Kuten esim. missä tapauksissa?Semmonen maku on jäänyt että PC laahaa vieläkin UI:ssa jäljessä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuten esim. missä tapauksissa?Semmonen maku on jäänyt että PC laahaa vieläkin UI:ssa jäljessä.
En kyllä itekään juuri konsoleita NES-PS1 välillä kohdannut. Kotitietokoneet taisi olla Suomessa aina paljon kovempi juttu, osittain varmaan waretuksen ansiosta.
Joo, tätähän meille aikoinaan toitotettiin - ja sitä, että kumppanin löytää sitten tanssilavalta. Paritanssia on tullut kokeiltua lähinnä PiratesissaEn mä kuitenkaan näe että tuo 50v täyteen tulo millään tavalla muuttaisi ajankäyttöäni pelaamisen suhteen enkä myöskään aio alkaa kuuntelemaan iskelmää tai muuta ruikutusta
Yksi rajoitus on kyllä itselleni tullut - istumista ei kestä enää yhtä hyvin kuin nuorempana (olen vuosimallia 1969). Mutta muuten samoilla linjoilla.Metallia, pelejä ja mitä hyvänsä epäsosiaalista voi täysin hyvin samalla lailla vedellä 5-kymppisenä kuin minkäikäisenä hyvänsä. Toivottavasti tosiaan tulevaisuudessa seniorit saa metallikeikoille enemmän vaan vapareita ja tukikodeissa on simuvehkeet yms härpäkkeet.
Minulla on ihan pelaamista varten tehty tuoli, mutta takamus ja jalat eivät vain ole entisensä. Ja kyllähän taukoja pitäisi pitää enemmän, mutta roolipeleissä ei vain muistaMinulla on tietokenpenkkinä entinen keittion tuoli, johon olen muutama vuosi sitten laittanut jonkun sisustustyynyn pehmikeeksi. Sillä menee helposti viikonloppuna GTA5:sta 4 tuntia putkeen. T:1972
Olen henkeen ja vereen PC-pelaaja, mutta NHL-pelisarjan vuoksi on pleikkarikin löytynyt taloudesta jo yli kymmenen vuoden ajan. Tulee sillä välillä pelattua muutakin toki.Modernit konsolit ei oikein nappaa, kun ne tuppaavat olemaan softalukittua ja rajoitettua PC rautaa, eikä konsolien tärkein hyvä puoli (nopeasti pelin aloittaminen) tunnu enää pätevän, kun harva se päivä saa latailla useiden kymmenten gigatavujen päivityksiä.
Mikäs siinä jos uudet konsolit maistuu, tuo oli vain oma näkökulmani. PS2 on itselle viimeinen mieluinen pleikka, kun siinä ei ollut pahemmin netti-ominaisuuksia tai firmispäivityksiä jotka yhtäkkiä poistavat konsolin tai pelien ominaisuuksia, kuten PS3 ja Linux tuki. Gigan kuitu varmasti tekee kokemuksesta mukavemman, ihmiset jotka ovat pakon vuoksi mokkulan päässä näkevät asian varmasti hieman eri mittapuulla.Olen henkeen ja vereen PC-pelaaja, mutta NHL-pelisarjan vuoksi on pleikkarikin löytynyt taloudesta jo yli kymmenen vuoden ajan. Tulee sillä välillä pelattua muutakin toki.
Mutta siis olen väittämästäsi täysin eri mieltä. Toki minulta löytyy gigainen kuituyhteys myöskin, mutta PS5 latailee levossa päivitykset, joten eipä ole vielä koskaan tarvinnut sekunniksikaan pysähtyä odottelemaan minkään pelin päivityksiä, vaan pelaamaan pääsee erittäin nopeasti - nopeammin kuin koskaan aiemmin millään käyttämälläni konsolilla. Nopea pelin aloittaminen tuntuu olevan juuri se missä PS5 loistaa kaikkein eniten.
Lataukset menee sekä konsolilla että PC:llä samoin, monesti taustalla ja joskus joutuu odottamaan. Fortnite on sellainen jota molemmilla joutuu odottamaan, muissa ei niinkään ole ollut ongelmaa. Pelit latautuu PC:llä nopeammin kuin PS4:lla mutta PS5 on taas nopein. Ei noilla kuitenkaan ole eroa nykyään valinnan kannalta, PC on nykyään vaivaton ellei käytä modeja jotka vaativat säätöä.Modernit konsolit ei oikein nappaa, kun ne tuppaavat olemaan softalukittua ja rajoitettua PC rautaa, eikä konsolien tärkein hyvä puoli (nopeasti pelin aloittaminen) tunnu enää pätevän, kun harva se päivä saa latailla useiden kymmenten gigatavujen päivityksiä. Noh, toivottavasti tässä tulee vielä joku uusi aalto ja pelaaminen alkaa taas maistumaan.
Kuten todettua, niin tuo latailee levossa päivityksiä, jos niin haluaa. Eli silloin kun konsolia ei käytetä. Nopeasta yhteydestä on toki hyötyä, mutta hitaampikin yhteys riittää usein hyvin, kun päivitykset latautuvat automaattisesti lepotilassa.Mikäs siinä jos uudet konsolit maistuu, tuo oli vain oma näkökulmani. PS2 on itselle viimeinen mieluinen pleikka, kun siinä ei ollut pahemmin netti-ominaisuuksia tai firmispäivityksiä jotka yhtäkkiä poistavat konsolin tai pelien ominaisuuksia, kuten PS3 ja Linux tuki. Gigan kuitu varmasti tekee kokemuksesta mukavemman, ihmiset jotka ovat pakon vuoksi mokkulan päässä näkevät asian varmasti hieman eri mittapuulla.
Mikäs siinä jos uudet konsolit maistuu, tuo oli vain oma näkökulmani. PS2 on itselle viimeinen mieluinen pleikka, kun siinä ei ollut pahemmin netti-ominaisuuksia tai firmispäivityksiä jotka yhtäkkiä poistavat konsolin tai pelien ominaisuuksia, kuten PS3 ja Linux tuki. Gigan kuitu varmasti tekee kokemuksesta mukavemman, ihmiset jotka ovat pakon vuoksi mokkulan päässä näkevät asian varmasti hieman eri mittapuulla.
Vaikka osittain olenkin kanssasi samaa mieltä, kun on tullut elettyä vanhempien konsoleiden kanssa, niin en silti ihan näin nostalgisesti katso menneisyyteen. Nykypäivänä pelitarjonta on kaikilla laitteilla paljon laajempaa kuin koskaan aiemmin, joka tarkoittaa myös sitä, että sieltä edelleen löytyy sielukkaita pelejä ja jokaiselle jotakin, jos on valmis vähän tutkimaan tarjontaa. Jos elää vain isojen pelitalojen hypen mukana, niin kyllähän tuo pelimaailma silloin tuntuu varsin sieluttomalta ja suppealta.Täällä ihan samat fiilikset, mutta pleiggarimieheyteni vaihtunut xbox-leiriin. Nettiriippuvaiset laitokset aika meh, tosin ei se siihen suoraan liity vaan siihen että pelit ottavat itsensä nykyään aivan liian vakavasti. Ja ovat ottaneet jo vuosikymmenen ylikin.
Xbox/ps2/gc sukupolvessa pelit olivat aina pääasiassa hauskoja pelattavia täynnä upeaa luonnetta, nykyään on grafiikkaa ja sisältöä maksimit mutta pelit on täysin hengettömiä jotka on rakennettu analyytikoiden keräämän datan pohjalta. Toisinsanoen paperilla täydellisiä mutta käytännössä täysin paskoja ja sieluttomia tapauksia.
Gta5 online ei enään kiinnosta 600 leveliä rikottu. Nyt msfs2020 on tullut simulaatiopeleistä kärkeen. Mittarissa 70v+ja nyt aikaa riittää.
Respect. Itellä vasta 46 lasissa mutta GTA:n jälkeen alkanut hieromaan Red Dead Onlinea ja tuntuu maistuvan.Gta5 online ei enään kiinnosta 600 leveliä rikottu. Nyt msfs2020 on tullut simulaatiopeleistä kärkeen. Mittarissa 70v+ja nyt aikaa riittää.
juu, hieno peli. itsekin tuli pelattua n.Red Dead Onlinea ja tuntuu maistuvan
Täällä löytyy ikää jo pian 54v ja pelaaminen ja PC-laitteet kiinnostaa edelleen. Toki pelivalikoima on aika suppea tällä hetkellä mitä tulee pelattua, lähinnä BF 5 tullut hakattua aika paljonkin... Laitteistoakin tuli päivitettyä eli löytyy Ryzen 9 5900x, 32gb RAM, Asuksen Strix 3080ti OC ... Tekeeköhän ikä tuohon laitteiston rakentamiseen sen, että RGB:t näyttää hienoilta Konsoleita tuli pelattua kun lapset oli pienempiä, nyt ei enää vuosiin.
Ikä olis kyllä aina kiva tietää.En tiedä jaksaako näitä kukaan lukea, mutta kirjoitellaan silti omaakin historiikkia pelaamiseen liittyen...
Oma pelaajan ura alkoi siellä 90-luvun alkuhämärissä, kun samalla tiellä asuvalla kaverilla ja muutomalla muulla löytyi laitteistoa, kuten Commodore 64 (yhdellä kasettiasema ja toisella jopa lerppu) ja Atari ST (kolmen ja puolen tuuman levyke, wau!). Näiden kanssa räplätessä se aika kului, ja peleistä jäi mieleen muun muassa Batman, Barbarian, Predator ja Mouse Trap. Konsolipuolelta parista taloudesta löytyi tietenkin NES, ja lienee turha edes sanoa, että mitä sillä pelattiin.
Oma perheeni oli teknologisesti aina vähän jäljessä, ja ensialkuun sain pelailla vain kavereilla. Kuvio oli se, että olipa kyse sitten VHS-nauhurista, Nintendosta, tietokoneesta tai kännykästä, niin se tuli meillä aina pari vuotta muita jäljessä. No ensimmäinen pelaamiseen soveltuva laite itselläni oli NES. Pelejähän sille ei montaa ollut (mm. Mega Man ja Mariot), mutta silloin tällöin sain aina viikonlopuksi käydä videovuokraamosta jonkun pelin lainaan. Jollain kaverin synttäreillä pääsin myöhemmin pelaamaan SNES:llä Donkey Kong Countrya ja järki meinasi mennä. Se tarkoitti sitä, että piti kinuta isää ostamaan SNES ja lopulta sen sainkin. Se tosin tarkoitti samalla sitä, että piti luopua NES:stä, kun isä möi sen jollekin työkaverilleen. Ensimmäisen oman tietokoneen sain vasta jossain vuoden 1997 tai 1998 paikkeilla. Silloin FF VII ja Half Life olivat kuuminta hottia. Tietokoneen hankinnan myötä SNES jäi myös joksikin aikaa viimeiseksi konsolikseni.
Kun alettiin elellä vuosituhannen vaihdetta, alkoivat muut aktiviteetit (tytöt, musiikki ja kalja) viedä huomiota pelaamiselta. Tämä meinaa sitä, että esim. PS1, Nintendo 64 tai XBox eivät koskaan olleet omistuksessani ja PC-pelaaminenkin jäi hyvin satunnaiseksi huviksi. PS2 sain jossain vaiheessa muistaakseni lahjaksi, mutta aika vähän silläkin tuli pelattua. Lähinnä se taisi toimia DVD-soittimena ja sen joskus sitten pois möin. Noin 15 vuotta sitten nykyisen puolison löytämisen myötä alkoivat taas pelihommat kiinnostaa, kun aikaa tuli äkkiä vietettyä taas enemän kotona. Ostin XBox360 konsolin ja muistaakseni häämatkalla laitoin tilaukseen PS3:n. Niillä tulikin pelailtua aika paljon, ja molemmat ovat edelleen hyllyssä. Sittemmin on tullut hankittua myös PS4 ja PS5 ja niilläkin semiaktiivisesti pelaan, tosin PS5 kanssa on tullut käytännössä pelattua vain vanhojen pelejen uusversioita (FF VII remake ja Demon's Souls). Toki myös täysin pelikelpoinen PC:kin tätä nykyä löytyy.
Se mistä olen kuitenkin viime vuosina pelaamisessa ollut kiinnostunut, on retroilu. Hankin joitakin vuosia sitten mini SNES:n ja sen myötä iski kipinä alkaa hankkia takaisin aikanaan menettämiäni aarteita, kuten NES ja SNES. Kun nälkä on kasvanut syödessä, on siihen rinnalle tietysti löytynyt kaikkea muutakin, kuten Sega Mega Drive, GameCube jne. Se mistä olen ollut erityisen innostunut ja vaikuttunut, ovat kuitenkin nykyiset FPGA-vermeet, kuten Analoguen ja RetroUSB:n konsolit ja Mister projekti. Näitä on kertynyt hyllyyn ja nykyisin pelaamiseen käytetystä ajasta arviolta 80 % kuluu retropelien parissa. Sen lisäksi, että pidän tietysti itse peleistä, olen kovin mieltynyt itse konsoleihin, flashcartteihin, ohjaimiin ja muihin oheistarvikkeisiin. Hommassa ei siis ole kyse pelkästään siitä, että pääsen jyräämään sitä Mega Mania tuhannetta kertaa, vaan mukana on myös aika vahva keräilyaspekti. Joka tapauksessa, vaikka taloudessa on tuorettakin rautaa, saan eniten kiksejä juuri näistä vanhoista jutuista. Jotenkin se vanhojen pelejen suoraviinaisuus ja yksinkertaisuus miellyttää. Kasetti koneeseen, virta päälle ja pelaamaan.
Ikä olis kyllä aina kiva tietää.
Itse ainakin olen huomannut että nykypeleissä ei ole mitään muuta kuin hienot grafiikat ja äänet eikä paljon mitään muuta, ovat aikalailla putkijuoksuja tai vastaavia ja koko ajan tulee kaikenlaisia inforuutuja joissa suunnilleen väkisin kerrotaan mitä seuraavaksi pitää tehdä. Itse sisältö ja pelaajan oma oivaltaminen puuttuu kokonaan.
Minuaki puras simukärpänen MFS2020:n myötä. Aivan mahtavaa hommaa! Nykyään tulee pelattua vain DCS:ää kun sotilaskoneiden lentäminen paljastui hauskaksi hommaksi.Gta5 online ei enään kiinnosta 600 leveliä rikottu. Nyt msfs2020 on tullut simulaatiopeleistä kärkeen. Mittarissa 70v+ja nyt aikaa riittää.
Viiskymppiset siintää noin kolmen kuukauden päässä. Jostain 90 -luvun lopulta varmaankin on tullut pelailtua aika ahkerasti. Maku vaan on muuttunut matkan varrella aika paljon, nuorempana hakattiin räiskintöjä ja ajettiin rallia ja hieman rataakin siihen asti kun suostuin kokeilemaan aiemmin jostain syystä vihaamiani pelejä
Arpg, mmorpg miksi näitä nyt halutaan milloinkin nimittääkin. Dungeon siege, sacred ja mitä niitä oli ennen kuin tuli kaverien painostuksesta kokeiltua wowia, tbc oli juuri hiljattain julkaistu.
Sen parissa menikin jokunen vuosi. Pandarenin olin ennakkotilannut ja lisäriä odotellessa peliin tuli muutaman kuukauden tauko jonka täytti tehokkasti aiemmin julkaistu Diablo 3
Pandan tultua ulos kävin pelaamassa varmaan puolisen leveliä ja loggasin pihalle, muutama vuosi myöhemmin kun oli tarjolla 10 päivän ilmainen peliaika ja kävin nakkaamassa massit kiltapankkiin enkä ole sen jälkeen kirjautunut.
Eli D3 parissa on viime vuodet menneet. Eihän tuotakaan toki jaksa kuin muutaman viikon seasonin alun jälkeen mutta jostain kumman syystä sitä alkua aina innolla odottaa
Sain myös pari vuotta itseäni nuoremman vaimonikin innostumaan pelistä niin on ainakin samat harrastukset.
Path of exileä on tullut myös jonkin verran pelattua ja viimeisimpänä Last epoch on varsin kiinnostava vaikka ei olekaan vielä valmis. Toki tulevaisuudessa Diablo IV on suurimpana odotuksen kohteena.
En mä kuitenkaan näe että tuo 50v täyteen tulo millään tavalla muuttaisi ajankäyttöäni pelaamisen suhteen enkä myöskään aio alkaa kuuntelemaan iskelmää tai muuta ruikutusta
Ajanhukkaa.. eli ei kannata katsoa tv-sarjoja, ei leffoja, ei kannata lukea (oliskelu erikseen)... jokainen rentoutuu tyylilläänIkää 34 ja pelaaminen tuntuu koko ajan enemmän ja enemmän ajanhukalta. Pelaan kyllä, ja pelit tavallaan kiinnostavat, mutta takaraivossa kytee aina ajatus siitä että tämänkin ajan voisi käyttää paremmin. Kait sitä on havahtunut ajatukseen että elämä ei jatku ikuisesti.