Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Käyttöliittymä oli FS2020:nkin huonoimpia puolia, nyt pikaisella vilkaisulla tähän on onnistuttu tekemään vieläkin huonompi käyttöliittymä. No, ehkä se on tottumiskysymys, pitää huomenna testailla kunhan pahimmat ruuhkat alkaa helpottaa.Xboxilla pääsin lentämään pikaisesti Helsingin päällä. Käyttöliittymä vaikuttaa hyvin sekavalta. Olisi toivonut että ohjain olisi suoraan toiminut kuten FS2020.
Täällä meni 17%:sta 95%:iin nopeesti ja nyt sitten taas ikuisuusprosentteja. 97% ollut ruudussa n. 10min ja ilmoitetaan että "loading unusually long: log saved"17% pomppasi käytännössä loppuun asti kerralla.
Nähtävästi näin kun tekee niin alkaa koko paska alusta... 6% jumitus maximus.Jos lataus jumittaa 90-100% välillä pitkään niin kannattaa restartata simu.
Kyllähän tämä ostaa pitäs ko tässä kuvia ja videoita kuolannu, hinta tosin sylettää.
Tulee jossain kohtaa mutta ei ole vielä julkaisussa.Puskalentoja en löytänyt ollenkaan. Onkohan niitä tulossa? Ne on kuitenkin mulle se tärkein juttu simussa .
Yllätyin, ettei tarvittavia tiedostoja saanut latailtua jo etupeltoon valmiiksi kuten monen muun pelin kohdalla on ollut.
Ei kai tän ois yllätyksenä pitänyt tulla mut niin vaan sitä aatteli et ois jo neljän tunnin jälkeen päässy lenteleen.
Jostain syystä Game Passin kautta kun teen alkulatausta, tulee 100%:in kohdalla virhe, josta ei pääse eteenpäin. Siis siellä Game Pass clientissä. Virhekoodi 0x8007139f , en vielä googlettanut.
Ei taida olla hinnat vielä tiedossa ja pelin sisäinen kauppapaikkakin avataan vasta parin viikon kuluttua.Mitäs pelin sisällä upgradet maksaa standard editionista?
Hommahan toimii niin että peli vie koneella vain vähän kiintolevytilaa ja tekstuureita ym. striimataan netistä sitä mukaa kun tarve. Voishan ne toki tehdä pelin niin että se vie pari teraa kiintolevytilaa. Veikkaan että porukka ulisisi siitäkin.Nyt tulee "Login queue. Too many users are trying to connect at the same time". Ei mua kiinnosta paskaakaan mikään "login" tai muut käyttäjät. Peli käyntiin ja piste.
Tämä peli on loistava esimerkki siitä että me tarvitaan lainsäädännöllinen kielto tarpeettomille always-online/login vaatimuksille, drm-häiriköinnille yms. peleissä.
Usein always online on perusteeton, mutta mielestäni tässä tapauksessa täysin perusteltu.
Joo tiedän kyllä miten tämä peli on suunniteltu. Historiallisen paska idea ja samalla vaarantaa pelin tulevaisuuden kun serverit kuitenkin lyödään joku päivä kiinni.Hommahan toimii niin että peli vie koneella vain vähän kiintolevytilaa ja tekstuureita ym. striimataan netistä sitä mukaa kun tarve.
No eipä tuo edellinenkään vienyt paria teraa vaan jotain 150GB. Tarkkaa ympäristöä ja satelliittidataa sitten voi striimata bing:stä kuten edellisessäkin. Pelihän on käytännössä FS2020 julkaisu uusilla ominaisuuksilla ja koneilla eli ei tässä assetit ole mitenkään merkittävästi muuttuneet.Voishan ne toki tehdä pelin niin että se vie pari teraa kiintolevytilaa. Veikkaan että porukka ulisisi siitäkin.
Tässä ei ole ainoatakaan perustetta tuolle ja ihan minimissään voisivat tarjota nettistriimauksen ja offline-assetit rinnakaisina vaihtoehtoina jotta jokainen voi itse valita miten haluaa tätä pelata.Usein always online on perusteeton, mutta mielestäni tässä tapauksessa täysin perusteltu.
Kannattaa testailujen kanssa odottaa siihen kunnes saavat serverit toimintavarmoiksi kun 2024 striimaa kaiken pilvestä.Mutta tosiaan eilen pikakokeilulla jäi vähän mietityttämään onko grafiikat huonommat kuin 2020:ssa, täytyy vuorotellen vielä noita boxilla vertailla
Ei tuota kyllä edelleenkään voi pelata. Nyt se sentään käynnistyy, mutta kaatuu heti joko välittömästi lentokentän latautuessa tai muutaman minuutin lentelyn jälkeen. Erittäin harmillista. Pitänee odotella muutama viikko ainakin varmaan sitten kunnes early access päättyy.
Onko kellotuksia koneessa tai mahdollista korruptoitumista tiedostojärjestelmässä? Tänään rupesi itselläni toimimaan eikä ole kaatuillut kertaakaan. Käynnistys on ikävän hidas 17% asti.Ei tuota kyllä edelleenkään voi pelata. Nyt se sentään käynnistyy, mutta kaatuu heti joko välittömästi lentokentän latautuessa tai muutaman minuutin lentelyn jälkeen. Erittäin harmillista. Pitänee odotella muutama viikko ainakin varmaan sitten kunnes early access päättyy.
Ei ole kellotuksia tai muuta, kaikki muu on pyörinyt kyllä ihan hyvin. Poistin juuri moninpelin ja reaaliaikaisen liikenteen käytöstä. Sen jälkeen ainakin yksi puolen tunnin lento meni alusta loppuun, en tiedä oliko sillä osuutta asiaan. Sitten yritin Helsinki-Vantaan ladata, jäi siihen sitten taas.Onko kellotuksia koneessa tai mahdollista korruptoitumista tiedostojärjestelmässä? Tänään rupesi itselläni toimimaan eikä ole kaatuillut kertaakaan. Käynnistys on ikävän hidas 17% asti.
Tämä se on vähän harmi, että pelejä on jo niin pitkään julkaistu keskeneräisenä, että osa pelaajista ei näe valittamisen aihetta, vaikka julkaisu olisi niin rikki, ettei peliä voi edes pelata.Itse en näe mitään syytä huolestua näin pian julkaisun jälkeen. Odottelen rauhassa päiviä tai viikkoja pahimpien ongelmien selvittämistä.
Miksi näitä pelejä ei julkaista vasta niiden "päivien tai viikkojen" jälkeen, kun pahimmat virheet on korjattu?
Voin vähän tarkentaa sanomisiani. Tarkoitin, että en pidä tuota julkaisussa tapahtuvaa palvelinten kuormitusta (jos kyse siitä) kauhean huolestuttavana. Ei ole niin kova paniikki päästä lentämään juuri julkaistulla simulaattorilla. Tietysti olisi voinut odottaa MS:ltä parempaa valmistautumista.Tämä se on vähän harmi, että pelejä on jo niin pitkään julkaistu keskeneräisenä, että osa pelaajista ei näe valittamisen aihetta, vaikka julkaisu olisi niin rikki, ettei peliä voi edes pelata.
Miksi näitä pelejä ei julkaista vasta niiden "päivien tai viikkojen" jälkeen, kun pahimmat virheet on korjattu?
Toki tämän kyseisen pelin kannalta voi osin ymmärtää, että kunnollinen todellisuutta vastaava testaus voi olla vaikeaa järjestää, johtuen assettien striimaamisesta.
Jep, olivat toki yrittäneet peräti 200000 simuloidulla käyttäjällä, mutta testit ei sitten ihan vastannut oikean maailman tapahtumia kuitenkaan:Toki tämän kyseisen pelin kannalta voi osin ymmärtää, että kunnollinen todellisuutta vastaava testaus voi olla vaikeaa järjestää, johtuen assettien striimaamisesta.
ilmainen beeta testaus, vähän jotain parran pärinää saattaa esiintyä joku ehkä palauttaa pelin. mutta tuleepahan testattuaTämä se on vähän harmi, että pelejä on jo niin pitkään julkaistu keskeneräisenä, että osa pelaajista ei näe valittamisen aihetta, vaikka julkaisu olisi niin rikki, ettei peliä voi edes pelata.
Miksi näitä pelejä ei julkaista vasta niiden "päivien tai viikkojen" jälkeen, kun pahimmat virheet on korjattu?
Toki tämän kyseisen pelin kannalta voi osin ymmärtää, että kunnollinen todellisuutta vastaava testaus voi olla vaikeaa järjestää, johtuen assettien striimaamisesta.
Trollaatko, vai oletko ihan aikuisten oikeesti tosissasi? Että sillä ei ole mitään merkitystä julkaistaanko pelit keskeneräisinä vai valmiina?Toisaalta, miksi pitäisi? En oikein näe pointtia tälle valitukselle. Siis lopputuloksen kannalta mulle on aivan sama, kumpi tapahtuu: 1. peli julkaistaan rikkinäisenä marraskuun alussa, sitä testataan ja fiksataan ja se on erittäin hyvässä kunnossa tammikuun alussa kun alan sitä pelata, tai 2. Peliä ei julkaista marraskuun alussa, sitä testataan ja fiksataan ja se on erittäin hyvässä kunnossa tammikuun alussa jolloin se julkaistaan ja alan sitä pelata. Kummassakin tapauksessa peli on samana hetkenä ihan yhtä pelattavassa kunnossa.
Trollaatko, vai oletko ihan aikuisten oikeesti tosissasi? Että sillä ei ole mitään merkitystä julkaistaanko pelit keskeneräisinä vai valmiina?
En sinänsä ole kovin huolissani MSFS:n osalta, mutta ei tää nyt ihan täysin yleisenä sääntönä toimi koska on täysin mahdollista ja sitä on kyllä tapahtunutkin että pelejä julkaistaan täyteen hintaan keskeneräisenä eikä niitä sitten syystä tai toisesta valmiiksi korjatuksi versioksi koskaan saadakaan.En trollaa ja olen juuri sitä mieltä mitä kirjoititn. Jos oli joku kohta epäselvä, niin kysy rohkeasti niin tarkennan. Ja ei, musta ei ongelma, että pelit julkaistaan keskeneräisinä. Peli on valmis kun se on valmis, ei silloin kun se julkaistaan. En näe mitään ongelmaa, että joku haluaa pelata ei-valmista bugista tuotosta aiemmin kuin minä, joka odottelen rauhassa että ne bugit on korjattu. Saan kummassakin tapauksessa bugittoman pelin ihan samaan aikaan pelattavaksi.
Asia harvinaisen selkeä. Itse olen hyvinkin eri mieltä, jopa vaikka harvemmin ostan julkaisussa. Mutta jättäkäämme offtopic tähän.En trollaa ja olen juuri sitä mieltä mitä kirjoititn. Jos oli joku kohta epäselvä, niin kysy rohkeasti niin tarkennan. Ja ei, musta ei ongelma, että pelit julkaistaan keskeneräisinä. Peli on valmis kun se on valmis, ei silloin kun se julkaistaan. En näe mitään ongelmaa, että joku haluaa pelata ei-valmista bugista tuotosta aiemmin kuin minä, joka odottelen rauhassa että ne bugit on korjattu. Saan kummassakin tapauksessa bugittoman pelin ihan samaan aikaan pelattavaksi.
En sinänsä ole kovin huolissani MSFS:n osalta, mutta ei tää nyt ihan täysin yleisenä sääntönä toimi koska on täysin mahdollista ja sitä on kyllä tapahtunutkin että pelejä julkaistaan täyteen hintaan keskeneräisenä eikä niitä sitten syystä tai toisesta valmiiksi korjatuksi versioksi koskaan saadakaan.
Tämä pätee ylipäätään niissä keisseissä jossa ne pelin bugit tullaan joskus korjaamaan jos niitä koskaan tullaan korjaamaan. Muilta osin tämä on ihan hyvä teoria, mutta harvoin käytäntö. Kun peli hoputetaan pakolla tiettyyn päivänmäärään sen sijaan että se annettaisiin rauhassa tehdä loppuun, tullaan kehityksen aikana ottamaan oikopulkuja ja pahimmillaan tehdään isoja virheitä arkkitehtuurin puolelle jotka paskoo peliä pysyvästi koska myöhemmin näiden korjaaminen tulisi liian kalliiksi.En trollaa ja olen juuri sitä mieltä mitä kirjoititn. Jos oli joku kohta epäselvä, niin kysy rohkeasti niin tarkennan. Ja ei, musta ei ongelma, että pelit julkaistaan keskeneräisinä. Peli on valmis kun se on valmis, ei silloin kun se julkaistaan. En näe mitään ongelmaa, että joku haluaa pelata ei-valmista bugista tuotosta aiemmin kuin minä, joka odottelen rauhassa että ne bugit on korjattu. Saan kummassakin tapauksessa bugittoman pelin ihan samaan aikaan pelattavaksi.