Mekaaniset näppäimistöt

En ole paljoa tutustunut näppäimistöihin aikaisemmin, nyt käytössä Logitechin G513 Linear. Ei mitään valitettavaa tuntumassa sinänsä.

Olen vähän miettinyt uuden näppäimistön hankintaa ja katsellut noita Keychronin näppiksiä. Olen vähän kahden vaiheilla olisiko tuollaiset HE magneettikytkimet kivat, toisaalta tykkään K Pro Silent -kytkinten hiljaisesta äänestä. Ensi kuvitelma oli, että noi magneettiset (Gateron double-rail) kytkimet olisi hiljaisia, mutta muutaman videon perusteella tuntuu kovin äänekkäiltä, ainakin noihin silent-kytkimiin verrattuna. Onko niin ettei nuo magneettiset kytkimet ole sen hiljaisempia kuin vaikka tässä minun Logitechissa?

En ole paljoa tutustunut näppäimistöihin aikaisemmin, nyt käytössä Logitechin G513 Linear. Ei mitään valitettavaa tuntumassa sinänsä.

Olen vähän miettinyt uuden näppäimistön hankintaa ja katsellut noita Keychronin näppiksiä. Olen vähän kahden vaiheilla olisiko tuollaiset HE magneettikytkimet kivat, toisaalta tykkään K Pro Silent -kytkinten hiljaisesta äänestä. Ensi kuvitelma oli, että noi magneettiset (Gateron double-rail) kytkimet olisi hiljaisia, mutta muutaman videon perusteella tuntuu kovin äänekkäiltä, ainakin noihin silent-kytkimiin verrattuna. Onko niin ettei nuo magneettiset kytkimet ole sen hiljaisempia kuin vaikka tässä minun Logitechissa?

Käsittääkseni HE kytkimissäkin pitää olla jokin vaimennusmekanismi siinä missä tavallisissakin kytkimissä jotta ne olisi lähes äänettömiä, ja joitain silent HE kytkimiä onkin olemassa. Vaikka HE itsessään ei olisi hiljaisempi niin dual-riden kai jossain toteutuksissa sanotaan olevan hiljaisempi.
Ongelma voi olla se mitä kukin tarkoittaa hiljaisuudella tai äänettömyydellä, tai mihin vertaa. Jos vertaa johonkin äänekkääseen kytkimeen niin voihan se olla hiljainen, mutta jos sitten taas todella tukevasti silikonilla tms. vaimennettuun silent kytkimeen niin verrattain äänekäs.
Youtube videoista on myös vaikea päätellä asioita, videoiden tekijöillä on erilaiset mikit eri herkkyyksillä, erilaiset näppäimistörungot ja erilainen tyyli kirjoittaa. Pahimmillaan olen nähnyt kehuttavan jotain kytkimiä hiljaisiksi ja sitten videolla näppäinten painelu on niin varovaista ettei siitä, ainakaan verrattuna omaan hakkaamiseen, voi päätellä yhtään mitään.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 926
Jäsenet
78 896
Uusin jäsen
tacosancheese

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom