Aloitan uudet duunit tammikuun alussa ja kävin pyörähtämässä uuden firman toimistolla. Sain valita, että otanko kaksi windows-läppäriä vai yhden mäkin, joten valitsin mäkin... Työntekijältä jonka korvaan jäi tänä kesänä ostettu 15" rMBP 1TB SSD:llä, joten nappasin sen mukaan jo ennen työsopimuksen alkua ja olen tässä uudelleenasennuksen jälkeen totutellut pari päivää uuteen näppikseen.
Vaikeahan tästä on valittamisen aiheita keksiä, mitä nyt magsafea tulee varmasti ikävä. Pitää varmaan keksiä jotain docking-stationeita, mutta katselen nyt vähän vielä vaihtoehtoja ennenkuin säntään ostamaan.
Myin mäkin 2014 lopulla eteenpäin ja ostin saaduilla rahoilla vaimon nykyisen 13" rMBP:n, joka on edelleen käytössä (800 sykliä akkua kolmessa vuodessa...).
Vaikeahan tästä on valittamisen aiheita keksiä, mitä nyt magsafea tulee varmasti ikävä. Pitää varmaan keksiä jotain docking-stationeita, mutta katselen nyt vähän vielä vaihtoehtoja ennenkuin säntään ostamaan.
Itse tein 2011 valinnan Macbook Pro:n suuntaan. Tilasin heti kärkeen isolla 256 SSD:llä vehkeen ja päivitin itse myöhemmin 16GB muisteihin. Thinkpad oli käytännössä toisena vaihtoehtona, mutta en keksinyt miksi maksaisin reilusti paksummasta ja isommasta koneesta 16:9 näytöllä enemmän kuin mitä 16:10 näytöllisestä ohuemmasta ja kannettavammasta mäkistä. Taino, teoreettinen 32GB muistituki neljällä slotilla oli tietysti potentiaalinen syy, mutta silloin 16GB tuntui aika riittävältä. Thinkpadi haluamillani spekseillä olisi maksanut enemmän kuin mäkki ja siihen ei edes saanut 256 SSD:tä, vaan olisi pitänyt tyytyä 160GB levyyn.Jos vuonna 2011 hankittu W520 lasketaan niin edelleen päivittäisessä käytössä, devauksessa pääkoneena. 32Gt muistia, luonnollisesti nykystandardina toki 512Gt SSD. Konetta käytetään telakoituneena ja irrallisena. Pääkäyttiksenä Windows 10 ja siinä Hyper-V:llä pari Archia jotka hoitavat PHP/Node/SQL etc. ympäristöt. Tuskin vielä tarvitsee vaihtaa hetkeen, raakaa tehoa tuossa neliytimessä on kuitenkin melkeinpä enemmän kuin keskimääräisessä Gigantista ulos kannetussa joululahjassa
Myin mäkin 2014 lopulla eteenpäin ja ostin saaduilla rahoilla vaimon nykyisen 13" rMBP:n, joka on edelleen käytössä (800 sykliä akkua kolmessa vuodessa...).