Yksi vaihtoehto on
Keychron Q11 QMK, jota voi kustomoida (vaihtaa kytkimet, ostaa rannetuet). Siinä ei ole kulma/kallistus (tenting/angle) säätöjä, mutta on
split-adjustable. Löytyy
Nordic-ISO layoutilla,
täysi funkkisrivi. Vakiona valittavana yksi kolmesta
Keychron-kytkinvaihtohdosta (K Pro Red/Brown/Banana). Muista kytkimiä voi ostaa esim. samasta Keychronin kytkinkaupasta (katson nappi "
Customize Your Q11 ISO ").
Coming in a 75% Layout and a split design, full metal CNC machined body, QMK/VIA support, the Q11 allows you to position each side where you feel most sensible and ergonomic. ISO versions include the UK, German, Swiss, Nordic, French, and Spanish layouts, come with extra keycaps suitable for...
www.keychron.com
Tulipa hankittua tämä Keychron Q11 QMK Nordic 2024 Black Friday -tarjouksesta standardeilla Keychron K Pro (red) -kytkimillä.
Ensivaikutelma:
- painava näppis (runko painaa)
- aavistuksen korkeampi profiili kuin Mistel Barocco MD770 split ergossa
- 10-sormikirjoitustuntuma on loistava, paljon parempi kuin MD770:ssä
- äänekäs kuin mikä, eli kun hattu koskee itse näppäimen runkoon, niin kuuluu selkeä mekaaninen kalina (pehmeä, mutta äänekäs). Tälle täytyy ainakin itse tehdä jotain. Paljon äänekkäämpi kuin MD770
- Via-softa, jolla kustomointi tehdään selaimesta ja tallennetaan näppiskeen, toimii. Ei taustalla pyöriviä erillisiä softia
- sain ärsyttävät Mistelin näppäinvalo-RGB-valoshow't nyt pois, kun tämä Keychron tuli tilalle (Mistelin valoshow:n poiskytkentä ei koskaan toiminut)
- Pienin varauksin (äänekkyys) voin suositella nopeaan 10-sormityöskentelyyn, jos tarvitsee täyden funktionäppäinrivin, täyskokoisen Enterin, Nordic-layoutin ja pärjää ilman oikean reunan numeronäppistä (itse en tarvitse, ja jos haluan, käytän erillistä) ja sietää tavallista äänekkäämmän kalinan
- Mielestäni parhaita markkinoila olevia kohtuuhintaisia split-ergo-adjustable -mekaanisia näppiksiä, joita vielä 12/2024 saa Nordic-layoutilla (ja vaihdettavilla hatuilla ja kytkimillä). Parempi kuin Goldtouch v2, Microsoft (kaikki), Logitech (kaikki), Mistel (MD770), Matias Ergo ja kasa muita.
Kokonaishinnaksi tuli alennuksineen $186 (~177€) sis. kuljetus ja ALV.