Max (HBO Nordic/Max)

Ok, eli jos ei tee mitään (?), muuttuu tilaus Standardiksi (eikä enää 4K:ta sun muuta) ja -50% säilyy. Halutessaan voi päivittää Premiumiksi ja -50% säilyy ja hinta hiukan kohoaa.
Ja voit katsoa vain kahdella laitteella samanaikaisesti jne. Jos siis et päivitä tuohon premiumiin.

Screenshot_2025-03-21-15-05-43-83_e307a3f9df9f380ebaf106e1dc980bb6.jpg

Noniin, aspa vastasi nopeasti. Olisi pitänyt tulla maili ja vielä muistutus, mutta ei vaan ole tullut. Mailissa oli "+hbo", joten voikohan olla että se on sekoittanut jotain?

Anyway, antoivat koodin, jolla sai uudistettua tilauksen Premiumiin tuolla -50% alella eli homma kunnossa. Muidenkin kannattaa aspaan olla yhteydessä jos ei ole mailia tullut. Facebookin kautta laitoin ja nopeasti hoitui.

Ei ole tullut minullekkaan tarjousta ja seuraava veloitus on 26.3.

Sattuuko sulla olemaan mailissa tuollainen "+jotain" esim. "etunimi.sukunimi+hbo@gmail.com"? Tuo normaalisti toimii ihan kuten pitää ja plussan jälkeen saa laittaa mitä tahansa ja maili tulee perille. Nyt kun testasin, niin Maxista ei tule gmailiin viestiä tuohon osoitteeseen, kun yritän palvelusta muuttaa mailia normaaliksi (eli poistaa tuon +-osan). Kun itse testaan lähettää toisesta osoitteesta tuojon +-osoitteeseen, se toimii ihan hyvin. Eli näyttää siltä, että Max menee tuosta sekaisin.

Sattuuko sulla olemaan mailissa tuollainen "+jotain" esim. "etunimi.sukunimi+hbo@gmail.com"? Tuo normaalisti toimii ihan kuten pitää ja plussan jälkeen saa laittaa mitä tahansa ja maili tulee perille. Nyt kun testasin, niin Maxista ei tule gmailiin viestiä tuohon osoitteeseen, kun yritän palvelusta muuttaa mailia normaaliksi (eli poistaa tuon +-osan). Kun itse testaan lähettää toisesta osoitteesta tuojon +-osoitteeseen, se toimii ihan hyvin. Eli näyttää siltä, että Max menee tuosta sekaisin.
Mulla on ihan samalla tavalla +hbo gmail osoite Max-tilillä käytössä ja postit tulee sieltä ihan normaalisti. Tuskin siis tuosta johtuu.

Ei ole tuollainen "plus-osoite" ongelma, olen saanut 21.2. "Tärkeää tietoa Max -tilauksestasi" ja 19.3. "Muistutus: Tärkeää tietoa Max -tilauksestasi". Tosin postilaatikko ei ole Gmailissa, mutta sehän vain vahvistaa että lähetyspää toimii.

En ole Dunea koskaan katsonut, mutta mikä siinä Dunessa on kun muistan, että jo ensimmäisen Dunen kans oli samaa jankkausta netit täynnä miten jotain kohtausta ei pysty televisiolla kunnolla katsomaan tummuuden takia ja, että näyttää paskalta. :D
Tämä ei liity mitenkään siihen mistä puhuin. Tuo 4K DV-version kohtaushan toistuu täysin puhtaasti kelvollisessa näytössä (siis kärijistetysti ei OLED tai vastaava) vaikkapa DLP-videotykillä mutta sitten tuo 1080p "normaalitilaus" versio on täysin katselukelvoton samassa kohtauksessa (posterisaatio sipulikuviota) ja sillä ei voi edes testata kuinka hirveät VB:t on OLEDissa, kun tuo(kin) peittyy kyseisen ilmiön alle.

Tuo kohtaus on kyllä hyvä testi näyttölaitteelle eikä missään nimessä vika ole lähteessä tuolla 4K DV-versiolla vaan näyttölaitteessa.

Minä en suostu kiristykseen, mennään jatkossa 1080 p:llä. Riittää minulle hyvin, ei tuo 4k sen kummoisemmalta näytä kun bitratet on joka palvelussa niin pienet. Jos aina suostuu nostoon koska "se on vain pari euroa", kohta on hinta tuplaantunut. Jos alkaa laatu ärsyttää tai kaksi laitetta ei tunnu riittävän, niin sitten irtisanon ja tilaillaan jatkossa parin kuukauden pätkissä kun katsottavaa on.

Minä en suostu kiristykseen, mennään jatkossa 1080 p:llä. Riittää minulle hyvin, ei tuo 4k sen kummoisemmalta näytä kun bitratet on joka palvelussa niin pienet. Jos aina suostuu nostoon koska "se on vain pari euroa", kohta on hinta tuplaantunut. Jos alkaa laatu ärsyttää tai kaksi laitetta ei tunnu riittävän, niin sitten irtisanon ja tilaillaan jatkossa parin kuukauden pätkissä kun katsottavaa on.
Jep, aina sama selitys "se on vain pari euroa". Eikä tarvi olla ennustaja kun taas seuraavan kerran nousee 2 euroa, että selitys on sama. :D Ja näin saatiin muutamassa vuodessa elinikäinen -50% alennushinta koroteltua sinne 10 euron tuntumaan.

Jep, aina sama selitys "se on vain pari euroa". Eikä tarvi olla ennustaja kun taas seuraavan kerran nousee 2 euroa, että selitys on sama. :D Ja näin saatiin muutamassa vuodessa elinikäinen -50% alennushinta koroteltua sinne 10 euron tuntumaan.
Toisaalta se tarkoittaisi sitä että se ns. normaali hinta ilman mitään alennuksia olisi sitten siellä 20€ paikkeilla..

Itse lopetin Netflixin seuraamisen joskus kun myös alkuperäisille tilaajille se hinta nousi päälle 8€, joten siinä taitaa olla se oma "kipurajani" mitä kuukaudessa makselen suoratoistosta. Tällä hetkellä on Disney + sillä 9,999€ vuosi ja tämä -50% MAX.

Ja näin saatiin muutamassa vuodessa elinikäinen -50% alennushinta koroteltua sinne 10 euron tuntumaan.

Jos suurin osa asiakkaista maksaa siis 20e, niin onhan tuo ihan tuntuva alennus. 10e on esullinen hinta kun vertaa Netflixin tai Disney+:n 4K-tilauksiin.

Hinnat nousevat niin kauan kun riittää maksukykyisiä asiakkaita. Sääli toki niille jotka eivät kykene hintaa maksamaan.

Ei tämä meno juuri eroa 90-luvun kaapeli-tv tilauksista. Silloinkin sai erinäköisiä kanavapaketteja jotka päivitettiin kaapeliboxin kortin sirulle.

Sitä sai mistä maksoi.

Alunperin piti jatkaa Standardilla, mutta otin tuon Premiumin kuitenkin, -50% alennuksella tietysti. Olen viime aikoina taas innostunut palvelun pariin ja katsonut sarjoja Jett, Now or Never, Quarry, Intergalactic, Oh Hell ja The Righteous Gemstones.

Aina HBO:ta tuntuu tarjottavaa löytyvän, joten miksei tätä maksaisi. Muistelen aikoinani maksaneeni 10e kk jostain HBO:n palvelusta joka oli paljon bugisempi ja laaduttomampi kuin tämä. Max on toiminut ihan kelvollisesti, riittänee.

Jos suurin osa asiakkaista maksaa siis 20e, niin onhan tuo ihan tuntuva alennus. 10e on esullinen hinta kun vertaa Netflixin tai Disney+:n 4K-tilauksiin.

Hinnat nousevat niin kauan kun riittää maksukykyisiä asiakkaita. Sääli toki niille jotka eivät kykene hintaa maksamaan.
Eli jos nyt esimerkiksi normihinnalla 10e/kk on liikaa premium palvelusta, ja saman palvelun saa kuitenkin -50% alennuksella elinikäisellä alennuksella niin JES!, mutta kun saman palvelun normihinta nouseekin 20e/kk niin sitten 10e/kk onkin ok. Pakko kai tuo typerä logiikka on vain ymmärtää, soveltaa vaan ehtoja omassakin päässä. Ei se vaikeampaa ole.

Seuraavaan ehtojen soveltamiseen en enää kyllä itse taivu oli ne sitten 1e/kk tai 2e/kk lisää, ja tuo tulee tapahtumaan seuraavan kahden vuoden aikana.

Eli jos nyt esimerkiksi normihinnalla 10e/kk on liikaa premium palvelusta, ja saman palvelun saa kuitenkin -50% alennuksella elinikäisellä alennuksella niin JES!, mutta kun saman palvelun normihinta nouseekin 20e/kk niin sitten 10e/kk onkin ok. Pakko kai tuo typerä logiikka on vain ymmärtää, soveltaa vaan ehtoja omassakin päässä. Ei se vaikeampaa ole.

Seuraavaan ehtojen soveltamiseen en enää kyllä itse taivu oli ne sitten 1e/kk tai 2e/kk lisää, ja tuo tulee tapahtumaan seuraavan kahden vuoden aikana.
Nyt 7 erkkii kuukaus sillä alella nii ehkä joku kybä alkaa olee et ei pysty. Tosin sopranos siellä ja siihen ei vaan kyllästy😍 Ja viel et ei ihan hinta keskusteluun mee nii what we do in the shadows, aivan loistava😁

?? Kenen mielestä siis 10e/kk on liikaa Premiumista, en minkä ainakaan ole niin kirjoittanut. Nytkin tilauksessa Netflix 4K, Disney+ Premium, jotka kummatkin yksinään jo enemmän kuin 10e. Netflix 18e ja Disney+ 14e.

Maksan ihan mielelläni 10e/kk Max Premiumista, mutta nyt saan sen 7 eurolla, joten tosi hyvä diili. Itse olin veikannut, että -50% olisi tippunut aiemmin pois, joten olin väärässä.

Toiseksi, ei tuo esimerkkisi kerro mitään yksinään. Palveluiden hinnat nousevat joka tapauksessa jo pelkästään muun inflaation ja esim. palkkatason nousun mukana. Jos Maxin hinta nousee 40% ja palkat nousevat 40%, on hinta reaalisesti ihan sama. Ja joka tapauksessa odotan että näiden hinta kehittyy vähintään inflaation tahdissa. Siihen päälle valuuttakurssimuutokset, jotka myös vaikuttavat maakohtaisiin hintoihin.

Kiitos ilmoituksesta. En tiedä, miksi näitä julistuksia aina tehdään kun ei ne varmaan ketään kiinnosta. "NYT OLI KYLLÄ LIIAN ISO KOROTUS, TILAUS LOPPUU TÄHÄN IHAN VARMASTI!!!" Ei siitä tarvitse mitään julistusta tehdä, ei muut kuitenkaan ryhdy tuon perusteella boikottiin. Lopeta tilaus jos on liian kallis. Ota tilaus jos hinta kohtaa sisällön kanssa. Ei nämä elämää suurempia mullistuksia ole nämä hintamuutokset.

Ja palveluja voi ihan hyvin katkaista välillä, otin Maxin taas kuukaudeksi, piti katsoa White Lotus + poitsu kattelee Ben10- juttuja. Todennäköisesti ei tarvitse Maxia enää tänä vuonna. Sama Netflix, kuukausi kaksi vuodessa riittää. Disneysta tulee pari kampanjaa vuodessa jotka voi hyödyntää. Prime on 11€ vuodessa, SkyShowtime on suht edullinen sekin + meno parantunut, mutta kun katsottavaa ei enää löydy, niin sekin lähtee poikki vaikka onkin lifetime ale.

?? Kenen mielestä siis 10e/kk on liikaa Premiumista, en minkä ainakaan ole niin kirjoittanut. Nytkin tilauksessa Netflix 4K, Disney+ Premium, jotka kummatkin yksinään jo enemmän kuin 10e. Netflix 18e ja Disney+ 14e.

Maksan ihan mielelläni 10e/kk Max Premiumista, mutta nyt saan sen 7 eurolla, joten tosi hyvä diili.

Esim. minun. Mutta se on toki vain oma mielipiteeni. Lisäksi olen 100% varma että jos jostain ihmeen syystä normaali hinta nousisi 20€+ en kyllä jatkaisi tuota -50% tilaustakaan, mutta en näe että "ihan hetkeen" tälläinen tilanne pääsee tapahtumaan. Kun ei tämä palvelu nyt ole selkeästi parempi kuin kaikki kilpailevat palvelut yhteensä mikä voisi oikeuttaa kaikkia muita suoratoistopalveluita kalliimman hinnan. Ehkä sitten kun jollekin palvelulle tulee tarpeeksi 8K toistoa tms. se voi yrittää rahastaa sillä...

Eli taisin aiemmin todeta että kun Netflix nosti alkuperäisen tilaajan hintoja päälle 8€ lopetin tilauksen, vielä 7,99€ hintaan tms. se meni. Nyt on tämä MAX 6,99€ hintaan sekä Disney+ (perus) 9,999€ vuosi (eli alle 84 senttiä/kk onneksi ilman mainoksia mutta vain 1080p laadulla) tilaukset mitkä riittävät itselleni.

Kun ei sitä edes joka päivä tule TV:tä laitettua päälle ja katseltua ja vasta viimevuonna tuli 4K TV hankittua joten siihen saakka maksimi mitä pystyi edes hyödyntämään oli 1080p ~10v vanhasta Sony Bravia KDL48W605BBAE TV:stä. Nyt noin 6kk nautittu tästä 4K Ultra HD, Local Dimmingistä, sisäänrakennetusta Chromecast ja AirPlay2:sta, "paras älyTV käyttöjärjestelmä 2024" ja HDR10 Pro jne. ominaisuuksista.

Tahtoisin silti väittää että ehkä se wanhempi Sonyn käyttöjärjestelmä oli helpompi käyttää sekä selkeämpi esim. vanhempiani ajatellen jotka tahtovat vain katsoa sitä perinteistä TV:tä missä nappia painamalla kyseinen kanava vain käynnistyy ilman mitään "outoja" alkuvalikkoja.

Paitsi toki silloin menettää Maxin -50% diilin. Se on ihan näppärä tapa kyllä sitouttaa.
Mutta jos katsottavaa ei ole paljon ja on tarve 1-3kk/vuosi, niin jatkuva roikottaminen on turhaa ja kalliimpaa. Sehän noiden lifetime -alejen tarkoitus on, että porukka pitää vaikka turhaan, ja ei tilaile pätkissä vain tarpeen mukaan.

1-3kk vuodessa kattaa kyllä helposti kaiken uuden (kiinnostavan) materiaalin + aika paljon jo klassikkojakin. Tietysti tämmöinen asiakas ei ole palveluntarjoajan ihanneasiakas.

Paitsi toki silloin menettää Maxin -50% diilin. Se on ihan näppärä tapa kyllä sitouttaa.
Se on näppärä tapa sitouttaa kyllä. Jos palvelua tarvitsee joka kuukausi, niin -50 % on toki no brainer. Mutta ellei, samaan vuosihintaan pääsisi jos tilaisi täydellä hintaa vaan joka toinen kuukausi tai muulla tavoin puolet ajasta.

Itselle aspa ei tarjonnut tuota -50% paremmalla laadulla (koska laskutus Googlen kautta). Olisin voinut säätää ja vedota kaikkeen, mutta huomasin, että en hirveästi katso Maxia. White Lotus, joka on nyt pinnalla, ei kiinnosta yhtään. We Own This City oli Last of Us:in lisäksi viimeisin mielenkiintoinen uutuus.

Pistin tauolle. Palaan jossain vaiheessa kuukaudeksi, kun Last of Us S2:sta on tullut tarpeeksi, että ehdin sen kuukauden tilauksella katsomaan. Älkää spoilatko.

Statistiikka

Viestiketjuista
272 321
Jäsenet
76 884
Uusin jäsen
RampaJatka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom