Mekaaniset näppäimistöt

Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
187
Hankitteko näitä näppäimistöjä puhtaasti keräilymielessä, vai onko teillä oikeasti käyttöä 10+ erilaiselle näppäimistölle? Ei ole siis tarkoitus naljailla kenenkään harrastuksille, vaan ihan mielenkiinnosta kyselen. :smile:

PS. Hienojahan nuo ovat toki
Näiden kanssa näpräily ja kolvailu on kivaa, estetiikka kiinnostaa ja harrastuksen ympärillä pyörii todella aktiivinen ja suuriimilta osin lämminhenkinen yhteisö. Menee harrastuksesta siinä missä kaikki muukin. Ei todellakaan ole käyttöä kuin kahdelle kerrallaan. :)
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 528
KEYGEM - Mechanical Keyboard Store on vähän hankala, kun siellä on 160€ tilausraja ja eihän sitä saa täyteen, jos ei osta jotain ihmekamaa. Itse tarvitsisin vain paikan, mistä saisi 100% näppikseen PBT hatut (harmaa/musta) ja Cherryjä punaisena nyt alkuun.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 160
Ja bonussektorina vielä tänään räpsäisemäni kuva kaikista nykyisistä custom-lankuistani (antakaa anteeksi noi PRKL30:ssä olevat keycapit):

Kauhea läjä tavaraa olisi vielä tulossa ja vaikka odottavan aika on pitkä, niin siihen on jo totuttu.
Mikäs tuo TKL on? Speksit?
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
187
Mikäs tuo TKL on? Speksit?
Bias v2 -laudan prototyyppi, jonka on suomalainen kaveri Baionlenja suunnitellut, ostin sen suoraan häneltä. Varsinainen GB-lankku vasta tuloillaan. Tilasin siihen erikseen tuohon leiskaan fiksatun hiilikuituplaten ja iskin siihen Gateron milky top Blackit joissa filmit, lubet ja 78g Sprit -jouset. Durock v2 stabit. Tässä prototyypissä ei ole vielä gasket mounttia, joten virittelin alkeellisen sellaisen itse. Tässä vielä kuva nudena:
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
645
Laitetaanpas täältäkin jälleen vähän statusta. GMK Yugo saapui postissa perjantaina ja Exent sai jälleen arvoisensa hatut päälleen:


Ja bonussektorina vielä tänään räpsäisemäni kuva kaikista nykyisistä custom-lankuistani (antakaa anteeksi noi PRKL30:ssä olevat keycapit):

Kauhea läjä tavaraa olisi vielä tulossa ja vaikka odottavan aika on pitkä, niin siihen on jo totuttu.
Olen kyl kateellinen noista Godspeed hatuista ja koko 5° näppiksestä kokonaisuudessaan. Taisin tosin jo discordin puolella sitä kerran kehua erikseen ja kehotin luopumaan siitä ;):lol: Upea kokoelma jos siristää silmiä sen verran että tuo ylävasen ei näy :rofl2:
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
146
Nyt tuli vihdoin koottua oma kaavailtu end game -lauta (yeah right) eli KDBFansin D45, painaakin kunnolla kokoisekseen, platen materiaalina FR4. Buildi ei ole varmasti lopullinen näppäinhattujen osalta, kunhan sain nyt tuon jotenkin käyttökuntoon kasattua. Kytkiminä lubetetut Mauvet ja niillä mennään toistaiseksi, jos ei tangeriineja tule ikävä. Kuva laatua peruna, pyydän etukäteen anteeksi.

IMAG2145.jpg
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
645
Caseking.de näyttäisi olevan GMMK Pro ISO versiota varastossa eli ei ole varmaan hirveä odotusaika jäljellä meillä jimmyltä tilanneilta kun noita on alkanut rantautua kauppoihin!
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
547
Caseking.de näyttäisi olevan GMMK Pro ISO versiota varastossa eli ei ole varmaan hirveä odotusaika jäljellä meillä jimmyltä tilanneilta kun noita on alkanut rantautua kauppoihin!
Joo, mustana. Hopean tilanneet näyttäisi joutuvan odottamaan kauemmin :sad:
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Harmaa/hopea on tulossa vasta joskus elokuussa.

Mustaa saa jo keygemiltä/candykeyssiltä ja mykeebiltä suoraan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
102


Näppäinhattuina pakko mennä samoilla vanhoilla SA Nuclear Datoilla, mulla on pari KAT-settiä ja GMK-setti group buyssä odottamassa, saa nähdä meneekö kuinka pitkälle loppuvuoteen ennen kun mikään niistä saapuu... :(
quefrencydevtty.jpg
quefrencydevtty2.jpg
Quefrencyyn pientä päivitystä, 3D-tulostetut välikerrokset jotka mukavasti diffusoi RGB-ledejä sekä toisesta laudasta lainattu MT3 dev/tty hatut ja vähän väriä mukaan unicorn barf setillä .
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Ostelin puoli vuotta sitten GK630K:n kailh browneilla:

Nyt kaatui juoma näppäimistölle.. Otin kaikki näppäimet irti ja ruuvasin sen auki. Näytti siltä, että piirilevy on liimattu päälläolevaan alumiinilevyyn kiinni, enkä saanut sitä irti. Se kuivui 24h, ennenkuin kytkin sen päälle. Pesin näppäimet tiskienpesuaineella ja nekin kuivuivat 24h.

Testasin kaiken ja näytti toimivan. Nyt laitoin kaikki näppäimet ja ruuvit paikoilleen. Osan ehkä alussa väärin, mutta kyllä ne nyt on kunnolla ja oikein. Nyt * ja Alt eivät toimi. Näppäin painuu pohjaan, mutta mitään ei tapahdu. Vähän ruiskutellut alkoholipohjaista puhdistus-spraytä niihin, mutta ei se siitä. Huomenna sitten kaupoille, ellei tähän ole vinkkiä kellään? Aika turhaa mikään päällisin puolin tehty, jos en saa piirilevyä pois ja tämä on semmoinen homma, että mieluummin maksan uuden näppäimistön kun teen tätä monta kertaa. Jätän tämän sitten varalle, jos pitää taas juoda jotain koneen ääressä ja pärjää ilman kahta näppäintä.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
595
Näytti siltä, että piirilevy on liimattu päälläolevaan alumiinilevyyn kiinni, enkä saanut sitä irti.
Ei kai siellä nyt mitään liimaa ole. Eikö tuossa ole kytkimet juotettu kiinni piirilevyyn? Se alumiinilevy on kytkimien alla jumissa, eli ne pitäisi saada piirilevystä irti että alumiinilevyn saa pois.

Jos alkoholipuhdistus kytkimen sisältä ja piirilevyltä ei auta, peli lienee valitettavasti menetetty.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Ei kai siellä nyt mitään liimaa ole. Eikö tuossa ole kytkimet juotettu kiinni piirilevyyn? Se alumiinilevy on kytkimien alla jumissa, eli ne pitäisi saada piirilevystä irti että alumiinilevyn saa pois.
Sekin on mahdollista, enkä tosiaan juota niitä irti -> ei siinä pääse tuntipalkoille. Tosin kaksi kytkintä kyllä menisi.

Jos alkoholipuhdistus kytkimen sisältä ja piirilevyltä ei auta, peli lienee valitettavasti menetetty.
En tiedä, pääsinkö tarpeeksi syvälle ja en näe piirilevyn toista puolta, niin ei voi katsoa, onko siellä jotain oikosulkuja tai kontaktihäiriöitä.

--

Ei tässä muuta, mutta en halua heittää elektroniikkaa pois, ennenkuin olen edes koettanut korjata. Olen korjannut kympin kalvonäppäimistöjäkin.
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
3
Onko suositella näppistä, mistä löytyisi tkl layout, bluetooth, usb-c ja toimisi macOS kanssa ilman säätämistä? Keychronit taitaa olla lähimpänä.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
Nyt on Muumit tilauksessa. Naurettavan kallista ja toimitusarvio 1,5v päästä, mutta eiköhän se hinta silloin ole unohtunut. Onpahan ainakin kunnon kustominäppis sitten aikoinaan.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
559
Ne oli listattu erikseen 17€. Toi basket total nousee tyyliin 294,96 -> 302,27 € kun käy välillä PayPalin kautta :hmm:
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
645
Nyt on Jimmyllä runsaasti GMMK pro:ta mustana ISO layoutilla. En kyllä jaksa odottaa hopeaani ensikuuhun ja tilaan mustan :rofl2: Voihan sen sitten joskus vaihtaa jos siltä tuntuu.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
559
Nyt on Muumit tilauksessa. Naurettavan kallista ja toimitusarvio 1,5v päästä, mutta eiköhän se hinta silloin ole unohtunut. Onpahan ainakin kunnon kustominäppis sitten aikoinaan.
Laitoin kans muumit tulemaan. Ei ol halpaa tää lysti. Kaipa noi base, nordic ja novelties taipuu GMMK ISO Prolle jos sen sit myöhemmin päivittää tän perus GMMK:n tilalle.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Artikkeli-/videovinkki IO-Techille: Tehkääpä näppäimistön osto-opas!

Kyse on sellaisesta salatieteestä, että vaikka olen harrastanut tietotekniikkaa ja pelannut vuodesta -83 niin näppäimistöt on aihe, josta en saa mitään otetta. En oikeastaan edes tajua mekaanisen näppäimistön erinomaisuutta. Työkseni kirjoitan paljon enkä ole oikeastaan ikinä kokenut ettei työkoneiden (HP, Lenovo jne) mukana tulevat näppäimistöt riittäisi siihen tarkoitukseen. Niin miksi pelaamiseen tarvitaan jotain erikoisempaa, ja antaako se ihan aikuisten oikeasti jotain suorituskykyetua. Tuntuu vähän kaukaa haetulta, kun nettiviiveet on kuitenkin helposti satakertaiset niihin viive-eroihin nähden mitä eri näppisten välillä on. No, setämies tässä tietysti vähän provosoi. Käytössäni Logitech G910 Orion Spectrum. Hankin sen joskus 4-5 vuotta sitten kun pojan piti saa "pelinäppis". En tiennyt sen tarkemmin mitä oli hankkimassa. Ostin kalleimman mitä markkinoilla oli, koska oletin ettei se ainakaan huonoin ole. Nyt on ajatus ostaa uusi näppis, tällä kertaa TKL, että tilaa saisi pöydälle vähän enemmän. Osa ledeistäkin on hyytynyt, mikä on huono juttu koska käytän sovellus- ja pelikohtaisia väriprofiileita, ja häiritsee kun tiettyjä värejä ei saa enää käyttöön kaikkiin näppäimiin.

Mutta minkä ostaisin, ei mitään hajua! Kun tämän nykyisen ostin, niin ostin mekaanisen näppäimistön. Ei silloin tarvinnut tietää montako grammaa tarvitaan voimaa, tai kuinka monta milliä on kontaktipiste, ja klikkaako se vai ei (mitä se edes tarkoittaa? Klikkaako esimerkiksi nämä Logitechin näppäimet? Entä Amiga 500:n näppäimet) Ongelma on siinä, ettei ole mitään vertailukohtaa mihin näitä joka paikasta tulvivia näppäimistötestejä vertaa, kun en tiedä esim tämän Logitechin vastaavia speksejä. Artikkelissä voitaisi kertoa minkä tyyppinen kytkin ja minkälaisella painallusvoimalla sopii minkäkinlaiselle pelaajalle. Kai niissä joku yleismaailmallinen nyrkkisääntö on, ihan kuten pelihiirissäkin että toiselle hiirelle sopii sormiohjaus ja toiselle koko käden ohjaus ja hiiren valinta menee sitten sen mukaan. Voitaisi mainita myös onko kaikkien valmistajien softissa mahdollista tehdä näppäinkohtaisia käyttäjäprofiileja valaistukselle (aika tärkeä ominaisuus ainakin minulle, koska pelaan satunnaisesti niin valaistusprofiilien avulla on helppo muistaa aina kyseisen pelin näppäinkomennot).

Tähän on helppo todeta että "kävele giganttiin ja testaile eri näppiksiä" mutta on se ihan eri juttu testata minuutin ajan kaupassa ja tehdä valinta sen perusteella. Kuvittelisin, että silloin tulee helposti hankittua liian jäykät näppäimet. Joku pieni haju minulla ehkä on minkälaisen ostaisin jos nykytiedon valossa pitäisi päättää. Siinä olisi varmaankin cherryn punaiset kytkimet. Älkää kysykö miksi, tämä on ihan puhdasta mutua sen perusteella että ne taitaa olla kaikkein vähiten erikoiset, eli sopii kai eri käyttötarkoituksiin ja eri pelityyppeihin parhaiten.

Edit: Toki G910:n tekniset tiedot löytyi kun etsi, mutta kun harkitsin Logitechin G915 TKL:ää koska tarvitsen myös medianäppäimet, niin tuli heti vaikeus, että kuinka paljon käytännössä on 0,3mm tai 5g mikä on erona näiden näppisten välillä? Vaikea saada konkreettista otetta aiheeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
170
Semmoinen varoitus, jonka varmasti uteliaat ovatkin netistä lukeneet, että noissa GMMK PRO ISO on vielä ainakin varmaan vähän onnesta kiinni toi tehtaan toleranssi kun käytätte 3rd party stabeja. Durock V2 eivät millään mahtuneet, syynä se että kun plate on juuri oikein aseteltu space stabeja varten, on backspace ja enterin kohdalla stabien ruuvien puolella reikä sen verran ylhäällä että stabien runko ottaa vastaan aika pahasti. Kylmästi joutuu platea hiomaan tai stabeja. Nähtävästi ISO malleja etenkin toi Glorious ottaa aika ajoin ja tällä hetkellä tiukoilla, että edes heidän kauttaan ei oikein tahtonut irrota vielä korjattuja malleja ja tällä hetkellä myös Jimss ei oikein asialla voi mitään.

Tämä ei siis mikään peloittelutaktiikka ole, vaan todella huomaamattomasti ja helposti voit ottaa jotain pientä viilaa käteen ja vähän hiot niitä platen reikiä tarpeen mukaan. Suosittelen vertaamaan sitä miten se lopullisesti istuu piirin päällä, koska se määrittää ton toleranssin, ei se että meneekö stabin runko omassa kädessä reiästä läpi vaikka tiukka olisikin. Eikä tule näkymään missään kun on kytkimet ja hatutkin. Riippuu tietysti omasta työn jäljestä :D
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
170
Pitääpä tuohon vielä lisätä sen verran että en tiedä meneekö takuu jos yhtään koskaa tohon alumiini plateen joka kitin mukana tulee, mutta itse sen riskin otin ja päätin että jos nyt sen takia menee kun en mihinkään toiminnalliseen ole koskenut, niin ei sitten voi mitään. Varmoja vastauksia kun en saanut Jimssiltä enkä Gloriousilta.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
645
Semmoinen varoitus, jonka varmasti uteliaat ovatkin netistä lukeneet, että noissa GMMK PRO ISO on vielä ainakin varmaan vähän onnesta kiinni toi tehtaan toleranssi kun käytätte 3rd party stabeja. Durock V2 eivät millään mahtuneet, syynä se että kun plate on juuri oikein aseteltu space stabeja varten, on backspace ja enterin kohdalla stabien ruuvien puolella reikä sen verran ylhäällä että stabien runko ottaa vastaan aika pahasti. Kylmästi joutuu platea hiomaan tai stabeja. Nähtävästi ISO malleja etenkin toi Glorious ottaa aika ajoin ja tällä hetkellä tiukoilla, että edes heidän kauttaan ei oikein tahtonut irrota vielä korjattuja malleja ja tällä hetkellä myös Jimss ei oikein asialla voi mitään.

Tämä ei siis mikään peloittelutaktiikka ole, vaan todella huomaamattomasti ja helposti voit ottaa jotain pientä viilaa käteen ja vähän hiot niitä platen reikiä tarpeen mukaan. Suosittelen vertaamaan sitä miten se lopullisesti istuu piirin päällä, koska se määrittää ton toleranssin, ei se että meneekö stabin runko omassa kädessä reiästä läpi vaikka tiukka olisikin. Eikä tule näkymään missään kun on kytkimet ja hatutkin. Riippuu tietysti omasta työn jäljestä :D
Vähän piti omasta vain puristaa niin meni hienosti kiinni. Piti tosin se switchi levy laittaa kulmien ruuvit ekana että osuivat kohdalleen loput paikat.
Edit Durock V2 siis kyseessä
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
170
Joo, mie tos juttelin glorious ja muille käyttäjille, se on pienestä kiinni ja juuri toi tehtaan toleranssi tossa. Itsellä plate istuu siten että juuri se reiän ruuvin puoleinen alaosa tosiaan on tyylii millin väärässä kohdassa platen kanssa. Nämä nähtävästi vähän säkästä kiinni että kuinka paljon noi on elänyt valmistuksessa. Stabit periaatteessa menee reikiin, mutta ongelma oli nyt siinä että omalla kohdalla kun space barin stabit on kohdallaan, enter ja backspace reiät jää siten että pohjan reikä on juurikin n. millin tai ei edes sitä väärässä kohtaa jolloin sitä pohjaa oli pakko hioa. Muuten ei kerta kaikkiaan stabi mene siitä eikä stabia voinut hioa niin paljon.

Taisi pääasiassa olla yksi enterin stab reikä, ISO mallissa, joka jää vähän liian paljon oikealla. Kun sen mahduttaa niin lähes kaikki muut mahtuvat pienellä voimalla, joissain kulmien pyöreys vaati vähän työstöä että helpotti
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.02.2021
Viestejä
65
Nyt tuli vihdoin koottua oma kaavailtu end game -lauta (yeah right) eli KDBFansin D45, painaakin kunnolla kokoisekseen, platen materiaalina FR4. Buildi ei ole varmasti lopullinen näppäinhattujen osalta, kunhan sain nyt tuon jotenkin käyttökuntoon kasattua. Kytkiminä lubetetut Mauvet ja niillä mennään toistaiseksi, jos ei tangeriineja tule ikävä. Kuva laatua peruna, pyydän etukäteen anteeksi.

Nyt on pirun magee setti, onko kuvan taustalla hiirimatto kenties vai ihan tausta kuvaa varten? :hmm:
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Päätinpä kokeilla ensimmäistä kertaa eläessäni mekaanista näppistä, SPC Gear GK630K Tournament Kailh ruskeilla kytkimillä. Tai siis toista kertaa, pikkuveljen cherry-blue -kytkimillä varustettua kokeilin joskus, ja ääni sekä näppäintuntuma traumatisoi loppuiäksi. Onhan tämä näppituntuma aivan eri kuin membraanisissa, kuten tässä ketjussa neuvottiin. Painallusvoima isompi kuin missään testaamassani membraanisessa, ja taas näppäimen matka siihen että painallus rekisteröityy on lyhyempi. Jälkimmäinen on plussa, ensimmäinen ei niinkään.

Ehkä red olisi voinut olla sopivampi omaan käyttöön, mutta nopeasti tähänkin alkaa tottua. Tavallaan ihan mukava tunne pelikäytössä, että sormilla tuntee oikeasti tekevänsä jotain. Ääni on sellainen johon tuskin tottuu. Tässä alumiininen pohja antaa painalluksille tietyn ''klangin'' joka kuulostaa erikoiselta. Kumirenkaat lähtee harkintaan. Itse kytkinten äänet ei ole kovat, eikä puskisi varmasti headsetin läpi. Muuten hyvä näppis, ja vihdoin tyylikäs RGB-valaistus, jota jaksaa varmaan kolme päivää katsoa.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
170
Olisko joku ISO GMMK Pro omistaja halukas testaamaan VIA (www.caniusevia.com) yhteensopivaa firmistä?

Pyöräyttelin tuossa firmiksen mutta laudan saan vasta alkuviikosta.
Itse olen sen verran uusi noiden käytössä, että olen vasta katsellut että pitäisi olla suhteellisen helppoa lisätä qmk, mutta en ole katsonut miten VIA siinä vielä laitellaan. Kuullut kuitenkin, että toistaiseksi ei vissiin rgb ja muut ihan toimi kunnolla, kuin jossain dev versioissa ja yksittäisten käyttäjien firmiksissä? Tällä hetkellä itse pärjään varmaan gmmk pro kanssa perus seteillä, mutta olisin tosi kiinnostunut kuulemaan jos sen VIA saa pyörimään, ja jos rgb ja muutkin saat toimimaan sitten. Kun olen ymmärtänyt että VIA kanssa voisi livenä asetella ja muutella layereita ja keybindeja sitten. Valitettavasti ei tämän vkl aikana ole aikaa opetalla ja testailla niin en pysty kokeilemaan.

Tosi hienoa olisi jos voisit raportoida kun mahdollisesti saat itse laiteltua, jotta voin itsekin opetella laittamaan VIA tähän joskus.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Itse olen sen verran uusi noiden käytössä, että olen vasta katsellut että pitäisi olla suhteellisen helppoa lisätä qmk, mutta en ole katsonut miten VIA siinä vielä laitellaan. Kuullut kuitenkin, että toistaiseksi ei vissiin rgb ja muut ihan toimi kunnolla, kuin jossain dev versioissa ja yksittäisten käyttäjien firmiksissä? Tällä hetkellä itse pärjään varmaan gmmk pro kanssa perus seteillä, mutta olisin tosi kiinnostunut kuulemaan jos sen VIA saa pyörimään, ja jos rgb ja muutkin saat toimimaan sitten. Kun olen ymmärtänyt että VIA kanssa voisi livenä asetella ja muutella layereita ja keybindeja sitten. Valitettavasti ei tämän vkl aikana ole aikaa opetalla ja testailla niin en pysty kokeilemaan.

Tosi hienoa olisi jos voisit raportoida kun mahdollisesti saat itse laiteltua, jotta voin itsekin opetella laittamaan VIA tähän joskus.
Rgb ja ledit pitäisi tosiaan toimia qmk:n develop haarasta käännetyllä firmiksellä.

VIAn lisääminen ei lähtökohtaisesti ole kovin hankalaa, mutta saa nähdä miten tuo nyt toimii kun tuossa dev-haarassa on qmk erotellut nyt ANSI ja iso versiot erikseen ja Via sisältää vaan tuon vanhan koodin jossa on pelkkä ansi
 
Liittynyt
31.05.2019
Viestejä
260
Saako jostain ostettua yksittäisiä varahattuja, vai onko edullisempaa tilata koko sarja kerralla?
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Itse olen sen verran uusi noiden käytössä, että olen vasta katsellut että pitäisi olla suhteellisen helppoa lisätä qmk, mutta en ole katsonut miten VIA siinä vielä laitellaan. Kuullut kuitenkin, että toistaiseksi ei vissiin rgb ja muut ihan toimi kunnolla, kuin jossain dev versioissa ja yksittäisten käyttäjien firmiksissä? Tällä hetkellä itse pärjään varmaan gmmk pro kanssa perus seteillä, mutta olisin tosi kiinnostunut kuulemaan jos sen VIA saa pyörimään, ja jos rgb ja muutkin saat toimimaan sitten. Kun olen ymmärtänyt että VIA kanssa voisi livenä asetella ja muutella layereita ja keybindeja sitten. Valitettavasti ei tämän vkl aikana ole aikaa opetalla ja testailla niin en pysty kokeilemaan.

Tosi hienoa olisi jos voisit raportoida kun mahdollisesti saat itse laiteltua, jotta voin itsekin opetella laittamaan VIA tähän joskus.
Nyt on testattu ja toimiihan se. Pieniä puutteita tosin. VIA näyttää ANSI layoutin GUI:ssa ja rgb juttuja ei saa VIAN kautta säädettyä muuten kuin asetetuilla näppäinyhdistelmillä.
 

CryptoKid

Jonkun tarttis varmaan tehrä jottain
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
241
Tulipa hommattua pitkälti kännissä ja läpällä Wooting Two Lekker Edition. Laitoin nimen odotuslistalle varmaan pari kuukautta ennakkotilauksen sulkeuduttua odotuksella, ettei sieltä kuulu ikinä mitään. Yllättäen niitä kuitenkin riitti minullekin asti. Ja jostain syystä vielä suostuin sen ostamaan, vaikka Keystonen pitäisi tulla vielä tämän vuoden aikana (Hah).
En ole mikään lineaaristen kytkinten ylin ystävä, mutta nämä ovat jäykkyydeltään oikein parahultaisia, hieman punaisia jäykemmät, ja mukavan "smootheja". Eivät kyllä aivan niin kitkattomia kuin olisin odottanut, mutta lähellä. Analogisuuskin tuntui toimivan ainakin Space Engineersissä rakettirepulla lentäessä, vaikka liikerata siihen vähän lyhyemmän puoleinen onkin.
Ja onpahan hienot näppäinhatut, eikä edes kalliit, kun sai vielä näppiksen kaupan päälle :).
IMG_20210725_184340__01.jpg
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
170
Nyt on testattu ja toimiihan se. Pieniä puutteita tosin. VIA näyttää ANSI layoutin GUI:ssa ja rgb juttuja ei saa VIAN kautta säädettyä muuten kuin asetetuilla näppäinyhdistelmillä.
Nice. Täytyy itse testata ja yrittää pitää silmällä noita qmk ja VIA päivityksiä ja yrittää tässä ensi viikolla kokeilla itsekin. Pääsee vähän sitten leikkimään ja tutkimaan noiden konffausta.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
182
Vähän kiinnostaisi rakentaa ensimmäinen mekaaninen näppäimistö. Setiksi olin ajatellut alla olevaa. Aika helppoa buildia haetaan rakentamisen ja saatavuuden kanssa.

  • GMMK Pro ISO Lankku, musta
  • Everglide Aqua King Switchit, Ink Blacks, Alpacas, NV Creams (en osaa oikeen päättää, ink Black ehkä liian jäykkä)
  • Durok V2 stabilazerit (ilmeisesti vähän tiukat alumiini platen kanssa joten joutuu ehkä viilaan)
  • Drop + Mito GMK Laser keycapsit (jos ymmärsin oikein tämä setti sopisi tohon lankkuun tollasen täytesettin kanssa ja saa Nordic näppiksetkin)
  • laser aviator custom kaapeli, keycapsien värimaailmaa
Mitä mieltä? Onko noi keycapit sopivat tohon lankkuun? Mitä muita capsejä tohon käy? Mistä muuten suosittelisitte ostamaan kyseisiä romppeita?
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 464
Viestejä
4 162 986
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom