Mekaaniset näppäimistöt

"your order has cleared transit country customs" kertoo Aliexpressin seuranta, jospa tällä viikolla jo saisi XDA:t, tai ensi viikon alussa.
Menee vielä pari arkipäivää, ennen kuin tavara on balttilaisella paikallisella kuljettajalla, ja siitä sitten about +1 arkipäivä Vantaalle ja edelleen +1 arkipäivä omaan noutopisteeseen. Ensi viikon alkuun menee siis.
 
Tuli laitettua sitten ihan kiinni nuo Gateron Jadet mitkä ostin myös aikaisemmin Alix:stä kun tuli erittäin hyvä diili vastaan.

Pakko sanoa että stockina pidän kyllä enemmän Geonin Raptoreista. Yksittäin kun testasin näitä Jadeja niin kuulosti kivalta, mutta nyt laudassa kirjoittaessa alkaa pistää korviin näiden upstroke. Muistanutkaan edes miltä tämä läpinäkyvä PC top kuulostaa käytössä.
Alkuun jännitti tuo 3.5mm travel, mutta tuntuu että se ei ole niin paha ongelma kuin tuo upstroke ääni. Pitää katsoa jos jotain keksisi, nopealla testillä jousen vaihtaminen jäykempään auttoi vähän, mutta kuulee vasta sitten varmasti kun alkaa kirjoittamaan. Ehkä tuon jousivaihdon voisi jossain vaiheessa tehdä, samalla voisi kans testaa miltä nää kytkimet kuulostaa muuten jos vaihtaa silikooni plate vaimennuksen poroniin. Ehkä sitä voisi pitkästä aikaa kokeilla myös tapemodiakin jota ei ole tarvinnut tehdä sitten ikuisuuksiin :lol:

Se kyllä jännä miten näppäimet mihin määrittänyt 4mm aktivointipisteen, kuten caps lock, vahinkolyöntien varalta, niin ne toimi ilman että piti aktivointipistettä muuttaa vaikka näissä 3.5mm travel. Jotenkin olin siinä uskossa että mitään ei tapahtuisi ennen kuin sen aktivointipisteen muuttaisi 3.5mm tai lyhyemmäksi :hmm:
 
Tjoo mietinkin mitä tuo "transit country" meinaa tarkalleen, välietappi siis.

Se kyllä jännä miten näppäimet mihin määrittänyt 4mm aktivointipisteen, kuten caps lock, vahinkolyöntien varalta, niin ne toimi ilman että piti aktivointipistettä muuttaa vaikka näissä 3.5mm travel. Jotenkin olin siinä uskossa että mitään ei tapahtuisi ennen kuin sen aktivointipisteen muuttaisi 3.5mm tai lyhyemmäksi :hmm:

En usko, että se softa osaa päivittää lukemia kytkimen perusteella, veikkaan, että 4 mm on nyt siis 3.5 mm eli maksimi ja niin edelleen.
Olettaen siis, että vakiokytkimissä oli 4 mm liike.
 
Tuli laitettua sitten ihan kiinni nuo Gateron Jadet mitkä ostin myös aikaisemmin Alix:stä kun tuli erittäin hyvä diili vastaan.

Pakko sanoa että stockina pidän kyllä enemmän Geonin Raptoreista. Yksittäin kun testasin näitä Jadeja niin kuulosti kivalta, mutta nyt laudassa kirjoittaessa alkaa pistää korviin näiden upstroke. Muistanutkaan edes miltä tämä läpinäkyvä PC top kuulostaa käytössä.
Alkuun jännitti tuo 3.5mm travel, mutta tuntuu että se ei ole niin paha ongelma kuin tuo upstroke ääni. Pitää katsoa jos jotain keksisi, nopealla testillä jousen vaihtaminen jäykempään auttoi vähän, mutta kuulee vasta sitten varmasti kun alkaa kirjoittamaan. Ehkä tuon jousivaihdon voisi jossain vaiheessa tehdä, samalla voisi kans testaa miltä nää kytkimet kuulostaa muuten jos vaihtaa silikooni plate vaimennuksen poroniin. Ehkä sitä voisi pitkästä aikaa kokeilla myös tapemodiakin jota ei ole tarvinnut tehdä sitten ikuisuuksiin :lol:

Se kyllä jännä miten näppäimet mihin määrittänyt 4mm aktivointipisteen, kuten caps lock, vahinkolyöntien varalta, niin ne toimi ilman että piti aktivointipistettä muuttaa vaikka näissä 3.5mm travel. Jotenkin olin siinä uskossa että mitään ei tapahtuisi ennen kuin sen aktivointipisteen muuttaisi 3.5mm tai lyhyemmäksi :hmm:

Jadeissa on huhupuheen mukaan (Reddit) tuunailtu magneetit niin, että vastaisivat suurinpiirtein 4mm kytkinten travelia tuon magneetin osalta. Lisäksi vielä Wootingin lankuthan kalibroi itsensä kytkinten magneetteihin joka ikinen kerta kun laudan lyö kiinni koneeseen, ja sitten vielä tarkemmin kun lauta on pidempään virroissa, mutta idlessä.

Muistelisin myös, että säätivät jotain aikaisemissa firmisversioissa muihin-kuin-Lekker kytkimiin liittyen, juuri aktivointipisteen tunnistuksen suhteen.

EDIT, 7kk takaa, joten varmaan jo ainakin osittain vanhaa infoa:
1724230725695.png
 
Tjoo mietinkin mitä tuo "transit country" meinaa tarkalleen, välietappi siis.



En usko, että se softa osaa päivittää lukemia kytkimen perusteella, veikkaan, että 4 mm on nyt siis 3.5 mm eli maksimi ja niin edelleen.
Se miten tuo HE toimii on että PCB:ssä on tunnistimet kuinka lähellä kytkimen magneetti on sitä. Tämän avulla voi juuri säätää tätä aktivointipistettä yms. analoogisia ominaisuuksia. Kytkin itsessäänhän ei sisällä mitään muuta näppiksen toimiakseen kuin oikealla polariteetillä olevan magneetin.

Wootingin Lekker kytkimissä ja mm. Geon Raptorissa travel on 4mm joten veikkaisin että tuo liike rata on kalibroitu 0-4mm alueelle. Mutta kun Jadessa liike rata on speksien mukaan 0-3.5mm ja selkäesti tunteekin että lyhyempi travel, niin se ihmetyttää miten tuo nyt toimii että jos kytkin ei liiku 3.5mm alemmas niin miten 4mm aktivointipiste nyt toimiikin.

Mietittiin kanssa toisaalla että voisikohan tuo olla vaan että Jaden magneetti olisi eri korkeudella ja liikerata olisi esim. 0.5-4.0mm välillä PCB:n mukaan, joka menisi tuohon 3.5mm travelin sisään. Mutta näppäimistö silti toimii täysin samalla tapaa näillä kytkimillä kuin Lekkereillä vaikka aktivointipisteeksi pistäisi 0.1mm.

Kaiken järjen mukaan siis kaikki aktivointipisteet 3.5mm jälkeen ei pitäisi toimia Jadeilla, koska kytkin ei yletä niin alas. Mutta yllättäen se kyllä toimi. Ei siis sillain haittaa ollenkaan kun ei tarvitse alkaa säätämään tai luomaan omia profiileja eri kytkimillä, mutta silti ihmetyttää.
 
Jadeissa on huhupuheen mukaan (Reddit) tuunailtu magneetit niin, että vastaisivat suurinpiirtein 4mm kytkinten travelia tuon magneetin osalta. Lisäksi vielä Wootingin lankuthan kalibroi itsensä kytkinten magneetteihin joka ikinen kerta kun laudan lyö kiinni koneeseen, ja sitten vielä tarkemmin kun lauta on pidempään virroissa, mutta idlessä.

Muistelisin myös, että säätivät jotain aikaisemissa firmisversioissa muihin-kuin-Lekker kytkimiin liittyen, juuri aktivointipisteen tunnistuksen suhteen.

EDIT, 7kk takaa, joten varmaan jo ainakin osittain vanhaa infoa:
1724230725695.png
Tuo magneetti tuunailu joo varmaan selittää. Olisi kiva tietää tästä toteutuksesta toki tarkemmin.
Se oli kuitenkin tiedossa että Wooting kalibroi lennossa itse kytkimiä, joka myös tämäkin ollut se iso etu muihin HE näppiksiin. Mutta ajattelinkin että ei se kuitenkaan voi siihen vaikuttaa koska miten se tietäisi mitkä kytkimen fyysiset liikeradat on oikeasti.
 
Se miten tuo HE toimii on että PCB:ssä on tunnistimet kuinka lähellä kytkimen magneetti on sitä. Tämän avulla voi juuri säätää tätä aktivointipistettä yms. analoogisia ominaisuuksia. Kytkin itsessäänhän ei sisällä mitään muuta näppiksen toimiakseen kuin oikealla polariteetillä olevan magneetin.

Wootingin Lekker kytkimissä ja mm. Geon Raptorissa travel on 4mm joten veikkaisin että tuo liike rata on kalibroitu 0-4mm alueelle. Mutta kun Jadessa liike rata on speksien mukaan 0-3.5mm ja selkäesti tunteekin että lyhyempi travel, niin se ihmetyttää miten tuo nyt toimii että jos kytkin ei liiku 3.5mm alemmas niin miten 4mm aktivointipiste nyt toimiikin.

Mietittiin kanssa toisaalla että voisikohan tuo olla vaan että Jaden magneetti olisi eri korkeudella ja liikerata olisi esim. 0.5-4.0mm välillä PCB:n mukaan, joka menisi tuohon 3.5mm travelin sisään. Mutta näppäimistö silti toimii täysin samalla tapaa näillä kytkimillä kuin Lekkereillä vaikka aktivointipisteeksi pistäisi 0.1mm.

Kaiken järjen mukaan siis kaikki aktivointipisteet 3.5mm jälkeen ei pitäisi toimia Jadeilla, koska kytkin ei yletä niin alas. Mutta yllättäen se kyllä toimi. Ei siis sillain haittaa ollenkaan kun ei tarvitse alkaa säätämään tai luomaan omia profiileja eri kytkimillä, mutta silti ihmetyttää.

Nimenomaan, softassa säätö "4 mm" tarkoittaa siis "magneetti lähimpänä tunnistinta, kytkin pohjattuna", oli se todellinen liikerata sitten mitä tahansa. Koska kytkimissä itsessään ei ole mitään logiikkaa, joka ilmoittaisi liikeradan näppäimistölle.
Todellisuudessahan se anturi lie haistelee joko magneettikentän voimakkuutta tai sähkövirtaa (magneettikentän poikkeuttaminen luo sähkövirtaa), joka riippuu sitten etäisyydestä magneetin ja anturin etäisyydestä.
Magneetin voimakkuus sekä etäisyys anturista pohjattuna lie vakioitu, jotta kytkimet säilyy vaihtokelpoisina keskenään.

Eli siis se käy järkeen, että säätöä ei tarvinnut muuttaa. Jos sulla on työntomitta, voisit tietysti mielenkiinnosta kokeilla, säilyykö muut säätöpisteet ennallaan vai ovatko siirtyneet samassa suhteessa (erotus 0,5 mm / 4 mm = 12,5 %).

Ja tuossa @Mstk linkittämässä postissahan tuo sanotaan, säädintä pitää nyt ajatella niin, että se säätää välillä 0,1 - 3,5 mm.
 
Tjoo mietinkin mitä tuo "transit country" meinaa tarkalleen, välietappi siis.
Juu, kauttakulkumaa. Seuraavaksi "paikallinen kuljetusliike" vastaanottaa sen, ja sitten se ilmestyy Postin seurantaan olevan Itella Lithuanian kuljetuksessa. Pitääkö tuosta nyt päätellä että se kauttakulkumaa jonka kautta saapuu Eurooppaan voisi olla esim. Puola.

ali-toimitus.jpg


Jul 8 on maanantai. Tässä oli nyt vähän joku poikkeuksellisen pitkä viive, ei pitäisi ihan viikkoa mennä.
 
Juu, kauttakulkumaa. Seuraavaksi "paikallinen kuljetusliike" vastaanottaa sen, ja sitten se ilmestyy Postin seurantaan olevan Itella Lithuanian kuljetuksessa. Pitääkö tuosta nyt päätellä että se kauttakulkumaa jonka kautta saapuu Eurooppaan voisi olla esim. Puola.

ali-toimitus.jpg


Jul 8 on maanantai. Tässä oli nyt vähän joku poikkeuksellisen pitkä viive, ei pitäisi ihan viikkoa mennä.

Juu, sieltäpä ne tulee aikanaan. Arvioitu saapuminen olikin 31.8.
Tilasin 14.8.
 
Nimenomaan, softassa säätö "4 mm" tarkoittaa siis "magneetti lähimpänä tunnistinta, kytkin pohjattuna", oli se todellinen liikerata sitten mitä tahansa. Koska kytkimissä itsessään ei ole mitään logiikkaa, joka ilmoittaisi liikeradan näppäimistölle.
Todellisuudessahan se anturi lie haistelee joko magneettikentän voimakkuutta tai sähkövirtaa (magneettikentän poikkeuttaminen luo sähkövirtaa), joka riippuu sitten etäisyydestä magneetin ja anturin etäisyydestä.
Magneetin voimakkuus sekä etäisyys anturista pohjattuna lie vakioitu, jotta kytkimet säilyy vaihtokelpoisina keskenään.

Eli siis se käy järkeen, että säätöä ei tarvinnut muuttaa. Jos sulla on työntomitta, voisit tietysti mielenkiinnosta kokeilla, säilyykö muut säätöpisteet ennallaan vai ovatko siirtyneet samassa suhteessa (erotus 0,5 mm / 4 mm = 12,5 %).

Ja tuossa @Mstk linkittämässä postissahan tuo sanotaan, säädintä pitää nyt ajatella niin, että se säätää välillä 0,1 - 3,5 mm.
Joo ymmärsin sen kyllä että pitää ajatella että slideri on 0.1-3.5mm välillä vaikka numerot näyttää 0.1-4.0mm väliä. Tässä vaan se "ongelma" että määritetyt arvot eivät todennäköisesti pidä täysin paikkaansa, sillä kytkin ei kuitenkaan fyysisesti pysty liikkumaan tuota koko 0-4mm liikerataa.

Koska jos pitäisin esim. Lekkeriin jonkin 0.5mm fyysisen esteen pohjaukselle, niin kaiken logiikan mukaan sen ei pitäisi aktivoitua jos aktivointipiste laitettu 4mm.

Näissä Jadeissa siis ilmeisesti magneetti toimii jotenkin niin että 3.5mm luetaan 4mm syvyytenä anturilla. Joka on siis siinä mielessä hyvä ettei tarvii eri profiileja wootilityssä, mutta minus puoli se että sliderin arvot eivät myöskään todennäköisesti pidä paikkaansa niin tarkasti kuin mainostettu.

Ei siis tämä mikään iso ongelma mutta erikoinen asia vaan mikä tuli ilmi tässä säätäessä.
 
"your order has cleared transit country customs" kertoo Aliexpressin seuranta, jospa tällä viikolla jo saisi XDA:t, tai ensi viikon alussa.

Yllätyin muuten, kun tilauksella oli jo lähetysvaiheessa olemassa Postin seurantakoodi, tämä oli miellyttävää. Toki Postin seuranta näyttää edelleen "lähetys ei ole vielä saapunut Postille", mutta silti mukavaa, että jo alusta oli kohdemaan lähetyskoodi käytössä.
Tämä oli ensimmäinen kerta kun tilasin Aliexpressistä mitään muuten.

Ensin näkyy Liettuassa se postin seuranta, mun paketti oli jumissa Liettuassa 2 viikkoa ja nyt vasta lähti tulemaan sieltä Suomeen. Koomisinta että samaan aikaan tilatut 2 muuta tilausta tuli suorilta, mutta yksi paketti jumitti sinne sitten.
 
Voi ketale, näyttää olevan aika mukavia uusia lineaarisia kytkimiä taas kuten Huano Caramel Latte v2 sekä Akko Rosewood ja ties mitä muuta... hemmetti kun ovat vaan taas 40...50 g haarukassa.

Jouset voi vaihtaa, mutta jäi vähän huono fiilis siitä noiden HMX Jammyjen jälkeen.

Black Lotusit on edelleen hyvät ei siinä, mutta ainahan sitä silmäilee mitä uutta olis...
 
Drop laittoi tuollaisen kaksi yhden hinnalla -tarjouksen MT3- ja DCX-profiilin hatuista.

BOGO Back to School
School’s about to start! It’s time to get BOGOing. Buy one qualifying MT3 or DCX set and add a second MT3 or DCX set to your cart, free—now during BOGO Back to School. Use code DCXMT3MIXNMATCH at checkout.
*TERMS & CONDITIONS: BOGO BACK TO SCHOOL promotion valid Monday, August 19, 2024 through Friday, August 23, 2024, at 11:59PM PT, or while supplies last.
 
Eikö tuosta tule komea Nordic Honey Milk kun ottaa suomi-Shimmeristä tuohon alphat ja numpadiin numerot? ;)

honeymilk.jpg


edit: lol, alin algoritmi nappas musta heti, että joo hieno olis, osta tällainen shiba inu

shiba.jpg
Päädyin lopulta testaan Soy Milkiä XDAna. Samalla yritän epätoivoisesti saada ylimääräistä Nuphy Air75 low profilea kuulostaan + tuntumaan mukavammalta normihatuilla. Mukaan tarttui siis O-rinkuloita ja kytkimien ympärille kiinnitettäviä vaahtokiinnikkeitä niin hatut ovat aavistuksen korkeammalla ja hatun osumaääni lankkuun vaimentunee.

Eipä todnäk. auta riittävästi, mutta Aliexpressenin alen kautta piti testata. Tosin laittamalla viitisenkymppiä päälle olisi saanut puoleen hintaan normikokoisen näppiksen esim. Epomaker TH80 PRO V2sen. Amazonissakin kaupittelevan firman sivuilta olisi ehkä Aliexpressenistä uskaltanut ostaa.

Jos ei purkkaviritelmät toimi niin joku ylläolevan tasoinen lankku XDA-hattuja varten pitänee hankkia.
 
Päädyin lopulta testaan Soy Milkiä XDAna. Samalla yritän epätoivoisesti saada ylimääräistä Nuphy Air75 low profilea kuulostaan + tuntumaan mukavammalta normihatuilla. Mukaan tarttui siis O-rinkuloita ja kytkimien ympärille kiinnitettäviä vaahtokiinnikkeitä niin hatut ovat aavistuksen korkeammalla ja hatun osumaääni lankkuun vaimentunee.

Eipä todnäk. auta riittävästi, mutta Aliexpressenin alen kautta piti testata. Tosin laittamalla viitisenkymppiä päälle olisi saanut puoleen hintaan normikokoisen näppiksen esim. Epomaker TH80 PRO V2sen. Amazonissakin kaupittelevan firman sivuilta olisi ehkä Aliexpressenistä uskaltanut ostaa.

Jos ei purkkaviritelmät toimi niin joku ylläolevan tasoinen lankku XDA-hattuja varten pitänee hankkia.

Varmaan enemmän vaikuttaa kotelon vaimennus tähän, jos sinne vaan mahtuu, niin laita vaikka kerros PE vaahtoa tai poronia kotelon pohjalle.
Jos lisävaahtoa ei mahdu niin tape modi voisi auttaa sitten, eli vaikka maalarinteippiä PCB:n pohjaan.

Tai sitten kerros PE:tä PCB:n päälle eli PCB:n ja kytkimien väliin, mutta oman kokemuksen mukaan tällä on hyvin pieni vaikutus jos kotelon vaahdot on kunnossa ja platefoam löytyy valmiiksi.
Kuitenkin jos kotelovaahtoa ei mahdu ja platefoamia ei ole vakiona, niin voisi olla hyväkin lisä.

Tietysti riippuen siitä, mitä haet paremmalla äänellä. Vaahdot ei sinänsä tee äänestä juuri hiljaisempaa, mutta pehmeämmän.
 
Viimeksi muokattu:
Haussa ollut uusi langaton mekaaninen näppis. Tällä hetkellä kiikarissa ollut aika vahvasti Keychronin Q3 Max tai V3 Max. Keychronin omilla saksasivuilla (.de) aika hintavat postikulut (29€). Tuleeko tuolta .com sivun kautta tilattuihin sitten verot päälle?

Vaatimuksina ollut aikalailla Q3 max tasoa eli kokoluokkana TKL, langaton (2.4ghz), hot-swap, nordic layoutti, double-shot pbt napit. Onko tässä hintaluokassa (n. 200€) parempaa vaihtoehtoa tarjolla mihin kannattaisi tutustua?
 
Viimeksi muokattu:
Haussa ollut uusi langaton mekaaninen näppis. Tällä hetkellä kiikarissa ollut aika vahvasti Keychronin Q3 Max tai V3 Max. Keychronin omilla saksasivuilla (.de) aika hintavat postikulut (29€). Tuleeko tuolta .com sivun kautta tilattuihin sitten verot päälle?
Ei tule.
 
Keychronin omilla saksasivuilla (.de) aika hintavat postikulut (29€). Tuleeko tuolta .com sivun kautta tilattuihin sitten verot päälle?
Ainakin itselläni tämä Keychronin tuonut tämänhintainen kuljetuspalvelu oli YunExpressin "EU - Yuntrack", ja hinta käsittääkseni sisältää tullimuodollisuudet.
 
Varmaan enemmän vaikuttaa kotelon vaimennus tähän, jos sinne vaan mahtuu, niin laita vaikka kerros PE vaahtoa tai poronia kotelon pohjalle.
Jos lisävaahtoa ei mahdu niin tape modi voisi auttaa sitten, eli vaikka maalarinteippiä PCB:n pohjaan.

Tai sitten kerros PE:tä PCB:n päälle eli PCB:n ja kytkimien väliin, mutta oman kokemuksen mukaan tällä on hyvin pieni vaikutus jos kotelon vaahdot on kunnossa ja platefoam löytyy valmiiksi.
Kuitenkin jos kotelovaahtoa ei mahdu ja platefoamia ei ole vakiona, niin voisi olla hyväkin lisä.

Tietysti riippuen siitä, mitä haet paremmalla äänellä. Vaahdot ei sinänsä tee äänestä juuri hiljaisempaa, mutta pehmeämmän.
Kiitti vinkeistä. Ostin tämäntyyppisiä 120Pcs For Hot Swappable Mechanical Keyboard Switch Poron PE EVA Pad Reduce Noise DIY Keyboard Kits Mute Foam Pads - AliExpress
mutta tarkoitat ilmeisesti koko pcb:n päälle menevää, johon tehdään kytkinreiät? Tarkoituksena pehmentää ääntä (hattujen osumisen takia) ei vaimentaa.

Lisään tarvittaessa maalarinteippiä pohjaan. Voiko asennusta kämmätä ja lisätä virheellisellä asennuksella / maalarinteipillä vaikka näppiksen syttymisriskiä?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti vinkeistä. Ostin tämäntyyppisiä 120Pcs For Hot Swappable Mechanical Keyboard Switch Poron PE EVA Pad Reduce Noise DIY Keyboard Kits Mute Foam Pads - AliExpress
mutta tarkoitat ilmeisesti koko pcb:n päälle menevää, johon tehdään kytkinreiät? Tarkoituksena pehmentää ääntä (hattujen osumisen takia) ei vaimentaa.

Lisään tarvittaessa maalarinteippiä pohjaan. Voiko asennusta kämmätä ja lisätä virheellisellä asennuksella / maalarinteipillä vaikka näppiksen syttymisriskiä?

No ei minun mielestä, kunhan ei mitään alumiiniteippiä laita :D
Ei piirilevyllä mikään kuumene siten, että teippaus haittaisi. Tietysti aina varovainen oltava, ettei vaikka kolauta piirilevyä mihinkään.

Leveä maalarin- / suojateippi on ihan passelia tähän.

Ja kyllä meinasin koko piirilevyn päälle eli PCB:n ja face platen väliin. Kytkinreikiäkään ei tarvitse tehdä kun painaa vaan kytkimet läpi.
Jos stabit on pcb:ssä kiinni niin niiden kohdille tehtävä aukot kyllä.
 
Mä funtsein tän jutun nyt niin että nämä läimästään kiinni Akko 5108B Plus Steam Enginen beigeen runkoon ja sit se toivon mukaan on kiva (Domikey Western world Doubleshot ABS keycap SA profile).

west.jpg


drop_rbones.jpg
 
Mielenkiintoinen lapsus muuten tuossa kuvassa, kun on ilmoitettu pidempien punaisten spacebarien koot ilmeisesti vähän väärin. Toivottavasti sieltä kuitenkin tulee se punainen 6.25u eikä 7.5u. Heillä näyttää olevan kaksi erilaista versiota tuosta kuvasta Ali-sivuillaan, joista toisessa (korjatussa?) mitat ovat (toivoakseni) oikein. Näihinkään ei saa sokeasti luottaa.
 
Mielenkiintoinen lapsus muuten tuossa kuvassa, kun on ilmoitettu pidempien punaisten spacebarien koot ilmeisesti vähän väärin. Toivottavasti sieltä kuitenkin tulee se punainen 6.25u eikä 7.5u. Heillä näyttää olevan kaksi erilaista versiota tuosta kuvasta Ali-sivuillaan, joista toisessa (korjatussa?) mitat ovat (toivoakseni) oikein. Näihinkään ei saa sokeasti luottaa.
Onkos toi shift nyt 2.75u kun alla olis alkujaan 1.25u "lista" näppäin ja 1.5u controlli? Mulla tuli vastaava corsairin näppispaketissa, mutta siellä ne vakautintappien paikat oli kapeammalla niin et meni paikalleen mutta ei osu kohdilleen jolloin to shift keikkuu. Pitäs speksailla sinnekin pbt hattu tuntuman takia.
 

Liitteet

  • IMG20240826114443.jpg
    IMG20240826114443.jpg
    130,6 KB · Luettu: 24
Onkos toi shift nyt 2.75u kun alla olis alkujaan 1.25u "lista" näppäin ja 1.5u controlli? Mulla tuli vastaava corsairin näppispaketissa, mutta siellä ne vakautintappien paikat oli kapeammalla niin et meni paikalleen mutta ei osu kohdilleen jolloin to shift keikkuu. Pitäs speksailla sinnekin pbt hattu tuntuman takia.
Kaiken logiikan mukaan joo, kaipa sitten Logitechillä vielä kaiken kukkuraksi tässä jotkut proprietary stabitkin, varsinkin jos se kooltaan oli oikea se Corsairin oikea shifti, mutta stemit osuu vaan eri kohdille.
Taas yksi syy lisää miksi nämä markettinäppikset on rasittavia :poop:
 
Onkos toi shift nyt 2.75u kun alla olis alkujaan 1.25u "lista" näppäin ja 1.5u controlli? Mulla tuli vastaava corsairin näppispaketissa, mutta siellä ne vakautintappien paikat oli kapeammalla niin et meni paikalleen mutta ei osu kohdilleen jolloin to shift keikkuu. Pitäs speksailla sinnekin pbt hattu tuntuman takia.
Kyllä se näyttäisi olevan, mutta eipä siitä päällipuolisesta vakiokoosta iloa ole kun tosiaan stabit ovat G512/G513:ssa "normaalia" kauempana toisistaan.

20240826_121955_1.jpg


2u-hatut kuten backspace ja numpad-0 sentään taitavat täsmätä alapuoleltakin?
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan enemmän vaikuttaa kotelon vaimennus tähän, jos sinne vaan mahtuu, niin laita vaikka kerros PE vaahtoa tai poronia kotelon pohjalle.
Jos lisävaahtoa ei mahdu niin tape modi voisi auttaa sitten, eli vaikka maalarinteippiä PCB:n pohjaan.

Tai sitten kerros PE:tä PCB:n päälle eli PCB:n ja kytkimien väliin, mutta oman kokemuksen mukaan tällä on hyvin pieni vaikutus jos kotelon vaahdot on kunnossa ja platefoam löytyy valmiiksi.
Kuitenkin jos kotelovaahtoa ei mahdu ja platefoamia ei ole vakiona, niin voisi olla hyväkin lisä.

Tietysti riippuen siitä, mitä haet paremmalla äänellä. Vaahdot ei sinänsä tee äänestä juuri hiljaisempaa, mutta pehmeämmän.
Omasta kokomuksesta taas PE-foamilla on yllättävän isokin vaikutus siihen miten "poppyltä" kytkimet kuulostaa. Tottakai näissäkin vaikuttaa kytkimet ja laudan omat akustiikatki, mutta tällä yleensä ollut isokin ero. Sitten on tietenkin EVA-foamii myös, jossa taas se ero äänen ei ole ihan niin suuri kuin PE-foamin kanssa. PE-foamin kanssa kannattaa sitten olla myös tarkka mitä käyttää, sillä tiedän että jotkut käyttää myös pakkaustarvikkeena mukana tullutta tähän joka saattaa olla sähköäjohtavaa. Itse esim. GMMK Pro:n kanssa tämän huomasin ja tuloksena oli että näppis meni usein pimeäksi sähköpiikin takia. Eli paras vaan käyttää oikeita siihen käyttöön tarkoitettuja, tai ainakin tiedostaa riskit jos haluaa käyttää jotain pakkaustarvike pe-foamii.
 
Kyllä se näyttäisi olevan, mutta eipä siitä päällipuolisesta vakiokoosta iloa ole kun tosiaan stabit ovat G512/G513:ssa "normaalia" kauempana toisistaan.

20240826_121955_1.jpg


2u-hatut kuten backspace ja numpad-0 sentään taitavat täsmätä alapuoleltakin?
Joo, muut täsmää. Onkohan noissa 2.75U näppäimissä kaikissa tuo sama kapeampi stabien asettelu? Ilmeisesti R1 ja R2 riveillä on oem profiilissa sama profiili eli noita 2.75u näppäimiä löytyy pbt materiaalilla jo ihan kohtuuhyvin, jos vaan tietäisi, että tulee oikeanlaisella asettelulla. Periaatteessahan tossa vois vaan vähän modata tota stabia, osaatko sanoa, että millanen työmaa siinä olisi, joutuuko tyyliin repimään koko lankun atomeiksi, kun nythän tässä toi metallinen etulevy taitaa olla kiinni lähinä kytkinrungoissa sen mitä yhden kytkimen vaihdoin tuossa, eli aika työmaalta vaikuttaa jos siihen joutuu menemään. Muutenhan tohon alsaan olis ihan mahdollista kovertaa lisätilaa stabille niin että toisi ne kiinnikepisteet vähän lähemmäksi. Käytän kirjoittaessa lähes yksinomaan tota oikean puolen shiftiä, joten sen puoleen olis ihan mukavaa jos siitä saisi myös tollasen pbt version. Voishan tossa toki vähän fyysisesti modailla noita stabikiinnikkeen paikkoja myös näppäimen alla leikkelemällä muutamasta näppäimestä noi tähden malliset osat irti ja liimaamalla tuonne näppäinhatun alle sopiviin kohtiin.
 
Omasta kokomuksesta taas PE-foamilla on yllättävän isokin vaikutus siihen miten "poppyltä" kytkimet kuulostaa. Tottakai näissäkin vaikuttaa kytkimet ja laudan omat akustiikatki, mutta tällä yleensä ollut isokin ero. Sitten on tietenkin EVA-foamii myös, jossa taas se ero äänen ei ole ihan niin suuri kuin PE-foamin kanssa. PE-foamin kanssa kannattaa sitten olla myös tarkka mitä käyttää, sillä tiedän että jotkut käyttää myös pakkaustarvikkeena mukana tullutta tähän joka saattaa olla sähköäjohtavaa. Itse esim. GMMK Pro:n kanssa tämän huomasin ja tuloksena oli että näppis meni usein pimeäksi sähköpiikin takia. Eli paras vaan käyttää oikeita siihen käyttöön tarkoitettuja, tai ainakin tiedostaa riskit jos haluaa käyttää jotain pakkaustarvike pe-foamii.

Juu varmasti on eroja ja tuossa Theon tapauksessa kun low profile runkoon tuskin ihmeitä lisävaahtoja mahtuu, jos ollenkaan, niin PE modi voi tehdä oleellisenkin eron.
 
Joo, muut täsmää. Onkohan noissa 2.75U näppäimissä kaikissa tuo sama kapeampi stabien asettelu? Ilmeisesti R1 ja R2 riveillä on oem profiilissa sama profiili eli noita 2.75u näppäimiä löytyy pbt materiaalilla jo ihan kohtuuhyvin, jos vaan tietäisi, että tulee oikeanlaisella asettelulla. Periaatteessahan tossa vois vaan vähän modata tota stabia, osaatko sanoa, että millanen työmaa siinä olisi, joutuuko tyyliin repimään koko lankun atomeiksi, kun nythän tässä toi metallinen etulevy taitaa olla kiinni lähinä kytkinrungoissa sen mitä yhden kytkimen vaihdoin tuossa, eli aika työmaalta vaikuttaa jos siihen joutuu menemään. Muutenhan tohon alsaan olis ihan mahdollista kovertaa lisätilaa stabille niin että toisi ne kiinnikepisteet vähän lähemmäksi. Käytän kirjoittaessa lähes yksinomaan tota oikean puolen shiftiä, joten sen puoleen olis ihan mukavaa jos siitä saisi myös tollasen pbt version. Voishan tossa toki vähän fyysisesti modailla noita stabikiinnikkeen paikkoja myös näppäimen alla leikkelemällä muutamasta näppäimestä noi tähden malliset osat irti ja liimaamalla tuonne näppäinhatun alle sopiviin kohtiin.

En usko, että kestävät liimaamalla saatika saatko ne niin ehjinä irti etteivät murru ja edelleen suoraan liimattua.

Jos stabit on kansilevyssä kiinni niin periaatteessa voit jollain dremelillä yrittää isontaa aukkoja, mutta niiden pitää osua aika tarkasti ja kiinnitys voi jäädä väljäksi silti, ja sitä myöten jälleenmyyntiarvo on aika lailla nolla myös.
Ja kyllä purattaa näppiksen ensin.

Ja koska oletettavasti siinä Loginkin stabissa on se tanko välissä, jonka pituus on tuolle hv-välille tehty, niin sitten tarviit uuden stabin vakiomitalla. Eli menee hankalaksi.

On kyllä Logilta suoranaista asiakkaalle vittuilua tämmönen, ihan uhallaan on tuo stabiväli muutettu... saatana :D

Olisko jopa vähiten huono ratkaisu liimata hattu kiinni stabeihin vaikka jollain liimamassalla. Sen saa kenties jollain liuottimella poiskin.
Pikaliimaa en laittaisi, koska se on sitten kiinni ikuisesti.

Tai kokeile laittaa vaikka sinitarramöykyt sinne hatun sisään stabien kohdalle ja paina hattu paikalleen, jospa ne pitäisi sen verran, että hattu pysyy stabeissa paikallaan. Tosin sitten voi kohta olla stabit jumissa sinitarran takia.
Pienet palat kaksipuolista teippiä voisi toimia myös, ehkä.
 
Viimeksi muokattu:
En usko, että kestävät liimaamalla saatika saatko ne niin ehjinä irti etteivät murru ja edelleen suoraan liimattua.

Jos stabit on kansilevyssä kiinni niin periaatteessa voit jollain dremelillä yrittää isontaa aukkoja, mutta niiden pitää osua aika tarkasti ja kiinnitys voi jäädä väljäksi silti, ja sitä myöten jälleenmyyntiarvo on aika lailla nolla myös.
Ja kyllä purattaa näppiksen ensin.

Ja koska oletettavasti siinä Loginkin stabissa on se tanko välissä, jonka pituus on tuolle hv-välille tehty, niin sitten tarviit uuden stabin vakiomitalla. Eli menee hankalaksi.

On kyllä Logilta suoranaista asiakkaalle vittuilua tämmönen, ihan uhallaan on tuo stabiväli muutettu... saatana :D

Olisko jopa vähiten huono ratkaisu liimata hattu kiinni stabeihin vaikka jollain liimamassalla. Sen saa kenties jollain liuottimella poiskin.
Pikaliimaa en laittaisi, koska se on sitten kiinni ikuisesti.

Tai kokeile laittaa vaikka sinitarramöykyt sinne hatun sisään stabien kohdalle ja paina hattu paikalleen, jospa ne pitäisi sen verran, että hattu pysyy stabeissa paikallaan. Tosin sitten voi kohta olla stabit jumissa sinitarran takia.
Pienet palat kaksipuolista teippiä voisi toimia myös, ehkä.
Joo, no siis nykyään en oo kovin huolissani siitä, etteikö joku liima kestäisi, tuonhan voisi tehdä niin, että leikkelee esim tässä sarjassa tulleen myös ei stanukokoisen space barin pohjasta noi kiinnikkeet irti ihan vaan leikkelemällä sen koko näppäimen palasiksi niin sitten noi kiinnikkeet saa kyllä sellasina irti, että saa liimailtua tuonne näppäinhatun pohjaan. Loogisintahan toi olis ton stabin siirto, tuskinpa tää näppis kuitenkaan koskaan myyntiin lähtee, kun palvelee ihan normaalisti mulla duunipaikalla tollasen perus kumpikupupaskan tilalla mitä firma tänne työpisteille tuo :D Toi stabin siirto olis muuten varmaan paras ratkasu, mutta jotenkin ei huvittais juottaa kaikkia kytkimiä irti että saa ton etukuoren irti. Muutenhan tota stabin tankoa vois vaan itse modata kapeammalle välille tai tehdä uuden tangon kokonaan.

Noh, pitää varmaan kokeilla tota näppäimen modaamista ensialkuun.
 
Joo, no siis nykyään en oo kovin huolissani siitä, etteikö joku liima kestäisi, tuonhan voisi tehdä niin, että leikkelee esim tässä sarjassa tulleen myös ei stanukokoisen space barin pohjasta noi kiinnikkeet irti ihan vaan leikkelemällä sen koko näppäimen palasiksi niin sitten noi kiinnikkeet saa kyllä sellasina irti, että saa liimailtua tuonne näppäinhatun pohjaan. Loogisintahan toi olis ton stabin siirto, tuskinpa tää näppis kuitenkaan koskaan myyntiin lähtee, kun palvelee ihan normaalisti mulla duunipaikalla tollasen perus kumpikupupaskan tilalla mitä firma tänne työpisteille tuo :D Toi stabin siirto olis muuten varmaan paras ratkasu, mutta jotenkin ei huvittais juottaa kaikkia kytkimiä irti että saa ton etukuoren irti. Muutenhan tota stabin tankoa vois vaan itse modata kapeammalle välille tai tehdä uuden tangon kokonaan.

Noh, pitää varmaan kokeilla tota näppäimen modaamista ensialkuun.

Jaa niin se ei ollut hot swap, no sitten joo kannattaa unohtaa kannen muokkailu kyllä. Sittenpä sen tietää kun kokeilee onnistuuko liimaus, eipä tuossa iso vahinko tule :)
 
Onkohan noissa 2.75U näppäimissä kaikissa tuo sama kapeampi stabien asettelu?
Mitä nyt nopeasti vertailin itselläni olevia erilaisia Alisarjoja ym. ja markettilankkuja niin ihan SilentiumPC:tä ja costar-stabeilla varustettuja Razer Blackwidow Eliteä ja Hyperx Alloy FPS:ää myöten kaikissa näyttää olevan sama stabien leveys 2.75u oikeassa shiftissä. Logitech näyttää olevan ainoa porukasta poikkeaja.

Ja mitä nopeasti katson jotain G713-mallia niin taitaa olla että Logitechkin on sittemmin omaksunut tuon vakioidun jaottelun, kun ainakin alarivi on kauttaaltaan 1.25u.

Stabien asentelusta tai modailusta yleensäkään en tiedä mitään; omat lankkuni ovat ihan tehdaskunnossa, ainoan lankun avauksen tein pakotettuna kun yksi hotswap socket karkasi kytkimen edellä tinauksista.
 
No kappas, nyt taidettiin mennä källiin. Jotta sain tuon Westernin tilauksen Alissa seuraavan alennuskynnyksen (89 euroa) yli, laitoin samaan tilaukseen sellaiset aiemmin hinkumani Akko ASA-profiiliset Matcha Red Bean -hatut, mutta laiminlöin siinä kiireissäni tehdä asianmukaiset due diligencet ja kävikin niin, että niiden myyjäliikkeeksi sattuikin osoittautumaan heinäkuussa 2024 perustettu putiikki, jolla on pyöreä 0,0 % positiivista palautetta. Hinta toki oli sellainen muita myyjiä aavistuksen edullisempi.

Noh, kohta tilausvahvistuksen jälkeen tulikin sitten myyjältä viesti, jossa pyydettiin lisää rahaa:

Friends thank you very much for your order, but I'm sorry, your order due to the cost of 2 dollars, you need an additional 2 dollars If you wish, make up the payment directly with the supplement link below, If you don't want to, you can cancel the order directly, friend.
Alibaba Translation

Tuollaista linkkiä ei kylläkään Alin viestimessä näy. Poistaakohan Alin messagepalvelu sellaiset automaattisesti, kun tämä on ilmeisesti aika tyypillinen skämmi että myyjä ohjaa Alin ulkopuolelle suorittamaan lisämaksun?

Noh anyway, maksutapana tosiaan Klarna, joten vielä kuukauteen ei ole 30,16 euron lopullisesta kauppahinnasta omaa rahaa sisässä, mutta on tämä nyt vähän dilemma, kun pienimmän riesan tie olisi internet-ohjeistajien mukaan perua tilaus ja unohtaa koko homma, MUTTA en itse varmaan näytä Alin algoritmeissä hyvältä, jos ensin otan 12 euron alennuksen ja sitten heti perun sen osan tilausta, jolla sain tuon korkeamman alennuskoodin toimimaan. Riskinä tässä vissiin saattaa nyt vaan olla että myyjä saattaa laittaa haamulähetyskoodin tai jotain arvotonta sälää tulemaan, mikä sitten tekee Alin disputen kanssa toimimisesta haastavaa, kun tavara on muka lähetetty/saapunut.

Ehkä mä nyt pidän radiohiljaisuutta hetken ja odotan mitä tapahtuu, peruuttaako myyjä ehkä itse.
 
Siis ensin tuli jo vahvari ja sitten oltiinkin lisää rahaa vailla 2 dollars friend?

No nyt on pätevää touhua!
 
Siis ensin tuli jo vahvari ja sitten oltiinkin lisää rahaa vailla 2 dollars friend?

No nyt on pätevää touhua!

Näköjään onkin ihan yleisenpuoleinen juksutus Alissa tämä:

Scam #010 Extra fee (We need more money)
You bought something on Ali

Step 1: the seller contacts you with a sob story, telling you that she is unable to ship the product for the price you paid because of <reason of the day> and you need to pay an extra fee

Step 2: the seller provides a link to pay extra

Step 3: hopefully you get you package

Solution: Do not ever pay extra. Sometimes they tell you shipping costs have gone up because your country is very far away. That’s BS. Don't believe sob stories about single moms that won't be able to feed her 10 hungry kids if you don't pay extra.

Try to cancel the order if you can. This is a scammer so you don't want to buy from his store anyway.

Do not communicate with the seller. Do not try to convince the seller to send it anyway. This will likely result in the seller giving you a fake tracking number and this ends up with scam #005. Which can lead to you losing your money.

Check the FAQ on how to select reliable sellers to avoid getting into this situation.
 
Kyllähän tosta kannattaa se dispute avata, muuten maksat olemattomasta.
Ali varmaan viilaa sitä alennusta niin halutessaan ja sikälikin helppo jos Klarnalla otit niin ei tarvii lähetellä rahoja eestaas vaan summa korjaantuu laskulle aikanaan.
 
Tutkiskelin sydäntäni ja päädyin SWOT-analyysissani sellaiseen lopputulemaan, että vasta-avannut myyjä jolla ei ole _mitään_ menetettävää Alin kontekstissa ei varmaankaan tule toimittamaan tilaustani asiallisesti ja että parasta riskienhallintaa tässä kohtaa on perua tilaus itse ennen kuin myyjä vetää asiaa jollakin tavalla vaikeampaan solmuun.

Jatkossa sitten hieman enemmän huolellisuutta myyjätahon valintaan etenkin juuri sen halvimman/ainoan tarjoajan osalta.
 
Kolmen tilauksen vankalla kokemuksella ;)(viimeinen tosin vasta matkalla) paljon arvosteluja omaavat ja Klarna tekevät ostamisesta riskitöntä, jos ostelee halpoja kokonaisuuksia (tähän mennessä kalleimmat tuotteet 19 euroa).

Näppistä ei tuolta ole uskaltanut vielä hankkia, mutta olettaisi että myös Amazonissa myyvien tunnetumpien valmistajien kohdalla turvallisuus ja laatu riittävällä tasolla, kun ostaa heidän omista kaupoistaan (Epomaker, Royal Kludge esim.). Kiinnostaa myös noi pelkät lankut (vaikka GMK67/84 ja Tester68) mutta edelleen vuonna ~2007 lyhyen käytön jälkeen savuttanut läppärin akku saa epäileen Kiina-akkujen turvallisuutta. Sitä "traumaa" vasten kynnys ostaa Epomaker tai Royal Kludge Amazonista on pienempi kuin Alista mikä sinänsä on täysin epäloogista, kun tulevat varmaan samoilta tuotantolinjoilta ollen yhtä paskoja/hyviä ostopaikasta riippumatta.
 
Tutkiskelin sydäntäni ja päädyin SWOT-analyysissani sellaiseen lopputulemaan, että vasta-avannut myyjä jolla ei ole _mitään_ menetettävää Alin kontekstissa ei varmaankaan tule toimittamaan tilaustani asiallisesti ja että parasta riskienhallintaa tässä kohtaa on perua tilaus itse ennen kuin myyjä vetää asiaa jollakin tavalla vaikeampaan solmuun.

Jatkossa sitten hieman enemmän huolellisuutta myyjätahon valintaan etenkin juuri sen halvimman/ainoan tarjoajan osalta.

Sattuuhan näitä, mutta ajattele niin, että kun sulla on nyt näyttää, että kusetus on, niin eiköhän Ali ota myyjän oikeudet pois niin on yksi kusettaja vähemmän.

Joo ja muutama tuhat varmaan jäljellä, mutta pieniä voittoja ja sitä rataa.
 
Tai jos moraalinen kompassi toimii niin kieltäytyy tekemästä kauppoja huijareiden kanssa. Tosin jos lähtökohtana on Ali, niin noh, kaipa se on mitä se on.
Niim sehän tässä nyt oli juurikin se pihvi, että kyseinen kauppa-akti pääsi tapahtumaan kun yön tunteina Alin tarjouskampanjakelloa vastaan ajaessa ja kiinalaisten muovinpalojen seireeninkutsussa harhauduin laiminlyömään normaalihuolellisuuden, jossa myyjän spekseistä olisivat heti loistaneet ne huolestuttavat merkit potentiaalisesta huijarista.

Huolimattomuutta ja tyhmyyttä kyllä jonka joku toinen toivottavasti tämän luettuaan huomaa välttää, mutta en nyt oikein ymmärrä mainintaasi moraalisesta kompassista tässä kontekstissa.
 
Tjaahas Shimmer capit saapuneet postiin, täytyypä noutaa

Ihan mukavat oikeestaan, näyttää livenä paremmalta kuin Alin piirroskuvassa, hillityn tyylikkäät:
20240827_214901.jpg

En ole kummemmin ehtinyt naputtelemaan vielä, saundi on aika bueno kuitenkin ensituntumalta.
Laadukkaan oloisetkin, terävät legendit ja paksuhkoa PBT:tä, ainakin 1,5 mm.

Heh, XDA aiheutti paikoin vähän hämääntymistäkin kun laitoin nuolia "onko tää nyt ylös vai alas vai minne" sitten tajusin, että niin ei merkitystä :D

Numpad 6 ja 9 sama dilemma!

Oli pakattu hujan hajan muovipussiin, mutta sentään pussi oli pahvilootassa. Eipä voi valittaa tähän hintaan (rapia 18 eur).
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on päässyt hetken kirjoittelemaan näillä ja vaatii kyllä tottumista tämä profiili, mutta ei ole huono ollenkaan. En ihmettelisi vaikka totuttelun jälkeen muodostuu suosikiksi.

Myös oikeastaan mielenkiintoisesti tai jopa ihan loogisesti näppäimistön äänimaailma on tasaisempi nyt eli rivien väliset äänierot on pienemmät.
GMMK2 luontainen asento ja korkeus on aika buenot tällekin profiilille, enemmän vaakatasoon asettuvassa lankussa voisi olla hankalampi löytää sormet oikealle riville (kun profiili ei anna yhtään vinkkia siitä).

Oma fiilis on myös se, että tähän lankkuun istuu niin cherry kuin OSA ja XDA paljon paremmin kuin vakio OEM. Tosin tämä voi olla totta monen näppäimistön kanssa.

E: näiden kanssa sormiin näppäimistö tuntuu jopa hieman "kuperalta" äkkiseltään kun on tottunut siihen koveraan kaartumiseen. Jännä...
 
Viimeksi muokattu:
Nopea oli toimitus, tänään kävin näppiksen noutamassa.

Ensifiiliksiä:
- Todella painava
- Näppäintuntuma todella hyvä
- Mikään ei heilu eikä nitku ja natku
- Valaistus heikko (oli tiedossa)
- Softa todella hidas, mutta ajaa asiansa. Ei mitenkään isojen merkkien tasolla vaikka nekin usein aika kuraa...

IMG_1222.jpg
IMG_1229.jpg
IMG_1224.jpg
Hienon näköinen - menee harkintaan pelkkänä lankkuna ja tuolla normaalilla wirelessversiolla. Tullut ostettua Alista muutamat ylimääräiset keycapsetit niin ei niitä halua pussissakaan säilyttää.
 
Tullut ostettua Alista muutamat ylimääräiset keycapsetit niin ei niitä halua pussissakaan säilyttää.

Se ei nyt tietenkään ollut tässä pointtinasi, mutta Alista saa myös hattulaatikoita kahdella ja kolmella traylla. Äärimmäisen päteviä pussissa toimitetuille ja mielellään ne ostetun lankun mukana tulleet (ainakin paremmat PBT-)vakiohatutkin haluaa säilyttää asianmukaisesti, kun ne ottaa pois custom-hattujen tieltä.

 
Pitkän harkinnan ja erilaisten custom näppisten etsinnän jälkeen päädyin tilaamaan keychronin q1 maxin :D saa nähdä kauanko menee että tuote perillä, täytyypä päivitellä lisää sitten kun näppis ajossa!
 
Login poikkeuksellinen stabijako shift painikkeessa ratkes kun teurastin ylimääräsestä kytkimestä noi plussan malliset kiinnikkeet ja epoksoin pohjaan. Ne on nyt alle puolen millin tarkkuudella kohallaan niin pitäs pelittää
 

Liitteet

  • IMG20240829174406.jpg
    IMG20240829174406.jpg
    285,2 KB · Luettu: 73

Statistiikka

Viestiketjuista
289 640
Viestejä
4 963 047
Jäsenet
79 666
Uusin jäsen
effis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom