No kappas, nyt taidettiin mennä källiin. Jotta sain tuon Westernin tilauksen Alissa seuraavan alennuskynnyksen (89 euroa) yli, laitoin samaan tilaukseen sellaiset aiemmin hinkumani Akko ASA-profiiliset Matcha Red Bean -hatut, mutta laiminlöin siinä kiireissäni tehdä asianmukaiset due diligencet ja kävikin niin, että niiden myyjäliikkeeksi sattuikin osoittautumaan heinäkuussa 2024 perustettu putiikki, jolla on pyöreä 0,0 % positiivista palautetta. Hinta toki oli sellainen muita myyjiä aavistuksen edullisempi.
Noh, kohta tilausvahvistuksen jälkeen tulikin sitten myyjältä viesti, jossa pyydettiin lisää rahaa:
Tuollaista linkkiä ei kylläkään Alin viestimessä näy. Poistaakohan Alin messagepalvelu sellaiset automaattisesti, kun tämä on ilmeisesti aika tyypillinen skämmi että myyjä ohjaa Alin ulkopuolelle suorittamaan lisämaksun?
Noh anyway, maksutapana tosiaan Klarna, joten vielä kuukauteen ei ole 30,16 euron lopullisesta kauppahinnasta omaa rahaa sisässä, mutta on tämä nyt vähän dilemma, kun pienimmän riesan tie olisi internet-ohjeistajien mukaan perua tilaus ja unohtaa koko homma, MUTTA en itse varmaan näytä Alin algoritmeissä hyvältä, jos ensin otan 12 euron alennuksen ja sitten heti perun sen osan tilausta, jolla sain tuon korkeamman alennuskoodin toimimaan. Riskinä tässä vissiin saattaa nyt vaan olla että myyjä saattaa laittaa haamulähetyskoodin tai jotain arvotonta sälää tulemaan, mikä sitten tekee Alin disputen kanssa toimimisesta haastavaa, kun tavara on muka lähetetty/saapunut.
Ehkä mä nyt pidän radiohiljaisuutta hetken ja odotan mitä tapahtuu, peruuttaako myyjä ehkä itse.
Noh, kohta tilausvahvistuksen jälkeen tulikin sitten myyjältä viesti, jossa pyydettiin lisää rahaa:
Friends thank you very much for your order, but I'm sorry, your order due to the cost of 2 dollars, you need an additional 2 dollars If you wish, make up the payment directly with the supplement link below, If you don't want to, you can cancel the order directly, friend.
Alibaba Translation
Tuollaista linkkiä ei kylläkään Alin viestimessä näy. Poistaakohan Alin messagepalvelu sellaiset automaattisesti, kun tämä on ilmeisesti aika tyypillinen skämmi että myyjä ohjaa Alin ulkopuolelle suorittamaan lisämaksun?
Noh anyway, maksutapana tosiaan Klarna, joten vielä kuukauteen ei ole 30,16 euron lopullisesta kauppahinnasta omaa rahaa sisässä, mutta on tämä nyt vähän dilemma, kun pienimmän riesan tie olisi internet-ohjeistajien mukaan perua tilaus ja unohtaa koko homma, MUTTA en itse varmaan näytä Alin algoritmeissä hyvältä, jos ensin otan 12 euron alennuksen ja sitten heti perun sen osan tilausta, jolla sain tuon korkeamman alennuskoodin toimimaan. Riskinä tässä vissiin saattaa nyt vaan olla että myyjä saattaa laittaa haamulähetyskoodin tai jotain arvotonta sälää tulemaan, mikä sitten tekee Alin disputen kanssa toimimisesta haastavaa, kun tavara on muka lähetetty/saapunut.
Ehkä mä nyt pidän radiohiljaisuutta hetken ja odotan mitä tapahtuu, peruuttaako myyjä ehkä itse.