Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Edelliset osat olivat lineaarisempia mutta todella tiivistunnelmallisia,ei harhailua puolityhjässä maailmassa.Joku tässä ei vaan lähe samalla tavalla ku kahden edellisen osan kanssa. Liekö se sitten tuon "avoin" maailma.
N00b. Itse rikoin lukon melee iskulla. Säästin ammuksen.Mä pääsin sillä et ammuin sen lukon
Tuleeko teillä tässä paljon quickloadia? Tuntuu että koko ajan vetää headshotista ohi ja ammuksia kuluu hukkaan jne.
Sitten tosiaan noi vihulaiset ammuskelee välillä seinien läpi, ja välillä näkeekin sattuneesta syystä. Välillä ei sitten tajua vaikka ois edessä kyykyssä..
Tuleeko teillä tässä paljon quickloadia? Tuntuu että koko ajan vetää headshotista ohi ja ammuksia kuluu hukkaan jne.
Sitten tosiaan noi vihulaiset ammuskelee välillä seinien läpi, ja välillä näkeekin sattuneesta syystä. Välillä ei sitten tajua vaikka ois edessä kyykyssä..
Eniten mulla tökkii headshoteissa kun noi vihollisten modelin animaatiot bugaa välillä ja tekee ihan ihmeellisiä pakkoliikkeitä niin että pää siirtyy samalla vähän, ja kuti menee sitten ohi. Muutenkin tuntuu tähtäys vähän hassulta, ihankuin olisi joku pieni mouse smoothing tms. päällä mutta ei löydy mistään asetusta millä saisi poies.
No nää aikasemmat Metrot vasta onkin itäblokin taidonnäytteitä, FOV on lukittu johonkin helvetin ahtaaseen lukemaan vakiona, pitää käydä inistä puukottamassa. Sit tajuat todennäkösesti et pelin sisänen Vsync rajottaakin virkistystaajuuden 60hz, oli mikä näyttö tahansa kyseessä. Pelistä siis Vsync pois ja ajureista pakottamalla päälle niin toimii miten pitää. Sit tajuat et ei helvetti, hiirellä on eri senssiarvot vertikaaliselle ja horisontaaliselle liikkelle, ja asetuksista löytyy vaan yks namiska mikä vaihtaa tota horisontaalista senssiä. PCGW:stä tiedosto ja heittää sen pelin kansioon, sit alkaa olemaan pelattavassa kunnossa. Ihan tajutonta purkkapaskaa, fovia selkeästi pystyy muuttamaan niin miksei sitä pysty muuttamaan asetuksista suoraan? Entä miksei virkistystaajuutta saa valita asetuksista? Entä miks toi hiiren senssi on tehty noin helvetin vammasella tavalla?PCGamingWiki sanoo seuraavaa:
Disable mouse acceleration / smoothing
Go to the configuration file location.
Open user.cfg
Set sens_border to 2
Set mouse_curve_num to 0
Set mouse_curve_coef to 0
Save file and exit.
Saatana että inhoan sitä että noita hiiriohjausta pilaavia jöötejä tungetaan peleihin eikä anneta edes ottaa pois päältä ilman jonkun tiedoston puukotusta, joissain peleissä sitäkään voi tehdä.
Pelasin juuri tuon 2033 läpi ja ihmettelin tuota oudolta tuntuvaa hiirtä ja myös ahdasta fovia. Pleikkarilla viimeksi näitä pelannut kauan sitten ja ohjaimen kontrollit ovat niissä mainiot kuten myös pc:llä ohjainta käyttäen.No nää aikasemmat Metrot vasta onkin itäblokin taidonnäytteitä, FOV on lukittu johonkin helvetin ahtaaseen lukemaan vakiona, pitää käydä inistä puukottamassa. Sit tajuat todennäkösesti et pelin sisänen Vsync rajottaakin virkistystaajuuden 60hz, oli mikä näyttö tahansa kyseessä. Pelistä siis Vsync pois ja ajureista pakottamalla päälle niin toimii miten pitää. Sit tajuat et ei helvetti, hiirellä on eri senssiarvot vertikaaliselle ja horisontaaliselle liikkelle, ja asetuksista löytyy vaan yks namiska mikä vaihtaa tota horisontaalista senssiä. PCGW:stä tiedosto ja heittää sen pelin kansioon, sit alkaa olemaan pelattavassa kunnossa. Ihan tajutonta purkkapaskaa, fovia selkeästi pystyy muuttamaan niin miksei sitä pysty muuttamaan asetuksista suoraan? Entä miksei virkistystaajuutta saa valita asetuksista? Entä miks toi hiiren senssi on tehty noin helvetin vammasella tavalla?
Sainpas pelin toimimaan säätöjen jälkeen.Kokeile disabloida Geforce Experiencen asetuksista ingame overlay.
Tuo support-sivun ohje sanoo vain, että benchmark toimii vasta sitten, kun varsinainen peli on käynnistetty ainakin kerran.
httpTässä patchin jälkeinen 100% croppi 4k resolla.
![]()
Kai stealthina välillä?Hitto mitä paskaa noi näkymättömät seinät. Ammun vihollisia ja ammukset eivät mene perille. huoh.
Ja en tajua miten jotkut sanoo että normaalilla vaikeustasolla on ammuksia reilusti? Kokoajan loppu minulla ainakin kun rosvoja vastaan taistelee.
Kai stealthina välillä?
Stealth knockout + Tihar + heittoveitset. Pelkästään noilla melkein mentiin ihmisvihuja vastaan. Tiharin ammuksia pystyy craftaamaan romumetallista ja sitä löytyy kaikkialta. Paukut kannattaa säästää mutantteja vastaan.
Onko tuolle mitään juonnellista syytä?Uusi alue nollaa aina paukut/tarvikkeet.
Onko tuolle mitään juonnellista syytä?
Uusi alue nollaa aina paukut/tarvikkeet.
Itse petyin siihen, ettei siellä avoimessa maailmassa ollut enemmän "tyrmiä". Esim, jotain vanhoja neuvostobunkkereita, kaivoksia ja luolia täynnä mörköjä, joita olisi voinut tutkia niin olisi saanut enemmän klaustrofobisia fiboja edellisten Metrojen tapaan.
Sormet ristissä toivon että tulisi tätä meininkiä enemmän tuleviin lisäreihin.
Onhan tuo vähän turha ominaisuus. Oma RTX kun saapuu niin varmaan suosiolla laitan RTX = off, painan grafiikka asetuksia paremmaksi ja nautin paremmasta ruudunpäivityksestä..![]()
2080 ti tulossa. Itsellä kyllä ruudunpäivitys menee heittämällä grafiikoiden ohi. Ultra + kaikki herkut paitsi RTX päällä pitäisi riittää omalla resolla +60 FPS raskaimmillakin alueilla.
Asentaa Quake 2:n RT modilla niin ei mene hukkaan.Jokainen tyylillään, ei siinä mitään. Minä painotan aina efektejä, vaikka framerate jäisikin hieman 60 fps:n alle. En vaan kestä ajatusta, että kallis kortti jäisi osittain hyödyntämättä (RTX-ytimiähän ei voi ainakaan toistaiseksi käyttää mihinkään muuhun, kuin säteenseurannan kiihdyttämiseen). RTX päällä tämä 2080 on koko ajan 100% kuormituksella ja hakkaa 124% power limittiin, joten se on todellakin koko rahalla käytössä.![]()
DLSS kannattaa laittaa off, mutta jos ostit vähintään 2080-kortin, niin voit huoletta jättää päälle RTX:n high-tason, varsinkin jos valitset resoksi 2560x1440 (joka skaalautuu yllättävänkin nätisti sinun Predatorisi 3440x1440 -tarkkuuteen). Myös raskaammat pelialueet pyörivät tällä tavalla hienosti, eikä tarvitse varsinaisesti tinkiä mistään.
2070:n ja 2060:n kohdalla RTX off on hyvä idea.
Hmmm... Itse kun testasin tuota, että laitoin pelin reson 2560*1440, niin kuva kyllä skaalautui todella nätisti tuohon 3440*1440 resoon... Ainut "ongelma" tossa oli se, että FPS:n sillä ei ollut mitään vaikutusta.
Säteenseurannan aiheuttama kuormitus skaalautuu suoraan renderöintiresoluution mukaan (RTX High -asetuksella lasketaan 0,5 sädettä / pikseli, RTX Ultra -asetuksella 1 säde / pikseli), ja tuosta seuraava nopeuslisä matalammalla resoluutiolla on mielestäni erittäin selvä, eikä pelkkää plaseboa. En ole kuitenkaan tarkemmin mitannut eroa, koska benchmark ei jostakin syystä toimi ollenkaan 2560x1440 -tarkkuudella. En myöskään ole testannut, häviääkö nopeushyöty, jos käännän säteenseurannan pois päältä.