tuntui vähän ikävältä. Saakos jostain taksifirmaa taksi- tai rekisterinumeron perusteella selville?
 
Mitä Trafi sanoo? Kyllä sillä autolla haltija pitää olla.
Ja vaikka sieltäkään ei saisi tietoja (ilmaiseksi ainakaan), niin sitten kannattaa kysyä suoraan Poliisilta. Lane splittauksesta ei ehkä kuitenkaan kannata mainita ainakaan ensimmäisenä. :D
 
Mene aikaisemmin äläkä tunge väleihin. Se aiheuttaa myös haitariefektiä.

Osa ei varmaan tiedä joo, vaikka 100 metrin välein on rajotus kerrottu ja todennäköisesti suurin osa porukasta ajaa sitä vähintään viikottain.

Se jarruttelu on niin yleistä että ei se tietämättömyyden piikkiin enää mene kuin pieniltä osin.
Ajaisivat järkevillä väleillä niin ei tarvitsisi tunkea.

Tuohon tolppaan muutama on jarruttanut max 60km/h vauhtiin.
 
Ei sun tarvitse tunkea kun ennakoit etkä mene vasta viime tipassa ja väkisin.
Entäs jos ja yleensä kun se tiukka jono ulottuu liittymää edeltävälle osuudelle asti :beye: Ei mikään ennakointi poista sitä faktaa, että ne 1:n tolpat ovat täysin perseestä ja puhdasta rahastusta.
 
Kyllä siihen saa tilaa ellei jono lähes seiso ja se nyt ei ole varmaan enää sen kameran syytä.
Näköjään luin keskustelun väärin ja tässä oli kyseessä vasurilta liittymään, eikä liittymästä väylälle (kuten "luin"). My bad. Vasurilta liittymään on kyllä joskus aika hasardi, jos oikealla on jonoa edespäin. Vilkuilet sopivaa väliä ja etäisyyttä oikealla takana olevaan, niin voi tulla yllärinä oikean jonon odotettua aikaisempi hidastuminen. Tai miksei vasurinkin pysähtyminen. Turvavälit ovat tähän asti riittäneet :)
 
Mjoo. Tyydyn sitten purkamaan kiukkuani muihin takseihin.
Minä kysyisin edelleen suoraan Poliisilta. Siitä on jo vuosia kun on viimeksi tarvinnut kenenkään tietoja kaivella rekisterinumeron perusteella, mutta aina kun on ollut kyse jostakin perustellusta tarpeesta (kolari, pelastustielle pysäköity auto tms), on tiedot saanut Poliisilta kysymällä. Sitä en tiedä ovatko muuttaneet käytäntöjään.
 
Minä kysyisin edelleen suoraan Poliisilta. Siitä on jo vuosia kun on viimeksi tarvinnut kenenkään tietoja kaivella rekisterinumeron perusteella, mutta aina kun on ollut kyse jostakin perustellusta tarpeesta (kolari, pelastustielle pysäköity auto tms), on tiedot saanut Poliisilta kysymällä. Sitä en tiedä ovatko muuttaneet käytäntöjään.
Nooo tuota, aiemman kokemuksen perusteella ovat muuttaneet sikäli käytäntöjään ettei kukaan oikein vastaa enää mistään, ja vaikka vastaisikin niin ei huvita.

Mutta eräs ystävällinen käyttäjä onnistui jo kaivamaan tiedot ja homma on hoidossa!
 
Jos uuden tieliikennelain myötä 2020 aletaan rankaisemaan jopa noista 1-5km/h ylityksistä, niin mun ajonopeudet putoavat turvalliseen 20 alle rajoituksen muualla kuin motareilla. Täälä voidaan sit avautua kehä ykkösen tilanteesta, kun kameratolppiin ajaa kaikki nekin selkeää alinopeutta, ketkä nyt kykenevät ajamaan sitä gps-nopeutta tolppiin :D
 
Siksi koska ajavat tolppien välissä sitten 85-100 km/h. Jarruttelee pahimmillaan 70-80 km/h nopeuteen.

Kun vois vaan ajaa kokoajan 85.

Kyllä ne rajoituksen tietää, jos ei tietäisi niin ajettaisiin 50 km/h.

Toivottavasti et kehä ykkösellä koko matkaa paina tuota 85 km/h, koska nopeusrajoitus putoaa seitsemäänkymppiin Leppävaaran kohdalla tunnelin jälkeen.
 
Jos uuden tieliikennelain myötä 2020 aletaan rankaisemaan jopa noista 1-5km/h ylityksistä, niin mun ajonopeudet putoavat turvalliseen 20 alle rajoituksen muualla kuin motareilla. Täälä voidaan sit avautua kehä ykkösen tilanteesta, kun kameratolppiin ajaa kaikki nekin selkeää alinopeutta, ketkä nyt kykenevät ajamaan sitä gps-nopeutta tolppiin :D

Ajatko nytkin sitten sakkoraja -20km/h?
 
Onhan tuo nyt ihan selvä juttu tosiaan, että jos sakotuskäytännöt muuttuvat ja kaiken maailman tikettejä alkaa tulemaan pienemmistäkin ylityksistä ja valvonta lisääntyy jne, niin sitten ajetaan varmuuden vuoksi reilusti alle rajoituksen. Voin vain kuvitella kuinka mummovauhtia kompensoidaan katsomalla entistäkin enemmän leffoja ja räpläämällä muuten puhelinta autossa. :D
 
Alkaa kummasti nämä tutkanpaljastimet ja kilpien kanssa pelaaminen kiinnostaa jos tosiaan 1km/h ylityksestä jo sormi nousee.

Helpompaa varmaan ajaa kortti pois ja autoilla ilman korttia.
 
Alkaa kummasti nämä tutkanpaljastimet ja kilpien kanssa pelaaminen kiinnostaa jos tosiaan 1km/h ylityksestä jo sormi nousee.

Helpompaa varmaan ajaa kortti pois ja autoilla ilman korttia.

Tämmöisiin kommentteihin tulee tietysti aina ne vakiot "Mitä jos vaan ajaa rajoitusten mukaan, niin ei tarvi murehtia sakkoja" kommentit. Näin ainakin on minulle kommentoitu kun olen joskus manannut omia sakkoja tai muuten vaan kritoisoinut nykyistä sakotusmeininkiä.
 
Pakkohan sitä on ajonopeuksia laskea jos/kun sakotusrajakin laskee. Entistä enemmän vaan kuluu aikaa tien päällä, jos ei sitten rajoituksia vastaavasti nosteta.
 
Alkaa kummasti nämä tutkanpaljastimet ja kilpien kanssa pelaaminen kiinnostaa jos tosiaan 1km/h ylityksestä jo sormi nousee.

Helpompaa varmaan ajaa kortti pois ja autoilla ilman korttia.
No onhan suuressa osassa autoja vakionopeudensäätimessä moodi nopeudenrajoittimelle. Itse löysin ominaisuuden omasta autostani viime viikolla 3 vuoden omistusjakson jälkeen. ;) Mä en kyllä jaksa uskoa, että tuollainen 1 km/h ylityksestä sakottaminen toteutuisi käytännössä, koska se ylityöllistäisi poliisia, eikä poliisi sitten muuta ehtisikään tekemään. Jos palkattaisiin pariksi vuodeksi tsiljoona ylimääräistä sakottajaa, tilanne voisi olla toinen, koska sitten liikennekulttuuri ehtisi jo muuttua. En kuitenkaan usko näin tapahtuvan.
 
No onhan suuressa osassa autoja vakionopeudensäätimessä moodi nopeudenrajoittimelle. Itse löysin ominaisuuden omasta autostani viime viikolla 3 vuoden omistusjakson jälkeen. ;) Mä en kyllä jaksa uskoa, että tuollainen 1 km/h ylityksestä sakottaminen toteutuisi käytännössä, koska se ylityöllistäisi poliisia, eikä poliisi sitten muuta ehtisikään tekemään. Jos palkattaisiin pariksi vuodeksi tsiljoona ylimääräistä sakottajaa, tilanne voisi olla toinen, koska sitten liikennekulttuuri ehtisi jo muuttua. En kuitenkaan usko näin tapahtuvan.
Mitä se nopeudenrajoitin auttaa mihinkään? Nopeusrajoitukset vaihtelevat vähän väliä ja joskus pitäisi voida ohittaakin. Ei sellaisia jatkuvaa säätöä vaativia holhousominaisuuksia tarvita sen enempää kuin nykyisiä suunnitelmia nopeuksien laskemisestakaan.

Ja miksi sitä sakotusrajaa ei voisi laskea, kun eihän kaikkia ole tarkoituskaan saada kiinni, vaan laputtaa pelkästään sen verran minkä ehtii (ja ehtiihän sitä, kun se on niin tuottoisaa). Ja kamerathan eivät tunnetusti taukoja tarvitse, joten ei ole ihmekään että niitä on tulossa satamäärin lisää.

Tämä koko keskustelu on muutenkin vähän huvittavaa, kun ne liikenteen todelliset ongelmatapaukset eivät ole nopeusrajoituksista ja muiden tekemisistä välittäneet aiemminkaan.
 
No onhan suuressa osassa autoja vakionopeudensäätimessä moodi nopeudenrajoittimelle. Itse löysin ominaisuuden omasta autostani viime viikolla 3 vuoden omistusjakson jälkeen. ;) Mä en kyllä jaksa uskoa, että tuollainen 1 km/h ylityksestä sakottaminen toteutuisi käytännössä, koska se ylityöllistäisi poliisia, eikä poliisi sitten muuta ehtisikään tekemään. Jos palkattaisiin pariksi vuodeksi tsiljoona ylimääräistä sakottajaa, tilanne voisi olla toinen, koska sitten liikennekulttuuri ehtisi jo muuttua. En kuitenkaan usko näin tapahtuvan.
Kameralla sakottaminen ei työllistä kuin postia.
 
Mä en kyllä jaksa uskoa, että tuollainen 1 km/h ylityksestä sakottaminen toteutuisi käytännössä, koska se ylityöllistäisi poliisia, eikä poliisi sitten muuta ehtisikään tekemään.
Mitäs muuta valvontaa ne tähän asti on ehtinytkään tehdä? Kyllä nuo pikkuylinopeudet on prioriteetti numero 1 jo nyt.
 
Menee vähän ohi ketjun aiheesta, mut nyt ku on ollu täällä keskustelua noista kameratolpista, niin eiköhän tää mene hyvin sekaan vähän kevennyksenä :):

Suomeenki tälläsiä nopeusrajotuskylttejä just ennen kameratolppia, niin saadaan sakkorysä laulamaan :D:

Speed_limit.jpg
 
Vi**n nurmijärveläisiltä, kaikilta, voisi otta kortin pois. Parin vuoden päästä he pääsevät perselemään jo kolmessa liittymässä kahden sijaan kun Klaukkalan pohjoispuolelle tulee "Klaukkalan ohitustien" liittymä.
Ihme saamaa perseilyä (liittymän kohdalla vasemmalta kaistalta änkemistä oikealle kaistalle ja siitä poistumisrampille) oli myös Hyvinkää eteläinen liittymässä mutta se johtui siitä että ne autoilijat kuulivat radiosta että ennen Hyvinkäätä on onnettomuus. Annetaan armon käydä ja "hyvinkääläiset" saavat pitää korttinsa.
 
Näin minäkin luulin kunnes ohituskaistalla oli poliisi tutkan kanssa seisomassa. Yhden auton sujuvasta ohituksesta tuli ajokieltoa ja mukavat päiväsakot. Nykyään pistän adaptiivisen päälle ja kuuntelen podcastia.
Tämä kai se nykyään on oikea tapa toimia.
Itsekin tätä aina joskus testin vuoksi kokeillut, joskin podcastin sijaan pyörii urheilulähetys tai leffa. Mikäs sen parempi tapa viettää motari- ja maantietaipaleet, kuin ottaa viereen pikkupurtavaa ja katsella lätkää.

Kilometrit taittuu huomaamatta, eikä tarvitse muiden sekoilusta stressata, kun ei edes huomaa pientä nopeuden seilaamista.
 
Katsella leffaa, voi veljet.

Vastaa ketjun aiheeseen omalta osaltani :D
Aika harvoin tuota on kuitenkin tullut kokeiltua.
Kyllä, kun asiaa äkkiä ajattelen, halveksin toimintaani itsekin. Olen omaan makuun aika ristiriitainen persoona. :D
Toisaalta kun liikennevalvonnan ykkösprioriteetti ei ole enää liikenneturvallisuus, miksi se pitäisi olla minulla? Mutta joo, nyt alkaa mennä ylinopeus-lirpakkeen aihepiiriin.
 
Näin kerran jonkun äijän pädi kojelaudan päällä leffa auki motarilla ja se oli huteraa menoa... Itse saatan aamuisin pistää pyörimään luurilta jonkun youtubessa seuraamani vlogaajan videon, jotka eivät tavanomaisesti sisällöltään juurikaan vaadi katselua. Seuraan sitten puheripulia radion korvikkeena, ja jos tulee joku mielenkiintoinen juttu, on katseen kääntäminen luurille sama kuin vilkaisisi ajonopeuttaan. Pidän tätä suhteellisen turvallisena vielä :D
 
Näin kerran jonkun äijän pädi kojelaudan päällä leffa auki motarilla ja se oli huteraa menoa... Itse saatan aamuisin pistää pyörimään luurilta jonkun youtubessa seuraamani vlogaajan videon, jotka eivät tavanomaisesti sisällöltään juurikaan vaadi katselua. Seuraan sitten puheripulia radion korvikkeena, ja jos tulee joku mielenkiintoinen juttu, on katseen kääntäminen luurille sama kuin vilkaisisi ajonopeuttaan. Pidän tätä suhteellisen turvallisena vielä :D
Mä pidän radiotakin pois päältä jotta olisin paremmin liikenteen hermoilla.

(Mut on kyllä sen verta hörhöä toimea etten sentään samaa edellytä muilta.)
 
Mä pidän radiotakin pois päältä jotta olisin paremmin liikenteen hermoilla.

(Mut on kyllä sen verta hörhöä toimea etten sentään samaa edellytä muilta.)
Vastineeksi moni nuorempi kuski ajaa kuulokkeet päässä autolla. Varmaan jotta saa musiikin toistettua puhelimesta. Aika hörhöä touhua sekin.

Television/leffan katsominen ajon aikana taas rinnastuu aika suoraan sinne mobiililaitteen käyttöön, eli pitäisi mielestäni olla kiellettyä. Valvonta vaan on käytännössä mahdotonta. Mobiilihärpäkkeen näpertämistä voidaan sentään yrittää valvoa edes vähän, mutta staattisesti paikallaan oleva laite on hankalampi yhtälö. Joskus aikoinaan muuten tunsin vanhemman ihmisen, jolla oli tapana lukea sanomalehteä ajaessaan. Ei kuulemma haitannut ajamista, kun luki vain liikennevaloissa ja muuten ihan vaan vähän vilkuili. :D

Kaikkea sitä onkin...
 
Vastineeksi moni nuorempi kuski ajaa kuulokkeet päässä autolla. Varmaan jotta saa musiikin toistettua puhelimesta. Aika hörhöä touhua sekin.

Television/leffan katsominen ajon aikana taas rinnastuu aika suoraan sinne mobiililaitteen käyttöön, eli pitäisi mielestäni olla kiellettyä. Valvonta vaan on käytännössä mahdotonta. Mobiilihärpäkkeen näpertämistä voidaan sentään yrittää valvoa edes vähän, mutta staattisesti paikallaan oleva laite on hankalampi yhtälö. Joskus aikoinaan muuten tunsin vanhemman ihmisen, jolla oli tapana lukea sanomalehteä ajaessaan. Ei kuulemma haitannut ajamista, kun luki vain liikennevaloissa ja muuten ihan vaan vähän vilkuili. :D

Kaikkea sitä onkin...
Ei näitä edes yritetä valvoa, etenkään taajamien ulkopuolella. Ehkä sitten, kun saadaan aikaan laki, että kiinni jäämisestä tulee reilu taloudellinen hyöty valdelle.
 
Ei näitä edes yritetä valvoa, etenkään taajamien ulkopuolella. Ehkä sitten, kun saadaan aikaan laki, että kiinni jäämisestä tulee reilu taloudellinen hyöty valdelle.
Vaikea niitä on muualla valvoakaan, mutta hyvä sentään että edes taajamissa yrittävät. Jenkeissähän poliisilla on tapana matkustaa mm. linja-autoissa ja seurata niiden ikkunoista viereisten kaistojen autoilijoiden kännykkäräpellystä ja jos sellaista havaitaan, niin muut yksiköt ottavat kiinni ja laputtavat.
 
Vaikea niitä on muualla valvoakaan, mutta hyvä sentään että edes taajamissa yrittävät. Jenkeissähän poliisilla on tapana matkustaa mm. linja-autoissa ja seurata niiden ikkunoista viereisten kaistojen autoilijoiden kännykkäräpellystä ja jos sellaista havaitaan, niin muut yksiköt ottavat kiinni ja laputtavat.
Ei noita näytä kiinnostavan, vaikka motarilla viereisellä kaistalla selaa puhelinmuistiota ja etsii haluttua numeroa, johon soittaa. Tietysti puhun vain yksittäisestä tapauksesta, joten kokonaisuuden kannalta tämä höpinäni on "esson baari" -osastoa.
Taajamissa tuohon saisivat kiinnittää enemmän huomiota, koska se on jossain määrin mahdollista.
 
Mä pidän radiotakin pois päältä jotta olisin paremmin liikenteen hermoilla.

(Mut on kyllä sen verta hörhöä toimea etten sentään samaa edellytä muilta.)
Äkkituomio tällaisesta voi todellakin olla hörhöily. Ei tarvitse kuitenkaan kovinkaan tarkasti miettiä, kun ymmärtää, että mielenkiintoinen radiojutustelu voi viedä yllättävänkin paljon huomiota pois liikenteen seuraamiselta.

Itselläni ei kaikessa mukavuudenhalussani ole moiseen selkärankaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 470
Viestejä
4 613 740
Jäsenet
75 836
Uusin jäsen
roskamoska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom