Ok, kiitos. Jäänee sitten Amex kokeilematta.On; en näe mistään että olisi.
Ok, kiitos. Jäänee sitten Amex kokeilematta.On; en näe mistään että olisi.
Meinaatko että Otto-pisteiltä ei saa nostettua ilmaiseksi. Myös Veikkauksen arpoja on turha luultavasti tuolla ostella.Google ei antanut vastauksia niin täältä varmaan löytyy. Norwegianin luottokortissa ei vissiin ole muita ostorajoituksia, kuin käteisnostoille?
Lähinnä tarkoitin, että onko mitään euromääräisiä kertaostorajoja, kuten muissa luottokorteissa yleensä voi tämmöset määrittää.Meinaatko että Otto-pisteiltä ei saa nostettua ilmaiseksi. Myös Veikkauksen arpoja on turha luultavasti tuolla ostella.
Ei se ole teknisesti mitenkään mahdollista. Jos kortissa on lähimaksu niin se toimii silloin. Halutessasi voit itse rikkoa sen lähimaksun kortista niin, että kortti muuten toimii.Saako Curvesta otettua jotenkin tuon lähimaksun pois päältä?
Viimeisen 2 vuotta olen heittänyt kortille x määrän euroja ruokaostoksia varten ja pisteet tulleet koko ajalta. Teen joka kk tämän, niin pysyn käyttötilin kanssa kartalla. Vaikeaa ehkä, sopiiko minulle, sopii.Jos talletan Bank Norwegian luottokorttini tilille ylimääräistä rahaa luottorajan yli, saanko ylimenevän summan rahoilla myös lentopisteet? En löytänyt vastausta itse pankin sivuilta.
Kyllä noista esim. S-Pankin uudemmista korteista saa lähimaksun disabloitua halutessaan.Ei se ole teknisesti mitenkään mahdollista. Jos kortissa on lähimaksu niin se toimii silloin. Halutessasi voit itse rikkoa sen lähimaksun kortista niin, että kortti muuten toimii.
Yleensä jos haluat ilman lähimaksua toimitetaan silloin uusi kortti missä sitä ei ole. Lähimaksu toimii jopa silloin jos itse kortti on kuoletettu niin se ei lakkaa toimimasta samalla hetkellä.Kyllä noista esim. S-Pankin uudemmista korteista saa lähimaksun disabloitua halutessaan.
Rikkomalla antennin tai ottamalla ko. ominaisuuden kännykästä pois?Saako Curvesta otettua jotenkin tuon lähimaksun pois päältä?
Onhan noita vaikka eBayssä NFC tarroja jolloisen liimaamalla korttiin NFC maksusirua on mahdoton lukea kun menee sekaisin lukemiset sen toisen NFC tarran tietojen kanssa.Rikkomalla antennin tai ottamalla ko. ominaisuuden kännykästä pois?
Paweł Wielgus Space: How to permamently dissable Visa PayWave functionality and leave card chip and magnetic strip untouched
Et ole vissiin paljoa niiden verkkosivuja lueskellut?Terve pystyykö aktiiviraha kortilla ostamaan nettikaupoista,itellää ajatus et pitäs pystyy kun syöttää vaa kortin numerot.Ei oo vaa tullu koitettuu
Samoin TransferWisen MasterCard-kortista lähimaksun saa päälle ja pois kääntämällä kännyapista "Enable contactless transactions"-nappi eri asentoon. Eli kyllä se teknisesti onnistuu, mutta jostain syystä monet kortinmyöntäjät eivät tällaista ominaisuutta tarjoa.Kyllä noista esim. S-Pankin uudemmista korteista saa lähimaksun disabloitua halutessaan.
Maksaminen ulkomailla ja verkossa | aktiiviraha.fiLähinnä mietin et eiks kyseinen kortti pidä olla tuettuna esim verkkokauppa.comissa oli tällee Luottokortti (Visa, Mastercard tai American Express)Et onks se vaa et tuo aktiiviraha lukeutuu tuohon mastercardien joukkoon.
Avaatko vielä hieman tätä? Itsellä ei (vielä Norwegianin korttia ole mutta saatko siis pisteitä jo pelkästään tallettamalla sille luottotilille rahaa?Viimeisen 2 vuotta olen heittänyt kortille x määrän euroja ruokaostoksia varten ja pisteet tulleet koko ajalta. Teen joka kk tämän, niin pysyn käyttötilin kanssa kartalla. Vaikeaa ehkä, sopiiko minulle, sopii.
Ei siitä saa, vaan laitan sinne n. 600e kk ylimääräistä eli yli luoton ja kun kulutan tätä 600e siitä tulee sitten pisteitä. Voihan tämän myös tehdä kuluttamalla luottoa 600e ja sitten maksaa takaisin, ihan kuinka vain, sama loppu tulema.Avaatko vielä hieman tätä? Itsellä ei (vielä Norwegianin korttia ole mutta saatko siis pisteitä jo pelkästään tallettamalla sille luottotilille rahaa?
Komplett bankin luottokortilla saa 1% cashbackia. Ja netissä tehdyistä ostoista 2%Itsellä okt-projekti käynnistymässä ja sopisi hyvinkin tuollainen järjestely, että pyrkisi ostamaan/maksamaan kaikesta luottokortilla, jolla saa pisteitä.. (ja toki s-kortit, k-plussat lisäksi).
--
Onkohan jotakin erityisen soveltuvaa korttia tuohon hommaan eli että vuoden tai vajaan verran kulutusta tulee reilusti, mut sen jälkeen kortin voisi vaikka sulkea? Lentämiseen nyt ei sinällään ole mitään erityistä pakkoa/tarvetta. Ja todennäköisesti rauta-prismaan tulee keskitettyä kaupat..
Vielä kun keksisi miten tuon kortin saa. Ei tipu vaikka on vakituinen työ ohjelmistoalalla ja norskin kortin lisäksi muuta velkaa ei oleKomplett bankin luottokortilla saa 1% cashbackia. Ja netissä tehdyistä ostoista 2%
Siinäpä se syy. Täytyy olla velkaa että tuon kortin saa )Vielä kun keksisi miten tuon kortin saa. Ei tipu vaikka on vakituinen työ ohjelmistoalalla ja norskin kortin lisäksi muuta velkaa ei ole
Luulen kans. Mee matalapalkkasimpiin töihin.Siinäpä se syy. Täytyy olla velkaa että tuon kortin saa )
Komplettilla vaan aika pienet nuo rajat, pisteitä kertyy korkeintaan 500 kuukaudessa ja 2000 eli 200€ edestä vuoden aikana. Parempi kun ei mitään tietysti mutta aika pieni osa ok-talon budjetista.Komplett bankin luottokortilla saa 1% cashbackia. Ja netissä tehdyistä ostoista 2%
Ei ole tosiaan kamppista. Platinium on siitä kätevä, että sisältää prioritypassin kortin haltijalle ja rinnakkaiskortin, kummatkin saavat tuoda yhden vieraan, joten 2:lla kortilla pääsee 4 henkeä loungeen (lapsen kanssa kun matkustaa, niin helpottaa merkittävästi). Vuodessa tulee reissattua 6-8 kertaa, niin jo pelkkä lounge-etu on rahanarvoinen. Harmi että oslossa ei loungea ole, muuten löytynyt joka kentältä (paitsi rodos ja oslo) joku paikka joka on rauhallisempi kuin normi puoli.Onko Amex Platiniumiin tällä hetkellä mitään referral kampanjaa käynnissä? Olisin aikeissa ottaa kyseisen kortin ja melkein aina ollut joku tarjous, mutta nyt en löytänyt.
Eikös sillä vihreällä kortilla maksaessa saa maksutapaetuna 0,5% vielä bonusten päälle? Jos kuitenkin olet S-ketjuun keskittämässä hankintoja. Tekee ainakin st1-kortin tuossa kohtaa tarpeettomaksi vaihtoehdoksi.Itsellä okt-projekti käynnistymässä ja sopisi hyvinkin tuollainen järjestely, että pyrkisi ostamaan/maksamaan kaikesta luottokortilla, jolla saa pisteitä.. (ja toki s-kortit, k-plussat lisäksi).
--
Onkohan jotakin erityisen soveltuvaa korttia tuohon hommaan eli että vuoden tai vajaan verran kulutusta tulee reilusti, mut sen jälkeen kortin voisi vaikka sulkea? Lentämiseen nyt ei sinällään ole mitään erityistä pakkoa/tarvetta. Ja todennäköisesti rauta-prismaan tulee keskitettyä kaupat..
Google payn kanssa tullut käytettyä nyt jonkun aikaa. Todella hyvin toiminut kyllä ja kätevä käyttää. Tuolla kun maksaa Lidlissä niin saa jopa jotain bonusta.(saa valita kauppoja joista saa bonusta, mutta ei tainnut olla muita kun Lidl jotka on Suomessa). Bonus hommeli oli voimassa vaan jonkun aikaa rekisteröitymisestä joten kohta kai loppuu.Curve sai Apple pay tuen. Onko kenelläkään tuosta kokemusta että toimiiko itse Curve hyvin?
Pankista riippuen suoraan pankille tai Netsille reklamaatiota menemään. Jos et ole saanut maksamaasi tuotetta/palvelua niin saat kyllä rahasi takasin 99% varmasti, jos on creditillä maksettuEipä ole koskaan tullut eteen. Mutta nyt tuntuu, että ehkä on joutunut kusetuksen uhriksi.
Mitenkä VISA reagoi jos näin on käynyt, kuinka pitää toimia rahojen takaisin saamiseksi?
On tosiaan Norskin kortilla maksettu. Elikäs kuinka tuota nyt sitten lähtisi tekemään. Tuli niin outo viesti kun kysyin firmalta että että. Kuinka nyt toimia?Pankista riippuen suoraan pankille tai Netsille reklamaatiota menemään. Jos et ole saanut maksamaasi tuotetta/palvelua niin saat kyllä rahasi takasin 99% varmasti, jos on creditillä maksettu
Norskin sivuilla ja mobiiliapissa on ihan valmis kaavake tuota varten, toki ensin pitää selvittää asiaa myyjän kanssa mahdollisimman pitkään. Jos ei ole asia edennyt niin täytät vaan kaavakkeen...On tosiaan Norskin kortilla maksettu. Elikäs kuinka tuota nyt sitten lähtisi tekemään. Tuli niin outo viesti kun kysyin firmalta että että. Kuinka nyt toimia?
Odotella vielä kun laitoin englanniksi vastauksen vai mitä hittoa.
Okei, odotellaas sitten vielä. On vain niin paska korttikotelo nyt käsissä että tuota odotan kuin kuuta nousevaa mutta kun ei vain kopsahda laatikkoon.Norskin sivuilla ja mobiiliapissa on ihan valmis kaavake tuota varten, toki ensin pitää selvittää asiaa myyjän kanssa mahdollisimman pitkään. Jos ei ole asia edennyt niin täytät vaan kaavakkeen...
Tietämättä nyt yhtään millaisesta tapauksesta on kyse, mutta luottokorttiyhtiöillä on sen verran suuret muskelit ja painoarvoa, että jos katsot että kauppias tms. yrittää kusettaa, viivytellä, kiemurrella tms. ja haluat rahat takaisin niin vastaat vain kauppiaalle englanniksi tyyliin: "Not acceptable, I'll contact my credit card company and ask them for a refund. They will be in touch with you." Ja sitten otat yhteyttä sinne luottokorttifirmaasi ja pyydät apua. Heille tuo on rutiinia ja kertovat kyllä, mitä tositteita tms. sinulta halutaan.On tosiaan Norskin kortilla maksettu. Elikäs kuinka tuota nyt sitten lähtisi tekemään. Tuli niin outo viesti kun kysyin firmalta että että. Kuinka nyt toimia?
Odotella vielä kun laitoin englanniksi vastauksen vai mitä hittoa.
Kiitos tästä vastauksesta. Otan talteen.Tietämättä nyt yhtään millaisesta tapauksesta on kyse, mutta luottokorttiyhtiöillä on sen verran suuret muskelit ja painoarvoa, että jos katsot että kauppias tms. yrittää kusettaa, viivytellä, kiemurrella tms. ja haluat rahat takaisin niin vastaat vain kauppiaalle englanniksi tyyliin: "Not acceptable, I'll contact my credit card company and ask them for a refund. They will be in touch with you." Ja sitten otat yhteyttä sinne luottokorttifirmaasi ja pyydät apua. Heille tuo on rutiinia ja kertovat kyllä, mitä tositteita tms. sinulta halutaan.
Itsekin tässä paraikaa hoidan keissiä Netsin kanssa 1Moren suuntaan, kun kerta viallisia tuotteita myyvät ja eivät suostu vastaamaan yhteydenottoihin.
Eiköhän sieltä kerrota, millaista tositetta kaipaavat. Ripeästi homma tulille kun tulee ongelmia. Toki saisit tarkempia ohjeita, jos kertoisit, mistä kyse.Jos menee persiilleen niin tarviiko tämän enempää lähetellä tuonne.
No siis. Tilasin tuossa uudenvuodenpäivänä itselleni mielestäni hyvän kapistuksen.Eiköhän sieltä kerrota, millaista tositetta kaipaavat. Ripeästi homma tulille kun tulee ongelmia. Toki saisit tarkempia ohjeita, jos kertoisit, mistä kyse.
Jäiköhän sulta nyt vahingossa laittamatta se firmalta tullut vastaus? Vaikea tosiaan oikein sanoa tapaukseen mitään kun tiedot on aika olemattomat. Mutta luottokorttiyhtiö kyllä tosiaan auttaa tarvittaessa.No siis. Tilasin tuossa uudenvuodenpäivänä itselleni mielestäni hyvän kapistuksen.
Sitten nyt kuukausi takaperin mitään ei ole kuulunut, ja sitten perään kyseltyäni tuo yllä oleva postaus tuli vastauksena.
No tässä.Jäiköhän sulta nyt vahingossa laittamatta se firmalta tullut vastaus? Vaikea tosiaan oikein sanoa tapaukseen mitään kun tiedot on aika olemattomat. Mutta luottokorttiyhtiö kyllä tosiaan auttaa tarvittaessa.
Lähinnä tuo nyt näyttää onnettomalta käännökseltä? Kannattaa asioida englanniksi niin saa jotain tolkkuakin, minusta kuitenkin vaikuttaa siltä että lähetys olisi ehkä lähtenyt takaisin kun Posti tai kuljetusfirma ei ole saanut toimitettua. Ja nyt haluavat vain vahvistaa osoitteesi ennen kuin lähettävät uutta.No tässä.
Huom. ja kaikki osoitteet näkyy sivustolla ihan oikein kuten pitääkin.
Lähetin tosiaan vastauksen tänään englanniksi, mutta kun sivustolla osoite on oikea. Pitääkö tuo tosiaan vielä lähettää uudestaan asiakaspalveluun osoite siis?Lähinnä tuo nyt näyttää onnettomalta käännökseltä? Kannattaa asioida englanniksi niin saa jotain tolkkuakin, minusta kuitenkin vaikuttaa siltä että lähetys olisi ehkä lähtenyt takaisin kun Posti tai kuljetusfirma ei ole saanut toimitettua. Ja nyt haluavat vain vahvistaa osoitteesi ennen kuin lähettävät uutta.
Kannattaa nyt varmaan odotella sitä yhteydenottoa englanniksi, josko se homma tuosta selkiytyisi. Mutta siltä tuo onneton käännös minusta vaikuttaisi. Ylipäätään ei ehkä lähtökohtaisesti kannata edes yrittää asioida suomeksi ulkomaisten nettikauppojen kanssa, vaan suoraan englanniksi niin väärinkäsitysten määrä on varmasti pienempi.Lähetin tosiaan vastauksen tänään englanniksi, mutta kun sivustolla osoite on oikea. Pitääkö tuo tosiaan vielä lähettää uudestaan asiakaspalveluun osoite siis?
Joo, niin on. Tuo lopussa oleva vittuilu on silti huvittava. Kehtaavatkin syyttää huonoksi suomalaiseksi.Näyttää joltain Google translatella pyöräytetyltä vastaukselta.
Ei tässä muuten, eniten ihmetyttää että miksi ei tuo pikkuinen paketti saavu.Kannattaa nyt varmaan odotella sitä yhteydenottoa englanniksi, josko se homma tuosta selkiytyisi. Mutta siltä tuo onneton käännös minusta vaikuttaisi. Ylipäätään ei ehkä lähtökohtaisesti kannata edes yrittää asioida suomeksi ulkomaisten nettikauppojen kanssa, vaan suoraan englanniksi niin väärinkäsitysten määrä on varmasti pienempi.
Noh siinä on voinut käydä osoitteen kanssa joku fiba ja sitä ei ole saatu toimitettua -> palautunut. Tai sitten vaan hukkunut. Mutta tosiaan kannattanee nyt jatkaa viestintää englanniksi niin voinee saada vähän järkevämpiä vastauksia kun ei tuo kotimainen näytä oikein onnistuvan firman puolelta. Ihan kiva yritys siltiEi tässä muuten, eniten ihmetyttää että miksi ei tuo pikkuinen paketti saavu.