Itse jouduin ainakin erikseen lataamaan ja asentamaan ne delsut. Ei tullu enhancedin asennuksen mukana.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse jouduin ainakin erikseen lataamaan ja asentamaan ne delsut. Ei tullu enhancedin asennuksen mukana.
Tänne tuli kyllä (steamin gold-versio pohjalla). Ilmankos lataus oli vähän isompi kuin joillakin.![]()
Ei tää Ryzen 3700x jaksa vaan tätä kunnolla pyörittää. Sams story DLC:ssä FPS drippailee pahimmillaan 35:n tuntumaan ja silloin GPU käyttö putoaa jonnekin 40%:n. Onko kukaan muu koittanut Sams storyä tällä enhanced patchilla, että saisi vähän vertailua.
Mä en mitään tommosta oo havainnu. Mä vedin orkkis version ja kaikki DLC:t läpi 3700x + 6800 XT combolla, 3440x1440 kaikki asetukset tapissa paitsi ray tracing off. Fps oli yleensä 80-120 hujakoilla. Jossain kohtaa saatto fps tippua 60 tietämille.
DF Youtube videossa höpötellään 32:30 eteenpäin siitä, että enchaced versio vaatii CPU:lta paikoin paljonkin enemmän kuin orggis versio.
Ei sitä tarvitse pois laittaa, jos lisäät sitä kontrastia jo aiemmin mainitulla Nvidia freestylellä vaikka 30%, niin saa näyttämään ihan hyvältä oledillakin.Itse jouduin ottamaan HDR:n pois 3080 & LG C9 kombinaatiolla kun kuva oli aivan liian hailakka, muissa peleissä HDR:n kanssa ei ole ollut ongelmia.
Ei sitä tarvitse pois laittaa, jos lisäät sitä kontrastia jo aiemmin mainitulla Nvidia freestylellä vaikka 30%, niin saa näyttämään ihan hyvältä oledillakin.
Peli läpi. Noin 15h meni tämän kanssa. Oikein loistava kokemus!
Sain sellaisen lopun jossa Anna selviää, mutta Artyom ja Miller kuolevat ja haudataan merenrantakalliolle. Vähän epäselvää mitä olisi pitänyt tehdä toisin että myös he olisivat selvinneet?
Se skip ilmestyy kun lataus on valmis.Palailin EE:n pariin, koska tämä peli on hyvä, mutta sanokaapa onko kellään muulla sama, että sitä introvideota ei käytännössä voi skipata, press E to skip ilmestyy vasta lähes lopussa?
Afterburnerilla kun seurasin niin CPU käyttöaste yli 80 % intron pyöriessä ja antaa skipata vasta kun tehnyt mitä tekeekin.
Ne introvideot voi poistaa silleen että nimeää ne tiedostot uudelleen jollain höpöhöpö nimellä, googlaa ohjeet, en nyt kännykällä jaksa etsiä.Kyllä kyllä, mutta ilmeisesti jotkut tai jopa kaikki muut voi skipata heti Deep Silver logon kohdalla kun taas minun pitää odottaa lähes koko video kun prossu jauhaa jotain.
Ihmettelen mistä tämä ero johtuu ja mitä prossu tekee joka kerta käynnistyksessä.
Ripauksella suolaa: Aiemmin kun itse yritin skipata vähän myöhemmin intron kohdalla, niin se ei meinannut onnistua. Lopulta rupesin laiskasti painelemaan skippaukseen käytettävää E-nappia heti alusta asti. Tuolla "tekniikalla" on onnistunut siinä logojen jälkeen.Kyllä kyllä, mutta ilmeisesti jotkut tai jopa kaikki muut voi skipata heti Deep Silver logon kohdalla kun taas minun pitää odottaa lähes koko video kun prossu jauhaa jotain.
Ihmettelen mistä tämä ero johtuu ja mitä prossu tekee joka kerta käynnistyksessä.
Typerintä että näköjään riittää että tekee 1 tai 2 huonoa asiaa, että saa huonon lopun. Ne tein edes tajuamatta ja sain huonon lopun. Syyn luin sitten jälkeenpäin tästä ketjusta.Minua on Metro peleissä eniten ärsyttänyt että pelaaja pakotetaan pelaamaan sillä tietyllä tavalla jos haluaa saada sen hyvän lopetuksen
Itse olen onneksi pelannut pelini niinkuin haluan, en ole etukäteen katsonut googlesta miten peliä "pitäisi pelata".
Hyvin on toiminut.
EE versio taitaa olla RTX only.Joo tuli ite tää nyt ostettua ja EE versio ei edes käynnisty gtx1060 ja i54670k kombolla. No onneksi pystyy myös käyttään ei EE versiota.
Joo tuli ite tää nyt ostettua ja EE versio ei edes käynnisty gtx1060 ja i54670k kombolla. No onneksi pystyy myös käyttään ei EE versiota.
Joo täällä kaatuu kans ja luin jostain että jos nuo mainitsemasi asiat ei toimi nii täytyy introt poistaa. Ja sama homma tässä ku metro remastereissa...Sain muuten vähenemään, ellei loppumaan, nuo jatkuvat crashailyt.
googlettelun perusteella, uninstalloin geforce experiencen ja ainakin toistaiseksi toimii.
Pääsin tuonne taiga kenttään ja kaatui lähes aina kun tuli taistelu, en pystynyt pelaan ollenkaan.
Jos tämä ei auta niin vaihdetaan dx11 ja lasketaan detaljeja.
Pystyikö tässä muuttamaan vaikeutta pelin aloituksen jälkeen, tuntuu turhan vaikealta tämä, piti yksi taistelu ihan trainerilla pelata kun hakkasin päätä seinään liikaa. ja sitten vielä nuo kaatuilut, ja juurikin taisteluissa...
Täällä kans kokeiltu 120hz ja155hz vpäällä ja fps drop 60..Gamma sliderin jos laittaa minimiin, niin siitä tulee ihan julmettu Black crushi. Siinä vakiossa kun sen pitää, niin ei tule Black crushia, mutta aika valosalle näyttää kyllä paikat. Ennemmin silti sillein pelailee, kun vetää gammat minimiin ja kaikki tummat alueet tasasta crushattua väriä.
Onko muilla sama, että jos laittaa VSYNC:n päälle, niin rajoittuu FPS 60:n. Itellä 144Hz näyttö ja ton takia ei voi pistää vsyncciä. Ja ku ei saa vsyncciä päälle, niin g-sync ei toimi ja pientä repeilyä näkyy.
En tiedä liittyykö mutta ainakin alussa monilla oli ongelmaa just alun kaatuilun kanssa, tuohon auttoi kun poisti fyysisti ne alkuvideot.Joopa joo. Joskus aiemmin tuli tämä pelailtua ennen EE:tä normalilla tai hardcorella. Aiemmat versiot hakannut ranger hardcorena niin ajattelin että nyt tämän EE:n voisi asennella ja pelailla ko. modessa. Peli hankittu steamista, jos sillä merkitystä. Ensimmäinen startti: peli kaatuu kun pitäisi päästä päävalikkoon. Toinen yritys, peli menee päälle ja new game: kaatuu kun latausruudusta E:tä painettaessa pitäisi pelin alkaa.
Prossun, näyttiksen ja muistien kellotukset pois, peli päälle. Kaatuu samassa kohtaa new gamen jälkeen kun latausruudun E:n jälkeen pelin pitäisi alkaa. Vitutus ja uninstall. Ei jaksa vanha enää säätää tällaisten paskojen kanssa kun vähän vapaa-ajan soisi käyttävän itse pelaamiseen ilman mitään säätöjä.
Onko muilla vastaavia ongelmia?
edit: prossuna 8700k ja näyttiksenä RTX2080 eli minimispeksien pitäisi täyttyä EE:n kohdalla. Lisäksi experienceä ei koskaan asennettukaan.
Tästä tuli mieleen, että joskus sitä saattaa ulkona (ei pelissä) katsella jotain ja saattaa tulla päähän ajatus että "Ei näytä oikein realistiselta. Ompa ankeat värit." Sit sitä havahtuu ja vähän hymähtää, kunnes tajuaa että ehkä tulee pelattua liikaa, kun todellisuus näyttää vähemmän realistiselta kuin pelit.Välillä jää vain tuijottamaan pieniä yksityiskohtia ja valaistus saattaa hetkellisesti olla jopa lähellä fotorealistista.
Tästä tuli mieleen, että joskus sitä saattaa ulkona (ei pelissä) katsella jotain ja saattaa tulla päähän ajatus että "Ei näytä oikein realistiselta. Ompa ankeat värit." Sit sitä havahtuu ja vähän hymähtää, kunnes tajuaa että ehkä tulee pelattua liikaa, kun todellisuus näyttää vähemmän realistiselta kuin pelit.![]()
Mä jäin vähän jumiin Sam's Storyssa kun piti joessa päästä johonkin. En keksinyt tapaa vielä päästä eteenpäin, mutta viimeksi tainnut vuosi sitten viimesi pelata sitä.Peli on kyllä jollain käsittämättömällä tavalla hyvä. Tavallaan peli on melkoista putkijuoksua, ampuessa luodit osuu välillä johonkin näkymättömään esteeseen ja tietyssä mielessä toimintakaan ei yllättä, kun se on lähes jatkuvaa. Mutta juoni kantaa ja tunnelma on käsinkosketeltavaa. Kirjat päätin jo pistää lukulistalle.
Harmittelin kun pelasin peruspelin läpi vanhalla koneella erittäin kököillä grafiikoilla, juuri ennen kuin kone laukesi ja hommasin uuden. Foorumin avulla löytyi nuo lisäosat, joita on nyt tullut pelailtua grafiikat parhailla asetuksilla. The Two Colonnelsin tarina toimi mullekin loistavasti. Sam’s Story on vielä kesken. Pakko allekirjoittaa grafiikkahehkutus, tekee pelistä vielä tunnelmallisemman. Ehkä sittenkin hakkaan perusjuonen toistamiseen läpi, vaikka sen juuri pari kk sitten pelasinkin.
Luulisi, että uutta peliä voisi tehdä tuohon maailmaan jostain toisesta näkökulmasta, jos trilogiaa ei halua jatkaa.
Moni on sanonut esim Fallout 3:en grafiikkaa vanhoiksi, mutta ihan hyvin pystyn sitä pelaamaan. Eli ei itselle grafiikka peliä tee, vaikka toki on hienon näköistä peliä mukavempi pelata.Kokeilin tuossa Exoduksen lisäosaa, Sam's Storya ja oli kyllä leuka lattiassa ensiaskelista lähtien: peli näyttää ihan 15 vuotta vanhalta! Haalea värimaailma, suttuiset tekstuurit ja tönköt animaatiotEn vaan pysty pelaamaan noin kivikautisen näköistä peliä.
Jos ostaisi Humblesta gold editionin Steamiin, niin saako sen päivitettyä ilmaiseksi tuohon Enchanted editioniin?
Humblebundle - Metro exodus gold efition
Eiks toi maksa about saman verran ku steamissa? Viime vuoden lopulla ostin ite steamista ja oisko se lisärien kera pyörinyt jossain alle 10 eurossa ja siinä tuli (muistaakseni) mukana toi Enhanced Edition.
Ainakin GOG siinä tiedoissa lukee että saa myös Enchanted edition jos ostaa vaikka tuon 8€ gold versionJos ostaisi Humblesta gold editionin Steamiin, niin saako sen päivitettyä ilmaiseksi tuohon Enchanted editioniin?
Humblebundle - Metro exodus gold efition
Perus 30€ ja Gold 40€. Humblessa ja Epicissä siis 6€/8€
Sanottakoon, että Humblesta ei kokemusta, mutta ymmärsin, että saa valita mistä sen nappaa, Steam tai Epic. Steamia tässä ny suosis, ja toki tuo lisäripaketti mikäli vaan saa tuon parannetun version.
Okei, hinta siis "hieman" noussut viime joulukuusta. En päässyt kirjoitushetkellä steamista katsomaan hintaa ja ajattelin, että sen verran vanha peli, ettei se hinta voi noin paljoa muuttua.