Maailmanpolitiikka, globalisaatio & sivuavat aiheet.

Tila
Keskustelu on suljettu.

viskiritari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2017
Viestejä
523
Ajattelin, että tässä, kun nyt on kaikenlaista tapahtumaa, ilmiötä ja konfliktia, jotka nivoutuu enemmän ja vähemmän yhteen, niin olisi hyvä olla yksi ketju kaikille.

Ketjun aiheuta voisi olla mm.:

-isis
-Identiteettipolitiikka
-Poliittinen korrektius
-Talouskriisit (Venezuela)
-Yksittäisten maiden vaalit (seuraavaksi Saksa)
-EU
-kulttuurimarxismi
-Nato
-medioiden luotettavuus
-pakolaiskriisi (koko länsimaiden tasolla)
-BLM
-robotisaatio

Itse näkisin, että useimmassa isommassa teemassa, kuten pakolaiskriisi, Trumpin presidenttys, BLM, medioiden luotettavuus ja pc-kulttuuri on taustalla juurikin hyvin vahvasti vasemmalle juurtunut kulttuurimarxistinen vasemmistolainen politiikka. Se vaikutti selkeästi Trumpin voittoon. Kansa halusi muutosta. Se näyttäisi myös olevan ratkaisevassa roolissa mm. suhtautumisessa islamiin ja jopa yliopistojen opetuksessa, kuten voimme Yhdysvalloista havainnoida. Tämän seurauksena moni arvoliberaali ei koe enää kuuluvansa yhä enemmän ja enemmän äänekkääksi käyvään vasemmistoon ja he identifioivat itsensä klassisiksi liberaaleiksi. Tämä taas tuo heitä lähemmäksi oikeistoa. Tämä on Suomessakin tuttu vastareaktio, jota mm. Päivän Byrokraatti ja juuri ensimmäiset kunnanvaltuustopaikkansa hankkinut Liberaalipuolue ilmentävät. Myös nykyinen sukupolvi-z on tutkitusti konservatiivisin sukupolvi sitten 2. maailmansodan. Voisiko tämä kaikki viitata jonkinlaiseen oikeistolaisuuden nousuun ?

Joku taas voisi sanoa, että nykyinen puoluejako länsimaissa ei ole enää oikeisto - vasemmisto vaan nationalismi - globalismi. Länsimaat käy nyt läpi kivualista globalisaation vaihetta, jossa me kohtaamme islamin äärikonservatiiviset arvot silmästä silmään. Ehkä tämä onkin se suurin syy, jossa kulttuurimarxismin toimimattomuus nähdään ja ääripäiden rooli julkisessa keskustelussa voimistuu.

Millaista tulevaisuutta odotatte? Tuleeko robotisaatio jakamaan meidät enemmän ja enemmän rikkaisiin ja köyhiin? Miten Eurooppa selviää seuraavasta pakolaiskriisistä? Miten käy EU:n? Pystyykö ilmastonmuutos todella yhdistämään maailman valtiot?


Siellä on muuten Raqqan viimeinen taistelu juuri alkamaisillaan: Suuroperaatio Raqqan takaisinvaltaamiseksi Isisiltä alkanut - "Lopullinen isku"
 

viskiritari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2017
Viestejä
523
No joo en ollut huomannutkaan tota. Molemmat kyllä käsittelee kansainvälisiä kokonaisuuksia, mutta tuo ketju tuntuu olevan enemmän geopolitiikkaan ja tapahtumiin painottuva, kun taas mä haluan painottaa enemmän ilmiöitä politiikassa ja ihmisten käytöksessä.

Ja onhan tässä vähän spesifimmin tuotu noita aiheita esille.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 451
Tuolla oli samanlainen ketju alotettu aiemmin. Aika haastava aihe niin on hautautunut.
Maailma shakkilautana
Ei vaikuta niin hyvältä ketjulta kun aloituspostaus on niin epäneuraalin antivasemmistolainen.

Itse haluaisin tietää mikä päämäärä globalismiin suuntautuvaisilla sitten on. Eli kansat, valtiot , rodut yhdistyisivät, ja mitä sitten? Miksei globalisaatiota edustavat kerro koskaan tästä enempää? Itsellä niin huono mielikuvitus.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 451
No mutulla heittäisin että globalismista hyötyvät tahot voivat sen avulla ohjailla massoja. Tämä tietty kuulostaa salaliittoteorialta, mutta mitä kauempana hallitsija on kansasta sitä vähemmän ymmärrystä hallitsijalla on kansaa kohtaan. Globalismia ajaa mun mielestä lähinnä isommat monikansalliset yritykset.

Periaatteessa globalismi voi nopeuttaa alueiden välistä yhteistyötä ja sen avulla voidaan ratkoa ongelmia, mutta nähtäväksi jää jos katsoo esimerkiksi EU:n jappasua.
Mutta onhan tälläkin foorumilla käsittääkseni paljon globalismiin päin suuntautuneita.
Tulkaa joku kertomaan ja kuvailemaan sitä parasta mahdollista maailmaa.
 

viskiritari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2017
Viestejä
523
Itse haluaisin tietää mikä päämäärä globalismiin suuntautuvaisilla sitten on. Eli kansat, valtiot , rodut yhdistyisivät, ja mitä sitten? Miksei globalisaatiota edustavat kerro koskaan tästä enempää? Itsellä niin huono mielikuvitus.

Tästä harvoin kuulee puhuttavan. Varmaan siis ihan siitä syystä, että suurin osa globalisaation puolesta liputtavista humanistitytöistä ei ole miettinyt asiaa seuraavaa härkisateriaa pidemäälle.

No itse olen jossain määrin vielä idealisti ja näen asian niin, että mitä laajemmin ihmiset kykenee yhteistyöhön, niin sitä paremmin tää paketti pysyy kasassa. Tää oletettavasti vähentäis me-te-ajattelua ja lois sellasta yhteenkuuluvuuden tunneta. Sitä kautta me pystytään myös kehittymään lajina, kun kriisit vähenee. Koska kyllä varmasti moni myöntää, että kansallismielisyys psykologisena ilmiönä luo rakenteellisia me-te-ilmiöitä, jotka koko ajan kansainvälistyvässä maailmassa ovat enemmänkin hidaste ja pahimmillaan jopa este kehitykselle.

Tää ei tarkoita, ettäkö me vielä pystyttäisiin maailmanlaajuiseen yhteisöllisyyteen tai edes rauhaan, tai, että kaikki kulttuurit olisi samanarvoisia, mutta ainakin sellaista maailmaa kohti on hyvä pyrkiä. Katoin just videon, jossa Bill Nye vastaa katsojan kysymykseen "mitä, jos kaikki maailmassa olisi ateisteja?". Ja hän sanoo lopuksi, että ei tiedä vastausta, mutta ajattelee sen niin, että parasta on, jos kaikki eläis niin, että jättää maailman parempaan kuntoon kuin se oli tänne tullessa. Mun mielestä globaalimpaan maailmaa kohti pyrkiminen on samalla kehitykseen pyrkimistä. Tosi valitettava juttu on, että meillä on hidasteena 500 vuotta länsimaita jäljessä oleva kulttuuri. Ja tää on se juttu missä ne tyhmimmät liberaalit kompastelee ja koko idean toteutus kärsii.

Tl;dr: näen, että globalisaatio on luonnollinen lopputulema ihmisen lajin kehityksen kannalta.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 079
[QUOTE="viskiritari, post: 1060925, member:]

No itse olen jossain määrin vielä idealisti ja näen asian niin, että mitä laajemmin ihmiset kykenee yhteistyöhön, niin sitä paremmin tää paketti pysyy kasassa. Tää oletettavasti vähentäis me-te-ajattelua ja lois sellasta yhteenkuuluvuuden tunneta. Sitä kautta me pystytään myös kehittymään lajina, kun kriisit vähenee.

[/QUOTE]

Vähenmät sodat ja kriisit kuulostaa hölmöltä, jos sen saavuttamiseksi pitäisi tuhota sellaiset ihmiset, jotka kunnioittavat perimäänsä.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 599
Noilla aiheilla tästä yhdestä ketjusta tulisi kohtalainen pullataikina, varsinkin kun useimmista aiheista on jo oma keskusteluketjunsa:

NATO:sta
NATO ja Suomi
EU:sta
Tässä ketjussa seurataan EU:n hajoamista.
Mikä on Suomi, ja mihin se on menossa? (Kansallisuusaate, liittovaltiokehitys jne.)
Pakolaiskriisistä yms
Kulttuurin rikastuminen
Medioista
Suomalainen media

Jos/kun keskustelut jatkuvat vuosia niin turha yrittää tunkea niitä yhteen ketjuun. Eli jatketaan erillisissä langoissa, niin pysyy keskuste ja aiheet paremmin asiassa. Kiitos :tup:
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 180
Viestejä
4 214 682
Jäsenet
71 012
Uusin jäsen
Alibisyotto

Hinta.fi

Ylös Bottom