Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Splitkb.com (hollanti) myy mm Boba U4 kytkimiä jotka siis hiljennetyt tactilet. Löytyy myös lineaariversio eli BobagumsSaako suomesta mistään silent kytkimiä tilattua? Oon koittanu käydä nää yleiset firmat(jimms, multitronic jne) käydä läpi, ja ei vaan osu silmään. Tarttui matkaan tuo keychron k2v2 Hot swap, ja en yhtään tykkää gateron red äänestä, eikä vaimokaan. Ulkomailta tilaaminen on myös mahdollista, mut en tiedä sitten että mikä olisi luotettava kauppapaikka tähän. Kiitos.
Ei taida oikein Suomesta löytyä, keygem.store:ssa ok valikoima kytkimiä ja nopea toimitus. Aliexpressissä MKzealots store on myös hyvä, mutta tuon 1.7. tulevan tullimuutoksen takia toimitus tulee venymään pitkäksi jos nyt tilaa.
Splitkb.com (hollanti) myy mm Boba U4 kytkimiä jotka siis hiljennetyt tactilet. Löytyy myös lineaariversio eli Bobagums
Ei tuo tullimuutos sinällään toimituksen kestoon juuri vaikuta. 1-2pv ehkä saattaa tulla lisää Suomen päässä.Ei taida oikein Suomesta löytyä, keygem.store:ssa ok valikoima kytkimiä ja nopea toimitus. Aliexpressissä MKzealots store on myös hyvä, mutta tuon 1.7. tulevan tullimuutoksen takia toimitus tulee venymään pitkäksi jos nyt tilaa.
Mykeyboard.eu myös hyvä kauppaKiitos.
Sanoinkin että jos juuri nyt tilaa, tulee varmaan olemaan melkoinen kasauma paketteja ensimmäisten viikkojen ajan. Tullistakin sanoivat että kannattaa varautua jopa yli kuukauden myöhästymiseen. Toki sitten kun tuossa on päästy vauhtiin niin ei juurikaan hidastu toimitukset.Ei tuo tullimuutos sinällään toimituksen kestoon juuri vaikuta. 1-2pv ehkä saattaa tulla lisää Suomen päässä.
Täällä odotellaan omaa lankkua, johon on menossa aiemmin hankkimani Drop + Matt3o /dev/tty international (jossa nordic mukana) setti, jossa on sopivat hatut myös alariville. Tätä ei enää sieltä saa, mutta Dropiin tulee silloin tällöin noita settejä. En ole kylläkään katsonut, mikä tarjonta siellä nyt on.Hei varmaankin joillekin teistä on tulossa GMMK Pro ISO versio loppukesästä. Joko olette speksailleet näppäinhattuja siihen? Suosituksia kaivattaisiin. Eli Nordic layout hakusessa, josta löytyy 3kpl 1u kokoisia näppäimiä välilyönnin oikealta puolen ja 1.75u kokoinen oikea shift.
Nykyinen käytössä oleva taihao exotic taipuu myös tuohon, tosin r1 hatut on blankkeja.Hei varmaankin joillekin teistä on tulossa GMMK Pro ISO versio loppukesästä. Joko olette speksailleet näppäinhattuja siihen? Suosituksia kaivattaisiin. Eli Nordic layout hakusessa, josta löytyy 3kpl 1u kokoisia näppäimiä välilyönnin oikealta puolen ja 1.75u kokoinen oikea shift.
Mulla on sama tilanne, mistään ei tunnu löytyvän taikka sitten en etsi oikeista paikoista.Hei varmaankin joillekin teistä on tulossa GMMK Pro ISO versio loppukesästä. Joko olette speksailleet näppäinhattuja siihen? Suosituksia kaivattaisiin. Eli Nordic layout hakusessa, josta löytyy 3kpl 1u kokoisia näppäimiä välilyönnin oikealta puolen ja 1.75u kokoinen oikea shift.
Itsellä noi hk gamingin 9009 tulossa siihen. Iso-tuki ja "vaikeet" hatut löytyy (eli 1.75 rshift, 1u bottom row). Tosin ei löydy ääkkösiä mutta siitä kannattaa opetella luopumaan jos meinaa tätä harrastusta harrastaa tätä näppistä enempää.Hei varmaankin joillekin teistä on tulossa GMMK Pro ISO versio loppukesästä. Joko olette speksailleet näppäinhattuja siihen? Suosituksia kaivattaisiin. Eli Nordic layout hakusessa, josta löytyy 3kpl 1u kokoisia näppäimiä välilyönnin oikealta puolen ja 1.75u kokoinen oikea shift.
Hei varmaankin joillekin teistä on tulossa GMMK Pro ISO versio loppukesästä. Joko olette speksailleet näppäinhattuja siihen? Suosituksia kaivattaisiin. Eli Nordic layout hakusessa, josta löytyy 3kpl 1u kokoisia näppäimiä välilyönnin oikealta puolen ja 1.75u kokoinen oikea shift.
ePBT:llä on yleensä ollut noin 9-10 kk tuotantoaika siitä kun GB loppuuKiitoksia kommenteista ja ehdotuksista. Mulla lähti ennakkotilaukseen nyt kuitenkin EPBT:n Dreamscape base kit + saman setin NORDEUK kitti. Saa nähdä millä vuosituhannella nuo sitten saa.
Olen toistaiseksi päättänyt, että yhtään settiä en hanki ilman pohjoismaista asettelua. Valikoimaa joutuu mukavasti karsimaan, mutta kyllähän niitä tarpeeksi löytyy.Itsellä noi hk gamingin 9009 tulossa siihen. Iso-tuki ja "vaikeet" hatut löytyy (eli 1.75 rshift, 1u bottom row). Tosin ei löydy ääkkösiä mutta siitä kannattaa opetella luopumaan jos meinaa tätä harrastusta harrastaa tätä näppistä enempää.
Täältä varmaan löytyy IDOBAO ID80 V2 -käyttäjiä, niin miten olette saaneet tuon vasemman shiftin vieressä olevan "<" -merkin toimimaan näppäimistössänne?
Itsellä tällä hetkellä kyseisestä näppäimestä tulee "§" -merkki ja "<" -merkki löytyy ykkösen vierestä. Nuo kaksi näppäintä ovat siis väärinpäin.
QMK Toolboxia käytetty nordic hex tiedoston flashaamiseen ja näppäimiä muokannut VIA -ohjelmalla. Ongelmaksi kuitenkin muodostuu se, ettei ko ohjelmassa näy kyseistä näppäintä ollenkaan, vaan näyttää ainoastaan ANSI -layoutin, jolloin vasemmalla on leveä shift.
Ensimmäinen custom-näppäimistö, joten oon aika kädetön näiden kanssa.
Kiitos, tällä lähti pelittämään.Asenna ainakin ensiksi VIAn sivuilta se virallinen ISO firmis. <> näppäin on QMK/Via kielellä NUBS
Huom. että lineaaristen kytkimien tuntuma on täysin erilainen kuin kalvokytkimien.
Pikainen sidenote:
Piranha K400 mekaanisessa halpisnäppäimistössä on sitten Outemu Brown kytkimet. Ei mainita kauppojen tuotesivuilla jostain syystä.
Normihinta Gigantissa 29,95€ ja tarjouksessa joskus jopa 14,95€ (Viimeksi 2021 kesä-alessa 28.6. - 4.7.2021)
On tarpeeksi erilaisia et kannattaa testaa.Toisaalta onko nuo brown-kytkimet sitten liian lähellä membraanista, eli onko sen arvoinen päivitys..
Tää "punaset pelikäyttöön" on yks myytti. Ei eri kytkimistä ole mitään suurta hyötyä vrt muut. Itse pelaan ja teen kaiken jäykillä taktiileilla ilman ongelmaa. Kun joskus ensimmäisen kerran sain punaiset kytkimet niin mulla kesti ehkä viikko opetella membranesta siihen punaisten kevyeen jouseen ja siihen "tyhjään" tuntumaan. Ei todellakaan pysty lepuuttamaan käsiä näppäimistöllä kytkinten keveyden takia. Vahinkopainalluksia tuli jatkuvasti alkuun keveyden takia. Ruskeilla varmaan hiukan vähemmän tuon tyylistä vaikka nekin kevyet on.RED-kytkimet olisi varmasti lyömättömät pelikäytössä, esim. pikkusormella CTRL-painaminen peleissä olisi varmasti helpompaa.
Giganteissa, verkkokaupoissa ja powereissa ainakin on mekaanisia näppiksiä ihan hiplailutarkotukseen esillä. Sinne vaan testaileen.Pitääpä katsoa jos paikallisessa Gigantissa on mahdollisuus testata red-kytkimillä varustettua näppäimistöä. Tuskin..
Tämä!Tää "punaset pelikäyttöön" on yks myytti. Ei eri kytkimistä ole mitään suurta hyötyä vrt muut. Itse pelaan ja teen kaiken jäykillä taktiileilla ilman ongelmaa. Kun joskus ensimmäisen kerran sain punaiset kytkimet niin mulla kesti ehkä viikko opetella membranesta siihen punaisten kevyeen jouseen ja siihen "tyhjään" tuntumaan. Ei todellakaan pysty lepuuttamaan käsiä näppäimistöllä kytkinten keveyden takia. Vahinkopainalluksia tuli jatkuvasti alkuun keveyden takia. Ruskeilla varmaan hiukan vähemmän tuon tyylistä vaikka nekin kevyet on.
Ei se PBT aina parempaa ole. Laadukkaat ABS hatut ovat parempia kuin ohuet PBT hatut joita tuppaa löytymään laudoista. Varmilon ainakin tosin käyttää suht laadukasta ja paksu pbt hattuja.Mikäli näppäimistö on pelaamisen lisäksi työkäytössä, kannattaa panostaa kunnon näppäimistöön, jossa tukeva runko ja PBT Double-Shot näppäinhatut tai ainakin standardi layout, jolloin näppäinhatut on helppo vaihtaa. Monet "pelinäppäimistöt" ovat ylihintaisia ja käyttävät ABS näppäinhattuja, jotka ovat kirjoitustuntumaltaan liukkaita ja kuluvat käytössä. Laadukkaita ja helposti saatavilla olevia ovat ainakin Duckyn ja Varmilon näppäimistöt. Näissä ei välttämättä ole näyttävää valoshowta, mutta muuten hinta-laatusuhde kohdallaan verrattuna ylihintaisiin pelinäppäimistöihin.
Ei se PBT aina parempaa ole. Laadukkaat ABS hatut ovat parempia kuin ohuet PBT hatut joita tuppaa löytymään laudoista. Varmilon ainakin tosin käyttää suht laadukasta ja paksu pbt hattuja.
ABS:llä myös legendat ovat yleensä terävämpi ja parempia (esim GMK:n setit).
On noita ABS hattuja kuule käytetty ihan custom lankuissa ja käytetään edelleen.Varmilon lankuissa on oletuksena aika lähelle parhaat näppäinhatut, joita olen käyttänyt. Milläs vaihdat kuluneet ABS hatut pelinäppäimistöön, mikäli layout ei ole standardi ja valmistaja ei itse tarjoa vaihtosettejä? Jostain voi löytyä setti, mutta suht hankalaa. Reilu 200€ näppis, valot vilkkuu kun joulukuusessa ja näppäimistä merkit kuluneet. Ei kovin hyvä hinta-laatusuhde.
On noita ABS hattuja kuule käytetty ihan custom lankuissa ja käytetään edelleen
Ei niissä läheskään kaikissa ole "non standard layout", eikä se PBT tee siitä laudasta sen parempaa jos sen rakenne on heikosti mietitty/toteutettu.Missäs kohtaa tekstiä olen jotain muuta väittänyt? Varmasti käytetään. Nyt on kyse näppäimistöistä, joita markkinoidaan pelaamiseen, non-standardi layout ja myydään ylihinnalla.
eikä se PBT tee siitä laudasta sen parempaa jos sen rakenne on heikosti mietitty/toteutettu