Maxgaming kokemukset/asiakaspalvelu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja t0mpp4
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
24.09.2024
Viestejä
33
Kävi tietenkin niin legendaarisesti tämän puljun kanssa, että tilasin tavaraa vaikka nihkeitä kokemuksia netistä löytyikin. Ei vaan sattunut muualla olemaan saatavuutta samalla lailla.

Paketti saapui ja yllärinä sieltähän puuttui puolet tilaamastani vaikka pakkauslistalla on koko tilaus. Pakettiseurannasta osasin jo vähän odottaakin, että joku ei ole kunnossa, kun paketti oli ihan liian kevyt. Nämä seuranta punnitukset kivasti todistaa myös sen että paketissa ei tosiaan koskaan ollut kaikkea sinne kuuluvaa.

Sähköposteja laitellut ja kerran soittanutkin tuonne, mutta erittäin hiljaista on minkään oikeiden vastausten kanssa.

Onko muilla millasia kokemuksia, kuinka vaikeita nämä on hoitamaan hommiaan vai onko ongelmatapaukset selvinnyt kohtuullisessa ajassa?
 
Tämähän toimi hyvin, heti kun nettiin vähän avautui niin nyt kilahti viesti että ovat saaneet selvityksensä tehtyä ja lähettävät puuttuvat kamat.

Toivottavasti nyt sitten saisi sen mitä pitikin tulla.
 
Ite olen saanut tilaukset ok, mutta olenkin tilannut enimmäkseen kytkimiä tai näppäinhattuja.
 
20v. tilannut tavaraa netistä ja eka kerta kun jotain puuttuu tilauksesta oli tämän puljun kanssa nyt, ja kokonaiset kaksi tuotetta oli listalla. Asiakaspalvelusta tuli aluksi jotain automaattiviestejä, mutta lopulta palauttivat rahat.
 
En ole ongelmatilanteeseen joutunut niin hankala sanoa. Useampi ostokokemus ja ei muuta pahaa sanottavaa kuin, että postipistettä ei päässyt valitsemaan. Saattavat lähettää useammassa osassa.
 
20v. tilannut tavaraa netistä ja eka kerta kun jotain puuttuu tilauksesta oli tämän puljun kanssa nyt, ja kokonaiset kaksi tuotetta oli listalla. Asiakaspalvelusta tuli aluksi jotain automaattiviestejä, mutta lopulta palauttivat rahat.
Joo, itsellänikin tilauksessa oli siis 2 asiaa. Mekaanisen näppäimistön rakennussarja eli käytännössä barebone näppis, sekä tähän erikseen myytävä plate. No tilauksessa saapui plate ja näppiksen "accessories" laatikko mutta koko itse näppisrunko ja puolet sen osista puuttui...

No lähettivät nyt ilmeisesti puuttuvat minulle, mutta en pidä toiveita korkealla ennen kuin näen tuotteet käsissäni.

Aspa toimi puhelimella hyvin, vastattiin suht nopeasti ja kohtelias kaveri sanoi että varmistaa homman menevän eteenpäin. Sähköposteihin vastailtiin verkkaisesti ja niihin kun sain ekan vastauksen, oli se vain joku copypaste että "laita kuvat tuotteista mitä sait". Ja olin tälläiset kuvat lähettänyt jo sähköpostin ketjun ensimmäisissä viesteissä.

Ehkä nyt siis kohtalaisesti hoisivat tämän, mutta olis noihin sähköposteihin jotain voinut kuitata, että hommaa hoidetaan tai se etenee, sen sijaan oli hiljaisuutta kunnes tuli viesti että homma ratkaistu. Koko selvittely kesti viikon.
 
muutamaan kertaan tilannut tuolta näppäinhattuja, hiiriä ja hiiren tassuja.
Hyvin on hoitunut ja kerran kyselin asiakaspalvelusta sähköpostilla onko muilla ollut ongelmia Pulsar X2 kanssa ja sieltä vastattiin pariin otteeseen samanpäivän aikana jos haluaa korvaavan tuotteen.
En kokeillut palautusta kun sieltä olisi tullut yhtälailla valmistusvikainen malli takaisin.
 
Pari hiirimattoa olen tilannut ilman ongelmia. Nopeahkot toimitukset olleet myös.
 
Pari hiirtä on tullut tuolta ostettua. Toisessa tapauksessa (langaton) paloi hiiren usb liitin ja kaapelin pää kun oli latauksessa.

Laitoin maxgamingille takuukyselyn, ilmoittivat että on niin erikoinen tapaus että ole suoraan steelseriekseen yhteydessä. Sekin oli pitkä prosessi, mutta steelseries lähetti uuden hiiren takuuseen tilalle.
 
Tänään sain puuttuvan osan tilaustani ja sieltä löytyi oikeat tavarat eli hoisivat homman loppujenlopuksi kuntoon.

Silti kyllä harkitsen suuresti ennen kuin seuraavaksi mitään tilaan.
 
Näiden kanssa pari viikkoa sitten tuli hoidettua takuu asiaa koskien logitechin hiirtä. 8 sähköpostia ja viikko kesti ennekuin sain sähköpostiin kupongin, millä sai hoidettua lähetyksen heille. Noissa sähköposteissa kehotettiin itse korjaamaan hiirtä ":D" yms. Mutta lopulta sitten sain uuden toimivan hiiren takuusta.

Asiakaspalvelua ei tietenkään ole suomenkielellä. Muuten ihan hyvät kokemus, vaikka kesti hieman.
 
Hiiren ja näppäimistön kamoja tullut tilattua kun niin hyvä valikoima verrattuna muihin.

Useampi tilaus mennyt ongelmitta, mutta yksi sähellys on käynyt kun tilauksen mukana tuli joku XTRFY näppäimistönpuhdistussarja tilaamani Pulsarin näppäimistön johdon sijaan. Laiton tästä viestiä että tuli väärä tavara ja johto olisi pitänyt tulla. Sanoivat että laittavat johdon minulle tulemaan.

No sitten kun kirje saapui niin siellä oli sama saatanan puhdistussarja! :D Laitoin viestiä että kattokaa nyt ne tuotekoodit kuntoon. Tuli sitten seuraavassa lähetyksessä vihdoin tilattu kaapeli. Kehtasivat vielä sanoa että minulla pitää palauttaa ne puhdistussarjat takaisin mutta en todellakaan sitä vaivaa nähnyt.

Takuukeissi meni hyvin yhdessä alle vuoden ikäisessä hiiressä missä rulla alkoi reistailemaan. Pyysivät laittamaan videon hiiren viasta ja lähettivät sitte korvaavan tuotteen.
 
X napissa on kyhmy. Laitoin maxgamille mailia. Katotaan miten käy.

20250131_144420.jpg
20250131_144430.jpg
Maxgaminigilla kesti vastauksiin saamisessa ja laitoin sitten viikon odottelun Keychronille suoraan kyselyä ja sieltä saikin nopeaa palvelua. Nyt kun viimein uuden X-napin Kiinasta, niin onkin harmaa :D
20250224_204047.jpg
Ei nyt ihan putkeen mennyt.

Jatketaan Maxgamin kanssa.
 
Palautukseen menee, vaihtoehtona palautuslomakkeessa Replacement product (mikä ei varmaan onnistu kun myyty jo loppuun) tai store credittinä hyvitys.
Eikös nyt ruotsissakin pitäisi samat EU-säännöt päteä, että kaupanpurussa rahat posteineen takaisin?
 
Itsellä mennyt tilaukset kyseisen puljun kanssa oikein mainiosti, mutta vastikään tuli ensimmäin takuuasian hoito, joka tietenkin meni kaikinpuolin pieleen.

Oman asian selvitys meni lopulta aivan Euroopan kuluttajasuojalle, jossa todettiin, että firma on heidän Ruotsin toimistolleen hyvin tuttu ja tämä heidän pääkäsittelijänsä vähän liiankin tuttu. He saivat asian hoidettua niin, että takuut menevät nyt valmistajan kautta suoraan ja Max ei suostu tekemään mitään.

Halusin tämän jälkeen saada GDPR tiedot itsestäni ja tilistäni, jotta poistaisin sen jälkeen ja tästä Max vaati 30 euron maksua. Asian käsittely vielä tästä siirtyi Euroopan GDPR virastolle ja heidän toimintansa on nyt todettu lainvastaikseksi, mutta vielä vastausta ei ole Maxilta kuulunut.
 
Palautukseen menee, vaihtoehtona palautuslomakkeessa Replacement product (mikä ei varmaan onnistu kun myyty jo loppuun) tai store credittinä hyvitys.
Eikös nyt ruotsissakin pitäisi samat EU-säännöt päteä, että kaupanpurussa rahat posteineen takaisin?
En uskaltanut alkaa palautusrumbaan, ja vaihtoehtona oli 10€ hyvitys kauppakredittinä, jonka sitten hyväksyin. Yllättäen tulikin sitten hyvityksenä klarnan kautta takaisin luottokortille.
 
Itsellä mennyt tilaukset kyseisen puljun kanssa oikein mainiosti, mutta vastikään tuli ensimmäin takuuasian hoito, joka tietenkin meni kaikinpuolin pieleen.

Oman asian selvitys meni lopulta aivan Euroopan kuluttajasuojalle, jossa todettiin, että firma on heidän Ruotsin toimistolleen hyvin tuttu ja tämä heidän pääkäsittelijänsä vähän liiankin tuttu. He saivat asian hoidettua niin, että takuut menevät nyt valmistajan kautta suoraan ja Max ei suostu tekemään mitään.

Halusin tämän jälkeen saada GDPR tiedot itsestäni ja tilistäni, jotta poistaisin sen jälkeen ja tästä Max vaati 30 euron maksua. Asian käsittely vielä tästä siirtyi Euroopan GDPR virastolle ja heidän toimintansa on nyt todettu lainvastaikseksi, mutta vielä vastausta ei ole Maxilta kuulunut.
Mitäs tässä oli käynyt ja minkälainen aikajana asian selvittelyssä? Mitä kautta helpoiten saa yhteyden EU-kuluttajasuojaan tai GDPR virastoon, kuinka kauan joutuu odottelemaan vastuksia tai käsittelyä? Ihan hyvä tietää jos EU-alueelta tilailee muutenkin yms.
 
Yleensä ei kai ole tapana kirjoittaa hyvistä kokemuksista mutta kirjoitan kuitenkin.

Xbox wireless adapterin tilasin, ei millään lähtenyt toimimaan. Imoitin sähköpostitse että ei, toimi voitteko auttaa. Pyysivät videota mitä teen ja miten ei toimi. Lähetin videon ja siihen kuittasivat että pistävät uuden tulemaan postissa. Korvaava tuote tuli ja toimii.

Aikaa tietysti meni pari viikkoa mutta lopputulos kuitenkin hyvä.
 
Laitan minäkin loppujen lopuksi ihan hyvän palautteen.

Kyselin täälläkin apuja näppiksen tuplapainalluksiin, tätä setvittiin MaxGamingin aspan kanssa pitkään eikä jäänyt enää muuta vaihtoehtoa kuin palautus.

MG tutki vikaa eikä saanut toistettua sitä, vaan aikoivat lähettää näppiksen takaisin. Vastasin että ei käy, koska kaikki mahdollinen on jo kokeiltu ja pakkohan tuossa on vikaa olla, vaikkei se nyt vian luonteesta johtuen sattunut heidän testeissään näkymäänkään. Vastasivat löytäneensä lisätesteissä yhden tuplapainalluksen ja suostuivat sitten "hyvän tahdon eleenä" tekemään vaihdon, vaikkei näin pieni vika periaatteessa siihen oikeuttaisikaan. Nyt on uusi näppis postissa.

Eli vähän joutui vääntämään ja reklamaatiolla uhkailemaan, mutta loppu hyvin (olettaen että paketissa on oikeastikin uusi näppis...)
 
Laitan minäkin loppujen lopuksi ihan hyvän palautteen.

Kyselin täälläkin apuja näppiksen tuplapainalluksiin, tätä setvittiin MaxGamingin aspan kanssa pitkään eikä jäänyt enää muuta vaihtoehtoa kuin palautus.

MG tutki vikaa eikä saanut toistettua sitä, vaan aikoivat lähettää näppiksen takaisin. Vastasin että ei käy, koska kaikki mahdollinen on jo kokeiltu ja pakkohan tuossa on vikaa olla, vaikkei se nyt vian luonteesta johtuen sattunut heidän testeissään näkymäänkään. Vastasivat löytäneensä lisätesteissä yhden tuplapainalluksen ja suostuivat sitten "hyvän tahdon eleenä" tekemään vaihdon, vaikkei näin pieni vika periaatteessa siihen oikeuttaisikaan. Nyt on uusi näppis postissa.

Eli vähän joutui vääntämään ja reklamaatiolla uhkailemaan, mutta loppu hyvin (olettaen että paketissa on oikeastikin uusi näppis...)
Jos kauppiaan kanssa joutuu tällä tapaa vääntämään ja säätämään, niin mun mielestä ei ole hyvä palaute.
 
Jos kauppiaan kanssa joutuu tällä tapaa vääntämään ja säätämään, niin mun mielestä ei ole hyvä palaute.
Ihan totta että olisi tässä viikkoja kestäneen vianselvittelyn jälkeen pitänyt vaan luottaa asiakkaaseen ja tehdä suosiolla tuotevaihto, mutta tuon ensimmäisen päätöksen jälkeen olin varautunut tappelemaan tästä pitkän kaavan kautta.

Eli ihan positiivista että suostuivat vaihtoon sentään yhdellä vastaansanomisella, vaikkei toki se sujuvin ratkaisu.
 
Tilasin kirjeellä yhdet IEM-kuulokkeet ja 10 arkipäivään ei ole kirjettä näkynyt. Kannattanee varmaan se normi paketti ottaa tai olla tilaamatta. Kirjeessä kun tuo tracking ei toimi, muuten kuin ilmeisesti lähetetty ja ehkä toimitettu statuksella.

Muuten kyllä tilannut paljonkin tavaraa normi paketeilla ja tullut aina 5 arkipäivän sisällä. Yhden hiiren palautin ja tosiaan 15€ kokonaisuudessaan takkiin postit ees-takas, mutta kun tuolla on paljon tavaraa, mitä ei saa suomesta niin ennemmin tilaa ruotsisista kuin jostaa kauempaa.
 
Hyvin on aina tilaukset tuolta tulleet. Mutta se asiakaspalvelu mitataankin sitten vasta, kun asiakaspalautuksia tai takuuasioita, ja niitä en ole joutunut testaamaan.
 
Kerran kanssa tilannut tuolta, osa tavaroista puuttui. Sposti rumban jälkeen sain loputkin viikkoja myöhemmin.
 
Tilasin kirjeellä yhdet IEM-kuulokkeet ja 10 arkipäivään ei ole kirjettä näkynyt. Kannattanee varmaan se normi paketti ottaa tai olla tilaamatta. Kirjeessä kun tuo tracking ei toimi, muuten kuin ilmeisesti lähetetty ja ehkä toimitettu statuksella.

Muuten kyllä tilannut paljonkin tavaraa normi paketeilla ja tullut aina 5 arkipäivän sisällä. Yhden hiiren palautin ja tosiaan 15€ kokonaisuudessaan takkiin postit ees-takas, mutta kun tuolla on paljon tavaraa, mitä ei saa suomesta niin ennemmin tilaa ruotsisista kuin jostaa kauempaa.
Itsekin tässä nyt aika kauan kirjettä odotellut, viimeinen kerta kun käytän postnordia niillä muutenkin ihan olematon asiakaspalvelu, bringillä/posti tullut aina 1-3pv perille, postnordilla taas 3-30pv.

Maxgaming tilannut paljon kaikkea monen vuoden ajan ongelmitta ja vievät yleensä paketit vielä saman päivän aikana postiin.
 
Aikaisemmin ollut hyviä kokoemuksia Maxgamingilta kun vain tilannut tavaraa (nopea toimitus jne). Tuli otettua nyt pari hiirtä testiin Maxgamingilta ja palauttaa sitten vähemmän itselle sopiva. Ei tullut huomioitua tuota, että palautusehdoissa mainitaan että:
"Asiakas on vastuussa palautuksen toimitus- ja muista kuluista eikä niitä hyvitetä tilaukseen liittyvistä kuluista. Tuotteiden arvo maksetaan takaisin yleensä 1–2 viikon kuluessa siitä kun MaxGaming (MaxFPS AB) on vastaanottanut palautetut tuotteet."

Onko jollain kokemusta tästä asiakaspalautuksesta, paljonkohan nuo postit tulevat maksamaan sitten takaisin ja mitä kauttahan nuo pitää tehdä ylipäätään? Ilmeisesti kuitenkin rahat pitäisi saada takaisin tuotteen osalta tämän mukaan.
 
Mitäs tässä oli käynyt ja minkälainen aikajana asian selvittelyssä? Mitä kautta helpoiten saa yhteyden EU-kuluttajasuojaan tai GDPR virastoon, kuinka kauan joutuu odottelemaan vastuksia tai käsittelyä? Ihan hyvä tietää jos EU-alueelta tilailee muutenkin yms.
En ole hetkeen foorumeilla käynyt, joten vastaus reilusti myöhässä, mutta tapaukseni meni seuraavanlaisesti:

Olin heiltä ostetun hiiren toinen omistaja, jolle oli myönnetty kahden vuoden takuu. Hiiren rulla meni käytössä rikki ja alkoi välillä skrollatessa alas menemään ylös ja myös toisin päin. Max pyysi tästä videolla todisteet ja toimitin sen heille. Asia todettiin yksiselitteisesti takuunalaiseksi virheeksi ja he lähettivät minulle sähköpostiini takuupalautukseen vaadittavat paperit.

Toimitin hiiren heille takaisin ja jäin odottamaan seurantaa siitä, milloin korvaava tuote saapuisi. Muutama viikko myöhemmin sain viestin edelliseltä omistajalta, että onkohan minulla ollut hiiren kanssa ongelmaa, kun Maxgamingilta on tullu hänelle takuuvaihto tuote eri kaupunkiin missä asun. Kerroin hänelle tilanteen ja olin asiasta sitten Maxille yhteydessä. Kerroin, että tuote on nyt ilmeisesti mennyt vahingossa edelliselle omistajalle väärään kaupunkiin ja voisivatko he ohjata sen minulle tai mahdollisesti korvata matkakuluni, että haen sen itse.

Maxin asiakaspalvelupäällikkö vastasi minulle lyhykäisyydessään niin, että olen hoitanut palautuksen virheellisesti ja he eivät voi varmistaa, että olen tuotteen oikea omistaja. En oikein ymmärrä, miten tämä on edes mahdollista, sillä olin tottakai käsitellyt takuuasiat omalla sähköpostilla, omalla nimelläni ja antanut heille kaikki omat osoitetietoni palautusta varten. Tämän lisäksi minulla oli tietenkin alkuperäinen kuitti ostetusta tuotteesta. Tässä kohtaa tämä aspan päälikkö kertoi, että jälleenmyydyistä tuotteista pitää tehdä heille erillinen ilmoitus, että rekisteröivät tuotteen uudelle omistajalle. Tätä ei tietenkään mainita heidän takuuehdoissaan minkään maan nettisivuilla, mutta ei siitä enempää.

Tämä selvittely johti siihen, että kävin omakustanteisesti hakemassa tuotteen itselleni toisesta kaupungista alkuperäisen omistajan luvalla ja kuluttajasuojan ohjeistusta noudattaen. Max syytti minua petoksesta. Tämän jälkeen kuluttajasuoja on hoitanut pääasiallisen selvityksen ja todennut Maxin olleen väärässä jokaisesssa kohdassa ja heidän aspan päälikön toimineen laittomasti, keksineen takuuehtoja joita ei ole ilmoitettu asiakkaalle ja periaattessa hoitaneen tilanteen jokaisen kohdan väärin.

Pyysin tämän jälkeen tätä GDPR tietosuojapyyntöä heiltä käyttäjätunnuksestani, jonka jälkeen poistaisin tunnukseni, koska en halua asioida heidän kanssaan. Sama aspan kaveri halusi tästä maksun (lainvastaisesti) ja se meni sitten toiselle organisaatiolle selvittelyyn. Tilanne on Suomen tietosuojakeskuksen perusteella todettu ilmiselvästi lainvastaiseksi, mutta käsittely vie vuoden loppuun, koska heidän pitää olla yhteydessä Euroopan ja Ruotsin toimistoihin, joten odottelen tätä edelleen.

Veikkaan, että jos tätä yhtä kaveria ei täällä olisi niin asiat hoituisivat huomattavasti paremmin. Tuntuu kuitenkin, että tämä on heidän johtoportaan hyväksymä ja haluttu tyyli hoitaa asiat. En siis suosittele edelleenkään ja ostan mielelläni kalliimmalla muualta!

EDIT: Unohdin vastata kysymyksiin niin ne vielä tähän! Minut ohjattiin Suomen kuluttajasuojasta hyvin Euroopan kuluttajasuojaan. Googlettamalla ECC:n sivut löytyy helposti ohjeet hoitaa asiat ja tämä onnistuu myös suomeksi! GDPR tapaus taas oli hieman monimutkaisempi. Näille piti täyttää heidän oma asiakirja, jonka jälkeen ilmeistyi ilmoitus, että asia siirtyy käsittelyyn. Jouduin odottelemaan useamman kuukauden ennen kuin minuun otettiin puhelimitse yhteyttä asiaan liittyen ja sain sen jälkeen toimittaa vaaditut asiakirjat ja käydyn keskustelun Maxin kanssa heille. Tilanne eteni tämän myötä suhteellisen nopeaa, Max toki vastasi aina viimeisenä päivänä ja venytti käsittelyä niin paljon kuin mahdollista ja yritti valehdella miten tilanne oli mennyt. Onneksi tässä nyt oli kaikki sähköpostit tallessa, niin viranomainen pystyi nopeaa tarkistamaan, mitä missäkin vaiheessa oli sanottu.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
280 477
Viestejä
4 831 738
Jäsenet
78 072
Uusin jäsen
NXPPX

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom