Oiskohan toi: Suihkeella irti masennuksesta ketamiinihoito toimivaa? Kalliilta se ainakin vaikuttaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No kyseessä on nimenomaan tieteellisesti todistetusti auttava lääke vakavaan masennukseen, siksi pääsi markkinoille.Oiskohan toi: Suihkeella irti masennuksesta ketamiinihoito toimivaa? Kalliilta se ainakin vaikuttaa.
Kyllä se ilmeisesti tehokasta on.Oiskohan toi: Suihkeella irti masennuksesta ketamiinihoito toimivaa? Kalliilta se ainakin vaikuttaa.
Suonensisäisesti annosteltu ketamiini on suurin piirtein yhtä tehokasta kuin masennuksen sähköhoito. Nenäsuihke on osoittautunut tutkimuksissa lähes yhtä tehokkaaksi kuin infuusio ja kaksi kertaa niin tehokkaaksi kuin tavanomaiset masennuslääkkeet.
Aikaisemmin ollu turinaa että kannattaisi tehdä sitä mitä haluaisi. Hankalaa vain kun ei ole mitään. Päivät pitkät koneella notkun mutta ei mulla mitenkään hauskaa ole ja koneitten kanssa muutenkaan halua värkätä kuin pakosta, automekaanikon hommia olen ajatellu mutta sekin on enimmäkseen sellaista hommaa joka ei juuri inspiroi mutta toisaalta sais olla autojen parissa.
Musiikkikin kiinnostaa mutta paskaakaan en osaa soittaa, johtuen joko olemattomista "taidoista" taikka motivaation puutteesta.
Ja no yleensäkkään ei ole mitään taiteellisia lahjoja.
Sosiaalista ahdistusta potevana ja introverttina ihmisten kanssa jutustelukaan ei nappaa.
Onneksi en ole alkomahooliin taipuvainen, varmaan ois henki lähteny jo aikaa sitten.
Jossain vaiheessa oli puhetta opiskelusta, mutta koska sairautena on masennus, niin vakuutusyhtiö ei tule hyväksymään uudelleenkoulutusta (muistaakseni +30% kuntoutustuki). Ymmärsin että täytyisi ensin parantua ja sitten vasta koulutuksesta olisi hyötyä. Olisin koulutuksesta huolimatta työkyvytön.
Ilmeisesti kuntoutustuelle (määräaikainen sairaseläke) on vaikea päästä. Tuotahan voi hakea, kun sairauslomaa on kestänyt se noin vuosi. Itsellä tuo ensin hylättiin, mutta hyväksyttiin se aktiivinen kuntoutus. Eli periaatteessa voisi opiskella +30% kuntoutustuella, tai mennä töihin vanhaan työpaikkaan tuolla samalla +30% kuntoutustuella, jolloin työpaikan ei tarvitse maksaa palkkaa. Tai mennä jonnekin muualle töihin tuolla kuntoutustuella.ps. Onko kukaan muu koskaan opiskellut jonkin vakuutusyhtiön kuntoutustuella? Mitä jos sellaisen tuen saa ja ei sitten onnistukaan se opiskelu, joutuuko ne rahat maksamaan takaisin? Ja mitä jos ne rahat on jo käytetty?
edit:
No niin, tämäpä kuulostaa huolestuttavalta kun itse olen hakenut tosiaan tuollaista kuntoutustuella koulutusjuttua ja sairautena keskivaikea masennus. En siis tule yllättymään jos päätös on kielteinen.
Kohta olen 9kk ollut lomalla ja sairaslomalla. Käsittääkseni työnantaja saa laillisesti antaa sairaalle potkut sitten kun tulee vuosi täyteen että en ole ollut käytettävissä töihin. Ja samaan aikaan loppuu sairaspäiväraha-päivät. Sitten kaiketi eletään vähän aikaa ansiosidonnaisella. Ja sen jälkeen työkyvyttömyys-eläke? Ääh, ei tää hyvältä kuulosta mitenkään päin.
Ahdistaa sekin kun olen ilmeisesti jonkinlainen shoppailuholisti ja nyt ei tosiaankaan ole varaa ostella mitään kivaa, josta saisi edes hetkellistä virikettä johonkin.
En tuosta lääkkeestä osaa sanoa, kun ei ole ollut itsellä käytössä, mutta limujen vaihto veteen pudotti itseltä aika nopeasti useamman kilon.Onko Voxra muilla aiheuttanu painon pudotusta?
Mulla lähteny 8 kiloa parissa kuukaudessa joskin oon kyllä samalla lopettanu myös coca colan juonnin
Onko Voxra muilla aiheuttanu painon pudotusta?
Mulla lähteny 8 kiloa parissa kuukaudessa joskin oon kyllä samalla lopettanu myös coca colan juonnin
Mulla on siltäosin parempi, että mitään hyviä jaksoja ei ole edes ollut, vaan olo on ollut ihan samanlaista jatkuvasti. Ei tule siis mitään halua parempaan, kun ei sellaista ole vuosiin ollut. Ketään en halua nähdä muutenkaan, kun niistä tulisi niitä paskamaisia muistoja mieleen ja olo jostain syystä hyvin usein huonontuisi. Tää juttu on siis erilainen kuin sulla.Miten löytää elämänilo takaisin? Kaikki kokeiltu: lääkkeet, työkokeilut, sähköhoidot, osastohoidot jne. Masennusta ollut koko 2000-luvun ajan kausittain. Välillä olen ollut muutaman vuoden työelämässä kunnes taas sairaus vienyt työkyvyn ja välillä sen elämänhalunkin ihan kokonaan.
Tällä hetkellä ei ole työpaikkaa, eikä oikein mitään muutakaan. Kuntoutustuki hylättiin taas talvella ja siitä asti olen käytännössä maannut sängyn pohjalla. En saanut edes tehtyä ajoissa valitusta. Nyt eletään toimeentulotuella. Muutenkin menee päin helvettiä. Vanhimman lapseni kanssa en ole väleissä. Toivottavasti liittyy vain jonkinlaiseen myöhäisteini-iän irtautusmisprosessiin. Vaimon kanssa menee huonosti, sillä sehän nyt on ihan ilmiselvää, että kun ei itseäkään jaksa niin tuskin kukaan muukaan. Jonkin sortin ns. ystäviä on näennäisesti, mutta suurin osa on käytännössä yhteyksissä vain jos olen hyvässä kunnossa ja jaksan itsekin olla aktiivinen. Nyt en ole nähnyt ketään taas viikkoihin, kun ei jaksa välttämättä edes sängystä nousta ja huono itsetunto estää ottamasta yhteyttä kavereihin: onhan niillä parempaakin seuraa ilmiselvästi, joten en jaksa kerjätä huomiota ja ystävyyttä.
Kuolemantoiveet ja kaikenlainen toivottomuus on läsnä päivittäin. Ero masentuneen minän ja ei-masentuneen minän välillä on suuri. Minut paremman jakson aikana tavanneet ei varmasti edes usko, että voisin masentua, kun perusolemukseni on silloin energinen ja jannekatajamainen huonoine vitseineen ja varmaan se kontrasti aiheuttaa hämmennystä kavereissakin, jotka ei sitten enää tätä paskaa minää halua nähdä. Nyt tätä "enemmän tai vähemmän täyspaskaa" masennuskautta on kestänyt jo useamman vuoden putkeen. Itsensä tässä tuntee lähinnä yhteiskunnan kulueräksi, vaikka vapaaehtoistyöllä olenkin yrittänyt välillä kompensoida. Hyvin usein tuntuu siltä, että jos saisi työpaikan niin ehkä sitä alkaisi arvostaa itseäkin enemmän, mutta työpaikan saaminen ei ole mitenkään realistista tällä hetkellä. Nyt oon luisumassa kovaa vauhtia todellista umpikujaa kohti. Talous on menossa kuralle ja terveys reistaa entistäkin enemmän. Pitkän ja helvetillisen talven jälkeen sitä on odottanut vain ja ainoastaan kesän tuloa. Viime kesä nosti minut pinnalle hetkellisesti ja jaksoin yhden sitkeän ystävän avulla. Nyt fyysinen välimatka tähän kaveriin on lisääntynyt ja tää kesä taitaa jäädä mun viimeiseksi. Yksin tätä ei jaksa.
Kyllä Voxra kuulemma huonontaa ruokahalua ja paino pitäisi yleensä laskea. Eli vaikutus on juuri päinvastainen muihin lääkkeisiin verrattuna. Itse söin vain yhden purkin 150mg Voxraa ja siitä on jo hetki aikaa, niin en osaa sanoa ihan varmaksi. Lääkkeestä voi siis olla masennuksen lisäksi myös laihdutukseen?Onko Voxra muilla aiheuttanu painon pudotusta?
Kuten täälläkin ollut puhe, mene ketamiinihoitoon, auttaa vakavaan masennukseen.Miten löytää elämänilo takaisin? Kaikki kokeiltu: lääkkeet, työkokeilut, sähköhoidot, osastohoidot jne. Masennusta ollut koko 2000-luvun ajan kausittain. Välillä olen ollut muutaman vuoden työelämässä kunnes taas sairaus vienyt työkyvyn ja välillä sen elämänhalunkin ihan kokonaan.
Tällä hetkellä ei ole työpaikkaa, eikä oikein mitään muutakaan. Kuntoutustuki hylättiin taas talvella ja siitä asti olen käytännössä maannut sängyn pohjalla. En saanut edes tehtyä ajoissa valitusta. Nyt eletään toimeentulotuella. Muutenkin menee päin helvettiä. Vanhimman lapseni kanssa en ole väleissä. Toivottavasti liittyy vain jonkinlaiseen myöhäisteini-iän irtautusmisprosessiin. Vaimon kanssa menee huonosti, sillä sehän nyt on ihan ilmiselvää, että kun ei itseäkään jaksa niin tuskin kukaan muukaan. Jonkin sortin ns. ystäviä on näennäisesti, mutta suurin osa on käytännössä yhteyksissä vain jos olen hyvässä kunnossa ja jaksan itsekin olla aktiivinen. Nyt en ole nähnyt ketään taas viikkoihin, kun ei jaksa välttämättä edes sängystä nousta ja huono itsetunto estää ottamasta yhteyttä kavereihin: onhan niillä parempaakin seuraa ilmiselvästi, joten en jaksa kerjätä huomiota ja ystävyyttä.
Kuolemantoiveet ja kaikenlainen toivottomuus on läsnä päivittäin. Ero masentuneen minän ja ei-masentuneen minän välillä on suuri. Minut paremman jakson aikana tavanneet ei varmasti edes usko, että voisin masentua, kun perusolemukseni on silloin energinen ja jannekatajamainen huonoine vitseineen ja varmaan se kontrasti aiheuttaa hämmennystä kavereissakin, jotka ei sitten enää tätä paskaa minää halua nähdä. Nyt tätä "enemmän tai vähemmän täyspaskaa" masennuskautta on kestänyt jo useamman vuoden putkeen. Itsensä tässä tuntee lähinnä yhteiskunnan kulueräksi, vaikka vapaaehtoistyöllä olenkin yrittänyt välillä kompensoida. Hyvin usein tuntuu siltä, että jos saisi työpaikan niin ehkä sitä alkaisi arvostaa itseäkin enemmän, mutta työpaikan saaminen ei ole mitenkään realistista tällä hetkellä. Nyt oon luisumassa kovaa vauhtia todellista umpikujaa kohti. Talous on menossa kuralle ja terveys reistaa entistäkin enemmän. Pitkän ja helvetillisen talven jälkeen sitä on odottanut vain ja ainoastaan kesän tuloa. Viime kesä nosti minut pinnalle hetkellisesti ja jaksoin yhden sitkeän ystävän avulla. Nyt fyysinen välimatka tähän kaveriin on lisääntynyt ja tää kesä taitaa jäädä mun viimeiseksi. Yksin tätä ei jaksa.
Kuten täälläkin ollut puhe, mene ketamiinihoitoon, auttaa vakavaan masennukseen.
Kuten täälläkin ollut puhe, mene ketamiinihoitoon, auttaa vakavaan masennukseen.
Joo, ainakin meikäläiselle. BDI-21 -pisteet on pudonnut kahdessa kuukaudessa (infuusio kerran viikossa) yli kahdestakymmenestä kuuteen. Kuuteen. Jumalauta mä en ole voinut näin hyvin pariinkymmeneen vuoteen
PsykoosiopasKapeimmillaan psykoottisuus määritellään selvien harhaluulojen tai aistiharhojen esiintymiseksi ilman, että henkilö tiedostaa niiden mielenterveydenhäiriöistä luonnetta. Joskus psykoottisuus havaitaan myös karkeasti poikkeavan käyttäytymisen tai hajanaisen puheen perusteella.
Oikeus lääkkeiden erityiskorvaukseen voidaan sairausvakuutus-
lain mukaan myöntää, kun sairaus on vaikea ja pitkäaikainen ja
täyttää asetetut edellytykset.
Korvausoikeus on myönnetty kahden vuoden ajaksi, koska
lääkehoidon pysyvää tarvetta ei voida tässä vaiheessa arvioida.
Kaksisuuntaista sairastaessa ja masennuskausia lukuisia kärsineenä tuo masennuskysely on käynyt melko tutuksi vuosien varrella. Tein testin juuri ja vakavan masennuksen puolelle kääntyi taas.
Oma tilanne on nyt sellainen että vuoden alusta minut irtisanottiin yli 5 vuotta kestäneestä työsuhteesta ja kymmeniä työhakemuksia lähettäneenä alkoi jo tilanne tuntua melko tuskaannuttavalta kun mistään ei tahtonut töitä irrota. Viime viikolla sattui kuitenkin mukavasti ja suoraan työhaastattelun jälkeen allekirjoitin työsopimuksen. Työt alkavat tulevana maanantaina.
Ongelma on vain nyt siinä kun mieliala on ollut jo pidempään alhaalla ja ajatuskin töihin lähdöstä ahdistaa ihan helvetisti. Koko ajan tunne että kusen koko homman kuitenkin. Parisuhdekin on tällä hetkellä sellaisessa jamassa että sitä murehtii melkein taukoamatta. Yritä tässä sitten skarpata itseään uusiin haasteisiin kun mieli tekisi luovuttaa jo ennen kuin on alkanutkaan...
Mikä lääke sulla muuten on tuohon kaksisuuntaiseen? Itsellä ei ole sellaista ja joskus pyysin psykiatrilta litiumia, mutta sanoi, että sitä et ainakaan saa.Kaksisuuntaista sairastaessa ja masennuskausia lukuisia kärsineenä tuo masennuskysely on käynyt melko tutuksi vuosien varrella. Tein testin juuri ja vakavan masennuksen puolelle kääntyi taas.
Oma tilanne on nyt sellainen että vuoden alusta minut irtisanottiin yli 5 vuotta kestäneestä työsuhteesta ja kymmeniä työhakemuksia lähettäneenä alkoi jo tilanne tuntua melko tuskaannuttavalta kun mistään ei tahtonut töitä irrota. Viime viikolla sattui kuitenkin mukavasti ja suoraan työhaastattelun jälkeen allekirjoitin työsopimuksen. Työt alkavat tulevana maanantaina.
Ongelma on vain nyt siinä kun mieliala on ollut jo pidempään alhaalla ja ajatuskin töihin lähdöstä ahdistaa ihan helvetisti. Koko ajan tunne että kusen koko homman kuitenkin. Parisuhdekin on tällä hetkellä sellaisessa jamassa että sitä murehtii melkein taukoamatta. Yritä tässä sitten skarpata itseään uusiin haasteisiin kun mieli tekisi luovuttaa jo ennen kuin on alkanutkaan...
Vuosia mennyt aamuisin 10-20mg (sen hetkisestä voinnista riippuen) escitalopramia pitämään masennus kurissa ja iltaisin 900mg absenoria tasaamaan toista ääripäätä.Mikä lääke sulla muuten on tuohon kaksisuuntaiseen? Itsellä ei ole sellaista ja joskus pyysin psykiatrilta litiumia, mutta sanoi, että sitä et ainakaan saa.
Itsellä on sen verran paha vakava masennus, että en ole työkykyinen. Eläkettä jatkuu vielä tammikuu. Ehkä joku opiskelu menisi, mutta työ ei oikein.
Voxra 150mg voisi olla aika hyvä, kun parantaa keskittymiskykyä, mutta kaksisuuntaisesta johtuen se ei varmaan käy sinulle ollenkaan. Jotkut lääkkeet kun kai saattaa nostaa mielialaa liian korkealle.
Kyllä se pahin ahdistus varmaan hellittää, kun pääset huomenna sinne töihin. Itselläkin on huomenna menoa ja täytyy järjestää jotain asioita jollain lailla huomenna.
"Samanaikaista päihderiippuvuutta tai päihteiden – useimmiten alkoholin – väärinkäyttöä, esiintyy noin 10–30 %:lla depressiopotilaista 24, 26. Naisilla depressio saattaa edeltää päihdehäiriötä useammin kuin miehillä 33. Yleisesti ottaen alkoholin käyttö kuitenkin useammin edeltää kuin seuraa depressiota 34."Onko kukaan lisännyt tai juonut jo aikaisemmin alkoholia ennen masennusta? Voisiko alkoholi olla syynä masennukseen, tai alkoholin käytön seurauksena tullut masennus, kun alkoholin käytön on jättänyt pois.
? Miksi vasta iltapäivällä? Kyllä nuo täällä lähtee yleensä 1-2h annon jälkeen jo poies. Vai oliko kyse jostain muusta ku ECT:stä? tDCS tai rTMS?Sähköhoitosarja 8kpl alkaisi torstaina ja loppuu 3.6. Ja sieltä saisi kävellä kotiin joskus iltapäivällä.
Muistin varmaan väärin ja soitin eilen. Keskipäivällä pitäisi päästä pois. On ect. Alkaa klo 9.30 ja kestää 30 min, niin siitä tuleekin juuri tuo 2 tuntia.? Miksi vasta iltapäivällä? Kyllä nuo täällä lähtee yleensä 1-2h annon jälkeen jo poies. Vai oliko kyse jostain muusta ku ECT:stä? tDCS tai rTMS?
Ei se ihan helppoa ollut, mutta kun olen lääkeresistantti niin ettei ahdistus kadonnut maksimiannoksella Lyricaa jne. Tulin TYKSin psykiatrin ja työterveyslääkärin yhteistyöllä alas vakavasta masennuksesta, mutta jäin sitten jumiin siihen keskivaikeaan itsetuhoisilla ajatuksilla niin pääsin neuromodulaatioon.Ketamiinihoitoon ei kai helposti pääse noin matalilla BDI-21 pisteillä. 30 pistettä on vakavan masennuksen raja ja vasta silloin ketamiinihoito tulee kyseeseen. 20 BDI-pistettä on "vasta" keskivaikea masennus, mihin ketamiini ei liene ensisijainen hoitomuoto.
Itse asiassa huomasin just viikonloppuna etten ole ajatellut kuolemista pariin viikkoon
Masennuksen hoidon seuraavat trenditKetamiini-infuusio
Ketamiini-infuusio on käypää hoitoa akuutissa masennuksen hoidossa esimerkiksi silloin, kun potilas on aikeissa tehdä itsemurhan. Pitkäaikaishoidossa se on vielä kokeellista hoitoa.
Ketamiini tehoaa jopa muutamassa tunnissa, ja vaikutus kestää muutamia päiviä.
– Ongelma on se, että pitkäaikaisen käytön turvallisuutta ei tunneta riittävästi. Näillä näkymin siihen ei liity riskejä. Enemmän ehkä kysymys on, säilyttääkö hoito tehonsa, osastonylilääkäri Tero Taiminen kertoo.
TYKS aloitti infuusioiden käytön pitkäaikaishoidossa viisi vuotta sitten, ja nyt niitä käytetään 6–7 sairaalassa.
Taimisen mukaan ketamiini-infuusion tekninen toteutus on yksinkertainen. Tarvitaan infuusiopumppu ja laskimokanyyli.
– Käyttö voisi helposti laajeta psykiatrisille poliklinikoille ja jopa terveyskeskuksiin, hän sanoo.
On kyllä aika kurjaa. En itse saanut aivan noin paljon pisteitä, mutta psykiatri kirjoitti kumminkin vaikea psykoottinen masennus, sekä yleistynyt ahdistuneisuushäiriö.Hieno homma.
Itse tein taas vaihteeksi BDI-21-testin. Pisteet 63
Eikä oo kyl kovin tavallista, että tuosta kukaan 'vain' masentunut saa (täydet) 63 pistettä.On kyllä aika kurjaa. En itse saanut aivan noin paljon pisteitä,
Jännä tuo 8 kertaa, täällä annetaan lähtökohtasesti 12 kertaa. Tosiaan alkuun voi tulla jonkinlainen boosti, mutta joskus tämän jälkeen tulee sit ahdistukset ja voinnin heikkeneminen ennen ku sähkö todella purasee. Meillä lähtökohtasesti puhutaan, että 8 kerran jälkeen alkaa ehkä tulla ne ekat kerrat ku potilaskin huomaa, omaiset joskus pari kertaa ennen kuin potilas huomaa mitää.Minusta jo ensimmäinen sähköhoitokerta auttoi melko hyvin. Joku lääkäri sanoi, että yleensä kolmannen kerran jälkeen alkaa nähdä hyötyä ja että yleensä sähköä annetaan 8 kertaa, mutta se on varmaan tapauskohtaista. Lisäksi psykiatri sanoi, että sähköä voidaan antaa "jatkuvastikin", mutta harvoin, ylläpitohoitona.
Hieno homma.
Itse tein taas vaihteeksi BDI-21-testin. Pisteet 63
Mitenkään vähättelemättä masennustasi, mutta 63 on täydet pisteet. Käytännössä tuo tarkoittaisi jo, että olisit miltei kuollut. Yli 40p BDI:stä kielii enemmän persoonallisuushäiriöstä, kuin masennuksesta itsestään.
Ihan oikeassa olet, miltei kuolluthan tässä ollaan. En vitsaile, mä en koskaan vitsaile
Mulla on ollut nuo samat, 7.5mg Mirtazapin ja 150mg Voxra. Mulla tuo mirtazapin auttaa selvästi ahdistukseen. Lisäksi 10-20mg Escitalopram, jota oon ottanut tuon maksimin. Lääke on halpa ja aika mieto. Noita kolmea masennuslääkettä saa käyttää samaan aikaan. Sitähän ei yhtään tiedä miten sinulla sitten vaikuttaisi.Tänään ollut taas semmonen päivä että mikään ei kiinnosta. Jotenkin outoa kun mun pitäisi olla hirmusen innostunut siitä että olen saanut opiskelupaikan mutta kun sekään vaan ei kiinnosta tippaakaan. On jotenkin hirveän katkera ja kateellinen olo kaikkia sellaisia kohtaan jotka ovat menestyneet elämässä kun itsellä tuntuu että olen epäonnistunut elämässä. Sain voxran rinnalle Mirtazapin reseptin ja tuntuu että se on vain pahentanut oloa ainakin näin alkuun. Keskiviikkona olisi terapia. Saapa nähdä.
Toisaalta olen alkanut ajattelemaan että kuinka luotettavia nuo masennustestit oikein on. Nehän on vain rastia ruutuun juttuja. En minä ainakaan ole varma siitä olenko oikeasti masentunut vai olenko vain laiska, tyhmä, saamaton ja vailla mitään erityisiä lahjoja, joita tarvittaisiin siihen että olisi hyvä jossain tai vailla mielikuvitusta että keksisi jotain sellaista, joka olisi kiinnostavaa ja josta itse pystyisi suoriutumaan.
Opiskelemaankin menin vain oikeastaan kun en muutakaan vaihtoehtoa keksinyt ja työterveys-lääkäri suositteli kuntoutusta ja kuntoutusohjaaja suositteli opiskelua. Mulla on ihan pallo hukassa.
Mietin että pitäisikö pyytää luottamusmiestä järjestämään mulle potkut mahd pian. Ainakin jos alkaisin saamaan irtisanomisajan palkkaa samalla kun olen vielä kuntoutuksessa niin saisin enemmän rahaa. Sitten jos en edisty opiskelussa ja jään työttömäksi niin se palkka syö sitä työttömyyspäivärahaa.
Itselle tuo Escitalopram sopi, kun se paransi näkökyvyn normaaliksi ja paransi paniikkihäiriön. Tuota tehokkaampi masennuslääke olisi kumminkin Venlafaxin 75, 150 tai 225mg. Se on vähän kalliimpi, mutta se tuskin haittaa.Mulla oli ensiksi tuo escitalopram mutta siitä luovuttiin sivuvaikutusten vuoksi. Oikeastaan minkään näistä lääkkeistä en ole huomannut vaikuttavan varsinaisesti mielialaani. Lähinnä Voxra tosiaan vei ruokahalua ja Mirtazapin taas on lisännyt sitä. Escitalopram taas vei kaikella tavalla huonompaan suuntaan eli muutuin sen kanssa lähinnä zombiksi joka tuijotteli tyhjää tv ruutua tai makoili sängyssä tekemässä ei mitään.
Jollain tutulla tuo Venlafaxin 75mg on tainnut auttaa. Ilmeisesti sitä pidetään tehoikkaampana masennuslääkkeenä.
Mulla vaihdettiin Mirtazapin Venlafaxiniin ja siitä oli silloin itselle selvä hyöty. Tosin nyt on taas Mirtazapin käytössä ja 1-2 tuntia kestää, että jotain lievää väsyttävää vaikutusta alkaa.Mulla toi Mirtazapin kyllä on todellakin vaikuttanut uneen. Tai siis ei se auta nukahtamaan juurikaan. Taas valvoin kahteen... Mutta sitten kun on nukahtanut niin mikään määrä unta ei riitä. Edellisen postauksen jälkeen menin takaisin nukkumaan ja heräsin nyt. Aamulla olin hereillä vain että laitan tenavat kouluun ja pikanen netin vilkaisu ja sitten takas nukkuun. Edelleen tekisi mieli mennä takaisin nukkumaan, mutta pakko tehdä tenaville ruokaa kun ne tuli koulusta. Energiaa ei ole enää yhtään. Lenkille lähtö tuntuu mahdottomalta. Painokin on alkanut taas nousta (no ylläri kun en taas tee enää mitään ja syön enemmän)
Totta joo, että mitä enemmän lääkkeitä syö, niin sitä "sumuisempaa". Nyt taas ect:n jälkeen on minusta virkeämpi olo. Ja joskus on saattanut jäädä masennuslääke ottamatta, mutta en ole huomannut mitään, että olisin ollut virkeämpi. Nyt ect:n jälkeen vasemmassa jalkapohjassa tuntuu enemmän kipua, kun siinä jalassa on joku vamma. Muuten ei tunnu yhtään ahdistavalta, eikä jaloissa ja käsissä tunnu kipua, eli tosi tehokasta minusta tuo sähköhoito. Nyt on sovittuna yhteensä 8 kpl sähköhoitokertaa.Venla kyllä toimii, mutta mulla se tarkoitti jatkuvaa sumussa elämää - minkä tietysti on vasta näin jälkikäteen tajunnut. Pystyi just ja just tekemään duunia kun nollasi viinalla viikonloput.