Joo elikkä. Katselin noita ekoja MCU-leffoja joitain aikoinaan, ja tykkäsinkin. Sittemmin kiinnostus väheni. Tai oikeastaan ei varsinaisesti, sillä olin kuullut kehuja Winter Soldierista, ja kiinnosti nähdä se. Ongelma on, että en ollut nähnyt ekaa Kapteenia, eikä oikeastaan kiinnostanut. Mutta olen tarkka tuollaisten kanssa, haluaisin nähdä edeltävät osat yleensä. Sitten vielä jossain välissä tuli Thor: Ragnarok, jonka teasertraileri oli pirun kova (kiitos Zeppeliinin)
Enkä ollut nähnyt niitä kahta ekaa Thoriakaan. Infinity Warkin ilmestyi, ja aloin sitten listata MCU-leffoja mitkä oikeasti kiinnostaa nähdä. Ja silti niitä taisi tulla kahdeksan kappaletta! Ja tuohon vielä pari noita mitälienevätkään tapauksia (Deadpool, Spiderman: Homecoming). Netissä myös alkoi olla joka välissä jotain Infinity War -juttua, taisin kyllä jotenkin tietää mitä tapahtuu, mutta nyt joulun aikoihin päätin että katsotaan nyt noi että voi surffata rauhassa. Tuli otettua Viaplayn kokeilukin kun siellä oli jo IW, ja muitakin Marveleita.
En siis katsonut ekaa Kapua, olin jossain välissä sitä vähän tuijotellut. Kaipa se olisi tehnyt
Winter Soldierista paremman (tiesin kyllä WS:ssäkin suunnilleen mikä plot twist), mutta olihan se muutenkin pirun viihdyttävä. Tuollainen Bourne-tyylinen agenttivakoojajuttu melkein.
Age of Ultron oli myös hyvä, vaikka moni kai tykkää vähemmän. Elizabeth Olsen <3
Civil Warissa oli jo Black Pantherit ja Spidermanit, niin myös Ant-Man jonka leffaa en ole nähnyt. CW on WS:n kanssa samaa tasoa, tässä vaiheessa päätin luopua säännöistäni ja katsoa
Infinity Warin seuraavaksi (ekan Guardiansin olin sentään nähnyt, ja tykkäsin, vaikka alussa oli vähän pihalla). Ja olihan toi IW ihan mahtava. Väkeä kuin pipoa mutta silti jotenkin toimi. Huumorikin. Kyllähän kaikki tämmöiset pitäisi nähdä teatterissa, mutta nyt erityisesti harmitti esim kun alussa se donitsialus saapui, olisi varmasti tärissyt mukavasti. Vaikken ole mikään sarjakuvafani enkä MCU:nkaan, niin olihan tämä elokuva jotenkin Tapaus, kaikki meemit, spekulointi, yleisön reaktiot.. Tätä myös varmaan voisin katsoa näistä eniten uudelleen.
Okei, sitten
Black Panther, joka oli hyvä sekin. Mutta odotin ehkä liikoja kun jossain oli hypetetty että Michael B. Jordan on parhaita sarjispahiksia ikinä. Ja eihän siinä mitään vikaa ollut, päinvastoin, mutta luulin että siihen keskityttäisiin vielä enemmän.
Doctor Strange, tämäkin olisi tietysti pitänyt nähdä teatterissa. Katselun jälkeen olin pettynyt, mutta myöhemmin kun kelaillut läpi niin onhan tuokin hyvä. Lähinnä siis Benedict Cumberbatch, vihustoori ei niin innostanut.
Thor: Ragnarokin teaser oli siis hieno, mutta olihan elokuvakin jälleen laatua. Vaikka en yhtään tiennyt mitä noi tyypit on kun en muita Thoreja ole nähnyt, ja osa huumorista sai melkein facepalmaamaan. Kaiketi ekat Thorit on vakavampia. Niin ja Deapoolista tykkäsin ja Homecomingista myös.
Prkl noita elokuvia on paljon. Guardians 2 pitäisi kai vielä katsoa. Ehkä Ant-Mankin, kai mukavan erilainen. Lähinnä tuon Infinity Warin takia halusin päästä ajan tasalle, enpä tiedä kiinnostaako Endgamen jälkeen niin mitä saagassa tapahtuu.