Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Eipä se tarkoita, että pääset mukaan Alphaan, vaikka sen hakemuksen täytät.
juu ei, itse laitoin hakemuksen ekana päivänä kun se tuli. Konekin on ihan ok, 9900k,32GB,2080ti, eikä ole kutsua tullut.
Harmittaa ihan rotan lailla, etten päässyt alphaan.

@spede millaiset vaikutelmat on yleisesti verrattuna xplane/p3d?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
@spede millaiset vaikutelmat on yleisesti verrattuna xplane/p3d?
Ei tule P3D:tä ikävä, ero sulavuudessa ja grafiikoissa on melkoinen. X-planea vähemmän käyttänyt, mutta mitä nyt muiden screenshotteja katselin vertailun vuoksi niin kyllä se jälkeen jää huolella. Etenkin kaikki sääolosuhteet, pilvet, valot jne on ihan toisesta universumista tässä.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Siellä oli kysymyksiä mitä pelejä pelaat, mitä ohjaimia omistat, minkä tasoinen olet, oletko pelannut vanhempia lentosimulaattoreita, netti nopeuden ym. Ja lopuksi piti lähettää se dxdiag raportti omasta koneesta.
Missä vaiheessa kysymykset tuli esiin?
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Siellä oli erillinen postaus, jossa linkki ilmottautumiseen.
Oliko kysymykset insideriin rekisteröitymisen yhteydessä vai oliko linkki Alphaan ilmoittautumisessa?
Rekisteröidyin insideriin ja sieltä tuli vain maili missä oli vaan tervetulotoivotus insideriin ja linkki sähköpostiosoitteen vahvistamiseksi.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 468
Oliko kysymykset insideriin rekisteröitymisen yhteydessä vai oliko linkki Alphaan ilmoittautumisessa?
Rekisteröidyin insideriin ja sieltä tuli vain maili missä oli vaan tervetulotoivotus insideriin ja linkki sähköpostiosoitteen vahvistamiseksi.
Noin minäkin tein, mutta siellä insiderissa ollut erillinen postaus:
https://www.flightsimulator.com/october-10th-2019-insider-update/

Jossa oli linkki
https://www.flightsimulator.com/flighting-signup/

Ja tuolla olisi sit ollut rekisteröitymislomake itse alphaan. Eli vaikka olet insiderissa, eri alphoihin ja Betoihin täytyy erikseen rekisteröityä.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
388
Jos tuo pyörii 2k resolla 2070:llä highlla, niin saako jo toivoa että fullhd/1070 riittää ainakin high-asetuksille...? Onkohan kuinka prosessori-intensiiviistä touhua odotettavissa? Ja optimointihan on varmaan vielä kesken...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Jos tuo pyörii 2k resolla 2070:llä highlla, niin saako jo toivoa että fullhd/1070 riittää ainakin high-asetuksille...? Onkohan kuinka prosessori-intensiiviistä touhua odotettavissa? Ja optimointihan on varmaan vielä kesken...
Veikkaan, että enemmänkin GPU intensiivinen, kuten muutkin nykyaikaiset moottorit.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Niin aikaisessa vaiheessa ettei suorituskyvystä voi oikein vetää mitään johtopäätöksiä. Kyllä se sulavammin toimii mitä P3D ikinä pelitti omalla setillä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Niin aikaisessa vaiheessa ettei suorituskyvystä voi oikein vetää mitään johtopäätöksiä. Kyllä se sulavammin toimii mitä P3D ikinä pelitti omalla setillä.
Miltäs Helsinki näyttää yöllä verrattuna p3d? Teiden valaistukset jne?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Miltäs Helsinki näyttää yöllä verrattuna p3d? Teiden valaistukset jne?
Ei oo oikein mitään kunnon scenery pakettia p3d:lle, että vois mitenkään reilua vertailua suorittaa.

Tässä on tuo perus satelliittikuvasta generoitu scenery samaa luokkaa, mitä maksullisissa kilpailijoissa aiemmille simeille. Toki spesifiset rakennukset jne. puuttuvat, kun on tosiaan generoitu.

Sitten niille alueille missä on fotogrammetriaa käytetty ei pysty p3d:lle edes rahalla ostamaan mitään yhtä hyvää + kun vielä huomioi miten se ilme muuttuu päivän- ja vuodenaikojen, säätilojen mukaan jne, mikä vaikuttaa kokonaisuuteen yllättävän paljon.
 

jvm

Liittynyt
22.01.2020
Viestejä
4
Onko kenelläkää tietoa että onko suomessa/pohjoismaissa paljoa noita ketkä tekevät sceneryitä? Eli onkohan mitään mahdollisuutta että tulevaisuudessa koittaa sekin päivä että suomen isoimmat kaupungit näyttäisivät aidoilta..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Toi kuva oli ihan simun omilla fb-sivuilla.

Päivä päivältä vaan hatuttaa enemmän ja enemmän ettei ole saanut kutsua.
Niitä kutsuja jaellaan edelleen, kuun loppuun asti mun tietääkseni joten vielä on mahkut päästä testailemaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Niitä kutsuja jaellaan edelleen, kuun loppuun asti mun tietääkseni joten vielä on mahkut päästä testailemaan.
27.1 asti, mutta epäilen, että ei siellä ketään viikonloppuna töissä ole, joten 2 päivää aikaa. Kyllä tässä mahdollisuudet on niin minimaaliset kuin voi olla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Mikä idea tossa id:n näyttämisessä on screenshotissa kun se on niin helppo kuitenkin piirtää fotarilla yli?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 047
Mikä idea tossa id:n näyttämisessä on screenshotissa kun se on niin helppo kuitenkin piirtää fotarilla yli?
Fotarissa voi myös kaunistella kaikkea ja tehdä mitä vaan, mutta sama ei onnistukaan jossain livestriimissä...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Tossa on myös vesileimat, näkyy screenshotista jos vähän silmiä siristelee.

Tälläisen paikallisen sadekuuron sain aikaiseksi tänään (kuva oikeasta elämästä):

Oli erittäin komea. :psmoke:
Upean näköinen.
Aika pienellä alueella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Pistivät viikkopäivityksessä muutaman kuvan lisää jakoon.
Selasin topikkia alaspäin ja katselin noita kuvia. Viimeisen kohdalla älysin että hetkinen. Nämähän oli siis pelistä otettuja. Piti oikein selata takaisin ylöspäin ja varmistaa asia. :D
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Home - Microsoft Flight Simulator

Nyt voi taas rekisteröityä ja päivittää koneen speksejä
upload_2020-1-24_8-22-14.png


31.3. mennessä pitäisi tulla vahvistus pääseekö alfaan. Varmaan on niin että eivät enää valitse alfaan, mutta betaan voi päästä jos nyt ilmoittautuu.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
No nyt on rekisteröidytty ja sit vaan toivorikasta odottelua.
Odotellessa vois opetella noita navigointi laitteita X-Planessa ja FSX.ssä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
32gb muistia täytyy olla et voi ees päästä.
On niitä muitakin päässyt kyllä. Pieni osuus toki vain.

mut on varmaan laitettu listojen ulkopuolelle, kun en ole päässyt. Rekisteröitynyt ekana päivänä ja nyt haetaan lisää porukkaa sisään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Löytyy 32Gb. Sillon kun rakentelin konetta uusiks niin kuulu mielipiteitä että kaikki yli 16Gb .n on turhaa.....
Omasta mielestä VR käytössä sen eron huomas ihan käytännössäkin.
Juu, olihan quad coret ja auton ilmastoinnitkin ihan turhia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Löytyy 32Gb. Sillon kun rakentelin konetta uusiks niin kuulu mielipiteitä että kaikki yli 16Gb .n on turhaa.....
Omasta mielestä VR käytössä sen eron huomas ihan käytännössäkin.
No ei se lopullinen versio tästäkään pelistä "vaadi" mitään 32Gb, kyllä 16Gb riittää varmasti oikein mainiosti.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 468
No ei se lopullinen versio tästäkään pelistä "vaadi" mitään 32Gb, kyllä 16Gb riittää varmasti oikein mainiosti.
Juu ei todellakaan vaadi. Ei vain taida tällä hetkellä vapauttaa muistia, vaan pitkissä sessioissa alkaa viemään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
@spede miltäs strobovalot näyttää pilvessä?

Joskus ulkomailla, en muista missä, oli hotelli ihan kentän vieressä. Oli kiva sumu silloin, niin laskeutuvat koneet näytti jotenkin aavemaisilta.
 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Jotenkin muistelisin, että ainakin jossain vaiheessa vilauttivat suorituskyvyn suhteen jotain minimivaatimuksia ja suosituksia joihin tähtäilevät. Taisi olla niissä minimivaatimuksissa ainakin silloin 8 Gt RAM ja 3 Gt VRAM.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Jotenkin muistelisin, että ainakin jossain vaiheessa vilauttivat suorituskyvyn suhteen jotain minimivaatimuksia ja suosituksia joihin tähtäilevät. Taisi olla niissä minimivaatimuksissa ainakin silloin 8 Gt RAM ja 3 Gt VRAM.
Onkohan toi 32Gb vaade tonne Alphaan joku huuhaa juttu vai mitä?
Mun koneessa kyllä on mutta ihmettelen tota vääntöö?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Kyllä sitä ehtii lentää tuolla myöhemminkin, ei nuo vanhat vaihtoehdot ole niin huonoja. Grafiikka ei ehkä ole niin hyvää, mutta riittävää kuitenkin.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
34
Onko kellään kuka mukana alphassa niin saitek lento paneeleita multi jne ja miten toiminut jos on ?

itse miettinyt ostella noita vai löytyykö jotain parempia ehdotuksia ?

edittiä aikaa on kun viimeksi fs pelaillut taisi olla 2002 tjsp noita sota hommeleita tullut enempi sen jälkeen, mutta taukoa on paljon silti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Onko kellään kuka mukana alphassa niin saitek lento paneeleita multi jne ja miten toiminut jos on ?

itse miettinyt ostella noita vai löytyykö jotain parempia ehdotuksia ?

edittiä aikaa on kun viimeksi fs pelaillut taisi olla 2002 tjsp noita sota hommeleita tullut enempi sen jälkeen, mutta taukoa on paljon silti.
Ootko kokeillut lentosimuja VR vehkeillä? Niillä olis "oikee" ohjaamo aina hollilla.
Mielenkiinnolla odotan tuleeko tähän uuteen VR tukea ja miten saavat toimimaan.
 

jvm

Liittynyt
22.01.2020
Viestejä
4
Ootko kokeillut lentosimuja VR vehkeillä? Niillä olis "oikee" ohjaamo aina hollilla.
Mielenkiinnolla odotan tuleeko tähän uuteen VR tukea ja miten saavat toimimaan.

Toivottavasti tulee vr tuki, ja noi hand trackit yleistyisivät niin voisi omalla kädellä painella nappuloita. Itse miettinyt että jos hommaisi pimaxin 5k tai 8k vr lasit ja odotellu että toi hand tracking yleistyisi niin ei tarvitse kuin polkimet, joystickin ja kaasukahvan. Ja sit tietty mukava penkki ja pähkäilly että jos laittaisi subbarin penkin alle nii saisikohan sen toimimaan niin että penkki tärisisi kun kone tärisee..
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Toivottavasti tulee vr tuki, ja noi hand trackit yleistyisivät niin voisi omalla kädellä painella nappuloita. Itse miettinyt että jos hommaisi pimaxin 5k tai 8k vr lasit ja odotellu että toi hand tracking yleistyisi niin ei tarvitse kuin polkimet, joystickin ja kaasukahvan. Ja sit tietty mukava penkki ja pähkäilly että jos laittaisi subbarin penkin alle nii saisikohan sen toimimaan niin että penkki tärisisi kun kone tärisee..
SimShaker JetSeat niin kyllä tärisee penkki lentskarilla, kilpurilla niinku rekallakin! En pitäny hintaa mitenkään pahana kun tuntuu olevan toimintavarma laite.
Eli kyseessä tuoliin laitettava päällinen missä kahdeksan värinämoottoria jotka saavat ohjauksen usp kaapelilla pelin forceista.
Gametrix JetSeat in Andre's shop
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
52
Onko tullut kutsuja kenellekään?
Minulle tuli perjantaina ilmoitus että olen hyväksytty tech alphaan, mutta itse alphaa ei ole näkynyt eikä tuolla sivuilla ole minun profiilissa mitään erikoista. Mutta kai sieltä joku joskus tulee...

Itse simu ei sinänsä kiinnosta ennen VR tukea mutta oishan tuota mukava testata miltä näyttää ja tuntuu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Minulle tuli perjantaina ilmoitus että olen hyväksytty tech alphaan, mutta itse alphaa ei ole näkynyt eikä tuolla sivuilla ole minun profiilissa mitään erikoista. Mutta kai sieltä joku joskus tulee...

Itse simu ei sinänsä kiinnosta ennen VR tukea mutta oishan tuota mukava testata miltä näyttää ja tuntuu.
Alpha on ollut kiinni nyt 2 päivää. Niillä tuli jotain ongelmia päivityksen kanssa ja rukkaavat sitä kuntoon.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Minulle tuli perjantaina ilmoitus että olen hyväksytty tech alphaan, mutta itse alphaa ei ole näkynyt eikä tuolla sivuilla ole minun profiilissa mitään erikoista. Mutta kai sieltä joku joskus tulee...

Itse simu ei sinänsä kiinnosta ennen VR tukea mutta oishan tuota mukava testata miltä näyttää ja tuntuu.
Eikö siellä sivuilla ole suljettu foorumi hyväksytyille? Pääsetkö sinne?
 

jvm

Liittynyt
22.01.2020
Viestejä
4
SimShaker JetSeat niin kyllä tärisee penkki lentskarilla, kilpurilla niinku rekallakin! En pitäny hintaa mitenkään pahana kun tuntuu olevan toimintavarma laite.
Eli kyseessä tuoliin laitettava päällinen missä kahdeksan värinämoottoria jotka saavat ohjauksen usp kaapelilla pelin forceista.
Gametrix JetSeat in Andre's shop

Toi kyllä olis helpompi vaihtoehto, kiitoksia vinkistä :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 345
Viestejä
4 157 942
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom