Microsoft Flight Simulator 2024

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maxxi
  • Aloitettu Aloitettu
Lentokenttää juuri valitsemassa kun kaatui. Näköjään joutuisi uudestaan odottelemaan tuon helvetin pitkän launchin. Koittelen joskus Stalker 2:n jälkeen uudestaan josko pikkufirma olisi saanut viat korjattua.
 
Kyllähän tämä ostaa pitäs ko tässä kuvia ja videoita kuolannu, hinta tosin sylettää. Vaan mitenhän mahtaa olla pyörimisen laita, alkaa tämä kone olla aika vanha, ja näyttö on 34" 3440x1440 resolla. Ja myllynä siis 9900k, 2080ti, 16gigaa rammia. SSD kovot löytyy ja giganen kuituliittymä, niistä ei pitäs olla huolta, mutta jaksaako tämä vanhus ennään kohtuuella tuota pyöritellä?
 
Xboxilla pääsin lentämään pikaisesti Helsingin päällä. Käyttöliittymä vaikuttaa hyvin sekavalta. Olisi toivonut että ohjain olisi suoraan toiminut kuten FS2020.
Käyttöliittymä oli FS2020:nkin huonoimpia puolia, nyt pikaisella vilkaisulla tähän on onnistuttu tekemään vieläkin huonompi käyttöliittymä. No, ehkä se on tottumiskysymys, pitää huomenna testailla kunhan pahimmat ruuhkat alkaa helpottaa.
 
Jos lataus jumittaa 90-100% välillä pitkään niin kannattaa restartata simu. Kohtapuoliin saadaan virallisia "ohjeistuksia" tämän osalta. Servut on sinänsä kunnossa mutta nämä ongelmat johtuu authentikoinnista tällä hetkellä. Tätä tutkitaan parhaillaan ja yritetään korjata niin pian kuin mahdollista.
 
Simun uudelleenkäynnistys aloittaa näköjään latauksenkin alusta. Pääsin jo lentämään Hornetilla Pirkkalasta, tai ehkä paremminkin yrittämään lentämistä. Suurin osa lentokoneista puuttui ja grafiikat oli sen verran pahasti sekaisin, että ajattelin kokeilla buuttia. Nyt sitten ollaan taas vaiheessa 7% - Loading language...

EDIT: toinen latauskierros ei kestänyt läheskään niin kauan kuin ensimmäinen, lentokoneita tuli enemmän tarjolle, pahimmat grafiikkaongelmat näyttivät korjaantuneen ja muutenkin toimii jo nopeammin kuin ensimmäisen käynnistyksen jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
IMG-20241119-183810.jpg



:think:
 
Onko tämä jotenkin aina online tai jotain? Koitin tehdä uramoodin ekaa tehtävää ja aivan jäätävä input lagi, joku 1-4 sekuntia pahimmillaan.

Edit: Ei olisi pitänyt käynnistää uudestaan jotta tämä tunnistaa joysticit, olen nyt jossain helkutin jonossa.
 
Viimeksi muokattu:
Jostain syystä Game Passin kautta kun teen alkulatausta, tulee 100%:in kohdalla virhe, josta ei pääse eteenpäin. Siis siellä Game Pass clientissä. Virhekoodi 0x8007139f , en vielä googlettanut.
 
We are aware of user reports of long initial loading times into Microsoft Flight Simulator 2024. We are also aware of issues with users getting stuck during the initial settings phase or cannot load a flight from the World Map or having issues with loading the scenery while flying.

With so many users initializing the sim concurrently, we have a large number of server requests. We are working to help resolve the issues as soon as possible. For users whose initial load is past 90% and no longer progressing, we recommend a reboot.

Otherwise we advise waiting to allow the loading to proceed as normal.

If the issue persists after rebooting the sim at least few times, then we can only ask you to try again later.
 
Mitäs pelin sisällä upgradet maksaa standard editionista? XBOX sivustolta löytyy mutta pitää olla peli asennettua. Tässä pähkäilen vielä versiota ostohousut jalassa :thumbsup:

Upgradet Standard versiosta =>
- Deluxe
- Premium Deluxe
- Aviator
 
Jostain syystä Game Passin kautta kun teen alkulatausta, tulee 100%:in kohdalla virhe, josta ei pääse eteenpäin. Siis siellä Game Pass clientissä. Virhekoodi 0x8007139f , en vielä googlettanut.

Nyt meni läpi kun pari kertaa yritin. Joku tilapäinen häriö.
 
Onkohan XsX:llä nyt vielä ne world updatet päällä vai ei? Näkyvät siellä jossain omien tiedostojen tms listassa mutta inaktiivisina, ei voi vaikuttaa onko asennettu vai ei.

Ostetuista toki tuli heti alussa joku "tunnemme sinut" ja että kaupasta ostetut lisätään myöhemmin. Miksi muuten ei näissä voi olla koskaan sitä selkeää ohjaimen kuva/default toiminnot napeista-ohjekuvaa siellä valikoissa, jonka pitäisi olla aina selviö peleissä.
 
Nyt tulee "Login queue. Too many users are trying to connect at the same time". Ei mua kiinnosta paskaakaan mikään "login" tai muut käyttäjät. Peli käyntiin ja piste.

Tämä peli on loistava esimerkki siitä että me tarvitaan lainsäädännöllinen kielto tarpeettomille always-online/login vaatimuksille, drm-häiriköinnille yms. peleissä.
 
Nyt tulee "Login queue. Too many users are trying to connect at the same time". Ei mua kiinnosta paskaakaan mikään "login" tai muut käyttäjät. Peli käyntiin ja piste.

Tämä peli on loistava esimerkki siitä että me tarvitaan lainsäädännöllinen kielto tarpeettomille always-online/login vaatimuksille, drm-häiriköinnille yms. peleissä.
Hommahan toimii niin että peli vie koneella vain vähän kiintolevytilaa ja tekstuureita ym. striimataan netistä sitä mukaa kun tarve. Voishan ne toki tehdä pelin niin että se vie pari teraa kiintolevytilaa. Veikkaan että porukka ulisisi siitäkin.

Usein always online on perusteeton, mutta mielestäni tässä tapauksessa täysin perusteltu.
 
Nyt pääsee pelailemaan kun ei ole miljoona muuta yrittämässä.

Vaikuttaisi siltä että kauttaaltaan on vähän paranneltu maastoja. Ei kyllä kaupunkeja ole vieläkään paranneltu siihen pisteeseen että haluaisin lentää helikopterilla näiden yllä.

Kaupungeissa on kuitenkin nyt enemmän yksityiskohtia ja rakennukset muistuttivat muodoltaan ja sijainniltaan vielä enemmän esikuviaan. Julkisivujen tyyli ja värit ovat toki edelleen väärin.

Pitää seuraavaksi testata uramoodia. Se lienee mielenkiintoisin asia tässä uudessa versiossa.
 
Usein always online on perusteeton, mutta mielestäni tässä tapauksessa täysin perusteltu.

Juuri näin. Ehdottomasti teknisesti oikea ja perusteltu ratkaisu tällaisessa pelissä ja tämä poistaa monta ongelmaa joita offline-versiolla olisi. Erittäin hyvä, että on-demand-latausta hyödynnetään pelissä jossa sitä tavaraa vaan on ihan hirmuinen määrä jos kaikki pitäisi kerralla ladata koneelle. Muutoin voi vain todeta, että vähän kärsivällisyyttä niille jotka repivät pelihousut kun kaikki ei toimi heti täydellisesrti. Tietenkin tällaisen julkaisun alkumetreillä on ongelmia ja skaalaushaasteita kun nähdään se todellinen palvelinkuorma. Kyllä se siitä tasoittuu ajan kanssa.
 
Minä seurailin eilen launchinaikaista livestreamia youtubesta (Swiss001) sekä lueskelin Steamin ensiarvosteluja jossa ragettiin noita latausjumeja ja kirjautumisia. Päätin että odotan suosiolla kunnes alkurysäys laantuu ja lähden vasta sitten joskus latailemaan, minun ei mitenkään tarvi olla lentelemässä ekana päivänä. Tänään ei muutenkaan ehkä kannata luottaa liikaa minkään toimivuuteen täällä pöndellä, lumimyrskyn aikaansaamia sähkökatkoja odotellen (UPS:ssa virtaa ehkä puoleksi tunniksi). Hieman toki ihmettelen noita ongelmia, luulisi että Microsoftilla tuota kapaa riittäisi isommankin rysäyksen käsittelyyn, vaikka eihän tässä sinänsä mitään uutta ole.
 
Toki hyvä jos vie vähemmän tilaa, esim Series X:llä MFS 2020 vie itsellä jo yli 350gigaa, joka toki aiheuttaa ongelmia muiden pelien mahtumiselle vaikka 1Tb lisäkortti onkin koneen oman tilan lisäksi.

Mutta tosiaan eilen pikakokeilulla jäi vähän mietityttämään onko grafiikat huonommat kuin 2020:ssa, täytyy vuorotellen vielä noita boxilla vertailla
 
Hommahan toimii niin että peli vie koneella vain vähän kiintolevytilaa ja tekstuureita ym. striimataan netistä sitä mukaa kun tarve.
Joo tiedän kyllä miten tämä peli on suunniteltu. Historiallisen paska idea ja samalla vaarantaa pelin tulevaisuuden kun serverit kuitenkin lyödään joku päivä kiinni.
Voishan ne toki tehdä pelin niin että se vie pari teraa kiintolevytilaa. Veikkaan että porukka ulisisi siitäkin.
No eipä tuo edellinenkään vienyt paria teraa vaan jotain 150GB. Tarkkaa ympäristöä ja satelliittidataa sitten voi striimata bing:stä kuten edellisessäkin. Pelihän on käytännössä FS2020 julkaisu uusilla ominaisuuksilla ja koneilla eli ei tässä assetit ole mitenkään merkittävästi muuttuneet.
Usein always online on perusteeton, mutta mielestäni tässä tapauksessa täysin perusteltu.
Tässä ei ole ainoatakaan perustetta tuolle ja ihan minimissään voisivat tarjota nettistriimauksen ja offline-assetit rinnakaisina vaihtoehtoina jotta jokainen voi itse valita miten haluaa tätä pelata.

Nyt ei ollut enää "login jonoa", mutta ilmeisesti vielä on aika hyvin kuormaa palvelimilla koska ympäristö oli suttuinen, renderöityi hitaasti ja jopa lentokoneen instrumentit jäivät renderöitymättä. Odottelin sitten 5min kiitoradalla ja lopulta kaikki oli ladannut, mutta kun vähän matkaa lentää niin maailma näyttää Minecraftilta. :facepalm:
 
On kyllä monenlaista valitusta ja itkua tullut tuosta julkaisusta, aina scam-syytöksistä korvausvaatimuksiin. :D

Itse en näe mitään syytä huolestua näin pian julkaisun jälkeen. Odottelen rauhassa päiviä tai viikkoja pahimpien ongelmien selvittämistä. Tuota tulee kuitenkin käyttämään monta vuotta eteenpäin. Eiköhän tuosta vielä hyvä tule. En ole edes ostanut vielä. Pähkäilen vielä, minkä paketin valitsen. Aikomus oli odottaa jotain kommentteja uusien koneiden laadusta.

Onko muuten tuossa korjattu se ongelma, mikä saa maaston muodon elämään koko ajan? En ole missään videolla huomannut tuota enää. 2020:ssa se on häirinnyt tosi paljon. On myös hienoa, että puut näyttää puilta, eikä sellaiselta mössöltä. Näin vain jossain videoilla, että edelleen on puissa sellainen fade-efekti näkyvissä, kun niiden ohi liikkuu. Harmi, jos sitä ei ole saatu paremmaksi samalla kertaa.
 
Ei tuota kyllä edelleenkään voi pelata. Nyt se sentään käynnistyy, mutta kaatuu heti joko välittömästi lentokentän latautuessa tai muutaman minuutin lentelyn jälkeen. Erittäin harmillista. Pitänee odotella muutama viikko ainakin varmaan sitten kunnes early access päättyy.
 
Ei tuota kyllä edelleenkään voi pelata. Nyt se sentään käynnistyy, mutta kaatuu heti joko välittömästi lentokentän latautuessa tai muutaman minuutin lentelyn jälkeen. Erittäin harmillista. Pitänee odotella muutama viikko ainakin varmaan sitten kunnes early access päättyy.

Aamulla toimi kuten pitääkin. Pitää pelata silloin kun muut eivät ole pelaamassa.
 
Ei tuota kyllä edelleenkään voi pelata. Nyt se sentään käynnistyy, mutta kaatuu heti joko välittömästi lentokentän latautuessa tai muutaman minuutin lentelyn jälkeen. Erittäin harmillista. Pitänee odotella muutama viikko ainakin varmaan sitten kunnes early access päättyy.
Onko kellotuksia koneessa tai mahdollista korruptoitumista tiedostojärjestelmässä? Tänään rupesi itselläni toimimaan eikä ole kaatuillut kertaakaan. Käynnistys on ikävän hidas 17% asti.
 
Itselläni ei kaadu, mutta en ole kertaakaan vielä pystynyt lopettamaan peliä ilman prosessin tappoa tehtävänhallinnasta. Lopetuksen yhteydessä UI vain jäätyy ja peli jää taustalle päälle.

Edit: Kannatti mennä sanomaan...nythän se sitten kippasi.
 
Viimeksi muokattu:
Jännä kyllä, itselläni eilen lataus kesti heti 18:00 alkaen hieman yli tunnin, sitten pääsi pelaamaan ja hyvin toimi. Tänään myös juuri tunnin testailin taas eikä mitään ongelmia. Pyörii kyllä huomattavasti nätimmin kuin 2020 ja maasto näyttää realistisemmalta. Game Passin kautta otin kokeiluun, jos sillä on mitään merkitystä.
 
Onko kellotuksia koneessa tai mahdollista korruptoitumista tiedostojärjestelmässä? Tänään rupesi itselläni toimimaan eikä ole kaatuillut kertaakaan. Käynnistys on ikävän hidas 17% asti.
Ei ole kellotuksia tai muuta, kaikki muu on pyörinyt kyllä ihan hyvin. Poistin juuri moninpelin ja reaaliaikaisen liikenteen käytöstä. Sen jälkeen ainakin yksi puolen tunnin lento meni alusta loppuun, en tiedä oliko sillä osuutta asiaan. Sitten yritin Helsinki-Vantaan ladata, jäi siihen sitten taas.

Pyöriihän tuo muuten kyllä ihan mukavasti, FPS keskimäärin paljon parempi mitä 2020 myös kaupunkien yläpuolella. Pitäisi vain vähän löytää lisää vakautta. Ehkä vielä löytyy jotain mitä voi kokeilla säätää.
 
Itse en näe mitään syytä huolestua näin pian julkaisun jälkeen. Odottelen rauhassa päiviä tai viikkoja pahimpien ongelmien selvittämistä.
Tämä se on vähän harmi, että pelejä on jo niin pitkään julkaistu keskeneräisenä, että osa pelaajista ei näe valittamisen aihetta, vaikka julkaisu olisi niin rikki, ettei peliä voi edes pelata.

Miksi näitä pelejä ei julkaista vasta niiden "päivien tai viikkojen" jälkeen, kun pahimmat virheet on korjattu?

Toki tämän kyseisen pelin kannalta voi osin ymmärtää, että kunnollinen todellisuutta vastaava testaus voi olla vaikeaa järjestää, johtuen assettien striimaamisesta.
 
Miksi näitä pelejä ei julkaista vasta niiden "päivien tai viikkojen" jälkeen, kun pahimmat virheet on korjattu?

Toisaalta, miksi pitäisi? En oikein näe pointtia tälle valitukselle. Siis lopputuloksen kannalta mulle on aivan sama, kumpi tapahtuu: 1. peli julkaistaan rikkinäisenä marraskuun alussa, sitä testataan ja fiksataan ja se on erittäin hyvässä kunnossa tammikuun alussa kun alan sitä pelata, tai 2. Peliä ei julkaista marraskuun alussa, sitä testataan ja fiksataan ja se on erittäin hyvässä kunnossa tammikuun alussa jolloin se julkaistaan ja alan sitä pelata. Kummassakin tapauksessa peli on samana hetkenä ihan yhtä pelattavassa kunnossa.

On myös paljon asioita, joita on varsin hankala testata ennen julkaisua. Esim. palvelinkuorma. Siihen liittyvät ongelmat vaativat adaptoitumista kun nähdään miten peli menestyy ja kapasiteetti skaalautuu.

Musta on ihan järkevää olettaa, että kaikki julkaistavat pelit ovat rikki julkaisussa ja ne paranevat siitä pikku hiljaa. Sen pohjilta kannattaa asettaa ne omat odotukset sen suhteen, milloin kannattaa alkaa pelata. Jos day-1, niin kannattaa olettaa että kaatumisia tulee.

Itse sain alun asennussäädön jälkeen pelin käyntiin ja hienosti toimi kun tein muutaman perinteisen lentokoulun ja lentelin vähän Helsingissä. Ehkä 1,5h aikana ei tullut bugeja vastaan, tosin sen lentokoulu ei toimi ihan järkevästi. Esim. jossain laskeutumisharjoituksissa kone on hemmetin korkealla ja lähellä kiitotietä, enkä saa millään taialla Cessnaa hidastumaan tavoiteltuun 65 solmuun. Eli jotain tuunausta ja parempaa ohjeistusta nuo vaativat.
 
Tämä se on vähän harmi, että pelejä on jo niin pitkään julkaistu keskeneräisenä, että osa pelaajista ei näe valittamisen aihetta, vaikka julkaisu olisi niin rikki, ettei peliä voi edes pelata.

Miksi näitä pelejä ei julkaista vasta niiden "päivien tai viikkojen" jälkeen, kun pahimmat virheet on korjattu?

Toki tämän kyseisen pelin kannalta voi osin ymmärtää, että kunnollinen todellisuutta vastaava testaus voi olla vaikeaa järjestää, johtuen assettien striimaamisesta.
Voin vähän tarkentaa sanomisiani. Tarkoitin, että en pidä tuota julkaisussa tapahtuvaa palvelinten kuormitusta (jos kyse siitä) kauhean huolestuttavana. Ei ole niin kova paniikki päästä lentämään juuri julkaistulla simulaattorilla. Tietysti olisi voinut odottaa MS:ltä parempaa valmistautumista.

Jos taas peli on muilta osin täysin raakile, niin ei se ole mukava asia. Jos kuitenkin aikovat korjata bugit ja puutteet, niin ehkä ei ole väliä julkaisevatko aiemmin vai myöhemmin. Joka tapauksessa käyttäjä joutuu odottamaan toimivaa peliä.

Voihan tässä olla myös pieniä kulttuurieroja siinä mielessä, että jotkut ”pelaavat” lentosimulaattoreita kuten muitakin pelejä ja joillekin se on ikäänkuin elinikäinen harrastus. Jälkimmäisessä tapauksessa ei ehkä ole suurta merkitystä päivillä, viikoilla tai kuukausilla kokonaisuuden kannalta.

Toinen asia on puhua siitä, onko tuollainen striimaus ja online-pakko kovin mukava asia käyttäjälle. Omasta mielestä offlineen ladattu sisältö ja niiden automaattiset päivitykset netistä olisi paras ratkaisu. Jos päivityksiä ei saada ladattua palvelinongelmien takia, niin peli voisi käyttää edellistä sisältöä.
 
Toki tämän kyseisen pelin kannalta voi osin ymmärtää, että kunnollinen todellisuutta vastaava testaus voi olla vaikeaa järjestää, johtuen assettien striimaamisesta.
Jep, olivat toki yrittäneet peräti 200000 simuloidulla käyttäjällä, mutta testit ei sitten ihan vastannut oikean maailman tapahtumia kuitenkaan:

Microsoft only planned for 200,000 users for Flight Simulator launch, admits drastic underestimate led to database being overwhelmed
 
Tämä se on vähän harmi, että pelejä on jo niin pitkään julkaistu keskeneräisenä, että osa pelaajista ei näe valittamisen aihetta, vaikka julkaisu olisi niin rikki, ettei peliä voi edes pelata.

Miksi näitä pelejä ei julkaista vasta niiden "päivien tai viikkojen" jälkeen, kun pahimmat virheet on korjattu?

Toki tämän kyseisen pelin kannalta voi osin ymmärtää, että kunnollinen todellisuutta vastaava testaus voi olla vaikeaa järjestää, johtuen assettien striimaamisesta.
ilmainen beeta testaus, vähän jotain parran pärinää saattaa esiintyä joku ehkä palauttaa pelin. mutta tuleepahan testattua
 
Toisaalta, miksi pitäisi? En oikein näe pointtia tälle valitukselle. Siis lopputuloksen kannalta mulle on aivan sama, kumpi tapahtuu: 1. peli julkaistaan rikkinäisenä marraskuun alussa, sitä testataan ja fiksataan ja se on erittäin hyvässä kunnossa tammikuun alussa kun alan sitä pelata, tai 2. Peliä ei julkaista marraskuun alussa, sitä testataan ja fiksataan ja se on erittäin hyvässä kunnossa tammikuun alussa jolloin se julkaistaan ja alan sitä pelata. Kummassakin tapauksessa peli on samana hetkenä ihan yhtä pelattavassa kunnossa.
Trollaatko, vai oletko ihan aikuisten oikeesti tosissasi? Että sillä ei ole mitään merkitystä julkaistaanko pelit keskeneräisinä vai valmiina?

Jos näin, niin sanattomaksi vetää.
 
Trollaatko, vai oletko ihan aikuisten oikeesti tosissasi? Että sillä ei ole mitään merkitystä julkaistaanko pelit keskeneräisinä vai valmiina?

En trollaa ja olen juuri sitä mieltä mitä kirjoititn. Jos oli joku kohta epäselvä, niin kysy rohkeasti niin tarkennan. Ja ei, musta ei ongelma, että pelit julkaistaan keskeneräisinä. Peli on valmis kun se on valmis, ei silloin kun se julkaistaan. En näe mitään ongelmaa, että joku haluaa pelata ei-valmista bugista tuotosta aiemmin kuin minä, joka odottelen rauhassa että ne bugit on korjattu. Saan kummassakin tapauksessa bugittoman pelin ihan samaan aikaan pelattavaksi.
 
En trollaa ja olen juuri sitä mieltä mitä kirjoititn. Jos oli joku kohta epäselvä, niin kysy rohkeasti niin tarkennan. Ja ei, musta ei ongelma, että pelit julkaistaan keskeneräisinä. Peli on valmis kun se on valmis, ei silloin kun se julkaistaan. En näe mitään ongelmaa, että joku haluaa pelata ei-valmista bugista tuotosta aiemmin kuin minä, joka odottelen rauhassa että ne bugit on korjattu. Saan kummassakin tapauksessa bugittoman pelin ihan samaan aikaan pelattavaksi.
En sinänsä ole kovin huolissani MSFS:n osalta, mutta ei tää nyt ihan täysin yleisenä sääntönä toimi koska on täysin mahdollista ja sitä on kyllä tapahtunutkin että pelejä julkaistaan täyteen hintaan keskeneräisenä eikä niitä sitten syystä tai toisesta valmiiksi korjatuksi versioksi koskaan saadakaan.
 
En trollaa ja olen juuri sitä mieltä mitä kirjoititn. Jos oli joku kohta epäselvä, niin kysy rohkeasti niin tarkennan. Ja ei, musta ei ongelma, että pelit julkaistaan keskeneräisinä. Peli on valmis kun se on valmis, ei silloin kun se julkaistaan. En näe mitään ongelmaa, että joku haluaa pelata ei-valmista bugista tuotosta aiemmin kuin minä, joka odottelen rauhassa että ne bugit on korjattu. Saan kummassakin tapauksessa bugittoman pelin ihan samaan aikaan pelattavaksi.
Asia harvinaisen selkeä. Itse olen hyvinkin eri mieltä, jopa vaikka harvemmin ostan julkaisussa. Mutta jättäkäämme offtopic tähän.
 
En sinänsä ole kovin huolissani MSFS:n osalta, mutta ei tää nyt ihan täysin yleisenä sääntönä toimi koska on täysin mahdollista ja sitä on kyllä tapahtunutkin että pelejä julkaistaan täyteen hintaan keskeneräisenä eikä niitä sitten syystä tai toisesta valmiiksi korjatuksi versioksi koskaan saadakaan.

Joo, ja toi on munkin mielestä ongelma. Eli se, että peli jää keskeneräiseksi tai rikkinäiseksi on ongelma. Mutta koska softa ei koskaan ole eikä voi olla täydellistä, eikä sitä lailla sellaiseksi voi pakottaa, niin aina on kuluttajan tavalla tai toisella otettava ennen ostoa selvää, että saa itselleen riittävän toimivan softan. Eli suoraan julkaisusta ostaminen on aina riski ja pieni odottaminen on aina järkevää vaikka kärsivällisyys ei siihen pystyisikään.

(Ja GamePass vähentää näitäkin ongelmia, sillä mitään ylimääräistä rahaa ei rikkinäisestä pelista tule maksettua.)

Mutta palvelinongelmat ovat isosti sellaisia että ne vaativat aikaa ja tuunailua julkaisun jälkeen. Varsinkin kun pelin arkkitehtuuri muuttuu merkittävästi ja palvelinkuorma sen mukana.
 
En trollaa ja olen juuri sitä mieltä mitä kirjoititn. Jos oli joku kohta epäselvä, niin kysy rohkeasti niin tarkennan. Ja ei, musta ei ongelma, että pelit julkaistaan keskeneräisinä. Peli on valmis kun se on valmis, ei silloin kun se julkaistaan. En näe mitään ongelmaa, että joku haluaa pelata ei-valmista bugista tuotosta aiemmin kuin minä, joka odottelen rauhassa että ne bugit on korjattu. Saan kummassakin tapauksessa bugittoman pelin ihan samaan aikaan pelattavaksi.
Tämä pätee ylipäätään niissä keisseissä jossa ne pelin bugit tullaan joskus korjaamaan jos niitä koskaan tullaan korjaamaan. Muilta osin tämä on ihan hyvä teoria, mutta harvoin käytäntö. Kun peli hoputetaan pakolla tiettyyn päivänmäärään sen sijaan että se annettaisiin rauhassa tehdä loppuun, tullaan kehityksen aikana ottamaan oikopulkuja ja pahimmillaan tehdään isoja virheitä arkkitehtuurin puolelle jotka paskoo peliä pysyvästi koska myöhemmin näiden korjaaminen tulisi liian kalliiksi.

Ja jos jostain syystä peli halutaan julkaista keskeneräisenä kakkapallona testaamatta niin miksi ei vaan rehellisesti voisi julkaista beta tai early access versiona? Kuluttajien harhaanjohtaminen ei ole mikään välttämättömyys.



Edit: Yritin taas vaihteeksi päästä lentämään. Career moden aloitus pikkulentokentällä lähellä Zürich:iä. Odottelen 30min että alueen assetit latautuisivat...mutta ei. Edelleen suttuista paskaa ja kun yrittää aloittaa itse lentoa niin musta latausruutu.

Saapa nähdä mikä ratkaisu tähän nyt tulee vai vedetäänkö peli takaisin fundamentaalisesti virheellisen teknisen suunnittelun takia. Tuntuu uskomattomalta, mutta ehkä Asobo ja Microsoft eivät oikeasti laskeneet oikein paljonko sitä dataa striimataan azure-palvelimilta ja nyt sitten kapasiteetti ei vain tule riittämään niin että tämä olisi koskaan kannattavaa. Ehkä alkaa olemaan aika vain vetää koko homman pöntöstä alas ja palauttaa normaalit satojen gigojen ladattavat paketit.

Tässä redditistä parhaita paloja viimeisten tuntien ajalta:
1732204440056.webp
1732204447048.webp

1732204677492.webp
 
Viimeksi muokattu:
Huomaa kyllä pelissäkin että meinaa olla tällä hetkellä vähän tuulista Helsingissä. Ei meinaa Cessna pysyä kovin suorassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 286
Viestejä
4 507 895
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom