Mekaaniset näppäimistöt

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 765
Kumikupu vaihtu ensimmäiseen mekaaniseen näppäimistöön. Ducky One 2 Tuxedo TKL silent red kytkimillä. :love:
04AB87EB-1993-4ED3-AC39-50253A3B7E1C.jpeg

Poikaki ihastu sen verran kovaa että koeajon jälkeen piti laittaa toinenkin tilaukseen. :D
 
Liittynyt
19.03.2017
Viestejä
52
Osaisiko kukaan sanoa mitkä hatut tässä kuvassa? Itelle tulossa 65% näppis ilman hattuja iso-layoutilla ja siihen sopevat hatut vielä hakusessa (nordic layoutilla), yli 50€ en ala pulittamaan. Jos joltakin löytyy hattuja niin saa tarjotakin vaikka yv:llä!
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
557
Osaisiko kukaan sanoa mitkä hatut tässä kuvassa? Itelle tulossa 65% näppis ilman hattuja iso-layoutilla ja siihen sopevat hatut vielä hakusessa (nordic layoutilla), yli 50€ en ala pulittamaan. Jos joltakin löytyy hattuja niin saa tarjotakin vaikka yv:llä!
KBDfanse Enjou PBT 9009 Keycaps 225 ja nuolinäppäimet jostain muusta sarjasta..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
40
Osaisiko kukaan sanoa mitkä hatut tässä kuvassa? Itelle tulossa 65% näppis ilman hattuja iso-layoutilla ja siihen sopevat hatut vielä hakusessa (nordic layoutilla), yli 50€ en ala pulittamaan. Jos joltakin löytyy hattuja niin saa tarjotakin vaikka yv:llä!
Emerikillä meni aika lähelle :thumbsup:. Meikän näppis. Kuvan löysit ilmeisesti IG:stä.

Colorway 9009-All-in-one. Muutama välilyönti ja yks enter mutkalla, mutta toimii: 12.23€ 1% OFF|9009 colorway 169 Cherry profile Dye Sub Keycap Set thick PBT plastic keyboard gh60 xd60 xd84 cospad tada68 rs96 zz96 87 104 660|Keyboards| - AliExpress
EnjoyPBT 9009 NorDe-sarja: 20.13€ |EnjoyPBT 9009 Keycaps International Kit|Mice & Keyboards Accessories| - AliExpress
Nuolet WASD:n kera KPRepublicista: 8.95€ |cmyk rgby colorful cherry profile pbt keycap for mechanical keyboard Dye Sub wasd arrow key magenta cyan green yellow red yellow|Keyboards| - AliExpress

Colorwayssa vaaleahkot merkit ja NorDe-sarjassa aika lailla mustat.

Jos budjetti kuitenkin antaa myöten, niin EnjoyPBT 9009-sarja kokonaisuudessaan Maxgamingilta silloin kun on varastossa: EnjoyPBT 9009 Keycaps 225 keys + ISO Kit

Asiallisia hattusarjoja tuolla, mutta kaikki yli 50 euroa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 200

Mstk

Aina pitää säätää...
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
782
G-lubea tuli lopulta tilattua jimmsiltä ja hyvä niin. Ei tuonne mitään kovin tönkköä tavaraa olisi saanut menemään. Myös tuollainen hyvin pieni sivellin on kyllä aika välttämätön tuohon hommaan ellei halua joka paikkaa sotkea.
Tuo paksumpi mömmö (dialectric grease, kelarasva jne.) on siis suositeltavaa nimenomaan stabien metallitankojen päihin, ei muualle, esim stabien stemmeihin. Stemmeihinhän käy juuri vaikka tuo g-lube hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Tässä on nyt muutama päivä G915 TKL Tactilen käyttöä takana ja ei tästä näppäimistöstä ole ainakaan vielä löytynyt valitettavaa. Telialla oli tarjouksessa 180€ ja tuosta 15% alennuskoodilla loppuhinnaksi 153€.

Itselläni oli vaatimuksessa langaton näppäimistö tactile-kytkimillä, mistä löytyy sekä 2.4 Ghz dongleyhteys sekä Bluetooth. Valinnanvaraa ei siis kauheasti ollut :hmm:
 
Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
448
Kumikupu vaihtu ensimmäiseen mekaaniseen näppäimistöön. Ducky One 2 Tuxedo TKL silent red kytkimillä. :love:
Poikaki ihastu sen verran kovaa että koeajon jälkeen piti laittaa toinenkin tilaukseen. :D
Katsellut TKL näppistä nyt hetken ja tämä alkoi nyt polttelemaan. Mitä muita varteenotettavia vaihtoehtoja samassa hintaluokassa (~120e) TKL näppäimistöistä on?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 765
Katsellut TKL näppistä nyt hetken ja tämä alkoi nyt polttelemaan. Mitä muita varteenotettavia vaihtoehtoja samassa hintaluokassa (~120e) TKL näppäimistöistä on?
Tossa jotain duckylta:


Tämä menee vähä yli tuon 120€


Silent red kytkimillä olevista ei sitten ookkaan paljoa vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Ducky One 3 on tulossa kauppoihin hetkenä minä hyvänsä, kannattaa vielä hetki odotella. Maksaa muutaman kympin enemmän mutta saa huomattavasti paremman vaimennuksen ja hot swap -tuen.
 

machia

Team SER
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
80
Varmilolla on vastaavia, mutta en osaa niitä verrata duckyihin.
Mulla on Varmilo VA88 ja muutamaa eri Duckyä on tullut käpisteltyä. Tuntuu että Varmilon ja Duckyn laatuerot on kuin yö ja päivä. Jotenkin Duckyt tuntuu sellaisilta muovirimpuloilta kun vertaa esim tuohon Varmiloon. Varmilot taitaa tosin olla sen ~50e kalliimpia, mutta kun noita kerran käyttää vierekkäin niin huomaa miksi.
 
Liittynyt
13.04.2020
Viestejä
61
Tässä pari viimeisintä. Ensimmäisenä Kolibri joka on oma näkemys alice/arisu tyylisen layoutin omaavasta näppiksestä. Gasket mount, kotelo akryylista, Alpaca kytkimet, Durock V2 stabit, GeekArk Bow näppäinhatut. Kuvan jälkeen hatut on kyllä vaihtunu Domikey Wobiin. GitHub - kreme123/Kolibri

kolibri4.jpg
kolibri15.jpg

Toisena vanhempaa tavaraa: Bigfoot jossa Alpsin siniset kytkimet, doubleshot hatut ja Suomi/Ruotsi layoutti

04.jpg
02.jpg
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
667
Viimeisin tuotos:
hO7Sdj4.jpg
Keycaps: GMK Laser
Switches: Prevail Epsilon (L+F)
Case: Blade65 -Black
Plate: Polycarbonate
PCB: KBD67 Lite RGB ISO Hot-swap PCB
Stabilizers: Durock Screw-in Stabilizer V2
Cable: Glorious Coiled Cable -Crimson Red
Deskmat: Custom X-raypad Equate Plus

Saas nähdä tuleeko tälle harrastukselle loppua ennen kuin lompakko sen pistää lopettamaan.
Nyt kun tässä vajaa 20 näppäimistöä on jo tullut rakennettua yhteensä itselle ja emännälle.

Ehkäpä pitäisi vain alkaa koittaa myymään joitain pois kun kyllähän nuo ihan kivasti tilaakin vie. Varsinkin kun haluaa pitää esillä.
Jos saisi eka otettua jotkut kivat kuvat kaikista, ja sitten alkaisi lätkii myynti-ilmoituksia.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
667
Mietteet näistä? Taitaa ainakin vertailupohjaa löytyä :lol:
Itse olen kyllä tykännyt erittäin paljon, mutta ei välttämättä sovi kaikille sillä nämä ovat kyllä raskaamman puoleiset kytkimet. Itse kuitenkin olen aina tykännyt enemmän raskaista kuin kevyeistä jousista, niin pelatessa kuin kirjoittaessa.
Kytkimet ovat erittäin hyvät ja smoothit suoraan paketista, lube ja filmi enimmäkseen vain muutti ääntä hieman. Ääni on myös erittäin miellyttävä omaan korvaan, hieman matalan puoleinen ääni kuuluu eikä mitään ylimääräsit leaf pingii tai muuta huomattavissa.
Bottom out tuntui alkuun hieman jännältä, en tiedä johtuiko enemmänkin tästä progressive springistä, vai yhdistelmästä hieman normaalia pidemmästä stem polesta. En osaa sanoa ihan onko mitenkään erityisen hyvä tai huono verrattuna muihin, mutta erillainen.

Voin kyllä hyvin suositella, varsinkin jos tykkää raskaammista kytkimistä eikä ole halua lähteä availemaan kytkimiä.
 

Dekkis

Tukijäsen
Liittynyt
24.01.2018
Viestejä
304
Viimeisin tuotos:

Keycaps: GMK Laser
Switches: Prevail Epsilon (L+F)
Case: Blade65 -Black
Plate: Polycarbonate
PCB: KBD67 Lite RGB ISO Hot-swap PCB
Stabilizers: Durock Screw-in Stabilizer V2
Cable: Glorious Coiled Cable -Crimson Red
Deskmat: Custom X-raypad Equate Plus

Saas nähdä tuleeko tälle harrastukselle loppua ennen kuin lompakko sen pistää lopettamaan.
Nyt kun tässä vajaa 20 näppäimistöä on jo tullut rakennettua yhteensä itselle ja emännälle.

Ehkäpä pitäisi vain alkaa koittaa myymään joitain pois kun kyllähän nuo ihan kivasti tilaakin vie. Varsinkin kun haluaa pitää esillä.
Jos saisi eka otettua jotkut kivat kuvat kaikista, ja sitten alkaisi lätkii myynti-ilmoituksia.
Kyllähän sun pitää muutkin yksilöt tuoda näytille ;)
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 843
Itse olen kyllä tykännyt erittäin paljon, mutta ei välttämättä sovi kaikille sillä nämä ovat kyllä raskaamman puoleiset kytkimet. Itse kuitenkin olen aina tykännyt enemmän raskaista kuin kevyeistä jousista, niin pelatessa kuin kirjoittaessa.
Kytkimet ovat erittäin hyvät ja smoothit suoraan paketista, lube ja filmi enimmäkseen vain muutti ääntä hieman. Ääni on myös erittäin miellyttävä omaan korvaan, hieman matalan puoleinen ääni kuuluu eikä mitään ylimääräsit leaf pingii tai muuta huomattavissa.
Bottom out tuntui alkuun hieman jännältä, en tiedä johtuiko enemmänkin tästä progressive springistä, vai yhdistelmästä hieman normaalia pidemmästä stem polesta. En osaa sanoa ihan onko mitenkään erityisen hyvä tai huono verrattuna muihin, mutta erillainen.

Voin kyllä hyvin suositella, varsinkin jos tykkää raskaammista kytkimistä eikä ole halua lähteä availemaan kytkimiä.
Kiitos tästä, vaikuttaa kyllä ihanteellisilta! Täytyy laittaa tilaukseen
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 370
Löytyykö mekaanisesta näppäimistövalikoimasta toimistokäyttöön soveltuvaa vaihtoehtoa vai suunnataanko katseet ei mekaanisiin? Kriteereissä juostaan vastavirtaan:
- Langaton
- Täysikokoinen 100%, numeronäppäimistö
- Lisänäppäimet plussaa.
- Kestäisi yhtä kauan kuin nykyinen Logitech G11 (no okei 10v riittää :whistling:)

Käytännössä ainoa vastaantullut oli Logitech G613.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Löytyykö mekaanisesta näppäimistövalikoimasta toimistokäyttöön soveltuvaa vaihtoehtoa vai suunnataanko katseet ei mekaanisiin? Kriteereissä juostaan vastavirtaan:
- Langaton
- Täysikokoinen numeronäppäimistö
- Kestäisi yhtä kauan kuin nykyinen Logitech G11 (no okei 10v riittää :whistling:)

Käytännössä ainoa vastaantullut oli Logitech G613.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 370
Kiitti vastauksesta, mutta tarkennetaan vielä sen verran, että pitäisi olla ihan 100%. Pöytätilaa löytyy eli näppäimistön suuri koko plussaa.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Razerilta löytyy Pro Type ja Pro Type Ultra, tosin jälkimmäistä ei taida saada nordic-layoutilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 200
Löytyykö mekaanisesta näppäimistövalikoimasta toimistokäyttöön soveltuvaa vaihtoehtoa vai suunnataanko katseet ei mekaanisiin? Kriteereissä juostaan vastavirtaan:
- Langaton
- Täysikokoinen 100%, numeronäppäimistö
- Lisänäppäimet plussaa.
- Kestäisi yhtä kauan kuin nykyinen Logitech G11 (no okei 10v riittää :whistling:)

Käytännössä ainoa vastaantullut oli Logitech G613.
Logitechit voit jättää suosiolla hyllyyn jos pitkäikäisyys mielessä. Erityisesti romer-g kytkimillä jotka hajoaa jos nappia sattuu painamaan väärästä kulmasta.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
182
Tarkotus olisi kasata GMMK PRO pohjalle näppis:
  • GMMK Pro ISO Lankku
  • Everglide Aqua King Switchit
  • Durok V2 stabilazerit
  • Lankkuun sopivat keycapsit
Mitä keycapsejä suosittelisitte GMMK PROlle? Mitkä todettu hyviksi ja sopiviksi?
Mistä näitä romppeita kannattaisi hommata???

Lähinnä mistä sais hyvään hintaan ja niin ettei jokaista tavaraa tarvitsisi tilata eri lähteestä. Tuntuu, että noi Everglide switchit ja Durok V2 stabit ei oikeen löydy samasta liikkeestä.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
667
  • Durok V2 stabilazerit
Sen verran haluaisin huomauttaa, että mitä kuullut niin GMMK Pro:n alu ja brass plateissa on aika tiukat toleranssit stabeille. Joten jos näihin päädyt niin saattaa olla että pitää platea hioa hieman jotta mahtuu ongelmitta. PC plateen sain itse ainakin Durockit mahdutettua, mutta selkeästi ottaa vastaan sekin ja on aikamoisella paineella kiinni, joten ei mikään optimaalein sekään vaikka toimiikin.
C³ Equalzin stabit pitäisi sopia ilman mitään erikoisempaa säätöä.
 

Kassinen4

Premium-jäsen
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
549
Sen verran haluaisin huomauttaa, että mitä kuullut niin GMMK Pro:n alu ja brass plateissa on aika tiukat toleranssit stabeille. Joten jos näihin päädyt niin saattaa olla että pitää platea hioa hieman jotta mahtuu ongelmitta. PC plateen sain itse ainakin Durockit mahdutettua, mutta selkeästi ottaa vastaan sekin ja on aikamoisella paineella kiinni, joten ei mikään optimaalein sekään vaikka toimiikin.
C³ Equalzin stabit pitäisi sopia ilman mitään erikoisempaa säätöä.
Itsekin luin aiemmin, että on ollut hankaluuksia Durock V2 ja alumiiniplate -yhdistelmällä, mutta mulla meni ihan hyvin kyllä paikalleen.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
667
täällä toimi tuo combo myös hienosti
Okei, oliskohan sitten Glorious tehnyt muutoksia plateihin ensimmäisen erän jälkeen. Eipä itse tullu testattua mukana tulleella aluplatella kun ei ollut missään vaiheessa sitä tarkoitus käyttää. Oletin vain että ongelma olisi vielä olemassa kun PC platellakin teki niin tiukkaa että jos olisi kyseessä ollut alu tai brass niin ei olis kyllä mahtunut. Voi toki olla oma PC plate oli vanhempaa erää, jonka takia sitten olikin vähän tiukempi sovitus. Mutta hienoa jos Glorious tämän saanut korjatuksi.

Ajattelin kuitenkin huomauttaa että riski on olemassa, ja jos sattumoisin löytyy C³ Equalzin stabit samasta paikkaa kuin Aqua Kingsit (en muista enää mistä omat ostin), niin itse pelaisin varman päälle ja ottaisin vain C³:t. Tuskin käytössä huomaat eroa kummat stabit siellä on käytössä.
 
Liittynyt
12.03.2019
Viestejä
241
Okei, oliskohan sitten Glorious tehnyt muutoksia plateihin ensimmäisen erän jälkeen. Eipä itse tullu testattua mukana tulleella aluplatella kun ei ollut missään vaiheessa sitä tarkoitus käyttää. Oletin vain että ongelma olisi vielä olemassa kun PC platellakin teki niin tiukkaa että jos olisi kyseessä ollut alu tai brass niin ei olis kyllä mahtunut. Voi toki olla oma PC plate oli vanhempaa erää, jonka takia sitten olikin vähän tiukempi sovitus. Mutta hienoa jos Glorious tämän saanut korjatuksi.

Ajattelin kuitenkin huomauttaa että riski on olemassa, ja jos sattumoisin löytyy C³ Equalzin stabit samasta paikkaa kuin Aqua Kingsit (en muista enää mistä omat ostin), niin itse pelaisin varman päälle ja ottaisin vain C³:t. Tuskin käytössä huomaat eroa kummat stabit siellä on käytössä.
Täällä oli ainakin ongelmia Durock V2 ja alumiiniplate -yhdistelmällä. Vaati reilusti sitä viilausta, että sai kiinni. Taisin olla ensimmäisten joukosta ketä sai jimmsin kautta oman GMMK PRO:n.
 
Liittynyt
21.02.2022
Viestejä
11
Nyt on mekaanisia ollut pidemmän aikaa ja muutaman duckyn jälkeen nykyisellään käytössä g915 tkl, kun halusin kokonaan langattoman setupin kuulokkeiden ja hiiren lisäksi. No langattomuudellahan ei ole hevon veetä tehnyt näppiksen kanssa niin nyt voisi hankkia taas jonkun kunnollisen lankun. Pienempään haluaisin mennä ja ihan 60% saakka, ja muutama homma on askarruttanut.

Mallina olen silmäillyt ducky one 2 miniä mutta rakentamistakaan en ole täysin pois sulkenut. Normihatuissa ei sinänsä tuossa tai muissakaan vaihtoehdoissa ole vikaa mutta customointi kiinnostaisi. En meinaa löytää nordic layoutin hattusarjaa jossa olisi sivuun painettu 60% lankun fn-näppäimellä aukeavia f1-f12 functioita sekä pg down insert yms sekä tietty nuolinäppäimet. Kotitoimistolla tarvitsen lankkua duunin antiikkisen softan kanssa niin nuo ovat erittäin tarpeelliset. Onko tähän ratkaisua olemassa? Enkö ole etsinyt oikeasta paikasta, eikö niitä löydy vai pitääkö tässä turvautua johonkin tarranliimamishommiin?
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
667
Mallina olen silmäillyt ducky one 2 miniä mutta rakentamistakaan en ole täysin pois sulkenut. Normihatuissa ei sinänsä tuossa tai muissakaan vaihtoehdoissa ole vikaa mutta customointi kiinnostaisi. En meinaa löytää nordic layoutin hattusarjaa jossa olisi sivuun painettu 60% lankun fn-näppäimellä aukeavia f1-f12 functioita sekä pg down insert yms sekä tietty nuolinäppäimet. Kotitoimistolla tarvitsen lankkua duunin antiikkisen softan kanssa niin nuo ovat erittäin tarpeelliset. Onko tähän ratkaisua olemassa? Enkö ole etsinyt oikeasta paikasta, eikö niitä löydy vai pitääkö tässä turvautua johonkin tarranliimamishommiin?
Ongelma on tässä että funktio näppäimen takana olevat toiminnot vaihtelevat per valmistaja ja näppäimistö. Customeissakin voit itse määrittää täysin mitä mikäkin näppäin tai näppäinyhdistelmä tekee.
Eli keycappien valmistajien ei vain yksinkertaisesti ole kannattavaa valmistaa hattuja jotka sopii vain pieneen osaan näppäimistöistä. Varmaankin ainut toivo on löytää sopiva valmistaja jolta löytyy vaihtokeycappejä heidän mallistoon, mutta itsellä ei ainakaan tule nyt mieleen mitään valitettavasti.

Huomautuksena se, että kyllä ne yllättävän nopeasti oppii katsomatta näppistä. Varsinkin jos nää on jotain mitä käytät useasti.
 
Liittynyt
21.02.2022
Viestejä
11
Ongelma on tässä että funktio näppäimen takana olevat toiminnot vaihtelevat per valmistaja ja näppäimistö. Customeissakin voit itse määrittää täysin mitä mikäkin näppäin tai näppäinyhdistelmä tekee.
Eli keycappien valmistajien ei vain yksinkertaisesti ole kannattavaa valmistaa hattuja jotka sopii vain pieneen osaan näppäimistöistä. Varmaankin ainut toivo on löytää sopiva valmistaja jolta löytyy vaihtokeycappejä heidän mallistoon, mutta itsellä ei ainakaan tule nyt mieleen mitään valitettavasti.

Huomautuksena se, että kyllä ne yllättävän nopeasti oppii katsomatta näppistä. Varsinkin jos nää on jotain mitä käytät useasti.
Tältähän se näyttäisi, kiitos kun vahvistit omat epäilykseni. On alkanut tuntua että paras ratkaisu olisi hankkia waterslide decals (ei haisua miten toi taittuisi suomeksi)-siirtokuvia ja printata itse ne symbolit mitä tarvitsee. Kyllähän ne oppii mut sitten on näitä mitä tarvitsee todella harvoin niin ei jaksa alkaa kaivaa myöskään mitään referenssikuvaa netistä.
 

Kassinen4

Premium-jäsen
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
549
Okei, oliskohan sitten Glorious tehnyt muutoksia plateihin ensimmäisen erän jälkeen. Eipä itse tullu testattua mukana tulleella aluplatella kun ei ollut missään vaiheessa sitä tarkoitus käyttää. Oletin vain että ongelma olisi vielä olemassa kun PC platellakin teki niin tiukkaa että jos olisi kyseessä ollut alu tai brass niin ei olis kyllä mahtunut. Voi toki olla oma PC plate oli vanhempaa erää, jonka takia sitten olikin vähän tiukempi sovitus. Mutta hienoa jos Glorious tämän saanut korjatuksi.

Ajattelin kuitenkin huomauttaa että riski on olemassa, ja jos sattumoisin löytyy C³ Equalzin stabit samasta paikkaa kuin Aqua Kingsit (en muista enää mistä omat ostin), niin itse pelaisin varman päälle ja ottaisin vain C³:t. Tuskin käytössä huomaat eroa kummat stabit siellä on käytössä.
Mulla PC platella stabit aiheutti platen voimakkaan taipumisen, jolloin esc-näppäinhattu otti top platen reunaan kiinni. Pitäisi viilata platea, mutta vaihdoin takaisin alu plateen. Täällä myös Jimm'siltä tilattu lankku ensimmäisten joukossa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Mua rupes kiinnostamaan kanssa tuo GMMK Pro ja siihen jotkut sopivat kytkimet ja näppäinhatut. En oo ikänä näitä rakennellut, enkä ajatellut tästä sen suurempaa harrastusta ottaa, mutta kun vähän heikosti on valmiiksi kasattujakaan mielenkiintoisia näppiksiä tarjolla, niin saattaisin vaikka testata.

Nyyppäkysymyksiä:

Mitähän vois odottaa tatsilta verrattuna johonkin tehdaskasattuun cherry mx browniin, jos lyö vaan jotkut Gateron Brown -kytkimet ja jotkut hatut paikalleen? Koska siis eikö homman pitäisi toimia yksinkertaisimmillaan noin? Ei nimittäin ekana kiinnostais ruveta aukomaan sitä lautaa ja ruveta öljyään mitään, koska semmosessa on liian iso riski, että jää kesken.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
645
Mua rupes kiinnostamaan kanssa tuo GMMK Pro ja siihen jotkut sopivat kytkimet ja näppäinhatut. En oo ikänä näitä rakennellut, enkä ajatellut tästä sen suurempaa harrastusta ottaa, mutta kun vähän heikosti on valmiiksi kasattujakaan mielenkiintoisia näppiksiä tarjolla, niin saattaisin vaikka testata.

Nyyppäkysymyksiä:

Mitähän vois odottaa tatsilta verrattuna johonkin tehdaskasattuun cherry mx browniin, jos lyö vaan jotkut Gateron Brown -kytkimet ja jotkut hatut paikalleen? Koska siis eikö homman pitäisi toimia yksinkertaisimmillaan noin? Ei nimittäin ekana kiinnostais ruveta aukomaan sitä lautaa ja ruveta öljyään mitään, koska semmosessa on liian iso riski, että jää kesken.
Kyllähän se noin on. Maxgaming.fi löytyy halvalla hatut ja siellä on ihan ok valikoima kytkimiin. Sitten voi päättää haluaako hifistellä kytkinlevyn, Voitelun tai vaikka vakaimien kanssa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Kyllähän se noin on. Maxgaming.fi löytyy halvalla hatut ja siellä on ihan ok valikoima kytkimiin. Sitten voi päättää haluaako hifistellä kytkinlevyn, Voitelun tai vaikka vakaimien kanssa.
Jes, tähän suuntaan sanoi eräs Reddit-lankakin, mutta kiitos varmistuksesta :)

Olin jo tilaamassa Jimmsiltä noita loppuja osia (laitoin siis jo hetken hurmassa tuon GMMK pro barebonen tuleen), mutta kurkataas vielä tuo maxgaming:kin. Niiden aspan kanssa on vähän kivuliasta asioida, saatika palauttaa mitään, mutta jos hintaero huomattava, niin mikä jottei.

Neitsytmatka varmaan tosiaan noin, että systeemit kiinni ja koittamaan tatsia, mutta mistä sen tietää, vaikka innostuu säätämään. Toi näppäinlayout on pykälän haastava, kun oon tottunut aika laajaan kirjoon noita erikoisnappeja ja oon tosi allerginen minkään funktionappulakikkailun suhteen, mutta ehkä tästä vielä jotain tulee. Viimeistään vähän käytetty näppispaketti myyntiin palstalle, jos ei muuta :D
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
645
Jes, tähän suuntaan sanoi eräs Reddit-lankakin, mutta kiitos varmistuksesta :)

Olin jo tilaamassa Jimmsiltä noita loppuja osia (laitoin siis jo hetken hurmassa tuon GMMK pro barebonen tuleen), mutta kurkataas vielä tuo maxgaming:kin. Niiden aspan kanssa on vähän kivuliasta asioida, saatika palauttaa mitään, mutta jos hintaero huomattava, niin mikä jottei.

Neitsytmatka varmaan tosiaan noin, että systeemit kiinni ja koittamaan tatsia, mutta mistä sen tietää, vaikka innostuu säätämään. Toi näppäinlayout on pykälän haastava, kun oon tottunut aika laajaan kirjoon noita erikoisnappeja ja oon tosi allerginen minkään funktionappulakikkailun suhteen, mutta ehkä tästä vielä jotain tulee. Viimeistään vähän käytetty näppispaketti myyntiin palstalle, jos ei muuta :D
20 - 100e+ haitarilla löytyy niin nordic ISO kuin ansi hattuja. Itse tilasin traitorkeys ukiyo:t testiin. Mulla myös GMMK Pro.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Suosittelisin kyllä katsomaan jotain vähän premium-tasoisempia kytkimiä kun itse rakentaa. Esim. Durock Light Tactilet ovat jo vakiona varmaan sulavammat kuin mitkään perus brownit voideltuna, ja tuntopiste suunnilleen yhtä pieni.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Suosittelisin kyllä katsomaan jotain vähän premium-tasoisempia kytkimiä kun itse rakentaa. Esim. Durock Light Tactilet ovat jo vakiona varmaan sulavammat kuin mitkään perus brownit voideltuna, ja tuntopiste suunnilleen yhtä pieni.
Osaatko suositella jälleenmyyjää Euroopassa?
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Saksalaiselta Candykeysiltä löytyy ainakin.
Löytyi, kiitos.

Ja sori, tää menee nyt vähän yhden ensikertalaisen kyselytunniksi, mutta kun noiden kuvaus sanoo, että "pre lubed (lightly)", niin nämät voi lyödä suoraan kiinni ja hattua perään? Ettei näitä oo ns. välttämätöntä ruveta ite öljyään tai mikä sen oikea termi onkaan :)
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Ja sori, tää menee nyt vähän yhden ensikertalaisen kyselytunniksi, mutta kun noiden kuvaus sanoo, että "pre lubed (lightly)", niin nämät voi lyödä suoraan kiinni ja hattua perään? Ettei näitä oo ns. välttämätöntä ruveta ite öljyään tai mikä sen oikea termi onkaan :)
Joo, näin on. Valmiiksi voideltuja kytkimiä ei oikeastaan edes kannata ruveta itse voitelemaan.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Kiitoksia kommentoijille. Tuossa kitsastelin, ettei viiti tilata 180$ (posteineen ja veroineen) Leopoldia ameriikoista, niin nyt tais saada meneen luokkaa 340€ näiden osien kanssa (postit toki mukana)..

Tilasin Candykeysiltä nuo suositellut Durock Light Tactile -kytkimet, oikeasti mielenkiintoinen päästä vertaamaan tatsia, ja näppäinhatuiksi nyt tämmöset tylsät, joiden arvoin käyvän tuohon lautaan:


Oon väriallerginen, niin suurin osa noista Traitorkeysin seteistä piti ohittaa. Infinity ois voinu olla vähän sinne päin ja kiva tämmösessä customissa ois varmaan olla vähän ulkonäköäkin, mutta pelataan ulkonäköjutuilla, kun saan ensin jotain kasaan ja toimintaan.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Suosittelisin kyllä katsomaan jotain vähän premium-tasoisempia kytkimiä kun itse rakentaa. Esim. Durock Light Tactilet ovat jo vakiona varmaan sulavammat kuin mitkään perus brownit voideltuna, ja tuntopiste suunnilleen yhtä pieni.
Jäin vielä kelaamaan näitä kytkimiä, että pitääkö vielä vaihtaa ja miten säädöksi menee saksanmaalla, jos pitää.. noi Durockit on siis jäykkyydeltään 67g siinä missä perus Cherry MX Brown on 55g ja esim. Varmilon VA88 -mallissa Cherry MX Brownit oli kumman jäykät siinä missä ne vanhassa Corsairin K95 -näppäimistössä oli melko ihanteelliset.

Eli rupesin vähän pelkäämään, että onko noi Durockin kytkimet liian raskaat, kun tykkäisin melko kevyestä tatsista..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 501
Viestejä
4 193 011
Jäsenet
70 744
Uusin jäsen
Dunlop

Hinta.fi

Ylös Bottom