Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Noniin, pääsi jatkaan nyt sitten matkaa! Oulusta lyhyt pyrähdys Tornioon, hyvä keli VFR:lle...
Microsoft Flight Simulator - 1.8.3.0 24_09_2020 22_11_07.png
Microsoft Flight Simulator - 1.8.3.0 24_09_2020 22_22_23.png



Kunnes yhtäkkiä se ei enää ollutkaan ja tuli hiukkasen kuumottava laskeutuminen VFR:nä Tornioon :D Siellä kenttä näkyy, yhtäkkiä jo pelottavan lähellä.

Microsoft Flight Simulator - 1.8.3.0 24_09_2020 22_24_22.png


Lived to fly another day
Microsoft Flight Simulator - 1.8.3.0 24_09_2020 22_31_05.png
 
Noniin, pääsi jatkaan nyt sitten matkaa! Oulusta lyhyt pyrähdys Tornioon, hyvä keli VFR:lle...
Microsoft Flight Simulator - 1.8.3.0 24_09_2020 22_11_07.png
Microsoft Flight Simulator - 1.8.3.0 24_09_2020 22_22_23.png



Kunnes yhtäkkiä se ei enää ollutkaan ja tuli hiukkasen kuumottava laskeutuminen VFR:nä Tornioon :D Siellä kenttä näkyy, yhtäkkiä jo pelottavan lähellä.

Microsoft Flight Simulator - 1.8.3.0 24_09_2020 22_24_22.png


Lived to fly another day
Microsoft Flight Simulator - 1.8.3.0 24_09_2020 22_31_05.png
Torniossa olisi ILS-lähestymisjärjestelmä toisesta suuntaa (kiitorata 18). Sillä pääsee turvallisesti alas, vaikka näkyvyys olisi heikko. Näillä ohjeilla voisi onnistua harjottelu.
 
Kiitos, on noita ILS ja RNAV-laskeutumisia tullut kyllä reenailtua ja yleensä lennänkin IFR:nä, mutta nyt ajattelin vetää lyhyen lennon VFR:nä, loppuun saakka kun kerran aloitin :D Enkä kehannu enää ruveta kyseleen ifr lähestymiseen lupia ja kiertään ympäri kun kenttä oli jo siinä ihan kohta jo hyppysissä ja luvat VFR:ään saatu :devilish:
 
Onko pelissä vielä yhtään siltaa minkä ali voi lentää? :D Itse olen kokeillut Golden Gaten ja äsken Brooklynin, no go. Sivuhuomautuksena Manhattan näyttää 4k Ultra Presetillä 30-50 FPS mainiolta :thumbsup:
 
Caranedolta tuli Mooney M20R, osa varmaan jo huomannut. Tuo on perinteisemmillä mittareilla. Ainakin @omenanraato näyttää olevan tuo. Osaatko antaa omaa revikkaa lentomallista?
 
Caranedolta tuli Mooney M20R, osa varmaan jo huomannut. Tuo on perinteisemmillä mittareilla. Ainakin @omenanraato näyttää olevan tuo. Osaatko antaa omaa revikkaa lentomallista?
Lentomallissa itsessään ei ole mulla mitenkään valitettavaa. Aika default koneiden luokkaa sen osalta. Joskin maassa ollessa hienosti huomaa kovalla tuulella kun kone heiluu tuulessa.

Noin muutoin koneessa toimii about kaikki. Ei inop nappeja käytännössä ole ollenkaan ja muutoinkin tuosta on tullut oma lempikone. On itseasiassa eka marketplacen ostos joka ei kaduta kovasta hinnastaan huolimatta, päinvastoin kuin kaikki muut ostokset ja olen melkein kaiken sieltä kuitenkin ostanut.

Koneesta näkee hyvin ulos, kaikki toimii, se näyttää todella hyvältä. Esim maassa ollessa parkissa saa koneen viereen lisävirtaa, hinaustankoa jne. Todella jees.
Laitoinkin kuvia jo aikaisemmin Malmilta, mutta tässä vielä sisäkuvia:
A024956C-52AD-4C3C-97E5-EB4BE273B8B6.jpeg
B947FE9B-914C-44E4-A5CD-FF3B7281F8C5.jpeg
F4A74E6C-B398-403C-9514-B734A967A4C8.jpeg
6B3849CE-8D06-4766-A038-CB74467060CE.jpeg


Edit: se unohtui sanoa miinuksena, että koneessa on custom radio systeemit, niin transponderia ja ADF:ää en pysty hallitsemaan Saitekin Radio Panelita Spad Next softalla.
 
Viimeksi muokattu:
0789835829d867daf241a2abafa89531468477f47d89d0a71a0ebd30f7d41c4880233c2f.jpg


Tervetuloa kaikki halukkaat FISD:n "Helsinki landmarks" yhteistyöprojektiin. Olen päivittänyt tekemääni ohjetta (3D_mallinnusohje_aloittelijoille_tekijänä_Corsten.pdf), jossa on oma kappale nyt tätä projektia varten. Minun methodilla yhden 3d objektin tekemiseen ei mene 10min kauempaa. Olen tehnyt myös ohjevideon blenderin bisect-työkalun tehokkaaseen käyttöön.

Tässä projektissa zoom level on L18, joka ei näytä läheltä hyvältä, mutta kaukaa riittävältä. Näin tuleva zip paketti ei tule olemaan liian iso. Esimerkiksi Pasilan linkkitornin koko L18 laadulla on 0,7mt. Tulkaa halukkaat siis FISD:n foorumille tsekkaamaan, kuka tekee ja mitä: Helsinki landmarks - yhteistyöprojekti sieltä löytyy esim linkki Helsingin 3d datan L18 latuun zip-tiedostona (1,8gt). Tervetuloa !
 
0789835829d867daf241a2abafa89531468477f47d89d0a71a0ebd30f7d41c4880233c2f.jpg


Tervetuloa kaikki halukkaat FISD:n "Helsinki landmarks" yhteistyöprojektiin. Olen päivittänyt tekemääni ohjetta (3D_mallinnusohje_aloittelijoille_tekijänä_Corsten.pdf), jossa on oma kappale nyt tätä projektia varten. Minun methodilla yhden 3d objektin tekemiseen ei mene 10min kauempaa. Olen tehnyt myös ohjevideon blenderin bisect-työkalun tehokkaaseen käyttöön.

Tässä projektissa zoom level on L18, joka ei näytä läheltä hyvältä, mutta kaukaa riittävältä. Näin tuleva zip paketti ei tule olemaan liian iso. Esimerkiksi Pasilan linkkitornin koko L18 laadulla on 0,7mt. Tulkaa halukkaat siis FISD:n foorumille tsekkaamaan, kuka tekee ja mitä: Helsinki landmarks - yhteistyöprojekti sieltä löytyy esim linkki Helsingin 3d datan L18 latuun zip-tiedostona (1,8gt). Tervetuloa !
Tätä olenkin odottanut. Hienoa ja kiitokset!

Olen odottanut lähinnä VR-tukea peliin, mutta taidan ostaa jo varastoon kun on tuo Game Pass for PC voimassa (ostin euron tutustumisen). Sitä kautta saa -20% hinnasta.
 
Kiireisen viikon jälkeen kiva taas hypätä Stornowayssä TBM:n ohjaimiin ja jatkaa tätä upeaa matkaa. Tänään paineltiin Loch Nessin kautta Glasgowiin kädessä huurteinen ja retromusa taustalla. Skotlannissa alkaa löytymään jo elämää verrattuna Grönlannin tuppukyliin. Maisemat jatkuu edelleen upeina kivisine rantoineen, vuoristoineen ja maaseutukylineen.

Stornowaystä nousun jälkeen löytyi pieni, rauhallinen kylä meren äärellä, aika mukavat ympäristöt.
8192e4609d37fc2b2dd918a2b12a3ee9.jpg


Näillä kulmilla oli vähän hytkytystä, sielu lepää pöristellä jälleen pitkästä aikaa...
73d6b6efd137a69c844720dc91ac9ad7.jpg


Loch Nessin hirviötä en bongannu tällä kertaa.
7a8c586024efd654e3e46a49fa45bae5.jpg


Mukavaa vastapainoa harrastuksille, työlle ja arjelle. Eihän tässä valittamista.. :kahvi:
02f7e1ba4e2a4a7b9305930caaf7e0b3.jpg


Showcase jälleen bugas joten en tällä kertaa tän kummempaa kuvaa saanu vaikka pyöriskelinki jonkun tovin Glasgowin "suurkaupungin" yllä, tässä jo kääntymässä finaaliin.
e5d9263c405750db06ebf931c426d389.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Olipas erikoinen laskeutuminen Tallinnaan tänään. Olin laskukiidossa CJ4:llä ja sain laskeutumisluvan. Takaa oli tulossa Airbalticin kone, joka sai myös laskeutumisluvan laskeutua minun jälkeen. No airbaltic painoi minusta ohi alakautta laskukiidossa :O ja oli ehtinyt jo kiitoradalle ja sai sitten käskyn vetää ylös ja vetikin sitten kyllä ylös ihan ohjeiden mukaan. Vähän ehkä tuo ATC kaipaa optimointia.
 
Sain toimimaan köyhän miehen VR:n ohjeiden mukaan. Eli Bigscreen Beta ja Opentrack ilmaisohjelmistot, niin voi käyttää trackIR:n tapaan virtuaalikankaalta. Huomattavasti parempi kuin pelkkä näyttö, oikea trackIR toki parempi. Ei se vielä yhtä hyvä ole kuin X-Plane, mutta grafiikka ja maisemat ovat paremmat. Eli vielä ainakin jonkun aikaa molemmat asennettuina. X-Planella ei kyllä tee mieli lennellä maksullisten maisemien ulkopuolella enää.

FS2020 ei enää kaatuillut tai jäänyt lataus jumiin. Asobo on hyvin saanut korjattuja vikoja. Lensin tänään DV20:llä ja Baronilla FS2020:n puolella, X-Planessa sitten Hughes 500D:llä ja Fokker DR.I:llä.
 
Kuinkahan monta kenttää Suomesta puuttuu? Tässä viikon vanhassa lento-onnettomuusjutussa mainitaan Hallin lentoasema. Äsken kävin tarkastamassa mutta kenttää ei löytynyt listasta, sen sijaan lähdin vähän pohjoisempaa Mäntän kentältä ja suunnistin teitä pitkin Hallin kylään niin siellähän kentän grafiikat selvästi olivat. Kiitorata oli vähän möykkyinen kun se oli normaalia mastoa, mutta kiitoradan grafiikat löytyi.

Sama homma Rovaniemi-Sodankylän välillä olevalla varalaskupaikalla.
Hallia ei löydy simusta koska se on puoleksi pilven peitossa, mutta kun tuosta lataa paketin niin pääsee sinnekkin lenteleen: Flightsim.to • EFHA - Halli - Flight Simulator 2020
Jos jotain bugeja löytyy niin voi laitella vaikka privaa mulle.
 
Onkohan bugi tai mitähän olen unohtanut, kun päätin vasiten mennä seuraavan lennon Torniosta Hammerfestiin VOR-navigoinnilla, mutta CDI ei jostain syystä saa dataa NAV1:ltä, johon on pistettu kyllä reitin ensimmäisen VOR-majakan oikea taajuus. Minusta tämä kyllä toimi ennen ainakin Cessna 152:lla, mutta en nyt muista olenko King Air 350i:llä tätä kokeillut. Jääköhän mulla nyt joku nappi vaan painamatta...
 
Mites luulette pystyykö tuota peliä optimoimaan tarpeeksi hyvin että olisi pelattavissa series x:llä herkuilla ja hyvällä resolla. Normi boxille tota ei kyllä edes kannattaisi julkaista kun niin raskas. Vai jääkö pc n herkuksi vaan. Olisi kyllä tosi kiinnostava peli tämä.
 
Mites luulette pystyykö tuota peliä optimoimaan tarpeeksi hyvin että olisi pelattavissa series x:llä herkuilla ja hyvällä resolla. Normi boxille tota ei kyllä edes kannattaisi julkaista kun niin raskas. Vai jääkö pc n herkuksi vaan. Olisi kyllä tosi kiinnostava peli tämä.

Kyllähän tuossa uudessa xboxissa taitaa olla ihan kovat speksit. Uskon että 4k/ultra 30fps:llä on aika varma... fps:iä tuossa ei oikein saa vielä pc:lläkään.... mutta kuhan arvuuttelen.
 
Mites luulette pystyykö tuota peliä optimoimaan tarpeeksi hyvin että olisi pelattavissa series x:llä herkuilla ja hyvällä resolla. Normi boxille tota ei kyllä edes kannattaisi julkaista kun niin raskas. Vai jääkö pc n herkuksi vaan. Olisi kyllä tosi kiinnostava peli tämä.
Eiköhän pysty. Isompi kysymys on kunnon ohjaimet, vaikka padillakin voi lentää.
 
Kyllähän tuossa uudessa xboxissa taitaa olla ihan kovat speksit. Uskon että 4k/ultra 30fps:llä on aika varma... fps:iä tuossa ei oikein saa vielä pc:lläkään.... mutta kuhan arvuuttelen.

Ööh... jos 4k/ultralla saadaan 3080:n kanssa tällä hetkellä 40fps ja 2080 ti:llä jäädään 35 fps niin en kyllä jaksa uskoa että Xbox pääsisi lähellekään tuota jos puhutaan aidosta 4k:sta ja vastaavasta ultra -tasosta.
 
Viimeksi muokattu:
Onko jostain saatavilla Skydive Dubaille scenery fixiä? Oli perkeleellinen hyppyri kiitotiellä 24 ja tämmöiseen LIVE-lentelyaikaan tuli valottomana vähän yllärinä :D
 
Kyllä tää välillä on raivostuttavaa, en saa tuota hammerfest fixiä toimimaan jostain syystä ja se on melkein pakollinen sillä noiden mäkien nouseminen kentälle vaatii vähän kikkailua että edes onnistuu... Sen lisäksi että koneen tunnuksia, loadouttia, vika-asetuksia ei voi tallentaa, vaan ne joutuu joka kerta ennen lentoa tekemään uudelleen... Edes suoraan kiitotieltä aloitus ei auta tuossa mäkiasiassa, koska kone on silloinkin jo sellaisessa mäessä, että lähtee välittömästi taaksepäin ja törmää rakennukseen kun kenttä on ladattu.

Edit. Jeh, toimii nyt. Ihanan tasaista.
20200927083032_1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Sain toimimaan köyhän miehen VR:n ohjeiden mukaan. Eli Bigscreen Beta ja Opentrack ilmaisohjelmistot, niin voi käyttää trackIR:n tapaan virtuaalikankaalta. Huomattavasti parempi kuin pelkkä näyttö, oikea trackIR toki parempi. Ei se vielä yhtä hyvä ole kuin X-Plane, mutta grafiikka ja maisemat ovat paremmat. Eli vielä ainakin jonkun aikaa molemmat asennettuina. X-Planella ei kyllä tee mieli lennellä maksullisten maisemien ulkopuolella enää.

FS2020 ei enää kaatuillut tai jäänyt lataus jumiin. Asobo on hyvin saanut korjattuja vikoja. Lensin tänään DV20:llä ja Baronilla FS2020:n puolella, X-Planessa sitten Hughes 500D:llä ja Fokker DR.I:llä.
Itseasiassa toimii vielä paremmin, kun jätin bigscreenin pois ja asetin lasit otsalle. Nyt se toimii vain pään seurantana ja voin katsoa monitorilta (43" 4K) peliä. Suositan tätä tapaa virtuaalilasien omistajille, jos ei ole muuta päänseurantaa.

Onko muuten Helsinki Landmarks projektin valmit tuotokset jossain ladattavissa?
 
Viimeksi muokattu:
FlyByWire yhteisön kehittämästä open source A32NX projektista on eilen julkaistu uusi vakaa versio 0.3.0.

Modin pääsee lataamaan ja muutoksiin tutustumaan seuraavalta verkkosivulta: https://flybywiresim.com/changelog

e: Projektin lopullinen tavoite on tuottaa simulaattoritasoinen versio A320NEO koneesta. Modia on mukana kehittämässä lukuisia oikean elämän Airbus pilotteja ja mekaanikkoja yms.
 
FlyByWire yhteisön kehittämästä open source A32NX projektista on eilen julkaistu uusi vakaa versio 0.3.0.

Modin pääsee lataamaan ja muutoksiin tutustumaan seuraavalta verkkosivulta: https://flybywiresim.com/changelog

e: Projektin lopullinen tavoite on tuottaa simulaattoritasoinen versio A320NEO koneesta. Modia on mukana kehittämässä lukuisia oikean elämän Airbus pilotteja ja mekaanikkoja yms.

Hienoa, että projekti on ottanut tuulta siipiensä alle näinkin paljon! En ole vielä lentänyt yhdelläkään airlinerilla MSFS:ssä, mutta heti kun tuo alkaa olla edes etäisesti Zibon veroinen, niin menee testiin.
 
Avaatko vähän, mitä tarkoitat coren heikkouksilla ja mitä kaikkea siitä puuttuu tai hankaloittaa kehitystä?
Tuolla on nyt PMDG:n päivitys realistisen 737:n aikataulusta. Tulossa näillä näkymin vasta yli vuoden päästä simun rajoitteiden takia.

Totta puhuakseni en mä osaa noista heikkouksista hirveästi sanoa. Community-A320:n puolella ne ongelmat on vähän eri kuin valmistajilla, jotka tekee melkein kaikki järjestelmät tyhjästä. Modatussa A320:ssa pohjalla on tietysti se vakiokone, ja käytössä pelin sisäiset autopilotti, flight director, bensasysteemit, APU, sähköt, lentomallit jne. Nämä järjestelmät ei taivu täysiksi alusta alkaen muokattaviksi. Niiden sisällä olevat ongelmat on simun koodissa, jota modaajat ei pysty muuttamaan. Ja mitä ilmeisemmin vielä ei ole mahdollista toteuttaa systeemejä sen ulkopuolelle, koska PMDG:llä projekti viivästyy...
 
Tuolla on nyt PMDG:n päivitys realistisen 737:n aikataulusta. Tulossa näillä näkymin vasta yli vuoden päästä simun rajoitteiden takia.

Vähän sääli tuo hiukan ylimielinen toteamus, että nämä tekniset puutteet eivät ole tärkeitä kellekään muille kuin devaajille. Kyllä nuo tekniset yksityiskohdat kiinnostaa meitä muitakin, noilla on ymmärrystä devaamisesta.

Mutta ottaa minkä ottaa. Hienoa, että MS:n puolella asia otetaan tosissaan ja pyritään tekemään tarvittavat muutokset. Sääli, että tätä yhteistyötä ei ehkä aloitettu jo aikoja sitten ja otettu näitä PMDG:n tarpeita ehkä tarpeeksi huomioon aiemmin.
 
Ööh... jos 4k/ultralla saadaan 3080:n kanssa tällä hetkellä 40fps ja 2080 ti:llä jäädään 35 fps niin en kyllä jaksa uskoa että Xbox pääsisi lähellekään tuota jos puhutaan aidosta 4k:sta ja vastaavasta ultra -tasosta.

Eikös tuo Series X:n GPU tule vastaamaan jotain 2080 superin ja 2080ti:n välimaastoa? Varmaa tietoa tietysti ei ole. Uskon että xbox versio on suoraan dx12 (ehkä ultimate) joka saattaa tuoda ne muutamat puuttuvat framet. 2080 superillahan saatiin jo 25fps julkistuksessa ultra/4k.

Mutta kuten sanottu, totuus on se mikä se tulee sitten olemaankaan, sitä ei täällä tiedä kukaan.
 
Eikös tuo Series X:n GPU tule vastaamaan jotain 2080 superin ja 2080ti:n välimaastoa? Varmaa tietoa tietysti ei ole. Uskon että xbox versio on suoraan dx12 (ehkä ultimate) joka saattaa tuoda ne muutamat puuttuvat framet. 2080 superillahan saatiin jo 25fps julkistuksessa ultra/4k.

Mutta kuten sanottu, totuus on se mikä se tulee sitten olemaankaan, sitä ei täällä tiedä kukaan.

Flopseilla laskemalla taisi olla vähän parempi kuin Super. Toisaalta sitten taas 5700 XT:n vertaamalla ilmeisesti noin 20% tehokkaampi (5700xt jää johonkin 19fps 4k/ultra). Kun siihen yhdistää CPU:n joka on jossain 3700X:n tasolla niin lähtötaso taitaa olla jossain 20-25 fps:n tasolla. Noh vaikea toki sitten sanoa paljon konsolioptimoinnilla, ssd-ratkaisulla ja dx12:sta saa tohon päälle mutta tekemistä kyllä on. Lisäksi se konsolin 4K on varmaan taas todellisuudessa joku dynaaminen 1080p upscale niin kuin tähänkin asti.
 
Flopseilla laskemalla taisi olla vähän parempi kuin Super. Toisaalta sitten taas 5700 XT:n vertaamalla ilmeisesti noin 20% tehokkaampi (5700xt jää johonkin 19fps 4k/ultra). Kun siihen yhdistää CPU:n joka on jossain 3700X:n tasolla niin lähtötaso taitaa olla jossain 20-25 fps:n tasolla. Noh vaikea toki sitten sanoa paljon konsolioptimoinnilla, ssd-ratkaisulla ja dx12:sta saa tohon päälle mutta tekemistä kyllä on. Lisäksi se konsolin 4K on varmaan taas todellisuudessa joku dynaaminen 1080p upscale niin kuin tähänkin asti.
Niin ja joku 19 fps on maaseudulla. 3D kaupungissa 1-5fps. 1440p:llä voinee pyöriä siedettävästi ja silti graffoja lasketaan ultralta alas.
 
Eikös tuo Series X:n GPU tule vastaamaan jotain 2080 superin ja 2080ti:n välimaastoa? Varmaa tietoa tietysti ei ole. Uskon että xbox versio on suoraan dx12 (ehkä ultimate) joka saattaa tuoda ne muutamat puuttuvat framet. 2080 superillahan saatiin jo 25fps julkistuksessa ultra/4k.

Mutta kuten sanottu, totuus on se mikä se tulee sitten olemaankaan, sitä ei täällä tiedä kukaan.
Näinhän se on. Mutta kyllä tuo olisi melkein odotetuin peli series x lle. Jos saisivat optimoitua kuntoon, mutta tietenkin jos jää puolivillaiseksi yritykseksi niin helppo äänestää lompakolla ja jättää hyllyyn. Olisi kyllä vaan järkyttävän kova yksinoikeus konsolipeli boxille jos sais tulevaisuudessa siitä porttauksen konsolillekin
 
Onko muuten Helsinki Landmarks projektin valmit tuotokset jossain ladattavissa?
No ei ole vielä edes käynnistynyt kunnolla, kun arvotaan vielä mikä olisi paras tapa: L18 laadulla Helsingin 3d matskusta importti vai konversiot 2004 tehdyistä Helsinki addonista sen vuoden simulle. Odotellaan miltä ne näyttää simussa.

Olen itse kääntänyt nyt vkl koko Helsingin 3d laattoina, mut aika paljon verottaa fps:ää ja ulommaisten laattojen sulautuminen pelin omaan maastoon on aika karua. Laitan ehkä tänään jo linkkiä halukkaille, mutta ei mikään pysyvä ratkaisu ole. Sanoisin että paras ja tehokkain on tuo L18 laadun importit siivottuna, esim Pasilan linkkitorni vain 0,7mt vs koko Helsinki 4gt.
 
Mikä on aika paljon fps tippumista? Mitä noita kokonaisia kaupunkeja testaillut, niin itsellä ei ainakaan pyöri pelattavasti enää.
 
Helsinki 3D (versio 1)

Latauslinkki Helsinki3D.zip

Huomiota: fps syöppö, kuten videolta näkee. Tiilien rajat rujoja, en osannut käyttää terraformingia oikein. Autot ei näy ihan joka puolella, koska pohjalla oleva Pelin oma ortho on tasainen (terraforming) mutta 3d tiilissä mukana korkeuserot.

En todennäköisesti jatka tätä enää vaan siirryn tekemään FPS pihejä landmarkseja.
 
Helsinki 3D (versio 1)

Latauslinkki Helsinki3D.zip

Huomiota: fps syöppö, kuten videolta näkee. Tiilien rajat rujoja, en osannut käyttää terraformingia oikein. Autot ei näy ihan joka puolella, koska pohjalla oleva Pelin oma ortho on tasainen (terraforming) mutta 3d tiilissä mukana korkeuserot.

En todennäköisesti jatka tätä enää vaan siirryn tekemään FPS pihejä landmarkseja.



Mitkä asetukset ja minkälaista rautaa? Tietää vähän miten ottaa hittiä omaan laitteistoon. Hienon näköistä kyllä, pakkohan tuotakin on päästä kokeilemaan. Itse sain juuri Näsinneulan viimeisteltyä, seuraavaksi peliin importtaus.
 
Mitkä asetukset ja minkälaista rautaa? Tietää vähän miten ottaa hittiä omaan laitteistoon. Hienon näköistä kyllä, pakkohan tuotakin on päästä kokeilemaan. Itse sain juuri Näsinneulan viimeisteltyä, seuraavaksi peliin importtaus.
Lähes Ultra asetukset, jotain tweakattu alaspäin. 4,7 kellotettu 9600kf, 32gt ddr4, 1080ti. 20-25fps tuo lähellä kun lenteli.
 
Tuolla on nyt PMDG:n päivitys realistisen 737:n aikataulusta. Tulossa näillä näkymin vasta yli vuoden päästä simun rajoitteiden takia.

Totta puhuakseni en mä osaa noista heikkouksista hirveästi sanoa. Community-A320:n puolella ne ongelmat on vähän eri kuin valmistajilla, jotka tekee melkein kaikki järjestelmät tyhjästä. Modatussa A320:ssa pohjalla on tietysti se vakiokone, ja käytössä pelin sisäiset autopilotti, flight director, bensasysteemit, APU, sähköt, lentomallit jne. Nämä järjestelmät ei taivu täysiksi alusta alkaen muokattaviksi. Niiden sisällä olevat ongelmat on simun koodissa, jota modaajat ei pysty muuttamaan. Ja mitä ilmeisemmin vielä ei ole mahdollista toteuttaa systeemejä sen ulkopuolelle, koska PMDG:llä projekti viivästyy...
Itsekin mukana tuossa community projektissa mekaanikon roolissa vaikkakin kiireiden takia ei juurikaan ole kerennyt asiaan perehtymään kunnolla. Olen kanssa ymmärtänyt, että esim. autopilotin toimintaa, joka toimii aika huonosti vakiokoneessa ei päästä juurikaan muokkailemaan pelin lähdekoodin rajoitusten takia. Flight directorin kanssa todennäköisesti sama ongelma, koska ohjaussuure on sama mikä autopilotilta lähtee toimilaitteille. Sen sijaan APUn ja sähköjen yms toimintaa on pystytty kohtuu hyvin tweakkailemaan.
 
Helsinki 3D (versio 1)

Latauslinkki Helsinki3D.zip

Huomiota: fps syöppö, kuten videolta näkee. Tiilien rajat rujoja, en osannut käyttää terraformingia oikein. Autot ei näy ihan joka puolella, koska pohjalla oleva Pelin oma ortho on tasainen (terraforming) mutta 3d tiilissä mukana korkeuserot.

En todennäköisesti jatka tätä enää vaan siirryn tekemään FPS pihejä landmarkseja.

Kiitos tästä, oli mukavaa kokeilla. Asetuksia rukkailemalla pyöri pelattavasti. Tiputin suoraan Full HD Mediumille, en alkanut säätelemän enempää.
 
Mitkä asetukset ja minkälaista rautaa? Tietää vähän miten ottaa hittiä omaan laitteistoon. Hienon näköistä kyllä, pakkohan tuotakin on päästä kokeilemaan. Itse sain juuri Näsinneulan viimeisteltyä, seuraavaksi peliin importtaus.
Laitatko Näsinneulan jakoon jonnekkin?
 
Tuo Flightsim.to lienee nyt ne ykköspaikka julkaista näitä, niillä on omat serverit ja versiohallintaa myös. Mun 3D Helsinki on just pakkausvaiheessa, kun winrarrin parhaiten pakattu zip-tiedosto ylittää 150mt sallitus uploadauspaketin. Kokeilen 7zipillä pakata ultra-moodilla.
 
Kiitos tästä, oli mukavaa kokeilla. Asetuksia rukkailemalla pyöri pelattavasti. Tiputin suoraan Full HD Mediumille, en alkanut säätelemän enempää.
Millasta rautaa sulla on? 3600+5700xt+32gb rammia ja asennettuna m.2 levylle.
Kävi tismalleen sama kuin esim. Googlesta portatuille. Eli täysin pelikelvoton. Sama ongelma marketplacen kautta ostetuissa ORBX tuotteissa. Vaikka tiputtaisin ultralta mediumille, fps ei muutu mihinkään.

Tässä kuvassa ylemmässä katson Helsingistä poispäin Malmin kiitotiellä ja alemmassa Helsinkiin päin. Nykisin tuolla fps:llä keskustan päälle, siellä oli 1-2fps.
63B4C07E-9C83-4D5B-BFA3-7BAA5A60167B.jpeg


Pahinta tässä on se sama kuin mulla oli ORBX lisäosan poiston kanssa. Peli ei tee mulle enää generoituja rakennuksia takaisin, vaan talot on vain kuvana maassa. Tässä olen Helsingin rautatieaseman edustalla.
ABECA4A6-86A5-48F6-AC04-E7E6BD26BDFF.jpeg
 
Millasta rautaa sulla on? 3600+5700xt+32gb rammia ja asennettuna m.2 levylle.
Kävi tismalleen sama kuin esim. Googlesta portatuille. Eli täysin pelikelvoton. Sama ongelma marketplacen kautta ostetuissa ORBX tuotteissa. Vaikka tiputtaisin ultralta mediumille, fps ei muutu mihinkään.

Tässä kuvassa ylemmässä katson Helsingistä poispäin Malmin kiitotiellä ja alemmassa Helsinkiin päin. Nykisin tuolla fps:llä keskustan päälle, siellä oli 1-2fps.
63B4C07E-9C83-4D5B-BFA3-7BAA5A60167B.jpeg


Pahinta tässä on se sama kuin mulla oli ORBX lisäosan poiston kanssa. Peli ei tee mulle enää generoituja rakennuksia takaisin, vaan talot on vain kuvana maassa. Tässä olen Helsingin rautatieaseman edustalla.
ABECA4A6-86A5-48F6-AC04-E7E6BD26BDFF.jpeg
Ei minulla ole kuin 3800x+1080ti+32Gt+SSD. Vakiona oli 4K high, mutta tuossa jouduin tiputtamaan. Pientä nykimistä oli mutta ei pahaa. Nousu ja lasku sujuivat hyvin, pään liikkeiden seuranta oli käytössä. En tiedä kuitenkaan säilytänkö tuota, täytyy vielä testata ja hioa asetuksia. Sää oli tyyni eikä ollut real time käytössä.

Miten nuo fps:t saa näkyviin? Veikkaan että oli jotain 20.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 758
Viestejä
4 556 692
Jäsenet
75 052
Uusin jäsen
akaboele

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom